• Trollix

    Mám takovej asi docela blbej dotaz, ale co už.

    Docela by mě zajímalo jestli někdo ví jak trénují profíci.Jako třeba jaké kilometry jezdí,jak vypadá normální příprava a jak třeba příprava před závody a tak. Ptám se ze zvědavosti jestli bych se třeba dokázal aspoň třeba z desetiny přiblížit jejich zátěži – víte jak to myslím. :D

    0 0
    • Mig_all  

      Já teda nevím jak to myslíš, limitujícím faktorem č.1 je čas…

      0 0
      • novas752  

        Koukni se na youtube kanály jednotlivých stájí nebo GCN nebo Bikeradaru. Tam by něco o tréninku mohlo být. Taky je občas kousek o tréninku a reportážích v rozhovorech v 53×11

        Sry za zařazení

        0 0
    • Carloss  

      Zajimalo by me kolik hodin denne cyklisti spi, treba hokejisti nedelaj prakticky nic jinyho..

      0 0
    • Breakpain  

      Jsi rentiér?

      Já totiž jen jestli můžeš přestat chodit do práce:p. Co jsem se díval kdysi na youtube, většinou byl problém v tom, ze standardní práce Ti dost nabourá režim :D.

      Podle mě, pokud to myslíš vážně, jdi na sportovní zátěžové testy, pobavte se o tvých časových možnostech, motivaci (ta je IMHO stavebním kamenem úspěchu) a ušijí Ti něco na míru… Za rok uvidíš jak se to hnulo … Ale jako vždy, bude Tě to stát peníze a čas…

      Já jsem se nato vybodl, jezdím do/z práce na kole, občas se projedu někam dál a přijde mi to pro mě lepší. Když se s někým poměřuju a vím, jak jsem dřel, tak pokud nepřijde adekvátní výsledek mé snaze … vzteky bych to kolo rozkousal ;)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Profici uz maji natrenovano a jenom sypou bobule…

      0 0
    • Singlespeed  

      Jsou dvě skupiny profíků. Jedni se vcelku skromně živí šolicháním za bezvýznamné týmy, těm stačí nalítat ročně kolem dvacítky a mít talent (nejlepší hobíci chodící standardně do práce mají kolem 25 tisíc km, ale nemají obvykle tolik talentu). Pak jsou ti, ke kterým ti z první skupiny jen s úctou zhlíží, jako je Štyby, Bártič, Křižák … . Ti berou miliony a jejich tréninkové úsilí a výkonnost je úplně jinde než u šolichačů, nalítáno mají 30 a více tisíc za rok a přiblížit se jim je sci-fi :-).

      0 0
      • prodi  

        Tímhle jenom potvrzujes rceni, ze talenti netrenuji:)

        0 0
      • prodi  

        Tímhle jenom potvrzujes rceni, ze talenti netrenuji:)

        0 0
      • Bumerangista  

        Myslím si, že ten talent je i mezi hobíky.

        A pak si myslím, že není třeba nalítat tolik, ale kvalitně a jak již zmíněno je to založené na regeneraci.

        Zažil jsem si přetrénování atd… je hodně jednoduchý si ****** formu.

        Opačně: rok, kdy jsem si formu vyladil nejlíp mám nalítáno s přehledem nejméně.

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Spousta jich je na Strave- Ten Dam, Terpstra, Kwiatkowski, Gesink atd atd.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Nejprve si musíš zodpovědět, zda budeš mít i stejnou možnost a kvalitu regenerace, odpočinku a stravy. Bez toho tě stejná zátěž dříve či později zabije. Takže alespoň já jsem se vždy snažil trénovat jenom tolik, abych se cítil svěží a odpočinutý :-)

      0 0
      • Lister  

        A přesto by tvá průměrná zátěž polovinu BF zabila.

        Netrenuju, na kole se vozím a kocham.

        0 0
        • Esi  

          To se ti jen zdá, najezdím toho stejně jako rychlej turista, jedinej rozdíl že že on to najezdí za rok a já za deset let :-)

          0 0
    • krab007  

      Zkus si někde sehnat „Tréninkovou bibli pro cyklisty“ http://knihy.heureka.cz/…joe-friel_3/

      0 0
    • Trollix  

      Ok děkuju za všechny odpovědi.

      Vím že jo to moje chyba že jsem to napsal jako krypl ale spíš jsem myslel něco ve smyslu :

      Např. Sagan (první na koho jsem si vzpomněl) :v den A – Vstane v 6 , jde jezdit , nalítá 80 km , odpočívá odpoledne jde plavat.V den B- vstane v 6:30 jde do posilovny , odpoledne jde jezdit třeba 100 km.

      A za rok má xy kilometeů. Takhle nějak jsem to myslel. A to s tou desetinou jsem myslel jen tak ze srandy že bych mohl machrovat s tím že ,,natrénuju skoro možná i desetinu toho co Sagan´´ :D Takhle nějak to bylo myšleno. Ano jako čas bych na to asi měl sice né celej den ale času mám dost :) jenže ježdění není můj primární sport ( i když musím uznat že mě to neskutečně chytlo) takže zase nemůžu něco takového zkoušet :D

      Prostě mě zajímal nějakej souhrn toho co může takovej cyklista všechno dělat :)

      0 0
      • Esi  

        Nedávno jsem slyšel nějaké komentáře kde zaznělo že profící natrénují zhruba kolem 20 tisíc km a potom za sezonu tak 10 tisíc závodních km tka že 30 tisíc za sezonu to tu desetinu najezdím i já :-)

        0 0
        • Biker jak Pes  

          A právě o ty závodní kilometry jde. Závody ti dají nejvíc. Hobík se v životě nedostane ani na polovinu.

