Hledám poctivého člověka na servis kola - špatné zkušnosti ze servisy

246 nepřečtených
  • Hannys85

    Ahoj,

    vzhledem k tomu, že mám obě ruce levé :-) a vzhledem k tomu, že kvalita mnou vyzkoušených cykloservisů v Ostravě je velmi chabá bych měl na Vás dotaz jestli neznáte nějakého poctivého člověka tady z fóra či Vašeho blízkého okolí, komu bych mohl svěřit kolo a který by mi na něm provedl v tuto chvíli seřízení řazení + seřízení brzdových kotoučů a brzd a byl by mi ochoten ukázat nějaké zákl.věci co se týče údržby kola.

    Opravdu už se mi hnusí přístup nějen servisů, ale bohužel i obchodníků k zákazníkovi. Poslední věc, která mě dožrala, byl přístup v Yogi. Známý mi strašně doporučoval prodejnu Yogi a značku TREK, takže jsem podlehl a i díky výhodné ceně (v kombinaci se slevovýma kuponáma přes O2) jsem si zakoupil Treka 6500. Neochota v prodejně z těch prodavačů přímo srší. Známý mi říkal, že vždycky natrefil na strašně příjemnou, ochotnou a znalou ženskou, bohužel já natrefil vždy dá se říct na ty samé prodavače.

    Po zajetí kola jsme tam zašel na garnanční prohlídku a sdělil jsem jim, jaké problémy mi kolo dělá. Díky toho, že jsem laik možná mé vysvětlování znělo vtipně, nicméně si prodavač vše zapsal a já čekal, že bude vše OK. Měl jsem tyto problémy (Pískaly mi brzdy, brzdové kotouče mi škrtaly o destičky, z předního kola se v nepravidelném intervalu ozývalo takové zvláštní tikání – nevím jak to popsat..)

    Po tom co jsem si kolo přebral, tak zmizelo snad jen to pískání brzd při brždění, které se, ale zase pomalu objevuje. Navíc mi nebrzdí pořádně zadní brzda, která mi předtím brzdila perfektněú.

    Teď jsem měl v pátek už druhý defekt ! na zadním kolu, kdy jsem píchl (zjistil jsem to až následující den, kdy jsem chtěl jít na kolo, jelikož se duše vyfoukávala pomaliku). Nevím jestli je to náhoda anebo to souvisí nějak s kolem, ale předtím s Authorem Traction (tedy o třídu horším kole) jsem měl za celých najetých 4 000 km dva defekty, z toho oba už ke konci něž jsem ho prodal a tady jsem měl první defekt po 220 km a teď druhý po 360 km, oba na zadním kole. Je to vážně jen náhoda anebo může být v něčem problém ? Jenže při výměně duše (to je tak jediné co zvládnu :-( jsem si něco udělal s řazením a te´d mám kolo opět nepojízdné…Dále mám vzduchovou vidlici, dky mi bylo řečeno, že poznám rozdíl oproti původnímu kolu, ale rozdíl jsem fakt nepoznal. Proto by mě třeba i zajímalo, zda mám vůbec vidlici dobře nastavenou. V Yogi mi akorát řekli, ať tam jezdím každý rok na prohlídku a oni to dofouknu a jinak se nemusím o vidlici nijak starat..

    Na internetu jsem nenašel nikde nějaké detailnější video, jak si správně vysadit a nasadit zadní kolo, jak pro variantu V brzd, tak hydraulických…Tím, že jsem nějak hýbal s přesmykačem, tak jsem si to celé podělal :-(

    Nejspíše si to vážně nedokážu opravit sám, servisům nevěřím (zkoušel jsem 4 v Ostravě a nejlepší mi kupodivu přišla nejdražší MADEJA), proto bych dal možnost někomu si ve volném čase přivydělat.

    Požádal bych všechny o zbytečné narážky na mou osobu a snažení se mě zesměšnit..Prostě jsem jen amatérský hobík (či jak tomu říkáte :-) cyklista, kterému stačí si sednout na kolo a někde dojet. Nemám náladu a ani čas se v kole hodiny piplat s tím, že já bych si ho bohužel zničil ještě více než je :-)

    Díky

    0 0
    • jIrI___  

      Chtěl jsem něco napsat, ale po přečtení posledního odstavce to psát nebudu :). Jen můžu napsat, že já mám skvělou zkušenost se servisem v Bikomaticu. Nejsou sice nejlevnější, ale jak servisák, tak prodavači naprosto vstřícní a ochotní.

      0 0
      • Mig_all  

        Byl jsem tam jednou a stačilo mi to :-) tam ten snobismus přímo kape ze stěn :-) to je jako jít na běžný servis s oktávkou do servisu mercedesů a čekat že tě přivítají s otevřenou náručí a usměvem na rtech :-D

        0 0
        • jIrI___  

          Já právě taky čekal, že to bude snobárna jak cyp, ale šel jsem tam rovnou ze školy (= jako houmles – roztrhané kalhoty, vytahané tričko, vybledlá kšiltovka) a překvapilo mě, že se tam ti prodavači ke mně chovali úplně normálně a dalo se s nimi normálně pokecat.

          0 0
      • Honza z H  

        Nejochotnější bývá servis tam, kde člověk kolo zakoupí, bo tam nechal vydělat peníze. Ale vzhledem k tureckému smlouvání a snižování marží už to nemusí vždy platit. Kol je hodně a těch servisáků, co mají zručnost i zkušenosti málo. Ale že by se na internetu nenašel návod na demontáž kola, nebo seřízení řazení, tak to je jenom neschopnost si to vygooglit.

        0 0
        • capis  

          Asi před osmi lety jsem si koupil kolo(které mně posléze ukradli) v RK cyklos valmez, tehdy to byly moje první hydr. brzdy, při garančce jsem upozornil, že škrtají( tehdy jsem s tím neměl zkušenost) a mládenec asi dvacetiletý, možná í ne, asi si říkal, strejda si koupil něco o čem nená tucha, ujišťoval mne, že kolo nesmím v žádném případě sám vysazovat z rámu, prý ani při defektu, chtěl jsem tedy kolo vrátit, že takové nepotřebuju. V tom okamžiku asi vedoucí hodil zpátečku a že vše dají do pořádku. Ano, kotouče přestaly škrtat a já odjel spokojený domů, ale tam jsem zjistil, že mi odborník pouze na brusce obrousil brzdové desky skoro do nuly. Každý si dovede představit, s jakou chutí jsem tam tenkrát jel zpět. Drzí byli až hrůza, nechal jsem si to tedy opravit ve Vsetíně, kde se mi dostalo i instruktáže a bylo po problému. Do RK už nikdy, jsou to pro mne amatéři.

          0 0
          • jIrI___  

            RK ve ValMezu už nějaký ten pátek myslím ani neexistuje.

            0 0
          • alinceb  

            Já mám teda zkušenost s RK v Brně a tam fungovali perfektně. Teda problém byl, že měli furt plno…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jsou šikovní, ale ještě nedávno na 29", bezdušáky, CX, sady vyšší jak deore a pod. čuměli jak zjara :)

              0 0
              • alinceb  

                Nj…něco za něco…:) Já si u nich obvykle nechával jen dotahovat a centrovat kola, která jsem si vypletl + mi sháněli některé díly…

                0 0
    • nox159  

      klidne bych ti s kolem poradil a servis udelal ale z toho co pises muzou byt problem i s tebou jako zakaznikem v tom ze si budeš dost vymyšlet…

      0 0
      • Hannys85  

        Mám za to, že problém se mnou není. Problém je v tom, že podle mě zatím každý servis, kde jsem byl prostě využil toho, že tomu nerozumím. A opravdu není horší pocit než někde přijít a být totálně za trotla. Proto zase v odvětví ve kterém pracuji já se nechovám k lidem stejně jako se někteří prodejci chovají ke mě, protože vím, že je to pro ty lidi nepříjemné..

        0 0
        • wilda81  

          Sorry, ale kdybych kolo přirovnal k botám, tak ty neumíš zavázat tkaničky – nedivím se prodavačům. Věnuj pár minut života shlédnutím videí na youtube. Seštelování brzd atd. se ti bude hodit i v terénu … a navíc ušetříš.

          0 0
          • Hannys85  

            No blbé přirovnání. Zkusím jiné. Kdyby sis objednal nové internetové připojení, měl si nastudováno jak se připojit a i přesto by jsi se nepřipojil, tak by jsi logicky volal třeba na technickou podporu poskytovatele internetu. Předpokládám, že by jsi tam volal proto, že by jsi očekával nějakou radu. Anebo by jsi snad platil něco rok s tím, že ti to nejde a spokojil ses s tím ?

            Mě opravdu udivuje to, že za své peníze očekávám nějakou odvedenou práci a hodně lidem to snad připadá divné. Ty servisy kol nejsou někde zrovna nejlevnější. Čekal jsem, že se to trochu zvrhne, všímám si, že tady prostě lidi, co nerozumí kolům nejsou zrovna vítáni, ale chtěl jsem radši dát peníze někomu, kdo by se mi na kolo podíval + vysvětlil nějaké základy než to nechat v servise, kde s největší pravděpodobností problém s kolem nevyřeší.

            0 0
            • wilda81  

              Dělej jak myslíš, ale s tímto přístupem stráví kolo víc času v servisech než na vyjížďce. Taky je kopa věcí, které neumím opravit, ale „závady“ z prvního příspěvku prostě považuji za základ „udělej si sám“ na kole. Až nedejbože píchneš někde uprostřed lesa a budeš muset vyměnit duši a následně právě seřídit brzdy, tak uděláš co? Seřízení brzd můžeš nastudovat třeba tady:

              http://www.youtube.com/watch…

              výměnu duše tady:

              http://www.youtube.com/watch…

              http://www.youtube.com/watch…

              Je to možná rychlejší než sepsání tvých příspěvků tady.

              0 0
          • scret  

            nechapu, proc by mel…

            Nahodou je to dobry, da vydelat nekomu jinymu a treba zas nekdo da vydelat jemu…

            Proc by se mel v kole stourat kdyz nechce??

            0 0
            • pepek  

              Třeba proto, že když zajede do lesa a něco se pokazí, tak tam bude těžko hledat servis, nebo ochotného kolegu?

