• N-Dorfin

    Ahoj,

    potřeboval bych poradit ohledně pár komponentů co chci vyměnit na svém biku (Rock Machine Torrent 2007). Cílem je celý kolo trochu odlehčit (13 kg je přece jen dost) a zlepšit jízdní vlastnosti (hlavně brzdění).

     
    1. KOLA

    Místo dosavadních kol (ráfky mach1 MX Disc, 32 děr, náby Shimano M475, dráty Mach1 – za kolik myslíte že by šly prodat?) bych chtěl dát Mavic Crossride 2008 INTL a nebo Fulcrum Red Metal 5 INTL … je mezi těma dvěma velkej rozdíl? Dal bych kvůli ceně radši Mavicy … myslím že ani jeden typ nepodporuje UST ?!

     
    1. KOTOUČE

    Potřeboval bych zlepšit brzdný účinek (brzdy Hayes Sole V6). Jak vlastně poznám kdy potřebují kotouče vyměnit? Který typ kotoučů se pro Hayse hodí (tloušťka, výrobce, maximalizace účinnosti ..) ??? Vhodný typ destiček? A dá se vyměnit přední kotouč (160mm) za větší (180mm)? Jestli to nevadí třmenu a jestli se tam vleze ..

     
    1. SEDLO

    Originální WTB Rocket V Comp mi moc nesedí, nevíte někdo jeho váhu? Kdyžtak prodám …

     

    Pokud byste mi mohli doporučit ještě něco ohledně odlehčení, budu velmi vděčný (oškrábání laku z rámu radši nee :D) …

     

    P.S. Pokud by jste někdo měl zájem o ty kola nebo sedlo tak prodám ..

    0 0
    • roud  

      ad: 2) neměň kotouče ale brzdy stojej za p......

      0 0
    • keo  

      Nemáš kolo v profilu tak těžko radit,co ještě vyměnit.

      ad1-hlas pro red metal

      ad2-větší kotouč půjde,ale budeš muset vyměnit adaptér.

       
      0 0
      • roud  

        Co si pomůže k tomu aby to stálo za to bude muset vyměnit kotouč i desky + adapter at radši veme naky brzdy co brzděj i se 160mm kotoučem…

        0 0
        • keo  

          souhlasím,jen jsem mu odpovídal na otázku zda to půjde

          0 0
    • jecnak  

      ad 1/ Kola prodas ale za minimalni cenu. Mezi tema dvema kolama co vybiras velkej rozdil neni. Ani jeden typ neni UST.

      ad 2/ Prodat, koupit nejaky Juicy 5 atp.

      ad 3/ Sundej, zvaz a uvidis. Rocket V OEM ma 315g

      0 0
      • roud  

        315 to asi ne ?

        0 0
        • jecnak  

          WTB Rocket V (OEM) 2003

          256 g

          CrMo rails, OEM on Santa Cruz bikes in UK

          WTB Rocket V Laser 2002 210 g 224 g +6,67%

          WTB Rocket V Laser 2003 210 g 226 g +7,62% Giant OEM, XTC series bikes 02–03 

          WTB Rocket V OEM 2003

          252 g

          stock on '03 Giant NRS 3

          WTB Rocket V OEM 2007

          318 g

          stock on Norco Six Three

          WTB Rocket V Race 2003 275 g 327 g +18,91% CrMo rails

          0 0
      • roud  

        sorry to sem blbě přečet…

        0 0
    • N-Dorfin  

      Předem díky moc za všechny odpovědi, nečekal jsem jich tolik za tak krátkou dobu =)

       

      Tady přidávám moje kolo( druhý obrázek). Jak už jsem napsal v úvodu, je to sériovka, akorát jiný obal vidlice (skareb misto sliver, ktery byl prasklý) a jiné pedály .. jednostranné Wellgo.

      Jen pro upřesnění .. systém uchycení kotoučů je doufám INTL (6 děr) ? Fotka na prvním obrázku

       

      Brzdy bych klidně prodal, ale chtělo by to celkem rychle .. ale za kolik ? 3000,– ?

       

      Našel jsem celkem výhodný set brzd Juicy7 a těch Maviců Xridů(i když pořád nevím jestli ty Fulcrumy Red Metal 5 ?!) … http://www.kupkolo.cz/…-2_3797.html a nebo ještě MavicCR+JElixir … http://www.kupkolo.cz/…-R_4325.html .. jaky je mezi nima rozdil?

      Jinak jsem se tu dočetl že se ty Avidy celkem zavzdušňují … :(

       

      .. jinak tu otázku se sedlem bych samozřejmě vůbec nepokládal kdybych měl doma nějakou přesnou váhu ;) ..

