Galuskový ventilek - problém s opakovaným ulomením závitu

203 nepřečtených
  • djx

    Už nekolikrát se mi stalo, že se mně u galuskovýho ventilku ulomil ten šroubovací konec – ale ne tím, že bych ho nějak neohrabaně urval pumpou, ale prostě jsem ho chtěl jen povolit a jakmile jsem na to sáhl, tak to i se závitem upadlo. Stalo se mi to minimálně už 3×. Je to nepříjemný hlavně kvůli tomu, že kolo chce člověk dofoukat přesně před vyjetím, a místo toho musí řešit výměnu celé duše. Posledně jsem už rezignoval, vzal s sebou náhradní duši a vyjel s ulomeným ventilkem (v předním kole byl naštěstí ještě dostatečnej tlak).

    Vzhledem k tomu, že se tohle děje jen u silničního kola, tak moje jediná hypotéza je ta, že když nafoukám kola na 8,5atm, lehce to dotáhnu a pak se třeba 14 dní nedostanu na kolo, tak jakmile ten tlak klesne, tak tam vznikne tah těsnění, který je tím tlakem vytlačovaný ven, ale teď se snaží vrátit zpátky (proti gumě nepůsobí žádný nebo o hodně menší tlak).

    Podotýkám, že závit byl úplně rovný, nezkřivený, a teď jsem pro jistotu začal galuskovej ventilek foukat přes redukci, abych ten závit neměl možnost jakkoliv poškodit, nicméně tohle na to určitě nemá zásadní vliv.

    Neumím si to nijak jinak vysvětlit :) Nebo říkám úplnou blbost? Stalo se vám to někdy taky?

    Řešením je pak snad po švihu ty ventilky prostě povolit, aby tam byla určitá vůle, až ten tlak poklesne…

    Dík za postřehy :)

    • p@X  

      U různých značek duší?

    • Trepifajxl  

      posrané ruce? znám jednoho takového, který na co šáhne – to je to urvaný

      galusky vozím nějakých 40 let a stalo se mi to dohromady tak 2–3 x za celou tu dobu, obvykle od nešikové ruční pumpičky

      • Trepifajxl  

        ps.. jinak ten ventilek funguje úplně normálně i ulomenej, akorát se hůř ufukuje, to si musí člověk dopomoci nějakou tyčkou

      • kubad  

        +1

    • Vilém  

      Ze by gumovy tesnenicko pretrhlo ten sroubek? Tomu se mi nechce verit.

    • djx  

      Ne, fakt nejsem nějaký gramlavý jelito :) Je fakt, že jsem před časem nějakej ventilek ruční pumpičkou pokřivil, ale tohle fakt není ta příčina.

      p@X: Jo, různý značky – Schwalbe, Continental… Tím, že se mi to stalo opakovaně, tak si při foukání na to dávám fakt bacha, ale teď nedávno jsem na to narazil zase a fakt už mě to naštvalo. On ten závit je snad z mosazi nebo čeho, takže nějakou extra pevností taky zrovna nevyniká…

      No, takže každopádně to teď zkusím foukat pro jistotu přes redukci, jestli se něco změní, nebo ne…

      Trepifajxl: On ten závit je tak titěrnej, že bych se fakt nedivil ničemu. A máš pravdu, že po ulomení té matičky ten ventilek jde normálně nafoukat, to je vlastně fakt :) :) Pokud to udrží i těch 8atm, tak pak v pohodě, pak je tam ta matka vlastně na nic… :)

      • Trepifajxl  

        hele a jestli nemáš ty „posrané ruce“ (já nevím jak jinak to definovat, ten můj kamarád je jinak docela normální, ale prostě všechno hned zničí, co vezme do rukou) tak už mě snad napadá jestli to není nějaká jedna konkrétní značka, která má prostě špatné ventilky

        jestli se ti to děje u více výrobků tak fakt nevím, tohle se občas děje, zvlášť u starších ventilků, ale ne nijak moc často

      • babkanakole  

        Nemůže to i přesto být pumpičkou? Nemusí to hned urvat, ale jen „načnout“, a pak se to může ulomit i jen pokud se na to křivě podíváš.

      • djx  

        Tady beru zpět, že jde o různý značky – ty Schwalbe a Continental vozím na biku a tam je to OK.

        Jde výhradně o silniční duše Vittoria Ultralite, kterých jsem tenkrát vzal víc, takže bych to viděl na problém buď té série, nebo prostě provedení tohoto konkrétního produktu…

      • mr.nikdo  

        Ted vazne. Nejsi Ing. Informatiky/ma­tiky/fyziky?

        • lukas aka mitro  

          :DDD

        • Trepifajxl  

          tak předně tyhle obory se studují na Bc., Mgr. a Dr. a nevěřil bys, kolik je třeba mezi matfyzáky výborných sportovců, možná že víc než mezi chovanci B-F

          • mr.nikdo  

            Tak predne IT je urcite Ing. :D

            Nedivil.

            Divil by ses, ze na vtipne vete “Jsem inzenyr…” neco je. Z praxe.

            Nechci nikoho takhle urazet, ale podivej se na teorie o vydrzi mosazi…

            • Trepifajxl  

              IT jo

              nasměruj mě, nevím o které diskusi píšeš

            • djx  

              Mosaz jsem jen tak plácl, nevím, z čeho je ten kus závitu vyrobenej, ale je to nějaký bahno, co moc nevydrží…

              • Trepifajxl  

                každopádně třeba na galuskách se dělá ten ventilek vyndavací, lze ho vyšroubovat, to kvůli možnosti lít dovnitř „mléko“ a používat nástavce na vyšší ráfky, takže asi nejlépe se poohlédnout po duších s takovým ventilkem, pokud se to tohle stává

                • Petr L2  

                  Ten ventilek jde snad vyšroubovat všude ne?

                  • deekay  

                    Nejde. U levnejsich dusi je to napevno.

                    • Trepifajxl  

                      právě, ono je to asi tím, že do duší se nepočítá s litím tmelu nebo potřebou nástavců na vysoké ráfky

                    • Petr L2  

                      Tak takovou duši jsem ještě v životě neviděl :-)

                      • deekay  

                        To neznamena, ze neexistuje :) Ja uz ji videl vicekrat, pamatuju, ze levne CST nemely vymenny. Koupil jsem s nima kolo :)

                        • Petr L2  

                          Nikdy jsem netvrdil, že neexistuje, právě proto jsem reagoval dotazem :-) ale je to slušná píčovina, ještě vyšší level jsem zažil u „celoodpruženého“ dětského kola z Mall.cz kde ventilek nebyl vůbec, skrz ráfek trčely závity a nahoře byly normálně zaletovaný nebo co, dofouknout to nešlo.

                    • mr.nikdo  

                      Vytahovaci ventilek maji Micheliny. Ale Rubeny ne. Spis vytahovacich ventilku na dusich je mene.

                      Pro srandu: Shimano UST ventilkek tez nema vytahovaci ventilek.

        • djx  

          Proč? :-O

    • jonti  

      Jestli to není špatná pumpa, která nějak moc namáhá ty ventilky. Správně by na tu tyčku nikdy neměla působit skoro žádná síla v tahu, pouze v tlak když vypouštíš duši..

    • djx  

      Klasickou dílenskou pumpu nasazuju vždy maximálně obezřetně a rovně, a stejně tak když to sundávám, tak to opět povolím a sundám v rámci možností úplně rovně ve směru od ventilku. A jak už jsem zmínil – při posledním nafoukání jsem tu matičku dotáhl fakt jen lehce, a po nějaké době, když jsem ji chtěl povolit a kolo opět nafoukat, tak ta matička upadla jen tím, že jsem se jí lehce dotkl, fakt jen dotkl. Tzn. pokud by to bylo tak načatý, tak by to muselo upadnout už při předchozím utažení – z tohoto pohledu to opravdu vypadalo, že to samotný nalomení závitu proběhlo v době, kdy byla matička lehce utažená…

      Proto mně to přijde tak divný a proto to sem vůbec píšu, jestli jsem jedinej na světě, komu se tohle děje…

      Jo, jde hlavně o duše Vittoria Ultralite, těch jsem tenkrát koupil asi 8 a u pár z nich se toto stalo.

      • Trepifajxl  

        jediný nejsi, jen se to nestává tak často, jestli se ti to děje jen u jedněch duší bude asi nějaká vada tam, možná vadná výrobní dávka

        mě když už se to stalo tak u starší galusky (vozím galusky, ale to je fuk, to na tom nehraje roli, jde o typ ventilku), kdy už byl ten ventilek zatěžován častým foukáním a rozebíráním, když šel dovnitř tmel a asi i vlivem venkovních podmínek atd.

        jinak ale ty matičky se mají dotahovat normálně

      • 123J  

        djx, už nechoď do té posilovny, utáhneš lehce, ale co je pro tebe lehce. Jestli máš sílu jako bejk tak je to jasný.

        • djx  

          Já vím, že to je první, co každýho napadne, ale já to „utahuju“ tím způsobem, že to lehkým stiskem došroubuju na kontakt s ventilkem a při prvním proklouznutí v prstech to tak nechám… Tímhle to fakt není.

    • deekay  

      Me se to stalo teda jednou a to kdyz jsem nesikovne sundaval pumpu. Nicmene kupuj duse s vymenym ventilkem, kdyz s tim mas problem a voz nahradni vlozku.

