• lvicek42

    Dobrý den, budu si kupovat 29 palcové horské kolo v hodnotě cca 30 000 Kč. Procházela jsem servery, vybírala značky … Až jsem si myslela, že mám vybráno, začala jsem řešit dilema, zda nejít raději do karbonu a lehce si připlatit, nebo zůstat na hliníku a mít kvalitnější komponenty. Co by jste mně poradili? Předem děkuji za info a ať vám to v tomto roce hezky šlape :) Hana

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tak za i 40 000KČ to bude základní karbon rám a to bych raději koupil kvalitní hliníkový.

      0 0
    • scalar  

      Záleží na tom, na co to kolo chceš. Pokud jsi začala závodit a jde Ti o umístění tak asi investovat víc do karbonu.

      0 0
      • kubad  

        Jako že na dobrem hliníku bude pomalejší než na levnem karbonu?

        0 0
        • Pedro404  

          Karbonovej rám zlepší umístění v závodě o 5–10 míst, to ví každej.

          0 0
        • scalar  

          Je velký předpoklad, že bude rychlejší na dobrém karbonu než na dobrém hliníku.

          0 0
          • JakeF  

            Já to chápal, že 30 má být na celý kolo, ne na samotnej rám…

            0 0
          • kubad  

            Je velký předpoklad že dobrý karbon znadobi celkovou cenu a výbava bude stejně podobná tak bych si od toho moc vylepšení výsledků stejně nesliboval

            0 0
            • scalar  

              Tak na amatérské závodění stačí dva nebo tři starý model nějaké slušné značky, takový rám se koupí kolem 15 tis. Oproti hliníku máš půl až tři čtvrtě kila dole, lepší přenos síly, větší pohodlí…Výkon to trochu zlepší, zázrak ale neudělá.

              0 0
              • kubad  

                No nevím ten rozdíl bude menší bych řek

                0 0
                • scalar  

                  Jaký rozdíl myslíš?

                  0 0
                  • kubad  

                    Ve váze

                    0 0
                    • scalar  

                      Karbon bude mít tak lehce nad kilo (třeba Ghost HTX Lector 2013 za 16 tis. má 1040gr.). Lehký hliník (Cannondale F29) má skoro 1,6 kg, ale je drahý. Běžné rámy na sériových kolech kolem 30 tis. mají téměř 2 kg (Merida BigNine Lite, Cube Ltd, Ghost HTX…). Ty lehčí (BMC Teamelite, GT Zaskar…) mají kolem 1,8 kg. Lehčí samostatně prodávané rámy (MRX X5, Saint..) mají 1740gr.

                      0 0
                      • jonti  

                        Karbon rámy od Specialized mají asi 1350g, až tolik neušetří.

                        0 0
                        • scalar  

                          Sice je doporučuje 9 z 10 JakeF, ale cenově a hmotnostně jsou dost vysoko.

                          0 0
                        • kubad  

                          Top Kellys ma taky skoro 1300

                          S tou vahou karbonu to zase tak ruzove neni

                          0 0
              • figur  

                Ale, aby se ta váhová úspora na rámu přenesla do celkový váhy kola, tak těch 15 tkc připlatí za komponenty a to mně nějak ten její rozpočet nestačí. Kola podobnýho typu třeba za 40 tkc jsou srovnatelně (třeba u Canyonu) stejně těžký jak karbon, tak Alu. Horší komponenty tu úsporu rámu spolknou.

                0 0
      • lvicek42  

        Pár cyklomaratonů jsem na kole už objela, ale jsem spíš cykloturistka. Letos jedeme do Alp. Mám kolo ještě na V – brzdách, takže je jasné, že to chce po 11 letech už něco nového :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          29 to musí být proč?

          0 0
          • JakeF  

            :D a jéje, tady to zas bude vypadat…

            0 0
          • lvicek42  

            Po konzultaci se známýma, jsem k tomu tak nějak došli ..... nejsem žádná třasořidka (175cm a 70kg).

            0 0
        • scalar  

          Pokud je prioritou cykloturistika, tak proč ne hliník.

          0 0
          • lvicek42  

            Právě proto jsem zahájila tuto diskuzi ..... abych si pak třeba za dva roky nenadávala, že jsem si měla raději připlatit. Ale spíš se taky přikláním za lepší komponenty na hliníku.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak jestli chceš jezdit po cyklostezce a cyklotrasách tak ti bude stačil gravel bike, pokud lehkej terén tak horák – Canyon, Cube nebo RB mají dobré ceny, plus tady Scalar a další staví kola dle požadavků.

              0 0
              • lvicek42  

                Tak nejsou to úplně cyklostezky, spíš lesní polní cesty a turistické značky, alpské kopce atd. Ale jeté s rozumem a obohacené focením, kocháním …

                0 0
                • JakeF  

                  Buď v klidu, to je na BF standard. Ať se zeptáš na jakejkoliv problém, dozvíš se:

                  1. nejlepší volba je gravel GT Grade (ať už jsi původně chtěla cokoliv)
                  2. tebou vybraný rozměr je špatně, 26 je mrtvá a na 29 se nedá jezdit, 27,5" je nudnej kompromis
                  3. Scalar ti nabídne postavení krossu
                  4. dozvíš se, že na pohodový ježdění je potřeba minimálně 140mm full, aspoň 66° úhel hlavy a představec maximálně 40mm
                  5. maajkee ti nabídne postavení horskýho kola
                  6. zjistíš, že původní rozpočet musíš navýšit minimálně dvojnásobně, protože na týhle vidli se nedá jezdit, tohle řazení má plastovej chod, na tyhle kola nejdou bezduše a teleskop je nutnost
                  7. když si budeš hodně stát za svou cenou, dostaneš návrh na pár „ultra výhodných“ nabídek od německých výrobců, kde pokud budeš mít kliku, tak ti kolo dodaj na jaře… příštího roku
                  0 0
                • figur  

                  Řešil jsem stejný problém, skončil jsem u nejvyššího Alu 29er. Jednou dvakrát za rok potřebuju namontovat na zadní vzpěry http://www.thule.com/…-_-pp_100016 a nějak si neumím představit, že ty vzpěry by byly karbonový. Jezdím podobné terény a občas i nějaký lehčí traily a 29er univerzálně pokrývá veškerý moje potřeby.

                  0 0
    • THORX  

      A co tenhle rám stojí za to? GRAND CANYON CF SL 7.9

      0 0
    • blackboy007  

      pokud budeš mít fyzičku jako jarda kulhavý tak vyhraješ na oceláku a s alivien

      0 0
    • Mikikuba  

      Ahoj, pokud nechceš závodit víc si užiješ kolo s lepší výbavou na hliníkové slitině než bys dala o dost větší peníze na slušný karbon. Přemýšlela jsi třeba o 27,5? Hanka

      0 0
      • lvicek42  

        Závodím 2 – 3 x ročně na menších závodech, spíš jsem cykloturistka. O 27,5 jsem uvažovala, ale tak nějak mně všichni na mou figuru (175/70) doporučují 29. Je pravdou, že jsem ještě nebyla v obchodech a velikost rámů si nezkoušela.

        0 0
        • scalar  

          Výška 175cm Tě netlačí do žádného průměru kol. Záleží na jízdích vlastnostech kola, ty jsou dané průměrem kol, geometrií rámu… Nečekej, že si v obchodě sedneš na 27,5" kolo a na 29" kolo a podle toho si správně vybereš.

          0 0
        • Mikikuba  

          Já mám 170/69 a pokud půjdu do dalšího kola bude to 27,5. Ale přesně jak píše níže scalar nečekej, že poznáš co je pro tebe lepší až na to sedneš v obchodě. Já bych doporučila 27,5.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Mrkni tady ta 18 by ti mohla sedět http://www.bike-life.cz/…5-2015/d4496 . Za tu cenu vybavenější neseženeš. 29 2015 už neseženeš a 2016 už není tak dobrá – horší vidlice.

