• nenapapanec

    Zdravím chtěl bych poprosit o radu. Rád bych si pořídil nové kolo, jelikož mám horské kolo 26 a když s kamarády vyjedu cítím se mezi nimi jako bych měl poníka :-D . Jezdím spíše polní cesty a cyklostezky. Říkal jsem si horské kolo 29 HT okolo 30 000, že oproti mému dosavadnímu kolu by to mohlo jít trochu poznat. Ale jelikož jsem nerozhodný a kolo neměním každé 2 roky říkám si jestli nekoupit něco nového z roku 2022 nebo rok starý z bazar ale už v karbonu. Tak bych chtěl poprosit někoho kdo přešel z HT 29 z hliníku na HT 29 karbonu jestli by se semnou nepodělil o své dojmy jestli to stalo za to nebo v tom takový rozdíl není  Ještě dodám mám 175 cm a cca 80 kg tak nějaké kilečko tam navíc bude jestli v tom hraje roli váha :-D Ještě dodám, že nejsem žádný závodník, ale rád bych posouval své maximální nájezdy a jak říkám kolo mám na dlouhou dobu (pokud si ho teda někdo nevratně nepůjčí jak tomu v poslední době bejvá)

    0 0
    • Gru  

      Hele, já jezdil hliník od Cube, jestě loni na jaře. Pak jsem si našel ve městě testovačku kol Trek. Tak jsem si zarezervoval Procaliber 9.8 . S tím že každý mi tvrdil jak je karbon super a že pozná rozdíl mezi hlínou a karbonem. Já jim to moc neveřil a jel jsem se přesvědčit že kolo je prostě kolo. No už po pár šlápnutí jsem poznal ten nezkutečný rozdíl jak to kolo s každým šlápnutím a takovou lehkostí letí dopředu, že jsem byl naprosto unešený. Ten večer jsem doma nemohl nadšením ani usnout. No a do měsíce jsem ho měl doma. Dnes když na něm jedu, tak se mi to už nezdá, ale na těch pár prvních vyjížděk asi nikdy nezapomenu. A to jsem tu hlínu měl dobře vybavenou. Takže není od věci si kolo někde půjčit.

      2 0

        MTBIKER doporučuje

        Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové Skladem 1 kus

        Akce -25% Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové

        23 699 Kč -25% MOC 35 799 Kč

        Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé Skladem 1 kus

        -20% Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé

        16 199 Kč -20% MOC 20 199 Kč

      • nenapapanec  

        No Procaliber 9.8 to je cenovkou někde jinde :) ja koukal něco tak do 40 000. Líbí se mi docela superior https://www.sterbabike.cz/…-xp-939-2022?…

        ale bojím se toho, že s rozpočtem 40 000 to na nějaký extra carbonový jestli teda nejít do hliníku jestli v tom takový rozdíl nebude

        0 1
        • Gru  

          Jako asi je opravdu lepší vzít raději hliník líp osazený než karbon hůř osazený. Ale pokud budeš víc a víc jezdit, tak si myslím že vždycky bude co upgradovat na lepší komponenty ke vzoru svému. Takže můj názor je, vzít si klidně základní karbonové kolo dle finančních možnosti s dobrým základem a postupně si ho upravovat ke vzoru a potřebám svému. Ano možná ti spousta lidí řekne že se to nevyplatí, ale já sám to tak dělám.Rád se v tom vrtám a komponentově posouvám na vyšší řady, i za cenu že ta vyšší řada je v podstatě funkčně stejná. I ta 9.8 má podle mého rezervu, a už jsem nějaké komponenty vyměni, ikdyž kolo mi naprosto sedí a vyhovuje tak jak je.

          2 4
        • Baf13  

          https://www.elementstore.cz/…bon-smoke-P/

          Co bych tam pro začátek upgradoval, tak brzdy, třeba za MT6100 (už jsou docela slušně a nestojí raketu)

          0 0
    • novas752  

      Materiál rámu má na požitek z jízdy o dost menší vliv než kvalita ostatního osazení (odpružení, brzdy, řazení, výplety…). Raději dobře osazený hliníkový rám než špatně osazený karbonový. Navíc není karbon jako karbon – typicky hodně levný karbonový rámy jsou sice tuhý (moc se nekroutí při šlapání) ale tvrdý jak prase = hrozně nepohodlný. I mezi hliníkovýma rámama jsou rozdíly, ale o něco menší.

      Váha to samý, karbon a hliník je rozdíl něco přes 0,5kg. Jen na levné nebo dražší vidlici může být skoro kilo, na výpletech, klikách a kazetě to samý = s levným těžkým osazením nemá vůbec žádný smysl honit váhu rámem.

      8 0
    • Jáchym 1  

      Já hlasuju pro karbon.

      Jezdil jsem na hliníkové cyklokrosce,teď mám karbonovou.Rozdíl v útlumu je zásadní.

      1 1
      • novas752  

        Cyklokroska neni bike, tam neni vidlice a pláště toho oproti mtb taky zrovna moc neodtlumí.

