Problém s duší – uražený ventilek.

18 nepřečtených
  • biker122

    V této sezoně se mi několikráte podařilo (cca 5×) urazit ventilek na svém mtb – nešlo o celkové uražení, ale když se s ním pohne, je tam škuba přímo u něho. Mám galuskový ventilek a vyzkoušel jsem různé duše. Zajímavé je, že se mi to stalo hodněkrát i při pohodové jízdě na asfaltu (a docela těžké sjezdy to vydrželo). Už nevím co s tím, přemýšlím jestli nemám na ráfcích vetší otvor pro ventilek a ten se tam hýbe – nebo, že málo utahuji šroubek na ventilku, nebo naopak hodně.. Ráfky mavic 317. Nenapadá vás co s tím? Dík moc

    • chodec  

      nevhodná kombimace pláště, ráfku a nahuštění – malinko proklouzne plášť, vezme s sebou duši a protože ventilek cestovat nemůže, tak se takzvaně ustřihne – někdy hned, někdy se jen namáčkne na hranu ráfku (díry ventilku) a tam odejde po čase.

      kámošovi se tohle stávalo zcela pravidellně při kombinaci – Mavic CM a Pythony pláště, když je navíc dost podhušťoval. Pak ho to přestalo bavit a přezl na nějaké Schwalbiny, které zřejmě na tom ráfku držely o trochu lépe, neb od té doby už tyhle problémy nemívá.

       
    • RomanH  

      Mne se to stavalo s plasti Python Gold, rafek Mavic 517

    • rasto  

      priciny me napadaji dve:

      • hodne utahujes matici (ja ji vubec nevozim - bez problemu);
      • „plave“ Ti plast v rafku. naprava se na b-f resila;
      • rasto  

        to je tak, kdyz otviram vic threadu… :-) chlapi prede mnou mezi tim odpovedeli :-)

      • Paja  

        Mne se zase naopak po nekolika letech bez matickek podarilo ventilek na prednim o rafek ohnout, takze ted to zase zkousim s matickama:o)

    • Medviedok  

      btw tie mavic 317 su prosimta ake? Co s tym jazdis, xc?

    • Vilém  

      Vyhod matku ventilku, na nic tam neni, zdrzuje pri vymene defektu a pokud ji moc utahnes, tak to dela , to co popisujes. Taky zkontroluj, zda nema dira na ventilek ostre hrany, pripadne je sraz vhodnym vrtakem.

      • biker122  

        jezdím klasické xc. ráfky jsou na véčka. zajímavé je, že se mi to stalo na pláštích cont. moun. king, kenda karma i rubeny – střídal jsem to dle terénů apod..

        • biker122  

          jezdím xc, ráfky na véčka. zajímavé je, že se mi to stávalo s plášti cont. mo.king, karma i rubeny – střídal jsem to dle terénů..

          • Medviedok  

            mas tam spravny rozmer duse? By som tipoval ze to chce vacsiu, ale mozno je to cimsi inym.

    • ecs  
       

      Ahoj,

      mne sa to stavalo s roznymi plastmi Continental. Mozne riesenia:

      1. odmastit dosadacie plochy na rafku aj plasti
      2. natriet jemny film lepidla chemopren do drazky na plasti na oboch stranach, nechat dobre zaschnut a nasadit – odskusane, funguje to
      3. pouzit lak na vlasy – nastriekat, hned nasadit
      4. pouzit obycajne disperzne lepidlo.
      • Balvan  

        Taky se mi tohle stavalo po vymene plastu. Behem jedne vyjizdky jsem zlikvidoval 4 duse.

        postup 1 mam vyzkousen, ten chemopren nechat uschnout opravdu dukladne (24 hod) aby se plast neprilepil. Jeste poradim vysypat plast detským pudrem a vic foukat. Me kombinace vsech techto faktoru pomohla, od te doby ani jednou.

    • bastr  

      317– mají na galuskový ventilek plastové vložky. Máš ji tam? Já 317 jezdil jak ve V verzi a teď disk a ani jendou se mi to nestalo. Obutí jsem měl Schvalbe RR, NN, Michelin XC, Hutchinson Chameleon, duše všechno možný s galuskovým ventilkem a bez matičky. Ještě bych viděl možnost chyby v pásce.

    • Tosa  

      Stalo se mi totéž s pythonem MRC hight a mavic 221. Příčinou byl vytahaný plášť, který už nedržel pořádně na ráfku. Ten plášť toho měl za sebou fakt hodně a bylo to na něm i vidět, vozil jsem ho jen vpředu a častu přezouval, je fakt, že zout a nazout šel v porovnání s novým stejným pláštěm úplně krásně.

    • pepek  

      Velká díra na autoventilek ?

    • Tomcat  

      Pásku do ráfku nahradit nějakou kobercovkou a více foukat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse