• kankrlicek

    Určitě bych si v historii vybral, ale bohužel nevím jak na to. :)

    Na silničce jsem kdysi jezdil, ale to bylo v éře Favoritů. Teď začínám koketovat s myšlenkou pořídit si nové kolo a člověk, který mi ho bude stavět, mě postavil před otázku, jaká kola tam chci. Zapletená.

    Takže prosím místní znalkyně a znalce o radu.

    Je to vzhledem k času, kdy jsem naposledy měl silničku, vlastně moje první. Závody jezdit nemíním, což neznamená, že si nějaký silniční nemůžu objet :) Spíš bych se na tom kole rád kochal krajinou, rád jezdím v horách, vůbec mi nevadí vzít za brzdy, když uvidím pěknou krajinu a vyfotit si ji :).

    Rám by měl být buď karbon (jestli bude dostatek financí), nebo lepší hlína + karbon vidlice, komponenty pohonu na úrovni 105, konkrétní výrobce je mi fuk.

    Takže: sem s těma radama! :) Díky

    • jecnak  

      Tzn cenova relace kolem 35–40k CZK? Klidne Aksia, ultralight duse a zavodni plaste – pro Race, GP4000 apod. Ram bud celocarbon a nebo celohlina + celokarbon vidle + karbon sedlovka a riditka. Doporucuju se inspirovat na Pebeho kole a prokonzultovat s nim volbu Shimano/Sram/Campa. Osobne bych sel bud do Sramu a nebo Shimana, zalezi co ti sedne lip do ruky a Campa retez.

      • kankrlicek  

        Cenový odhad velmi přesný :), Pebeho samozřejmě využiju :)

      • pižmoň  

        V bzke dobe taky neco asi budu stavet,mam jasno,jen mi doporud nejaky vkalitni hlinikovy ram,klidne vic at je z ceho vybirat,dik

    • biker007  

      copa tyhle? vyssi vaha, ale zato bezudrzbovy provoz, tuha, vydrzi bez centrovani cele roky. ja mam rocnik 2005 a zatim sem 3× preventivne namazal orech (cca 3 minuty prace) a jednou praskl v zadnim kole drat..z kastaru byl do nekolika dnu v bikeshopu. loziska behaji porad jako nova. rocne na nich nalitam tak 5000–6000km.

    • Zerocool  

      jedině Crossridy na véčka:)

    • TinkTink  

      :-D

       

      :-DDD

       

      Jinak celkem souhlas s jecnakem, krom toho retezu. Kvalitni hliny bych se bal min nez noname karbonu.

      • jecnak  

        Poznas rozdil mezi Campou a Shimanem retezem? Mne to prijde totez, jen je trochu hlucnejsi. Ocekavama, ze ale vydrzi podstatne dele. Cena je ovsem vyssi, tak je snad se vyplati. Minimalne ale nebudu mit tak casto spinave ruce pri meneni retezu :-)

        • TinkTink  

          Ultegra mi prumerne vydrzi cca 2000km ted zrovna, nak jsem zacal s compactama tocit vetsi kadenci…nicmene ta cena je to, co me prave nelaka – po zkusenostech s C9 nemam vubec duvod pouzivat campu retez, kdyz nemam campu sadu…

          Jo ty spinavy ruce jsem mel zrovna vcera, kdyz jsem menil retez i kazetu :o)

          • raceman  

            s vydrzi ultegry souhlas, ale vydrz campy u me loni 11tis,  a letos se nejmíň na 10 taky dohrabe… na té samé kazetě a převodnících..

            neřeším křížení řetězu…

            při ceně ultegry a campy 450*5=2250 a cca 850 je vítěz jasný ;-)

            • TinkTink  

              11tisic povidas…jo? Kurna…no uvidime teda v zime, ted se do prestavby silnice nehrnu, cekam na podzim, kam se vrtnu, porad jsem se dury nezbavil, i kdyz to planuju uz radu mesicu…tak s tim mozna poresim i retez…nahlodali jste me :)

              Dotaz – jak dlouho trva zajeti campy na silnici?

              • raceman  

                zajeti nevim, ale prvni campa sla po 2000km  na ultegra retezu, v poho, staci si hlidat 132,6 na šupleře a neměl by být problém se střílením… uvidime jak 3. campa… :-) to už se asi nebude líbit převodníkům… :-)

            • prvniodkonce  

              Na jednom 10 veloce mám teď 16 tisíc, měrka nezapadne :) Jezdím jako prase a i zjara ve sra°kách, bo nemám zimáka. Campa rulezz!

              • Pebe  

                nevim kolik má měrka standardně rozsah, ale držel bych se doporučení Campy měnit na 132.6mm, minulý řetěz jsem měnil až na 132.8mm a už nový celkem střílel

                mám letos na řetězu kolem 6000 a už je na 132.6 takže půjde novej

    • Lister  

      Když jsem viděl jak rády vyskakují dráty u Aksií z uložení v náboji, tak bych se jich trochu bál.

      Mě osobně se moc líbí Zondy, ale asi budou krapet mimo limit. Khamsiny od Kampy vydrží dost, uvažoval bych hodně o Fulcrumu a model volil dle financí, které na ně zbydou – ale asi bych to spíš udělal tak, že bych na kola dal co mohl a ušetřil jinde.

      • kankrlicek  

        Slyšel jsem ,,poučku" že rám je základ a zbytek že se dá vždycky vyměnit, ale když se tak dívám po cenách za kola, tak se kloním k tomu, že budeš mít pravdu :)

        • Lister  

          rám je základ, na kolech nešetřit a zbytek se dá vždy vyměnit – tak nějak to beru já, ale silničku tak bohužel postavenou nemám. Snad se jednou dočká pořádných kol :-)

          • jecnak  

            Je potreba si ale uvedomit, ze lepsi kola sice prinesou skvele jizdni vlastnosti, odpich a aerodynamiku, ale vyrazne trpi na rozbitych silnicich a nejaka ta strelena dira vyjde taky podstatne draz. Takze pokud nezavodim, bral bych klidne levnejsi kola a radsi nahodil kvalitni plaste a duse. Doporucuju pro zajimavost tento thread. Je potreba zkratna videt rub i lic.

            • Lister  

              Tenhle thread jsem kdysi pročítal, ale špatně: vcelku mě zaujal test plášťů – staré jdou do kytek a Michelin Pro2 race se zdají být jasná volba. Škoda jen toho šíleného designu – černošedá varianta to asi jistí, ale raději bych něco decentně červeného.

      • jecnak  

        Dvoje Aksia trapim po Praze a v zime a drzi, drzi a drzi. U jednech jsem teda dotahoval draty a druhy to ceka v nejblizsi dobe. Rekl bych ale, ze po cca 10000km to ceka kazdy kola. Klasicky jednou za cas namazat orech. Cimz nerikam, ze Fulcrumy nebo jiny kola jsou spatny, ale udrzbu potrebuji vsechny.

    • jerryx  

      Muzes zkusit Rapidy. Jsou lehci nez Ksyrium a s lepsi aerodynamikou, ale sou o dost mekci. Cena je bezkonkurencni a sou tam hodne dobry naby se zapouzdrenejma loziskama.

      • destr  

        Ty má mladá, a když sem jí jednou cosi dělal na kole, a stálo na sedátku a řídítkách, tak sem přední roztočil a točilo se snad ještě za hodinu :-D

    • Hnoj  

      Fulcrum racing 3? :-)))

    • gemini  

      Já jezdím Fulcrum Racing 5 Evo a jsem moc spokojenej. Mám na nich najeto cca 3000 km, pár ran už dostali, ale zatím jsem je necentroval – drží i pod mejma 115ti kilama. Nestojí zas takovej balík a oproti Khamsinům, kte­rý jsem trápil předtím, i pěkně jedou. Původně jsem měl v merku FR3, ale nějak mě na ně tehdy nezbylo:-) Nadruhou stranu, na ty naše silnice jsou ty 5 ideální – až je zlikviduju, koupím za pár korun zase nový…

    • Pedro  

      Jako kola bych zkusil již zmíněné Rapidy od Remerxu. Nemám s nimi zkušenost, ale přiznám se, že o nich uvažuju jako o nových trénin­kových kolech. Zlikviduješ ráfek = koupíš nový za pár korun a hlavně rychle. Toť moje teorie. Komponenty bych volil sadu Campa Veloce, podle toho co píšeš ti vydrží opravdu hooodně let. Před současným Shimanem jsem měl právě Campu a ta mi příjde funkčně lepší. Sram? Nemohu sloužit…

        • jerryx  

          Ja je mam a sou v poho. Jedou paradne. Rupnul mi jeden drat a skripaly v niplech, cemuz pomoh silikonovej volej. Nerikam, ze sou lepsi nez Ksyria, ale tak pekny kola za ty prachy nesezenes (nizka hmotnost, dobry naby a draty Sapim, peknej dvojitej rafek).

    • Biker jak Pes  

      Aksia nebo Fulcrumy 5 bohatě stačí. Na aksiích trénuju a nemám problém.

    • kankrlicek  

      Zatím vám všem děkuji, ve středu dám na živo Pebeho :) (zdravím), no a pak se budu muset rozhodnout. :)

      Klidně ale pokračujte, rád si počtu.

    • Lister  

      Čistě hypoteticky, nákup nejdříve na příští sezonu, ale přesto:

      Zondy vs. Fulcrum 3??

      Mavic se mi moc nelíbí designově, Zondy naopak velice a Fulcrum láká cenou a asi slušným výkonem.

