• PjSky

    Protoze prevyseni vic boli, berte to jako dulezitejsi udaj :) nasel jsem jednu starsi anketu a tam se vazne nasli „bivojove“ s vic jak 17,000km ale zas nerekli, kolik toho „vylezli“. Napr. ja jezdim tak 3× tydne 45km na 650m Kdezto mladas z firmy jezdi cca 3–5× tydne 130km +1150m.. kolem Nizboru, kdyby ste chteli taky zkusit.

    Anketa: Tak kolik tak najedete a hlavne nastoupate?

    0 0
    • maxtor  

      A jak chceš spolehlivě zjistit převýšení, které jsi najel?? To sedneš k mapě a počítáš vrstevnice??? Nevím jak ostatní, jsem převýšení nikdy speciálně neřešil.

      0 0
      • PjSky  

        jasne, ruzne barometricke pristroje nejsou od veci… ja zas jezdim s GPS a to uz je jine zradlo :) kdyz vezmu data vsech zaznamenanych bodu a prozenu je excelem tak mam metry horizontalni i vertikalni s presnosti 3m [relativne]. vzhledem k tomu, ze GPS meri aktualni zmenu polohy a tak odvozuje udaje, je fakticka presnost pri plynulem prijmu signalu 99.9% jinak pro lidi bez pristroju je moznost odhadu prevyseni pomoci

        mapy.idnes.cz/cy­kloturistika/

        zde klepnete na vyhledavani a zadejte svoji trasu… v itinerari na konci listu se pak stvori krasny grafik prevyseni :D skvela mapa… jinak timto Prohlasuji Prazske Kolo 8100 za bombic trasu…

        0 0
      • Motyll  

        Jednoduse. Podivam se na moje VDO :)

        0 0
    • Biker jak Pes  

      No to bude trochu složitější. Tento rok už mám 11 000km a výško měr nemám, tak ti moc nepovím. V červenci jsem byl trénovat v Jeseníkách a tam jsem za týden najel 600km a nastoupal více než 10 000 m. Tak si to spočítej… ;)))

      0 0
    • Darkson  

      sakra, chtěl jsem se podívat kdo hlasoval přes 200km nastoupanejch a omylemm se tam zařadil. patřím do kategorie mezi 100.000 až 200.000 vejško­vejch :-).

      0 0
    • RUR  

      Když tak o tom uvažuju, tak přes těch 15 výškovejch mám za poslední 2 měsíce i pěšky:-))))

      0 0
    • Darkson  

      docela by mne zajímalo, kdo má víc jak 200km. to znamená najet minimálně 15.000 – 17.000 km v kopcích, nikoliv na Štěchovický apod.

      0 0
    • petebike  

      neni tam pro me kolonka :-(

      0 0
      • rock  

        Jak to ? To jsi nastoupal něco v intervalu 195–200 km ?

        0 0
        • Pebe  

          spíš najede víc jak 10000km, ale nenastoupá 200000m a více

          0 0
          • rock  

            V zadání je napsané, že převýšení je důležitější (chápu prioritní) údaj …

            0 0
            • Pebe  

              já třeba nemám jak spočítat výškové metry, tak jsem dal samozřejmě přednost najetým km

              0 0
        • petebike  

          vecer se kouknu do polaru, jak na tom letos jsem, ale uz ted vim ze spatne :-(

          0 0
      • jecnak  

        Jsem na tom stejne.

        Dokonce se obavam, ze ani lecktery profik nebude mit vic jak 200km za rok. Prece jen objemy na rovinach jsou zaklad a kopce uz jen bonus.

        0 0
    • MARIN  

      Momentalne od zacatku roku najeto 5911km a nastoupano 84345m

      0 0
      • maxtor  

        Jak jsi spočítal to převýšení. Existují tacháky s výškoměrem?

        0 0
        • Paja  

          Presne tak

          0 0
          • maxtor  

            A podle čeho určí výšku??

            0 0
            • raceman  

              podle tlaku tuším

              0 0
              • maxtor  

                To je právě ono!! Když jsme domů kupovali tlakoměr, tak jsme jej museli nejdříve zakalibrovat na uvedenou výšku. Jestli výšku ten tachák určuje podle tlaku tak jistě počítá s tím, že čím menší tlak, tím větší výška. Nemůže ale zhodnotit to, že tlak je proměnlivý a i když jedeš po rovině a mění se tlak, tak ti to klidně ukáže, že jedeš do kopce nebo z kopce.

                0 0
                • JJ  

                  Zmeny tlaku v dusledku pocasi jsou obvykle mnohem mensi nez zmeny s nadmorskou vyskou. Pokud nebereme v uvahu tornada a tak:)

                  0 0
                  • maxtor  

                    Právě jsem nad tím uvažoval, jaká může být odchylka mezi tlakovou níží a výší v přepočtu na výškové metry. Neví to někdo??

                    0 0
                    • MARIN  

                      No tak kdyz vecer nakalibruju Polara na domacich 555m n/m tak rano ukazuje obcas taky ±50m rozdil. Musi byt velka zmena pocasi prec noc ale v konkretnich cislech tlaku jsem to jeste na domaci meteostanici nezkoumal ale nekdy to zkusim prohlidnout a porovnat.

                      0 0
                    • goood  

                      Pred vyjizdkou na Jested jsem nakalibroval Polar na 298 m. Po navratu (16,5 hodiny jizdy) jsem mel na tom samem miste vysku 315m.

                      0 0
                    • Paja  

                      V nasi nadmorske vysce znamena zmena 1hPa cca 8,7m, tj. mezi extremy cca 990hPa a 1035hPa by to udelalo pribl. 390m.(ve vyssich nm. vyskach je ta zmena mensi). To jsou ale extremy, napr. naposledy jsem kalibroval vyskomer predevcirem, od te doby se docela zmenilo pocasi k horsimu a vyskomer ukazuje, ze jsem o 50m vys nez v realu, tj. tlak klesl o 5,7hPa. Takze pomoci zname „domaci“ vysky se da i docela predpovidat pocasi:o) Pokud je stale pocasi, jsou odchylky behem 1 dne minimalni, zvlast pokud obcas vyskomer zkalibrujes (napr. podle vyskovych bodu).

                      0 0
                • MARIN  

                  Ale jo tak nejaka odchylka tam urcite je stejne jako treba u ujetych kilometru ale me tahle mereni staci :)

                  0 0
                • jecnak  

                  Rozdily behem dne jsou tak max 20m (Polar 725), coz se mi zda rozumny.

                  0 0
                  • Orbis  

                    tak tak:-)

                    0 0
                    • maxtor  

                      Jen mě to zajímalo. Pokud je to tak, tak je to fakt super.

                      0 0
                  • rock  

                    20m (a kdosi tu psal až 50) ? Tak to je dost tragédie, zase jsem o nějakou tu iluzi chudší.

                    0 0
                    • JJ  

                      To je v klidu, kdyz sem chodil v Rusku po horach, tak se udaje v mape a v realu lisily trochu vic. Jdes do sedla, ktery ma mit 2900 a kdyz ses tam, tak GPSka ukazuje 3600:) Tech 20 resp 50m neni aktualni presnost, takze vliv na nastoupane metry to ma minimalni

                      0 0
                      • McBlacky  

                        právě když nastoupáš za celý den 2–3tisíce tak se v tom ta padesátka max ztratí… na krátším časovým úseku to zase nebude tak hrozný – změna tlaku není instant většinou :)

                        0 0
                        • rock  

                          Jo, jako v součtu za den se to určitě ztratí, to je v pohodě. Akorát by mne asi z principu iritovalo, kdyby mi hračka ukazovala okamžitých 480 a já věděl, že jsem v 510 m.n.m. …

                          0 0
                          • Martin  

                            Kdybys to věděl, tak si hodinky překalibruješ a je to:-) Třeba taková GPS Garmin legend udává odchylku nadmořské výšky 17m.

                            0 0
                    • reidy  

                      Barometrický výškoměr měří na principu změny tlaku. známá věc!! Takže u takového přístoje po nákupu zjistit přesnou výšku,( letiště,hora atd.) zkalibrovat výškoměr – po přijezdu domů zjistit aktulální výšku a je to. Při dalším výjezdu pouze nastavit výšku nehledě na aktuální tlak a jedem – přesnost 1m. Vlastím protreková CASIA rozdíl max. 5m.