        1 0
        • DePaX  

          Bez odpružení právě nejvíc poznáš ten rozdíl.

          0 0
          • novas752  

            Na kole bez odpružení s úzkejma pláštěma na rámu hodně záleží protože tam neni z hlediska pohodlí nic lepšího. Na xc ht ti daleko víc než rám pobere vidlice a pláště = na pružícíchh kvalitách rámu nezáleží tolik.

            0 0
            • Jáchym 1  

              Ano,pláště + vidlice jsou nejmarkantnější prvky a když pomůže ještě rám,tak to bude ,,lábuž,,

              1 0
              • novas752  

                Nebude, furt je to hardtail, furt to drncá. Oproti pohodlí který poskytuje full 160/160 na pružinovym tlumiči je to furt kostitřas, z tohohle pohledu je materiál rámu na xc ht rozdíl skoro bezvýznemný. Extrémní případ uveden aby tazatel neočekával nemožné.

                1 0
                • Jáchym 1  

                  Ano,to je extrém a tam materiál rámu nehraje zásadní roli.

                  Já k tomu napsal své doporučení.

                  Musí si to rozhodnout sám.

                  1 0
                • liborg1982  

                  Zadání je „spiste polní cesty a cyklostezky“. To bude na toho fulla. :-)

                  1 0
    • Velomiwookie  

      Tady maj super slevy https://www.cykloerben.cz/…black-vel-m/

      Isospeed bomba, zakladni pouzitelny deore, zakladni vzduchova vidlice

      Pokud je budget, tak pak ta 9.6 za 41 je super

      https://www.cykloerben.cz/…-deep-smoke/

      10 0
      • Cavendish  

        Teď sem to chtěl postovat. Rozhodně super nabídka, která by se měla zvážit, protože osazení kola není ošizené

        0 0
        • Velomiwookie  

          Kamos ho koupil, vse super, majitel mu jeste dal na vyber zda to chce poslat duse nebo bezduse. Pekny

          0 0
        • Cavendish  

          Klidně ho můžeš vzít taky. Proti tomu Treku za 42k má trochu slabší vidlici, jinak jsou vlastně identicky osazená

          0 0
      • cft  

        Na 175 Cm velikost akorát. Těžko najdeš něco lepšího.

        3 0
      • blackboy007  

        Ten první odkaz je super vyměníš vidlici za rebu nebo sid a máš super kolo

        0 0
        • Cavendish  

          Nic měnit nemusíš. Gold Recon je v pohodě

          0 0
          • RichP  

            Recon gold je až na té 9.6. Uvažoval jsem nad tou 9.5 pro syna hodně dlouho, ale nakonec vzal rovnou tu 9.6. Lepší je tam kromě té vidlice i skoro vše ostatní, tak mi to za ten rozdíl stálo.

            1 0
      • nenapapanec  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 1
      • nenapapanec  

        Mohl bych poprosit názor na procaliber 8 není to sice karbon, ale váha není tak hrozná jen nevím co osazení jestli už je slušné ? Díky za názor

        0 1
        • Lišák  

          Mimo to, že brzdy nemají servo wave, tak všechno ostatní je fajn.

          0 1
    • Simi82  

      Za mě jasně karbon, měl jsem Exceeda cf6 a to kolo prostě letí, tlumí a je pocitově rychlejší než hlína. Teď mam v hledáčku procalibera 9.6, po tom co mi Canyona ukradli, takže nevýhoda karbonu, bacha na zloděje…

      0 0
      • cyklista86  

        Tak bacha davat muzes, ale pokud toho Treka zase nechas pred vecerkou, tak si ho aspon predtim vyfot. Aby jsi mel pamatku. :))

        0 0
        • Simi82  

          Kolo jsem měl za bezpečnostním zámkem za dveřmi z hliníku a oceli, prostě vytipovaný…

          0 0
          • cyklista86  

            Tak to sorry., Kazdopadne kdyby jsi ho mel vedle postele tak ti ho neukradnou. :D

            0 0
            • Esi  

              Kolo vedle postele bych si nikdy nedal, nebo mas v obýváku i lyže a auto?

              0 0
              • cyklista86  

                Ukrast a prodat auto neni to same jako ukrast a prodat kolo. To uz se tu resilo asi dveste miliardakrat. Nicmene kdo ma sklep na zavarene okurky a stare harampadi co potrebuje jednou za 10 let nikdy nebude plakat, ze loupeznici sli na jisto a ukradli sportovni vybaveni za statisice. Clovek co ma na takove vybaveni na to ma mit aspon poradnou pojistku a nebo je tak ve vate ze mu to je sumak a naopak bude rad, ze si muze poridit nove.. :)

                0 0
                • Esi  

                  Tak sklep je pojištěny v rámci pojištění domacnosti, kolo se dá pojistit za par stovek měsíčně, rozhodne nebudu po vyjizdce upocenej místo sprchy hodinu lestit před barakem kolo abych ho dával do bytu, to fakt ne

                  0 0
                  • jmaselnik  

                    tak si jenom ověř u pojišťovny, jaký máš limit na cenu kola ukradeného ze sklepa. Myslím, že budeš dost nemile překvapenej. A taky si určitě přečti podmínky pojištění kola „za pár stovek měsíčně“, je to většinou dost nesmysl.

