Výběr kola aneb kterým směrem se dál vydat?

23 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ač mám ambici v dohledné době vybrat nové kolo, dávám tohle téma do kategorie ostatní, protože hledám cestu, jakou se v cyklistice vydat. K téhle úvaze mě dovedla hláška v jednom z místních vláken, že je možná na čase spolknout ego a přiznat si, že člověk by měl změnit kategorii.

    Dosud jsem vždy sedlal HTčka. Ve dvaceti to byl Marin, pak jsem přešel na 29" RBčko S oběma bajky jsem točil kilometry po Hřebenech Brd. Když bylo málo času, vzal jsem to vlakem ze Smíchova do Dobřichovic, vysápal se po modrý k Hvížděnci a pokračoval přes Skalku po starých žlutých šipkách a většinou se otáčel někde za rezervací Hradec. Když bylo volno, motal jsem se v okolí Plešivce po turistických značkách a tamějších asfaltkách. V Praze to byl Krčák (pěšiny přes vyhlídková místa) a Hostík (úbočí stráně nad cyklostezkou) a sem tam Točná (spíš lehčí traily poblíž letiště – RIP lávky :(, Písnický potok…)

    Jenže času kvůli práci drasticky ubývá, chodců v (pražských) lesích naopak přibývá, což vede k rozšiřování a sešlapávání pěšin. Z toho důvodu jsem na čas dal prioritu běhu. Byť je to super pohyb, kolo nedokáže nahradit. Takže i na ten mrzký nájezd si dokážu ospravedlnit nové kolo.

    Otázky jsou následující:

    Má smysl na tenhle terén brát gravela typu Grail (určitě bych bral jiné kolo – jsem na pomezí velikostí a ani jedna mi nesedí), který by to oživil, zároveň by se člověk podíval dál z Prahy v kratším časovém horizontu. Pár jsem jich zkusil, ale nevypěstoval jsem si za krátkou chvíli takovou techniku, abych to mohl nezaujatě porovnat s HT 29.

    Existuje nějaká karbonová alternativa Specialized Diverge E5 Evo / Marin DSX / Ritchey Ascent?

    0 1
    • novas752  

      Jako všeobecně ano, ale jsou místa v tebou popisovaných oblastech kde je to na gravelu jen pro otrlé. Třeba stará Hřebenová cesta nebo červená TZ pod klondajkem nebo ta cestička pod Hradcem, tam je to na gravelu spíš boj o přežití.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jojo, tam to dobře znám. V zásadě jezdím jen tou stezkou Hradce, po asfaltu od Vysoké jedle se maximálně vracím, ale pak to klopím dolu po trase KPŽ. Tam si říkám, že je to takový skoro a Gravel by tomu dal punc většího dobrodružství. K tomu ještě Kuchyňka. Lokality mám ještě celkem zmáknutý (byť dřív mi přišly některé lokace těžší), budoucí náčiní je to, v čem tápu :) Taky pro celoživotního příznivce rovných klacků nejsou berany zrovna tím, v čem bych se cítil úplně komfortně.

        0 0
        • novas752  

          Je to jednoduchý, něco si půjč a vyzkoušej.

          Další možnost by byla prostě mtb celopevňák.

          2 0
          • ZDRI  

            Přesně, tyhle preference a zkušenosti jsou nepřenositelné, pří plánované ceně nového kola určitě vyzkoušet. Sám jsem nedávno prošel dlouhou cestu testování/vybírání. Born in road, berany mám rád, ale stejně jsem nakonec skončil u celokarbonového celopevňáka (MTB) s rovnými řídítky. A to jsem relativně nedávno skoro jistě počítal s gravelem…

            Já se ve sportovní/závodní cyklo komunitě pohybuji už dlouho a vidím hodně kamarádů, kteří krásné drahé gravely brzy prodávají, bo už na ně nestačí. Ale pokud se Ti chce, máš na to, plánuješ dlouhé rychlé švihy cestou/necestou (ideálně v partě podobně „postižených“ kamarádů), proč ne.

            1 0
    • roman 3D  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 1
    • Cyklofanatic  

      Je to otázka osobních preferencí. Na to co píšeš bych už osobně bral HT. Ani ne tak, že bych to na Gravelu nesjel ale MTB je pro mě větší svoboda. Ale jsou tací, který preferujou hlavně rychlost a vítr ve vlasech, tedy Gravel :) a taky mají svou pravdu. Mezi kterou sortu patříš Ty budeš vědět sám.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Dík. Jsem Ortoxni stoupenec rovných klacků. Jak píšu, tak berany na testu nebyly zrovna paráda,ale dával jsem to za vinu nedostatku skillu. :)) Navíc tady na fóru to vypadá, že na gravel se jezdí skoro i enduro :))

        0 0
    • enjoy  

      RIP lávky. Hrozně moc.

      Ps: to co popisuješ.. Nevím, jak to chceš jezdit na cyklokrosce (promiň, dneska se tomu říká gravel).

