• Kacafirek

    Ahoj, pri serizovani predni kotoucovky (Hayes) se mi srhnul zavit na vidlici (Manitou), je to bez adapteru trmen primo na vidlici. Ten vrchni je v pohode ale ten spodni nedrzi , zkousel jsem to projet zavitnikem ale nepomohlo to je tam zavit M6 . Provizorne jsem vzal prislusnou matku seriznul ji a dal pezi trmen a vidlici , zatim to drzi . Napadla me jeste jedna vec ale nevim co na to rikate udelat tam vetsi zavit treba M7 to by mohlo pomoct . Budu rad za kazdou radu a pripominku. Diky.

    0 0
    • thulio  

      myslim zhe ten vacsi zavit tomu neublizi a v podstate nemas na vyber :)

      zlata bezzavitova marzocha :))

      0 0
    • cabbage  

      pak se pochlub jak si dopad – kamos resi ten samy problem

      0 0
      •  

        Je několik způsobů jak to opravit. Jeden je ten, že s 6 mm závitu uděláš 8 mm závit ( hlavně, aby tam zůstalo nějaký maso, aby se ti ta 8čka nevytrhla ), 7 mm je spíš jen takovej atyp, další způsob je, že do toho ztrženýho závitu natošíš takovou spejšl pružinku a pak tam našroubuješ opět původní šroubek a nebo můžeš si tu díru nechat zavařit a nechat to převrtat, tod otázka co udělá to teplo s tou vidlí.

        0 0
        • Pavlos  

          Ty nohy by mely byt z Magnesia. Tak by me zajimalo kdo mu to tam navari???

          0 0
          • lubos  

            me taky :)

            0 0
            • Kacafirek  

              Ahoj, jeste jsem se k tomu nedostal abych s tim neco udelal , ale napadlo me ze bych mohl skusit jeste jednu vec . Do vidlice nasroubovat jen samotny drik se zavitem tedy bez hlavy sroubu a skusit to slepit nejakym lepidlem na sroubove spoje , nasadit klasicky trmen a ten dotahnout uz jen matkou . Mozna to bude lepsi. Uvidim kdyz to bude drzet necham to ten vetsi zavit muzu udelat vzdycky . Co vy na to ?

              0 0
              • Pavlos  

                Hlavne at se nazabijes nekde ve sjezdu

                0 0
              • lubos  

                Hmm, to lepidlo ja nevim. Jednak otazka je, jestli slepis magnesium s oceli a druhak, tam jsou hodne velke sily na ten sroub. Ja bych to asi neriskoval.

                0 0
                • Kacafirek  

                  Tak dneska jsem si sehnal zavitniky M7 a zitra bych mel mit udelany sroub takze tam udelam z M6 M7 zavit a snad by to melo byt v pohode .

                  0 0
                  • hYs  

                    Jak si dopad ? Vcera se mi taky podarilo strhnout zavit, tak abych vedel jak pokracovat.

                    0 0
                • fousek  

                  NO zas treba chemickej kov ma lepsi pevnost nez obyc hlina, navic ten sroub by mel bejt namahanej na strih a ne na tah, takze by tam teoreticky muze drzet jen malo

                  0 0
              • siki  

                ahoj,na novém instinctovi jsem řešil stejný problém.Axel+hayes-stržený šroub.Byly tam kratký šrouby,držely tak na 3 závitech.Závit ve vidli je přitom dost hluboký,tak jsem tam našrouboval šefty(až do dna) a zalepil je(na tvrdo).Jako matice jsem použil matky od brzdových špalků (kvůli imbusu).

                0 0
    • hYs  

      Zkousel jste nekdo tenhle zpusob opravy zavitu ? http://e-svareni.cz/…y_zavitu.htm (u toho tretiho je popsany jak se to dela)

      0 0
      • Kacafirek  

        Zdravim , vyresil jsem to tedy tak ze jsem tam udelal z puvodniho zavitu M6 novy zavit M7 . Opatrne jsem prevrtal diru 6 vrtakem udela zavitnikem M7 zavit trosku pilnickem upravil tu drazku v trmenu aby se to dalo stelovat a prisrouboval novym 7 sroubem . Pokud ho v kramu nesezenes tak si ho nech udelat. Tod vse a je to v pohode.

