Full pro ženskou - 30-50tis - jaký Trek nebo Specialized?

39 nepřečtených
  • filo01

    Ahoj,

    mám za úkol vybrat fulla pro manželku, jezdí převážně lehký terén, středně těžký výjimečně, ale preferuje max. pohodlí. Najede tak 1000 za rok, takže to má být kolo na hodně dlouho. Rozhodování mám ztíženo jednak tím, že technologie ve fullech vůbec neznám a zadruhé si musím vybrat něco od Treku nebo Specialized.

    Představuju si něco lehkého a aby to mělo zamykání předního i zadního pružení (ideálně jedinou páčkou) na řidítkách. Četl jsem, že Spešl má nějaký autosystém Brain, ale nevím, nakolik se tomu dá věřit.

    Rád si přečtu vaše názory co vybrat, případně na co si dát bacha.

    Děkuju.

    0 0
    • tomfree  

      Asi nejlepší by bylo zajít do krámu,domluvit nějakou testovačku a ať si vybere co jí sedne a taky si vyzkouší velikost a to jestli odlesk jejich očí v odpoledním slunci ladí s barvou rámu a jiné holčičí věci :-)

      0 0
    • bathed  

      Brain je fajn, ale zbytečně drahý a složitý. Funguje na principu externí nádržky s plovákem a kapalinou co nejblíž zadní ose, který se při plném zatažení chová tak, že zadní stavbu defacto zamkne. Pokud ale zadní kolo dostane šupu od překážky nebo díry, plovák se otevře a uvolní tlumič. Je to pěkné řešení, ale za jednu z nevýhod za sebe považuju fakt, že ovládání úrovně toho zamčení se seřizuje na té „expanzce“, tudíž to nelze řešit za jízdy. Jednodušší je pořídit kolo s nastavitelným propedalem a ovládáním přímo na tlumiči, kdy se nauči ovládat podle momentální situace odpružení za jízdy.

      Jinak Trek je vlastně jednočep, protože má zadní osu na spodním ramenu. Při propružení se pohybuje po kružnici a tak se mění rozchod kol. Dochází tak k silnějšímu efektu zamčení zadní stavby při brždění. Mně osobně to třeba dost vadí, ale je to o zvyku.

      Víc mi vyhovuje SPCLZD, jež má odkoupený patent pana Horsta Leitnera. U nich se to jmenuje FSR a jde o čtyřčepové řešení. Podstata je v tom, že zadní osa není na spodním, ale horním rameni a obě ramena jsou spojeny čepem pod a před osou. Trajektorie pohybu osy při odpružení pak není kružnice, ale podstatně příznivěji psaná křivka a ten efekt zamykání u FSR není tak markantní. pocitově se mi taky zdá, že se to kolo při šlapání míň houpe. Buď jak buď si stejně tvoje wife musí ty kola ošahat a vyzkoušet sama…

      0 0
      • hs74  

        V podstatě souhlas, až na to houpání.Zrovna FSR od S je proklatě aktivní.

        0 0
        • bathed  

          aktivní samo o sobě asi je… od toho je tam pak ta „logika na tlumiči“ … Houpe se všechno. Ale každopádně oproti konkurenci při zahaltování zamyká míň… Ale ono je to stejně všecko šumák, protože v prvé řadě to kolo musí dotyčné sednout geometrií a to – řekněme si otevřeně – k babské fiziogomii klapne na 100% na chlapském rámu málokdy…

          0 0
    • gallardo  

      pokud preferuje max pohodli a vybiras mezi trek a spesl, pak bych vybral fsr od speslu, FSR je urcite aktivnejsi a lip zehli hlavne mensi nerovnosti (zkusenost s fuel ex, remedy a epic, stumpjumper)

      0 0
    • filo01  

      Díky moc za všechny reakce, podle toho, co jste napsali, se přikláním k FSR. S vyzkoušením to bude ale těžký. Má teď nějakou starou hujdu v hodnotě několika málo tisíc, pořádnou vidlici neměla v ruce a na fullu nikdy neseděla, takže jí všechno bude připadat jako lepší. Abyste si udělali obrázek, když na chvíli přesedla ze své 18" na mou 22", tak se jí to moje kolo zdálo tak akorát – a to má 170cm ;)

      0 0
      • tomfree  

        Když už se to tu pitvá,tak ať to dotáhnem do konce,do 50t nekoupíš spešla s brainem,ale s normálním traid tlumičem,který bude muset ovládat na těle tlumiče ne z řídítek,jinak se to bude houpat a to dost.

        Trek naproti tomu je split pivot a nevýhody jednočepu u něj nevnímám,takže tvoje polovička už vůbec ne,stavba je dost aktivní v terénu,ale jede lépe než spešl a model Lush bude za lepší peníz než safire od spešlu,sám mám špešla a hodně kamarádů treka,takže jsem měl možnost srovnání.