              0 0
              • Hannys85  

                Ono ty návody na ivelu jsou sice hezké, ale přece jenom vidět to na vlastní oči anebo mít k ispozici aspoň nějaké detailnější video je o něčem jiném..Navíc, co jsem si četl nějaké návody na ivelu, tak jsem nenabil dojmu, že by byly určeny zrovna pro laika, jelikož tam bylo hodně termínů s kterýma jsem se ještě nesetkal..

                0 0
                • tonik666  

                  Zadarmo to není, chvíli to trvá něž člověk ztratí respekt k některým opravám (třeba vidle s tlumení stále respekt mám, zbytek v pohodě), ale postupně to jde.

                  Pomůže postupně investovat do nářadí.

                  0 0
            • oddie  

              No, proč by měl, protože nemůže sehnat nikoho solidního, kdo ho neodrbe. Já to celkem chápu, taky si většinu věcí typu servis kola či auta zajišťuju sám, a když vidím podobné dotazy (a málo jich není), jsem rád, že jsem se do toho kdysi pustil a naučil se to. Vrátilo se mi nepočítaněkrát.

              0 0
        • nox159  

          vidlici ti meli nastavit pri prodeji pripadne upravit nastaveni na garancce, tento ukon ale neudelas bez dotycneho ten na to kolo musi sednout…

          vzdy je ale podstatne aby si clovek takove veci vychytal sam… (v aute si tady das sedadlo tak daleko jak potrebujes a nenechas ho v poloze jak ti ho predali – to je stejne)

          s brzdama byvaji obcas problemy jak mas avidy mekky ram ci vidlu do toho zvlneny kotouc a casto kolo sundavas tak je to nekdy temeř

          setkal jsem se uz s pripady ze lupani z kola vychazi pouze kdyz na nem jede zakaznik pokud na nem jedu ja nebo kdokoliv jiny je vsechno ok… pak hledej pricinu a odstranuj ji kdyz ti zakaznik popise jo lupe mi to ve stredu…

          0 0
        • capis  

          Hanny, když už sis vybral kolo jako koníček, tak by sis měl o to něco přečíst a něco vědět, jakási ta teorie by ti neuškodila. Jestli přijdeš do servisu a hned mezi dveřmi hlásíš, jak tomu vůbec nerozumíš a pak máš spoustu náročných požadavků, tak se nediv, že tě mají za trotla, jak píšeš, ty ho děláš vlastně ze sebe sám.

          0 0
          • sudovec  

            Takže je v pořádku, že v servisu je člověk který dané věci nerozumí jen k smíchu a většina servisáků se s ním snaží vy…at?

            To asi ne. Asi to jenom ukazuje to, jací to (ne)jsou profíci a jak jsou osobnostně ještě malí, nedospělí, haranti. A ne velký chlapi, za který se rádi vydávají.

            0 0
            • capis  

              Tak jsem to nemyslel, ale viděl jsem lidi, co reklamovali defekt, klikám říkali páčky, pedálům šlapátka a sedlu židlička, to je pak těžké. Co se týče profesionality, máš samozřejmě pravdu, a já sám vím(viz. výše), že v servisech v době prázdnin pracuje spousta studentů brigádníků, kteří mnohdy svoje nedostatky kryjí až drzostí k zákazníkovi.

              0 0
          • Hannys85  

            Vždyť se mě tady každý snaží „vnutit“, že seřízení brzd a řazení není nic složitého, co bych nezvládl sám. Tak nechápu tvou poznámku, že mám „náročné“ poznánky..

            0 0
          • Hannys85  

            Vždyť se mě tady každý snaží „vnutit“, že seřízení brzd a řazení není nic složitého, co bych nezvládl sám. Tak nechápu tvou poznámku, že mám „náročné“ poznánky..

            0 0
    • Azmir  

      Kup si pumpičku na vidlici a tu si pak naofukej tak, at po nasednutí na kolo se zanoří tak 2–2,5cm, je to jednoduché a vidlice bude konečně fungovat jak má. Pak koukni na ivelo.cz do sekce servis nebo jak to tam je a najdeš tam jakýkoliv úkon. Škrtání destiček o kotouč se dá vyřešit pouze povolením 2 imbusů, otázka pár vteřin, to taky zvládneš sám atd.

      0 0
      • Hannys85  

        Děkuji. Právě proto mě udivuje, že když si je člověk ochotný za takové věci zaplatit, tak mu stejně takové úkony ani neprovedou…Já mám z některých servisů pocit, že tam člověk kolo přiveze, oni na něj nešáhnou, pak si vezmou peníze a člověk dostane opět kolo ve stejném stavu..

        0 0
        • Mig_all  

          jj takhle mi to udělal jednou Max-Cursor se silničkou ale to jsem tehda byl ješte na kola laik, na silnici začatečník a věkově školák… dneska bych si na ne vyšlápnul… Od te doby jsem nikde nebyl naucil jsem se vetsinu sam a na to co nemam nařadí tak zavezu ke kamosovi co naradí má…

          0 0
          • Hannys85  

            No já mám pocti, že jak jsem měl kolo v max cursoru, tak s ním taky nic neudělaly..

            0 0
          • Hannys85  

            No já mám pocti, že jak jsem měl kolo v max cursoru, tak s ním taky nic neudělaly..

            0 0
          • Hannys85  

            No já mám pocti, že jak jsem měl kolo v max cursoru, tak s ním taky nic neudělaly..

            0 0
          • JakeF  

            Nabízí se otázka jak jsi to teda poznal, když jsi byl na kolo laik a hovno jsi tomu rozuměl?

            0 0
            • Mig_all  

              O campa řazení (paky) jsem věděl prd, dal jsem to tam s konkretním problemem a ten se nevyřešil, poznal jsem to samozřejmě až druhy den na projíždce…

              0 0
              • nox159  

                a jak si to resil? ;-)

                0 0
                • Mig_all  

                  svépomocí, nebylo nic mechanicky poškozené bylo to jen o vyčištění, promazání a seřízení celého systému… Už nevím jak a co přesně, tomu bylo a jak se to vyřešilo pamatuju že jsem rozebíral páku, menil lanko, a myslim ze se zkracoval řetěz už fakt nevím bylo to dávno… Jediné co si pamatuju bezpečné že jsem dostal kolo v takovém stavu jako jsem ho tam přivezl (i podle špíny) i otřít ho hadrem jim bylo líno, nezkontroloval jsem si to při předání a potom už jsem se na to vysral…

                  0 0
                  • nox159  

                    myslel jsem jak si resil „ze ze ojebali“ to si to nechal libil ano?

                    0 0
                    • Mig_all  

                      jj nechal jsem si vyloženě ****** na hlavu uz jsem tam potom nešel…

                      0 0
                      • witmar  

                        jako většina lidi…a pak dnešní společnost vypadá tak jak vypadá… tím to naopak podporujete… kdyby každy kdo je nespokojený si nenechal ****** na hlavu je to alespon trochu jiné…

                        0 0
    • mais  

      na tohle je jediná rada, kup si základní nářadí a nauč se to, žádnej servis to neudělá tak dobře, aby jsi byl dlouhodobě spokojen, navíc je to řešení problémů v terénu ve chvíli, kdy fakt přijdou. Pokud nejezdíš sám, potom je v tvém okolí určitě minimálně jeden člověk, co to umí a co tě to naučí..

      0 0
      • bochov  

        Tady je rada asi taková,jak jíž tady někdo psal kup si sadu nařadí v Lidlu a stahní návody na i-velo .Pokud se tyče prodejny Yogi tak jsem tam párkrát byl a vždy byli velmi ochotní i když to je víceméně snobska prodejna kola Trek jsou předražena.Jak jsem si po dvacetí letech koupil nove kolo a naměl vercajk tak jsem měl ty same problémy ted si vše dělam sam až na servis hydraulických brzd.

        0 0
        • mais  

          i servis brzd se dá udělat (stačí hadička, klíček a sklenička), co může být pro někoho trochu problém je servis vidlice, ale ten se nedělá každej den..

          0 0
          • jIrI___  

            K servisu Avidů ty tebou vyjmenované věci opravdu nestačí.

            0 0
          • nox159  

            asi nemas avidy co? :D

            jinak radeji servis vidlice nez servis brzd…

            0 0
            • mais  

              to máte pravdu nemám :o), nicméně bych v tom neviděl problém a nedělal bych z toho vědu…těžký je jenom první půlení motoru na starým fichtlu, pač to většina lidí dělá ve 13–14 letech…

              0 0
              • pepek  

                Co fichtl, to byla brnkačka, ale devadesátka, to byl v 15 letech docela rébus.

                0 0
                • mais  

                  No jo to bylo pekelný, ale hezky to jelo, když to jelo..

                  0 0
                  • pepek  

                    A pěkně to vypadalo a mělo to pěkný nervózní zvuk. (a nervozní podvozek)

                    0 0
        • lukysheck  

          No pokud ses chlap tak tam vlitni znova a rekni ze pred servisem si diktoval nejaky zavady ktery tam jsou porad tak co je za problem! Mas kolo v zaruce tak at se staraj, vidlici ti muzou nafoukat klidne pred tebou, to je prace na par vterin, kor pokud mas od nich kolo, si trochu dupni sakra ne?! No a o tech defektech jim radsi ani nerikej, ja bych ti na to rek jestli mam pred tebou utikat a zametat ti strepy a ostry kameny? Nebo si aspon zkontroluj tlak v pneu jestli tam nemas prd a spis sto nekde prorazil!

          0 0
          • Hannys85  

            Ano, to jsem měl udělat. Měl jsem se tam vrátit a chtít po nich nápravu. Jenže byl jsem tak znechucen tou prodejnou při předávání kola, že jsem se nepřekonal tam v ten den jít a pár dní na to jsem píchl a kolo si už domrvil sám(jak jsem psal).

            0 0
    • kubad  

      v servisu nejsou jasnovidci je potřeba říct co potřebuješ a při přebírání si to překontrolovat, že si lama tě neomlouvá.

      Takže chybu hledej především v sobě a ně v arogantních servisech.

