• Mofo

    Zdravím, mám menší dilema, chcu kupovat kotouč a rozhoduju se mezi těmato třema. Zatím sem nepřišel na to, jaký je rozdíl mezi 525 a 555… Že by jenom v ceně a barvě??? Jo a ještě mě zajímá, jestli stačí 160 kotouč a proč je u většího kotouče lepší brzdný účinek (u hydraulik je mi to jakžtakž jasné, ale u mechanik?!?)

    0 0
    • Bleda tvar  

      Preco by nemal byt rozdiel brzdnej sily pri zmene kotuca na mechanikach? predsa mas vacsiu paku to znamena ze menej sily vynalozis na to aby si zastavil, resp pri tej istej vynalozenej sile ako so 160 kotucom zastavis lepsie pri vacsom a este mas aj sa lepsie chladi… schvalne, skus zatvorit dvere potlacenim do miesta pri pantoch a na strane kde je klucka, tak co, z ktorej strany to bolo tazsie? :)

      0 0
    • enjoy  

      no pockej:-),jestli je ti to u hydraulik jasne a u mechanik ne,tak patrne nechapes nic:-).

      0 0
      • Jogador  

        Jakto, když u mechanik jde o velikost síly a ramene a u hydrý o moment,ne?:)

        0 0
        • enjoy  

          porad je to ale delce ramene. nechci se prit:-),jsem nemocnej,po praci,nasranej,zkla­manej a zmoklej..

          0 0
          • Jogador  

            Všichni jsme nemocný, taková je doba. Po praci jsem taky. Nasranej, no to ne:)A nezmokl jsem:) Ale já tě nepopírám, já to jen popsal jinými slovy:)

            0 0
            • enjoy  

              tak vidis,jsem na tom mnohem hur!:-)))

              0 0
              • Jogador  

                Neni špatného počasí, pouze nevhodného oblečení:) /Prostě buď jsem napsal rameno a síla, a pak jsem napsal ohybový moment,což je F*s:)

                0 0
                • enjoy  

                  ja vim:-).ale mel jsem s tim na skole nejdriv problem:-).vubec se mi to slovo moment nelibilo a nehodilo se mi k tomu co ma vyjadrovat:-).

                  0 0
    • Vilém  

      Rozdil 525×555 je ten,ze 525 je tezsi,ale zato je na Postmount standart,tzn ze na klasickou vidli a ram (ne Manitou) ji davas pres adapter,diky nemuz ji muzes pohodlneji vystredit vuci kotouci.Vyrobce to dela aby nemusel mit 2 formy na trmen,ale pouze pouzije jiny adapter⇒ vyssi naklady a cena 555.U 555 moznost vystredeni odpada,protoze je na IS standart,tzn vystredeni se provadi pomoci desetinovych podlozek.S pru­merama moc jasno nemas,ale o vysvetleni se postarali jini:)

      0 0
      • vili  

        jest ej tam ¨myslim rozdil ve vyvodu hadicky z paky .u 555 jde kolmo na riditka,kdezto u 525 je rovnobezne s riditkama coz je sice asi lkevnejsi reseni ale jestli mas uzky riditka tak by to mohlo vadit.

        0 0
    • Orbis  

      U mechanik je a princip úplně stejnej jako u mechanik. Prostě je delší páky. Já bych se ještě mrknul na SH Hone jsou to hydry za slušný pprachy a brzdí dost hstě!! JO mimochodem stojí něco okolo 1500 bez kotouče a bez hadičky a jsou kompatibilní s kteroukoliv brzdnou pákou od SH (mezi náma určitě i hayes atp. :-)) Kámík je má a já je budu pořizovat na druhý kolo!! Jinak je maj http://www.cyklovb.cz/

      0 0
      • TinkTink  

        A vis co se stane, kdyz das DOTku do HONE trmenu nebo mineral do Hayes paky? :))))

        0 0
        • Karaya  

          Mineral do Hayes paky by snad nevadil, olej prece nelepta, ne? Jinak ja si svoje lanka muzu dat do bowdenu kohokoli :-))

          0 0
    • Mofo  

      dík za odpovědi, ještě mě zajímá, jestli nemáte s uvedenýma brzdama konkrétní zkušenosti…

      0 0
    • Mofo  

      jo jěště něco, takže 525 musím dávat na standartní vidlu (mám bombra) přes adaptér a 555 bez adaptéru? Co je lepší ohledně montáže a seřizování?

      0 0
      • Pavlos  

        adapter

        0 0
        • Vilém  

          Presne,ale ten je soucasti brzdy.Teda pokud nechces davat vetsi kotouc.

