• Lance

    Zdar. Inspiroval mě Road tím svým nádherným titanem na 26". Tak se ptám na čem procentuálně jezdím nejvíc. Když je 26 mrtvá

    Anketa: Na čem

    38x
    10%
    15x
    4%
    94x
    25%
    67x
    18%
    30x
    8%
    20x
    5%
    57x
    15%
    57x
    15%
    • deleteduser  

      29 HT + grejvl :)

      • kubad  

        .

      • Petr L2  

        29 full + gravel. S gravelem pomalu 29HT ztráci smysl :-)

        • onuce  

          Mám jako gravel 26" HT s hladkými plášti, což pro toto užití je naprosto ideální. Prostě menší tuhá kola…

          • kubad  

            řešit tuhost kol a při tom mít gumovou vidlici hmm to je už asi vyšší level :D

            • onuce  

              Vidlici mám skvělou, totiž RST FA. Tuhá je perfektně!

              • kubad  

                jasně a teď tu o karkulce

                • deleteduser  

                  Romča má gravelkrosa, Onuce zas gravelhoráka, halt se rodí nové kategorie :D

                  Je to jako s gendery, těch je taky stále víc.

                  • roman II  

                    já mám pseudo gravela, né nějakou cx kterou někdo nazývá gravel:-)

                    • deleteduser  

                      Jo jo, pseudocyklista s pseudogravelem na pseudoduších :)

                      • krabica  

                        By mě zajímalo, jestli zkousne bezduše v autě, nebo tam má taky Tubulita. :-)

                        • kubad  

                          Tubilita pyco

                        • roman II  

                          Až budou fungovat bezduše u kol jako u aut tak dejte vědět :_)

                          • jIrI___  

                            Ony tak už ale kdysi fungovaly (památníci vzpomenou na plnotučné UST). Jenže to asi výrobcům nesypalo moc zlaťáků, protože to bylo nejspolehlivější možné řešení, a proto bylo v tichosti odstraněno a nastala doba TLR alchymistů :(.

                            • krabica  

                              UST mělo pár mínusů, jako váhu plášťů, složitější zaplétání a celkově to řešení bylo dražší a málo rozšířené. TLR si ze začátku každý zbastlil s minimálními náklady…

                              • Petr L2  

                                Přesně, kolega předvedl naprosto ukázkový příklad selektivní paměti – zbyla vzpomínka jen na to dobré, ale to vše, co dovedlo UST na smetiště nějak vypadlo :-)

                                • goofy  

                                  A co to konkrétně bylo? Mě náhodou přišly ve všem lepší. Že byly dražší? Asi jo. Ale to sraní se s páskou a a podobně je fakt oser.

                                  • MlokCZ  

                                    UST ráfky jsou k mání pořád a jak píšu níže, tak je také pořád vozím na všech svojich kolech a pásku neřeším.

                                    A konečně už jsou i nějaký ten rok k mání výrazně širší UST ráfky (tedy jsou to jen zapletené komplety).

                                    • goofy  

                                      Jo jo vím vím, že pár kousků se zachovalo, ale jsou to právě jenom celé záplety. Ale takové Deemax Pro by se mi hodně líbily. :-)

                                      • MlokCZ  

                                        Mě se líbí všechny ty UST varianty Maviců, tedy od Crossmax Pro, přex XA Pro až po Deemax Pro.

                                        Jediný problém u nich je přepálená cena, ta je hlavně na začátku když ten model přepracují hodně mimo. Postupem času se ale vždy objeví někde za již rozumnou do 600E a občas se zadaří i kolem 500E (2 páry Cmax XL, což je předchůdce XA Pro jsem bral právě těsně přes 500E).

                                        Nelíbila se mi dříve jediná věc a to hliníkový ořech (nemám rád zakusování kazet, i když jsem to nikdy neprotočil na ořechu úplně při použití vhodných kazet, takže to vyloženě tolik nevadilo, ale stejně to nemám rád). To se ale vyřešilo samo tím, že jsem před časem přešel na GX 2×11, takže mám všude xD ořech a tam je pro problému.

                                        A třeba tady mají aktuálně XA Pro za 610E.

