• ghostik

    Ahoj, dívám se po silničním kolem kolem 30tisic, (max 40). Požadavky – velikost L (175cm), idealni by byly kliky 170mm ale to už bude asi docela problém. Srdce táhné spíš ke karbonu, i když hlina se jeví rozumnější. Máte někdo tip na nějakou zajimavou slevu? Nebranim se stavbě, ale to u silničky bude asi horší, ani bazaru, kdyby bylo něco rozumného (nechcete se někdo něčeho zbavit? ). Zatim se mi nejvic libi Canyon https://www.canyon.com/…-cf-7-0.html ale uz je to dost penez. Diky za rady

    • tromboonen  

      Chceš endurance model? To chválím, tak se toho drž a nezabředávej při výběru do jiných typů..

      Velikost/geometrii máš spočítanou? Viz témata v sekci silniční.. první krok a držet se hlavně výsledné ETT a plus minus vyšky hlavy aby Ti nevychazel obr drop nebo naopak uplne zasunuta sedlovka..

      Canyon je určitě dobrá volba, jestli se Ti líbí.. obrň se trpělivostí, neplať předem a doufej, že do jara by moh být..

      JInak vyšší endurance modely jakékoli značky jsou dobré, sleduj bazar, eBay atd., ted na zimu by se mohlo neco zadarit..

      • Hanyz1  

        „Chceš endurance model? To chválím, tak se toho drž a nezabředávej při výběru do jiných typů..“

        Dneska už nemá nikdo šanci zeptat se tady na první silničku, aniž by se na něj nesnesla masáž tlačící ho do endurance a gravel…

        • jecnak  

          Tak tak. Pritom rozdil je asi jako jezdit s nakladakem a nebo osobakem.

          • tromboonen  

            Ale kluci, ja jej do niceho netlacil, on sam si vybral u Canyona model Endurance… jen jsem mu rikal, at se rozhodne pro to nebo to a nevybira jabka a hrusky dohromady… o kus niz jsem mu poslal i nejake cteni k tematu..

            Bylo to ciste proto, aqby tady nedaval tipy na kola vsech kategorii dohromady.. me je jedno pro co se rozhodne, me osobne endurance vyhovyje, protoze akutne potrebuju kratsi geo a vyssi hlavu a i ostatni vlastnosti tech kol se mi libi.. gravel ani nic podobneho jsem sem tentokrat netahal, kdyz uz je v kategorii silnicek, to je dobry pro bikery co potrebujou kotouce, chtej univerzalni kolo a moc nemaj radi berany, jak uz se tu dostkrat ukazalo..

            Jecnaku nakladak? To jako ze s tim Canyonem co odkazuje nahore se jezdi o tolik pomalejc nez s cistou silnici od Canyonu? To bych teda nerek.. Pojede to podle me asi tak stejne, rozdil v aero posedu (pripadne aero ramu) je pro nas obycejne smrtelniky v nasich prumernych rychlostech nepodstatny, zato nekomu mene flexibilnimu muze spatne zvolenej zavodak otravit zivot. To je vse co jsem tim myslel, ale odkazal jsem jej na kalkulator a veskere informace..

            • jecnak  

              A kolik takovych cenove porovnatelnych kol jsi jel? Jedna vec je mit pocit a nebo o tom cist a druha je realita. Treti je dopredu premyslet za nekoho co pro nej je ci neni podstatne.

              • tromboonen  

                Jeste jednou: enduranci tam mel od zacatku on

                Jel jsem Tarmaca a Roubaixe, ne uplne dlouhodobe, me pocity, mysleno jak se mi na tom jede, ne vymysly, jsou pdobne, jako tohletoho cloveka, a ten to jezdil a porovnaval dost zevrubne. http://redkiteprayer.com/…-vs-roubaix/

                Krome toho, ze tu vyssi geo potrebuju a ty endurance vlastnosti chci, tak se mi na tom proste jezdi lip = z kopce to je jistejsi, nez zavodak, ktery na spatnem povrchu odskakuje a mene drzi.. pri jizde do kopce zadne velke rozdily nezaznamenal, ja jsem snek, takze to neposuzuju, ale nemyslim si, ze bych neco ztracel kvuli Roubaxovym vlastnostem, laboratorni testy toho ramu co jsem tady nekam daval to taky naznacuji

                Nemam tolik najeto a nejsem tak vykonnej, presto se domnivam, ze pro hobika az lepsiho hobika neznamena kvalitni endurance kolo ztratu vykonu, to se podle me deje az o level vyse, ale i nekteri profici sahaji dobrovolne po endurance verzich sponzorskejch kol i kdyz se zrovna nejedou kostky, to urcite vis, tak jenom v tom ramu to tak nevyhodny bejt nemuze.

