• Fido

    malý dotaz, zkoušel jste někdo kompresorek z ledničky použít k foukání kol???? teď jsem byl ve sběrných surovinách a pár kompresorů se tam válelo, tak mě napadlo, že by to možná šlo přizpůsobit, nemám totiž velkou pumpu… a pokud to někdo má, kolikpak to umí tlaku díky

    0 0
    • MartinXC  

      Tož to by mě taky zajímalo. A jestli k tomu někdo máte nějaký odkaz nebo popisek, zveřejněním uděláte službu celému bikerstvu. Díky moc předem.

      0 0
    • jecnak  

      Sam jsem to nezkousel, ale uz dlouho se na to chystam, protoze v jednom shopu to tak maji a tvrdili, ze to v klidu nafouka i galusky na 12ATM Jen je problem, ze to fouka hodne pomalu – dloho trva, nez se nafouka treba nejaka 2,2ka plast.

      0 0
    • K2  

      Jde to, kdysi jsme to měli doma, než jsme si pořídili pořádný kompresor. Zkuste se zamyslet i nad autokomresory na 12V napájenými z nějakého zdroje (nabíječky, nebo přímo z auta). Stojí do 500 (ten co mám ale dělá poměrně kravál) Fouká na velký tlak, ale pomalu

      0 0
    • sepp  

      Kompresor z ledničky se určitě nechá použít k foukání kol. Používají to modeláři na stříkací pistole. Podívám se, někde bych měl mít návod. Pokud to najdu, tak to zašlu.

      0 0
      • sepp  

        Tak návod jsem našel, pošlu ti to na mail. Doufám, že ti to pomůže.

        0 0
        • Fido  

          díky, možná začnu i modelařit, nebo airbrush na ráma a přilbu??? (:-D

          0 0
        • Gumicuk  

          Mohl bych te taky poprosit o zaslani? Prosim…

          0 0
        • Pepazdepa  

          a mě takýýý… já já já já ho chci.. bože bože.. to máte s těch blembáků, když potřebujete návod i na tohle..

          Pokud má někdo zájem, tak zašlu návod na: Jak správně smrkat. Jak správně sedět na sedle. Jak správně foukat kolo. Jak správně oblíkat elas?áky (aby je někdo nenosil na hlavě) he he

          0 0
          • MartinXC  

            Jak si uvázat šátek, atd… To je mateřská školka. Ale maturita Jak si nasadit před jízdou helmu – to nemáš ;-)

            0 0
            • Pepazdepa  

              Jestli je pro tebe maturita nasazení helmy, která je na panty, tak to tě do bot obouvá maminka a tatínek ti oblíká přes hlevu dres a dělá u toho bu bu bu Martínečku bu bu bu.. Pak Tě posadí na kolo a roztlačí tě ne?

              Opravdová Matura jak říkáme mi mazáci je nasazení a zavázání šátku za jízdy v terénu! I na to mám taháka jestli chceš? Musíš už pochopit, že helma není to pravé pro tvé pohodlí a zdraví..

              0 0
              • Pá-dlista1  

                To je vec nazoru. Mi pripada nasazeni helmy pohodlnejsi nez vazani satku a hlava v jednom kuse zdravejsi.

                0 0
                • Pepazdepa  

                  špatnej názor, zamítá se.. 5ti denní zákaz zalogování se do BF! ((Prááásk)) odklepnuto a běží ti trest..

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Ty mi připomínáš toho borce ze Skoumalovy písničky o sousedovi, jak pořád padá na hlavu: „To musí škodit na mozek …“ „On v hlavě žádný nemá“

                    Neboli – někteří jedinci helmu opravdu nepotřebují.

                    0 0
                    • Pepazdepa  

                      špatnej názor, zamítá se.. 10ti denní zákaz zalogování se do BF! ((Prááásk)) odklepnuto a běží ti trest..

                      PS:to může říct jen ten kdo má zapařeno z blembáku..

                      0 0
                      • blue.sun  

                        NEjradši bych tu prosadil zrušení tvýho nicku a registrace. nudíš mě.

                        0 0
                        • Pepazdepa  

                          a ty si kdo ty vitamíne? Bavíš mě..

                          0 0
                        • Pepazdepa  

                          Apropó, klidně si to prosaď.. Založ new diskusi za zrušení „Pepazdepa“ a uvidíme kdo s koho! A doma tě neučily, že máš bejt slušnej a wohleduplnej ke starším? Drž se toho a nic se ti nestane.. he he he

                          0 0
                      • MartinXC  

                        Kdybych byl Admin, dal bych ti titul JARIN … se vsemi dusledky

                        0 0
                        • Pepazdepa  

                          Kdyby byl Bavorov co Prachatice.. Buďte rádi, že tu sem, byla by tu občas hrozná nuda.. :(

                          0 0
                          • Bobo  

                            Kdyby, kdyby. Kdyby babička měla kule, byl by to dědeček. Já ti fandím, jen tak dál. A už máš helmu, spor?áku?

                            0 0
              • Bobo  

                Opravdová Matura jak říkáme mi mazáci určitě nebyla z češtiny, že ne?

                0 0
              • Bobo  

                Opravdová Matura jak říkáme mi mazáci určitě nebyla z češtiny, že ne?

                0 0
                • Pepazdepa  

                  bobo, pravopis neřeš, důležitý je obsah! Můžu to po sobě začít číst jestli chceš nebo to prohnat kontrolou, ale stejně je lepší originál.. Vystihuje to člověka :)

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Obsah je důležitý. Hlavně v hlavě…nebo aspoň v šátku, že ;-

                    0 0
              • enjoy  

                :-))) jezis ja te zeru:-).presnej opak padlisty,to se mi libi.a co vic,ty ses i vtipnej:-) nekdo si mysli ze padlista je vtipnej(patrne si to mysli on sam:-)),ale s tebou to nema lehky:-)

                0 0
                • Pepazdepa  

                  ó díky.. vždycky rád přijímám uznání od kolegů šátkařskejch :)

                  0 0
        • Gumicuk  

          Diky moc!!!