                                        https://www.bike-discount.de/…elset-671625

                                        u Deemaxů je to o něco horší, tam jsem na tak dobrou cenu ještě nenarazil.

                                  • roman II  

                                    Konečně to někdo přiznal, to to ale trvalo:-)

                                    • goofy  

                                      Já to tvrdím od začátku. Bezduše mi fungují a už bych neměnil, ale pokud bych se mohl dostat k plnohodnotným UST za rozumnou cenu, tak jdu hned.

                                      • -b-n-x-  

                                        Mam ust kola + normalni TR maxxisy a mam pocit, ze to docela funguje. Predni kolo stale bez mlika.

                                        • goofy  

                                          No právě. Takhle si to dokážu představit.

                                        • xtonda  

                                          Mě svinící potenciál toho tmelu úplně neláká, ale tohle bych si asi dokázal představit. Teď ještě nějaké tipy na levné UST ráfky / kola.

                                          • MlokCZ  

                                            Pokud chceš co nejčistší řešení, tak stačí jít cestou na první zatěsnění FL tmel a následně neřešit dolévání. Pokud bude potřeba jakákoliv následná manipulace se sundáním pláště, tak FL umyješ rychle a jen vodou.

                                            Opravdu hodně levná UST kola na trhu žádná nejsou. Ono už je na trhu toho v UST naprosté minimum. V podstatě jen ty hliníkové Pro verze Maviců (které jsou od těch nejméně 500E v dobré akci). Fulcrum přestal UST kola už dělat. A nejsem si jistý, jestli náhodou nějaký výrobce ještě nezůstal, ještě třeba Easton kdysi dělal UST kola.

                                            Samotné UST ráfky už Mavic v nabídce také nemá.

                                            • onuce  

                                              A co ten ghetto styl, ten přec mléko nevyžaduje. Přijde mi to jako nejelegantnější řešení, pokud by mi vadily duše.

                                              • MlokCZ  

                                                Aspoň trochu tmelu na počátku vyžaduje každá varianta, protože UST pláště už na trhu nejsou žádné. Sice některé TLR se k tomu blíží a poměrně dost kusů těsní i tmelu, tak ne každý kus a zaručeno to není u žádného.

                                            • -b-n-x-  

                                              Ano Easton – ty zrovna mam (Havoc). Ale taky nevim jestli to jeste delaji.

                                              • krabica  

                                                Easton už dělá jen silniční věci, MTB má v koncernu na starost RaceFace.

                            • MlokCZ  

                              Už jsem to tu psal a také jako reakci na tvůj příspěvek.

                              Současné TLE Schwalbe už jsou skoro tam, kde to s UST končilo. Už jim jen chybí mírně lepší odolnost běhounu. Přidat 50g na běhounu a jsme na srovnatelných vlastnostech s UST plášti s tím, že to je při menší hmotnosti. S těmi +50g by 29" verze byla na hmotnosti 26" UST. Patky jsou lepší ty současné, UST patky byly zbytečně široké a přesahovali tu zvýšenou hranu UST ráfku (současné TLR patky tak drží lépe a více brání spadnutí do středového žlábku).

                              UST ráfky jsou k mání pořád, vozím na všech svojich kolech.

                          • Sgt Pepper  

                            zrovna dneska jsem řešil defekt na autě…

                  • 7021  

                    A jak se rika crossu s pevnou vidli a berany?

                • onuce  

                  Je to pravda, kmitá méně než moje 29" s 34mm nohami.

          • Petr L2  

            HT s úzkými plášti gravel nenahradí, natož s 26" koly, věř mi :-)

            • onuce  

              A prosím, věřte jednou mně, předčí. Menší tuhá kola nemaří energii, jsou lehčí, při tomto stylu jízdy není nutno převalovat se přes kořeny… Jezdil jsem tak celé minulé léto i 130km švihy a luxus. Navíc mám odpruženou sedlovku s paralelgramem, tedy vlastně ve výsledku jakýs fullgravel. Pohodlí, komfort, rychlost, ovladatelnost, hbitost.

    • kubad  

      29" HT

      28" Gravel/CX

      28" Silnice

      27,5+ HT

      27,5 AM Full

      podle nálady

    • Vilém  

      Road?