                    0 0
                    • Esi  

                      Tak třeba BikePlan na moje kolo vyjde cca na 500kč měsíčně co jsem teď koukal a pokud mi kolo ukradnou z garáže tak tam žádný zádrhel není. Samozřejmě 4 kg řetěz s sebou na vyjížďky vozit nebudu, ale taky neopřu kolo zvenku o hospodu a nepůjdu dovnitř, takové kraviny prostě nedělám

                      Za stejné peníze lze pojistit řadovou garáž která není součástí domu proti vykradení do 150 000kč taky v tom nevidím žádný problém

                      0 0
                      • jmaselnik  

                        a na jakou cenu máš to kolo pojištěný? Jinak debata, jak jsem pochopil, byla o sklepě v bytovém domě, ne o garáži u baráku, což je dost jinej příběh.

                        0 0
                        • Esi  

                          garáž je řadová asi 500m od baráku, tak že jí musíš pojistit zvlášť, je to teda drahé jako prase pojistka na 150 000kč vyjde asi na 6500kč/rok

                          Sklep jsem nezkoumal, nemám samostatnou místnost ve sklepě kde bych mohl kolo nechat, kdybych měl tak bych to rozhodně udělal, v baráku jsou kamery a nějaké levnější bezpečnostní dveře a kamera by bohatě jako zabezpeční stačilo

                          0 0
                          • jmaselnik  

                            no pojištěná garáž na 150 ale znamená, že když Ti ji úplně vyberou, dostaneš 150k max. Pokud tam máš více než jedno kolo a zničí Ti vrata, už to taková paráda není. 6500 je skoro 5% pojistné částky, to už je za mě dost na zváženou, jestli stojí za to.

                            Mě spíš zajímalo na jakou cenu to máš od bikeplanu. Oni chtějí pro kalkulaci kontaktní údaje a to ze zásady nedávám.

                            0 0
                            • Esi  

                              U BikePlan ti tu kalkulaci ukáží na Webu tak že si ty kontaktní údaje klidně můžeš vymyslet jen tam něco napsat musíš :-)

                              Takhle je to pro 115 000kč, tak y je to takové hraniční, ale je to pojištěné i pro případ nehody. zatím nemám pojištěné ani jedno, u nového kola jsem zatím ve stádiu odeslání objednávky :-)

                              0 0
                              • jmaselnik  

                                Jo, tohle je přesně, o čem píšu, přes 5% pořizovací hodnoty kola a 15% spoluúčast.

                                0 0
                                • Esi  

                                  Jojo, ještě to řeším, švagrová děla v pojišťovně tak čekám jaká vypadne podpultovka, za oficiálních podmínek to vlastně nedává smysl

                                  0 0
              • Sooree  

                No moment, ja kdyz asi v 10 letech dostal novy lyze, tak jsem s nima spal v posteli :D

                1 0
                • Esi  

                  věřím, ale po prvním lyžování už bych je nechal raději v lyžárně :-)

                  0 0
                  • TK75  

                    Radši stokrat jetý lyže, nez chrapající žena

                    1 0
                  • cyklista86  

                    Lyzarna to je co jako?

                    0 0
                    • Esi  

                      To je takové to místo kam po lyžování v horské chatě postavíš lyže, na vyhřívané háky pověsíš lyžáky a jdeš si dát něco dobrého k jídlu a pití. Ráno přijdeš lyže jsou suché a lyžáky nahřáté, občas i suché podle toho jak moc jsi je den předtím propotil

                      0 0
              • gerrard  

                Kluk má 19 a musí mít svoje nejmilejší kolo v pokojíčku dodnes a začal s tím ve 3 letech.

                3 0
              • Charlie_R  

                Tak to já ho v ložnici měl léta. Kam ho dáš ve 2+0?

                0 0
                • Esi  

                  Do garáže :-)

                  0 0
                  • Charlie_R  

                    Na garáž při stavbě zapomněli, asi měl některý zedník zrovna svátek :-) U rodičů mám k dispozici dokonce 2, ale je to přes celý město, to nechceš.

                    0 0
                    • Tatut  

                      Vyměň byt s rodiči :D

                      1 0
                      • Charlie_R  

                        Nápad dobrý. Ale právě jsme se sestěhovali s přítulkou ze dvou malých bytů do většího. Tři měsíce peklo, už to nechci absolvovat :D

                        0 0
                • J1RKA  

                  Mame 1 plus nula a obe kola uvnitr :D

                  1 0
              • racker  

                No, vedle postele zrovna ne, ale v bytě určitě – jakékoliv prostory mimo jsou neúměrné riziko. Oba karbonové mazlíky máme pochopitelně v kvartýru. :-)

                0 0
          • enjoy  

            Někdo, kdo umí otevřít takový dveře krade kola jo… super.