                      0 0
                    • MARIN  

                      Nojo ale tech 50m to byl rozdil mezi 30stupni asi v 19:00hod a jasnym pocasim vecer a druhym dnem rano cca 8:00hod s 16stupni a chcavakem

                      0 0
                    • Paja  

                      jenze ta odchylka neni chyba pristroje, naopak tlakovy vyskomer je presnejsi nez mereni vysky pomoci GPS, musis ho ale obcas zkalibrovat.

                      0 0
    • Daník  

      Převýšení ale neznám a více než kolik km přijde na to „jak“. A v tom bych se už tolik neprsil, takové nedělní výlety s přítelkou nejsou to, co závodní nasazení..

      0 0
    • Beeda  

      Nepocitam to, takze cca 2000km zavodnich, kde priblizne 100km=2500m, 18000km treninkovych kde, 100km~500m, cili 20×2500+180×5­00=~140000m B.

      PS: joo a kde jsi vzal, ze prevyseni boli vic?

      0 0
    • Marika88  

      Tak já bych se zařadila asi do té třetí skupiny, i když výšku jen odhaduju. Najeto mám 6000km převážně kopcovitým terénem Hostýnských vrchů, tak snad by to převýšení mohlo být nad 65000m…no vlastně je to jedno, stejnak jsem chcípák.

      0 0
    • petebike  

      tak sem se poradne kouknul a vidim mam najeto 6390 km a nastoupano cca 48000 metru

      0 0
    • Ice-goofy  

      Ja patrim do druhe vice nestiham ;) ale treba casem se to s casem zlepsi

      0 0
    • tomek  

      Já byl na biku v Itálii a za 8 dnů jsem nastoupal, většinou v terénu 15500m. Za celou sezónu se to nedá sečíst, výškoměr většinou nezapínám.

      0 0
    • goood  

      Tak jsem se podival do deniku a mam najeto na kole 7100 km a nastoupano 90060 m

      0 0
    • blue.sun  

      Jak to děláte, že můžete najezdit desetitisíce km? Můj současnej stav je 500 :'( Je fakt teda, že k tomu taky hodně kiláků na inlajnách, ale i tak…

      0 0
      • mastihuba  

        to chce občas vyjet :)

        0 0
      • McBlacky  

        nevisíme furt na B-F no :) a navíc jezdíme rychle :) a dost pomáhá že pořád -celý rok- :) a taky umíme dobře lhát :) :)

        0 0
        • blue.sun  

          Kdyby tu byla statistika mých přístupů, tak jsem tu tak jednou týdně na hodinu a to ještě z práce/školy. Nejhorší je, že mi nevychází ani víkendy.

          0 0
    • wroum  

      nevim kolik najezdim a netusim kolik nastoupam a je mi to fuk. jedno ale vim jiste, radsi bych sjel nekolikanasobek toho, co nastoupam :-)

      0 0
      • maxtor  

        Ono bys asi musel být hodně velký masochista, abys raději jezdil do kopce než z kopce:-)

        0 0
        • pop  

          Ono je někdy lepší jet do kopce než proti větru…o kopci vím,že brzo skončí, ale protivítr těžko-leda bych se obrátil sám :)). Jeden z důvodů proč nemám rád silnice…

          0 0
          • wroum  

            …leda bych se obratil sam… to je blbost, z vlastni zkusenosti vim, ze VZDY jedes proti vetru. je to snad i jeden z Murphyho zakonu :-)

            0 0
          • Komi  

            To by si měl pak ale asi krapánek delší cestu :-)

            0 0
        • VencaV1  

          Myslim, ze takovejch masochistu je tu dost. :)

          0 0
    • Rychlej turista  

      No já do kopců jezdím pomalu, takže mě to v nich ani nějak moc nebolí, takže podle toho vlastně jezdím pořád po rovině :-D Na ní si ale zase dávat umím :-D Takže nevím, kam se zařadit: 16 478 km a 160,45 km

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.