          0 0
        • Gumicuk  

          Diky moooc!!! Snad se to uz dobre zaradi…

          0 0
          • Gumicuk  

            No nic no… :-(( Napisu dekovny mejl :-))

            0 0
            • Gumicuk  

              Hmm to je zajimave… tedka se to zaroadilo dobre… :-/

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Vzdycky se to zaradi dobre. Si na to uz sakra zvykni. Uz bys to mohl snad pochopit. Kam jinam bys to chtel zaradit? No i kdyz clovek, ktery potrebuje navod ke kompresoru s jednou trubickou dovnitr druhou ven a napajecim kabelem..... :))) Musis asi stravit hodne casu pri cteni navodu na kuchynske noze, ne? :)

                0 0
                • Gumicuk  

                  Hele bud tak laskavej a zklidni dusi… Kdyz jsem rikal ze se mi to blbe zarazuje, tak jsem to myslel vazne… Nemusis hnedka do nekoho rejpat! A hlavne neopodstatnnene… Zkus se drzet hesla „mlceti zlato“

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Odpovidal jsi na prispevek seppa, ne? Tak je to zarazeny dobre a dokonce dvakrat. Kam bys to chtel lepe zaradit?

                    0 0
      • Smazaný účet  

        Výkonnější je kompresor z mražáku.

        0 0
    • Meesha  

      Mame ho a foukam s nim furt. Tlak ale musis merit necim jinym.

      0 0
    • BH  

      celkem bezna vec. mam ho nekde odlozeny, radeji nyni pouzivam poradyn kompresor i ze vzuchojemem. S tim kompresorem vsak byla potiz, tlacil totiz olej do vzduchu -asi uz byl dost vybehany. foukal pomalu, ale jiste.Pokud vim vytlacil i 8 atm.

      0 0
    • kovar  

      také jsem o tom uvažoval, ale koupil jsem autokompresorek na 12 V (takový asijský šunt) za 250,–? Kč a zdrátoval trafo s usměrňovačem a je to vyřešeno. Dělá strašlivý kravál, ale funguje.

      0 0
    • kubrt  

      mam ho doma a je to uplne v poho, uz je to druhy, prvni se mi podarilo strhat, foukani trva docela dlouho, ale zavisi to taky na kompresoru ten prvni foukal rychleji. Bezne foukam 110 PSI. A merit se to da i na kompresoru – staci mezi hadici a slausek dat budik. :)

      0 0
      • rasto  

        ja vim, procs ho strhal: lednickove kompresory vyfoukavaj se vzduchem i olej. (=prirozena vlastnost lednickovych kompresoru) olej se dostane do duse. btw, nemate problem s lepenim zaplat, neni vnitrek duse mastny?

        0 0
    • martt  

      kompresor z ladnicky som pouzival cele roky. Na galuskaci ktory bolo treba fukat kazdy den. Daval asi 8 ATM (120 PSI???), na dofuknutie galusky potreboval snad 10–20 sekund.

      Neprskal olej – mozno to bolo tym, ze som mal od neho asi 5 metrovu hadicu. Dolezite je aby stal v zvislej polohe, inac ten olej skutocne nasaje.

      Navod je velmi jednoduchy – odrezes tie dve trubky, na sanie das nejaky filter vzduchu – u mna to bola krabica od filmu s molitanom nasiaknutym olejom, na vyfuk das manometer a vysokotlaku hadicu a cely kompresor podopries tak aby stal zvisle.

      Bol to ale taky obrovsky model asi z roku 1970. Mozno tie dnesne uz tak dobre nefunguju. Na nafukanie kolesa od auta S100 poterboval asi 5 minut.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jak bylo řečeno, jde to. Problém je trochu s tím olejem. Dyž ho vyleješ zadře se, dyž ho tam necháš, musíš tam přidal olejovej filtr, což není takovej problém, prodává se to, taková skleněná nádobka a v ní sou kovový sí?ky takový v kerejch se ten olej zachytí… Strejda má jeden udělanej právě na airbrush, má to i s regulací tlaku. Ty mrňavý kompresorky na 12 V nic moc. Dělaj kravál a nedaj se provozovat moc dlouho na jeden zátah, přehřívaj se (mně se povedlo rozpálit ho tak že se mi odtavil cín z přiváděcí šňůry – taková teplotní pojistka… :o)). Krom toho pokud je nedáte do auta, musíte mít trafo a to celkem výkonný, já si udělal kufřík asi 40×40×20 kde je několikakilový trafo a diodovej můstek usměrňovací. A dybyste to chtěli na airbrush tak ke kompresoru je třeba dát vyrovnávací nádobu aby to foukalo rovnoměrně a ne dávkově a upouštěcí ventil na regulaci tlaku/průtoku. A u těch ledičkovejch kompresorů bacha, pokud je ta lednice freonová a uštípnete ho, nebude to nic příjemného a mohli byste mít *******. A taky mívaj zadřený motory nebo spálenou cívku. Nejsou ve sběrně jen tak, že jo.

      0 0
    • Pepazdepa  

      Použít kompresorek z lednice na foukání kol tě nebude téměř nic stát! Nevím proč tu mluvíte o tom „až sem někdo dá popis“, vždy? je to jednoduchý jak facka..