      Jinak ty ventily nemaj bejt dotazeny nejak silne, fakt jen decentne aby se to nemrcasilo.

    • djx  

      Jo, díky za postřehy, ale fakt se držím všeho, co jste tady zmínili. Blbý je, že ty duše Vittoria nemají vyměnitelnej vnitřek toho ventilku – je to ta verze, kde když se ulomí ten závit, nebo dokonce vyletí celej ten vnitřek, tak už se ta duše dá jen vyhodit. Možná je fakt lepší koupit takovou, kde se dá vyšroubovat samotnej ventilek a ten v případě tohoto problému vyměnit.

      • kyl  

        Používám Redukci

        je to jistější.

      • MatS  

        Kolegyne v praci si ode mne koupila muj stary bajk, kde jsem mel galuskovy ventilky. Ackolov jsem ji to nekolikrat ukazoval, zase prisla, ze se to urvalo. Nakonec jsem prisel na to, ze tu plastovou cepicku dotahla natolik, ze se poskodil ten sroubovaci valecek a pindik na ventilku a cele se to posralo. Nastesti do tech rafku po vyndani redukci sly dat duse s autoventilkem a mam pokoj a ona taky :-D

        • Trepifajxl  

          to si jako vážně měl na ventilcích ty plastový čepičky???

          • nooski  

            Kolo bez čepiček neprodáš, to si nedělám srandu. Na krámě je to nutnost.

            • Trepifajxl  

              tedy já nevím, ne že bych kdy kupoval kolo na krámě, ale kdybych kupoval, tak mě přítomnost těch čepiček bude lehce iritovat

              • lukas aka mitro  

                A jake cepicky teda vozis? Zadne?

                • Trepifajxl  

                  to jako ten dotaz myslíš vážně nebo si děláš legraci?

                  • lukas aka mitro  

                    Zcela vaznr. Ja cepicky na ventilkach vozim.

                    • DoomHammer  

                      Dokud je neztratíš…

                    • Trepifajxl  

                      tak nějak si za těch 40 let co jezdím nevybavuji, že bych kdy mezi cyklisty s kterými jsem jezdil, ať už závodníky nebo hobíky, potkal někoho s čepičkami na ventilcích…

                      • Vilém  

                        Silnicari mozna.

                        • Trepifajxl  

                          u MTB nevím, na MTB je taky nevozím, bajkerů znám jen pár, taky je nevozí, netuším ani k čemu by to mělo být dobré, ale mohu se mýlit

                          • deekay  

                            Ja je na silnici nevozim, na CX jo, jako krytku aby se mi nedostal bordel prave na tu minimaticku se a osu se zavitem. Jak s tim jezdm hlavne v zime, tak vicemene furt v blate a srackach.

                            • Trepifajxl  

                              ale jo, v terénu to asi nějaký význam má, já zas tolik na MTB nejezdím, abych to musel řešit

                            • MlokCZ  

                              Tak za mě tedy není nic lepšího než řešit defekt se zasraným ventilkem bez čepičky… A zvlášť když nejčastějším řešením je u mě dolévání tmelu přes ventilek (už vidím, jak po vyřešení defektu budu řešit proč mi netěsní ventilek).

                              V mojem okolí vozí tedy čepičky úplně všichni, ale vše je to u biků (silničky se také nějaké najdou, ale buď už na nich nejezdí a když jezdí, tak sami, takže tam netuším, jestli vozí čepičky nebo ne).

                              • Trepifajxl  

                                tak nevím jakým způsobem by absence čepičky měla mít vliv na případně zalepení ventilku tmelem…

                                a dal jsem si tu práci a podíval se na ventilky na svých MTB galuskách, nic zasraného jsem na nich nenašel a to si vůbec nevybavuju, že bych kdy na MTB myl ventilky, asi nejezdím v hovnech, já nevím

                                • lukas aka mitro  

                                  Nectes…jde o bordel…blato…kte­re zpusobi naslednou netesnost ventilku po doplnni tmelu…

                                  • Trepifajxl  

                                    hele, mě je to vážně jedno jestli kdo vozí nebo nevozí čepičku, ale přece když doplňuješ tmel tak se ti nikam žádný bordel nedostává, i kdybych řekněme projel hovnem a zůstalo něco na ventilku tak i tak nic takového nehrozí i kdybych ten bordel z nějakého důvodu neotřel, tak přece nasadím klíček, vyšroubuju ventilek a otvorem naleju tmel, nasadím a utáhnu ventilek – a v které fázi procesu by se tam měl dostávat bordel?