                • jecnak  

                  Ruzne veci, ktere tu popisujes naprosto nesouvisi s geometrii – treba to odskakovani. Stejne tak je Endurance a Endurance a jsou velike rozdily mezi jednotlivymi model v osazeni. Typicky me zaujako osazovani naprosto nepohodlnych plastu na „pohodlne“ silnicky, cimz sveho casu vynikal hlavne Spesl. Cimz chci rict, ze ve stejne cenove relaci – v tomhle pripade do 40 se muzem dopracovat k Endurance a normalni silnici, ktere budou pohodlne co do tlumeni vibraci zcela stejne, jen ta Endurance bude mit treba o pul kila vic. Navic co si budem nalhavat, 40 je uz tak napjaty rozpocet a komplikovat si to jeste tim jak moc ktery ram tlumi ci netlumi nema az tak velky smysl, kdyz v osazeni jsou casto mnohem vetsi boty.

                  Chci tim rict, ze bych se nutne nesnazil kazdemu tlacit ty ruzne zodolnene, ci jak se ted moderne nazyvaji Endurance silnice – to neni mysleno na tebe, ale obecne kdyz tu padne dotaz na novou silnicku. Spis jako vzdy hledat a vybrat spravnou geometrii pro telesne proporce jezdce a pak uz stejne zbyde par moznych adeptu.

                  • tromboonen  

                    Jo, to souhlas, akorat ta geometrie si myslim, ze vliv na neco ma..

                    Zavodak (Tarmac, jine kolikrat jeste vice) maji co nejkratsi zadni stavbu, co njjsvislejsi vidlici, maly rake.. kolo „se otoci na petniku“, tedy teoreticky, pro nekoho, kdo jezdi kriteria a ma skvelou techniku je to dobry, ja se na takovych kolech, kdyz jedu ve sjezdu na rozbitem a hlavne zvlnenem asfaltu, vzdycky bal a jel velmi konzervativne, kolo je neklidnejsi, mas pocit, ze odskoci a nesrovnas to.. s Roubaixem (nebo podobnou geoskou, co ma vetsina enduranci, delsi rozvor, delsi zadni stavba) to lip drzi stopu, nejde jen o tlumeni nebo neodskakovani, to je stejne z nejvetsi miry dano plasti jako pises, ale to kolo proste jede klidneji.. mozna, ze se s nim neda zatocit tak rychle, mineno v baliku, v extremnich situacich, ale ty ja nezaziju, zato takhle jedu ve vysledku rychlejc, protoze mam vetsi duveru… proste to kolo nekam zamiris a ono Te tam zaveze, u cistych zavodaku to je spis neco jako zamiris a musis davat bacha aby se malinko neco nezmenilo (povrch treba, bordel) a musis bejt furt ve strehu, a jak se to hejbne mas toho plne ruce.. presne tak to psal ten chlapik, ktery podle toho co popisoval na kole jezdi dost a obe ty kola pouzival dlouhodobe..

                    Krome toho pro mnoho zacatecniku (na silnici) je to fakt lepsi nez koupit si tvrdou dlouhou hajtru a pak nejezdit, protoze si nezvyknou/je to nepohodlne/maj z toho respekt… a nekteri jako ja proste tu vyssi hlavu potrebujou, protoze dostali kratkej vrsek..

                    Je pravda ze az na tu hlavu a extremni pripady se pri trose hledani da poskladat podobne na endurance a road model..

                    O seriovkach toho zas tolik nevim, ja spis stavim, ale u seriovky bych kola a plaste bral jako neco, co casem bude na dvojku/na denni jezdeni a poridi se to, co chci… plus jak rikam, s endurance zacal tazatel (ten Canyon zrovna zadne tezitko nebo brzda neni, ne?)

                    • jecnak  

                      Tak muze se vydat i cestou mensiho ramu a dlouheho predstavce a stabilizovat tak kolo ve vysokych rychlostech. Na co jsem narazel, pri tom tebou popisovanem odskakovani a jankovitosti, jsou plaste – to je presne ten rozdil co popisujes a jetli jsi presedl z dratenych Schwalbe Lugano na nejake ty Challenge, tak je wow efekt naprosto pochopitelny. Ne nadarmo se resi u dobrych plastu suppleness a stava se z toho pomalu nova mantra. Tim ze je obtizne meritelna, tak o to vic s o tom da kecat.