          0 0
        • Gatier  

          bez adapteru

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Proc myslis?

            0 0
            • Gatier  

              Nooo za prve si myslim, ze sa to da lepsie nastavit, ked sa s tym clovek pohra. Je to kopaktnejsie, lahsie :-), pevnejsie. Ked som nastavoval Hayes, vzdy sa to posuvalo pri dotiahnuti.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Lip nastavit? Kdyz budes mit IS2000 trmen i navarku muzes nastavit za pomoci setinovych podlozek maximalne vzdalenost od navarky a to je vse. Nj. Levy ruce :)

                0 0
                • vlk  

                  když už se o tom bavíš.Mám adaptér a potřeboval bych posunot třmen tak aby brzdná dráha byly blíže okraji kotouče-asi 1–2mm.Uvažoval jsem, že tam hodím mezi třmen a adaptér podložku, ale mám jen obyčejné kulaté.Nejsou s tím pak nějaké problémy.myslím jako jestli je to stabilní, jestli se pak nestává, že by se to nějak rozvibrovávalo, jako dřív u fuji rámů u zadní navárky.Zkošel jsi to už někdy takhle podložkou posunout?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Se stav v zelezarstvi a vyber si podle chuti. Dokonce jsem chvili jezdil s tim, ze mezi adapterem jsem mel ty podlozky z Vecek, ale jen pod jednim sroubem.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Mam adapter na 180 vlastnorucne vypilovanej a ty podlozky z vecek mam pod obema sroubama.nastaveni je snazsi a taky ne vsechny ramy maji krive navarky.Montoval jsem kamosovi na Konu zadni brzdu a tam byla patka aspon o 3mm!! krivo privarena.Ty podlozky cca 1 rocne menim,maj tendenci se vymackat a pak to jde blbe nastavit.

                      0 0
                • Gatier  

                  To je pravda. Ved vravim ze su na hovno. Teda tie kotuce.

                  0 0
                  • Gatier  

                    Ja len ze na Hayes to tak nefungovalo ako nizsie fousac pise. Este sa to pri dotiahnuti cele pohlo. A to nehovorim o nerovnomernom vysuvani sa dosticiek…

                    0 0
                    • wroum  

                      me to tak, jak pise fousac funguje i na hayesech. chce to grif.

                      0 0
          • fousac  

            ja sem teda ohledne kotoucu uplnej zacatecnik, ale u 525 s adapterem na IS mi to prislo dost jednoduchy… pripravim si to, zmacknu paku, dotahnu dva srouby, hotovo… jde to nejak jednoduseji???

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Jde. U Gustava jsem ani nemackal paku. Jen prisrouboval dva srouby a bylo to.

              0 0
    • Mofo  

      jo ještě jeden dotaz, je to hodně poznat u hydraulické kotoučovky, jestli mám kotouč 160 nebo 180? Je ten rozdíl v brzdné síle tak markantní?

      0 0
      • wroum  

        je to znat.

        0 0
      • Tominec  

        Je zajímavý že Shimano(deore, Lx), Hayes…dávaj dopředu i dozadu kotouč stejného průměru 160 mm. Narozdíl např. od Magury ,kde už základní model Julie má 180/160. Z toho mi vychází, že buď je přední kotouč poddimenzovaný anebo zadní předimenzovaný, nebo asi snaha ušetření výrobních nákladů na výrobu 1 průměru kotouče.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Asi jednak k tomu stejnemu kotouci jeste mozna hmotnost, ale to by davali dozadu 140mm. Predni je poddimenzovany si myslim.

          0 0
        • Vilém  

          Ta Julie je delana 180/160 aby mohli snizit vyrobni naklady.Je to totiz tentyz trmen.pokud das predni trmen kterej je na 160mm dozadu tak k nemu musis dat o 20mm mensi kotouc,tj. 140mm. na 180/160, 200/180.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Bych rek, ze tam je to taky kvuli vykonu. Kvuli vaze si nikdo asi Julii nekupuje :) Hayes ma taky stejne trmeny a dela se s dvouma adapterama. Tam je to asi zas proto, ze nema rozdil mezi kotoucema tech 20mm. Ale proc nema?

            0 0
        • K2  

          A nebo je to proto, že Julie 160-ka na předku nestíhá.

          0 0
    • Mofo  

      no a co originál brzdové desky? Jak sou na tom? Třeba u véček jsou originál špalky strašně tvrdé, takže např. trojbarevné BBB brzdí o hodně líp, jak je to u kotoučovek 525 a 555?

      0 0
      •  

        polymer nebo metalický, přičemž metalický brzděj líp ALE přenášej teplo do kapaliny víc než polymerový a žerou kotouč :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.