                                    • deekay  

                                      Jako Trepi, nic proti, na silnici taky cepicky nemam (protoze je tam nepotrebuju), ale na MTB a CX jsem je mel vzdycky. Asi si zjevne uz dlouho nejel v bahne nebo obecne v lese :) Mimochodem v lese ma ta cepicka i ochrannou funkci. jelikoz ten zavitovy cep, na kterem je maticka je pomerne subtilni, tak s cepickou nehrozi pri namotani nejakych klacku, rosti apod, ze to ten cep ustreli. Proste tohle se v terenu deje, kdyz clovek nejezdi po hladkych vyslapanych cestickach.

                                      • Trepifajxl  

                                        ono to máš jedno, buď jako buď určitě nejsem jedinej, jak si vybavuju, Bohůš taky nechtěl čepičku

                          • lukas aka mitro  

                            Ja je vozim, aby se do ventilku nedostal bordel. Neni vetsi zabava, nez vysprtavat jil z autoventilku. Na galuskacich mam cepicku taky proti bordelu a aby mi prvni sitr neulomil ten culibrk..

                            Navic ventilek s cepickou vypada hezceji, nez obnazena cula ..

                      • Barak  

                        Můžeš nějak rozvést, proč je taková kravina vozit na ventilcích čepičku?

                        • Trepifajxl  

                          radši ne, jen by to prohloubilo mou B-F schizofrenii… neustále se totiž potýkám s faktem, že tam venku, v reálném světě, je všechno jinak než na B-F (a pravděpodobně špatně)

                          • Espen  

                            Tvl, běžím je hned sundat. Někde bysme se mohli potkat a co by sis o mě pomyslel :-D.

                          • Barak  

                            Tak to jo. Já jsem spíš myslel, že je to jedna ze silničářských ujetin, které vlastně nemá reálné vysvětlení, ale všichni se jí drží.

                            • Vilém  

                              Presne to to je :)

                            • Trepifajxl  

                              aha, tak jsem já + reální cyklisté halt ujetí no

                              ale je tedy fakt, že to jde i s čepičkami…

                              takže abych si třeba omotal sedlovou trubku bužírkou, je to sice k ničemu, ale zároveň se s tím i dá jezdit, tak proč ne…

                              já jen, abych nebyl ujetej dle B-F odborníků

                              • DoomHammer  

                                bez čepičky je to za 500

                              • Barak  

                                Hele, mě ne fakt jedno kdo s čím nebo na čem jezdí.:) Mě jen překvapil tvůj radikální postoj k této věci. Tak jsem chtěl vědět, co zatím vezi. V mém okolí to nikdo právě neřeší. Někdo jezdí s čepičkou, jiný bez. Ale nikdo na to nemá tak vyhraněný postoj.

                                • Trepifajxl  

                                  proboha kde zas jakej vyhraněnej postoj? já to taky neřeším, ptáte se, tak odpovídám

                                  • Barak  

                                    No, když se tě někdo bude zeptal, jestli cepicky vozis nebo ne, odpověděl jsi otázkou, jestli si dělá srandu nebo to mysli vazne.

                                    Z toho jsem pochopil, že to melo být tazateli naprosto jasne a z toho tedy dovozuju tvůj vyhraněný názor.

                                    • Trepifajxl  

                                      ok, to proto, že jsem se s tím setkal poprvé v životě, čili naprosto nepodstatné, žádná averze, neřeším, jen jsem fakt ještě neviděl nikoho s čepičkou na ventilku

                            • Petr L2  

                              Tak přece nebudou vozit zbytečnou zátěž ne?

          • ronda  

            Pche, plastový…

            Pro gramaře – vyvažuju magnet :-))

    • nooski  

      Tohle se mi za 20 let ježdění s galuskovými ventilky nestalo nikdy. Pokud to jsou různí vyrobci, tak je tam vnější vliv a to buď pumpa nebo fakt ruce

    • mirage  

      řešení je taky, provrtej to 8,5 vrtákem a dej tam autoventil a máš klid. neboj nic, s ráfkem se nic nestane.

      • DoomHammer  

        To je ovšem řešení na facku.

        Kdysi jsem na bazaru kupoval podobně zkurvená kola, debil prodejce mi to neřekl a já jsem se pak divil i ušima.

        • Trepifajxl  

          já myslel, že si dělá srandu

        • mirage  

          a co je na tom zkurveného?

          • DoomHammer  

            Převrtaná díra na ventilek, musel jsem shánět redukci, což mě stálo dost času. Prodejce dělal mrtvého brouka, zmrd jeden.

