jak nelámat čepičku u galuskového ventilku

123 nepřečtených
  • milan-z-brna1

    Zdar, potřebuji radu, letos už 2 duše v pr…čicích a pěkná procházka s kolem. Nasadim pumpičku, jistím rukou aby pumpička byla rovně s ventilkem, nafoukám, sundavám !opatrně! pumpičku a pfůůůůůůůůůů (série nepublikovatelných výrazů)Poradí někdo jak na to???

    Nebo ňákou idoit-freindly pumpičku?

    P.s. (pro brněnské uživatele)

    Jediné pozituvum bylo, že když jsem čekal na tchána s autem, tak jsem zjistil, že v podolí v bufíku u kostela točej Svijany 11 :-)

    • Rychlej turista  

      A měl jsi při foukání palec přes plášť?

    • pustipav  

      Jj, tak ty mi take chutnaj.

      Jinak ano, pumpicku.

    • Quik  

      A jak je takova ta matička na ráfku ( sroubujes ji na ventilek ) , neutahuješ jí moc ? ono to pak muze trhat ventilek z duse ven

      • vijo  

        za toto sa podpíšem… maticu doťahovať radšej menej než viac – som tak tlačil poriadny kus domov :)

      • JakeF  

        No vidíš a mně teď kolem tý čepičky uchází vzduch, ať jí utahuju, jak jí utahuju :(. Už jsem na ní vzal i kleště… Ale zase nehrozí, že vyrvu ventilek z duše :-).

        • M_ishak  

          To může naznačovat, že mezi dosedacími plochami ventilku je nečistota, která brání dokonalému dosednutí a těsnění. Místo dotahování zkus naopak prudce vypustit z duše vzduch, aby jeho proud případné svinstvo profoukl. Principiálně je to stejné, jako když kape vodovodní kohoutek. Taky někdy pomůže dosedací plochy propláchnout pořádným proudem vody.

    • Jones  

      Tak s timhle problemem bojuju uz druhej rok, a ted v alpach to na..alo 3 lidi. Vsichni jsme meli stejny problem.

      • Mr.Duck  

        A pak mi někdo bude vykládat, jak je galuskovej ventil spolehlivej )

        • Jones  

          No ja prave premyslim, jestli na chate nevezmu vrtak, pilnik a neudelam si prostor pro autoventilek

          • Mr.Duck  

            Zase abys tim ráfek nějak neoslabil, nemám s tim zkušenosti, ale někde tu před tim někdo varoval. Asi to docela záleží na konkrétnim ráfku, na 33mm širokym to bude mít určitě menší vliv než na 17mm ) Každopádně když nic jinýho, tak je s autovenilkem míň práce, žejo, vlastně netušim, proč vozit galuskovej, kromě omezení ráfkem )

            • Lada,s  

              Galuskový se líp fouká ruční pumpičkou, jinak žádné další výhody neshledávám. Takže taky přemýšlím o převrtání na autoventilek

              • pepek  

                Nefouká se líp, to je pověra.

                • mastihuba  

                  máš recht, foukají se nastejno, ale galuskáč na kole daleko líp vypadá :D

                  • pepek  

                    Autoventilek je víc hardcore, galuskáč je pro pozéry.

                    • mastihuba  

                      kola s autoventilkem vypadají jak z teska :D

                    • JSt  

                      autoventilek je pro sprostaky, kteri nechcou pjucovat duse, pac vetsina sajklistu ma galuskac. vrcholem sprostoty je, ze autoventilkari si dusu s galuskacem pjucit muzou :-)).

                      • Vhalasta  

                        Pro tebe vozím lepení tak nedržkuj

                      • Pedro404  

                        A cyklozámky sou pro sprosťáky co nechtěj pučovat kolo:)

                      • pepek  

                        Přesně, bo ti, kterým bych ty duše měl půjčit jsou stejně bordeláři a nezaslouží si proto moji duši.