      0 0
      • Hannys85  

        Ano v servisu nejsou jasnovidci, to máš pravdu. Zkus se, ale vžít do situace, kdy si neumíš něco zpravit (pračka, PC, lednice) a dáš někde věc do servisu s tím, že to laicky popíšeš např: PC nenaběhne, Lednice vrčí apod. Očekáváš, že to dáváš snad profíkům, kteří přijdou na to kde je problém a opraví ti to. Pokud by se měly servisy (prodejci, poskytovatelé služeb apod.) omlouvat tím, že nejsou přece jasnovidci, tak věř tomu, že i ty by si v jakémkoliv odvětví pocítil, že takové chování není přijatelné, pokud si samozřejmě váží zákazníka. Mi připadá, že jen snad v ČR je nenormální chtít po někom dobře odvedenou práci. Platíme tady snad nejvíce peněz v EU v porovnání s příjmy, ale člověk, když chce, aby byla práce odvedena dobře si musí ještě připadat jak „exot“.

        0 0
        • bucivoj  

          Pokud tě baví jezdit na kole,tak věnuj i trochu času tomu se naučit kolo opravovat.V dnešní době internetu to jde opravdu mnohem jednodušeji.A ty nemáš žádného zručného kamaráda,který by ti mohl pomoct?

          0 0
          • Hannys85  

            Vím o dvou manuálně zručných, ale oba nemají kola. Chtěl jsem se nejdříve poptat tady, jestli nemáte třeba nějaký tip..

            0 0
            • pepek  

              Tak pokud děláš do počítačů, tak bych to kolo nejdříve zkusil restartovat :-)

              0 0
        • kubad  

          proč to takhle neřekneě servisákovy při přebírání kola?

          proč sis to nezkontroloval při převzetí?

          proč nereklamuješ špatnou práci?

          akorát tu brečíš jak želva jak s tebou někdo vyjebává!!!

          0 0
          • Hannys85  

            Protože ty zvuky, co kolo vydává jsem zjistil až po nějaké době od vyjetí z prodejny..Na místě opravdu jako laik nepoznám jestli je vše OK…

            0 0
            • kubad  

              rozumím, ale s tím servisák těžko co nadělá že se ti to po čase rozšteluje :D

              0 0
        • mais  

          a jsi u jádra problému, dneska profík neexistuje, auto ti opravuje klidně vyučenej kuchař s rekvalifikací, kolo naprosto bez problémů vyučenej prodavač drogerie, kterýho kola baví…

          0 0
          • bluma  

            Prodavač z drogerie, kterého kola baví, je rozhodně lepší varianta než protivnej servisák s 20ti rokama praxe, kterého to už vůbec nebaví.

            0 0
    • camlost  

      dle přání zakladatele vlákna vynechávám narážky na jeho osobu.

      protože nic jiného k tématu nemám, blokuji.

      (aneb svádět defekty na značku kola… no nic, blok)

      0 0
      • Hannys85  

        Když už ses musel vyjádřit..

        „Teď jsem měl v pátek už druhý defekt ! na zadním kolu, kdy jsem píchl (zjistil jsem to až následující den, kdy jsem chtěl jít na kolo, jelikož se duše vyfoukávala pomaliku). Nevím jestli je to náhoda anebo to souvisí nějak s kolem, ale předtím s Authorem Traction (tedy o třídu horším kole) jsem měl za celých najetých 4 000 km dva defekty, z toho oba už ke konci něž jsem ho prodal a tady jsem měl první defekt po 220 km a teď druhý po 360 km, oba na zadním kole. Je to vážně jen náhoda anebo může být v něčem problém ? “

        Napiš mi prosím, kde svádím defekt na značku kola?. Větu jsem ukončil otazníkem…

        0 0
        • kubad  

          žes pich je na 99,9% tvoje chyba to nemá s kolem nic společného, trn hřebík sklo válí se to všude a věř tomu že těch defektů bude mnohem víc pokud budeš seriozně jezdit

          0 0
          • Hannys85  

            Vím, prvně jsem to nechtěl uvádět, protože má otázka vyzněla fakt blbě. Byl jsem prostě jen naštván, že u nového kola se mi to stalo v rozmezí pár dní a u starého jsem jezdil 3 roky bez defektu.

            Slyšel jsem, že údajně existují duše, co se po protrhnutí sami dofouknou. Anebo vůbec můžete mi dát prosím tip na nějaké duše, které toho více „snesnou“..před­pokládám, že nějaký rozdíl v duši za pár korun a v duši za 300 kč asi musí být..

            0 0
            • bucivoj  

              :o)) Jak jsi řešil ten první defekt?

              0 0
              • Hannys85  

                Ten první defekt řešili v rámci garančky, jelikož jsem sice píchl, ale duše se pomalu vypouštěla, takže to zjistili až tam. U starého kola jsem měl to štěstí, že defekty nastaly na předním kole, takže jsem nemusel nijak zasahovat do řetězu, řazení apod…

                0 0
                • bucivoj  

                  Takže jeden z problémů je ten,že ty nevíš jak máš „bezpečně“ vytáhnout zadní kolo např. při defektu?

                  0 0
                  • Hannys85  

                    Ano, to samé platí pak i o nasazení..

                    0 0
                    • capis  

                      A u auta defekt zvládneš, nebo voláš nějakou asistenční službu?

                      0 0
                  • Krutas  

                    Nevím co na tom hledat, povolíš RU, chytneš ramínko šaltru (ani nemusíš) vytáhneš kolo a řetěz stáhnes. A ze to pak nenasadíš uplně presne? Proto existuje něco jako jemne doladeni na páčkách pro šaltr, proste ±, vse vyzkousis za jizdy. Jestli nekdo nema rozum aby tohle vymyslel sam, tak mu zadny navod nepomuze.

                    0 0
                    • nox159  

                      jak se prosim nasazuje zadni kolo tak nepresne abys musel stelovat řazeni z riditek ?

                      pokud by si to tak nasadil tak jak vyresis kotouc a jak vyresis dorazy za jizdy? ;-)

                      0 0
                      • Krutas  

                        Ted jsi mě dostal, bral jsem to z pohledu kola kde kotouče nejsou. Když to tam hodis ledabyle, tak se ti může stát že to tam nemáš uplně presně – může dojít o odklonu na levou nebo na pravou stranu. Ale je fakt, že pokazit to aby se ti to až tak moc nesedlo se rovná nasazení kola na hranici demence.

                        0 0
                        • nox159  

                          kde nejsou kotouce tam jsou Vcka a pokud by narval kolo tak krive tak by mu sel spalik do plaste…

                          pokud by navral kolo nejvic krivo jak by to dam dovolil tak podle me to s razenim neudela absolutne nic a bude to radit dal, meni se jen uhel zubu kazety ne jejch vzdalenost od patky ramu ( teda nejaky trojuhelnik tam bude tak se to zmeni neznatelne)

                          a pokud nejezdis jeste stare ocelaky nebo kola co jsou delane na SS… tak to do tech klasickych patek nejde dat ani extra krive… ;-)

                          0 0
                          • Krutas  

                            Ja s tebou souhlasim, o tom žádná. Podíváš-li se na to z pohledu laika, což on asi je. Stačí trochu ohlá patka a už to nedosedá jak má, ja se ani moc nedívím, že měl pocit, že to nejde tak jak mám, pro něj je to španělská vesnice, neví o řetězové lince nic, nechci řici, že je hloupej, to ne, jen mu schází ta zkušenost.

                            Moje osobní zkušenost campagnolo record (vozím) 11s, tam je opravdu potřeba to nasadit přeně, jinak je pořeba jemného doladění, no možná je to jen moje pocitovka,já jen, že od řazení vyžaduji maximální přesnost, jiný zvůk, než proud vzduchu svištící kolem uší je pro mě znakem k jemném doladění. Nevím jak jsi na tom ty chlape, ale mě to šlape jak Svícarky a pocit z toho, že sundám a nasadím kolo je ten, že přehazka si o něco málo sedla jinak. Asi mám moc pocit Jedi:-)

                            škoda, že na kole jezdím pořád sám a ještě jsem v Ostravě nenašel žádnou partu (silnice), možná se ve svých nazorech pletu, ale to nezjistím dokud nepoznám opak.

                            Přesto zastávám heslo „neřešit, jezdit“.

                            0 0
            • JakeF  

              Jo, v těch duších jsou cvičený mravenci, co to zalepí a dofoukaj.

              0 0
              • Hannys85  

                Jo přesně tak a nadává se jim „bezduše“..

                0 0
                • JakeF  

                  Ne, tam to funguje na základě rozpínajícího se zkaženýho mlíka…

                  0 0
                  • kubad  

                    tak tak, to mléko ty mravence likviduje, takže jedině ti co sou bezduše nemají mravence

                    0 0
    • nox159  

      jak to tady tak ctu jak s tim bojujes takze se zeptam co delas v utery odpoledne… nejsem z ovy a nevim v kolik skonci predvadecka shimana ale pokud brzo budu cekat v ove na kamaradku nez skonci v praci takze bys nam molh prispet na veceri :D

      0 0
    • HarryTP  

      Takže huba ti jede dobře, čas na to psát tu slohy máš ,tak nevidim problém v tom si o tom servisu něco přečíst a udělat si to sám.

      0 0
      • jIrI___  

        Já zas nevidím důvod si kolo servisovat sám, když v průběhu toho času, co by člověk servisováním zabil, může pracovat a vydělá si třeba X-násobně víc, než pak zaplatí za servis profíkovi.

        0 0
        • bucivoj  

          Aha,a když dostane defekt na hřebenu tak co?

          Ne,ne,základní sevis/údržbu by měl umět každy (pro svůj klid)

          0 0
        • oddie  

          Hm, dobrá úvaha. Kolik lidí vydělává x-násobně víc (čistého – po všech odvodech) – než je hodinová sazba byť jen průměrného servisu, z které se teprve odvody platit budou a musí zbýt ještě na režii, výplaty atd? Drtivá většina lidí vydělává x-násobně MÉNĚ než je taková sazba, celkem logicky. I pitomej průměrnej plat, který má s bídou třetina lidí v republice, je proti té sazbě ani ne poloviční.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak píšu níže, tak stačí k tomu jen přičíst čas strávený odvezením kola do servisu a zpět (pro každého to bude jiné, dle toho kde bydlí a má v okolí jaký servis).

            A hned je ta jIrIho uváha někde jinde…

            A to jsem ještě ani nezmínil níže, že do servisu je dobré kolo umýt, což doma dělám jen při větším servisu, kde by to už více vadilo, ale při spoustě banalit netřeba.