      0 0
    • THORX  

      Já bych volil tohle https://www.canyon.com/…6-9-wmn.html nižší váha, dámská geometrie super barvy a je to 29ka a lepší kola

      0 0
    • hannawald  

      já bych si připlatil za ten karbon. Mám zkušenost, že když mi něco vrtá hlavou a ušetřím, tak pak mě to za čas vyjde daleko dráž, protože prodávám se ztrátou a stejně kupuju to, co jsem původně zvažoval..

      http://www.cyklobazar.cz/…d-model-2015

      http://www.cyklobazar.cz/…-m-170-180cm

      0 0
    •  

      tak tohle v současné době řeším (oboje můžu mít za 45) karbon v horší výbavě http://www.ghost-bikes.com/…detail/5335/

      či hlínu v lepší http://www.ghost-bikes.com/…detail/5345/

      babo raď, karbon mě láká ale horší kola,brzdy a vidlice než bych to vyměnil k obrazu svému by bylo dost peněz, zase ten karbonovej rám má něco do sebe a je k…a pěknej

      0 0
      • JakeF  

        Karbon, ten rám je prostě parádní. XCčkový vidle jsou stejně všechny spíš takový tlumítko, Deorka brzdí a kola sezónu přežijou a pak si je necháš jako náhradní.

        0 0
        •  

          to si taky říkám ale ta hlína je taková že nic bych už dál nemusel řešit, mínus u hlíny vidím že i když má celkem tuhý kola tak nemá pevný osy ale já zas nějakou divočinu nejezdím, příští týden to musím rozlousknout:.-(

          0 0
        •  

          mám na to pade takže pokud karbon tak s výměnou za Rebu bych se vešel nebo brzdy za XT by taky vyšlo, ty kola se mi moc nepozdávaj, i když rok by asi v pohodě daly

          0 0
          • Lord_de_Wolf  

            http://www.forride.cz/index.php?… ja vzal tohle (v černé)… Rám je stejný jako LAPIERRE Pro Race 529/629 … Vyměnil jsem brzdy, kola (vlezl jsem se do 40k) a ted řeším jestli sundat trojplacku a dám tam dvoj (tzn. i nový přesmykač) a nebo jedno… každopádně na začátku byla cenovka ještě nižší než je v odkazu (ale už né o moc)… :)

            0 0
            •  

              haibiky jsem zkoušel v Lb u Bradskýho ale nějak jsem se na tu geometrii nemohl poskládat, jinak kola pěkný

              0 0
              • hannawald  

                Cetl jsem nejaky test a byli s tim v poho, s ovladatelnosti i mirou komfortu. Ja bych za ty penize bral jednoznacne tohle nez hlinu.

                0 0
                • Lord_de_Wolf  

                  TEST ZDE Každopádně geo se dá upravit (představec, rodla, sedlovka, atd.) Já ho koupil vlastně jen kvuli ceně a možnosti „upgradu“ :) najeto mám cca 100m, takže čekám až mi „hnoj“ zaplete kola … a … pak se uvidí :D

                  V testu chválili rám… Hanili, že objímka sedlovky není na RU (wtf?) a brzdy (ty jsem měnil za SLX). Já bych přidal kola – jelikož XLC + DTSwiss 466d jsou docela těžítka (2300g).

                  0 0
      • scret  

        idealni je vzit karbon v lepsi vybave:))))

        0 0
      • Azmir  

        V tomhle případě si myslím že jasně ten carbon, ten jejich rám se fakt poved a všude ho chválí, navíc dobře vypadá :)) Časem si třeba udělat radost novými koly a jinak si myslím že není třeba nic měnit vidlice je funkčně myslím na dobré úrovni to samé deore brzdy, určitě vem ten carbon :)

        0 0
        •  

          no jo, přece jenom reba zní líp než recon ale zase ten recon v testu na bikeandride moc nepohanili a brzdy můžu nechat hned za malej příplatek vyměnit za slx či xt, no a na kola holt/hold:-) budu muset došetřit, ještě jsem na horáku karbon nikdy neměl a asi je si třeha udělat radost za nějakej ten kompromis na komponentech

