• Necris

    Zdravím. Mám 29 ráfek Author Krypto Pro (http://www.author.cz/…2×17–32-crn/) a na něm hlavně vzadu dušovou verzi Maxxis CrossMark.

    Otázky zní:

    1. Můžu na můj ráfek koupit bezdušovou verzi, nebo je to nějak podmíněno ráfkem ?
    2. Vadil by chvilkový provoz vepředu CrossMark s duší a vzadu CrossMark bez duše ?
    3. Bonusová otázka – Má verze s duší nějakou výhodu ? Duši jsem při svých kilometrech (Alespoň 100 týdně) ještě nikdy neprorazil ani v hrozném terénu. Dost mi vadí pocit, že duše uvnitř nedělá oporu gumě jako celku, nikdy se nenacpe stoprocentně do každého záhybu.
    0 0
    • Necris  

      Případně doporučte jinou, stejně založenou XC gumu (rychlý střed na asfalt a zpevněné cesty, zbytek terén a hlavně na sucho). Racing Ralph už je profláknutý, maximálně kdyby to někdo uměl srovnat s CrossMarkem.

      0 0
      • Flegmatik  

        Podobná je Kenda Karma 29".

        0 0
      • Necris  

        Obě vypadají hodně slušně. Asi holt zkusím něco jiného. Považuji za dobré mít oba gumáky stejné, takže tu přední holt někomu daruji ;)

        0 0
        • aquilas  

          Tak to já bych měl o nepotřebné pneu zájem :)

          0 0
        • nox159  

          Považuji za dobré mít oba gumáky stejné – nevidim v tom nic pozitivniho, proc to tak chces mit?

          0 0
          • Necris  

            Stejné vlastnosti na obou kolech ? Chápu že dvě podobné gumy udělají totéž, ale když vyměním CrossMark za tu jejich MTB verzi silniční gumy na předním kole tak si brzo rozbiju hubu ;)

            0 0
            • nox159  

              ale mit stejne vlastnosti plastu na obou kolech neni uplne idelani – clovek potrebuje at vzadu je rychly plast (aby kolo jelo) a vepredu at je plast ktery podrzi (aby si nerozbil hubu)… ;-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Za to, že si rozbiješ hubu, nikdy nemůže plášť. Jezdit na obou kolech stejné pláště je běžná věc, pokud k tomu jsou určené. Problém nastává, pokud zkombinuješ pláště podobných vlastností a nejlépe ještě různých výrobců. Pak se kolo chová nevyzpytatelně a jízdu vždy musíš podřídit tomu, na daném povrchu, horšímu. Ve výsledku tě to zpomalí.

                0 0
                • nox159  

                  na bezne trati prumerneho maratonu v ČR (na kterem nebude moc bahna) budu rychlejsi kdyz zkombinuju RoR/FF nez kdybych jel stejnou kombinaci plastu at uz FF/FF nebo RoR/RoR ;-)

                  btw: jezdis pevnou vidlici takze ve sjezdu bude vzdy limitem ta pevna vidla ne plašt… ( aspon u me to tak bylo)

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Budeš rychlejší, když budeš mít v nohách… Zase tu nerozváděj nějaké teorie, že je extra výhodně mít dva různé pláště.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže ono to při požadavku na kombinaci max rychlost a grip je o hodně výhodnější. To nejsou žádné toerie ale praxe.

                      PS: Několik let (a určitě 15tis. km+) střídám kombinace RaR/RaR, NN/RaR, NN/NN, takže to srovnání stejné x různé mám opravdu dobré.

                      Kolik tisíc kilometrů takového srovnání máš?

                      A nevím proč sem do toho taháš naježděné kilometry. Ty s tím nemají žádnou souvislost. Lepší výkonnost jezdce zrychlý pro všechny varianty. V každém případě výkonnost jezdce je v daný okamžik daná věc.

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        Netahám do toho naježděné kilometry, ale to co má člověk v nohách a v hlavě. Kombinace srovnání jako máš ty nemám, protože ty tvoje pláště jsem nejezdil. Nicméně ta tvoje kombinace (RaR a NN) je ještě v pohodě a věřím, že si s tím spokojený. Mě se nelíbí kombinace cpát dozadu FF a vpředu něco více hrubého. Protože takových, kteří vzadu vezou FF aby vyhráli a zůstanou viset v prvním vlhkým nebo travnatým kopečku, jsem pár zažil. Pokud je sucho, asfalt, tak OK. Ale jakmile je les, kde nesvítí sluníčko, písek či mokrá skála, tak ten plášť vzadu nepodrží a s prvním proklouznutím zadního pláště okamžitě v kopci stojí. A s ním pak další, co jedou za ním.

                        0 0
                        • nox159  

                          kolik toho mas najeto na FF ze ho soudis?

                          kdysi jsem tez rikal i sem se tady hadal s roudem a dalsima co FF jezdili ze to proste nemuze drzet… ( tedka se za to stydim… hadal jsem se a hovno vedel… sypu si popel na hlavu) FF drzi az prekvapive dobre na to jak vypada… ;-)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            U FF není problém, že by nedržel, ale jeho odolnost. Proto je nesmysl k zadnímu FF cpát dopředu neprůstřelný plášť, protože ho nevyužiješ a navíc tě zbrzdí.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Obyč RoR ale rozhodně není neprůstřelný plášť. To je jen o málo menší šlupka než obyč dušový FF.

                              A FF lze použít dozadu UST verzi (sám ji taky vozíš, tak víš, že ta je s odolností ok) a tím se odolnost pořeší a nízký valivý odpor pořád zůstane.

                              Takové řešení dopředu UST RoR 2.1 a dozadu UST FF pojede pořádně excelentně a už dovolí ve sjezdech to napálit slušně.