            0 0
            • pepek  

              JirIho úvaha je, jako vždy, proti většinovému názoru a provokativní – i když pamatuju se, jak tady kdysi vážně tvrdil, že lanka jsou z hliníku a camel strkal do mikrovlnky, takže možná cítí nějakou solidaritu se Zakladatelem.

              0 0
              • jIrI___  

                :) camel strkám do mikrovlnky pořád, ale už si hlídám voltáž a čas.

                0 0
              • Luker  

                Nevím co je na tom tak provokativního. Člověk který má problém se základním servisem kola může během ušetřeného času vydělat více než dostatek peněz na jeho zaplacení. A taky nejde pouze o peníze, někoho servisování nemusí bavit a místo toho aby se vztekal doma v garáži a nakonec z toho neměl žádný užitek, tak si radši zaplatí za servis. Říká se tomu služby a myslím že je taky využíváš v případech kdy vyloženě nemusíš :)

                0 0
            • oddie  

              Ona ta úvaha je mimo mísu i pro drtivou většinu lidí, co maj servis třeba hned u baráku. Prostě to byl jen takový průhledný pokus o provokaci…

              0 0
              • jIrI___  

                Ale prd provokace, možná jen nešťasně napsaný příspěvek. Prostě jednoduše řečeno, nemálo lidí to rýpání se v kole nebaví, nemají k tomu nářadí či zázemí nebo místo můžou dělat něco užitečnějšího. Já třeba taky dával kontolovat dotažení výpletu do servisu, byť věřím, že to není nic složitého, ale nemám tenzometr a ani se mi s tím nechtělo patlat. Stejně tak třeba i základní údržba vidlice.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Proste jak pises..nekomu se s tim chce drbat, nekdo radeji dela neco jineho nez dve hodiny cestuje jenom do servisu (4× pul hodiny)

                  Ja si treba v servisu (kousek od baraku) nechal nalisovat hlavko do ramzu a narazit spodni krouzek hlavoveho na sloupek…ciste proto ze se mi nechtelo hodinu hledat a vymyslet z ceho ubastlit stahovak. Odstrojene jsme to mel tak jak tak (novy ram), takze pet minut do servisu a za deset minut a 60Kc hotovo…

                  0 0
          • nox159  

            nekdo si zasuka a jeste za to vezme litr za hodku…

            a tedka otazka mas lepsi si zasukat a jeste dostat penize nebo se stejny cas hrabat v kole? :D

            0 0
        • MlokCZ  

          Tak pokud máš dobrý servis hned u nosu a dobře vyděláváš, tak proč ne.

          Jakmile je servis dále, tak když pak přičteš čas potřebný k odvezení a vyzvednutí kola, tak najednou může jen samotný odvoz stát více času než si to sám opravit doma.

          K tomu si na kolo v sezóně taky třeba slušně počkáš a nejezdíš. Když nic servisovat neumíš, tak jsi se sebemenší kravinou na vyjížďce v háji.

          K tomu když se přičtou problémy typu cvakání apod., které se někdy hledají delší dobu a při řešení v servisu to může být taky na větší množství návštěv (a vždy pokaždé pár dní bez kola)…

          Spíš je otázka komu se ještě vyplatí naučit se jak složité úkony a mít na to nářadí.

          Pokud někdo jezdí více, tak úplné základy typu výměna duše, seřízení řazení, seřízení brzd a výměna desek (ne už třeba odvzdušnění), výměna řetězu, atd. bych doporočil naučit se každému.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě jeden faktor jsem zapomněl zmínit. A to, že poměrně dost servisních úkonů vyžaduje i nějaké zajetí.

            Třeba brzda po výměně desek může být po seřízení ve stojanu ok, ale po zajetí může chtít doseřídit, řazení to samé, atd.

            A přitom třeba řazení se nejlépe doladí na závěr za jízdy.

            Takže to by pak znamenalo další opakovanou návštěvu servisu s tím stejným problémem.

            0 0
            • Delkim  

              solidní servis ti řekne, že si to po pár kilometrech „sedne“ a ať se stavíš, že to zdarma doladí, pokud bude třeba

              aspoň já to tak v servisu mám

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak řeknout to mohou a někde to tak udělají.

                Ale pak to máme jedna cesta do servisu s kolem, pak nějaký ten den kolo v servisu (v sezóně i více), pak cesta do servisu pro kolo.

                Pak si to sedne a další cesta do servisu a při troše štěstí doladění na počkání a nebo taky čtvrtá cesta do servisu.

                A třeba se seřízením řazení místo toho mohlo stačit 5 minut servisu doma a následně 30s ladění za jízdy…

                Ale když se to někomu vyplatí dát do servisu i tak, jeho rozhodnutí a jeho věc.

                0 0
                • Delkim  

                  no tak takhle to je jasný

                  já to mám tak, že když si něco „sedne“ tak vyrazím na kole na trénink a stavím se v servisu (mám to 15 minut cesty), kde to čekají a na počkání doseřídí, já si těch 10–15 minut počkám a pak pokračuji dál

                  nechávat to tam kvůli blbostem do dalšího dne, tak to bych taky nezkousnul

                  0 0
                  • pepek  

                    Jezdíš jen kolem toho servisu, jo? Třeba v horách, na dovolené, daleko od civilizace-jak to pak řešíš?

                    0 0
                    • Delkim  

                      no tak když mám zrovna namontovaný nový brzdy tak první jízdu určitě nejedu někam do Chorvatska, ne???!!!

                      0 0
                • wilda81  

                  moje řeč

                  0 0
                • pendergast  

                  Tak zrovna nastavovanie radenia je pre mňa španielska dedina.

                  Prečítal som si asi 5 podrobných návodov a po každom som si pripadal ešte sprostejší než predtým.

                  Som ale presvedčený, že by mi to stačilo raz ukázať, a bolo by mi všetko jasné.

                  0 0
    • olsbike  

      zkus se mrknout na tydle stránky. Znám se s ním přes kamaráda a zatím přátelský servis bez problému

      0 0
    • navlcinci  

      jsi typický příklad :), vzhledem k Tvému poslednímu odstavci…

      0 0
    • kudlanka32  

      http://www.parktool.com/…/repair-help

      Nebo jsou vinikajici navody od shimana – tam je napsany a na obrazkach ukazany jakyma sroubkama kam tocit a tak. Nebo si kup o MTB knihu v cestine…

      prehazka: http://www.shimano.com/…30647029.pdf

      smyk:

      http://techdocs.shimano.com/…30612827.pdf

      0 0
    • KRAJIC  

      Napiš mi na maila, pokud jsi schopen s kolem dojet zhruba do lokace, kde se nachází ostravská ZOO můžu se na to podívat a minimálně ti říct co na tom kole řešit nemusíš a co jo – nějaké seřízení a brzdy dělám známým poměrně často.

      0 0
    • sudovec  

      Ahoj, úplně tě chápu a vím, že lidí jako ty je spousta. Nenech se znechutit reakcemi typu „jestli to neumíš, tak na to kolo vůbec nelez“, to je tady takový folklór. Nikdo učený z nebe nespadl a někdo má pro techniku buňky, jiný je má holt zase pro něco jiného. Držím palce, ať se ti někdo rozumný ozve a ať od něho časem okoukáš základní věci.

      Pravda je, že pokud jezdíš sám, tak je dobré zvládnout alespoň základ – to je opravit píchlou duši. A k tomu to vyndání kola prostě patří. Bez toho budeš vždycky závislý jen na ostatních a jejich pomoci. A to může být problém, pokud jezdíš sám. Takže tam bych začal a pokračoval přes základní poladění nastavení přehazovačky, přesmykače a případně brzd. To jsou věci, které se ti po cestě taky můžou rozhodit a bez jednoduché opravy se dojíždí někdy dost blbě, případně si můžeš další komponenty na kole zničit.

      K tomu problému s častými defekty na novém kole oproti tomu starému – jaké pláště jsi měl na starém a jaké jsou na novém? Jezdíš pořád zhruba stejné trasy (povrch) a na podobně nafouknutých kolech?

      Pokud se ti to stane příště znovu, pořádně si prohlídni plášť a vnitřek ráfku, jestli tam není něco ostrého. Ať už třeba nějaký trn v plášti, o který jsi píchnul prvně, nebo např. kamínek, případně i nějaká ostrá hrana na ráfku (tam, kde je v kontaktu s duší). Podívej se taky na duši samotnou, v jakém místě a jak vypadá dirka – když málo foukáš může se stávat, že procvakneš duši o hranu ráfku – jsou tam pak 2 dirky (říká se tomu snake-bite – hadí kousnutí)…

      Tak ještě jednou – držím palce ať najdeš nějakou dobrou duši, která tě zasvětí do jednudušších věcí a udělá ty složitější…

      0 0
      • pepek  

        Problém není najít dobrou duši (nebo návod), problém je, že zakladatel se to naučit nechce.

        0 0
        • Hannys85  

          Kdybych se to naučit nechtěl, tak tady nesháním člověka, který by byl ochotný mi základní věci ukázat…

          0 0
        • Kubiczech  

          I kdyby se to nakrásně učit nechtěl, tak v čem je sakra problém?

          0 0
    • honzour  

      V klidu, u nás je shop, kde si i duši jdu koupit se skřípěním zubů, protože ten přístup je prostě na levačku, takže radši využívám toho, když někam jedu, tak si to koupím jinde. Bohužel mi to ale přijde jako problém nejen bike shopů. Mezi lidma je blbá nálada a pak to podle toho vypadá, ale to tady nebudem rozebírat.

      0 0
    • Hannys85  

      Původní dotaz zněl „Hledám poctivého člověka na servis kola“. Ti co se toho aspoň trochu drželi patří můj obrovský dík. Těch pár lidi, co mě snad i chápe, těm děkuji taky. Lidem co si potřebovali něco nademnou dokázat anebo měli snad nějakou narážku „na jazyku“ bych vzkázal následující „řečnickou“ otázku(y). Je asi zbytečné psát, že nechci na ně žádnou(é) reakci(e), ale stejně se to tady zvrhlo, kde jsem nechtěl (i když jsem tušil, že k tomu dojde).

      Proč existují všeobecně servisy (kol, aut, PC, klimatizací, lednic, praček, zahradní techniky apod.), když podle logiky některých se dá vše najít a naučit za pomocí internetu ?

