• Altefar

    Zdravím všechny,

    potřeboval bych poradit a udělat si názor ohledně výběru kola. Řeším nové MTB HT 29". Na výběr je klasické dilema, jestli líp vybavenou hlínu nebo chudej karbon.

    Řeším v současnosti tyto dvě kola. Mám na ně slevu, reakce na praskající a nahovno rámy od SUPu jsem si ověřil u tří prodejců a všichni schodně řekly, že to byl problém minulých ročníků. Takže tohle teď neřešit.

    Hlína – cena 29–30k

    https://superiorbikes.eu/…ack-team-red

    Karbon – dohazel bych to na SLX – cena 39–40k

    https://superiorbikes.eu/…e-blue-white

    Osazení víceméně, krom použitých sad podobný. Teď jen stojím před rozhodnutím, jestli přidat 10k a jít do karbonu. Většinu času lítám silnici, nicméně chci si zajet 5× závodů ročně (bez ambice na umístění) a roční nájezd na MTB třeba kolem 2t km.

    Jde mi o to jestli těch 10k nedat do jiných věcí a vzít na moje ježdění dobrou hlínu. Bojím se, že když někde karbon položím tak to bude stát hodně slz :-D

    Díky za radu

    Anketa: Jaké kolo vzít ?

    11x
    92%
    • novas752  

      Jestli neplanujes do kola dal investovat tak hlinu a vymenit brzdy. I kdyz v porovnani se silnicnima by ti mozna mohly stacit.

      Jinak uhli a s brzdama to samy.

      Ale osobne bych koukal i jinam nez jen na SUP.

    • Smazaný účet  

      Dle údajů výrobce je rozdíl hmotnosti 0,6 kg (11,4 × 10,8).

      Ja bych vzal hliník a pro pocit dal lehčí gumy a duše. Rotační hmotnost je znát vic než lehčí rám…

    • výletník  

      Přesně tohle řeším taky. Jestli hůř vybavený karbon, nebo lepší hlínu. V terénu jsem kopyto, ale jezdím občas hobby x-terru. Je karbon hodně choulostivý, když to občas v lese položíte?

      • novas752  

        Ne neni, některé rány snáší mnohem líp než hliník a kdyby to náhodou naprasklo, pravděpodobně to neulítne na 2 kusy jako hliník, ale vlákna zabrání nebo zpomalí šíření trhliny. Navíc to jde lépe opravit.

        • va-bo  

          Kolikrát se Ti stalo, že prasknul hliníkový rám tak, aby něco úplně ulítlo? Pokud něco úplně ulítne od karbonu, tak se to pravděpodobně spolehlivě opravit nedá vůbec. Je potřeba uvážit, jesli se vyplatí mít poměrně drahý lehký rám a na tom levnou těžší vidlici, kola, řidítka, sedlovku atd. a nebo obráceně..

          • novas752  

            Ani jednou ani s karbonem ani s hlinikem. To musim zatukat.

            Ale jak pisu tak to funguje. Sireni praskliny je v homogennim materialu mnohem snadnejsi nez v kompozitu. V kovu se prasklina postupne bude sirit, v kompozitu tento dej zpomaluji nebo uplne zastavuji vlakna, na ktere trhlina narazi.

            To samozrejme jo, za tu cenu bych sel do lepe vybaveneho hliniku a serepeticek navic.

            • va-bo  

              S tím praskáním to je fakt, u karbonu by to postupovat moc nemuselo, protože vlákna výplně jsou různě překřížený a dá se to případně zalepit nějakým dvousložkovým lepidledlem celkem jednoduše. Je to spíš otázkou pořizovací ceny a brutality hard core střelců. Už se to tady dost řešilo v jiných vláknech, každý materiál má svoje zastánce i odpůrce.

      • Altefar  

        Osobně bych neměl o hlínu aspoň ten pocitovej strach tomu pořádně naložit. Nestává se mi, že bych to někde položil ale rád to pouštím z kopce. Takže kolo dostává celkem sadu. A s mým štěstím ten novej rám položím hned první den :-D Jde mi spíš o to, jestli když připlácnu 10k o čtvrtinu, tak to bude stát za to ? Nebo radši hodit bezduše, popř záplety, brzdy a další ušetřený prachy dát do helmy, treter, popř. čokošku pre manželku.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.