    • roman II  

      dětský kola 26" už fakt ne :-)

    • Mereck  

      Anketa celkem na pytel – hodně lidí tu má více kol, hlasovat však lze jen 1×. Tak jedině změnit název na „Na čem nejraději (či nejčastěji) jezdím“

      Já třeba víceméně 50/50 jezdím Full/HT, ale to z ankety nikdo nepozná.

    • rb  

      26" HT do práce

      27,5" full ve volnu

    • THORX  

      HT 27,5+

    • goofy  

      26" full… :-)

      • -b-n-x-  

        Sam se divim, ze nas tu je takovych jeste porad docela dost :-)

        • goofy  

          Tady u nás v Asii se tomu ani moc nedivím, ale jestli jich jezdí dost i v Praze, tak to ještě není tak špatné. :-)

          • -b-n-x-  

            No, ale ze jich je tolik tady na BF, to mi hlava nebere! :-)

            V Praze jsem s tim beztak sam. No, vlastne jeste Sunshine29. Coz je divne pri te jeho prezdivce :-)

            • goofy  

              Jo takhle. :-) No u nás tu 26 bylo ještě dost. Prakticky pokaždé na vyjížďce 26 převažovaly, ale teď se to nějak začíná obracet, jelikož dost lidí chystá na novou sezónu výměnu. :-)

              • deletedpzmstn  

                co je špatného na 26 že nad tím jakože všichni ohrnují nos?

                • goofy  

                  Nic. Jen prostě kupují po x-letech nové kola, a to už ve 26 prostě nekoupíš.

                  • deletedpzmstn  

                    aha, takto

                    jinak asi funkčně má každé svoje pro a proti a nedá se obecně říct, co je lepší – maximálně když si někdo dá svoje subjektivní kritéria, tak to může rozseknout

                    • xtonda  

                      Už sem to tu někde psal, i s odkazem na nějaký článek o historii. Když se s MTB začínalo, tak se předělávala jakási městská kola, která používala tento průměr kol, prostě protože nic jiného vhodného nebylo a postupem času se tento rozměr vžil aniž by pro to byl nějaký důvod.

                      Když se podíváš od jaké doporučené výšky se dětská kola osazují 26" koly, tak jaký dává smysl aby na tom samém jezdil dospělý muž?

                      • hekynen  

                        Při mých 170 cm (vč. podrážek bot) mi ta 26" smysl dává hodně velký…

                      • Rychlej turista  

                        Jestli problém není v tom, že se děcka předčasně cpou na velká kola.

                        • xtonda  

                          Co znamená předčasně?

                            • xtonda  

                              Ano, podobně rádoby vtipnou odpověď jsem čekal, nicméně snad není těžké pochopit, že mě zajímá při jakých rozměrech dítěte a rozměrech kola to je předčasně a kdy už to není předčasně.

                              • Rychlej turista  

                                Až si děcko samo řekne, že by to chtělo něco většího.

                                Jenomže to v dnešní době už není prakticky možné – buďto ho na něj zakomplexovaní nebo obchodníky zpracovaní taťkové posadí sami nebo chce to, co vidí u svých stejně velkých kamarádů, kteří byli zakomplexovanými nebo obchodníky zpracovaní taťky na vetší kolo posazeni.

                      • deletedpzmstn  

                        menší kola přece mají i nějaké výhody – menší hmotnost, trochu sníží těžiště celého kola a asi i aerodynamický odpor, asi obecně budou i trochu pevnější – proti tomu jsou nevýhody – větší valivý odpor, horší převalování přes překážky a pak možná něco se stabilitou/posazem?

                        záleží přece jenom na tom, čemu kdo dává přednost, ne? ale přiklonit se dá snadno ke kterékoliv straně…

                        zvlášť když se k tomu druhotně přidá nižší cena a možnost sdílet jedno ze svých kol třeba s větším dítětem, případně s partnerkou

                        • onuce  

                          Samozřejmě, však proto využívám 26"HT s hladšími plášti jako universální cestovní kolo na delší švihy.

                          Ovšem upozorňuji, že tímto nepřistupuji na jinak u Vás obvyklé trolení, více již se k tomu vyjadřovat nebudu.