      Proč se lidé obrácejí s dotazy na úřady, právníky apod. když vše najdou v zákonech, které jsou opět dostupné na internetu ? Proč se lidé nedokáží sami obhájit u soudu a platí si právníky ?

      Proč lidé uzavírají nevýhodné smlouvy, půjčky apod. aniž by si je přečetli, když na internetu je spousty varování před různými pochybnými společnostmi ?

      Proč (nejen) staří lidé pouští do svých bytů pochybné osoby, aby posléze zjistili, že přišli o své životní úspory i když jsou snad každý den v TV reportáže upozorňující lidi, aby si pochbné osoby vůbec nepouštěly domů ?

      Proč si lidé své peníze nechávají u bank na běžných (neúročících se účtech) účtech a ještě k tomu se nechávají bankami odírat o poplatky, když existují bezpoplatkové banky ?

      Mohl bych pokračoat dál…

      Doufám, že aspoň některým dojde, co jsem chtěl tímto „říct“ a zamyslí se nad tím. Snad se někdo v těch pár příkladech i najde a řekne si, že je ubohé zesměšn¡ovat někoho za cokoliv co neumí a přitom kdyby sám chtěl, tak najde u sebe taky nějakou věc, které nerozumí či ji neumí…

      Bylo mou chybou, že jsem si dovolil na specializované fórum napsat takový lamerský požadavek a svým způsobem jsem musel s tímto počítat, sypu si za to teď popel na hlavu. Zase si, ale říkám, že jsem některé pobavil a to za to možná stojí..

      Nepřeju Vám však až půjdete třeba na Úřad práce (kdekoliv jidne) a vznesete na pracovníka dotaz s tím, že se potřebujete na něco zeptat a odpovědí Vám bude obrovský smích s tím, že si to máte snad najít na internetu..

      0 0
      • wilda81  

        Jestli myslíš, že se to tu zvrhlo, tak ještě neznáš B-F :)

        0 0
      • bleach  

        ja ti fandim a chapu te :D

        0 0
      • killme  

        To posledni souveti me uplne rozebralo protoze presne takovou odpoved jsem od pracaku dostal :)))) Vitejte v Psi prdeli, teda pardon v ČR :)

        0 0
      • dEvilPS3  

        Tak jsem si to vse procetl a soucitim s tebou. Kdybys byl v okoli meho bydliste, pomohl bych, protoze jsem mel stejny problem. Ale uplne stejny. Servisy hruza, pocinaje garancni prohlidkou, kdy na kolo ani nesahli a ignorovali vsechny moje podnety co mi nemaka, prez nutne vymeni cehosi cemu jsem nerozumel, co udelali nekvalitne a nebo uplne blbe a ja musel na kolo cekat dalsi tyden nez se k naprave dostanou konce nesmyslnejma cenama. S jedinym servisem jsem byl spokojenej (Plzen – FRBS),ale z Plzne jsem se bohuzel odstehoval.

        Prosel jsem i timhle dotazovanim – vznesl jsem par dotazu na pomoc pri servisnim ukonu od znalejch osobne z okoli, bud bez vysliseni, nebo jen s linkem na cizi forum/web, kterej taky moc nepomohl. Musel jsem se to vse od piky naucit a ted misto penez za servis utracim za naradi, ktery pouziji 2× v zivote, ale cenove to vyjde nastejno, ne li lepe. Chce to ale misto na serTim nechci rikat n nauc se to, to ne. Tim chci rict ze s tebou soucitim protoze jsem taky chtel pomoct a vetsina se tu na me vykaslala. Kdybych mohl, pomuzu, vim jaky to je,kdyz nevis nic a musis se spolehnout na z 99% lidi co nepomuzou.

        0 0
        • oddie  

          No, a co teprve když si nakoupíš nářadí na servis auta, to je pak něco :)

          0 0
        • Hannys85  

          Děkuj Ti za duševní podporu a aspoň ujištění v tom, že nejsem jediný člověk, který chce po servisech nemožné…

          0 0
      • standoslav  

        Já to pochopil, prostě hledáš nějakého tzv. sklepmajstra, třeba bikera, který se umí postarat o svoje kolo a mohl by se Ti za honorář o kolo starat, to není problém pochopit. Já chci jen dodat, že v Ostravě je problém s odborností mechaniků, opravdu odborníků je málo a majitelé, kteří té práci rozumí spíše hledají brigádníky,jen na sezónu a to je špatně !!!

        0 0
      • capis  

        Ty jsi také ale hledal odpověď na své otázky na internetu, nebo ne?

        0 0
    • hanness  

      Pokus-omyl.Jinak to nejde.Ja také chodil porad do servisu,ted si delam zakladni věci sam..Prijdes na buben.Jinak zkus Corrigo za tocnou ve Vresine.

      0 0
      • bochov  

        Ja si myslím,ře již tady proběhlo na kolegu dost velkych kecu.Nejlepší by bylo kdyby někdo zOstravy ,který ma vercajk se mu na to podíval to lupaní v předním kole by mohl byt konus pokud tam nejsou ložiska seřízení řazení je malina a brzdy odvzdušnít a vyměnít kapalinu pokud by dotyčny měl od.sadu na Avidy.Ale bohužel vyměnít si duší a doštelovat brzdy se kolega musí naučít sam jinak nemůže jezdít na bajku ,ale myslím si,že pokud děla vyp techniku tak kolo je proti tomu hračka.

        0 0
        • Hannys85  

          Děkuji. Již se mi ozval pán z Krmelína, tak se s ním zkusím donluvit a uvidím. Ano jinak máš pravdu výměnu duše bych měl opravdu zvládnout..Vlastně tu jsem i zvládl, ale díky nejspíše nešikovnému sesazení či naszení kola ,jsem si rozdrbal řazení..

          0 0
          • bochov  

            To se časem všechno naučíš pokud budeš chtít ani ti nic jiného nezbýva a o těch servisech vím taky sve,akorat se dívím tomu Yogi mám je sice za snobskou značku.ale prodávají předražený Trek na který davají doživotní záruku tedy stop E-schopum tak jsem si myslel že neojebavají i když je člověk na kola levy.

            0 0
        • nox159  

          muzu se zeptat jak ti muze lupat konus jsem se s tim jeste nesetkal…

          jinak pokud se v tom clovek nechce vrtat a hrat si s tim tak si kupovat naradi za min 5k na centrovani by se mi teda moc nechtelo… to same lisy frezy…

          0 0
          • bochov  

            Ja pokud vím tak jsem psal třeba ja to kolo neviděl,ale ty jsi asi brouk pytlík všude byl všechno zna když jseš tak dobrej tak se mu na to podívej místo toho chytračení tady.

            0 0
            • nox159  

              chtel jsem se podivat ale nema cas kdy mam cas ja…

              ja se jen tak ptam s lupanim v kole jsem se setkal u min 50ti kousku a nikde to nebylo zpusobene konusy tak jsem si chtel rozsirit obzory a zeptat se jaky problem muzou delat konusy a jak se s tim vyporadat…

              0 0
              • bochov  

                Tak se podívej na konstrukcí kónusového naboje a zapoj hlavu .Víc se k tomu nebudu vyjadřovat.

                0 0
                • nox159  

                  nejsem schopny na to prijit prosim osvetli mi to…

                  bavime se teda o lupani slysitelnem nebo cititelnem pri jizde… ne o vaklu…

                  0 0
                  • bochov  

                    Ja nevím o jake lupaní šlo nejsem telepat .ale co když konus není konus a mezíkonus a kuličkovy věneček se dostal nějaký maras třeba s vyroby tak co to bude dělt pochopitelně maras je to nové kolo .Ja ce dneska děla víme všíchni ja už viděl hodně rozjebaných ložisek i když konus není uzavřene ložisko konstrukce je podobna.

                    0 0
                    • pepek  

                      Že tys dnes už popil trochu přes míru, ništ wahr?

                      0 0
                      • bochov  

                        Takže,abych to upřesnil ja jsem netrval na tom ,že je to vadný konus i když jsem se s tím již setkal kolega ho měníl.Kdysi jsem začínal jezdít na pionyru potom Favority po vojně jsem toho nechal a po dvacetí letech jsem si koupil GT Avalans.Po čtvte jízdě mi upadl pedal na klice Truvativ museli mi vložkovat zavitGT mi ukradli a koupil jsem SI scotta scale 50 tam mi při nočním vyjezdu na Lysou odešla vidlice ROCK SCHOCK TORA konkretně vytekl olej tak co mi tu chcete namlouvat o kvalitě zpracovaní současných kol.Aco je možne a nemožne pracují jako mechaník a mohl bych vam povídat o současne technice své včetně kvality současného strojírenského zpracování viděl jsem rozbite ložisko SKF PO MĚSÍCI PROVCOZU,Ale urvany pedal na kole vysmívane značky ukrajina nikoliv.

                        0 0
                        • oddie  

                          Díly SKF mi nesmí do auta už pěkných pár let. Nedávno jsem viděl nějakou zprávu, že prý se SKF hodně kopírovalo, že ty průserové kusy prý nebyly originály, ale moc tomu nevěřím, vzhledem k šíři distribuce, spíš bych tipoval, že u SKF někdo řádně přehnal cost cutting a teď se z toho snaží vykecat.

                          0 0
                        • bochov  

                          Ještě podotykam nechci se dotknout tímto kvality slitín a zpracování firmy schimano tama výrobky vynikajíci,ale tato firma vesměs neprovádí finalní montaž.

                          0 0
                        • Vilém  

                          Takze, jak rikal pepek:)

                          0 0
                        • standoslav  

                          Neměl jsi náhodou málo dotažený pedál v klice ?

                          0 0
                    • nox159  

                      na kole ses s tim tedy nikdy v zivote nesetkal?

                      0 0
    • blackboy007  

      já jsem byl spokojený se servisem bezvakolo.cz nebo novekolo.cz

      0 0
    • Kolista29  

      Ty defekty by mohly být zpusobené tím, že máš pláště s větší hodnotou TPI-hustší tkanina. Mají sice nižší hmotnost, ale jsou náchylnější k proražení. Pokud jsem to napsal blbě určitě mě někdo opraví.

      0 0
      • JakeF  

        TPI bych vůbec nebral jako směrodatnej údaj. Podívej třeba na Conti. A i u těch Schwalbe, kde se to často řeší 66 vs 127 tpi, tak jsem nepoznal změnu. Daleko víc dělá použitá směs a její množství plus různý ochrany proti defektům.