            0 0
          • TK75  

            Hmm hlinik …Bejt ty dveře z karbonu, tak byl zloděj pohlcen

            )

            2 0
    • enjoy  

      V podstatě jsem byl ve stejné situaci loni.

      Ale zkrátím povídání na minimum..

      Rozdíl mezi materiálem rámu nepoznám(nejdřív jsem něco pojezdil na ženine Kellysu, který jsme taky kupovali loni). Kromě toho, že mám o svůj karbon mnohem větší strach.

      Mnohem víc bych si být tebou pohlídal dobrou geometrii. Tak, aby vyhovovala tobě.

      Mně vyhovuje kolo, které umí stoupat, klesat i letět po rovině a to BMC splňuje absolutně.

      1 0
    • Floydie  

      Hele, presel jsem z HT 26" na Carbon Full 29" za 150tacu a zaroven uplnou nahodou ziskal i stary Full 26" s hlinikovym ramem. A asi me tu zaskrti, ale v zime je ta hlinikova 26 proste zabavnejsi :-) Celkove je to proste od urcite ceny dost podobny a nakonec je to stejne hlavne o fyzicce a pozitku z jizdy. A kdyz nezavodis tak si proste vyber co te bavi.

      2 0
      • Floydie  

        Takze k otazce – ten karbon je lehci, ale mnohem vic se o nej bojim, je urcite nachylnejsi k poskozeni. (nosice kol, montazni stojany, kameny..) A musel jsem dokoupit momentove klice, proste samy starosti :-)

        1 0
          • cyklista86  

            To je vsechno pekny, ale je znamo, ze karbon je odolnej vuci poskozeni na ktery je to delany. Tzn. narazy do spodni trubky zespodu a pod.. Pak mas modely treba silnicek, kde mas na horni ramovce varovani, ze se na to nema sedat a pod.. Proste na takove to ruzne „accidental“ poskozeni je karbon urcite nachylnejsi nez jine materialy.. Protoze v ruznych mistech je ten karbon ruzne silnej a odolnej a pod.. Nekde jsem videl i video kde typek normalne palcem promackl z boku trubku tusim Tarmacu. Kdyby jsi to zanesl do prodejny tak ti reknou no jiste. To neni na to, aby to nekdo mackal v tomhle miste.. :D To u hliniku, titanu, ocele a pod. fakt resit nemusis..

            2 0
            • Gru  

              To sice jo, ja teda s karbon ramama nemam problem. Mame doma 2. Vozim je na nosici kol. Upnu je za ramovku kde chci a neresim. Nemam zadne spesl upinaky na karbon a zatim to funguje. Ale co posloucham ze vsech stran je. Ze hlinik driv nebo pozdejc stejne praskne a pak ho neopravis. Coz o karbonu a opravitelnosti se rict neda. Tak nevim, pak si vyber. Ja tu na foru vseobecne ctu spousty veci o ruznych komponentech a ja i nikdo v mem okoli s tim problem zadny nema( napr. Gx kazety, xtr kazety a podobne) . Takze vse tady beru s rezervou. Ale to co pises, asi pravda bude, jen neznam nikoho kdo by to resil.

              https://youtu.be/AX31sQHug54?…

              1 0
              • Fazzy  

                Letos sem behem lakovani svyho wiliera nasel nevinne vypadajici prasklinku na spodni trubce. Jediny co ten ram zazil neprijemnyho, byl pad spatne oprenyho kola s plnym 0,75 bidonem v drzaku. A prave u nej to prasklo. Neco takovyho se u hliny nestane. Karbon je sice pevnej, ale jsou mista na ramu, ktery muzou bejt extremne tenky a citlivy. At uz schvalne nebo chybou ve vyrobe. Nicmene lze pomerne v pohode opravit, takze porad vyhody z myho pohledu hlinu jasne drti.

                0 0
        • Johny.Merida  

          Blbost…žádný poškození …a když už, tak relativně jednoduchá oprava .

          1 1
          • Floydie  

            Tak jak je mozny, ze mam na karbonovych rafcich co maj najeto cca 5000km uz plno mist poskozenych od kamenu (sice je to povrchove, ale znatelne) hlinikovy rafky co maj najeto nekolikrat tolik jsou jako nove. Fakt ten karbon neprecenujte. Klidne poslu fotky az se k nemu dostanu.

            1 1
            • novas752  

              to je lak

              0 0
            • cyklista86  

              Uka foto.

              0 0
              • Floydie  

                Zitra poslu.

                0 0
              • Floydie  

                Tak tady ten slavnej karbon, je mi uplne jedno jestli to je lak nebo odloupnuta struktrura, po jedny sezone mam tehle vad nekolik, na hline co mam deset let nic takoveho neni, schvalne se podivejte na vase rafky :-)

                0 0
                • cyklista86  

                  Jo to je asi pruhlednej lak.

                  1 0
                  • Gru  

                    Já to na ráfkách Bontrager, EIE nemám. Je fakt že každému se prostě karbon nemůže zavděčit. A ty jsi jeden z těch co na něj bude prostě nadávat, že je na prd ale na druhou stranu si ho i kupovat :-))))))

                    0 0
                    • Floydie  

                      Ja chapu ze ma nektere vlastnosti lepsi, ale je to proste vykoupene zase jinymi nevyhodami. Nic vic nic min.