                          • deleteduser  

                            Zapomněls na skládačku…

                          • deletedpzmstn  

                            já teď právě laboruju se zimákem – mám osvědčeného neodpruženého na 26"x1.5 a připraveného dalšího na 28"x1.5 – zkouším občas přesedlat, ale je to takové celkově moc vysoké, nestabilní, nějak mi to nesedí, necítím se na tom tak dobře. Nehledě k tomu, že v zatáčce škrtám špičkou boty o přední kolo. Uvidím až na jaře budu přesedat ze Sirruse, třeba to bude lepší.

                            tou druhou větou mi nahráváš na celkem obligátní reakci… ale asi to spolknu, když už tak to nemáš moc lehké :-)

                        • xtonda  

                          Neříkám, že nejsou nějaké jednotlivosti, kdy to vyjde líp, při použití totožného materiálu bude 26" lehčí a tužší, ale zase není problém udělat i 29" kola dost lehká a tuhá.

                          Jen sem tím chtěl říct, že rozměr 26" byl z nouze ctnost a že přechod většinové produkce na 27,5 a 29 není marketingový hype zatracující něco, co se vyselektovalo jako optimum dlouhodobou evolucí.

                        • Libores  

                          zajímá mě jak to myslíš s tím těžištěm. Čím větší kola, tím výš je těžiště? Děkuji

                          • deletedpzmstn  

                            ano – jednak to samo kolo má těžiště výše

                            a jednak i vidlice jsou vyšší – rám kola se samozřejmě dá postavit tak, že se zase nějak zdrcne dolů, ale to není případ toho mého zimáku – zadní vodorovná trubka vidlice vede od středu kola vodorovně ke středu šlapání – takže je cca o palec výše u 28 než u 26 – při stejně dlouhých klikách pak máš celé tělo o ten palec ve větší výšce, tedy i tvoje celkové těžiště je posunuté nahoru.

                            • xtonda  

                              Výška sedla od šlapacího středu závisí na výšce jezdce, respektive délce jeho nohou a výška středového složení od země závisí na konkrétní geometrii konkrétního kola. Tak z toho nedělej obecné závěry.

                              • deletedpzmstn  

                                pokud je ta geometrie dělaná tak, že ta trubka vidlice je od středu do středu vodorovně (což u starších kol je řekl bych celkem pravidlo), je to správný obecný závěr pro tyhle kola

                                i těžiště samotného kola/výpletu a pláště je vždy výše – to je také správný obecný závěr pro všechny kola – tohle ani rám nevykompenzuje

                                • xtonda  

                                  Zase se odkazuješ na geo nějakého svého šrotu a bez podložení to zobecňuješ. A pro stejný BB height bude logicky u 26 menší BB drop a tedy vzpěra bude méně z kopce. Změna těžiště samotného kola a výpletů bude nepodstatná.

                                  • deletedpzmstn  

                                    „ten můj šrot“ bych ještě mohl doplnit o „můj ne tak úplně šrot“ (Specialized Sirrus Carbon) – ten to těžiště taky má jaksi vysoko a popravdě nějaké reálné podložení jsem zatím uvedl jenom já…

                            • Libores  

                              chápu, na svých kolech to takhle zřejmě máš. Je to takhle u všech kol, u všech geometrií a typů kol? Proč je u 29" BB výš něž u 26"?

                      • onuce  

                        Je obrovskou chybou volit průměr kol dle výšky postavy, místo způsobu užití.

                      • Atilla  

                        Taky byl někde komplexní test mezi 26–27.5–29 a 27.5 na tom bylo nejhůř, protože si to vzalo to nejhorší z obou rozměrů :)

                  • Elwing  

                    Je to tak. Nějaký prodejce mi říkal, že pokud mám na sebe vyladěnou 26, na které se mi dobře jezdí, tak není důvod to měnit jen kvůli velikosti kol. Takže ještě sezonu s tím určitě vydržím, sjezďák už musel jít, toho už jsem chtěla nového.

                • hekynen  

                  Špatného na tom je to, že 26 už nekoupíš..

                • -b-n-x-  

                  A tak ja bych bral urcite rad vetsi kola. Precejen to v nejakem beznem terenu poznat je.