          0 0
          • Esi  

            já za rok nenajedu 5 000km ani dohromady se závodníma treninkovejma :) ale já jsem jiná kategorie :-)

            0 0
      • Mirec.K  

        V jednom štúdiu počas Tour de France bol „spolukomentátorom“ Velits, jednou z otázok od divákov bolo, koľko tak najazdí ročne. Odpoveďou bolo, že počas kompletnej sezóny, nepoznačenej zraneniami a podobne, to je okolo tých 30 až 35 tisíc, tréning vs preteky 50/50. Dokonca to potom aj slovom potvrdil, tréningových 15 až 17,5 tisíca, zvyšok preteky.

        0 0
    • biker.giant  

      Profík jede trénink např. 180km (to najíždí i hobbíci) ale od hobíků se liší vtom že má na té trase 15–20 5minutových intervalů.

      0 0
      • Yura  

        To je jako podle tebe největší rozdil mezi profikem a hobikem? Intervaly? Zakladni rozdil je logicky v tom, ze profik ma na cyklistiku 24 hodin denne, všechno muze podřídit a organizovat tak, aby dosahoval co nejlepších vykonu/vysledku. Jasny, najdou se i hobici, kteří jsou ve vate a muzou tak fungovat defakto jako profici, tam pak bude rozdil mezi nim a tim profikem zase třeba ve fyzickych předpokladech/moz­nostech, veku a nebo ochote dřít nadoraz..

        0 0
        • Rychlej turista  

          Základní rozdíl je přece v tom, že profík se sportem živí. A na rozdíl od nás se sportem nemůže jen tak seknout, protože by neměl na zaplacení složenek :-)

          0 0
        • Silniční-Pirát  

          A to si tím jako chtěl říct že profíci trénujou 24hodin denně ? Tréninky mají kolem 5–6hodin a to by našel i hodně aktivní hobby jezdec pri 8hodinových směnách,ale hobbýci holt nemaj trenéry,dokto­ry,wattové měřiče a špičkově sestavované tréninkové plány… A stěma intervalama taky souhlasím…Jak řekl Cadel Ewans – Když jsem jel 100kilometrový trénink jako profík tak sem přijel domu a nebyl sem schopen nic udělat,jako hobbík objedu 100kilometrů trénink a jdu třeba posekat zahradu… ;-)

          0 0
          • Yura  

            Profici nejezdi na kole 24 hodin denne, ale mají 24 hodin denne, které si muzou organizovat a podřizovat cyklistice jak je třeba. Chapeme? Jestli ma nebo nemá hobik wattovej meric je uplne jedno. Proste musí delat x hodin denne něco co mu v cyklistice nepomaha(jestli teda zrovna nerozvazi na kole zasilky..) a spis mu to bere energii, která mohla byt investovana do treningu, zatímco profik v tomhle case muze lezet na maserskem stole, relaxovat v saune, spat, hrat s deckama x box nebo nevim co..

            0 0
            • Silniční-Pirát  

              V tom máš pravdu,já ale dotaz pochopil tak,že se klučina ptal,jestli je schopen přiblížit se zátěži professionálních cyklistů při tréninku ;-) A toho by delšími tréninky se spoustou intervalů docílil… Čas na regeneraci je věc druhá,ikdyž bezesporu důležitější než ta první část.

              0 0
              • Barak  

                Delsi treninky s intervaly samy o sobe jsou na nic podle me.

                Musis si nejprve stanovit ceho chces dosahnout, kolik hodin tydne muzes realne venovat treninku, pocet a termin vrcholu sezony a na to udelat trénink a ten dodrzovat a umet ho upravit kdyz je to nutne. Neni to jen o tom dupat streky a delat intervaly ale umet i odpočívat, mit moral na najizdeni kilometru a intenzitu zvysovat postupne. A mnoho dalsiho.

                0 0
          • blaf  

            trochu ti to kulha, prace ti zabere urcite vic jak 8hodin, s dojizdenim, klidne 10 i 11 hodin, 6h trenink, nejaka ta hygiena, priprava jidla, rekneme 2 hodiny, na spanek zbyva 6h, coz je pri tezkych treninzich kua malo, a to nezminuju rodinu, kamarady…

            0 0
            • Yura  

              malo spanku+ ten stres ve kterym všechno delas, protože ses v casovem presu. Dlouhodobe to proste nevede nikam..

              0 0
            • Silniční-Pirát  

              Většinou se na trénink vyráží přímo z práce,tím ušetříš spoustu času.

              0 0
              • kotew CZE JIHLAVA  

                zeptám se jenom jednou,pracoval jsi někdy?

                0 0
                • Barak  

                  Lepsi z prace nez vubec, kazdy to ma s casem jinak a ne kazdy cely den stipa stromy.

                  0 0
                  • kotew CZE JIHLAVA  

                    potom je otázka jestli se tomu dá říct trenink,nebo ježdění na kole po práci:)

                    0 0
                    • Barak  

                      Proc si to myslis? Pokud te prace fyzicky moc nevyridi, muzes si plánovat stravu a pak se hodinu nemotas od semaforu k semaforu pres mesto, tak to podle ma smysl i kdyz to neni samozrejme optimalmi.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Asi to myslel tak, že i duševní práce Tě může slušně zrubat. Já jezdím… netrénuju po práci a krásně to čistí hlavu. Někdy ten trénink hned po práci vyjde, ale dost často se stane, ze z práce odchazim s hlavou jak s melounem anebo odejdu mimo plán třeba o hodinu později a je šlus… Každopádně popracovní model je dobrá věc… čas to šetří náramně ;) a i když jedu jen půl hodiny, zrelaxovat zvládnu a odvede to myšlenky od práce :).

                        0 0
              • mart910  

                Kamo už to nehul

                0 0
        • Esi  

          tam je ten základní rozdíl že těm profíkům je těch 20–30 let a těm hobíkům ve vatě kteří na to mají ten čas je většinou tak 45+ tak že jsou poněkud za zenitem :-)

          0 0
          • pelhrimov  

            Ti „za zenitem“ se realizují v amatérských ligách, to je šílená chrťárna v třeba kategorii D, v v Ečku také, ale těch už je početně o dost méně.