                              A pokud jde o přední pozice a jezdec sjezdy umí, tak i sjezdy udělají dost.

                              Jak tu někde třeba zmiňoval Gorgov konkrétní sjezd u nedávného závodu, tak ostatním dokázal nadělit v tom sjezdu kolem minuty. A to na pozicích co jezdí nebude jezdit žádný vyloženě technický dřevák.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Neměl jsem na mysli konkrétní plášť, psal jsem obecně. Ta UST verze je na tom s odolností samozřejmě úplně jinde a zubatější předek si k zadnímu FF UST představit už dovedu.

                                Jinak tuhle slohovku o výjezdech na hladkých pláštích (že kdo jede rychle, vzorek do kopce nepotřebuje) jsi napsal hezky :-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Bohužel ta slohovka k té rychlosti je z mnoha zkušeností (jako méně výkonný který musí na ty problematické pasáže z posledních sil zrychlovat je to znát výrazně), kdy některý výjezd nedám pouze proto, že neudržím na daný plášť vzadu dostatečnou rychlost (a s udržením té rychlosti je to v pohodě).

                                  A přitom vidím, že o třídu výkonnější kamarád, který tam v klidu tu větší rychlost udrží nemá sebemenší problém.

                                  Proto jsem si taky loni vyjel jeden výjezd díky NN 2,4 UST vzadu, který jsem předtím už 4× nedal na RaR. A to díky tomu, že jsem ho mohl jet pomaleji a tím následně na něj měl fyzicky.

                                  Takových je ale minimum. Z globálního hlediska celé trasy je mnohem lepší ušetřit síly tím rychlejším pláštěm.

                                  Proto jsem se letos opět vrátil na fullu k NN/RaR i když nezávodím a ten faktor rychlejší jízdy není pro mě až taková priorita.

                                  0 0
                            • nox159  

                              myslim ze 400g RoR clovek nemuže brat jako neprustrelny plast… a ze by me brzdil vice nez kdybych mel vepredu FF to se mi nezda… takhle se to da aspon relativne slusne pusti z kopce dolu… predek podrzi a zadek to nejak da

                              hlavni problem u te odolnosi u FF je podle me brzdění… když řiznu plast tak je to vetsinou kvuli brzde… proste kolo se zastavi a pak se to nekde o surt řizne… ale kdyz vozim Vcka + temeř probrzděný rafek tak se snažím brzdit co nejmene a ty Vcka mi nejak moc nebrzdi… takze tam s tim problem zatim nemam…

                              jinak tohle byla nouzovka ( nemel jsem doma jine kolo nez zavodaka prave na RoR/FF ale taky to FF prezily a rekl bych ze jsem tam jel relativne svizne ( konkretne v tehle pasazi ne ale v tech co nasledovaly ano…) a surtu… tam bylo dost – beskydy no ;-)

                              ale samozrejme neuzil jsem si to jako na fulovi z NN2,25" :)

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Většinu tras maratónů v ČR si za slušných povětrnostních podmínek dokážu představit odjet vzadu i na Marathonu Supreme (za sucha jsem na nich vyjel už lecjaký náročnější technický výjezd). Na FF nevidím naprosto žádný problém, co se týká gripu.

                          RoR/FF si dokážu představit jako dobrou kombinaci na spoustu závodů u nás, tedy co se týká gripu. Horší je to s odolností. Když to bude aspoň bez duší s tmelem, tak ani tohle nebude tak hrozné.

                          Na některé klidně i FF/FF, na některé se ten RoR dopředu nevyplatí. Podmínkou ovšem je, že dotyčný musí být schopen aspoň trošku ty sjezdy pustit, jinak ho pořádný plášť vepředu nezachrání.

                          Ve výjezdech to pak není zase tak moc o vzorku, ale především o směsi.

                          Vzorek v některých situacích samozřejmě také hodně pomůže, ale i bez vzorku lze vyjet lecos.

                          Vzorek hlavně umožní danou pasáž vyjet pomaleji. Čím méně vzorku a hůře držící plášť, tím více je třeba kompenzovat to rychlostí v dané pasáži.

                          A ti vepředu na to v pohodě mají ty výjezdy vyletět rychle. A když je problematická pasáž jen krátká, tak to bude fyzicky mít skoro každý. Prostě jen musíš občas a včas více zrychlit, když zadní plášť nepodrží tolik.

                          Ve sjezdech, když se jezdí trošku rychleji (a to špička jezdí), tak je to něco jiného. Tam je potřeba pořádný plášť i za sucha.

                          Jiná věc je, když si dá dozadu FF někdo kdo nemá žádnou fyzičku, k tomu nemá ani žádnou techniku a pak někde vzadu startovaního pole ucpává výjezdy.

                          Tam je to ale většinou stejně fuk, protože to každou chvíli někdo ucpe ať má pláště jakýkoliv. Na masovkách hodně lidí prostě neumí vůbec jezdit.

                          Na to je pak jediné řešení, jezdit dostatečně vepředu. A když na to není fyzička, tak se pak na to rovnou vykašlat (proto závody nejezdím, fyzičku nemám na to být dostatečně vepředu a tlačit kvůli ostatním výjezdy a nemoct pustit sjezdy na to se můžu vyprdnout).

                          0 0
                      • nobody  

                        někde jsem tady četl, že vozíš na jednom Stereu předek i zadek RaR, jak je na tom vpředu RaR? Předpokládám, že na suchu je RaR vpředu bezproblémový, ale jak je na tom ve vlhku (nemyslím bahno, ale vlhká tráva po ránu nebo dešti)?