                        Galuskáči půjčit můžou, ale stejně se pak ventilek urve o větší díru a pak budou eště p*čovat, že jsem jim zničil tu blbou duši :-)

                        • DaSnail  

                          ale neurve 8o)

                          • pepek  

                            Já som urval. Měl jsem jedinou duši na galuskovej na „silničním 1,25“ kole" a když jsem lepil, tak mi zalezla redukce do ráfku. Reku: nějak to dojedu. No a nabůchal som tam 7 barov, ventilek uletěl a bolo. Nacpal jsem tam náhr. dušu s autoventilkom a ta je tam dodnes. Tož to jsou moje zkušenosti s galuskovým ventilkom.

                            • DaSnail  

                              asi smola. ja som zrazil hranku a zatial bez problémov. ale také strašné tlaky teda nefúkam.

                            • JSt  

                              jaka redukce ti zalezla do rafku?

                              • Rychlej turista  

                                Koukám, že to nevrtá hlavou jen mi, ale bylo mi trapně se zeptat :-D

                                Abych se přiznal, tak většinou nevím o čem se tady píše :-D

                              • pepek  

                                Plastová redukce mezi galuskáčem a velkou dírou-právě aby ta duša neseděla na okraji díry.

                                • JSt  

                                  takovou tu plastovou podelne rozrizlou? sak to nesmis pouzivat, aby se to necvaklo ;-)

                                  • pepek  

                                    Ne, plastovou NErozřízlou. Byla tam origo od těch specializovaných.

                        • JSt  

                          vozim ve velke dirce galuskac uz hooodne dlouho a nikdy jsem ho necvakl.

                          • pepek  

                            Není možné, tu díru mám furt doma a tu dušu jsem vyhodil. musíš mít jiný kusy.

                          • mastihuba  

                            se musim přidat, na zimáku mám ráfek s velkou dírou a vozim v tom 10let galuskáče a nic se neděje. Jestli vono to nebude rukama. :D

              • DaSnail  

                ja mám dieru na autoventil a vozím galuskáče. jaké sú výhody autoventilku okrem toho, že keď chceš fúkať na benzínke tak nemusíš mať redukciu?

                • pepek  

                  Tak nafoukám to všema pumpama, co mám – tedy i pumpou, co vozím v autě. Změřím to přesně manometrem na auto a ne palcovou metodou, která u mně absolutně nefunguje.(Ona asi nefunguje ani u ostatních, akorát si namlouvají, že to poznají). Nemusel jsem vyhodit 20+ duší, které jsem v dávnověku nashromáždil. Autoventil znám z minulosti z motorky, galuskáč je čosi podivné, lagrycové :-) Nelámu tyčinky a netrhám ventilky u duše, když mi zaleze redukce do ráfku.

                  • DaSnail  

                    velkú pumpu aj malú pumpičku mám na obidva typy ventilov, v batohu vozím redukciu.

                    manometer nepoužívam, fúknem podla palca(ano, viem že je to hodne nepresné) a podla pocitu prifúknem/odfúknem

                    Nelámu tyčinky a netrhám ventilky u duše, mám jednu ruku pravú a jednu ľavú, keď má niekto obidve ľavé a nejakú blbú vellapumpu tak to môže byť problém(nemyslím priamo teba ;o) )

                    redukciu do diery som vozil ale niekde som to postrácal a teraz nevozím a problém neni.

                    to že máš 20+ duší s AV je pádny argument, v tom prípade by som ich vozil aj ja. ináč ne. 8o)

            • vijo  

              niektoré ľahké duše sa nerobia na auto, maxis flyweight sú iba galuskové, michelin myslím tiež, aj tie šprcky, fotku ktorých tu nedávno dával desig…

              • o.1  

                Ja mam maxis flyweight autoventil. Skor je problem, ze na predajne lahsie duse objednavaju skor s galuskovym ventilom. Samozrejme autoventil je spolahlivejsi. Galuskac je taky udrziavany prezitok z cestnej cyklistiky:-)

                • DaSnail  

                  jj, spolahlivejší. kým ti z neho nevyletia všetky črevá a zostane len trubička s dierou… ;o)