            0 0
            • Esi  

              jo jasně nemyslel jsem to špatně podívej se na můj věk jen mi k tomu chybí to rentiérství a 20 000km za rok k mému nájezdu, ale profesionální cyklista z tebe už ve 40+ nebude :-)

              0 0
    • Silniční-Pirát  

      Ano pracuji už zhruba 6let si představ a ano opravdu jde vyrazit na trénink rovnou s práce ;-) Když nejseš lenivý rádoby biker co najede 2tácy ročně a jen hledá výmluvy proč se zrovna dneska vyjet nedalo ! Strašně se snažíte radit ostatním a sami máte najeté hovno ;-)

      0 0
      • Yura  

        5 hodin denne by bylo nerealne i pro drtivou většinu mladších lidi bez rodin, kteří chodi do normalni práce na tech 8 hodin. Natoz pak lidi, kteří mají rodinu, ktere se taky musí věnovat. Jestli vmáčkne většina lidi do toho pracovního dne 2 max 3 hodiny, tak si muzou tleskat a i tak to zase bude stres, protože je tlaci cas…

        0 0
        • Silniční-Pirát  

          Tak třeba já jezdím do práce na kole vyjíždím 4:40 ráno 25km cesta do práce,na trénink rovnou z práce cca 14:05 Kolem 18:00–18:30 sem doma. Co se natom nedá stíhat ?? O víkendu vyjedu v 6:00 a doma sem kolem 11–12 hodiny a celý den před sebou ;-) Nic složitého když má člověk stabilní ranní a kolo má fakt rád ;-)

          0 0
          • Pavel  

            A co na to manželka a děti? A pokud žiješ solo, kdy si nakupuješ, vaříš, pereš, uklízíš? Kdy chodíš na „úřady“ či poštu?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Peru jednou týdně, uklízím průběžně a velký úklid 1× za 14 dní, uvařím za půl hodiny, a na úřady chodím max. tak jednou za měsíc.

              0 0
          • Breakpain  

            No neříkej mi, ze když přijedeš kolem 18, tak máš ještě na něco čas.

            Mám podobný, režim, ale protahuju to takhle jen dvakrát týdně, jinak jezdím po práci hned dom.

            Úklid, nákupy (menší nákupy řeším místo oběda) příprava do práce plus samotná práce z domu a ještě se věnovat přítelkyni, abyste spolu mohli něco podnikat … Kdybych byl stabilně každý den z práce až v 18:00, tak si můžu hledat znovu přítelkyni, nehledě na děti… S těma je potřeba trávit veškerý možný čas i na úkor sebe samotného. Jen můj nezasvěcený názor…

            0 0
            • blaf  

              Naprostý souhlas

              0 0
            • jonti  

              Spousta lidí končí v práci v 18:00 a později a doma jsou v 19:00, pokud stíháš být doma v 18 i s kolem, tak je to pořád super. Hodně záleží na tom, jak to má časově nastavené přítelkyně, když nemá vlastní zájmy a jen se nudí doma, tak je to těžké.

              0 0
        • Pavel  

          Přesně tak. Jsem rád, že si urvu 2+ hodiny 2 – 3 x týdně. A teď se ty hodiny pochopitelně krátí, protože začíná být čím dál tím dříve tma..

          0 0
          • Silniční-Pirát  

            Proto se prodávají kvalitní světla na kolo.....

            0 0
            • Pavel  

              Na to ti seru. ;-) Nenechám se srazit nějakým pitchusem.

              0 0
              • Silniční-Pirát  

                Ten pitchus tě muže srazit kdykoliv,další výmluvu prosím…

                0 0
                • Esi  

                  naopak pokud máš fakt kvalitní světlo a blikačku tak jsi v noci vidět daleko víc než ve dne :-)

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Na jezedáckých cestách dost často protijedoucí auta zastavují a stojí kolem v trávě, protože nechápou co proti nim jede, asi si myslí, že nějaký stroj se světly blízko u sebe. Pak se asi diví, když zjistí, že to byl cyklista:) Asi nejblbější to je ve městě za svítání a soumraku, z bočních ulic mne ohrožují auta a i kolaři, za tmy do práce mne ani žádné auto zezadu nepředjíždí.

                    0 0
                    • Esi  

                      co máš za světlo? taky řeším nákup nechci do toho vrazit moc balík a chtěl bych nějakou záruku tak že jsem koukal na tohle, to by mohlo stačit

                      0 0
                      • pelhrimov  

                        Jo takové podobné také používám, ale kupuji je z Asie, hlídej si, když jich budeš mít více, aby byly externí akumulátory na jedno napětí, buď 4,2 nebo 8,4V a měly stejný konektor 2,5 (2,1)/5,5mm, ať to máš vše záměnné, kdyby jsi jezdil něco dlouhého nebo s někým. Lumeny nehoň, pokud ano, tak ať to má nějaký nízký režim, protože svícení naplno Ti akorát sežere baterku a více toho neuvidíš, jen vypálený flek na silnici. Ať to má nějaký slabý režim, který vydrží třeba 7h, to mluvím o silnici, do terénu je dobré mít to samé ještě na helmě, jinak neuvidíš do zatáček. Docela otravné je u některých typů přepínání režimů, je snad lepší, když jich je méně, ideál dva vysoký a další o dost nižší-úsporný. Někdy je to tak nešikovné, že mezi režimy musíš přepnout na strobe nebo se to při přepínání mezi režimy zhasíná. Obecná rada a nejen pro světla, ale i pro pedály: V rodině, v teamu, s nějakým parťákem nebo ženskou se snaž mít věci funkční, ne moc drahé a HLAVNĚ STEJNÉ, to Ti strašné usnadní život a ušetří peníze, když by si chtěl jezdit hodně. Můžeš mít pak doma zásobu náhradních dílů, opravy budeš mít za pár minut. Jako na vojně, zaměnitelnost dílů, takže akumulátory z Činy mám stejné na všech kolech, stejné nabíječky, horské SPD pedály vozíme i na silničních kolech i s nimi na silnici závodíme, na silnici i na nové kolo jsem dal jen desítkové řazení, … V MTB tretrách v pohodě můžeš celý den chodit, takže když se holka přestane stydět chodit v cyklistickém do obchodů, tak těch 15 tis. za rok dá i s zaměstnáním a dětmi. To samé platí o oblečení, je lepší mít více lacinějších kusů, ale mít to kdykoliv k dispozici bez přemýšlení a čekání. To souvisí s tím nájezdem kilometrů za rok, který se zde řeší, je třeba trošku myslet a šetřit peníze i čas. Piš si tréninkový deník, to je další atribut závodníků a nauč se počítat.