                      0 0
                  • Floydie  

                    Cim to mam zalepit, vi nekdo? Lakem na nehty asi ne..

                    0 0
                • ladys  

                  Co to je za značku??

                  0 0
                  • Floydie  

                    Ten vlastni brand Orbea – Oquo

                    0 0
                    • Gru  

                      Kamoš je má taky, už i měnil nějaké špice co poohýbal v lese o zamotaný klacek ve výpletu, ale nic takoveho na ráfkách nemá. Prostě máš tam od nějakého kamene asi porušený lak. Nic hrozného. Na kola i materiál samotný žádný vliv. Pokud ti to vadí asi bych to zatřel bezbarvím lakem na nehty a hotovka.

                      2 0
        • XNeo  

          Ale karbon jde celkem rozumně opravit, hliník moc ne.

          0 0
    • cyklista86  

      Mam hrozne rad videa s timto expertem na karbon https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • skaj  

      Bacha na tyhle hodnoceni a zkusenosti, spousta lidi preslo hlinik->karbon jen jednou v zivote, ale zaroven s tim se zmenilo na kole spousta dalsich veci. Takze sice ted prikladaji zazracne zlepseni materialu ramu a pritom vetsinou lezi jinde (rozptylene po celem kole a v hlave dotycneho:)

      Pokud hledas pohodli, tak vic udelaji spravne nafoukane bezduse, nez material HT ramu.

      Cimz nehanim karbon, obecne je to super material – ale ohledne jizdnich vlastnosti je na MTB HT vyrazne mene super, nez si lide vysnili.

      4 0
      • andy97  

        Máš pravdu, kvalitní zapletené kola a dobrý pláště na bezduších udělají větší službu než hliník-karbon. Ale samozřejmě rozdíl poznáš no.

        0 0
      • KRoser  

        Taky myslím, navíc placebo efekt je opravdu silný, když člověk koupí nové kolo za kolik desítek, set tisíc chechtáků, tak to prostě musí být lepší :).

        Osobně jsem přecházel na silničce z hliníkového CUBE na TCR, všechny komponenty jsem přeházel, takže kola byla úplně stejná, jen rám jiný a žádný extra rozdíl jsem tedy nepociťoval, jen to TCR bylo něco kole 700g lehčí ale ani to nebylo na časech v kopcích nijak extra poznat.

        2 0
        • cyklista86  

          Měl jsem stejný pocit hliníkový endurace vs karbon ultimate. Možná lepší tuhost toho hliníku protože to bylo Sko oproti Mku toho ultimatu.. Co udělalo brutalni rozdil byl přechod z 23 vitoria nebo jak se to pise na 25mm contiky. To byl rozdil tridy co se tlumeni nerovnosti tyce..

          1 1
        • ladys  

          A když to změří,tak zjistí že, AL 26 je na cyklostezce je stejně rychlé jak Carbonn 29 :)

          2 1
          • J1RKA  

            je, no :DDD

            0 0
          • enjoy  

            Já mám změřeno, že jsem na stejném úseku(Branická cyklostezka) o 1km/h rychlejší:-))

            Jinak pro mě asi hlavní benefit(bohužel) 29" kol je ten, že už nevypadám, jakobych to kolo ukradl někde na dětském hřišti.

            1 0
            • ladys  

              Hlavní benefit je v terénu. Zkoušel jsem to na silničním segmentu vícekrát a bylo to plus mínus s stejně. Spíš záleží jak foukne. Oboje bez duše,ale na 26 jsou zápletky a pláště podstatně lehčí.

              0 0
              • cyklista86  

                Ale prostupnost terénem s 29 je úplně jinde. Takže to chce stejně těžké 29 jako jsi měl 26ku.. :) To musí být mazec 8kg HT 29. Dovedu si představit jak bych se na tom projel a uz bych měl problém jezdit na mém 13,5kg tanku. :))

                1 0
                • ladys  

                  Ty kola váží stejně. Porovnatelná kvalita komponentů. Jinak to nemá smysl porovnávat.

                  0 0
        • gerrard  

          Já mám rád, jak každému letí kolo po velkém servisu před sezonou. :)

          0 0
          • J1RKA  

            tak staci trochu dotahnout vyplet, a hnedle jeto poznat

            0 0
            • gerrard  

              Tak já si myslím, že nejdůležitější je ten pocit v hlavě. :)

              1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • racker  

      Tak to já bych řekl, že přínos karbonového kompozitu (pochopitelně při srovnatelné úrovni osazení i cenové hladiny biku) je nejen jasně patrný. Bývá, řekl bych, spektakulární :-)

      Vlastní zkušenost:

      Leta jsem jezdil Giant Anthem, napřed 26, jeden z prvních Anthemů tady u nás. Odzávodil jsem si na něm několik sezon maratonů a to kolo jsem fakt miloval. Doba se změnila, přišly 29, tak jsem si pořídil hliníkový Anthem 2 na 29 z roku 2017. Měl jsem ho pěkně udělaný 1×12 SRAM Eagle kombinace GX a X0 (kazeta a přehazka byly X0) kola DT SWISS, bezduše, karbonové komponenty – sedlovka, řídítka… A nikdy jsem ho nedotáhnul do takového nadšení jaké jsem měl tenkrát z té 26.