            • mirage  

              ale jestli se dívaš dobře, tak já radím tomu co má pořád urvaný galus ventilek. a redukce stačí koupit, nebo ti v servise dají tu zajištovací matku co je dole, ale musí mít takový lém, ten vyplní to rosšíření na 8.5, kdybys tam chtěl dát znovu galus ventil

              • DoomHammer  

                Matice fakt nestačí, musíš mít i vložku v díře, jinak hrozí, že někde urveš ventilek.

                Nicméně vrtání ráfku považuju za prasárnu hodnou Ládi Hrušky.

                • mirage  

                  ty nečteš co píšu " zajištovací matku co je dole, ale musí mít takový lém, ten vyplní to rosšíření na 8.5, kdybys tam chtěl dát znovu galus ventil

                  • Jakobo  

                    Jo, myslim, ze treba Continental to ma na vsech dusich uz v zakladu. Nebo na vyplneni mezery staci kousek vhodne elektrikarske buzirky.

                    • DoomHammer  

                      Na matici je „výstupek“, která zapadne do větší díry, to nerozporuju. Ale už se mi povedlo utrhnout galuskový ventilek v díře na AV, právě na těch zmrvených kolech… prostě to chce v případě, že jsou ráfky napadeny kutilem, zevnitř vložku, kterou je potřeba shánět.

                      • MatS  

                        Redukce jde udelat z cepicky autoventilku. Odriznes vrchlik, nariznes podelne a rekuce je hotova.

            • mr.nikdo  

              Redukci maji vsechny duse Rubena :)

              • DoomHammer  

                tuhle?

                • ronda  

                  A za zlomek ceny stejně funkční z Ali.

                  • DoomHammer  

                    Jenže pořád je to komplikace, když ti pičus pošle převrtaná kola a neinformuje tě o tom. Musíš něco shánět, čekat…

                    • ronda  

                      Tak to bez pochyb.

                    • lukas aka mitro  

                      A jaka by to byla sranda, kdybys chtel predelavat na bezduse ..

                      • DoomHammer  

                        V tom bych problém neviděl, stejně bych tu vložku z 8 na 6 mm musel použít. A těsní stejně páska, té je jedno, jestli je pod ní 8mm díra s redukcí nebo 6mm díra bez redukce.

                      • Marskatin  

                        Existují i bezdušové AV, no problém.

                  • Slavik  

                    Pod jakou frází to mám na Ali hledat, příp. odkaz?

                    Dík

                • mr.nikdo  

                  Lepsi. Matka ma primo vybrani.

                  • DoomHammer  

                    Neumím si to představit…

                    • Vilém  

                      Vsimni si tohu mensiho prumeru na kraji maticky ventilku.

                      • mr.nikdo  

                        Jop.

                        Normalne ty matky vyhazuji, ale tuhle nechavam. Hodi se.

                      • DoomHammer  

                        Tyhle matice mám, ale to neřeší případný pohyb duše v ráfku. I s touhle maticí jsem byl schopen urvat ventilek…

                        • Vilém  

                          Pohyb duse v rafku neni zalezitosti maticky.

                          • Youda  

                            Já měl na ráfku takovou gumičku, něco jako ta redukce, tu jsem zničil a když jsem se ptal u nás v cykloprodejně na náhradní, tak mi borec řekl, že není potřeba a že jezdí i bez té matky. Jinak mám galuskový ventilek v díře 8,5 mm a samé placaté matky, tak to budu muset asi pořešit.

                        • mr.nikdo  

                          Pokud se budeme bavit takhle, tak na biku se mi darilo trhat ventilky i s akorat velkou dirou.

                          • DoomHammer  

                            Bez plastové vložky jsem ventilek utrhl, s vložkou ne.

                        • kyl  

                          Stačí mít jednu matičku navíc.Natočit ji vybráním nahoru a našroubovat až dolů k duši,další matičku pak klasicky shora na ráfek,ventilek se ani nehne a nemusíš mít ani strach ho víc přitáhnout,z duše ho nevytrhneš.Bude držet mezi těmi matičkami,i se to líp pumpuje když se nevyklá.

                          • lidumil  

                            nevyklá? No ale pak duše nebude úplně sedět v ráfku a zničíš pásku.

                            • kyl  

                              Proč by se ničila páska?Duše sedí úplně normálně.

      • mr.nikdo  

        Nebyl by lepsi Stepdrill, at udrzis presny stred diry?

    • qwertz375  

      Galuskove ventilky jsou snad nejvetsi debilita, co jsem kdy na kole mel. Ten šroubovaci nesmysl byl neustále ohnutý nebo zlomený. Naproti tomu autoventilek je zcela bezproblémová a blbuvzdorná záležitost – problém je ale sehnat pro něj zapletená kola s dostatečnou­ dírou.

      • lukas aka mitro  

        Dira se da prevrtat, ulamovani sroubovaciho nesmyslu se da predejit a) osazenim cepicky ventilku, b) umytim ruk.