        Pokud podle něčeho zobecňovat, tak podle mě daleko líp podle váhy – čím lehčí, tím víc náchylný na defekty. To samý platí i u duší, který tam často z výroby dávaj ultralighty.

        0 0
    • nox159  

      kdyz jsme u tech obchodu v ostrave tak dneska

      cyklopoint:

      prodavacka: dobry den muzu s necim poradit

      ja: dobry den jiste, shanim nejakou helmu na AMko/Endurko

      ona: takovou znacku neznam…

      do toho prisel prodavac: co ze jste to chtel…

      ja: zdravim, no schanim nejakou helmu na olmountejn nebo enduro jezdeni

      on: hledi na me jak na ******

      ona: mele neco o valmezu ze jim neco prislo

      on: rika ji ze nic neprislo

      ona: porad mele svoji

      pokousm se jim osvetlit co to vlastne chci… oni na me hledi a nejspis nechapou, loucim se a odchazim…

      jen podotknu ze to bylo kolem 4rech hodin odpoledne, 3 podavaci tam ja jediny zakaznik…

      0 0
      • Mig_all  

        cyklopoint v ostravě je celkem luxusní tragédie :-D

        0 0
        • jIrI___  

          Tak nějak, tam jedině tak pro duši :)

          0 0
          • nox159  

            pro tu radeji vedle do decatlonu, budou vedet stejny prt ale aspon maji prodavacky leginy pekne zady a ruzove tilka :D

            0 0
            • Mig_all  

              Prte, duše z decathlonu nikdy nikdy více, koupil jsem dvě silniční, šméčka made in china. Obě prdly při prvním fouknutí do duše MIMO PLÁŠT!!! Už jsem to tady někde v jednom vlákně popisoval myslim ze jsem to i fotil, vyrobní vada, zkurvené šmějdy!

              0 0
              • jIrI___  

                Ty mi připomínáš jedu profesorku z VŠB, která si každou hodinu stěžovala na špatně píšící křídy a komentovala to tím, že jsou určitě vyrobené v Číně :D

                0 0
                • Mig_all  

                  Ono se ty duše tím nápisem přímo honosily tak co naděláš? DECATHLON MADE IN CHINA tam přesně stálo bílou barvou :-D S zadnou jinou dusi se mi tohle v zivote nestalo a rovnou hned dvakrát…

                  0 0
                  • tonik666  

                    Tak když je foukáš mimo plášť, tj. nad objem, který budou mít v plášti. V plášti je drží po hromadě plášť, mimo plášť nic..

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      urcite byla chyba v dusi:D

                      0 0
                    • Mig_all  

                      neviděl jsi to tak nebud chytrej, nad objem který zaujmou v plášti jsem je rozhodně nefoukal nejsem nahlavu… tohle to kontrolní fouknutí naprazdo delam prave proto abych zjistil jestli není prdlá už z výroby nebo jestli dobře drží nějáká stará třeba i lepená co vytáhnu z šuplíku, přidělávat si práci že nasadím duši, pláště nafoukam a pak zjistim ze stejně byla s defektem a muzu začít odznova z toho uz jsem se vylečil, dělat věci zbytečně stokrát dokola jak ***** to přenechám tobě… PS: obě ty srajdy měly evidentní vadu materiálu z výroby

                      0 0
              • wilda81  

                Měl jsem na starém biku (na obou kolech) duši i plášť z decathlonu. Plášť trochu klouzal, ale jinak jsem rok jezdil bez jediného problému. Pak už šlo kolo z domu, tak nevím co se dělo dál.

                0 0
              • nox159  

                a ty meridy z toho cyklopointu se delaji kde asi? :D

                0 0
                • Mig_all  

                  Vím já? Meridy nemám a do cyklopointu už nechodím! Dělá vůbec Merida svoje duše?

                  0 0
                  • nox159  

                    kdo dneska dela svoje duse, kdo dneska dela svoje riditka, kdo dneska dela svoje plaste…

                    ono to mrska par fabrik a jen se doda logo…

                    0 0
                    • bochov  

                      Také jsem se jednou ulakomil a koupil duší ve Sportisimu a když jsem měl defekt tak nešla zalepit prostě zaplata nedržela od te doby kupují jenom duše kde je logo nějakeho známého výrobce.

                      0 0
                    • Mig_all  

                      Gumárenství je trochu něco jiného než thajwanské megafabriky na bouhcání bicyklů vsech značek do vsech koutů planety…

                      0 0
    • Necris  

      70% českých servisů a servisáků si dovolí věci, nad kterými se občas tají dech. Není to standard a není to omluvitelné tím, že by ses věci měl naučit sám. Většina se časem naučí dělat si část oprav doma, ale nejde to hned už jen proto, že máme na práci i jiné věci. V životě bych neřekl mému zákazníkovi že jeho požadavek nehodlám realizovat, protože se to musí naučit sám.

      Největší problémy:

      1. Zvednout „ten posranej telefon“ a zavolat, že něco není. Nechají tě

      čekat 3 dny na kolo a když si pro něj přijdeš tak ti řekne, že to není hotové, následuje X výmluv. Já vám fakt neukousnu ucho když mi mezi dvěřma řeknete, že to neuděláte, protože nemáte čas/materiál/do­volená. Ale ukousnu vám ho když to slíbíte, neuděláte a neozvete se a já odjíždím druhý den 400 km daleko, chtěl jsem si zajezdit a nic z toho nebude kvůli vaší neupřímnosti. Naprosto běžná praxe, chtějí jakoukoliv zakázku a nepřemýšlí u toho.

      1. Všechno hrozně trvá a nic nemají skladem – toto se dá pochopit

      i přes fakt, že cyklistika se u nás rozmohla a už spousta lidí vozí lepší věci, než Altus či Alivio. Přesto se tu nakupuje v kontraproduk­tivních slevách, OEM pláště na e-shopech .. pak mají mít skladem něco lepšího než nejlevnější komponenty, protože každý tu handluje s pár korunami.

      1. Respektovat přání zákazníka. Když řeknu, že chci zaplést komplet

      novou sadu kol na konkrétním náboji, s konkrétními dráty a s konkrétním ráfkem, musel jsem dva obchody poslat do ******, až mi to na Radotíně bez keců a v pohodě udělali. Všude mě dlouze a neúnavně přemlouvali na něco jiného a většinou nevím proč levnějšího. Proč ? Protože to zrovna měli skladem ? To máte smůlu.

      1. Neochota, lenost a vychcanost při prodeji – kamarádovi prodali kolo na

      evidentně z 1/2 jetém zadním plášti jako nové – pražský obchod. Další známky opotřební jako evidentně dost zajeté kotouče a destičky, navíc dost neseřízené. Celý večer jsem pak strávil seřizováním kola namísto obchodu, protože chtěl druhý den hned vyjet. Když jsem jim pak volal, samozřejmě vše popřeli. Kolo evidentně někdo víc než párkrát použil jako testovací. Byť na funkci rostlináře to nemělo vliv, alespoň seřídit ho mohli a fér jednání to není.

      Nicméně to co se stalo mě byla asi největší nasrávačka, jakou jsem kdy zažil. Prodejna Treku v Hradci Králové. Zkrátím to : Prosinec 2011, nové modely Treku 2012 již všude na skladě, případně k objednání. Tady mi nabídl model 2011 s o dost horšími komponenty (hlavně ráfky). Nutil mi svezení i když jsem věděl, že 19" je mi malá (jsem opravdu velký kus člověka). Nacenil ji na 33,5 tisíce po údajně slevě z 37 tisíc. Tak jsem se nasral, dojel do osvědčeného obchodu v Praze, tam mi nechali vyzkoušet testovačku 2012 a za 30 tisíc objednali zbrusu nový 2012, tedy za doporučenou maloobchodní. Pak když mě znovu potkal nebyl moc rád a můj přístup se mu nelíbil…no co nadělám, můžu se mu jenom smát. Že prý nevěděl že jsou už k dispozici. Řekl jsem mu, že je to jeho práce to vědět.

      5. Podle sebe soudím tebe – ale já nejsem jako vy. To že přes den pracuji a na kole jezdím večer oficiální obchod Treku v Mnichově chápe. Zdejší lidi ne. Nabízí dokonce možnost vyzvednutí kola a po opravě vrácení. Nicméně kolo tam přivezete a večer je hotové, v nejhorším případě druhý den. Za stejnou cenu jako v čechách za komponenty, práce o malinko dražší. Dresy tam mají dokonce o dost levněji než u nás a když si tam koupíte silničku, fitting je automatická záležitost. Za stejné peníze jako tady.

      Moje hodina práce stojí určitě víc co hodina práce servisáka, nebo mám prostě jiné priority. A nebo prostě často musím cestovat, kolo si berou s sebou a nevozím s sebou celou dílnu, takže si některé věci prostě neudělám. Nikde jinde než v některých servisech v ČR toto nebyl problém. Co je komu po tom, že si sám nevyndám kazetu, když s sebou mám zrovna jenom auto a na něm kolo, bez potřebného nářadí ? Prostě to uděláte, nebo neuděláte a já to dám jinam.

      Nechápu jak můžete ještě něco vydělávat, když od zákazníka vyžadujete ospravedlnění, proč byste to měli dělat a proč si to neudělá sám.

      0 0
    • bikerR  

      ze servisama mám taky tady na Praze své skušenosti a to rozpoluplné :)

      Jelikož jsem z okrajové části P-10 servisů tady moc není.A tam jsem vybíral nejbližší a vybíral pokus-omyl, i když je to časově a někdy i finančně časově náročné.Uvedu příklad:

      Koupil jsem hydrauliky (jeté) na kolo jsem je namontoval ale chtělo to jestě pořádně vystředit a ovzdušnit (rozhybat) pístek.

      Podle internetu jsem si našel servis docela blízko a s pěknou otevírací dobou (jsem v práci od rana do cca 18h).

      Zajedu tam, převzetí v pohodě – příjemní.

      Po vyzvednutí jsem kolo projel, brzdy ok až na zadní.Ovzdučněná byla dobře ale nebrzdila.Tak jedu na reklamaci.

      Tam jsem vše popsal, rekli mi že mam zamaštěné desky (nevím od čeho) a že pomůže jen výměna.Přesved­čovali mě že mi vymeni destičky.