      Po roce a půl mi praskl na Anthemu rám, nechal jsem ho svařit a za dva měsíce prasknul kousek vedle (proč, to velmi dobře chápu, slitina s velkým procentem zinku se svařuje fakt blbě).

      Chtěl jsem to vyřešit radikálně, koupil jsem si olítaný Specialized EPIC taky 2017(expert v karbonu), dal jsem ho z gruntu dohromady, Pohon jsem použil ten samý SRAM Eagle X0, kola Roval Control SL (karbon), bezduše, lehounká teleskopická sedlovka, karbonové komponenty – prostě mazlík.

      Takovou raketu jsem v životě nezažil, tuhost rámu fenomenální, ve stejných pasážích o tři až čtyři převody výše, ztráty minimální – fantazie. Netušil jsem, že něco takovýho někdy na starý kolena zažiju, ježdění mě začalo zase bavit jak za mlada a pište si, že si ho pořádně užívám.

      A ještě jednu zkušenost, která jasně mluví pro karbonový rám:

      Dcera jezdila XCO a maratony od žákyně až po třiadvacítky (než musela skončit kvůli zranění). Všechno absolvovala na karbonových Specialzed a silnici měla taky karbonovou. Že se to neobešlo občas bez zásadních šrámů je celkem pochopitelné – a všechny rány byly na karbonových rámech odstranitelné tak, že byste je neuviděli ani zblízka, a jejich funkce se taky nezměnila. Jasně, nebylo to zadarmo, ale bylo to proveditelné. Kupříkladu silnici měla rozsekanou, že jsem tomu nechtěl ani věřit, že je živá. A odborná firma to dokázala opravit, že byl rám jak nový.

      Proč o tom mluvím.

      Poškozený hliníkový rám bývá většinou na vyhození – karbonový vám dokážou opravit, že poškození nepoznáte.

      Tak s tak.

      Ať vám to jezdí.

      6 2
      • cyklista86  

        Ty karbonová kola udělala žáky dost ne?

        0 0
      • Endryju  

        To bys musel srovnat dva stejné modely v hliníku a karbonu včetně identického osazení, abys mohl hodnotit rozdíl. Srovnávat hliníkový Giant a karbonový Specialized … jabka s hruškama, jiná geometrie, jiné osazení.

        2 0
    • roman 3D  

      loni po dlouhých letech na tvrdém nepohodlném karbonovém Lectorovi jsem přešel na hliník Quayron a geometrie a pohodlí úplně jinde, rozdíl 1,5 – 2 kg v neprospěch hliníku nepoznám.

      A elektrokolo samozřejmě taky hliník, při váze 22+ se ten rozdíl už vůbec nepozná, rozdíl tam je ale finanční

      0 7
      • esmo  

        hh

        1 2
      • VojtaXY  

        Ale Lector ma byt tvrde a tuhe kolo. Je urceny na zavody. Nezavodni hlinik muze byt pohodlnejsi.

        Je to podobne, jako si stezovat, ze na aero kole ho boli zada a trekove kolo je pohodlnejsi a ujede na nem dal a rychleji.

        1 1
        • TK75  

          No když byl takovej starej lector tak právě kvůli tvrdosti byl přepracován…po­něvadž se s tím nedalo jet rychle mimo opravdu hladký povrch (takhle to zaznelo v recenzi)

          0 0
          • VojtaXY  

            To je mozne, ale porad budou od toho ramu chtit vetsi tvrdost nez je prumer.

            0 0
        • roman 3D  

          na bf říkali že karbon je pohodlnější než hliník, není to ale pravda

          1 2
          • J1RKA  

            JE!

            0 2
          • K2  

            Karbon je univerzální tvůrčí materiál, který umožňuje dosáhnout záměru zadavatele :-)

            Pak, ale záleží na zadání…hmotnost, tuhost, pružnost? Každé zvlášť nebo všechno dohromady?

            1 1
            • J1RKA  

              kdyby aspon trochu premejslel, tak uplne jednoznacne jeto poznat na pevny vidlici

              0 2
              • scalar  

                To by tu byla nuda, kdyby roman 3D aspoň trochu přemejšlel :-)

                3 1
    • jmaselnik  

      Přecházel jsem mezi karbonem a hliníkem několikrát, dlouho jsem jezdil karbonové i hliníkové kolo současně a s klidným svědomím můžu říct, že karbon má smysl na silnici, nejsem si úplně jistý na gravelu a docela jistě, pokud neřešíš gramy, nemá smysl na biku s gumama 2"+.

      Váha je u slušných hliníků dost podobná karbonu a řešit komfort karbonu na gumách, které udělají klidně cenťák vyrovnání nerovnosti i dost nafoukané, je fyzikálně poněkud mimo.