                        Chci přejít z Karmy (předek i zadek) anechce se mi dávat dopředu NN, slyšel jsem, že je s ním problém na asfaltu a tomu se bohužel nevyhnu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já to dost střídal, dost dlouho jsem tam RaR/RaR měl, ale už mi došla trpělivost (vyměnil jsem to po velikonočním víkendu, na kterém mi na Křivoklátsku RaR definitivně vepředu naštval a bylo přitom zcela sucho) a zase tam mám NN.

                          Jsem přes půl roku neměl žádný chrtí stroj na asfalt, takže to byl hlavní důvod, proč jsem tam dal dopředu RaR i na Stereo. V období se zbytky sněhu a blátem v lese jsem jezdil i dost asfalt na Stereu než jsem zprovoznil celopevňáka.

                          A NN má tendenci více chytat vibrace na asfaltu (zejména pěkném) při určité rychlosti. Ale není to samozřejmě tak, že by se na něm nedalo po asfaltu jezdit.

                          A právě, že za sucha to s RaR vepředu v pořádném terénu v pohodě není ani náhodou. V pořádných sjezdech mi limituje RaR i za sucha hodně.

                          Samozřejmě to záleží na konkrétním terénu, někde je RaR zcela ok. A také jak se jede rychle (na RaR vepředu za sucha dám asi téměř to samé co na NN, ale mnohem pomaleji).

                          Za mokra hodně záleží na konkrétní situaci. Vůbec se nedá říct, že za mokra je NN lepší vždy. Třeba situace mokré velké hladké kameny (třeba v Rychblekách je takových dost), tak tam je dokonce RaR lepší.

                          Když je to povrch, kde se má do čeho vzorek NN zakousnout, tak je ale oproti RaR za mokra lepší o hodně.

                          0 0
                          • nobody  

                            takže doporučuješ spíš klasickou kombinaci NN/RaR? Mám to taky na fulla, terén je většinou lehký až střední + asfalt, těžší terén jezdím až v Beskydech (ale tam se zas tak často nedostanu).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nedokážu říct, co bude lepší pro někoho jiného. Záleží to nejen na tom co jezdíš, ale také jakým stylem, jakou máš techniku, atd. A i trošku to může ovlivnit i co vozí ostatní v partě a jak jsou na tom oproti tobě technicky.

                              V naší partě vozí všichni na předním terénější plášť. Většina vozí NN/RaR (i když ještě skoro všichni s duší), jeden FA/RaR, jeden FA/NN.

                              A třeba manželce jsem nechal na fullu RaR/RaR (nějaký čas tam měla NN/RaR). Náročnější pasáže, kde by NN využila většinou nejezdí vůbec. A nebo když to na ní není ještě moc těžké (aby to tlačila nebo rovnou objela jinudy), tak to jede pomalu a opatrně a potenciál NN stejně nevyužije. A vše vždy za sucha (ne že by se sem tam nejelo za mokra, ale to pak nejezdí náročnější věci vůbec).

                              Já to mám na Plzeňsku tak, že mi RaR/RaR taky třeba 90% vyjížďky stačí. Ale zase ten NN vepředu ničím nevadí, maximálně ty vibrace na asfaltu, ale toho na fullu moc nejezdím (až na ten půlrok bez chrtího kola).

                              Rozdíl rychlosti NN x RaR na předním je zanedbatelný a zvlášť bez duší kdy to jede lépe je to fuk.

                              Kvůli horám jsem měl loni na tom druhém Stereu zase naopak NN/NN 2,4 UST. Ale i od toho jsem upustil i do těch hor. To zase je už znatelně pomalejší kombinace, tady je ten rozdíl výrazný, ne jako na předním (a ještě to byly 2,4, které jsou také o malinko pomalejší než 2,25).

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Co třeba RoR/RaR?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To by bylo vhodné v případě, že mu nevadí jaký je RoR šlupka. Já bych u RoR šel jedině do UST verze.

                                0 0
                              • nobody  

                                RoR nechci, to už je šlupka

                                teď mám Karmu a jsem s ní spokojený, ale chtěl bych zkusit něco jiného a i širšího (Karma má 51–52mm). Karma mi příjde podle vzorku něco mezi NN a RaR. Zadek je jasný RaR, ale zatím váhám mezi NN a RaR dopředu.

                                0 0
                                • nox159  

                                  dopredu NN nebo RoR :) ja bych tam RR nedaval…

                                  edit: pokud to mas na toho fulla tak NN a klidne v 2,25" a s notube ;-)

                                  0 0
                  • vasek80  

                    Vím že reaguju na starší koment, ale souhlasím s ním a za sebe dodám, že jsem jezdil už také hezkých pár plášťů.

                    Zkoušel jsem na HT relativně rychlého Sammy Slicka, ale předek o hubu, pak jsem jsem přešel na RK ale na předku to také bylo špatné. Na fullu jsem jezdil NN a pak levného Black jacka a zkoušel jsem MK 2,4. U plášťů s velkým vzorkem perfektní jistota v terénu, ale pocitově na úkor rychlosti a také v případě MK a trochu NN jakmile jsem najel na asfalt tak takové zvýkání a drnčení.

                    Skončil jsem u pro mne ideální kombinace a tou je XK 2,2 racesport na předku a RK 2,0 protection na zadku. Je to rychlá kombinace a v lehkém terénu je XK na předku perfektní. Navíc je to celkem odolná kombinace.

                    U fulla kterého mám na vyjížďky je mi to fuk, tam budu klidně vozit trvale ty MK 2,4 protože tam je mi rychlost v zásabě ukradená.

                    0 0
                    • marios  

                      Máš prosím toho RK protec. bez duše?Jak jede? Já zatím RK jezdil jen v UST(naprostá spokojenost, jen bych to ještě odlehčil).