    • krabica  

      28 gravel

      27,5 EN full

      27,5 Trail full

      26 beer HT

    • roupik  

      jednoznačně silnička, ještě nám starý trekový kolo, ale na tom jen s dětma

    • MlokCZ  

      Mám to dost vyrovnané mezi 29" HT a 29" fullem, HT ale asi těsně vede (jak na něm jezdím i do práce).

    • deletedpzmstn  

      Mám asitak 14 kol, na všech se snažím alespoň jednou za rok projet, ale hodně jich tu není v nabídce ankety – chybí 20" kola (mám 3 kousky), chybí trek s 28" bez odpružení nebo s odpružením (mám taky 3 kousky), chybí trek s 26" bez odpružení (mám další 4 kousky), dál pak různé hybridy jako je fitness kolo

      nakonec si vyberu jen v kategorii 26" HT, kde mám 3 kousky, takže 11/14 mých kol se nedá zařadit…

      jo a momentálně vede staré železo 26" na neodpružených vidlicích – pláště 26×1.5 na koloběžku – je to můj zimák na silnici, za poslední měsíc a půl najeto přes 1000km – to kolo nikdy dřív tolik nejezdilo

      • Zdendyš  

        Ctrnact kol ! Proboha, zapomnel jsi snad skromnost kdesi za dvermi … budu se dnes modlit za spasu tve duse.

        No, koukam ze se v moravske zemi mate dobre to se hned pozna kde jsou penize. My pragocentraliste nemame pomalu co jist a vam tam uz nestaci snad ani danci na kancim.

        ;)

        • deletedpzmstn  

          hodně jich je s malou hodnotou – celková hodnota všech těch kol dohromady je asitak 90kkč, co jsem teď v rychlosti odhadl – to tu má leckdo v jednom jediném kole – zkusím letos něco dát pryč (pokud zase něco nepřikoupím…)

          větší výzva je jejich umístění a provozování…

          • Zdendyš  

            Potesil jsi mne . Ja mam jenom pet zavodnich kol ovsem pozor, ;) dve jsou „mrtva“ 26"… ;) a silnicka. Njn, se to nastrada za ta desetileti a potom ty neustale inovace od vyrobcu i kdyz nektere bych spis nazval devastaci.

            ;).

    • vlasto  

      toz moje kategorie ti tam chybi:

      28" HT Fitness bajk 60% ( hlavne do rachoty)

      26" Full Fatbike 40% ( do hor)

    • šlapatko  

      26 šichťák s pevnou

      27,5 ht

      pseudo gravel co dům dal

    • losiik  

      na kole nejezdim, jenom prudim na bike fóru :)

    • va-bo  

      Nejvíc na KONA Hei Hei. Nemá chybu.

    • 2ndrate  

      29 HT

    • scalar  

      27,5" HT, 29" celopevňák, silnice, „gravel“, 26" full, cross…Procentuálně nejvíc asi aktuálně běhám :-)))

    • nozaki  

      27,5 full a silnička

    • Cavendish  

      Road + CX

    • Atilla  

      26 DIRT

      27.5 DH

      27.5 FULL TRAIL

      29/27.5+ HT

    • černápole  

      fotky přítelkyň taky sem nebo zůstaneme u kol?

    • Elwing  

      26 full enduro

      27,5 full DH

      Když vyjedu mezi lidi, kteří jezdí to, co já, tak jsem jediná s šestadvacítkou. Stejně nepatřičně jsem si připadala do loňska v bikeparcích, kde už šestadvacítky taky téměř nebyly. Letos počítám, že 27,5 DH nahraděj 29 a ze mě bude zas exot :-D

      • goofy  

        No u nás se to ještě celkem drželo, ale teď začali všichni přezbrojovat na nové kola a už tu moc 26 nezůstane… :-D

    • exxonvaldez  

      27,5 HT

    • blue.sun  

      Není nad to mít jen jedno kolo a nic neřešit. :-D

      Podporuju 29" HT.