      S rozpočtem kolem 30K se stejně novej kloudnej karbon koupit nedá, ale pěknej hliník pro radost určitě ano.

      4 2
      • Esi  

        na MTB má karbon smysl spíš z pohledu únavového praskání hliníkových rámů, praskl mi i takový ingot jako RB CRR

        0 1
        • jmaselnik  

          Únavový praskání hliník vs karbon beru spíš jako urban story než cokoli jiného. On ten karbon věkem taky nemládne

          3 4
          • Esi  

            třeba na RB mi praskla zadní stavba dolní vzpěra 3cm od středové mufny. V tom místě je to schované za převodníkem tak že to nemohlo dostat žádnou ránu, byl to klasický únavový lom. nebyla tam žádná deformace čistá prasklina

            0 0
            • jmaselnik  

              může být, nemám páru jako to byl starej rám a tak. Nicméně beru to v porovnání starej hliník vs starej karbon. To pojivo v karbon rámech taky není věčný a UV například mu nedělá úplně dobře, stejně jako změny teploty a tak.

              Můj první hliníkovej Duratec Cyborg pořád jezdí a žádnej problém, přičemž kupovanej byl před 19ti lety.

              0 0
              • Esi  

                RB bylo staré 5,5 roku, záruka na rám 5 let :-), ale ono by to dopadlo stejně protože to bylo už v době kdy spíš nefungovali než fungovali

                0 0
      • K2  

        Zrovna ten Trek Procaliber s tou pružnou sedlovou trubkou za cca 33 tis mi dává smysl a poznat v pohodlí půjde

        1 0
      • bluerider  

        Moje řeč. Pěkná hlína z dekáče za 20–25k, k tomu AXS za ušetřený peníz a co člověk víc potřebuje. Pro běžného MTB cyklistu je karbon postradatelný. Ale ty slevněné Treky v karbonu za úvahu stojí.

        2 1
        • roman 3D  

          Přesně, a zbytek ušetřených peněz jako základ na pořízení elektrokola

          0 7
        • Esi  

          Běžný mtb cyklista nepotřebuje to asx a za ušetřené peníz v tom dekaci by mohl k tomu rámu koupit funkční vidlici, nechat zaplést nějaká použitelná kola a podobně, to by třeba ocenil, ale dat na kolo za 25 tisíc asx za 12 000kč je opravdu volovina

          5 1
      • boo-beek  

        Přecházel jsem mezi karbonem a hliníkem několikrát, vždy full 130mm+ (edit: a 1× 26" HT, to byly časy… :D) a s klidným svědomím můžu říct, že karbon má smysl i tady. A myslím, že dobrá práce s flexí na HT udělá rozhodně službu, kterou ani správně nafoukaný objemnější pláště z principu udělat nemůžou.

        0 1
    • Kiny  

      Mate niekto skusenosti ako funguju rozen flex prvky v karbonovych HT ramoch? Cannondale Scalpel HT ma velmi zaujimave ceny a lakalo by ma ak by tlmenie karbonoveho ramu a flex zadnej stavby realne fungovali. Samozrejme neocakavam zazraky ale vobec nemam skusenost s tym ci karbonovy ram s takymito prvkami dokaze urobit citelny rozdiel oproti hliniku.

      0 0
      • RadimMan  

        Přešel jsem z AL Meridy big nine na Ghost Lector SF. Rozdíl v pohodlí je opravdu cítit. Samozřejmě po nějaké době si človék zvykne a už to nevnímá, furt je to HT, ale ty první pocity byly parádní.

        0 3
    • Copernicus  

      dural

      0 5
    • petrjaros  

      Ahoj, za kola uz jsem utrati celkem dost penez, abych vedel co je dobre a co ne. Pred mnoha lety mi nejaky prodavac rekl, ze zaklad kola je ram, zbytek spotrebak. Tenkrat jsem nevedel o cem mluvi, dnes mu davam zcela za pravdu.

      Nevim odkud jsi, ale svych asi 7 kol (vc.deti a manzelky) jsem nakoupil v PM Bike Židlochovice. Majitel driv prodaval Specialized, dnes se venuje individualne kazdemu zakaznikovi, tzn. udela ti kolo dle tvych pozadavku, tedy carbom ram, deore vybava , rRockshox vidla a jsi prave na 30 tis. Pod tuto castku se spatne dostava, pokud na to nejdes mazane. Stejne kolo ted ladim pro svagrovou.

      Vygugli, kontaktuj a uvidis sam.

      Ted mu tady asi delam reklamu, ale si ji zaslouzi.

      Drzim palce

      Petr

      0 5
      • Jason Voorhees  

        Dovolil bych si oponovat. Pro mě je nejdůležitější sada, kterou je to osazený a záplety. A samozřejmě správná velikost. Jestli je rám hliník, nebo karbon, je mi fuk, ale musí se mi líbit a dobře na tom jezdit (mluvím o silničkách).

        1 4
        • boo-beek  

          Autor tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací…

          1 1
        • popokatepetl  

          Důležité je koupit kolo s kterým je majitel spokojený a dále nemá nutkání na kole spousty věcí měnit. U někoho to je trekové kolo za 10 tisíc.