                  • Mr.Duck  

                    To je naprosto stejná pravděpodobnost, jako že ti vyletí vnitřek z galuskovýho ) Akorát auto je jednodušší dát zas do kupy )

                    • pepek  

                      Jo a kromě toho na každém parkovišti máš fůru náhradních :-)

                    • DaSnail  

                      to je možné, ale tým pádom súhlasíš so mnou v tom, že nesúlasím s týmto Samozrejme autoventil je spolahlivejsi.

                      a dokupy som nič nedal, hľadať vo vysokej tráve tie malé bazmeky je nahovno. žiadne parkovisko poblíž… 8o)

                      • pepek  

                        Když není parkovisko, tak hledej ve vlastním autě (napřed uvnitř, potom vyšroubuješ z kola.) Navíc v okruhu 20 km bude určitě mototechna, nebo odstavený vlek od traktoru.

                        • DaSnail  

                          jj, ale jednoduchšie riešenie bolo pohladať dieru na pôvodnej duši a zalepiť.

                          plán B bol dať svoju dušu s galuskáčom, pevne verím že by to fungovalo.

                      • Mr.Duck  

                        Autoventil furt neurveš ;)

                  • mr.nikdo  

                    to mas spatne utahlej ventilek…

                • p@X  

                  v době nástupu galusek do MTB to asi přežitek nebude, navíc Tufo má výměnný gal. ventilek…

                  • DaSnail  

                    a k tým všelijakým bezdušovým sadám autoventil tiež moc často nebýva…

                    • jIrI___  

                      Bohužel :-(

                      • DaSnail  

                        tak niektoré duše s AV majú na ventile závit po celej dåžke. keď moc chceš tak to nejak zbastlíš

                        • pepek  

                          Hmm, když mi seženeš 24", nebo 20" se závitem až dolů, tak tě políbím na čelíčko :-)

                          • DaSnail  

                            je to lákavé, ale v týchto rozmeroch sa neorientujem ;o)

                            myslel som to tak že použije len samotný ventil s okrúžkami a tú origo spešl nalepovaciu pásku

                        • jIrI___  

                          Zas tak moc mě to nepálí :). Vždycky jsem byl zastáncem autoventilku, teď na bezduších vozím galuskáč, ale pořád je podle mě autoventilek lepší řešení.

                          • DaSnail  

                            aha, takže sa snažíš vyriešiť problém, ktorý neexistuje… 8o)

                            • jIrI___  

                              Asi tak :). Galuskáč nebo autoventilek, je to úplně jedno, kolo člověk nafouká obojím. Jen ten autoventilek je prostě víc „user friendly“.

        • Rychlej turista  

          Je spolehlivej, tohle je rukama. A i když to ulomíš, ventilek většinou drží.

          • Jones  

            no, me se to ulomilo zrovna kdyz jsem opravdu potreboval dofouknout. takze jedine reseni, ustipnout ventilek a vymenit dusi. A stalo se nam to trem lidem, kazdej jinou pumpu. Tak nevim. Dneska jsem koupil nejaky duse za 120kc, tak jsem zvedavej…

      • Flegmatik  

        Sakriš, co s těmi ventilky děláte? :-)

    • Lada,s  

      Používám redukci na autoventilek, čímž se eliminuje ulomení

    • p@X  

      Pumpička se šlauškem:)

      Při huštění nerveš hlavu pumpičky do boku…

    • Krutor  

      Já dávám přednost gauskovýmu, nějak se mi s ním líp manipuluje, nevím ani proč. A ty dvě urvání čepičky ventilku za 13 let ježdění, to se dá :-). Nějak to chce asai taky chytit svůj grif při foukání, krom teda dobré rady se šlauškem :-)

    • M_ishak  

      Pánové, chtěl bych se zeptat, na co slouží tutenblbinec na pumpičkách? Nějak jsem nepřišel jaký vliv má, jestli je v poloze (ne)odchlípnuto.

      • kyl  

        Tím blbincem bys měl stáhnout těsnění kolem ventilku.