      Dal jsem na vývod kompresoru modrou tlakovou hadici, ktará se bez dalších úprav dá použít rovnou na ventilek kola a foukáš. Můžeš si koupit i nástavec jako je u pump na zacvaknutí, pak nemusíš hadici držet. Samozřejmě aby ti to nevystřelovalo hadici, tak musíš zapáskovat konce.. To je celý..

      Používám to 2 roky a je to nafoukaný raz dva.. a hlavně to nedělá kravál, takže foukám v bytovce klidně o půl noci.. Jestli tě něco kolem zajímá, tak se prej, ale myslí, že není co dál řešit..

      0 0
      • Fido  

        díky, zkusím

        0 0
      • vasek  

        Přesně tak, přesně tak to máme doma taky, jen na výstupu máme odlučovač oleje (skleněná baňka) a na vstupu zase takovej platovej „vstupní diltřík“ aby se dovnitř nedostaly nečistoty.

        0 0
        • Pepazdepa  

          jj tak to máš myslím dotažený k dokonalosti :) Já mám dlouhou hadici a olej jsem nezaznamenal.. I když tam bezesporu nějaký bude.. Je mi to fuk, duše nelepím, jen měním.. :) Měj se a směj se !

          0 0
      • MartinXC  

        Skvělý návod! Gratuluji ! Takto dokonale popisuje technické problémy také můj 2letý synek :-)

        0 0
    • jihra  

      Kompresor z ledničky používám v cykloservisu na foukání kol už pár let a k naprosté spokojenosti. Natlačím v pohodě i 7 MPa (víc jsem prozatím nepotřeboval). Troufám si říct, že i plášt 2,3 palce nafoukám stejně rychle (a bez námahy) jako velkou ruční pumpou. Kompresor jsem vytáh ze staré vyhozené ledničky (nebo ve sběrných surovinách je k mání za cca 50 kč), v bazaru jsem koupil nějaký starý ruský manometr s potřebným rozsahem (0 – 10 MPa), v mototechně jsem koupil nějakou tlakovou hadičku přiměřeného průměru. Dal jsem to do kupy a jedu.

      0 0
      • MartinXC  

        Jak řešíš pulsování na výstupu ?

        0 0
        • pucháč  

          Tohle mě docela zaujalo – proč by se mělo řešit pulsování na výstupu…? Napadá mě snad jen větší opotřebení sedla ventilku, ale to bych asi neřešil a spokojil se s představou, že mi hadice o dostatečné délce supluje vzdušník i odlučovač oleje… Nebo se pletu.. ?

          0 0
        • pucháč  

          Spíš by mě zajímalo, jak se řeší bezpečné vypuštění a likvidace freonové náplně… Jo a myslím, že než něco řešit, je lepší používat kvalitní velkou pumpu s budíkem…

          0 0
          • Pepazdepa  

            hoši vaše starostí mít, tak si myslím, že jsem v ráji.. :)

            0 0
            • pucháč  

              Pokud máš čas sedět u compu a rejpat tak to s těma tvejma starostma asi nebude tak strašný… Nic ve zlým… …Taky jezdím bez helmy…

              0 0
              • martt  

                kedysi davno som riesil to vypustenie freonu alebo co sa tam davalo, tak, ze som precvikol stipackami tu trubku a ono to uz vyfucalo.

                Ako sa to robi dnes neviem, ale pokial najdes kompresor na smetisku, tak pochybujem, ze niekto kvalifikovane vypustal freon do nejakeho zasobniku.

                0 0
                • zichis  

                  Pochybuj si v rámci svýho slovenska, v rozvinutějších krajinách to vypouští aspoň do ohně. V plameni zemního plynu (CH4) shoří na CO2 + HF + HCl

                  0 0
                  • Pavel  

                    Devět let čekal na odpověď… Chudák… Ale dočkal se! :)

                    0 0
    •  

      nemohl byste sem nekdo dat fotku jak to vapada, si to nedokazu poradne predstavit

      0 0
      • pavelsacha  

        protoze netusim jak sem dat fotku, mohu ti poslat na maila – je to jednoducha zalezitost a opravdu funkcni – kdysy jsem strihal kompresory z lednic u kazdy popelnice :-)) sacha@chello.cz

        0 0
    • pavelsacha  

      Jasně, dá se s tim foukat i auto – trvá to trochu déle ale nafoukne to pořádně – jeden mám doma.Pavel.

      0 0
    • Georrge  

      pokračuju zde, tu to má vhodnější název :)

      kompresor jsem nakonec sehnal (a že to trvalo, objel jsem tři sběrné místa, jedne šroťák, volal do dvou servisů, a až v posledním výkupu železa to měli…) je to nějaký novější dokonce, při stejné velikosti fouká 2× víc. ALE. Má ta ludra nějakou ochranu, takže když ho vypnu, nemůžu ho zapnout dřív než po minutě. Do té doby jenom bzučí. Přišel jsem na to, že nemá rozběhové relé, ale rozběhový kondenzátor, prostě je tam taková destička a na ní připláclé plechy, a za tím je rozběhové vinutí. Když tuhle pí*ovinu obejdu, kompresor startuje hned. Já ale nechci čekat minutu, nenapadá někoho co s tím? Nějakým odporem to přemostit? Zapojit k tomu další kondenzátor aby se vybil rychleji? Jak to vlastně funguje? To se jako nabije a pak nepropustí proud nebo co? Jediné co mě napadlo je udělat spínač, který po každém vypnutí skratuje ten kondenzátor, tím by ho měl vybít, a jak se kompresor spustí, tak se to rozepne a tím nevyhodí pojistky… takhle to vypadá vevnitř

      0 0
      • StuntJ  

        Nemyslím, že by to byl rozběhový kondenzátor, ale spíše pozistor …

        0 0
        • Georrge  

          a netušíš jak to funguje? já teda vůbec :D

          0 0
          • Kouba_2005  

            Prostě tepelná pojistka. Až vychladne pod stanovenou mez, tak můžeš opět zapnout.

