• Gooorila

    Zdar Dal jsem kolo na garanční prohlídku.Do Fabie Combi dám kolo pouze se sundáním předního kola.Byl jsem upozorněn, abych při sundání kola nemačkal brzdu a dával jsem si na to pozor, ale právě při převozu na garančku se mi asi nějak zmáčkla a když jsem opětovně kolo nasadil, bylo jakoby stále zabržděné. na servisu jsem to hned oznámil a kluci mi to opravili. Kolo jsem dovezl domů, dneska na něj sednu a měl jsem velmi blízko k letu přes řidítka. Jen se dotknu páky a už to stojí a místě. A protože nechci nic rozbít, radši se ptám zde, jak se dá tato brzda seřizovat.

    0 0
    • Tomcat  

      nijak :-)

      0 0
    • kubad  

      Nejde to seřídít :-(
      samo si to sedne zkus to projet a trochu tu brzdu zahřej.

      0 0
      • Gooorila  

        jj, zítra to budu projíždět, tak uvidím, snad si to sedne. Řeším to týden a půl po servisu, protože sem měl zablokované záda a nejezdil sem.

        0 0
    • HastySnail  

      ono jí to časem přejde, neboj :D

      0 0
    • rasputin  

      Přesně!! zkus to zajet a ona si sedne! vozím je už rok a po garančce byly taky ostřejší a pak se u moudřily! Te'd mám jiný problém!!! Někdy se se mi stává že při brždění začně vibrovat kotouč nebo co a vibruje od toho celý zadek kola! nevím co s tím!! může to být třena trochu pokřiveným kotoučem??? Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost???

      0 0
      • kubad  

        zkontroluj v jakém stavu sou destičky. Můžou být trochu zapečené pak to může dělat tyhle problémy.

        0 0
      • roud  

        hmm mam vzadu kotouč malinko hnutej a kromě toho že škrta na jedny straně o desku tak to nic nedělá neměnil si spíš pláště ?..... moje zkušenost je že za vibrace skoro vždy můžou pláště…

        0 0
        • rasputin  

          NN pláštěma to rozhodně není!! ať mám obudtý co mám obutý tak to dělá! A estičkama to asi taky nebude, mám už druhý a s těma to dělá taky a zapečný nejsou! může to být třeba směsí na destičce??

          0 0
          • kubad  

            může, mrkni na ty desky pokud sou hladké a lesklé neni něco v pořádku.

            0 0
            • rasputin  

              No a když jsou hladké a lesklé co s tím??? Zkusit jinou směs či co??

              0 0
              • kubad  

                jemným smirkem na rovném podkladě strhnout tu lesklou vrstvu, ale jen trochu :-)

                0 0
                • rasputin  

                  :D jo tak to jsem už zkoušel(ne jednou)!! a nějak bez účinku:(

                  0 0
                • HastySnail  

                  no nevim hele… já mam desky lesklý a hladký hned po pár kilometrech… (originál hayes) je fakt že když byly nový, tak to brzdilo asi 2× tolik… teď musim páku brát silou abych to postavil na přední kolo, nicméně když ty desky zbrousim, rozdíl je patrnej jen po tu dobu, než se lehce obrzděj, což je hned na prvnim sjezdu kterej potkám… možná to fakt chce jinou směs. Už sem někde četl že ty originál desky sice dlouho vydržej (což potvrzuji), ale účinnost nic moc… Při delších sjezdech navíc brzdy děsně vadnou a pak už se prakticky bojim kolo trochu pustit, protože bych nezastavil. A to nevim jak brzděj lidi s těmahle brzdama, co nemaj vpředu 203mm kotouč.

                  0 0
      • kubad  

        zkontroluj v jakém stavu sou destičky. Můžou být trochu zapečené pak to může dělat tyhle problémy.

        0 0
      • HastySnail  

        zkontroluj dotažení drátů zadního kola… většinou je to tim… mě to dělal kdysy author versus. Když jsou dráty měkčí, kroutí se to při brždění a ty to vnímáš jako vibrace.

        0 0
        • HastySnail  

          ooops… kdysi :)) pardón… mam toho po dnešku nějak dost… :D

          0 0
        • rasputin  

          Fakt!?!?!?! Tohle by mě nikdy nenapadlo, že by to mohlo dělat tohle, ale přijde mi troch divný že by to rozvybrovalo a dost solidně kompletně celou zadní stavdu!! ale pro jistotu tu určitě zkontroluju!;)

          0 0
          • HastySnail  

            když můžou špunty na plášti rozvibrovat kotouč brzdy tak, že začne cinkat o destičky, proč by nemohly povolený dráty rozvibrovat rám… :) je to hodně o vlastních frekvencích materiálů… jinak ono to rám nerozvibruje… rám je právě ten pevnej díl, kterej ty vibrace zadního kola neutlumí a přenáší je na tebe.

            0 0
    • madcat  

      pokud zabírá moc brzo, tak buďto počkej, až se seřídí sama, nebo sundej kolo, vyndej desky, a nějakým širokým plochým šroubovákem odtlač pístky od sebe, pak zase nasaď desky a kolo a párkrát zapumpuj, ono se to nastaví samo do optimální polohy, za předpokladu, že máš správně naplněnou a odvzdušněnou brzdu…

      0 0
      • Vilém  

        Desky vyndavat nemusi.Staci je roztahnout od sebe nejakym neostrym nastrojem.Osobne pouzivam monterpaku,ale jde i sirokej,cistej sroubovak,nebo treba konusovej klic.

        0 0
    • Reznik  

      Ahoj přesně tohle se mi stalo u zadní brzdy, také sem to dal do servisu a kluci s tím nic neudělali. Na jednom internetovém fóru jsem se dočetl že je třeba vypustit kapalinu vyčistit brzdu a znovu naplnit, když se to neudělá je prý možnost že se zničí těsnění v brzdě a začne unikat kapalina. Neznáte někdo nějaký dobrý servis ve Zlíně? (krom Horsáka ten je uplně k prdu… :) )

      0 0
    • khooca  

      Seřídit se to částečné dá tím, že roztáhneš desky, zapumpuješ – tím se ti přiblíží ke kotouči tak, jak je to nastavené od výroby (imho dobře). Pak vyndáš kolo a zlehka přimáčkneš páčku. Tím se ti dostanou desky blíž ke kotouči a zkrátí se chod páky. Nesmíš to ale přehnat, jinak ti bude hodně škrtat o kotouč.

      A s tou vibrací – máš ofrézované návarky na rámu + adaptér?

      0 0
      • rasputin  

        Tý jo tak to nevím jestli je to ofrézovaný!! tohle jsem nezkoumal!! ale já doufám že je!!

        0 0
        • khooca  

          Jestli sis to nenechal udělat, tak ne. Každopádně doporučuju. Buď v setrvisu, nebo doma. Šmirglem seškrábat barvu na dotykových plochách na adaptéru, třmenu a vidli.

          0 0
          • L_i  

            Ty jo, já to vzal pilníkem – nemám frézu a nechtělo se mi čekat. Občas to vibruje občas ne – ale nic neúnosnýho. Po vycentrování kola se na to možná mkrnu znovu. :-)

            0 0
            • khooca  

              Pilník je v pohodě, ale vzal bych to ještě jemným smirkem, třeba čtyřstovkou, aby se zahladily drobné nerovnosti. Jinak to imho v servisu neudělaj o moc líp, jak doma..

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.