                      JInak XK RS dobrej, jen mi vydžel 50km, potom ve Vimperku při rozjíždění do druhýho sjezdu, toho už nedám, vozím RoR, celá sezona bez probl.

                      0 0
                      • Pa.T2  

                        Já jezdil RK protection 2.2 bez duše. Je to dost rychlý, pohodlný, na asfalt a lehkej terén paráda. Bohužel zadní jsem po asi 500km řízl na běhounu. Pokusím se ho spravit. Teď už ho mám jen na předku na tyto podmínky (mokro, bahno..) není vhodný (hlavně teda na tom předku). Jinak jsem s ním celkem spokojenej:)

                        0 0
                        • vasek80  

                          To právě dořeší jinej předek.RK supr plášť, ale ne na předku.

                          0 0
                          • marios  

                            Jasně RK jedině na zadek, jinak díky za vyčerpávající odpověď níže. Moje RK UST jsou taky pěkný užovky, ale odjely si svoje. Teď váhám na příští sezonu na závody ( na zadek)mezi RK protect., RK UST, RaR TLR, TLR Snake skin, UST.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pokud chceš maximální rychlost, tak cokoliv mimo tu protection verzi. Protection ochrana zvyšuje valivý odpor a ne úplně málo (u prototection je k dispozici měření pro stejný typ pláště pro více verzí).

                              Stejně tak u RaR bych se ze stejného důvodu vyhnul double defense verzi. Tu ale stejně ani ve výběru nemáš.

                              RK x RaR si musíš vybrat sám. RK jsem nejezdil, takže k tomu nic nemám.

                              U RaR ještě vezmi do úvahy, že od 2012 je předělaná kostra na 127tpi, ale pouze u obyč a UST verze (snake skin a double defense zůstává 67tpi).

                              A to má několik důsledků:

                              • verze 127tpi pojede o chlup lépe (o kolik přesně těžko říct,rozdíl odhaduju ale mnohem menší než o kolik třeba spomalujeprotec­tion verze)
                              • 67 tpi verze bude mírně odolnější (i to tvrdí u Schwalbe a i dleRoR x 2011 a starší RaR to tak je), tedy snake skin verze bude mít nejenodolnější boky, ale lehce i běhoun
                              • UST verze u RaR bude nejlepší kombinace rychlost a odolnost (je 127tpi,pružná vrstva materiálu u UST verze navíc nezpomaluje, přitom odolnostlehce zvyšuje a hlavně zlepšuje funkci tmelu), ale zase je UST verzetěžší o hodně

                              Sám se pořád nemůžu rozhodnout jestli nové RaR budu jezdit snake skin nebo UST.

                              0 0
                              • maajkee  

                                RK jsem nejezdil

                                no, ale to bys někdy opravdu měl zkusit, abys byl trochu v obraze :)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Co bych tedy tím zásadního měl získal, aby mělo nějaký smysl ho zkoušet?

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Jen pro zkušenost :) Třeba bys pak nevypadal jako obchodní zástupce firmy Schwalbe :)

                                    Jako všechna čest, tvoje komnetáře jsou vyčerpávající a dost si z nich beru, ale co se týče plášťů tak mi příjdeš jako moc zarytej schwalbista :)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak když vidím tohle, tak to mi zcela odrazuje od nějakého testování RK…

                                      A ještě přidávám poslední stránku z toho testu, dle které asi ten test nebude zaujatý proti Contíkům :-)

                                      Jinak nechci slevit na gripu RaR vůbec nic. Je to takové minimum, co akceptuji. Takže i když je RK o chlup rychlejší, tak to nic neřeší.

                                      A od 2011 TLR, kde perfektně fungují bez duší i neUST Schwalbe je to těžké mít motivaci zkoušet něco jiného.

                                      A v tom samém testu je také ještě i NN i MK, další co odrazuje zase zkusit MK místo NN.

                                      MK sice je rychlejší než NN, ale opět ten rozdíl není velký. A NN bez duší je rychlostně na tom velmi dobře a není tam moc prostoru být o hodně rychlejší.

                                      Až se objeví plášť o kterém se dozvím z více zdrojů, že drží výrazně lépe než NN a nebude pomalejší NN, tak ho rád zkusím. A to samé plášť výrazně lépe držící než RaR a nebude pomalejší než RaR.

                                      A nemyslím, že bych byl nějak moc zaujatý pro Schwalbe. Třeba pořád tu píšu, že obyč verze Schwalbe jsou děsné šlupky a nic nevydrží.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No přemýšlel jsem, že bych zase zkusil nasadit po letech RaR, ale koukám, že X-king tady dopadl lépe, takže ho tam asi nechám. Jinak decela mě překvapuje ten Michelin Wildgripr, asi ho na zkoušku objednám.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          X-king se mi líbí taky u Contíku nejvíce. Ten co je v testu je ale děsná užovka. A pak bych chtěl odolnější boky a přitom nechci vozit protection verzi. Takže tím X-king i přes výborný poměr grip x valivý odpor vypadává ze hry.

                                          Wildgripr by nemusel být vůbec špatný. Valivý odpor má naměřený stejný jako RaR.

                                          Test je pro 2011 modely.

                                          U RaR se teď vyplatí počkat až se ukáže jak na tom je 2012. Já doufám, že to dopadne tak, že grip bude ± nastejno (nebo maximálně v zatáčkách nepatrně by mohl zlepšit) a mírně zrychlí. To se ale teprve uvidí.