        0 0
        • filo01  

          Hmm, díky. Takže jsem zase na začátku :-)

          Ovládání zamykání z řidítek je jedna z priorit. Teď mě ještě napadlo, jestli má vzhledem k tomu, jak si libovala na mé 22", vůbec smysl uvažovat o dámském modelu…

          0 0
          • bathed  

            jestli je ta možnost, dal bych babskému modelu přednost…

            0 0
          • MlokCZ  

            Ovládání z řídítek chce ona sama? A má vyzkoušeno, že bude vůbec častěji potřebovat platformu/lock?

            Ptám se právě v souvislosti s tím, co jsem psal z praxe dle mojí manželky a kde vidím, že jakékoliv omezování jak tlumiče, tak vidlice je naprosto zbytečné (vidlici má upravenou Rebu, takže extra citlivou a stejně se ji ani nehne při šlapání).

            Ta tvoje to může mít samozřejmě úplně jinak, proto se ptám.

            0 0
            • filo01  

              Ne, to jsem jí tam v dobré víře navymýšlel já ;) Mám HT s poplockem na řidítkách a maximálně mi to vyhovuje, proto jsem chtěl to samé i pro ni. Je fakt, že váha záběr 110kg a 60kg má asi na houpání zásadní vliv, to máš pravdu. Takže zamykání zadku z řidítek z požadavků rovnou škrtám.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ta moje má u vidlice poplock. Nepoužila ho ještě asi vůbec nikdy (nejspíš u téhle páčky už ani neví jak se to dělá), při příštím servisu ho nejspíš úplně sundám.

                U tlumiče jsem ji to naučil (i když je páčka na tlumiči) a sem tam to použila do delších kopců, teď ale ani to většinou ne.

                0 0
            • scret  

              tak treba moje draha polovicka locky na vidli nebo tlumaku nepouziva vubec, ze prej je to na tu chvili zbytecny a musela by neco porad resit:D

              0 0
        • bathed  

          já se o to nepřu… je to všechno strašně pocitové a každý tyhle věci vnímá jinak. Je to zkrátka subjektivní a není nad pořádné testování. Žádné tyhle naše kecy a už vůbec marketingové materiály té které značky to pro zájemce nerozseknou…

          0 0
        • MlokCZ  

          S tím houpáním je to otázka. Tím myslím vliv hmotnosti, výkonnosti a stylu šlapání jeho manželky.

          Nevím jak to je u nich, ale vím jak to funguje u té mojí.

          Jezdí AMS Pro, což je spíše lehce houpavější rám. Má tam tlumič s velocity tune M, takže to není nijak moc omezené.

          A výsledkem je, že s vypnutým propedalem se to při jejím stylu jízdy a hmotnosti v podstatě při šlapání ani nehne a propedal vůbec nepoužívá (i když to umí).

          Mně se třeba stejný rám se stejným tlumičem i při slušném kruhovém šlapání lehce houpavl (víc než jí). Rozdíl je v tom, že vážím více než ona a i když výkonnost žádnou nemám, tak oproti ní je ten výkon pořád mnohem větší.

          Naopak pokud ta jeho nemá neváží nějak moc (což snad při 170cm neváží), tak u Triadu ocení jeho citlivost. Díky tomu, že má propedal a lock, tak Triad mívá vždy v originále nízké interní nastavení komprese a je otevřený hodně citlivý.

          0 0
    • jeffi  

      Zkuste zařadit do seznamu nějakého Scotta Sparka, dělají i varianty Woman.

      Má funkční zamykání obou tlunmičů z řídítek, barvičky taky dámami oblíbené, značka renomovaná a známá.

      Před pár lety jsem kupoval kamarádově manželece bílého scotta, když jí ho nedávno ukradli, brečela, že chce zase bílého …

      0 0
      • bathed  

        „… a zadruhé si musím vybrat něco od Treku nebo Specialized.“ … konec citace

        0 0
    • jakub  

      ahoj a nechceš zánovního SCOTTA Geniuse??? pokud jo: meil: kuba@viridium.cz poslal bych ti fotky a popis.. určo by jsi nelitoval

      0 0
      • hony007  

        Asi by měl navždy pokoj od ženy :-D

        0 0
      • filo01  

        Díky za návrh, ale musím zmínit jednu věc, kterou jsem měl asi říct hned na začátku, ale nepřipadalo mi to důležité. Ten cenový strop 50tis je jen pro výběr konkrétního modelu tady v ČR, v reálu za něj dám cca polovinu. Mám nabídku dovozu funglovky ze států za 50%, jediným omezením (kromě stropu 50tKč) je právě značka, dotyčný má možnost jen Treka nebo Spešl. A předpokládám, že toho Scotta za 25000,– nepustíš :)

        0 0
    • scret  

      nejaky duvod proc jen Trek a Spesl??

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.