                        0 0
                      • pelhrimov  

                        Ještě k těm světlům, svítí to super, ale měj na paměti, že zdaleka ne tak do šířky jako auta, takže je potíž s chodci, kteří jdou po Tvojí straně. Často se stává, že se ho lekneš, až když ho máš těsně vedle řídítek. Chodec vidí intenzivní světlo, tak si myslí, že ho také vidíš, ale ono to tak není. Další potíž je v tom, když na Tebe posvítí protijedoucí auto dálkovými světly, pak sklápím hlavu a prostě to musím vydržet jet a nedívat se před sebe, ale na krajnici vedle sebe, což je nepříjemné jet a nečumět na cestu.

                        0 0
                      • pelhrimov  

                        To Force světlo klidně ber, je tam jen předělaná nálepka a je to to samé vyzkoušené co si kupujeme v Čině, nekvalitní jsou plasty na kabelech, to ale vždy a u všeho, pokud to není silikonové a extra drahé. Bužírky se časem smrsknou a u v vstupu kabelu do světla budeš mít holé žíly, pak Tě také za pár let čeká zkracování kabelů, protože budou mít studeňáky u konektorů. Tak to mám já, ale používám to v zimě 2× denně, tak to více trpí.

                        0 0
                        • Esi  

                          díky :)

                          0 0
                          • pelhrimov  

                            Tohle světlo má už asi 5 let, je to vše z jednoho hnízda, už je to jištěné gumovou izolačkou proti vytržení. Na druhé fotce už mám v po 6 ranní cca 20 km odjeto do práce, ten terén je příhodnější pro dojíždění než Praha.

                            0 0
                • Pavel  

                  Nebaví mne jezdit ve tmě. A navíc, prostě na to kolo NEMUSÍM, jezdím si už jen pro radost. Jen tak. Když se mne chce, případně když se mne nechce jen trochu. Například dnes jsem na to prostě hodil bobek. ;-) Desítku za rok letos zřejmě opět natočím…

                  0 0
                • blaf  

                  A co na to manželka a děti? A pokud žiješ solo, kdy si nakupuješ, vaříš, pereš, uklízíš? Kdy chodíš na „úřady“ či poštu?

                  zase jeden chytrak

                  0 0
                  • Pavel  

                    Kdo je jeden chytrák? Já? No mne by to docela zajímalo, jak to má „vošéfováno“. On je buď v práci, na kole anebo spí. Prakticky nic jiného nemá šanci stíhat. Anebo to fakt stíhá a pak by mne to velmi zajímalo JAK.

                    0 0
                    • blaf  

                      Promin, uplne blbe jsem to napsal. Tim zkopirovanim tve otazky jsem mu ji chtel polozit znova, protoze na ni asi nechce odpovedet. Chytrak je on.

                      Souhlasim s Tebou.

                      0 0
                      • Silniční-Pirát  

                        Na uřady nechodím…proč bych mněl ??? Obědvám za 22korun v práci a na trénink mi stačí 2banány do obchodu si zajdu kdy chci většinou se zastavuje v obchodě přítelkyně po práci kaufland mají otevřený až do 22:00 to je ohromující co ? Jo a pere mi přítelkyně,která je ráda že nemá doma zadýmené ožralé hovado :-) tak kdo je tu chytrák vy blbouni…

                        0 0
                        • Pavel  

                          Takže máš na domácí práce „služku“, ty blboune. Tak to potom ano, PAK to je reálné. Ale docela bych chtěl vidět, co budeš psát (a jak bude tvoja ráda, že jsi furt někde v prdeli na kole), až budete mít děti… ;-)

                          0 0
                          • raw 4  

                            +1…

                            0 0
                          • Esi  

                            No vždyť je mu 23 jestli nekecá tak že na děti má 10 let čas, jen bude muset asi průběžně upgradovat tu přítelkyni protože té začnou kolem 30 tikat biologické hodiny a bude básnit o dětech :-)

                            0 0
                            • Petr L2  

                              Po čase zjistí, že si bude muset pořídit pani na úklid a vedení domácnosti, protože žádná ženská dlouhodobě tohle nebude tolerovat. Jistě v první fázi vztahu bez mrknutí oka, ale ta netrvá věčně a pokud se nedostaví fáze budovaní hnízda, která se mj. vyznačuje zcela zásadní změnou využití volného času, končí. No a s přibývajícím věkem se okruh slečen ochotných dělat domácího robota dramaticky sníží a pak už zbydou pouze ty, které by klidně výměnou za potomka překously i toho ožralu :-)

                              0 0
                              • Esi  

                                no a nebo je možnost zvolit ještě zdaleka nejlevnější variantu, bydlet u maminky :-)

                                Druhá možnost je bydlet sám koupíš 10 sad dresů a kraťasů a jednou za týden je nacpeš do pračky potom je pohodíš na sušák ono to za den uschne ať to tam dáš jak chceš .-) Na řečnickou otázku manželky „co by jsi si bez nás počal“ odpovídám zásadně " za těch 15 let miláčku barák a auto za milion" :-) ono to nebude daleko od reality :-)

                                0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          Tak na tebe jsme zde čekali. Btw v půl jedenácté bys měl už dávno spát, když jsi vstával celý týden ve 4.40.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Dost blbost když to může dospat o víkendu :D

                            0 0
                            • Pavel  

                              Dost blbost, když o víkendu vyjíždí v 6:00…

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Dost blbost když to může naspat potom :D

                                0 0
                              • Člověk a jeho svět  

                                O víkendu jo, ale v týdnu psal, že vstává ve 4.40. Včera byl pátek takže vstával ve 4.40 a dneska zase v 6.00. V rámci kvalitní regenerace je spánek nejdůležitější. Takže v podstatě trénuje úplně blbě.

                                0 0
                                • Pavel  

                                  Tak pokud chodí spát v 9 večer, tak by ta regenerace spánkem mohla probíhat. Prostě, dorazí z práce domů v 18 hodin a ve 21 jde zalehnout. Za ty tři hodiny se pořádně nají, umeje, zkoukne s mladou zprávy, dají si jedno číslo a on jde chrápat. No a ona valí nakoupit do toho Kaufu, než jí ho ve 22.00 zavřou. Co je na tom blbě? :-))

                                  0 0
                                  • blaf  

                                    Nic, pokud jim to tak vyhovuje. Ale jak dlouho? No, každého boj.

                                    0 0
                                  • Člověk a jeho svět  

                                    No blbě je to, že ještě ve 22.02 píše na BF.

                                    0 0
                                    • Pavel  

                                      To z jeho poznámek přepisuje pod jeho účtem jeho mladá; po té, co dorazila z nákupu z Kaufu… ;-)

                                      0 0
                                • Barak  

                                  Tak otazka jestli trenuje nebo si proste jen jezdí davat do tela na kolo.

                                  0 0
                                • kotew CZE JIHLAVA  

                                  přesně tak,aby to tělo přijmulo a trenink byl kvalitní a byl vidět vzestupný efekt musí být hlava tělo a svaly z regenerovány dostatečně,tak právě kdo to myslí vážně tak trénuje ještě před tou prací a potom jde do práce a né dát si v kolbence oběd za 22 Kč a jet po práci domů z banánem v kapse a žrát buráky z Kaufu a říkat tomu trenink,Lojzík tvl to sem neviděl.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    :D Do práce jedu na kole, v práci klasika oběd a někdy i svačina. Po práci dalo by se říci trénink na kole. Mě to vyhovuje teda více takhle.

                                    0 0
                                    • Barak  

                                      Takze jedes podle nejakeho treninkoveho planu?

                                      0 0
                                      • Yura  

                                        Predpokladam, ze jeho treningovy plan je jezdit co nejvic a v nejakem rozumnem tempu. Tak jak to ma asi většina lidi co jezdi na kole pro radost..

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Přesně tak. Prostě jezdím a zlepšuji se a to mi stačí.

                                          0 0
                                          • ˘Ö˘ Krab  

                                            A co budeš dělat, až se zlepšovat přestaneš?

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              To se ještě nikdy nestalo :D

                                              0 0
                                              • ˘Ö˘ Krab  

                                                Neboj, to přijde.

                                                Pak Tě to začne přestávat bavit, takže pro další pokrok budeš nutně muset změnit vybavení a protože to není lék dlouhodobý, tak nevyhnutelně začneš řešit takové ‚prkotiny‘ jako kadenci, stravování a intenzity. A regeneraci.

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Myslím že ne, tohle mi nikdy nic neříkalo. Ať už jsem hrál hokej, florbal nebo jen běhal.

                                                  0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Tak jestli máš postupné zlepšování dobře rozvrženo na příštích dvacet let, tak k tomu nedojde.

                                                    Plán: mírné zlepšení, první auto, mírné zlepšení, první dovolená v Jugoslávii, mírné zlepšení, první dítě, mírné zlepšení, druhá dovolená v Jugoslávii, mírné zlepšení …

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak ono na nějaké pořádné trénování nemám čas. Nejvíc jezdím o víkendu kdy si dám těch 100km, bud za den nebo za oba dny. O dovče jsem to jezdil obden. Po práci mám tak čas na 40–50km. Jelikož má nějakých 120kg, takže pro mě bude zlepšení jen dát ty kila dolů, což mi tak půl roku určitě zabere :)

                                                    0 0
                                        • Barak  

                                          To si prave myslim taky. Chtel jsem poukazat na to ze cileny trenink a jezdeni byt dost a casto ve vysokych intenzitach neni totez. Tech co opravdu trenuji zde bude asi minimum, u ostatnich, me nevyjimaje, bych to cidel ve stylu „dneska mam naladu, nalozim si nebo vypada to na dest, seru na to.“

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Nemám ambice jezdit závody, můj hlavní cíl,když dělám sport, je se prostě zlepšovat. Stravu nehrotím prostě jím co chci, intenzity, kadenci a další taky ne. Zlepšení tam prostě je, občas odjedu nějaký hobby závod abych věděl jak na tom jsem a co mám zlepšit. Jediné co tak řeším je čas na stejné trati a ten sleduju pomocí trackeru. Pro mě je sport prostředek si prostě vyčistit hlavu z práce a čím jdu z práce naštvanější nebo v depce, tím víc makám. Vždy si řikám jak pojedu jen tak na pohodku a budu si užívat krajiny, to vydržím tak 10 min. a pak dřu.

                                            0 0
                                            • Člověk a jeho svět  

                                              Řekl bych, že člověk by měl dělat to, co ho baví a z čeho má radost.