                                          Tady podrobnější srovnání RaR, XK a Wildgripu. Ty červené hodnocení jsou postupně:

                                          • test procvaknutí
                                          • test propíchnutí
                                          • valivý odpor
                                          • váha

                                          a z praxe ty dva pak:

                                          • trakce
                                          • grip do strany (tak to nazývají, nemají tam přímo zatáčky; tohlenení test Bike magazinu, ale mountainbike magazinu)

                                          Bohužel tenhle časopis u valivého odporu neuvádí měřená čísla. Ani nevím jestli to skutečně měří nebo ne. Některé rozdíly valivého odporu jsou až podezřele velké a vychází jinak než jiné zdroje.

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            Tak já vozím XK 2.4 RS 2000km a musím zaklepat bez jedinýho defektu, což se mi třeba u RK nikdy nepovedlo, takže za mě XK je s odolností v pohodě, ale tak to je vždycky dost o štěstí a o stylu jízdy.

                                            U toho michelinu mě akorát odrazuje hmotnost přes 610g. Jinak se právě dost rozhoduju co obuju příště, XK už je na zadku celkem ojetej.

                                            Buď chci zkusit XK 2.2 nebo RaR 2.1 (tam by měla být šířka ± stejná) a nebo zkusím ty micheliny, ty jsou za hodně dobrou cenu.

                                            Ono jestli dostavím toho Cuba XMS, tak tam taky budu řešit obutí, takže nakonec prdnu možná na HT nějaký RK a na fulla možná NN nebo MK, no je to alchymie :)

                                            0 0
                                        • jIrI___  

                                          U toho Wild Gripru se mi nelíbí to, že se dělá 2,0", 2,1" a pak až 2,4", což už je slušné těžítko http://fotos.mtb-news.de/p/919132

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            No já bych uvažoval maximálně o tom 2.1" myslím, že šířku nemaj micheliny ošizenou a hmotnost je ještě snesitelná.

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Teď koukám, že mají i 2,25", ale taky žádný utralajt http://www.sicklines.com/…2011/cat/529 . Ale pokud na nich bude tolik matroše jako na starších modelech, tak to jsou neprůstřelné pláště. Ještě by to chtělo někde najít skutečné šířky.

                                              0 0
                                              • maajkee  

                                                Hmm, ale co jsem koukal, tak tuhle šíři jsem u nás nikde nenašel, ani ve velkoobchodech, tak nevim jestli se sem vůbec dováží.

                                                0 0
                                                • gargamel  

                                                  Zde

                                                  0 0
                                                  • maajkee  

                                                    no ty vole, za 7 stovek bych to teda nekoupil ani omylem :) když se dají sehnat asi za 450 :)

                                                    0 0
                                                  • gargamel  

                                                    Ty dvadvojky? Ty sem ze takovou cenu neviděl.

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    To ne, 2.1", ale za kousek šířky gumy navíc dát 3 kila na jednom plášti víc mi příjde blbost. To u schwalbe a Conti jsou rozdílný šířky defakto stejně drahý.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    V Mikemibike jsou 2,25" dokonce za 550 Kč, ale je to Tubeless verze.

                                                    0 0
                              • marios  

                                Dík moc za info, to jsem potřeboval vědět, že prot. je pomalejší, takže se můj výběr shoduje s Tvojí volbou. Na nezávodní bych určitě vozil UST, ale ta váha. SSkin zase vyrábějí jen v 2.25, to bych musel dát dopředu RoR.2,25 a zase ba to bylo težší, takže nakonec možná kombinace RaR 2,1UST/RoR 2,1TLR (na suché tratě FF UST/RoR TLR)bude v součtu stejně těžká, a možná i rychlejší.

                                0 0
                              • Hrabex1  

                                mas nejaky test, kde by bylo srovnani plasru RaR DD a RaR UST?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  DD verze RaR v testu nikdy nebyla (tedy minimálně jsem nikdy takový test nenašel). UST ano, ta vychází srovnatelně jako obyč verze bez duše (tedy nárůst váhy a pruženého materiálu u UST to nijak znatelně nezpomaluje).

                                  U DD vycházím jen z testů jiných plášťů, které se dělají s DD a byly testovány (bohužel jen turistické pláště typu Marathony nebo některé silniční používají DD také) a dalších testů plášťů podobných ochran proti píchnutí (nejen protection).

                                  A všechny ochrany běhounu proti píchnutí vždy zvyšují valivý odpor, jen vždy otázka o kolik. A HD guard (to je ta část ochrany běhounu u DD) na tom není nijak extra dobře (co se týká navýšení valivého odporu).

                                  Hodně dobře na tom je snad jedině raceguard ochrana (která ale zase na druhou stranu chrání proti defektům o něco hůře).

                                  0 0
                                  • Hrabex1  

                                    jaky gumy pouzivaji ten raceguard?

                                    Prijde mi trochu divny, ze by ust vysly lip nez DD, kdyz tam toho materialu bude este vic – aspon myslim.

                                    At tak jako tak, ty dd uz priste taky nekoupim, jsou drahy jako prase a navic jak jsem uz jednou psal, ten tmel z nich utika hodne, i kdyz za to mozna vic muze ten tmel, nez guma

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Není rozhodující množství materiálu, ale jeho poddajnost. A pak UST guma na běhounu nemá o moc více materiálu než obyč verze nebo snake skin (hodně se liší boky a patka, ale běhoun minimálně – tedy u RaR a NN). DD nejen, že má díky té ochraně ten materiál tvrdší (o hodně), tak je ještě na běhounu asi i nejtlustší (exaktně jsem to ale neměřil).

                                      To utíkání tmelu u DD bylo opravdu divné, to běžně nedělá ani obyč nebo snake skin verze.

                                      Z bikových plášťů používá raceguard asi jenom FF 2,25. Jinak se používá u silničních a pak u turistických slicků (třeba Kojak a Marathon Racer).