            0 0
          • StuntJ  

            podle mě má za studena malý odpor, připojí rozběhové vynutí a po ohřátí se odpor zvětší a vynutí se jakoby odpojí. Rozběhové vynutí, u takových motoru nesmí být připojeno natrvalo, jinak jde do kytek …

            Proto je tam ta prodleva cca minutu, chvilku trvá, že ten pozistor vychladne …

            0 0
            • Smazaný účet  

              castokrat neni rozbehove vinuti z medi, ale jenom z odporoveho dratu…na jeho vypaleni staci i kratsi cas nez minuta…u jednoho motoru stacilo as 10s…:(

              0 0
            • Georrge  

              áha… jsem to teď četl i jinde, asi to tak bude, by mě pak ale zajímalo, proč se komp nechce znovu zapnout, ikdyž ho připojím jen na vteřinku? Vlastně zapnu komp, ten se rozběhne, ihned ho vypnu, pár vteřin počkám, zkusím zapnout a nic. To se ten pozistor zahřeje tak rychle? A vždy to chladne stejně dlouho, vždy minutu… ať je to v zátěži libovolně dlouho. A topí to dost to je fakt. Kurňa tohle ale asi obejít nepůjde…

              0 0
              • StuntJ  

                Nepůjde, steré kompresory tam měly rozběhové relé, které seplo nadproudem motoru a po ustálení proudu odpadlo a kompresor bežel, po vypnutí neměl co vychladnout a pokud kompresor neměl na výstupu tkla, naskočil ihned ..

                0 0
          • Smazaný účet  

            wiki…

            njinak je to vyfikundace suplujici tepelnou pojiísku, kterou jsme popisoval v jinem vlakne. Proste kdyz kompresor prestane tlacit, tak zpetny tlak vatlaci pist do horni uvrate. Kdyz se motor zapne, tak paka kterou pusobi na pist je velmi mala a motor tak nema silu pretlacit protitlak plynu. Proto je tam vrazena soucastka, ktera pri nadproudu (motor stoji) po chvili prerusi obvod. Casem protitlak zmizne a motor se rozvehne vpohode sam…

            Imho to muzes dat pryc, ale u nasledne konstrukce kkmpresoru budes muset vytvorit odvzdusneni mezi kompresorem a vzdusnikem…

            0 0
            • StuntJ  

              To slyším teda prvně …

              0 0
              • Smazaný účet  

                vytahni lednicku z proudu kdyz zrovna bude chladit…vyckej chvilku..par vterin a zastrc ji…na 90% se nerozjede…

                0 0
                • StuntJ  

                  To sice ano, ale je to též vinou toho pozistoru, který nedává dostatečný proud do rozběhového vynutí a musí člověk počkat až vychladne …

                  Tepelná ochrana tam je, tu identifikoval správně …

                  0 0
                  • Georrge  

                    asi myslel starou lednicku jeste s motorem s relatkem, takove uz doma ale asi moc lidi nema

                    0 0
                    • StuntJ  

                      No, ale tylhe jsou na tenhle kravince nejlepší, protože ty startují, bez protitlaku hned …

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak u tohodle kompresoru je to mozan jinak…ja pisu o zkusenostech s komporesorem s klasickym rozbehovym rele…

                    0 0
            • Georrge  

              odlehcovaci ventil mam, komp se tedy vzdy rozbiha do prazdna, ale pryc to dat nemuzu, protoze pak se rozbehove vinuti nikdy nerozpoji a po chvili by shorelo… zkousel jsem misto toho dat klasicke relatko z jineho kompresoru (jsem si jich privezl vic) ale to se nechtelo rozpojit, nejspis proto, protoze ten komp je dvakrat silnejsi nez ty stare s relatkem… teda nevim kolik ma Wattu, ale nafouka mi lahev za polovicni cas co ty stare. Nebo jeste zkusit to rele, ale premostit ho odporem, aby pres rele sel mensi proud a tim padem to suplovalo slabsi kompresor?

              0 0
              • StuntJ  

                To není tak jednoduché, tohle je přesně nastavené, tak aby to stihlo nakopnout kompresor a zároveň to vynutí přežilo …

                0 0
                • Georrge  

                  kurna tak co s tim? Tlakovy spinac mi obcas sepne driv a kompresor jenom bzuci… ja si toho vsimnu, ale az s tim bude delat nekdo jiny, tak to tak akorat znici

                  bych to musel promerit kolik ktery kompresor bere elektriny pri rozbehu, a podle toho spocist ten bocni rezistor… no dupacka

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Sežeň si kompresor s relétkem a máš klid …

                    0 0
                    • Georrge  

                      ty mam doma dva, ale jsou slabeeee, foukaji 2× min nez ten novejsi, proto se mi ho nechce davat pryc… a davat dva kompy paralelne se mi taky moc nechce, moc tezke, moc velke.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        no…taky muzes cely den fnukat jak to to nefouka:)

                        0 0
                      • StuntJ  

                        A potřebuješ takový luft? to máš pneuservis?

                        0 0
                        • Georrge  

                          luft? Dyt ty lednicaky foukaji hovno, i ten silnejsi ma prutok tak 25 l/min, to nestaci ani na malou strikaci pistoli…

                          0 0
                          • StuntJ  

                            Taky nejsou dělané na průtok, ale na tlak …

                            Pak jedině průmyslové z velkejch ledniček na 380V …

                            0 0
                            • Georrge  

                              no a proto kdyz uz ten jeden fouka aspon trochu obstojne, tak je jasne ze se mi ho nechce bez boje dat z ruky :)

                              0 0
              • Smazaný účet  

                dej tam vetracek at to chladne rychlej:)

                0 0
                • Georrge  

                  hmm… to asi nepujde :D a na nejaky chladic to taky dat nemuzu, jde tim 230V :D

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    male trafickoooo a PC vetracek:)

                    0 0
                    • Georrge  

                      nj ale to je zakrytovane a zabastlene do tech dalsich obvodu :) tam se dostane minimum pruvanu…

                      jeste me napadlo jak je ten tlakovy spinac, tak napojit tam neco, co se pri zapnuti naopak rozpoji, treba nabity kondenzator, ktery vlastne nakopne rozbehovy obvod, a pak se vybije, a jak to vypne, tak vlastne kondik sepne, a nabije se…

                      0 0
                    • StuntJ  

                      To nemůže, protože by se ten pozistor ochladil a zvedl by proud rozběhem …

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        hmm..no o clastne…tak to je proste smolik…a co to proste uplne vyhodit a udelat vlastni startovaci obvod…zapne se napajeni a po zmacknuti cudlu „start“ se zapne hlavni vinuti a na kratky cas (nastaveny pres nejaky casovas a laditelny trimrem) se pripoji startovaci vinuti…napred dat startovaci cas co nejkratsi a postupne rpidavat dokud se motor nerozbehne vpohode…

                        Podobnym zpusobem jsem mel udelane „startovani“ traficka na domaci bodovou svarecku…napred nahozeni s omkezenim pro „nasyceni“ jadra a posleze plne napajeni pro vykon…

                        0 0
                        • StuntJ  

                          A nebo, ale komu by se s tím chtělo ***** že … :o)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            no…mi ne..jaaa maaaam cas:)

                            0 0
                          • Georrge  

                            a co ten kondík? Dalo by se to nějak? Nebo je to zcestné?:)

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Kondík ne, ten posunuje fázi a otázka, co by to udělalo …

                              0 0
                              • Georrge  

                                yop, to máš pravdu… to mě nenapadlo. Ten časový spínač cos hodil vypadá zajímavě, ale docela drahá sranda, možná to ale časem zkusím. Napřed ale zkusím to přemostění relátka, koupím pár odporů a budu zkoušet hranici, kdy se to při spuštění sepne. Pokud se to tak tak bude spínat s rozběhem, pak by se to mělo i v pohodě rozepínat.

                                0 0
                        • Georrge  

                          hele ještě úvaha, při tom rozběhu kdy spíná rozběhové relé, je tedy vysoký proud (bo se motor rozbíhá), a pak se proud sníží a relé rozepne, ale co když se motor dost zatíží? Když už fouká třeba velký tlak, to pak přece taky víc žere a roste proud… nebo to má při rozběhu fakt tak velký proudový odběr, že ani při max zatížení nenaroste ten proud natolik, aby relé zase seplo? Vím že se to neděje, takže asi to tak bude, ale je to zvláštní…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            je tam spicka, ktera zvedne kotvu rele…jak se zacne rozbihat, tak mensi nadprdour udrzi rele seple a jak uz jede na provozni otacky, kotva pada. Kdyz je motor „lehce pretizeny“ tak civkou sice tece proud vyssi, ale dokud se motor rozume toci, tak ne dost vysoky na zvednuti kotvy.

                            Proste je elegantne jednoduchy a docela dost vylazeny startovaci prvek.

                            0 0
                            • Georrge  

                              hmm ta spicka asi bude fakt dost velka :) jinak jsem meril to rele, tak ta civka ma asi 0,4 ohmu, tedy docela malo, kdyz jsem pridal druhou paralelne, aby civkou tekl polovicni proud, tak se rele taky nevyplo a zustalo porad seple. Zkusim tam tedy zaradit jeste mensi odpor, pohraju si s tim a treba to bude nejak fungovat :)

                              0 0
                          • StuntJ  

                            To relé se spíná víceméně zkratovým proudem vynutí – každá cívka, která se připojí na střídavé napětí má teoreticky nulový odpor. Prakticky odpor vynutí + bordel okolo. Takže tohle relé sepne třebas při proud 40A a vypne při 20A. Takže větší zátěží ho nemáš šanci sepnout, ani kdyby si ten motor natvrdo zastavil – vynutí už je vybuzené a klade už určitý odpor …

                            Je to velice elegantní a super spolehlivé řešení…

                            0 0
                            • Georrge  

                              áha… a je aspoň ta úvaha s přemostěným odporem dobrá? Že když přemostím to relé odporem (který má třeba stejný odpor jako vinutí relé), tak relé bude potřebovat 2× takový proud (dvojnásobný výkon motoru) aby seplo? Teoreticky by mělo ne? Protože půlka proudu poteče přes relé, druhá půlka přes odpor…

                              0 0
                              • Georrge  

                                tak si odpovím sám :) ano jde, ano funguje to :) cívka má 0,4 ohmu, stačilo přemostit odporem 0,22 ohmu a běhá to jak po másle. Menší odpor (1,75 ohmu a menší) už nespustily cívku, takže je to odladěné tak akorát. Radost a spokojenost, snad to i vydrží :)

                                0 0
      • Jakobo  

        Tak zkus sehnat kompresor ze stare lednice Calex, ty jsou nesmrtelne a rozjedou se kdykoliv. Se mi moc nezda, ze by se nedala sehnat stara lednice, driv toho bylo vsude plno. Taky mam jeden, pouzival jsem to jako vyvevu pro filtraci, da to 40 kPa podtlak, to staci, tlak to da 1 MPa! Na husteni plastu ale pres filtr, ktery pochyta olej.

        Ja jsem kdysi jeden takovy kompresor i rozrizl flexou, trvalo mi to dobre pul hodiny, sila steny nadoby je asi 5 mm. Ty Calex byly uvnitr dobre zpracovane, cele to bezi v oleji, ten to masti i chladi, vydrzi to hodne.

        0 0
      • K2  

        Kdysi jsem taky řešil kompresor, ale po té co jsem si pořídil velkou dílenskou pumpu jsem zjistil, že na foukání kola je kompresor zbytečný + pumpou můžeš foukat i o půlnoci a nikoho nerušíš.

        Na bezdušáky by se občas hodil, ale musel by mít i nádrž, aby dal najednou velký objem vzduchu

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud bezdusak neni uplna traga (tj bezdusove rafky a TLR gumy), tak ve vetsine pripadu staci i maly vzdusnik…(nafuneny na vyssi tlak), zakladem je vysoky prutok vzduchu, ktery nahodi patky…a to s pumpou muze byt problem…

          0 0
          • lidumil  

            Ale kde ke kompresoru z lednice pořídit vzdušník?

            0 0
            • Concorde  

              Vyrobit třeba z hasičáku. Nebo potápěčské lahve… Fantazii se meze nekladou :))

              0 0
              • lidumil  

                To se ale asi blbě shání.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Kdepak..jednak muzes koupit novou tlakovou lahev, 2l, 200bar za cca 1500Kc, nebo koupit ve sberne prazdny hasicak…

                  0 0
                  • Ralan  

                    Buď tak anebo „V hospodě seženeš všechno“ – mě známý dělal tlakovku z plynařské trubky. Takže se třeba poptat po známých a myslím že nebude problém někde něco svařit.

                    0 0
        • Ralan  

          Tak on ledničák moc kraválu nenadělá :)

          0 0
          • standoslav  

            Kdysi jsem si to postavil, protože mi to každý chválil ale nějak se to porouchalo. Řešil jsem to s borcem, co spravuje ledničky a on, že když se tam do toho dostane vzduch /koroze, nějak se to pokazí a nedá opravit. Jinak to fachá ale potichu a není potřeba nádrž.

            0 0
            • pee.tr  

              Kombinace tichého chodu a dlouhé doby foukání není vždy ideální. Už jsem byl dvakrát svědkem výbuchu pneu (resp. jednou bouchla duše a ráfek), když na to dotyčný zapomněl dělaje v době foukání něco jiného. :-)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Ano, koroze je problem…v kom­presoru jsou tenke kovove membrany, ktere fungujou jako zpetne ventily…pokud kompresor jede jenou za uhersky rok, tak mezitim zrezne. Je vhodne na vstup dat ason filtr proti prachu(hydroab­sopcni patronu asi nebude nikdo resit, ale taky by to slo…silikagel):)

              Dalsi pruser je, ze ty motory skutecne nejsou delane na dlouhodoby provoz bez chlazeni…

              0 0
              • Georrge  

                s tim poslednim nevim, logika tvrdi ze by to tak melo byt, ale znam lednicky ktere jely nonstop (nekdo blbe nastavil termostat nebo nefungoval) a jely takhle bez zastaveni nekolik let… mozna jedou dodnes :D a motor lednicky prece neni nijak chlazeny ne? Nebo tim mediem co tlaci?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  je castecne chlazeny prichozim mediem…

                  Pro bezproblemovy provoz nei od veci zkontrolovat kvalitu oleje a jeho mnozstvi…cely mechanismus je samomanzny rozstrikovanim o­lene…

                  0 0
    • vasek80  

      Až Georgeho fotka jeho díla mě rozhoupala napsat. Opravdu to provedl pěkně.

      Strýček měl kdysi v dílně velkej velkej vzdušník a na něj napojené 4 kompresory z chladničky.

      Já si chtěl jeden také vyrobit. Kompresory jsem měl 3 a jako vzdušník jsem měl připravenou 25l expanzní nádobu ze zrušeného topení. Nakonec jsem koupil hotovej klasickej Einhel. Ale tu expanzku pořád mám, jen nevím jakej má maximální přípustnej tlak.

      0 0
      • db  

        pravděpodobně to bude 3bary

        0 0
      • StuntJ  

        Expanzomaty nemají moc velké tlaky, takže bych je nepokoušel, spíše splašit starý hasičák,všude jich je plno, jen se dívat :)o

        0 0
    • Pedro404  

      Tohle mě totálně fascinuje, chtěl bych něco takovýho umět udělat, ale de to totálně mimo mě… To ste všichni vyučený ze školy, nebo se to dá naučit i samostudiem? Levej nejsem, blbej taky ne, ale kde bych sháněl vysvětlení základů (a pozdějc pokročilejších záležitostí) třeba práce s elektřinou vůbec netušim, jednou sem hledal na netu a překvapivě sem na googlu nic nenašel…

      0 0
    • Pedro404  

      Tohle mě totálně fascinuje, chtěl bych něco takovýho umět udělat, ale de to totálně mimo mě… To ste všichni vyučený ze školy, nebo se to dá naučit i samostudiem? Levej nejsem, blbej taky ne, ale kde bych sháněl vysvětlení základů (a pozdějc pokročilejších záležitostí) třeba práce s elektřinou vůbec netušim, jednou sem hledal na netu a překvapivě sem na googlu nic nenašel…

      0 0
      • Smazaný účet  

        To jsouu zivotni zkusenosti…jedna z mych prvnich zkusenosti je, ze elektrina fakt kope a kamna pali:)

        0 0
      • Georrge  

        ja se to naucil stylem pokus omyl, navody z abicka a podobne :D obca nejaka ta kniha (poznavame elektroniku apod) a kdyz potrebuju nejake zapojeni, tak google vetsinou najde, jen je potreba napred zjistit, pod jakym nazvem to hledat :) jinak ja jsem strojar, takze tady k temhle vecem mam docela vztah.

        0 0
        • Smazaný účet  

          pokus-omyl docela funguje, ale dobre je zkusit dohledat nejake info predem…setri to cas a penize:)

          0 0
          • Georrge  

            a taky zdravi :D jinak je samozrejme dobre zacit delat pokusy s napetim do 24V, kopance od 230V vetsinou neodpousti :D

            0 0
        • StuntJ  

          Ahoj, teď jsem byl nějakou dobu mimo a koukám jak puk, na progress, pěkná práce, co jsi použil jako olejový filtr, případně, jak filtrovat olej ze vzduchu ?

          Stačí mechanické filtry třebas 25mikro-metru ?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Btw…jako filtr se uspesne da pouzit par upechovanych dratenek ve vhodnem obalu – trubka do Ucka:)

            0 0
            • StuntJ  

              No teoreticky, ale je to do firmy, takže to trošku musí vypadat a vydržet a značkové Italské filtry se dají splašit za +/-600,–Kč

              0 0
            • StuntJ  

              No zkusím ten mechanický filtr a uvidí se … Nepotřebujeme extra čistý vzduch, ale zas nechceme prskají olej z hadice …

              Do těch mech filtrů by se nemělo nic dávat bo tam vzniká cyklónový efekt nebo co … Prd tomu rozumím, někde jsem viděl i že hnali vzduch přes uhlí …

              0 0
          • Georrge  

            někdy jako filtr stačí samotná tlaková nádoba (olej se nachytá na stěny a pak steče na dno), ale musíš mít oddělený vstup a výstup do nádoby. Podobně „filtračně“ funguje i výstupní hadice. Nejlepší je ale samo nějaký k tomu určený filtr, samodomo jsem nezkoušel, i proto protože se dá koupit docela levně a zatím to vypadá, že funguje spolehlivě. Dá se z něj olej vypustit, dá se vyměnit vložka, netuším jak dlouho vydrží… filtruje spolehlivě, už jsem s tím lakoval a v laku fleky po oleji nebyly :) jinak děkuji za hodnocení, to vždy potěší :) dost jsi mi pomohl s tím pozistorem, nevím jestli bych sám přišel na to co to je :D ale teď už to mám zapojené jinak a funguje to suprově.

            0 0
            • StuntJ  

              Aha dík za tip, to se vypouští zmáčknutím toho ventilku, nebo je to automat ?

              Jo jinak není zač, sem věděl co to je, páč se v televizích kdysi používaly podobné zmetky :o))

              0 0
              • Georrge  

                jj vypouští se to zmáčknutím ventilku, jsou ale i modely které mají vývod do hadičky či podobně. Tenhle je ale nejlevnější.

                0 0
                • StuntJ  

                  No my jsme měli na výstupu automat, tj bez tlaku se sám otevře a vyblije obsah, ale bohužel se otvíral i když jsme vzduch spotřebovávali, takže to zbytečně odfukovalo a kompresor musel jet víc, než je zdrávo …

                  Takže hledám něco co bude na ruční ovládání, dávat ho před regulační ventil se nám moc nechce, překopávat celý kompresor … :o)

                  Takže beru tohle :

                  http://www.kovonastroje.cz/…m-1–4-G.html

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    takove klasicke reseni ktere prdnes kdekoli…u ledic­koveho kompresoru bych ho dal hned za kompresor…at nesvini vzdusnik…

                    0 0
                    • Georrge  

                      jj primo za komp je to nejlepsi, jednak se ti nesvini soustava, a druhak to co komp vyplive muzes do neho zase nalit a nemusis prilivat dalsi, takhle se mi cast usazuje v nadobe a casem tedy asi budu muset dolivat novy olej. Asi to prekopu :)

                      0 0
                      • StuntJ  

                        To neděláš dobře Jaromíre, ten olej co je na vstupu se sviní vodou … Takže bych ho zpět necpal …

                        Nám co teče ze vzdušníku, je taková sračka vzhledu kapučína, takže olej a voda …

                        0 0
                    • StuntJ  

                      No to je problém, páč je to hotové řešení … A ve vzdušníku mi to nevadí, stejně je tam voda a jednou za 14 dni se vypouští … Takže jedině kam to dát bez problému je výstup ..

                      0 0
                    • Georrge  

                      jo a taky kdyz odfoukne odlehcovaci ventil tak s nim vyprskne i trocha oleje ktery je ve vzduchu, takze se mi rosi nadoba od oleje. To jsou ty prvni verze :D

                      0 0
                  • Georrge  

                    jj nad tím jsem taky uvažoval, případně nad kombinací reg ventilu a filtru, ale nakonec jsem vzal obojí to nejlevnější, abych zjistil jestli to vůbec jako celek bude fungovat :) sice kdo levně kupuje dvakrát kupuje, ale tyhle věci vypadají že by mohly držet dlouho. Se to nezdá, ale když člověk sečte všechny věci co k tomu potřebuje, tak se ten kompresor docela prodraží… sice pořád to nestojí tolik jako nový, ale za pár šušní to taky člověk nedá dokupy. Na bezduše ale geniálnost :)

                    0 0
                    • StuntJ  

                      No já to mám do práce, používáme kompresor na ofuk elektroniky, takže tak :o)

                      0 0
                    • pavlik6022  

                      zdar,

                      mám doma nachystaný ledničák a práškový hasičák a chci poskládat "nahazovač ", mám načtený i toto téma http://www.modelforum.cz/viewtopic.php… , ale pořád nemám jasno jaký díly nakoupit. ono to jde i tak jak to mám teď, tzn.ledničákem nafunět hasičák a potom tím nahazovat bezduše, ale rád bych elegantnější řešení.