          0 0
          •  

            tak mi to nedalo a dneska jsem byl u kámoše vyzkoušet Recona Gold a kdyby na vidli nebyl nápis recon tak bych řekl že funguje jak Reba která je trošku lehčí. Takže po výměně brzd za slx či xt vidím na tom Lectoru lc 3 jako slabší místo jenom ty kola

            0 0
      • jefitko  

        Zdravím, líbí se mně také ten Ghost Tacana X8 a pro moje potřeby stačí,za těch 45 bych ho bral také,kde Ti nabídli takovou cenu? Já našel o 3 tisícovky dražší.

        0 0
    • THORX  

      Za mě pořád vyhrává GC AL SL 6.9 WMN

      0 0
    • rosnaj  

      Já bych šel tady http://www.sportmen.cz/…000Kc/d15327

      lehké kolo,solidně vybaveno a hadry údajně za 4litry zdarma.

      Řešil jsem to samé a vzal tady toho Supa v hlíně.Po roce nalítáno přes 6000 a max. spokojenost.

      0 0
    • pavelmisar  

      Ahoj, tak sice už píšu zde po několikáté, ale rozhodl jsem se, že do kola trochu přidám a teď se rozhoduji HT Karbon vs Full Alu

      Co říkáte na tohle?

      HT Karbon:https://www.merida-bike.cz/…gnine-6000-2

      Full Alu: https://www.merida-bike.cz/…ty-six-800-1

      Oplatí se celopéro v hliníku nebo vzít ten karbon HT. Zbytek komponentů by měl být stejný…

      0 0
      • plzakj  

        Full.

        0 0
      • AussigBiker  

        Celopero je fajn. Zalezi co, jak chces jezdit a co od kola ocekavas. No a kdyz full, tak aby te to nevcuclo vic do terenu a treba za dve sezonysi budes drbat hlavu, ze si nevzal neco s vyssima zdvihama… Idealni je si to vyzkouset / kolo zapujcit treba na vikend z kramu, co je v okoli. Nebo vedet, ze XC full bude stacit.

        0 0
        • pavelmisar  

          Ještě jsem zapomněl napsat, že celopéro jedno už mám, akorát 26. Tak nevím jestli má smysl další nebo radši ten HT

          0 0
      • Lister  

        Buď chceš HT nebo chceš full – takhle jednoduché to je.

        Jestli jednoho fulla už máš druhého nijak nediskvalifikuje – záleží jaký to je typ kola a na co chceš mít to druhé a podle toho se musíš rozhodnout.

        Mám Full i HT, ale často si říkám, že dva fully bych využil víc.

        0 0
    • pavelmisar  

      Díky moc borci za rychlé odpovědi. Teď mám ten Kellys viz moje biky, ale dělím se o něho s taťkou. Jinak ten Kellys dle katalogu váží 12.6kg a je to karbon a ta Merida váží 12.4 a je to hliník.. takže váhově to bude podobné a teď si nijak nestěžuju, že by byl Kellys těžký.. takže asi půjdu do toho fullu. (Uvidíme jak mi toto rozhodnutí dlouho vydrží :D :D )

      0 0
      •  

        Zase ty meridy, jako by nebyla jiná značka :-)

        0 0
        • pavelmisar  

          Tak má stejné komponenty jak ta Big Nine 800 co jsem chtěl… Tak proč nevzít že? :)

          0 0
        • AussigBiker  

          Merida ma supr pomer cena / vykon. Ja mam zase srandu ze zdejsiho doporucovani Kellys Gate 30 2017 :) Pritom tech kol je tolik… Pred kety ba BF vpodstate existoval skoro jenom Canyon a Radon. Kazdou chvili je tu nejakej BF hype :).

          0 0
          • pavelmisar  

            Konečně někdo kdo sdílí stejné názory :)

            0 0
          • wilda81  

            Před lety byl Canyon a Radon nepřekonatelný v poměru cena/výkon. Dnes, i přes svůj direct sale model, už tak výhodné nejsou. Nevím co je na tom k nepochopení.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.