                                      0 0
                      • vasek80  

                        Mám ho s duší. Vyhodit duše jsem plánoval na jaře, ale kvůli tomu, že budu na HT obouvat slicky na asfalt a vracet RK s XK jen na závody tak zůstanu u duší.

                        Jinak ta protection 2,0 je o 100g těžší jak 2,2 supersonic co jsem vozil předtím, přičemž je 2,0 proti 2,2 velká užovka a zdaleka ne jen o 10% užší!!! Ale i přez váhu asi díky „šířce“ jede stejně, nebo nepoznám rozdíl. Ta protect verze je už od pohmatu podstatně bytelnější jak papír supersonic.

                        Ten XK mě trochu zklamal, zatímco RK drží jak židovská víra, tak na XK po 1000km na předku jsou vidět pořezané a z části natrhané figury. Takle orvanej není ani RK na zadku

                        0 0
        • pajan  

          Co je na tom dobrýho?

          0 0
    • Kamikaze 591  

      ad1) Nechť odpoví zkušenější, ale co jsem tady pochytil, tak je to špatné. Tedy obouvat tubeless plášť na dušový ráfek.

      ad2) Nevadí ničemu.

      ad3) Jedinou výhodu bych viděl v možnosti často vzadu měnit plášť. Jinak nic.

      0 0
    • borda  

      Tak poporade:

      1. nemuzes koupit bezdusovy plast na dusovy rafek. Tato kombinace nelze pouzit.

      Muzes pouzit tubeless konverzni kit – no tubes, rubena atd.. (pouzij historii) a pote klasicky!!! plast bez duse

      Nepocitej moc s tim, ze stavajici – jety plast nahodis i po pouziti tubelles kitu – bude mit vytahane patky. Pouziti kompresoru vidim cca na 99%. Muzes mit stesti, ale je to sazka do loterie

      2. Proc ne? Ja to tak ted mam naopak (vzadu dusi, vepredu bez – a to z duvodu uvadenych v bode 1 – po case mi pres noc utekl vzduch z tubeless konverze a uz jsem pumpou nenahodil patky. Na komprsor jsem se vykaslal a narval tam dusi.

      3. Zadna vyhoda verze s dusi me nenapada. Vyhody bezduse tu uvadi kolegove

      0 0
      • MlokCZ  
        1. Duše mají jedinou výhodu. A to jednoduchost a bezproblémovost

        nahazování a držení na ráfku. Občas některé bezdušové řešení je opravdu opruz s nahozením a když se k tomu přidá ještě problematické zatěsnění tmelem a dlouho to utíká…

        Tím jen chci říct, že některá bezdušová řešení nejsou úplně pro každého.

        Tím jak více a více výrobců má v nabídce TLR pláště, které mají těsnější patky a případně ještě i zátěr pro lepší zatěsnění, tak lze snadno sáhnout po bezproblémovém řešení.

        0 0
        • borda  

          To naprosty souhlas. Myslel jsem z hlediska jezdeni. Nejlepsi bezdusove reseni ve vsech ohledech stejne byl a je mavic + hutchinson :-). To proste funguje skvele.

          0 0
    • Joseph de Sax  

      já na svých kolech nepotřebuji už ani duši, ani plášť…a jedou naprosto skvěle.

      0 0
      • borda  

        Ano, to bezpochyby. Jenze tato kola mas jen ty. My ostatni se ale trapime s ruznymi verzemi seriovych produtu. Protoze na to mame mentalne :-)

        0 0
      • kubad  

        vzhledem k tomu že používáš seriové ráfky, tak zase kecáš jako vždy

        0 0
    • Necris  

      Je to jasný. Nechám tam duše a s dalším kolem vyzkouším bezdušový provoz ;)

      Na tohle to nemá cenu, to bych s ráfkama a pláštěma zdvojnásobil cenu kola (nadneseně).

      0 0
      • scret  

        pokud resis penize, tak to udelej tzv. ghetto tubeless, tzn. misto pasky pouzijes na 29ku treba 26 duse a akorat si koupis mliko No Tubes za peto…

        0 0
        • Jery01  

          Funguje stejně jako rubena kit. Osobní zkušenost. Radši menší duše, než rubena :-/

          0 0
    • Nikovlas  

      Už jsem byl víceméně definitivně rozhodnutý pro bezduše, ale trochu mě nahlodává jedna věc. Kdo pravidelně jezdí několikrát do týdne, pro něj to přináší spoustu kladů a snad žádný zápory. Já ale jezdím tak o víkendu, někdy na to 3 týdny nesednu, někdy jedu jezdit na celý týden. Celkem jsem dal letos asi 1500km. Nebude to ucházet tak rychle, abych každý týden přišel k prázdným kolům? Nebude v mém případě úbytek ****** s defektama nahrazen sraním s bezdušema?

      Pro úplnost, uvažoval jsem o UST nebo TLR od Schwalbe, ráfky spíš pravé UST (CTrail, RM3…).

      0 0
      • jIrI___  

        Najezdím toho tolik co ty a k prázdným kolům jsem zatím nepřišel.

        0 0
      • jIrI___  

        Najezdím toho tolik co ty a k prázdným kolům jsem zatím nepřišel.

        0 0
      • felix.org  

        Najedu taky do 1500km a nikdy jsem k prázdným kolům nepřišel. Neříkám, že za 14 dní parkování něco málo neujde, ale pár tahů pumpou je menší ****** než lepení duše v lese. Jinak kombinace klasika RaR a RM3.