        • qwertz375  

          Tomu nerozumím. Ten nesmysl se většinou zničil při foukání. Čepička na to nemá vliv.

          • kubad  

            v tom případě za b)

          • lukas aka mitro  

            Obcas pomaha tzv „krok stranou“ a zamyslet se, zda se dany problem opakuje u majority, nebo je jenom mym…pokud je to muj problem…tak delam neco spatne…galuskac vozi stovky tisic lidi…a bez problemu…

            • qwertz375  

              Z meho pohledu se problem opakuje u majority. Neznam nikoho, kdo by tento typ ventilku dobrovolne preferoval, nadava na ne kazdy. Ta sroubovaci cast se behem pouzivani driv nebo pozdeji ohne (pak nejde zasroubovat) a nakonec se ulomi.

              • Kouba_2005  

                Tak jsem asi divnej, ale rozhodně bych v případě volby sáhnul po galuskovým ventilku a za 25 let ježdění a pár let v servisu se mi ještě nepovedlo ulomit ani jeden. Tak nevim.

                • qwertz375  

                  Technicke argumenty pro galuskovy ventilek jsou?

                  • krabica  

                    Nemusíš při foukání přetlačovat pružinu.

                    • qwertz375  

                      To je dost podivný argument. Se správnou pumpou (vybavením) není třeba nic přetlačovat.

                      • Vilém  

                        S jakoukoli pumpou autoventilek pretlacujes.

                        • qwertz375  

                          Pumpa pro autoventilek zatlačí ten kolík ve středu ventilku, takže se žádná pružina nepřetlačuje, protože ventil je po připojení pumpy otevřen. Existuje i redukce za pár korun, se kterou jde autoventilek lehce nafoukat každou pumpou.

                          • kubad  

                            Existuje i redukce za pár korun, kterou jde galuskový ventilek nafoukat pumpou na autoventilek :D

                          • Vilém  

                            Neni to pravidlem, zdaleka ne u vsech pump to takto je. Ale pravda, s tim „kazda pumpa“ jsem pravdu nemel.

                            • qwertz375  

                              Rozdíl je podle mě v tom, že při použití správného vybavení autoventilek stačí prostě napumpovat, kdežto galuskový ventilek vyžaduje:

                              • hodinářskou práci s vyšroubováním uzávěru
                              • držení pumpy pod správným úhlem aby nedošlo k poškození
                              • hodinářskou práci se zašroubováním uzávěru

                              Ještě zde nezazněl technický důvod proč tohle u MTB/Trek/Cross dobrovolně podstupovat, když existuje jednodušší řešení.

                              • Vilém  

                                Pro tebe je hodne dulezity si svoje tvrzeni vzdy pred sebou obhajit. Ted napriklad vlastni gramlavost hledanim problemu tam kde nejsou.

                                ¨Nebo treba karbonove biky, nemas na nej, nebo nejsi ochoten za nej zaplatit, tak si najdes spoustu duvodu aby sis obhajil, ze je to cely na hovno, je to nebezpecny, nespolehlivy atd.

                                Nebo nejsi schopen, nebo ochoten dat urcite penize za maloseriovy Al ram, tak zas vymyslis spoustu duvodu proc zrovna toto ne.

                                Tak alespon na mne pusobi tve nezory, ktere jsi za tech par dni prezentoval zde na foru.

                      • krabica  

                        Se správným vybavením (pumpička se šlauškem) nemůžeš ventilek ani ohnout…

              • Hrabex1  

                kdyz se naucis foukat a drzet pumpicku kolmo k ventilku, stavat se to nebude. Jo a ja tyhle ventilky preferuju a myslim ze i velka vetsina uzivatelu BF

                • Hrabex1  

                  mozna bysis mohl poridit pompicku s sloufkem, tim taky moznost lamani a ohybani eliminujes.

                  • qwertz375  

                    Tu samozrejme pouzivam. Ani klasicka pumpa s pakovym nastavcem urcenym pro tento typ ventilku nezajisti, ze nedojde k poskozeni. K ohnuti nebo jinemu driv nebo pozdeji nakonec doslo vzdycky.

                    • MiKED  

                      Tak to asi bude rukama. Mně se to asi nikdy nepodařilo.

                      • Esi  

                        Jo to bude zcela určitě rukama, taky se mi to za těch 25 let co používán galuskovè ventilky ještě nepovedlo, už jsem to jednou viděl u známého že měl ulomeno

                • qwertz375  

                  Nechápu co je na nich lepšího? Průměr ventilku je u širokých ráfků zcela bezpředmětný, žádnou jinou technickou výhodu to nemá.