      Za nehoraznou cenu mi vymenil desticky a tak jsem odjel znechucen domu.

      Přijel jsem, kolo vezu po chodbě a kravál jak blázen.Protočím kolo a krásně korouč drhne o desky.Volám a bylo mi arogantně sděleno, že zadní třmen je na odpis a že to nejde a nabízeli mi hned nový.

      Zavěsil jsem, vzal do ruky imbus a za pomocí souseda třmen vystředil sám a chodí jedna báseň.

      Tot má zkusenost z nejmenovaným servisem.

      Servisu jsem vystřídal hodně a našel jsem.Ale základní věci si dělám sám (občas poprosím i o radu tohle forum :) )

      Řešení defektu, je ale jedna ze základních věcí, kterou by měl vědět a umět každy cyklista, který jezdí buď na cestě nebo po horách.

      Radím nebát se sáhnou na kolo, občas podívat na youtube či ivelo a postupně se zdokonalovat a pujde to ;)

      0 0
      • Jamin  

        klidně ten servis jmenuj

        0 0
      • tonik666  

        Klidně ho jmenuj, jsem zvědavý.

        Co se týče špatně chodících pístků, tak to je klasika klasik. Metoda chycení kotouče stlačením páky a pak dotažení nefunguje spolehlivě.

        Nejlíp mi to jde bež stlačených pístků, s čelovkou abych viděl mezery po obou stranách, vystředit ručně, a při dotahování držet silou třmen, neb se dotahováním šroubů často posunuje.

        0 0
        • bikerR  

          Jasně, písky jsou pístky, ale proč to neřekli hned že je třmen na odpis a ne že budou tvářit, že je vše ok.

          Beru to, že mi řikali, že desky vypadaji zamaštěné, ale že je pokusí odmastit.Při předávání o tom nepadlo ani slovíčko.

          Kdyby mi řekli hned, pane, radím nové desky, jdu do toho hned bez keců.

          A třmen byl po prvním předání vystředěný bezvadně a když jsem volal a řekl jsem jim to tak mi na to bylo řečeno, že se to kolegovi nějak povedlo (zjevně kolega šikovny :) ).

          Ted co jezdím do servisu (reklamu dělat nebudu :) ) mi řekl mechanik, že tak skvěle chodící Juiciny 3 jestě neviděl tak nevím :)

          Servis je BikeDepo (Strašnice)

          0 0
          • bochov  

            Ja mam dobře zkušenosti ze servisem Jump-sport ve Frydku tím nechci nikomu dělat reklamu,ale například tamtéž servís naproti Tesca to jsou lempli,že to nemá obdoby.

            0 0
      • Mig_all  

        .

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nechceš raději hledat člověka který tomu rozumí?

      0 0
    • Georrge  

      naprosto tě chápu, a těch co tě nechápou si moc nevšímej, BF je plné lidí co se neumí na věc podívat z pohledu někoho jiného :) já si třeba na kole dělám všechno sám, stylem pokus omyl, ale já mám tu výhodu že mě to baví, nemám problém strávit nad tím mrtě hodin a taky mám docela šikovné ruce. Ale to jsem jeden z mála, moc takových nadšenců není, a skoro všichni jsou tady :D proto tu nenajdeš moc lidí, co jsou ve stejné situaci, jako ty.

      Nic to nemění na tom, že servisy jsou od toho, aby dělaly to, co ty neumíš, nebo dokonce co nesmíš (v autě nesmíš šáhnout skoro ani na žárovky, abys neměl problém se zárukou, u kol je to podobné), a měly by to samozřejmě dělat dobře, když za to platíš. Já si umím udržovat vlastně jen to kolo, cokoli jiného neumím a pak přijde na řadu servis, třeba lyže, lyžuju rád, ale zahladit skluznici, nabrousit hrany či navoskovat, to je pro mě španělská vesnice. Ale poznám, jestli to udělal dobře nebo ne, však na tom jezdím. Řešení je buď zkusit jiný servis, kde budou šikovnější, nebo reklamovat práci a chtít to udělat lépe. S tím druhým je ale problém, protože pokud to udělal blbě protože je sám levý (jak tu zaznělo, dneska je profík v pravém slova smyslu málokdo), tak to líp neudělá ani napodruhé.

      0 0
    • šimlos  

      Klidně reklamu udělám,Bikebros a Radotín,vždy v pohodě a bez problémů.Někdo se nademnou divil,že dát špinavý kolo do servisu je špatný a já se ptám proč? Něco si přirazím k ceně servisu,mechanik pracuje s čistým kolem a je to.Co je na tom k nepochopení? Od toho servis přeci je.A že jsou lidi,co si na kole nejsou schopni a nebo nechtějí nic udělat,proč ne? Tenhle kult českýho kutilství,posraných zlatých českých ručiček,každýmu,kdo si doma nic neukutí se smát…

      0 0
    • Hannys85  

      Abych oživil toto moje téma a aby měli někteří jedinci možnost se mi opět vysmívat…

      Psal jsem tady o tom, že jsem už 2× po sobě píchl a to jsem neměl na novém kole najeto ani 400 km. Vždy se jednalo o zadní kolo. Teď jsem opět už zase 2× píchl a opět se jednalo o zadní kolo…

      Opravdu se mi zdá velice divné, že za 500 km už jsem měl 4× defekt, vždy se jednalo o zadní kolo..Na minulém kole jsem píchl dohromady 2× za cca 2000–3000 km. Přítelkyně za asi 800–1000 km na kole nepíchla ani jednou – jezdíme spolu po stejných trasách…

      Pokaždé se duše nevyfoukla ihned. Vždy jsem jen asi v polovině jízdy (kdy jsme se stavovali na oběd)zjistil, že zadní kolo není tak nafouklé, jak bylo před jízdou a už mi bylo jasné, že jsem opět píchl..

      Vždy jsem, ale v pohodě s tímto defektem dojel domů (třeba i 40 km) a když jsem dával kolo do sklepa, tak jsem opět pohmatem zjistil. že duše se o něco vypustila..Byla, ale relativně vždycky ještě dostatečně tvrdá (prostě dalo by se na tom ještě něco ujet). Až následující den, kdy jsem šel duší zkontrolovat, jsem zjistil, že už je úplně vyfouklá..

      Plášť jsem snad důkladně zkontroloval a nezjistil jsem nikde, že by byla nějaká díra, která by to mohla způsobovat..

      Podotýkám, že se jedná stále o defakto nové kolo, na kterém bylo najeto cca 500 km.

      Takže si vážně nejsem 100 % jistý, že je to úplně normální, abych pokaždé, co se rozhodnu jít na kolo píchl a vždy se jednalo o zadní kolo..

      Můžu se prosím zeptat na co se mám zaměřit ? Mám vůbec možnost něco takového reklamovat ? Anebo prostě si jen zvyknout, že po každé jízdě mě čeká výměna duše ?

      0 0
      • tonik666  

        Spíš než díra v plášti by to mohl být trn v plášti (oblíbené jsou akátové). Lokalizovat díru v duši a podle její polohy a ventilku lokalizovat místo v plášti a prohledat/prohmatat zvenku i zevnitř.

        0 0
      • nitraq  

        Při každé jízdě chytíš defekt zadního kola? Pak jsi tedy můj paralelní vesmír, protože já bych měl duši prorazit tuhle sezónu už nejmíň čtyřikrát, ale pokaždý jen slušně hlučná rána a kolo drží:D

        Teď vážně. Měníš po každém tom defektu duši, nebo jezdíš stále na jedný? Taky mi dřív dokola ucházela jedna duše a nikde děravá nebyla (pod vodou bez jediný bublinky). Za den byla polonafouklá a za dva dny vyfouklá, takže před každou jízdou jsem dofukoval. Tak jsem ji vyměnil a vyhodil, kvůli duši za 80 se mi nevyplatí jezdit do obchodu a řešit reklamaci. Takže je prostě možný, že máš šmejdu duši (nejspíš ventilek), proto uchází, i když vypadá jako dobrá.

        0 0
        • Hannys85  

          Dávám vždycky úplně novou duši. Ta duše je v pohodě, protože ji vyměním a třeba až za týden jdu na kolo, takže vše je OK. Až prostě po jízdě je vyfouklá díky defektu…

          0 0
          • nitraq  

            Zkus hodit foto zadního pláště. Třeba to už je sjetá šlupka a stačí se na ni křivě podívat a píchneš. A jak píše tonik výš, chce to lokalizovat přibližnou polohu vpichu v plášti a tam hledat původce defektu – trn, hřebík, připínáček, sklo atd.

            0 0
          • Vilém  

            Z ktere strany je dira? Je pokazde na jinem miste, z jine strany, nebo vzdy na stejnem miste a ze stejne strany?

            Nebo je to treba nekde u ventilku?

            0 0
          • alinceb  

            A zkoušel jsi najít, kde ten defekt je?

            Sundej plášť a detailně ho zevnitř prohmatej, jestli v něm není někde trn, hřebík nebo střep, který ti to pořád dělá.

            Další možnost je, že se ti vylamuje ventilek. To se mi dělalo na kole, když jsem měl špatně nasazenou pásku v ráfku kolem díry pro ventilek. Páska deformovala napojení ventilku na duši, až se tam udělala díra (neopravitelná).

            0 0
            • oddie  

              S tím jsem si docela užil. Dvě duše popravené na 10km apod… Úprava díky v pásce, nahrazení jinou páskou, nahrazení pásky několika vrstvami izolačky, pečlivé začištění díry pro ventilek, podložení záplatou… Nakonec jsem tu někde našel, že se posunuje plášť (kevlar) a že tím se ta duše u ventilku řízne, a že pomůže natření patky Chemoprénem. Tak jsem jím lízl pro jistotu jak patku, tak i rantl pláště, a snad už to dá pokoj – aktuálně po 500km zatím nic, tak doufám, že to nevyletí zrovna v nějakém závodě.

              0 0
              • nitraq  

                Ha! Beru Chemoprén a jdu lepit:) Taky mi neustále lehce ujíždí přední plášť a taky je to kevlar.

                0 0
                • oddie  

                  Pozor, nemá se to tím přilepit, musíš to nechat v tenkém filmu zaschnout :) Je to kvůli vyšší adhezi k ráfku, ne aby to z něj nešlo sundat ;)

                  0 0
                  • nitraq  

                    Už jsem taky radši zjišťoval víc, takže nechám den zavadnout:)

                    0 0
                    • oddie  

                      Je tu na to těch témat docela dost, když si to člověk vyhledá, co? :) Taky mě to nejdřív nenapadlo.