        0 0
      • Nikovlas  

        Dík, rozptýlili jste mé obavy :-) Trochu mě totiž zviklalo, jak tu pořád člověk čte o tom, jak to někomu neustále uchází a musí pořád dofukovat… Dofouknout před jízdou mi nevadí – spíš abych vždycky po 2 týdnech nepřišel ke kolu na ráfcích :-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Pokud přes zimu na některém konkrétním kole nejezdím dlouho, tak na UST dofukuju tak po 2 měsících, že už to začíná být hodně měkké (ale stále to zdaleka ještě nestojí na ráfkách).

        U TLR snake skin o chlup dříve, tam nevím přesně (v řádu více týdnů).

        Při používání hodně nízkých tlaků když jedu na daném kole po týdnu nebo více, tak ale vždy lehce dofukuju. Odhaduju u TLR snake skin ztrátu tak na 4psi za týden (ze začátku to jde rychleji, při nižším tlaku už jsou ztráty minimální), u UST 2–3psi.

        S ultralight duší to ale utíká zhruba stejně jako UST, takže tam jsem po týdnu už taky lehce foukal.

        0 0
      • Georrge  

        zezačátku jsem chodil k práznýmu kolu klidně i druhý den, nebo po velkém defektu (jednou jsem bouchnul plášť tak, že byl prázdný za 5 vteřin, mlíko nemělo šanci, ale po opětovném nafouknutí se to zatáhlo, díra ale byla hodně velká takže se občas zase protrhla) taky pár dnů trvalo než se to úplně zatáhlo. Teď to ale těsní výborně, skoro bych si troufnul říct že líp než ultralight duše.

        0 0
    • palo7  

      přidám svůj dotaz, jde a popř. co by obnášelo předělat na bezduše kombinaci kola Remerx Viking-pláště Rubena Scylla Top Design?

      0 0
      • jIrI___  

        Nejjednodušší je koupit nějaký bezdušový kit (Rubena, NoTubes) nebo si ho zbastlit sám a koupit jen tmel.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      jste tupci…stačí fouknot trochu pěny do pláště a máte to lepší, než všechny bezdušáky dohromady…

      0 0
    • noviisek  

      Jeden teoretický dotaz pro chytré:

      když budu mít pláště s hmotností 700g+ 80g mlíko bude to jako když budu mít plášť s duší o celkové váze 780g?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Furt to bude lip odvalovat – je to celkem znatelnej rozdil ;)

        0 0
      • Kalic  

        Důvod pro bezduše není váha, ale nižší valivý odpor, redukce defektů a možnost vozit nižší tlaky.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Vaha!

          0 0
        • Chlebovnik  

          Čím to je, že mají bezdušáky nižší valivý odpor?

          0 0
          • Mr.Duck  

            Na deformaci duse a reni duse o plast se spotrebuje nejaka energie, kterou bez duse nepotrebujes. Diky tomu maj i lepsi grip ;)

            0 0
            • MirosPikos  

              Kolik je to tak joulů na 100 km? :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Trilion! Co ja vim, pocitove je to znat :) Hlavne na tom gripu kdyz jedes po mokry skale kolmo dolu :>

                0 0
                • MirosPikos  

                  Asi je to trochu znát, blbý, že jsem na současných kolech s duší moc nezajezdil, takže tam to porovnání chybí. Ale nestěžuju si.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    jestli to jede líp nebo hůř nevím. Co vozím bezduše, neřeším defekty a procvaknutý duše. To je to, co mě na tom baví.

                    0 0
                    • noviisek  

                      defekty a cvaknutí chápu, ale zbytek je asi 00 nic, jak tak čtu a myslím si.

                      tak pro začátek nasadím pláště s lehkou duší a časem zkusím ekvivalent ve stejné váze bez duše a poreferuju ;)

                      0 0
                      • ememem1  

                        keby si si pozrel testy tak ten isty plast s dusou a bez maju valivy odpor pomerne znacne rozdielny. co z toho pri beznej jazde poznas je ina vec.

                        0 0
                        • noviisek  

                          to ano, ale většinou to je konstrukcí pláště a nevím jestli v testech je zahrnuto i mlíko, který taky nějaký mikroskopický vliv má.

                          0 0
                          • ememem1  

                            hlavny rozdiel je bez debaty vnutorne trenie plast-dusa.

                            0 0
                            • noviisek  

                              kde to tře?

                              0 0
                              • Georrge  

                                což takhle mezi pláštěm a duší?

                                0 0
                                • noviisek  

                                  já mám za to, že ta duše se tam skoro nehýbe a nemá to skoro kde třít. maximálně při najetí na šutr klade plášť větší odpor (pokud šel náraz čelně proti směru pohybu. Těleso tedy vniká kruhové průřezu a podle úhlu nájezdu a úhlu+nastavení vidlice to má vliv na rychlost. Bezduše se možná líp poddaj a není tam to zbrždění tolik znát

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Kdepak, tre porad. Jak se plast ohyba pod zatezi, nejakej pohyb mezi dusi a plastem tam vzdycky je. Vozim stejny plaste s dusi i bez duse, a ten rozdil je znatelnej na prvni slapnuti.

                                    0 0
                                    • noviisek  

                                      tj, ale to ti zbrzdí pohyb dolů. tedy zmenší citlivost

                                      0 0
                                    • JakeF  

                                      Ještě nedávno jsi stejným způsobem na první šlápnutí poznal, že se na 27,5" nedá jezdit :).

                                      Za mě bezduše jo kvůli nižším tlakům bez rizika defektu, ale teda když jsem po defektu dával duši, tak na následný rychlosti a pohodlí jsem nepoznal vůbec žádnej rozdíl, takže z těch jízdních vlastností bych zas nedělal kovbojku…

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        Ty máš ale techniku na takové úrovni, že když jedeš, tak tam k žádným deformacím nedochází.