      Vsechno se dá, ale tohle by bylo fakt na sílu.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Díky za postřeh!:) Právě, jak píšu, že to moc nešlo na beranech, ale dával jsem to za vinu nedostatku skillu. Ostatně tady všichni píšou, že na gravelech jezdí to samé, co na HT. Tak jsem si říkal, že jsem dovednostně fakt zakrněl. Evidentně tedy MTB je stále dobrá volba. Teď jen zjistit, jestli tunit skoro 6 let staré Ht, nebo jít do nějakého nového bajku (Carbon, titan, celopevnak, softail…), aby si člověk udělal radost a našel nový elán.

        0 0
        • skaj  

          Ale to mohl klidne byt “nedostatek skillu”/“jen nezvyk”. V realite sjedu na beranech a bez odpruzeni vsechny traily v okoli domova (vcetne rekneme enduro trailu). Ale nebavi me to, nebavi me na gravelu ani mnohem lehci traily/pesinky, davno pred limitem sjizdnosti. A na silnici uz me zas nebavi, ze to poradne ve srovnani se silnickou nejede. Takze gravel neni pro me a mam dve kola – enduro a silnicku.

          Ale – najde se spousta lidi, co tady jezdi a na gravelu si to maximalne uzivaji. A je to uplne v poradku. Tim chci rict, ze gravel fakt sjede vsechno co chces (koneckoncu jsou gravel fully), ale rozdily jsou v tom, jak se to danemu jedinci libi.

          1 0
        • bara2  

          „Ostatně tady všichni píšou, že na gravelech jezdí to samé, co na HT. “

          Však nelžou. V neděli jsem byla na jihu Moravy, většina tam měla HT, bylo vidět i nějaké fully. Gravely ještě mezi lid moc nedorazily, ale pár jich tam bylo. Na silničce jsem byla jen já, ale neměla jsem s povrchem žádný problém, beztak to byl v 90% asfalt a těch 10 byla pevná rovná šotka.

          0 0
          • theedge  

            A jak vis za za par dni s tim HT a nebo fullem nejede zase nekde v terenu po lese ? Tady to pausalizovani podle toho kde a s jakym kolem kdo zrovna je je naprosta hloupost.

            Pak tu je taky obrovsky vlakno o tom jak to na gravelu drnca, je to nepohodlny a spousta lidi se z toho snazi zpatky udelat mtb. Ve finale na to cpoumtb gumy a odpruzeny vidlice, ale za kazdou cenu tam musi byt berany aby byli IN.

            Pro bezny turisty je MTB HT mnohem pohodlnejsi a univerzalnejsi kolo nez nejakej gravel – jak posedem tak pouzitim.. Tahle gravel manie je fakt nesmyslna. Je to specificky kolo pro lidi se silnicarskym myslenim.

            5 1
            • TK75  

              ne ze bych s tebou nesouhlasil…ale pro silnicarsky smysleni?Ta taky pausalizujes

              Priklad pro tebe blizky…Nukeproof, to je znacka nesilnicarska, svuj grevl Nukeproog Digger delaji pro bajkery na zpestrení v znamem terenu, výlety, zasportovat atd.Geo neni nic silnicarskyho, ale stary dobry longer, slacker…v ramci grevlu :⁠-⁠)

              0 0
              • theedge  

                Ale mudrovat tady nad tím, že když přijedu do Břeclavi ( což je nejtypičtější místo pro výlet rodinek s děckama a svátečních cyklistů ), že tam nejsou lidi na gravelech je fakt beranová gravel demence …

                1 0
          • pocestny  

            proč vůbec řešit, kdo na čem jede?

            2 0
    • Fofrník  

      Tak si dej na gravela rovnej klacek a máš to.

      0 0
    • JachymP  

      Tvoje úvaha je úplně zcestná, gravel není náhrada HT. Je to prostě jiný typ kola, na kterém tě bude bavit jiný typ cest než na HT. Vůbec nechápu proč se chceš držet těch míst, které znáš z HT. Gravel je o objevování míst, které by tě na HT nudily a třeba si tam na kole ani nikdy nejel. V okolí Prahy je to ideál, protože tady je ohromné množství cest v lehčím terénu – chodí a jezdí tady mraky lidí, takže cest je prošlapaných hodně. Snadno dojedeš třeba až na Křivoklátsko a celá cesta bude zábava.

      2 4
    • krabica  

      Za mně je to celé zbytečné přemýšlení, prostě jezdi na tom, na čem tě baví jezdit, to je nejdůležitější, ostatní je řešení ptákovin. Na gravelu asi budeš jezdit trochu jiné trasy, nemá smysl trvat na úplně stejných, ale vše chce vyzkoušet. Na módu bych se vyprd úplně… Sám jsem koupil levný gravel, odjezdil na něm sezonu, zjistil, jestli mi to sedí, co je třeba vylepšit, prodal ho z celkem rozumnou ztrátou a další sezonu už kupoval pořádný stroj. :-)

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.