                                              0 0
                                            • Barak  

                                              Ale jo, to je naprosto v pohode, mam to podobne jako ty. Jen poukazuju, viz vyse, ze to neni trenink ale proste jezdeni pro radost. Jestli u cyklistiky zustanes a budes se chtit posunovat dal, protoze ten soucasny progres ma sve limity, kup si treba jiz na BF nekolikrat zminenou Bibli pro cyklisty a tam uvidis ze cileny trenink je dost jine jezdeni.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Pokud to dělám za účelem zlepšení tak to podle mě trénink je. Ale jinak máš pravdu není to nic extra ale zatím to stačí. Progres tam je.

                                                0 0
                                                • Barak  

                                                  Nema smysl slovickarit, o nic nejde, asi vis, jak jsem to myslel. Hlavni je, aby to cloveka bavilo a mel z toho dobry pocit.

                                                  Ono je jasny, ze kdyz najedes rocne nekolik tisic km tak to zlepseni tam samozrejme vzdycky je a to cdost znatelny.

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak pro mě je o to lepší že jsem začínal zase z nuly.Do 20 jsem na kole jezdil denně ale jen tak 20km. Pak pauza a spíš jsem jen běhal, před rokem první kolo za vlastní peníze, 20let starej Favorit ale o víkendu jsem na něm těch 80km namotal. Pak už jen zlepšení první stovka na Silničce, pak první stovka na MTB. Časy se taky lepší a zatím spokojenost. Na závodění to fakt ještě není ale výkon a rychlost už se rýsuje.

                                                    0 0
                                              • Yura  

                                                pises nesmysly. Pochop, ze většina lidi se nikdy nedostane do bodu, kdy by měli zacinat vymyslet nejake treningove metody, aby se posunuli dal, ale furt se motaji na tom zacatku tzn. v tom treningu te zakladni vytrvalosti. Něco uplne jiného pak jsou borci(urcite jsou i tady na BF) kteří jezdi v sezone kazdej den x hodin(když chcije aspoň trenazer, valce apod.), sobota nebo nedele zavody. Mimo sezonu bezky, beh a proste neustale makaji. TIhle uz pak potrebuji nejakej organizovanej systém aby je to nekam zase posunulo. Ovšem drtiva většina lidi zacne na jare, tim jak jezdil casteji a casteji, hodiny na kole se scitaji, sadlo jde pomalu dolu, kondice nahoru. „na vrcholu sezony“ si daji nejake ty zavody aby si to uzili. Sezona konci, přes zimu se to tak nehroti, zase se najeke to kg nabere, venuje se třeba jinému konicku a na jare znova.. Takze tvrdit, ze pro drobecka nebo pro me ta nase jizda není trening je nesmysl. Co to teda je, když vyjedes na kole s tim, ze jdes jezdit na kole. Snad trénuješ jizdu na kole ne..

                                                0 0
                                                • ˘Ö˘ Krab  

                                                  Tebou zmiňovaní borci potřebují plán už kvůli tomu, aby trénování přežili v relativním tělesném zdraví, když duševního se jim evidentně nedostává.

                                                  0 0
                                                  • Biker jak Pes  

                                                    Specifikuj prosím „nedostatek tělesného zdraví.“

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Třeba … nemoc, zranění …

                                                    0 0
                                                  • Biker jak Pes  

                                                    Spletl jsem se, chtěl jsem napsat „nedostatek duševního zdraví.“

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Jak se projevuje u trénujících sportovců? Dělají prostě nesmyslné věci jen proto, že jim to předepisuje tréninkový plán. Takže chrtí kilometry/hodiny, zírají při tom na Garmin/SRM/(doplň si sám) a povídají si s ním, po dojetí 100 km v rozpálených Dolomitech si jdou zaběhnout 10 km tempem 4 min/km, vstávají nesmyslně brzy, aby stihli trénink, jí jen zdravá jídla, … zkrátka chovají se v rozporu se zvyklostmi většinové společnosti a tím ostatní obtěžují!

                                                    0 0
                                                  • Biker jak Pes  

                                                    To myslíš vážně nebo trollíš?

                                                    Od kolika hodin týdně by se teda tyhle „neduhy“ měly začít projevovat? Případně od kolika hodin/kilometrů roč­ně.

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Vůbec nejde o hodiny nebo kilometry, jde o existenci a dodržování plánu jako takového. Trolím, samozřejmě, vzpomenul jsem si na youtube animované video „I'm Ironman“. Jsem normální :-)

                                                    0 0
                                                  • tom xtr  

                                                    Tak podle tohoto jsem rád, že „normální“ nejsem :)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Ono definuj dneska normální. Normální není nikdo.

                                                    0 0
                                                  • jeshterka  

                                                    a nemají čas ani chuť na sex

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    To nemá ani spousta normálně pracujících lidí. Takže u profíků bezpředmětné :)

                                                    0 0
                                                  • jeshterka  

                                                    dobře ty! :-D

                                                    0 0
                                                • Barak  

                                                  Trenink je pro me jezdeni podle treninkoveho planu a smerovani formy k nejakemu vrcholu sezony. Zbytek je jezdeni pro radost. Tot muj nazor, se kterym nemusis souhlasit protoze vyjet na trénink zni prece vic cool.

                                                  Pokud najezdis v sezone klidne jenom 6 tis km a jezdis na zavody, je rozdíl, jestli je jenom tak podle citu natocis, neresis stravu atd. nebo je najedes podle treninkoveho planu, ktery ma hlavu a patu.

                                                  Ja osobne, kdyz jsem videl, co vsechno by dodrzovani cileneho treninku obnaselo, zhodnotil, ze se budu radeji dal vozit podle chuti. Ale znam par lidi, kterym konkretne pri triatlonu trener pomohl k mnohem lepsim vysledkum pri stejnem case, ktery treninku venuji.

                                                  0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Tak, jde o zhodnocení a cílenost vynaloženého úsilí a času. A tím i o (snad) opakovatelnost výsledků. Je dost pravděpodobné, že přítomní netrénující dřou víc, než trénující, ale na rozdíl od nich neúčelně a necíleně. Resp. kdyby čas svého ježdění věnovali strukturovanému tréninku, jelo by jim to o dost lépe.

                                                    0 0
                                                  • Yura  

                                                    Ono by te taky mohlo napadnout, ze pro většinu lidi je cesta cilem. Takze to ze jedou pro radost a jedou zrovna tak jak jimto danej den sedi tzn. butto jen toci nohama a hledi po krajine a nebo jsou zakousnuti do riditek a dupou nadoraz.. O tom to je.. To je ten rozdil jezdit „trénovat“ pro radost a nebo ucelne jit za nejakym výsledkem napr. ja nevim byt do 50teho mista na zavode kolem hnoje lol..

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Otázka je, co kdo považuje za neúčelné a necílené:

                                                    • pro toho, kdo sportuje pro svou radost a zdraví tělesné í duševní, je neúčené nechat si organizovat život jen kvůli tomu, aby mu to jezdilo o dost lépe, když smysl vidí v něčem jiném a cílem je pro něj cesta samotná;
                                                    • pro někoho zase může být neúčelné sportovat jen tak, protože smysl vidí pouze v dosažení co největšího výkonu a pár minutách slávy na bedně;
                                                    • třeba mi je bližší první popsaný přístup a bajkových 24 hodinovek jsem se účastnil jen proto, že mi to díky němu jezdilo a byla by škoda, aby se o člověku taky nevědělo :-)
                                                    0 0
                                                  • Yura  

                                                    Takze když jezdis pro radost, tak zaroven nemuzes trénovat? No muzeme tu slovíčkařit do aleluja, ale to je uplne zbytecne ze. Zdar..

                                                    edit- jinak když lezu z baraku s tim, ze jdu jezdit. Tak opravdu nepouzivam vyraz „jedu na trening“ ikdyz to pro me trening proste je..

                                                    0 0
                                                  • Barak  

                                                    Zbytecne to pitvas. Muzem tomu klidne rikat trenink pro radost vs. strukturovany trenink nebo jakkoliv jinak, chces-li. Rozdil v pristupu je snad jasnej a nechci nic z toho nejak schazovat nebo rikat, ze je lepsi. Kazdy ma jine cile, chce tomu venovat jine usili, financi apod.

                                                    0 0
                                                  • Yura  

                                                    Tak..

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    No tak to tedy rozhodopádně.

                                                    0 0
                          • Silniční-Pirát  

                            Jo už bylo na čase aby přišel někdo kdo jen nekecá ale vážně jezdí :-) A nauč se číst prosimtě 4:40 ráno vyjíždím,vstávám ve 4 ;-)

                            0 0
              • pelhrimov  

                Nerozčiluj se, kolo je po hned za motorkou co se týče nebezpečnosti, riziko tam je velké, to je třeba vzít na vědomí.

                0 0
            • Singlespeed  

              To není tak jednoduché, chlapče. S kvalitním 1000 lm světlem jsem do tmy vyjel na trénink jen jednou a bylo to zároveň naposledy. Viděl jsem sice na cestu jako ve dne, ale bezpečné to nebylo ani náhodou. Asi po hodině tréninku mi přeběhla přes cestu cca 10 metrů přede mnou pomatená srna, druhé, o něco větší zvíře, asi laň, jsem minul ve sjezdu asi o 5 cm, málem jsem se pokakal :-). Nakonec mi před nosem přeletěli přes silnici neuvěřitelnou rychlostí dva splašení divočáci, trefit mě, tak jsem skončil nadobro. Naivní představy o večerních švizích potmě mě tedy přešly hned a silné světlo jsem pak použil jen jednou při průjezdu Parpaillonským tunelem :-).

              0 0
              • jonti  

                Chce to trochu vybírat trasy a nejezdit lesem ;) . Já s tím teda problém na silnici vůbec nemám, v lese je to horší. Máš stejný problém i v autě?

                0 0
              • kotew CZE JIHLAVA  

                já si dávám majzla i přez den za světla v lese,při sjezdu je to třeba,s lesní zvěří to fakt není prdel:)

                A je to tak tejden zpět mi málem nafackoval holub,bylo to teda ve dne ve vesnici,přijíždím do Šimanova ze z vrchu dá se tam kropit kolem 50km/h a jak určitě znáte když s Váma špásujou Kosi že letí před Vámi a tak,ale tenhle holub z prava a tak centimetr před nosem,tvl lekl sem se jak nikdy:D potom výbuch smíchu,sem si říkal aby mě tak sestřelil holub,ale šok jak sviňa prostě z ničeho nic a frnk :)

                0 0
                • Trollix  

                  Mě včera málem sundala jedna blbá kráva :D, problém je v tom že zvěř to nebyla :D

                  0 0
                  • kotew CZE JIHLAVA  

                    jj,jenom že je ******* že druhu týhle zvěře je za volantem čím dál tím víc:D ku*dy ******** fakt na facky někdy:)

                    0 0
                    • Trollix  

                      No, ale je pravda ze moc jich není, ale tu drtivou většinu normálních vyvažuje pár těch který mi pomalu vynadaj za to že mi nedaly přednost. :D

                      0 0
                  • jeshterka  

                    me dnes sundal jeden malej cvrcek a hmyz to nebyl :-D

                    kotrmelec byl kvalitni!

                    0 0
              • iron.hide  

                na nocne jazdy si staci zvyknut a je to v pohode. a 1000 lumenove svetlo na to uplne staci, mne casto staci aj iba 300 lumenov, a jazdim s tym aj v lese. Divocakov tu tiez mame dost.

                ale ak sa chces citit lepsie, tak je lepsie mat celovku – s nou zamieris kam chces.

                0 0
        • Barak  

          Jasne, pokud by chtel vyhravat zavody, tak 2–3 hod pres pracovni tyden nestaci. Pokud by ale chtel vyrazne zlepseni a stanovil si treba a trenerem, jak pise ve vedlejsim vlakne, nejaky rozumny cil, neni to zas tak malo casu.

          0 0
          • jonti  

            Jestli chceš vyhrávat závody ve věkové kategorii, tak 10h-12h týdně tréninku úplně stačí, i 8h je někdy dost.

            0 0
        • Melvin  

          Tady vynatek z rozhovoru s Karlem Hartlem. No a ten denní režim. Vstávám v pět ráno, posnídám a na kole jedu do práce. Od šesti do dvou stojím v práci na nohou a vyrábím stropní prvky stavebního systému Velox. Z práce potom spěchám na trénink, po tréninku si ještě trochu zacvičím a protáhnu se. Večer se pak „naobědvám“. Po té jsem chvíli na počítači, píši si tréninkový deník, zpracovávám a popisuji fotky a nebo píši reporty ze závodů či z horských túr pro Treking. A většinou okolo jedenácté jdu spát. Trénuji denně kromě úterý. A tak pořád dokola. Takze asi to jde, ale ja si to nedovedu predstavit.

          0 0
          • Yura  

            Jo jde to, ale (********) dře to.. Otazka pak je k cemu tohle trapeni. Jestli to je trening k tomu dostat se do toho profi tzn. ze je nejake svetlo na konci tunelu tak ok to beru, ale podstupovat tohle kvůli zavodum kolem hnoje..To je fakt lepsi se na to ****** a jezdit když je cas a hlavne pro radost…

            0 0
            • Amoondre  

              Muj pracovni den vypada podobne (jezdim rano 2–3,5h) a predstav si, ani jeden zavod jsem neabsolvoval a ani neplanuju. Proc to delam? Bavi me to.

              0 0
          • obda  

            Ten se ale taky, pokud se nepletu, před pár lety rozvedl. Je to o prioritách a v případě manželství a dětí o tom, kolik je toho partner ochoten pro tebe obětovat.

            0 0
    • pelhrimov  

      Odbočím, ale v cyklistice to bude podobné: Velký rozdíl mezi profíkem v atletice a amatérem, je čas na regeneraci a doplňkové aktivity, kilometrů často amatér naběhá více, ale často se tím zničí, protože neposiluje, nemá čas si vyřešit s lékaři drobná zranění, ..... V cyklistice to bude platí také, jen s tím rozdílem, že profíci mají najetý velký objem, touto dobou už mají možná 10 tis. závodních kilometrů. Amatéra u nás limituje obtížná zimní příprava, leden, únor jsou klíčové měsíce pro další sezónu. Další věcí jsou technické nedostatky v provedení vlastního pohybu, pokud člověk neměl odborné vedení v dětství, tak už se to nikdy pořádně nenaučí, to je dobře vidět třeba při plavání, ale platí to pro každý pohyb.

      0 0
      • obda  

        S tím provedením pohybu je plavání hodně extrémní příklad. Ve spoustě sportů to není tak hrozné, třeba Knapková začala veslovat až v devatenácti a jak jí to jezdí :)

        0 0
        • pelhrimov  

          Jenže řeč není o Knapkové, ale o té zbývající většině, nelze se řídit podle mimořádně disponovaných jedinců. Vybral jsi si druhý extrém, veslování – hrubá síla :) Pak bychom také mohli diskutovat o Dukle, jestli by se Ti sportovci uživili i jinde.

          0 0
          • obda  

            Ono i silniční cyklistika taky není moc o technice, že.

            0 0
            • Esi  

              pánové jako bývalý veslař bych si dovolil oponovat že veslování není o technice, bez techniky nic neodjedeš, tak možná ve veslování na trenažeru, jinak ne vodě nemáš šanci :-)

              0 0
              • obda  

                Kolega (bývalý juniorský mistr republiky na skifu) to říká taky :) Na druhou stranu plavání je fakt extrém – těch hodin co plavci musí být v bazénu, aby měli dobrou techniku, je fakt moc.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ono s tím plaváním je to i tak, že tolik hodin být v bazénu můžou, protože plavání asi ze všech sportů nejméně zatěžuje kloubní aparát a zatěžuje tělo velmi rovnoměrně – hlavně žádné nárazy a rázy (vyjma občasných nárazů do stěny bazénu). Takové tradované heslo trenérů je: „Techniku, techniku, rychlost přijde.“

                  Ale krom bazénu je tam stejně ještě klidně dalších 20 – 30% suché přípravy (posilovna a gymnastika), to už jaksi zvenčí není tolik vidět.

                  0 0
    • Delkim  

      jestli se v nějakém sportu může hobík srovnávat tréninkem s profíkem, tak tohle rozhodně nebude případ cyklistiky, to ať si nikdo ani nezkouší namluvit…

      možná jeden dva tři tréninky podobně ok, ale co pak? co zbytek dne? profík řešíš a má JAK řešit každou minutu celého dne, může si dát masáž a třeba na zbytek dne jen natáhnout nohy na polštář a relaxovat do dalšího tréninku a takhle furt dokola, to ty nemůžeš :)

      0 0
      • Yura  

        Asi tak.. Třeba u te kulturistiky to jde. Tech 5 hodin tydne si najdes vždycky, ale 5 hodin denne jako cyklista a ještě to uregenerovat. Nemozny..

        0 0
        • Petr L2  

          Já bych to viděl reálné tak v šipkách, tam režim profíků a hobíků není tak zásadně jiný :-)

          0 0
    • standoslav  

      Tu zmiňovanou desetinu zátěže dáš určitě, další rok třeba 2/10.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.