                      0 0
                      • nitraq  

                        Přesně:) Navíc jak jsem lehkej, tak to ujíždělo jen málo, proto mě nenapadlo to řešit a jednou za měsíc jsem prostě vyfouknul a posunul.

                        0 0
              • alinceb  

                Tak to asi foukáš extra nízké tlaky. Mně se s dušema pláště ani nehnou. Jen když utečou…

                0 0
              • nox159  

                tolik komplikaci… neni lepsi dusi zahodit? :D

                0 0
          • jakub  

            jak tu píší ostatní, máš v pneušce nějaký trn, který ti duší opět vždy když ji tam nasadíš novou propíchne.. většinoou to není vidět, musíš fakt hledat (tak jak tu někdo popsal) určitě najdeš v plášti (ve vzorku) nějakou špenklikózu zapíchnutíkou, která ti po chvilce ježdění vždycky tu duši propíchne… Zabudni na nějakou reklamaci, je to jednoduše o tom, že jsi na něco najel, to se ti může stát ještě 100× prodejci kol za toto nemůžou. Mohli by ti ale aspoň tohle poradit… doporučil bych ti servis, ale je to trochu z ruky… (POlice nad Metují

            0 0
            • gerrard  

              A jestli nic nenajdes, prehod zadni plast na predni kolo a z predniho kola na zadni. No a pak je to jasne, kdyz pichnes vpredu je to plastem, kdyz vzadu, plastem to neni. :)

              0 0
              • jakub  

                jojo, ještě jsem opomněl dopsat.. díky… ono ten defekt je (může být) taky o tom jak jezdíš, nežli jsem měl Fulla, měl jsem celkem dost defektů.. neřešil jsem špičaté kameny, a technická místa, kde je třeba nejen letět ale taky trochu přemejšlet a vybírat stopu, to je pak hned…

                0 0
                • nox159  

                  pokud prorazis nebo cvaknes dusi tak s tim nedojedes v pohode jeste 40km domu ;-)

                  0 0
                  • jakub  

                    hmmm no to máš asi pravdu teda :-D

                    0 0
                  • alinceb  

                    No teď řeším záhadu. O víkendu sem docela lítal po Singlu. Dojezdili jsme, pojedli, dali kola do auta – všechno v cajku. Včera přijdu ke kolu a zadek prázdnej. Rozdělal sem to a byla tam asi 5mm říznutá díra… nechápu, kde se tam vzala…:)

                    0 0
                    • jakub  

                      mému čtyřletému synovi vždycky říkám, že to udělali noční skřítci, jen nevím jak mu vysvětlím, že jsem mu lhal až příjde na to že nejsou, když mu tedkom do hlavy cpu, že lhát se nemá chjo

                      jo odpověď pro tebe – co třeba noční skřítci??

                      0 0
                      • alinceb  

                        Podezírám jednu z našich činčil, že mi udělala sabotáž…

                        0 0
      • nox159  

        na 99% by pomohlo kdyby sis pred manipulaci s kolem umyl ruce ;-)

        0 0
      • AussigBiker  

        Ja te uplne chapu, taky jsem totalni lama co se servisu kol tyce. Nedavno mi jeden ukazal, jak sestelovat brzdy, kdyz skrta kotouc, je to zalezitost 30ti sekund :). Nejaky zakladni veci se budu snazit zvladnout sam (brzdy, sestelovat prehazku, vymena retezu), pac davat porad kolo v sezone do servisu, to bych moc nenajezdil.

        K defektum – jaky mas plaste? Tipuju Schwalbe? Zkus cvicne neco jinyho (treba neco od Maxxisu, Continentalu…). Nekdo picha se Schwalbema, nekdo s Maxxisema… S kolem je to (jako se vsim) ze zacatku vychytat tyhle detsky nemoci, vyzkouset par veci a drzet se toho, co se osvedci.

        0 0
        • LRRTM1  

          Kdybych se držel toho, co se osvědčí, tak furt jezdím na ocelákovi Author boston :-D

          Ale jinak souhlas. Než v se v sezóně někde doprošovat servisu, který navíc může být i žalostný a drahý, radši se snažím učit nové věci. Navíc mě to docela baví.

          Ono s tím kvalitním servisem to totiž není jednoduché už i proto, že zlé věci se kolu dějí často daleko od místa bydliště a pak je to s hledáním slušného servisu dost problém…

          0 0
    • Hynas  

      Cyklo Přikryl, Stará Ves n. O..

      0 0
      • nox159  

        to je ktery… ten ktery skladal ty sprintery a mel tam i rybarske potreby?

        0 0
    • Hannys85  

      Tak dneska jsem se pořádně díval na ten plášť, ale prostě jsem nic nenašel :-(

      Vyfotil jsem (nejde to moc vidět) miniaturní defekt a vzorek pláště. Přehodil jsem tedy zadní plášť, kde jsem píchal na přední kolo a uvidí se…

      0 0
      • Hannys85  

        Jinak pokud si dobře vzpomínám, tak přesně takto malá dírka byla ve všech případech, akorát nevím na jakém místě u těch předchozích plášťů to bylo…Te´d si uže ten plášť, co jsem píchl schovám, ať můžu po případném dalším defektu porovnat…

        0 0
        • wanman  

          snad ti to pomůže ,po zkušenostech s akáty si před vyndáním píchlé duše z kola si obyčejnou tužkou označím u ventilku plášť.To dělám proto abych potom snáze identifikoval místo, kde je díra a porovnal s pláštěm .Potom se snažím pomocí prstu a nehtu najít na vnitřní straně místo kde byl plášť poškozený.

          je to dva roky zpátky jsem totiž měl něco podobného ,taky jsem na obyčejné píchlé přední kolo nemohl přijít ,pomohlo až když jsem si otočil plášť naruby a ohnul.v jednom místě za špalkem pláště byla podélně zaražená malá špona .Ona vlastně duši hned nepíchla jen po nějakém čase duši při nafouklém kole prodřela

          0 0
      • bruco  

        Len si sa dival, alebo si ho aj prehmatal z vnutornej strany?

        0 0
      • RadimMaroš  

        Já měl taky jednu dobu defekt na zadním po každé vyjížďce…neustálé lepení, kontroly pláště, značení místa a na nic jsem nepřišel. Plášť jsem podlepil a dal na přední a bylo to v poho. Když jsem jej vyhazoval, tak jsem jej ze zvědavosti rozkuchal a našel jsem v daném místě 2mm bodlinu z ježka,která píchala duši pouze, když bylo kolo v z.s. zatížené mojí váhou a nafoukané přes 3bary.

        0 0
        • Hannys85  

          Já už jsem začal uvažovat i nad novýma pláštěma. Jenže tady žádat lidi o radu, jak jsem poznal už němá cenu, dobrý cyklo obchod neznám a kvůli ochoty a vstřícnosti se mi nechce jet až do německa, kde si zákazníku váží…

          0 0
          • Vilém  

            Ja bych to kolo prodal.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jj..usetril by kupu nervu…

              0 0
            • Hannys85  

              Zcela jistě to myslíš ironicky, ale kdybych na tom nebyl tratný tolik peněz, tak to kolo opravdu prodám..

              S Authorem, tedy značkou kterou tady plno lidí haní, jsem byl naprosto spokojen. Značka Trek, kterou tady lidiu celkem chválí, je pro mě zatím velkým zklamáním. Další mou značkou bude určitě Author, nemám sílu zkoušet další „prověřené“ značky..Navíc mi to připadá, že čím dražší kolo, tím spíše se na tom něco posere…

              0 0
          • Skunkey  

            zkusil bych to přehodit. Přední na zadní a naopak. Jestli je ten defet takhle pravidelný, bude asi něco v plášti, typu osten, který vyleze až když se kolo zatíží. Ještě bych zkusli plášť zkontrolovat hmatem, prostě ho prohýbat a zjistit, jestli se někde uvnitř neobjeví ta ostrá věc. No a poslední věc, ale to dělám jen s duší, nevím,jestli by to fungovalo s pláštěm- nafouknout kolo s pláštěm a ponořit do vody, jestli to v nějakm místě neuniká, a pokud ano, tak bych důkladně hledal v tom místě. ;-)

            0 0
            • kubad  

              tohle mu tu radilo uz kopec lidi, ale on jen fnuka jak ju vsichni ublizuji, misto aby neco udelal

              0 0
              • Hannys85  

                Ano jsem fňuka v případě, že je nenormální za své peníze dostat kvalitní servis (službu). Chápu však, že lidi jsou spokojeni, že v této zemi za své peníze jí ty největší hnusy z Evropy, dostávají dražší a horší služby v porovnání s jinými státy a ještě je zcela normální, že jsou zaměstnanci nepříjemní a neochotní-

                0 0
                • kubad  

                  A teď tu o karkulce.

                  Zamysli se proč máš ty problémy ty, ale kopat kolem sebe umis pěkně,

                  0 0
          • kubad  

            problem neni v lidech tady, rad tu mas dost, ale ty je neakceptujes, tvuj problem

            je tu kopec skusenych servisaku, ale ty si porad ten nejchytrejsi :-(

            0 0
            • Hannys85  

              Takže znovu: Plášt jsem z OBOU stran důkladně prohlédnul, prohmatal, očistil. Další den jsem opět plášť prohlížel. V současné době je plášť na předním kole a čekám na přívětivější počasí. Vzhledem k tomu, že od kolegyně manžel má asi rok starého Treka (stejné pláště) a letos údajně už píchl asi 6×, tak si pohrávám s myšlenkou koupit si i jiné pláště. Jak už jsem psal, tak na předchozím Authorovi jsem měl pouze dva defekty za cca 2–2,5 t km. Opravdu netuším jaké rady neakceptuji ?

              0 0
              • Smazaný účet  

                ruce sis umyl pred prohlizem toho plaste?

                0 0
              • kubad  

                Aha :-) tak v tom případě je vše vyřešeno

                0 0
              • pepek  

                Ta dírka byla vždy z vnější strany?

                Řešení se nabízí jednoduché: kup si zase ty neprůstřelné pláště, co byly na Authoru a je to. Defekty tě jistě už nebudou postihovat.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.