        • M_ishak  

          Aha, takže rozumím tomu dobře, rozevřít, nasadit, přivřít a teprv foukat?

          To bude asi ten problém, proč jsem v okamžiku nouze nafoukal palcovou metodou na poloměkko a následně mi ujely nervy a půmpička mi během toho tiku odlétla asi 30 m hluboko do kopřiv.

          • p@X  

            Přesně naopak, nasadit, odklopit, foukat, sklopit, oddělit…

            (Když budeš hýbat s páčkou, a podíváš se zároveň na foukací otvor, tak to pochopíš)

          • kyl  

            Jak píše depresy.

      • Vhalasta  

        Tu je dneska veselo. Ven lumpi, je tam parádně.

      • jIrI___  

        :-)) nedovedu si představit, jak bych nafoukal kolo bez toho, aniž bych použil tu označenou páčku.

    • rainbowone  

      Nejlépe pumpičku se šluchem ale ty malé je docela problém sehnat ale jsou. Něco jako todle http://www.anglia-trading.cz/…kspur-p-3065

      Nebo něco na bombičky?

      Případně našroubovat během huštění redukci.

    • o.1  

      A ako s nim manipulujes?

      Ja na autoventil iba nasadim pumpu a fukam, este som s nim nikdy nejako nemanipuloval:-)

      • Vilém  

        Pise o galuskovem ventilku, tak jak ma v nadpisu. Ty o autoventilku, tam muzes manipulovat maximalne s cepickou.

        • o.1  

          Vsak prave! Pise ze sa mu s nim manipuluje lahsie – teda predpokladam, ze lahsie ako s autoventilom, a kedze s autoventilom sa nijak nemanipuluje, tak nechapem, ze ako sa mu moze manipulovat s galuskovym lahsie:-)

          • Vilém  

            Aha takto:) no v tom mas pravdu.

            Ale zas na druhou stranu, on o manipulaci nic nepsal:)

    • Peka  

      Doma foukám kompresorem a žádnej problém, nikdy jsem nic neurval. A na kole vozím tuhle http://www.kupkolo.cz/…7g_5977.html ta se nemusí aretovat páčkou protože se šroubuje. Je sice mrňavá, ale na na 3,3 atm co vozím vzadu to trvá přesně 3 min 20 vteřin. Vyzkoušeno změřeno. A nemusím moc laborovat když někde píchnu. Jen si změřím jak dlouho foukám :-)))

      • pepek  

        No to není zrovna exaktní: když budeš čerstvej, tak tam navalíš 5 barů, když už prošitej, tak s bídou 0,8 :-) Musíš počítat zdvihy a pěkně dotahovat na obě strany. (Pozn: v zimě bude třeba přidat ± 50 žďuchů)

        • Peka  

          Jasně, ale o to ani tak moc nešlo v tom přísvěvku.Šlo o to, že se to šroubuje a prakticky nemáš možnost něco ulomit

    • Jones  

      Tak moje cepicky zere tahle pumpicka

      http://www.axitsport.cz/index.php…

    • TJK  

      Staci si koupit redukci na galuskovej ventilek, stoji asi 15kc a je po jakymkoli problemu, nafoukas to kdekoli jakoukoli pumpou a nikdy se ti nestane ze ten ventilek znicis…

    • doonio  

      Jak už většina psala, taky používám ten mosaznej bazmek, a zatím pouze jedna ztráta kytičky- to byla moje blbost, nedržel jsem ráfek, nic, jen pumpu a s ventilkem to tak házelo, až to udělalo pssssssss a byl jsem bez vzduchu.

      Jinak, já kdybych mohl, tak hned přecházím na auto – ale na 29" jsem zatím „auto“ nevygooglil

    • RUMcajs  

      Na pumpicce castecne zalezi. V pripade ze se jedna o velmi male, kompaktni modely bez slausku tak se zahriva kovova jehla na ventilku a da se snadneji ohnout.

      Cim vetsi tlak, tim vetsi zahrivani.

      Chce to bud pouzivat redukci, nebo pumpicku se slahounem.