                                        To je jiná liga.

                                        0 0
                                      • noviisek  

                                        a když jsi měl defekt a dával jsi dušil, byl jsi u toho slušnej? já na ten sajrajt nadával :D

                                        já můžu jezdit na čemkoliv, otázkou je, co mám udělat pro to, aby to měl bylo lepší ;)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          To mi zas tak hrozný nepřišlo… Moc jsem to neřešil, prostě tam dal duši a hotovo. Třeba od nýtování řetězu bych byl zasranej víc. Trochu problém je, když tam zůstane trn, co mlíko v pohodě zatěsní. Kdysi na pevňáku jsem takhle vloženou duši propíchnul dvakrát, než jsem to objevil. A to je teprve zábava, hledat v zamlíkovaným plášti trn :D.

                                          0 0
                                      • Georrge  

                                        tak o tobě už víme, že nepoznáš rozdíl skoro v ničem, takže asi ani nikdo nečekal, že bys k tomuhle tématu napsal něco jiného :)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Vážně? :) Už jsem tu slyšel i přesně opačný tvrzení, ale to je holt BF, jak se to zrovna hodí :D

                                          0 0
                                          • Georrge  

                                            lidi mají různé názory, nevím jestli si pamatuju všechno a úplně přešně, ale už jsi tu psal o citlivosti vidlic, hmotnosti kol, velikostí kol, a nikde jsi nepoznal rozdíl :) a nejspíš i u dalších věcí. Tak z toho jsem si vyvodil, že ty rozdíly moc nepoznáš :)

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Tak tam to bylo trochu o něčem jiným, že tady všichni ty rozdíly přeceňujou, ne že by si jich nešlo všimnout. Když dáš lehčí kola a citlivější vidli, tak si všimneš změny, ale pojedeš rychlejš nebo sjedeš víc? Těžko…

                                              Ono to je tady dost vtipný, jak v jedný větě lidi tvrdí, jak ten plášť kvůli duši nemůže kopírovat terén a ve druhý tvrdí, jak by duši pořád cvakali… Ne že by k tomu cvaknutí bylo potřeba, aby plášť pracoval :). A pokud někdo fouká tak málo, aby pořád cvakal, tak na bezduších zase bude odepisovat ráfky, vlastní zkušenost… Když to člověk chce prasit, tak prostě nemůže foukat nízkej tlak, ať už duše nebo bez…

                                              0 0
                                              • Georrge  

                                                tak určitě, změny jako hovado to nejsou :) a někteří lidi jsou citlivější na změny, jiní moc ne, takže někdo to pozná, někdo nikoli.

                                                O co ale jde je to, že každé malé zlepšení je jen ke prospěchu, protože součet několika malých zlepšení dává ve výsledku docela citelné zlepšení. Trochu ubereš na hmotnosti, dáš trochu tužší kola, propracovanější systém odpružení rámu a vidlice, k tomu bezduše, kvalitní gumy, vyšší TPI a další podobné malé změny, a ve výsledku je to kolo pocitově mnohem lepší, bude tě to na něm víc bavit a to přece jde, aby tě kolo bavilo.

                                                Samozřejmě né každý to potřebuje k tomu, aby ho kolo bavilo :) ale oba přístupy jsou v pořádku a proč jim bránit.

                                                0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      27.5" je furt zbytecna kravina, a sere me, ze kdyz chci novy DH, tak se tomu asi nevyhnu. Bojim se toho, co to na Shore udela..

                                      Kdyz uz jezdim duse, tak FOSS, ktery maj prej vetsi odpor nez obycejny, coz ten rozdil asi trochu vyzdvihuje. Na gripu to rozhodne JE znat. Vic nez vsechny 27.5" dohromady ;)

                                      0 0
                                  • Georrge  

                                    jak píše Mr.Duck, tření mezi gumou a duší je tam pořád, ostatně když sedneš na kolo, tak guma pod tebou taky „sedne“, o něco se zdeformuje, a tím už dojde k malému pohybu mezi duší a gumou. No a jak jedeš, tak guma se otáčí, ale místo deformace je pořád u kontaktu s povrchem, takže se pořád mění s tím jak se kolo otáčí, a tím pořád dochází k malému pohybu mezi gumou a duší. Prostě to pracuje a nechová se to jako celistvá věc. Tím dochází ke ztrátám při valení. A to tak, že je to docela dobře měřitelné.

                                    0 0
                                  • Ruprt2  

                                    Tak ty evidentně jezdíš bezplášťáky nebo dřevěné loukotě.

                                    To jsou nějaké vývojové díly.

                                    S tím tu nikdo moc zkušeností mít nebude.

                                    0 0
                                    • worlusho  

                                      On má první testovací sadu od pana Dunlopa. ;)

                                      0 0
                                      • noviisek  

                                        náhodou jezdím litý AL kola, co se nemusej foukat, což je pokrokově dál

                                        0 0
                                        • worlusho  

                                          Ty od Dunlopa se také nefoukaly, veškerý pokrok je pouze znovuobjevování věcí již dávno zapomenutých. ;)

                                          0 0
                              • ememem1  

                                jak kde? plast a dusa proste o seba tru. kedysi aj man prekvapilo ze to podla merani urobi pomerne dost W.

                                0 0
                  • Mr.Duck  

                    Mam to stejne. Ale kdyz uz sem na soucasny kola (DH) dal dusi, tak sem prorazil asi po 100m. Takze duse uz ne-e!

                    0 0
      • Georrge  

        bude se to chovat tak všelijak podle toho, jak tam to mlíko bude lítat, ale pro akceleraci se to bude chovat víc jako 700g než jako 780g guma.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.