                      nemáš ze stavby toho tvýho seznam dílů který jsi použil? – jedná se mi spíš o spojky, přechodky a t-kusy, případně jaký tlakový spínač a regulátor + zpětný ventil jsi použil. předem dík …

                      0 0
                      • Georrge  

                        presne tohle forum jsem pred stavbou taky procital :D jinak seznam komponent je zde:

                        http://www.kovonastroje.cz/…m-mosaz.html

                        http://www.kovonastroje.cz/…-ZR-802.html

                        http://www.kovonastroje.cz/…Premium.html

                        http://www.kovonastroje.cz/…pojkami.html

                        http://www.svarecky-kompresory.cz/…138/d-72792/

                        http://www.svarecky-kompresory.cz/…64n/d-74374/

                        http://aukro.cz/…6969287.html

                        a k tomu šroubení, redukce, kolínka a hadičníky tak, aby se to dalo poskládat do tvaru jaký požaduješ. Jinak v mojem setupu ještě chybí tlakoměr ukazující tlak v lahli, a pojistný ventil pro případ, že selže spínač a nevypne kompresor. Tyhle dvě věci ještě časem přidám. Pokud bys chtěl seznam šroubení pro můj konkrétní setup tak to bude složitější, ale nějak bych to dal dokupy…

                        0 0
                        • pavlik6022  

                          díky moc, teď jsem prohlížel tvůj stroj – stavěl jsi ho z práškovýho nebo H2O hasičáku?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            a hlavne jaky objem nadovy…? klasicky 9KJg je as dost maly, 2l mi rpijde zase na domaci bastleni zbytecne maly…takze neco jako 4l?

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              já mám 6l a nějaký větší vodní,ten má 2 otvory a myslím že má 12l, pokud někdo chce je k dispozici. Ten práškový má právě jednu díru . Z ní jsou 3 otvory – na hadici, na plnící ventilek a manometr

                              0 0
                            • Georrge  

                              ten muj ma objem 7 litru, proto je v nazvu 7000 :D a to X je tam proto protoze X v nazvu zvysuje image vyrobku :D sram i shimano by mohly vypravet. Objem pusobi dostatecne, vetsi bomba je bonus, ale zase dyl trva nez se to nafouka. Zalezi na jak velke prace to clovek chce…

                              0 0
                          • Georrge  

                            z práškového, lahev jsem dostal prázdnou, mám známého co dělá revize hasičáků tak mi sehnal prázdnou lahev od práškového. Jinak starší modely (ten můj) měly tři otvory, jeden velký s takovou tou velkou stříbrnou maticí (do té jsem nechal navrtat trubkový závit) a další dva, jeden s vnitřním závitem a druhý s vnějším závitem, oba metrické, tedy nepoužitelné, a redukce neexistují (jen nechat vyrobit), takže jednu jsem zacpal šroubem, a na druhou jsem musel sehnat zavřenou matici, to byl docela oříšek. Modernější lahve mají jen jeden otvor uprostřed, tam takové problémy odpadají.

                            0 0
                        • StuntJ  

                          Ah, tak už vím, proč si ten náš kompresor po natlakování „upšoukne“. Ono je to vlastně odlehčení vedení od válce :o)

                          0 0
                        • pavlik6022  

                          tak jsem dokončil objednávky a cena je zatím cca 17 kil :)

                          0 0
                          • StuntJ  

                            mě už má zítra dojít.

                            A propo, čím nejlépe těsnit závitové spoje ??? přeci jen 8 bar už není žádný malý tlak…

                            Bude stačit toto ?:

                            http://www.henkel.it/…ITI_HTML.htm

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              jj, já chci použít klasickou teflonovou pásku

                              0 0
                            • Vilém  

                              Ta nit mi prijde zbytecna. To je tak na zavity, kde je obrovsky „fuk“.

                              Na tesneni zavitu pod tlakem kolem 150 bar bezne pouzivame beznou teflonovou pasku.

                              0 0
                            • Georrge  

                              mam tam teflonku a zatim pohoda. Dokonce to ani nemam dorvane na krev, ale tak aby bylo sroubeni natocene tam, kam potrebuju. Lepidla na zavity podle me taky udelaji svoje.

                              0 0
                            • StuntJ  

                              Dořešeno, všem děkuji za podněty :o)

                              0 0
                  • StuntJ  

                    Tak objednáno, jsem zvědavý, co to bude :o)

                    Vzal jsem k tomu aj tu vinutou hadici gumovou, páč ta klasika se furt motá pod nohami …

                    0 0
    • Concorde  

      Je nějaká možnost předělat 12V autokompresor na zapojení do sítě 240V? Mám redukci autozapalovač/240V, ale píšou že maximální proud je 1A, přičemž ten kompresor bere asi 4A. Tak to by asi nebylo ideální řešení…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Staci na to sehnat vhodny zdroj, usmerneny. 12–14V a tak 5–10A. Takova lacna varianta je napajet z autonabijecky…

        Nepocitej ale s tim, ze kompresorek vydrzi nejaky vetsi zaprah…

        0 0
        • Concorde  

          Jo, s tim zdrojem me to taky napadlo. Ale uz by se mi nechtelo do takove kraviny „tolik“ investovat. Asi nakonec vezmu nejaky plnohodnotny kompresor se vzdusnikem, at muzu zase na chvili blbnout s airbrushem. :) To me jen tak napadlo, protoze jsem si vsiml, ze mi lezi nevyuzity ve skrini a kompresor z lednicky pouzivam jen velice nerad…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.