        0 0
        • hYs  

          sem nejak prehlid ze jsi odpovedel… Ja jsem si tam nechal dat zavitovou vlozku Helicoil Plus, nechtel jsem tam delat jenom zavit, ten bych za nejakou dobu nejspis zase strhnul, zatim to drzi v pohode, da se to utahovat i o dost vic. Jsem si nejdriv chtel koupit sadu a udelat si to sam, ale ty sady jsou neumerne predrazeny, stoji tak 5× tolik co by mely stat, tak sem si to radsi nechal udelat u znamyho.

          0 0
          • timi  

            Dobrý den,

            kde je možné v Praze nechat dát vložku Helicoil Plus?

            Tomáš

            0 0
        • kyl  

          Převrtávat jsi to ani nemusel,nebo jen kousek aby se závitník chytil,materiál noh je měkej a závitník si díru upraví tak že šroub je v závitu bez vůle a lépe to drží než když se řídíš doporučeným průměrem vrtáku pro daný závit.Vrták ti v měkém materiálu vždy něco hodí,hlavně když to děláš od ruky a pak je díra třeba o 0.5 mm větší jak by měla být a novej závit se zas vytrhne.

          0 0
    • Wojtek  

      protáhni to tou M7, ale počítej s tím, že už nebude tak pevný

      0 0
      • Smazaný účet  

        a to jako proč ne?

        0 0
      • jIrI___  

        Za 5 let už to možná nějak pořešil ;-)

        0 0
        • timi  

          Nejsem ten co se dotazuje na zavit ve vidlici pred 5ti lety. Zajimalo by me kde se to da udelat v dnesni dobe v Praze a nechtel jsem zbytecne zakladat novy thread.

          Tomas

          0 0
          • boboe  

            Ahoj,v dnešní době je Helicoil běžnej způsob opravy, není na něm nic mimořádnýho, v podstatě je to jen normální sada vrtáku spec. průměru a aplikační přípravek pro našroubování vložky. Má to dnes skoro každá dílna, běžná výbava údržby v každým větším podniku. Pokud se tě to konkrétně týka, zkus třeba první autoservis…

            0 0
          • misak.kadlec  

            Myslím že samostatně se to koupit nedá, jednak k tomu potřebuješ klíč na vložku a taky větší závitník. Postup je takovej, že uděláš z M6 M8 a potom tam našroubuješ tu vložku, vypadá podobně jako pružina. Drží to bezvadně ale samostatně to seženeš těžko, udělej si tam větší závit a pak se někde dohodni kdo ti to tam natočí, používat to v každým autoservisu, možná i nějaký zámečníci.

            http://www.helicoil.cz/

            0 0
            • timi  

              Mluvil jsem s brachou, ktery dela v autoservisu. Pry maji jen jeden (velky) rozmer. Ale jezdi k nim chlapik co to dela a udajne chce za jeden novej zavit kolem 500. Pomerne drahe.

              0 0
              • misak.kadlec  

                Co je to za autoservis? Nesmysl. Údržba u nás ve fabrice těch vložek nakroutí mraky denně, zeptej ze v první autodílně co máš u baráku, řekni na co to chceš a určitě to udělaj. Hlavně se neptej v žádným značkovým servisu, tam by ti mohli taky tvrdit že takovýto způsob opravy z důvodu bezpečnosti nepoužívaj a to pěkně kecaj.

                0 0
                • timi  

                  Malej autoservis kousek od sazka areny. Posle mi na toho chlapika cislo tak se ho muzu zeptat kolik by za to chtel. On by pry prijel za mnou, proto za to asi chce hodne. Zkusim se zeptat v nejakem servisu jak rikas.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.