      0 0
      • roud  

        budeš rád když je střelíš za 1000,–

        0 0
        • Hornet  

          JJ, presne tak, viac za ne nedostane, velmi zle brzdy :-( mal som ich, teda este ich mam, ale nastastie uz nie na biku :-) tiez sa ich nemozem zbavit…

          0 0
      • kubad  

        LOL to bude zábava :-)

        kolik jsi ochotný do toho odlehčení investovat sem nejřív napiš

        0 0
        • Hornet  

          JJ :-) to by veru mohol napisat :-))) tiez som zacal „trosku“ odlahcovat a uz ma to stalo viac ako bola povodna cena biku :-D

          Uz som na GT vymenil sedlo(este pri kupe biku-zadara), sedlovku+riaditka wcs carbon, kola XT, brzdy XT, kotuce XTR, kluky XT, plaste conti MK a este eto je stale malo :-( caka este vidla, kazeta, salter, predstavec :-D ale su nejake financne suchoty

          ked musis, tak musis :-D

          0 0
          • jIrI___  

            Není lepší a výhodnější rovnou koupit kolo osazené lepšími komponenty? :)

            0 0
    • Jirikus  
      1. Pokud brzdy nebrzdí, tak odmastit, vyměnit kotouče, destičky, brzdy, ale sám mám V, tak ti moc neporadím. Jen by mně zajímalo, jak to vypadá, když kotouče moc nebrzdí, to je, že brzdí jako V nebo že brzdí jako V ve sněhu, to je že vůbec?
      2. pokud sedlo nesedí, tak vyměň, bohužel není žádná záruka, že to nové bude sedět líp
      3. pokud se kola netočí, tak namazat nebo v nejhorším vyměnit, ale proč je měnit jen tak když se točí? Váhová úspora bude ± 0 a funkce stejná.
       
      0 0
    • LRRTM1  

      Tyhle brzdy jsem upgradoval tak, ze jsem dal brzdovy oblozeni Goldfren a pomoci adapteru jsem zvetsil kotouc na 185mm. Samozrejme jenom vepredu – zadek brzdi dobre. Kotouce uz nemam tak derovany, jako orig. Myslim, ze vetsi plocha=vetsi treni. Rozdil je hodne znatelnej.

      Jinak na hmotnosti se da hodne usetrit na sedle (WTB SpeedV – Fizik Nisene cca. 150g), pak jsem menil z duvodu poskozeni kazetu (Sram  – Shimano XT CS-M770 cca 100g) a samozrejme plaste (Tioga Factory – Maxxis HardDrive Kevlar cca. 400g). Takze z nejakych 13,2 jsem snizil hmotnost na 12,4 a stalo to priblizne 3000 Kc. Takze 3,75Kc za gram :o) … ale pokud naopak pripoctu malinko vetsi kotouc, pumpicku, drzak na flasku nebo brasnicku s naradim, nejni to zadna slava :o)

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak výměnou za Nisene by neušetřil vůbec nic. Nisene nemá cca 150g, ale cca 300g (280 s Ti ližinami, 310 s Mg ližinami) .

        0 0
        • kubad  

          a pak vznikají fámy o úspoře :-)

          0 0
        • LRRTM1  

          ty gramy jsou udaj, ktery jsem cca. usetril. Ale berte to s rezervou. Vychazim jenom z oficialnich udaju – zadny upgrade jsem nedelal kvuli vaze. Jenom jsem se snazil, aby novy komponent nevazil vic, nez stary :o) Na kole za 20k nema cenu honit gramy. To radsi prestanu zrat :o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Oficiální údaje pro Nisene jsou takové jaké jsem napsal a v reálu to ± souhlasí (mám na svojich kolech na všech Nisene, někde Ti a někde Mg a převažoval jsem je, o pár gramů měla ta sedla více, ale rozdíl byl velmi malý).

            0 0
      • Memphis22  

        užitečnej thread, ale tohle by mě vážně zajímalo, kde se dá ušetřit nejvíc váhy? v tomhle jsem téměř naprostej laik…

        0 0
        • t29  

          postupně po kouskách = opotřebované věci vyměnit za lehčí

          teď jsem si hodil na váhu řadící páčky, co mi tu leží:

          Alivio SL-M410 293g (stojí asi 500,–)

          Deore SL-M530 271g (stojí asi 700,–)

          ovšem osmikolečko Alivio je zas lehčí než devítikolečko Deore

          hodně ušetříš (a hodně to poznáš) na pláštích a duších – 800g běžný plášť a duše proti 550g lehký plášť a duše, tzn. půl kila celkem… za odhadem patnáct stovek až dva tisíce

          0 0
    • t29  

      IMHO je 13 kilo v pohodě… moje kolo váží podobně, tak to vylepšuju brašnou s nářadím a dvěma flaškama, to dá hned 2,5 kila nahoru :)

      0 0
    • N-Dorfin  

      Tak právě jsem prodal ty brzdy na aukru za 1990,– =) … hodinu a půl po tom co jsem předmět vystavil …

      0 0
    • N-Dorfin  

      Můžete mi někdo trochu prosím porovnat tady ty tvoje kotouče ? Měly by být pro brzdy Avid Juicy 7 2008 … moc se v tom nevyznám .. díky =)

      http://www.kupkolo.cz/…EP_3579.html

      x

      http://www.kupkolo.cz/…er_4707.html

      0 0
      • kubad  

        ty Avidy sou výrazně lepší. pokud bys chtěl ušetřit tak mám dva lehce jeté

        160mm a nějakou 140mm taky

        když tak email

        0 0
      • keo  

        Z těch dvou rozhodně Avid.

        0 0
        • N-Dorfin  

          Jo, taky si myslim, i když musím uznat že ty alligatory mají opravdu zajímavý design =)

          0 0
          • DaSnail  

            jj, tie alligatory majú síce hnusný dizajn, ale zas v kombinácii s niektorými brzdami dokážu super rozvibrovať predok alebo zadok

            tie avidy síce vyzerajú lepšie a sú určené priamo pre tvoje brzdy, ale vibrovať ti pravdepodobne ne­budú

            ťažká voľba…

            8o)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.