          U silnice bych ale hliníkový rám nechtěl, u horského kola to už takový rozdíl není.

          1 0
        • gerrard  

          Jo byl tady jeden co si na „m…u“ z dekáče navěsil AXS a divil se chichotu. :) Základ dobré silničky je dobrý velikostně odpovídající rám, pak dobré kola a obutí a nakonec sada. Silničku dělá hlavně rám. Ten správný převod ti tam hodí i ta SORA.

          2 0
          • TK75  

            To je přece nej nej upgrade…

            I v magazínu píšou (můj upgrade před sezonou)…nech shit zaplety, ale hlavne dej elektrošaltr :D

            0 0
      • XNeo  

        S tím souhlasím, kromě rámu jde všechno vyměnit. Teda on jde vyměnit i ten rám, ale pak máš jiný kolo :)

        0 0
        • xtonda  

          Já sem po prasknutí vyměnil jen rám a navěsil na něj vše z původního kola, je to jiný kolo?

          1 0
      • ladys  

        Po té reklamě co jsi mu cíleně udělal to budou prodeje :D

        0 0
        • gerrard  

          Taky se k tomu nešťastnému příspěvku přidám. Top mechanik, rozumný prodejce, kola na zakázku, výroba vlastních zápletů, dodavatel zápletů pro několik klubů. Jezdím za ním z Brna, protože se to kvalitou rozhodně vyplatí. Při jeho vytížení nemá potřebu si tady dělat takovou hloupou reklamu. Přikládám silničku na jeho zápletech, kdyby měl někdo pochyby, že píšu o něčem o čem nevím nic.

          0 1
          • Tomcat  

            veterán s ráfovými brzdami asi nebude ideální případ.

            1 0
            • Jason Voorhees  

              A ještě ke všemu asi o 2 čísla větší. Mít sedlo úplně vepředu a krátkej představec (kolik, 60mm?) a skoro zasunutou sedlovku, to fakt na silničce chceš. Sory Gerrard, ale tohle se moc nepovedlo, jestli staví kola „na míru“.

              1 1
              • Cavendish  

                Podle převodů a velikosti je to kolo pro nějakého kadeta., který časem poroste. Tak mu to aspoň vydrží déle :)

                0 0
              • Tomcat  

                Na míru to být může, může to být pro ženskou tam i ty ráfkový brzdy mohou pro nějakýho skřítka stačit. při takovýhle geometrii bych třeba očekával , že na řídítkách bude rovnou hrazda a dotyčná to má třeba na triatlon.

                1 1
                • kubad  

                  ten koment patří do vtipů :D

                  1 0
                  • Tomcat  

                    Jestli narážíš na to, že koupený rám není na míru. Tak připomínám jedno vlákno nějaký měsíc zpět , kde místní dělnická třída se mohla zbláznit z toho, že skládačka okolo konfekčního rámu není na míru. A je to až rám svařený nebo upečený na přání podle individuálního fitingu.

                    0 0
                    • kubad  

                      Narazím na ty bláboly co tu píšeš. Ale když té to baví :)

                      1 0
              • VojtaXY  

                A neni to detske kolo, u ktereho se pocita se zvedanim sedla, riditek a prodluzovanim predstavce?

                1 0
                • Tomcat  

                  může být ale pokud jsem pochopil zakládací vlákno je na horské kolo a jak je vidět místní old school silničářská sekta opět jede propagandu.

                  0 2
                • kubad  

                  jak píšeš, podle převodů to tak vypadá

                  1 0
                • gerrard  

                  Jasně. Mně ani nenapadlo, že to je potřeba vysvětlovat, když tu jde o něco úplně jiného.

                  0 0
              • gerrard  

                Kde přišels na to, že to je jeho stavba? Píšu jasně: „na jeho zápletech“. Je to roustoucí kolo pro dítě v nejmenším setupu. Aktuálně vypadá úplně jinak. Jen projevuješ svoji neznalost.

                0 0
              • bara2  

                Velikostně skoro na mě, tu štanglu bych chtěla o fous níž… ale u tohoto kola bych to i zkousla, ale hlavu bych chtěla kousek vyšší. :-)

                1 0
                • Aduldinho  

                  Baru, to bys ses ale už vznášela, zůstaň raději u Růženky! :-)

                  0 0
            • gerrard  

              Borci, jak chcete diskutovat, když neumíte číst. Kolo je moje stavba, jeho jsou jenom záplety. Je to tam jasně napsané. A ten veterán je z mého úhlu pohledu naprosto ideální kolo pro malou holku, pro kterou je to postavené. Jsou to bezduše, je to lehké, nemusím řešit kde s tím švihne. Aktuálně je sedlo o kus výš a je tam delší představec. Ale chápu. Lepší je hned dělat chytrolína mimo téma.

              4 0
          • ladys  

            Když se kouknu na tu fotku, to ma být vtip?

            0 0
      • mart910  

        Ten majitel bude asi Petr.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.