                      K te tvrde dlouhe hajtre – zkus si nejakou moderni silnici na stejnych plastich, ktere ted jezdis, mozna budes hodne prekvapen.

                      Vybornym prikladem pohodli za kazdou cenu jsou ty ruzne pseudosilnicky od GT s vahou stareho Favoritu.

                      • tromboonen  

                        Jo, mas pravdu, ale jak rikam, krome toho fyzickeho odskakovani tam jde i o handling – a ten proste ciste zavodni stroj ma vetsinou jinde, je to mene stabilni, schvalne, aby to bylo obratnejsi..

                        Plus tam jsou dalsi veci, ktere jsem chtel – vetsi prostor pro sirsi plaste treba..

                        Ja mam komin a forbec nahoru i na enduranci, takze pro me nizsi hlava proste ne..

                        Ta vaha me pripada casto jde ruku v ruce s kotouci (brzdy samotne, tezsi zaplety, samozrejme jen v tech nejnizsich cenovych)… ted posledni dobou tu bylo par CX kol kolem 11 kg, kde podobne stavene na rafkovych by bylo max 9 kg, holt to je dan za popularnost a tlak na cenu.. to ani to Grade neni tak tezky, mam pocit..

                        Ja jsem spokojenej, aniz bych gramaril a i s tezkymi sirokymi plasti ma Rubecko 7,6 kg, kdybych poridil srovnatelneho Tarmaca a osadil jej stejne tak usetrim pocitam max 200g? Muj ram ma tesne pod kilo bez vidle, vidle je jasne o malinko tezsi nez Tarmacova.. nevim, me to proste sedi takto, nikoho nenutim, jen ze ne kazdy zacatecnik vubec vi, ze neco takoveho existuje a kolo vybiraj casto podle ceny, barvy a sady a pak tu hazou tipy na diametralne odlisna a i jinak velika kola…

                        Ja jsem to pred nakupem docela studoval, tak rad predam info, ve finale se musi kazdej rozzhodnout sam..

                        • Dejv94  

                          Grade a lehký? Ten má nad 10kg ve full karbonu a na Ultegře.

                          • krabica  

                            Kecy, v recenzích píšou 8.6 – 8,9 kg dle toho, jakou měli velikost. Rám by měl mít pod 1 kg.

                            • jecnak  

                              Tak se podivej do fotek tady na b-f.

                              • krabica  

                                Našel jsem jediného Grada v karbonu a 105 – má napsáno 9,5kg, v Ultegře bude mít méně…

                                • jecnak  

                                  Aha, karbon. Ja o par prispevku narazel spis na ty pres 10kg duralove prisery. To mi prijde proste dost divny. No a u karbonu co je v galerii se taky dost podivuju, protoze se treba mrkni na meho Crocketta v profilu – ostazeni dost podobne, vahove o 1,5kg jinde. Neni mi uplne jasne, kde ty jejich kola tu vahu nabiraji.

                                  • krabica  

                                    Min. 0,5kg na kolech, duše + pláště, pár gramů větší kazeta a převodníky, zbytek kombo představec, sedlovka, řídítka? Ještě, že by ta vidlice byla těžítko…

                            • Dejv94  

                              Tak možná v nejmenší velikosti a bez omotávky, pedálů a košíků. I tak bych to viděl bledě. Měl jsem na váze Grade s tiagrou a k 10 se to ani neblížilo (se vším). Navíc GT nikdy nepatřilo ke značkám, ktere měly lehké rámy, pochybuju že Grade to změní.

                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Roadbike.de, v testech vazi:

                              GT Grade Carbon 105 (Modelljahr 2015), vel. 56, komplet bez pedalu:

                              Gewicht: 9,2 kg

                              Rahmengewicht: 1118 g

                              Gabelgewicht: 579 g

                              GT Grade Alloy 105 (Modelljahr 2015) 56

                              Gewicht: * 200 bis 250 g kua tady maj zrovna nejakou chybu

                              Rahmengewicht:1598 g

                              Gabelgewicht: 740 g

                              • krabica  

                                Když se na tom karbonu vymění náby, špice a dají bezduše, tak bude víc než 0,5kg dole. Už se na něj těším. :-)

                        • jecnak  

                          Ja jen, ze to tve info je treba brat s odstupem. Protoze jsi sice se vsich hned hotov a s jasnym vysledkem, ale v realu je to trochu slozitejsi a ke stejnemu vysledku muze vest vice cest. Cimz opoustim tuto plodnou hospodskou diskusi.

                          • tromboonen  

                            Jen tak mezi reci, Jecnaku – mas najeto bambilion vic km, jezdis podstatne rychlejc nez ja, vubec bych s Tebou nechtel polemizovat co se vykonu tyce a respektuju Tvoje zkusenosti a nazory – ale nedavno jsi tusim napsal, ze na Tvem pomerne kvalitnim CX se silnicnima kolama jsi na silnicni vyjizdce nestihal (rozumej nebylo to tak uplne ono, ze bys nestihal si nejak nedovedu predstavit :)… rikas teda, ze kdybys jel na endurance silnicce ± na urovni Tve krosky nebo silnicky, ze by to bylo stejne „tragicke“? Jak rikam ja se pohybuju v jinych cislech, ale fakt nevidim tak velky rozdil mezi endurance a road modelem na stejne urovni… teda ciste teoreticky nekde na tom vasem divokem vychode na rovine v totalnim zatahu, no mozna, to ja nezaziju, ale ze by to bylo jako rozdil mezi osobakem a nakladakem? With all due respect, of course.. :)

        • tromboonen  

          Mezi endurance a gravelem je rozdil obrovsky, mezi top endurance modelem a zavodni silnickou opproti tomu dost maly… zbytek viz nize = a endurance si opravdu vybral sam, chce to se podivat, nez zacnu vykrikovat :)

          • Hanyz1  

            Nevymlouvej se na to, že později napsal, že chce endurance. Jednak jsem to psal obecně k tomu, co se poslední dobou tady děje (a hlavně ty děláš, většinou jsi v téma „chci první silničku“ mezi prvními a tvá typická reakce je tady výše)

            A hlavně jsem to psal na tu první větu, co jsem citoval. Že jsi se svým výběrem, který byl dán patrně zdravotním omezením, spokojen, ještě neznamená, že Endurance je pro každého the best. Kdybych si vybral koncept, u kterého jsem při výběru biku i silničky začínal, nebyl bych dnes spokojen. Výběr má určitý vývoj

            • tromboonen  

              Pockej, ale von tam mel odkaz na to kolo uz od zacatku…

              OK, ale dobra endurance a dobra silnice je na tom velmi podobne dokud nezacnes jezdit prumery kolem 40+, nebo poloprofi zavody..

              Pokud to nekomu radim, je to spis kdyz mam pocit, ze je z prechodu na silnici nervozni, je to biker, co chce jezdit rychle po asfaltu, ale ne nutne bejt zavodni ziletkar… nejsem expert, ale nekdo, kdo na silnici jezdil davno (sracky a la favo nebo o kousek lepsi), pak se na ni vratil, ale prave na o kousek delsim ramu nez by bylo zahodno a pak to vyresil Roubaixem.. nejezdil jsem nikdy zavodne ani v parte kde bych dostal extra rady, musel jsem si na to prijit sam, ultra ziletkari tady obcas malinko jdou opacnym smerem – kdyz to neni masina jak z profi pelotonu za 150 k tak nema cenu ani na to sedat… nemyslim, ze by pro hobika co na silnici zacina byla slusna sportovni endurance silnicka spatna, kdyz jej to chytne a bude chtit vic chrtit, muze ji prodat nebo bude mit dvojku a treningovej stroj, kdyz zustane u ni, o moc neprijde… naproti tomu kdyz si poridi bez rozmyslu nejakou dlouhoui nizkou hajtru, mozna se ani nedostane k tomu, aby jkej to chytlo, protoze jej to proste nebude bavit..

              Ale dost uz toho, reagoval jsem jen na jeho pocatecni vyber..

    • Stoa  

      Těsně pod 40 tisíc jsem letos na podzim pořídil Giant defy advanced 2 ltd a jsem hodně spokojený.

    • Ajeto  

      Ahoj, ujasni si, co vlastně chceš. Endurance nebo road (silničku). Je mezi tím docela významný rozdíl. Velikost L ještě zvaž. Podle mého názoru by byla asi lepší M. Kliky 170 mm nejsou problém. Ten Canyon by se mi v M-ku líbil. Jezdím tuto velikost na HT i na silničce při výšce 176 cm.

      • Singlespeed  

        Nepleteš si kategorii endurance s něčím jiným? Endurance jsou přece čistokrevná silniční kola (Spešl Rubaix, Trek Domane, BMC Gran Fondo, Giant Defy atd.), jen mají trošku méně konzervativní geometrii.