                  • Vrci  

                    Vysoká aero kola. Na auto ventilky nejsou nástavce a ani se nedělají ve více délkách (mimo ventilků pro tupláky na nákladní auta)

                    • qwertz375  

                      Proto se to (v češtině) jmenuje galuskový ventilek.

                      Autoventilky se dodávají minimálně s délkou 48mm což pro naprostou většinu kol s přehledem dostačuje (technicky není důvod, proč by nemohly být delší).

                      • Kouba_2005  

                        A proto se autoventilek česky jmenuje autoventilek :-) Slyšíš tam to AUTO?

                      • tom.kh  

                        A co průměr ventilu? Vysoké silniční karbony s autoventilkem jak na Kamazu – to bude nádhera…

                    • kyl  

                      Co toto a ještě mám doma i delší, má asi 40 mm

              • krabica  

                Takže neumíš foukat, když se ti to ohýbá…

              • Vrci  

                Asi se pohybuješ v sociální skupině podobně zručných jako jsi Ty. Já jsem nikdy tenhle problém neměl a nevím o nikom v okolí s tímto problém.

                • Slavik  

                  +1

                • qwertz375  

                  Kdyz jsem se na to ptal kdysi v servisu, meli takovych zakazniku hodne.

                  V dobe internetu neni problem zjistit, jak hodne nepopularni ten ventilek mezi uzivateli je.

                  • Cavendish  

                    A proto se používá v drtivé většině ve všech cyklo disciplínách :)

                    • qwertz375  

                      To je zajimavy argument. V tom pripade je podle vas nejlepsi reseni stredu PressFit a jeho variace.

                      Neni uplne vyjimkou, ze to co chteji zakaznici uplne nekoresponduje s tim, co chteji vyrobci. Kdyz pak ma zakazik na vyber vrtat rafek (u nekterych ani nelze) nebo akceptovat ventilek, lze to nazvat zakaznickou preferenci jenom stezi.

                      • Cavendish  

                        Jenže pressfit nezaujímá 99% jako galuskový ventilek :))

                        • qwertz375  

                          zdroj této informace?

                          • Cavendish  

                            Jdi se podívat do prodejny kol…

                            • qwertz375  

                              To je statistický vzorek na úrovni bezvýznamnosti. „Shrader valve“ je velmi populární třeba v USA, stále se dělají kola s Dunlop ventilky…

                              Kdybyste tvrdil, že má Galuskový ventilek třeba 60–70%, bylo by to sice stejné ničím nepodložené tvrzení, ale nevypadalo by tak směšně.

                              • kubad  

                                v prodejně kam chodím má galuskový ventilek 100% kol

                              • Cavendish  

                                Jenom plácáš :) nic jinýho už to nezbývá což? Tak těch prodejen odejdi 10. Uvidíš 500 kol a pak se udělej statistiku.

                                • qwertz375  

                                  Spíš s vámi ztrácím čas. Na argument, že autoventilek je velmi populární v USA mi odpovíte, že se mám jít podívat do prodejny? Existující kola započítáváte jak? Změnu, kteour na kole provee uživatel zjišťujete jak?

                                  Prostě tady vaříte z vody a nejste schopni uvést jedinou techickou výhodu Galuskového ventilku (kromě průměru).

                                  • Cavendish  

                                    :D čas ztrácím já. Ale nudím se, tak mě to nevadí. Populární tam asi je, ale i tak tam plno lidí lítá na galuskových ventilkách. Je tam hodně populární naše Tufo :) takže to v součtu ty procenta celosvětově moc neovlivní

                      • Hrabex1  

                        Pro me jo. Preferuju oba nesmysly – gal. ventilky i pressfit.

                  • HonzaP9  

                    Špatně formulováno, lépe by bylo: V době internetu není problém zjistit, jak hodně lidí, kteří neumí pracovat s galuskovým ventilkem, má čas tento fakt veřejně prezentovat.

                    Jako jinak ať každý používá, co mu vyhovuje, jen stačí nezobecňovat svoji nešikovnost na celou populaci.

                    • qwertz375  

                      To je v podstate uplne jedno, cim si to zduvodnite. Faktem je, ze nezanedbatelne casti zakazniku to způsobuje problemy.

                    • Barak  

                      Nějak se mi nezdá, ze by se nekomu alespon jednou nestalo, ze mu ta osicka praskla. Neděje se to často, ale že by galuskovy ventilek byl buhvijak super řešení, to bych tedy neřekl.

      • Cavendish  

        Asi jsem divnej. Za 13 let jsem ani jeden neznicil

        • kubad  

          Já za víc než 20 let už asi 2 :) Co si pamatuju. Ale rukama mě toho asi prošlo už mooooc v servisu

        • MlokCZ  

          Já taky nezničil nikdy žádný. Za kolik let přesně nevím. Bezduše vozím 14 let a ty jsem měl vždy pouze s galuskovým ventilkem. Už jsem ho měl na kolech i před tím, ale jak dlouho přesně netuším.