      • roman II  

        není, když se porouchá něco tak druhej den nemůžeš na kolo, za ideál považuju tři kola mít doma

        • deletedpzmstn  

          silnice, terén, zimák?

          to by byl sen to takhle zredukovat, já tam mám ještě kritéria drahé/levné (=dá se zamknout u vlaku a nechat přes den bez dozoru), pak terén rychle a terén na jistotu a v pohodě, pak ještě drahé/levné z pohledu kilometrových nákladů na silnici, pak ještě pro mne / pro návštěvu a fůra dalších pseudokritérií + vzájmené kombinace se základním silnice/terén/zimák

          ideálně jich více skloubit do jednoho kola, ale není to tak jednoduché

        • Lance  

          Přesně tak. 3 minimum

        • roman II  

          u mě letos budu redukovat počet kol a zůstanu u 29 HT, pseudo gravel a e-celopérko 29

          • nitraq  

            Pseudo… líbí se mi tvá úporná snaha stále pseudovat.

            • deleteduser  

              Snaží se protlačit do módní skupiny, ale nemá na to vybavení… tak to zkouší remízou.

              Chápej, pokud by napsal, že má krosové kolo, tak se s ním nebudou bavit ani dveře na hajzl.

            • roman II  

              naštěstí se nemusím nikoho ptát co si můžu napsat, takže pseudo gravel s karbonkou na hydraulikách a komplet na ultegře s rovnejma za necelých 25 s tubolitama a váhou 9,1 :-)

              • nitraq  

                Jistě, taky můžu o své krosce tvrdit, že to je pseudo aero silnice.

                • deleteduser  

                  Když si na grejvla hodím silniční kola, tak mám pseudo silničku nebo nemám pseudo silničku?

              • roman II  

                a 40mm pláště, to musí být u pseudo gravelu být, nic pod tím bych nechtěl

                • deleteduser  

                  4-ce-timm-ové pláště jsou tak na silničku, echtovej pseudovej grejvlík musí mít minimálně 4-cet5-ětmm.

                  Ještě máš co pseudodohánět.

                  • nitraq  

                    Ty tvoje číslovky.

                    • deleteduser  

                      Simtě, co se to nelíbí na 4-cítce? Lepší než Heky a jeho 1/2–2-nácté…

                      • nitraq  

                        4-cítka je ještě cajk. Ale jak to začneš skloňovat, přidávat mm a dělat z toho přídavný jméno, hlava začíná explodovat.

                        • deleteduser  

                          A teď si vem, že negramotům praská hlava už, když mají napsat 1. :)

                          Je teda fakt, že tyhle prasozápisy jsou zápřah i pro mou hlavu, protože kontrola pravopisu samozřejmě protestuje :D

                          p.s. a co třeba zápis 3/4 → 2-náct?

              • nitraq  

                Dneska ráno jsem při záchodový meditaci byl osvícen. Jako k silnici je kolo s rovnými řidítky fitness silnice, tak ke gravelu je kolo s rovnými řidítky fitness gravel. Takže od nyní fitness gravel.

                • deleteduser  

                  Aha, takže už ne krosové kolo, ale fitness gravel… oukej, to musím říct kamarádovi, že má přestat říkat kros.

                  Každopádně bude mít Romča pořád komplexy, že se pořádně nezohne k beranům a musí jezdit na pseudokole, když nemá na plnokrevné :)

                  • nitraq  

                    Ale kdepak. Tohle byla taková snaha Romanovi pomoci. Pokud tvůj kamarád má krose a je spokojen s tím, že má krose, nechť jej nadále tituluje jako kros.

                    • roman II  

                      fitness gravel – to taky nezní vůbec špatně, jinak já vím jak to nazývat a jestli to nějaké ovci vadí je to jen její problém :-)

        • blue.sun  

          Když se něco porouchá, jdu běhat. V čem je problém? Nebo plavat. Nebo do posilky na veslařák. Nebo cokoli jiného.

          Ještě bych přetrpěl k bajku silničku, ale zbytek mě nechává zcela chladným.

          • MlokCZ  

            Pokud sportuješ výhradně sám, tak to udělat můžeš. Pokud máš v plánu vyjížďku s partou, tak smůla. A pokud se kolo pokazí (a je to něco, co tam hned na místě nemůžeš opravit) třeba na cyklo dovolené, tak to musí být hrozná radost (já bych byl tedy naštvaný opravdu hodně, naštěstí se mi nestalo nikdy, protože vozím na dovolenou vždy 2 kola – a neopravitelnou závadu na místě jsem už párkrát zažil).

            • blue.sun  

              Tak… parta se beze mne obejde, stejně jako se já snad dovedu obejít pro jednou bez nich. A na dovolené to sice může být průšvih, uznávám, ale abych kvůli tomu na dovolenou tahal dva bajky, to fakt ne…

              Asi hlavně proto, že na „životě s kolem“ nejsem závislý.

          • deleteduser  

            Nebo honit… nebo prudit na b-f…

      • jIrI___  

        +1. Já se před třemi lety po pořízení gravelu zbavil fulla zatím mi to tak plně vyhovuje. Ale je fakt, že toto hodně ovlivňuje oblast, ve které člověk bydlí. Tady na placku a polňačky kolem Ostravy je pro mě gravel ideální, ale 18 let jsem bydlel v Beskydech a tam bych gravel zase využil daleko méně než právě fulla a z té dvojice bych se s velkou pravděpodobností zbavil gravelu.

        • sYs  

          No vidíš, já se zbavil 27,5" fulla (160/140) a to žiju prakticky v Beskydech. Řekl bych, že i v Beskydech se dá na gravelu vyblbnout. Jasně, že nejezdím to, co na fullu, na druhou stranu, člověk objeví spoustu nových lesních cest atd.

        • Mig_all  

          A co si nechat obě?

          • jIrI___  

            Takový byl původní plán, ale nakonec se na fulla ve sklepě jen prášilo. A prodej pokryl dva nájmy, takže dva měsíce jsem žil jako král, spokojenost :D

    • Mig_all  

      čumím kolik lidí ještě jezdí 26" a jak málo se navzdory masírce prosazuje 27,5"

      • hekynen  

        27,5" se prosazuje hlavně proto, ne-li jen kvůli tomu, že 26" se přestalo vyrábět..

        Taky přejdu na 27,5". Ovšem ne dobrovolně, ale jen proto, že musím.. :-/

        • -b-n-x-  

          No, ja posledni dva roky premyslim, jestli nejake moje dalsi kolo bude 27,5, nebo 29. A zatim se nedokazu rozhodnout. Ale asi mi to mozna nakonec bude jedno. Asi spise rozhodnou jine veci.

        • Peslezedirou  

          1* tak to bylo u mně…

    • Lance  

      Nekdo nejaka zmena? 29 mi nesmi do domu. Silnicku sem.prodal

      • Rychlej turista  

        U mně :-)

        • Cavendish  

          Sledoval sem se zatajeným dechem a už ani nedoufal. Gratulace a FOTO!

          • Rychlej turista  

            Asi ho zkusím prozatímně vyfotit mým mobilem – jen pro hrubou představu, jak si vypadá. Než seženu někoho s foťákem :-D

            • Rychlej turista  

              Tak jsem ho teda vyfotil :-D

              • Peslezedirou  

                Vypadá suprově, přeji mnoho šťastných km :-)

              • Polka  

                Pěkný!

              • tomasz70  

                Podle fotky vidím, že jsi z Poruby nebo jen fotka u bludneho kamene. Bydlím asi 200m od kamene směrem k Penny po ul. K Okovici. Kolo zajímavé. Taková převlečena silnička za HT.

                • Rychlej turista  

                  Jsem teď v Porubě. Když tak písni a můžeme dát švih :-)

                  • tomasz70  

                    Toho času ležím v nemocnici. Vypla mi nějak ruka, ale dnes mě pouští, pak rehabky. Ale na kole mi to až tak nevadí pokud bych nejel nějaký delší sjezd kde bych musel být opřen více na rukou. To bych asi trpěl. Ale je dobré vědět.

      • goofy  

        Zde prosím. Už mám taky tu super kůl 27,5. i když to vlastně super a kůl není, bo teď už zase znova frčí 29… :-)

        • Breakpain  

          Ty chceš jít prostě vždycky proti proudu, jen to přiznej :D

          • -b-n-x-  

            Na 29 půjde, až to již několik let bude mrtvý rozměr a všichni budou zase na 26 :-)

      • cubista  

        Konzervativně beze změny 26 HT + silnička.

    • Annaai1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.