        • tromboonen  

          No nekteri hard core ziletkari povazujou endurance za skladacky co na nich jezdej baby pro rohliky.. :)

          Zakladatel vypada, ze ma jasno, ted jeste aby neskocil po nejakym vyprodejovym kousku co je mega tvrdej a pro chrcty jen proto, ze je ve sleve..

          Zakladateli tu mas neco, co me presvedcilo, kdyz jsem vahal mezi Tarmacem (klasika silnice zavodni) a Roubaixem (endurance)… a ne nechci te lamat do Spesla, ty bejvaj predrazeny.. ale ty vlastnosti bejvaj u vetsiny znacek mezi podobnymi modely ve srovnani dost podobny..

          Nez koupis, tak si pocti na netu a treba par kol projed..

          http://redkiteprayer.com/…-vs-roubaix/

    • Madtomas  

      Vybiram podle zhruba stejnych kriterii do 40k a ve finale je Canyon Endurace CF7 a Giant Defy Advanced 2 ltd. Nic lepsiho jsem za ty penize nenasel.

      • tromboonen  

        Canyon nejista cekacka, Giant tragickej design (vzhled)… objednavat rovnou s folii :) Tezkej vyber, z tech dvou bych sel asi do Canyonu..

    • zderes  

      A co toto? Ktm relevator, 55, celokarbon kola Mavic axium, 2×1, špičkový stav bez jakékoliv investice. Vypadá krásně, bez škrábanců atd. 32000.

      Bohužel nechápu proč mi nejde nahrát ani jedna fotka… Barva kombinace červená, černá, bílá.

      • zderes  

        Snad teď

        • Dejv94  

          Na fotce rozhodne nejsou karbon kola.

        • arny71  

          Sada je komplet Ultegra? 2×11 nebo 2×10? Přehazka vypadá na 105, ale možná mě jen plete fotka.Jak je to kolo staré?

          Každopádně to vypadá pěkně a pojede to taky určitě fajn. Pokud tě to bere, zajeď se na to mrknout osobně, zkontroluj rám, chod řazení, stav ráfků atd., pojezdi, sraž cenu pod 30 (u 2×10 určitě) a můžeš jezdit.

    • zderes  

      Jasny je to blbe napsany ;-)

      Zas nemuzu nahrat fotku..

    • lukasmaster  

      Už jsem to tu někomu nabízel, mám k prodeji novej Cannondale CAAD 10 velikost 54 na 105ce, rok 2015 – je to rozhodně jeden z nejlepším hliníkových rámů, cenově bychom se nějak domluvily a ještě ti zbyde na super kola, který jsou neméně důležitý ;)

      http://www.cyklobazar.cz/…-vel-54-2015

      • tromboonen  

        Holky už se zklidnily… neperou se, nevypinaj zapalování za jízdy, kšeftujou s kolama :)

        • lukasmaster  

          Zapalování se už bohužel vypíná samo, bohužel i když je fakt že jen na křižovatkách ;) a co jinýho potom zbývá…

          • tromboonen  

            Jen pokud jsou holky blbý a koupěj chcípací model… Tahle holka si ale bude dobře rozumět s Nigerijci, sama mluví jako Google Translator, tak se divím, že to ještě neprodala :) Jestli ona nebude Nigerijka..

            • lukasmaster  

              Teď už jsem se úplně ztratil, jak to myslíš chcípací model?

              • tromboonen  

                No ten co chcípá na křižovatkách, ne? Tys s tím začal.. Mi říkal známej, že nějaký majitel stavební firmy si koupil Cayene nebo takovou nějakou hrůzu za mega a půl, motor ze by s nim mohly litat vrata od stodoly.. akorat si neprecet specifikaci, a pak se divil, ze mu to furt chcipa a ze to teda necekal..

                • lukasmaster  

                  Jop už jsem v obraze, dík. No on možná je problém v tom že nechcípací auto už snad ani nekoupíš, v honbě za nižším vším možným vymejšlej psí kusy. Místo aby zadotovali kola a cyklostezky ;)

                  Slušnej OT

      • jecnak  

        Tady neni bazar?

        • lukasmaster  

          Jasně, že je. Ale reagoval jsem na tuhle část dotazu: kdyby bylo něco rozumného (nechcete se někdo něčeho zbavit? )

          Nebo ti vadí externí odkaz?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.