          Sem tam nějakou vložku galuskáče vyměním, když už je více zasraná od latexovém tmelu a mám jich ještě velkou zásobu nakoupenou v akci 4 Kč/kus (takže neřeším nějaké pečlivé čištění, kterým by šlo většinou také vyřešit).

          Ale rozumím tomu, že když má někdo blbou malou pumpičku a k tomu si nemeje ruce, že ho zničit může.

          Já tedy nikdy vůbec neměl rád autoventilky.

          • kubad  

            vetšinou se podaří ohnout při blbém nasunutí pumpy tu část se závitem kde se utahuje matička, a při rovnání to umí prasknout

            většina duší už má výměnou vložku takže lehce vyměníš :D

      • Vilém  

        To je zajimavy s kolika vecma ty mas problemy.

        Ale jinak tento problem je rukama.

        • 123J  

          Auto ventilek na kolo je největší hloupost jakou kdo vymyslel. S galuskovým ventilkem jsem měl jen jeden problém, zapomněl jsem ho zatlačit před foukáním a divil jsem se že to nejde nafouknout.

        • Slavik  

          Hlavně s domečkem u Duratecu. Jenom 68mm, proboha… :-)

    • 1anna1i  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • qwertz375  

      Pěkné srovnání, proč je galuskový ventilek totální nesmysl.

      Shrader vs. Presta Valve:

      https://www.bikeradar.com/…esta-valves/

      • 123J  

        Když si myslíš že autoventilek je vhodný i na kolo, tak si to nech pro sebe a nezapleveluj to tady.

      • HonzaP9  

        Obvykle se nerad snižuju ke komentářům tohoto typu, ale na tohle neumím napsat nic jiného, než: Ježkovy voči, to je teda kokotina!

      • nooski  

        Tak pěkně prosím o tip na lehkou duši s autoventilkem v délce alespoň 60 mm.

      • Aviatik  

        Taky jsem měl období, kdy jsem si řekl, že galuskový ventilek už nikdy a přešel jsem na autoventilky, se kterými jsem spokojený. Pravda, nemám silničku s vysokými aero ráfky.

    • 1anna1s  
    • Jirik1893  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak to plácnu sem.

      Potřebuju zoufale poradit – Poprvé mám kolo s galuskovým ventilkem a když jsem si chtěl kolo dofouknout, tak jsem samozřejmě jako debil odšrouboval ten vršek z té osičky, po sundání pumpičky se duše v mžiku vyfoukla a „osička“ zmizela uvnitř ventilku (není vůbec vidět). Bohužel to vypadá, že jsem ventilek, resp. jeho vnitřek, totálně dokurvil. Problém je, že mám bezduše. Poradí mi prosím někdo, jaké to má řešení?

      • kubad  

        bezdušové ventilky mají výměnou vložku – buď s ji vymontoval nebo poškodil, každopádně nová to řeší

        https://www.koloshop.cz/…-vlozka.html

        • Jirik1893  

          Díky za radu. Nicméně nic jsem nevymontoval, je možný, že ten střed, nebo ta vložka jak píšeš, zajela proste dovnitř do ráfku? Zkusil jsem to i vyfotit, fakt si nevím rady.

          • kubad  

            vyfoť to zboku

            • Jirik1893  

              Tak aspoň takhle.

              • kubad  

                podařilo se ti ulomit tu horní část vložky ventilku, ta je někde venku + těsnící část je nejspíš v plášti, ale to ničemu nevadí

                kup si vložku ventilku + ten plastový klič, zbyte vymontuj a vložku dej novou

                • Jirik1893  

                  Díky dík! Jestli to teda vyřeší jen nová vložka, tak budu šťastnej. Jenom ještě nechápu, co za zbytek mám vymontovat – tam snad už není co… Jinak jsem zkoušel nahmatat tu část, co zajela /pravděpodobně/ do pláště, ale bez úspěchu – jestli to teda nebude ničemu vadit, tak na to kašlu.

                  • kubad  

                    nějak takto to tam je :D

                    • Jirik1893  

                      Chápu, zítra to zkusím zchrastit a pořešit to. Ještě jednou díky za vysvětlení!

                      • kubad  

                        tu část co trčí – mezera a jiný závit vyšroubuješ i kleštěma j označená červeným čtverečkem

      • JachymP  

        A k tomu co píše Kubad si kup totok https://www.kupkolo.cz/…tilku_z98135 ať ten vnitřek dotáhneš a nebo povolíš až budeš potřebovat

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.