      • Pebe  

        G3 je designový hnus = Fulcrum 3 ;-)

        • Lister  

          …ale jdi ty brepto :-P

          Tvůj odpor k tomuto řešení je mi samozřejmě znám a respektuji, ale mě se tak nějak líbí. Ještě by možná šlo došetřit na Neutron, ale těch je pro mě už škoda – do našeho kopcovitého terénu by byly fajn, ale jejich potenciál zdaleka nevyužiju.

          • Pebe  

            na Neutrony jsem taky koukal, jsou na tom hodně podobně váhově i cenově jako F3, nakonec jsem vzal F3 kvůli celistvému ráfku a že tedy nepotřebuješ pásku mezi duši a ráfek. Niple se vkládají pomoci magnetu a takového šroubku dírou na ventil, funguje to úplně skvěle, už jsem to musel bohužel vyzkoušet, praskly mi dva dráty asi týden po „ťukanci“ od auta do zadního kola

            • Lister  

              Tak asi máš pravdu předsedo, nakonec to asi dopadne na F3 – váha by měla být o nějakých 100gr menší (né, že by to pro tu moje plečku bylo nějak moc podstatné, ale když ta možnost je…) výkonově budou podobné a cena je né nepodstatně menší. Pak nové pláště a jsem na kolech o nějakách 350gr lehčí – a to už asi bude znát.

              • Pebe  

                to rozhodně bude :-)

                možná bych si ještě prostudoval American Classic 420, , ale nevim jak to máš s váhovým limitem :-)

                • Lister  

                  Nechci – měkké, váhový limit nehledám, nemá to cenu, jsem 100% přes :-)

      • Lister  

        Tak už to začíná být pomalu aktuální.

        Pořád se rozhoduju mezi stejnými favority, zatím se více přikláním k FR3, ale pohrávám si i s myšlenkou, zda má význam připlatit na FR1 – to už jsem v jiné cenové relaci a jestli se za těch 13 tis třeba nedá pořídit i něco lepšího.

        • gemini  

          Od pondělka mám Fulcrumy R1 – přešel jsem na ně z 5ek a ty kola jsou fakt super – doporučuju:-)

          • Lister  

            Tak to mám dost podobný osud jako ty, nedávno nová silnička od Šírera, po krátké době výměna za Spešlíka a pak nová kola od Fulcrumu :-)

    • kankrlicek  

      Dostal jsem nabídku, co se neodmítá :), kola tam mají být fulcrumy 7.

      Až bude viset doma v ložnici, dám foto + popis.

    • Kedarr  

      Zdravím jezdím Fulcrum Racing 5 EVO a spokojenost, zatím drží na našich silnicích a přiznivá je i cena..:)

    • dancing dog  

      Když nechceš závodit, CXP 33, vydržej vše…

    • Peslezedirou  

      Omluvám se, ale znužiji tohle vlákno.

      Ctěl bych se zeptat majitelů kol Mavic Aksium.

      Na Aksiích jsem jel dnes poprvé 130km, kola mě mile překvapila, moc jsem od nich nečekal, musím říct, že jedou pěkně.

      Akorát mě zarazila jedna věc, když jsem se vrátil, zkoušel jsem jen tak vzít za ráfek a trochu s ním hýbat, zdá se mi že má přední i zadné kolo malou vůli v náboji. Přední i zdaní uplně stejně. Při jízdě jsem si ničeho nešiml, kola nijak neplavou. Je malá vůle normální?

      Raději se ptám, než se do něčeho pustím :-)

      • Zdenda CUBE  

        Vůle se vymezuje spešl klíčem, jako bys dotahoval konusy, ale důležitá poznámka, vždy to seřizuj (dotahuj) s upnutým kolem v rámu a dotaženým RU. Jinak se ti to po nasazení a utažení bude blbě točit !!

        • Peslezedirou  

          Nemůžu nějak tu vůli seřídit, si trochu připadám jako de*il.

          Mohl by mi prosím někdo polopatě vysvětlit jak se u Aksiích seřizují ložiska.

          Když proti sobě (do prava) jako u konusů utahuju matky vůle je pořád stejná. Dotahuju matky blíž středu, ne ty které jsou blíže patkám u rámu.

          Díky moc za radu!

           
        • jecnak  

          To je nesmysl, Aksia maj tzv expansivni konusy, ktere se serizuji jen pri vyndanem kole. Expansivni konusy je terminus technikus Mavicu pro seriditelnou vuli na prumyslovych loziskach jakymsi konusem. Takze serizovat jako klasicke konusy.

          • jecnak  

            Jeste pro upresneni. Uz podle obrazku je jasne, ze proste QRM serizovat namontovane kolo nelze.

    • clun  

      Na sportlifu jsem viděl zapletené kola od Remerxu ALCYON – http://remerx.cz/…kolo-alcyon/ s hliníkovými špicemi vypadali celkem dobře a i váha se mi líbí (+/- jako Fulcrum R1) nemáte s nimi někdo nějaké zkušenosti?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.