      • Vilém  

        Tos nejak meril? nebos to vycetl? prijde mi to jako silena teorie. Ano vzduch se zajiste zahreje atd, ale ze by az tak, aby ovlivnil mosaz, nebo z ceho je delanej ten ventilek, tak to se mi nechce zdat.

        • pepek  

          To jsou light ventilky z plastu. (A nebo dokáže šíleným tempem pumpovat)

        • RUMcajs  

          Schvalne si vem nejakou malou hustilku, dejme tomu Vela Duopist a nafoukej plaste na dejme tomu 4–5 bar.

          Pumpicka se bude zahrivat, ventilek tez.

          • pepek  

            bod tání mosazi: 900 – 940 ° C

            • RUMcajs  

              Ona nemusi primo tat, da se ale snadneji ohnout.

              • M_ishak  

                Aha, takže mosaz nahřeješ ze 20°C na dejme tomu 70°C a ohnež ji snadněj? Takže mosazný armatury např. na radiátorech se při těchto teplotách uvolní a radiátory začnou chcát? OMFG

                • jIrI___  

                  Normálka, proto doma topíme maximálně na 50°C :)

                  • pepek  

                    No teď jsem se vrátil z koupelny. . . . . No ale pustil jsem si jen vlažnou vodu :-(

          • lukas aka mitro  

            Pokud nemas ventilky z Woodova kovu tak se ti nerozpustí nic;)

            • Vilém  

              Jeden muj byvaly kolega delaval ve vyzkumaku Metry Blansko a popisoval, jak z woodova kovu odlivali kavove lzicky. Pry byla bezva sranda sledovat ty udivene pohledy lidi, co z kavy vytahli jen pahyl:)

      • juli  

        Jo, a ještě se teplem roztaví těsnění, někdy i duše ;-) Budu si muset sehnat redukci s chladičem.

    • Flegmatik  

      Já pořád nechápu, co je za problém z FV ventilkem. Vždyť to zvládne i moje holka. Odšroubuji tu „matku“ na konci ventilku, nasadím pumpu, otevřu páčku na pumpě – utěsní se to, napumpuji zlehka co potřebuji, zavřu páčku, sundám pumpu, zašroubuji „matku“. To celé, nějaké ohýbání nebo lámání ventilku jsem nezažil. Buď je to rukama nebo máte špatné pumpičky (nebo dobré, ale redukce uvnitř jsou špatně nastavené – třeba tam tlačí ta jehla, která má tlačit na AV ventil)…

      • Vhalasta  

        Já mám sice AV ale předpokládám, že problém je o co tu malou pumpičku opřít. Mělo by se to udržet v ruce spolu s kolem v poloze nahoře (?). Já si ale raději kolo položím a něčím si tu pumpičku podložím.

        • Rychlej turista  

          Jak jsem psal, je to jen rukama. Přišlápnout si špičkou tretry kolo, aby sebou nemlelo, odšroubovat ventilek, pumpu položit na prsty, zespodu v kolmé poloze nasadit na ventilek a palcem shora přes plášť pumpu fixovat. Pokud je poblíž drát, tak přes něj ještě ukazovák :-)

          • Richi  

            Jestli oni tu čepičku někteří nevyšroubují při pumpování zbytečně až nadoraz.

            U silničky jsem si na to musel dávat trochu bacha, tam to kvůli většímu tlaku je nutné trochu víc povolit, ale u mtb stačí pár otáček.

            Jediná možnost jak by se to mohlo stát.

        • Flegmatik  

          Přesně jak píše Rychlej turista. Já jen prsty chytám za dráty vedle ventilku. Tím držením kola spolu s nasazenou pumpou se eliminuje kvedlání na ventilku.

          • Vhalasta  

            Já tomu rozumím. Teroreticky. Jen v praxi se mi nikdy nepodařilo při foukání udržet pumpičku tak pevně s kolem aby se nekvedlala. A to bych chtěl vidět děvčata, které by měly být slabší než já. Teoreticky. Prostě při podložení na zemi mi to de líp. Nastojáka to asi chce ssprávný grif.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse