• ViktorCZ

    Muj rafek Giant XC-3 ma na sobe nalepku Tubeless Ready. Je tam uz jakasi modra paska viz foto. Koupil jsem pneu Specialized Purgatory GRID 2Bliss Ready 29X2.3, nasadil jsem je na rafek a nedari se mi to nafouknout, takze asi musim na benzinku a nahodit to kompresorem tam.

    Mam 2 dotazy:

    1. Bude to fungovat s tou paskou nebo je treba tam dat novou specialni na TLR? Na youtube jsem videl ze z rafku sundavaji modre pasky a davaji tam nove, ale v Giantu mi rekli ze pokud je tam ta paska nalepena a je u ventilku takto prelepena pres sebe, tak to je v poradku a bude to fungovat tak jak to je.
    2. Pokud se musi plast „nahodit“ kompresorem, tak to znamena ze si sebou musim na benzinku i „mliko“ a udelat cely proces tam? Prvne jsem si myslel ze se to jenom nafoukne-„nahodi“ a zbytek se udela doma, ale podle instrukci na youtube se „mliko“ aplikuje po tom co se pneu znovu vypusti, takze je zrejme treba zase kompresor na nahusteni pneu po aplikaci. Nebo se pletu a prvni napusteni jiz pneu zafixuje takze pak bude fungovat normalni pumpa?
    0 0
    • Pain  

      Ja tu modrou pasku z Giant rafku sundaval a nalepil NoTubes zlutou.Tahle vypada stejne akorat jina barva(moc modře nevypada jka píšeš).Taky jsem to mel jakoby přelepeny u ventilku.Když za ni chytnes zespod tak jde normalne sundat.Alespon u me to tak bylo.Pak jsem bezdušáky nafoukl doma pumpou napoprve a ok.Ja teda daval Maxxis plaste.

      0 0
      • ViktorCZ  

        No tak na tom jaka je to presne barva asi uplne tak nezalezi, spis jde o to zda je to bezdusova paska nebo ne.

        Muzes mi rict proc jsi se rozhodl tu pasku vymenit a jaky mas rafek? Ten muj ma napsano 622×1.9, takze pocitam bude i tak problem to nahodit s normalni pumpou,

        0 0
        • Pain  

          Ja mam rafky XC1 a pasku jsem menil na doporuceni zde na foru.Pochybuju ze by to s tou modrou drzelo.Je tam jakoby navolno.Když jsem ji podebral tak se protácela.To s tou barvou byl jen žert.Takže jsem to ani nezkoušel a rovnou dal žlutou a mma klid.Drží to supr.Rafek mam 584×23

          0 0
      • Kire  

        Jestli prodejce tvrdí, že je páska vhodná pro bezduše, tak asi je.

        V domácích podmínkách jsem nahazoval pláště takto:

        • den jsem je nechal nahozeny s dušemi, aby se patka pláště srovnala
        • uvolnil jen jednu stranu pláště a opatrně jsem vyndal duši
        • nanontoval jsem tělo bezdušového ventilku
        • nahodil jsem opatrně druhou stanu pláště, dával jsem pozor, aby mi první strana při tom nesklouzla do žlábku
        • kolo jsem pověsil a pomocí vetší dílenské pumpy jsem párkrát rychle po sobě zapumpoval, až plášť kompl. patkami zapadnul do drážek
        • pomalu jsem vypustil vzduch
        • přes tělo ventilku jsem stříkačkou dolil mléko
        • našrouboval jsem ventilek a nafoukal na asi 2,5 bar
        • různě jsem kolem třebal a otáčel pár minut, to jsem ještě párkrát zopakoval
        • další den ubral na požadovaný tlak a vyjel

        Ráfky Syncros nebo DT, pláště Maxxis

        0 0
        • ViktorCZ  

          To se mi libi, takto to asi taky udelam, akorat musim prvne dat poradnou pasku, ta co tam ted je opravdu neni nalepena i kdyz to na pohled tak vypadalo.

          Diky!

          0 0
    • Pain  

      Tohle je modrá :-)

      0 0
    • Martin  

      Zkus si splašit pásku Specialized 2Bliss :) a nahazuj to vzdušníkem z PET flašky, na to ti stačí dvoulitrová PET, kus hadice a dva ventilky našroubované do víčka.

      0 0
      • jIrI___  

        V případě improvizace stačí jen PET, hadička a nějaká lepící páska :)

        0 0
        • Martin  

          to už je trochu doba kamenná :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ale funguje porad. Pokud mas hruzu ze zuti bezdusaku, muzes s sebou v batuzku vozit jeonm vicko s hadickama a pripadnou petku nekde vyskemrat:)

            0 0
        • Pessinger  

          Tu lepící pásku lepíš z venku na ráfek a plášť aby při nahození neutíkal vzduch kolem patek?

          0 0
          • jIrI___  

            Ne, utěsním s ní mezeru mezi hadičkou a víčkem PETky, ve kterém je hadička zastrčená :)

            0 0
    • novas752  

      Je to na ráfek nalepený? Jestli jo, tak to bude fungovat. Jestli ne, tak je to loterie.

      Plášť pořádně naskočenej do patek by v nich měl bez pomoci zůstat, ale jistota je jistota. Vezmeš ssebou na benzínku i tmel, případně i tu velkou stříkačku na dávkování skrz ventilek.

      0 0
      • Petr L2  

        Třeba Spešl páska se nelepí a pokud jí necháš chvíli po nasazení sednout, případně lízněš horkým vzduchem, aby pěkně přilnula, není jediný problém.

        Osobně vždy nasucho nahodím s kompresorem a když patky zaskočí, nechám jí v klidu vyfičet, nalejí dírou na ventilek mlíko, zašroubuji ventilek a nafouknu pumpičkou.

        0 0
      • ViktorCZ  

        Hmm neni nalepena :)

        Tak tim padem neni co resit, koupim u Svorady, maji tam pasku za 70Kc myslim ze tu Spesl.

        0 0
    • ViktorCZ  

      Bohuzel se mi to vubec nepodarilo nahodit, tak jsem to odnesl ke Svoradovi a tam se jim to taky nepovedlo.

      Plast i rafek je oznacen TLR, nicmene mi rekli ze ten rafek je spatnej, protoze ma nizke okraje a nema tam takovy zub co jine TLR rafky maji, takze by to pak pri jezdeni stejne vyskakovalo i kdyby se to nahodit podarilo.

      Nevim jestli si jeste nezajdu stezovat k Giantum a nereklamovat to, ale pocitam ze budu mit asi stejne smolika a budu muset koupit novy rafky :(

      0 0
      • pavlik6022  

        Dobrý servis. Když to neumí nahodit tak poradi nové ráfky :))

        Nahodit jde všechno, pokud není páska přilepená k ráfku tak bych začal novou páskou

        0 0
        • MJ24  

          tak tak, určitě bych zkusil variantu s nalepenou páskou. Dlouhou dobu jsem vozil obyč ráfky ( ne TLR), WTB kevlar pláště ( ne TLR) s páskou ze železářství za 40 kč, a fungovalo to bezproblémově a nahození dílenskou pumpou.

          0 0
          • PavlikXSS  

            Hoď mi odkaz na tu pasku ze železařství. Využívam vždy notubes pasku, ale zkusil bych lowend/lowcost experiment.

            0 0
            • wladeq  

              Třeba tu, co používal Mat Damon, když pěstoval kobzoly na Marsu. Na tohle fakt potřebuješ link?

              0 0
            • MJ24  

              něco, ala duct tape, šedá voděodolná s mřížkou, stála něco kolem 40–50 kč za 10m, šířka 25 nebo 30mm už nevím, musel bych na to mrknout ve doma

              0 0
              • kejda  

                Ta je super… sundával jsem ji po roce z 29", odseparovala se ta super mřížka od lepidla. Hodinová práce a hafo toluenu. Zuřil jsem jak prase. Od té doby jen originální pásky.

                0 0
                • MJ24  

                  Ano souhlas, jednou jsem ji sundával, praskl mi ráfek a chtěl jsem to omrknout. Ale z originální mi taky zůstávalo hodně lepidla na ráfku.

                  0 0
              • jIrI___  

                Tyhle vícevrstvé pásky s tkaninou nebrat! Tmel ji časem naleptá a oddělí se voděodolná vrstva od lepidla s tkaninou, které je pak celkem lahůdka dostat z ráfku… Samozřejmě už při počátku oddělení těch vrstev začne tmel prolínat dovnitř ráfku a zalepuje závity niplů.

                0 0
            • tomxxx  

              Nejlepsi je tesa 4289, stejna jak notubes, jen je vyrazne levnejsi.

              0 0
        • tomxxx  

          Neznam pasky giant, ale nektere, treba bondtrager, se nelepej.

          0 0
      • tomxxx  

        Tak to je servisak u svorady peknej debil…sr, ale to jinak nejde rict. Jsou to hookless rafky, modernejsi nez ty co ti doporucoval a jestli to nezna, tak je to smutny. Jo jdi to reklamovat, vubec se ti v giantu nevysmejou.

        0 0
        • ViktorCZ  

          no k Giantum zajdu hlavne proto ze mi to sami nabidli to predelani na bezdus, tak aspon uvidim jestli to teda vubec pujde. O hookless rafkach jsem nikdy neslysel, ale to neni nic divneho, ja toho jeste neslysel hodne :)

          Stejne to asi vyresim tak ze kola prodam a koupim si na jare nove zaplety.

          0 0
          • Petr L2  

            A namazal jsi hranu pláště třeba tekutým mýdlem? To hodně pomůže aby pláště zaskočily.

            0 0
    • nomecz  

      tak další věc ty pláště co máš jdou nahazovat celkem blbě obecně, všechno sem zatím nahodil obyč pumpou nebo tlakovkou ale u purgatorek bez kompresoru ani prd

      0 0
    • Pessinger  

      Ahoj napíšu to sem, sundal jsem bezdušák na předním kole, něco v něm pravidelně šustilo jakoby lepilo k asfaltu schwabel tunder Burt Ls , ale ježek tam nebyl, všiml jsem si zduření na plášti zevnitř asi tak 2,5cm široké a 5 cm dlouhé mohlo to dělat ono zduření? Mám to zvovu nazout měl někdo něco podobnýho? Dik

      0 0
      • Pessinger  

        Ahoj, na fotce je to uprostřed, nechcu to vyhazovat je tam ještě vzorek? Dá se to podlepit klasickým flekem?

        0 0
        • Martin  

          Můžeš to zkusit. Contíky mi podlepit šly, použil jsem běžné lepidlo a fleky od Ferdusu. Naopak se mi nepovedlo podlepit Specialized Trigger Pro, tam mi ferdusí lepidlo ne a ne držet.

          0 0
          • Pessinger  

            Ok díky, jdu koupit větší flek a prubnu to

            0 0
          • Pessinger  

            Zalepeno, stačí to přes noc zaschnout ne:-) jinak ten pruh mi určitě rozežalo mlíko no tubes:-) prubnu to dnes snad to bude už ok

            0 0
            • kadlec  

              proc myslis, ze ti to vyzralo mliko? a ze nesezralo rovnou celej plast, ale jen kousek

              0 0
              • Pessinger  

                Čau, z venkovní strany jsem nic nenašel žádný bouchnutí o kámen žádnej škrábanc, nevím jen se domnívám, když jsem to mačkal bylo to nacucany mlíkem jak sviňa a asi tak o dva mm vystouplé, je možné že je to i vada pláště ale nevím zda konce lepí k sobě nebo je to z jednoho kusu.....

                0 0
    • pumpy  

      Ahoj asi se to nekdo uz resilo ale mam problem ze me utikaji nekde bezdusaky (pres ventilek to neni- to jsem zkusim)

      pomuze ponorit kolo do vody ? nebo jakym stylem to resite ?

      0 0
      • Smazaný účet  

        S tou vodou opatrne, abys neutopil mravence.

        0 0
      • Martin  

        Jak rychle to utíká?

        Ve vodě můžeš vidět jemné husté sloupce bublin jdoucí od patky, mi takhle na starých ráfcích velmi pomalu utíkaly Specialized TriggerPro. Neřešil jsem to, časem to přestalo úplně, mlíko to nakonec pobralo.

        0 0
        • pumpy  

          vcera jsem pumpoval pred jizdou a a dnes je poloprazdne – takze do 24 hodin to utece – ale vcera jse mdal jizdu zhruba 2,5 hodky a zdalo se vse v pohode a ted jsem mackal na kolo a je zas dost mekke.

          Ma cenu ten plast sundat, vycistit a pak znovu nahodit ? -pomuze to necemu ?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mně to taky takdle ze začátku ufukovalo, novej plášť, chvíli trvalo než si sednul a všecko se ucpalo. Tak jsem dofukoval, po čase jednou dolil mlíko a už je klid.

            0 0
            • Martin  

              Tak nějak.

              pumpy, mrkni se ve vodě, jak moc to utíká nebo neutíká. Případně zkus ještě dolít tmel, pokud by to nezdrhalo na jednom místě nějak moc.

              0 0
      • tomxxx  

        Jakej plast, jakej tmel a kolik mlika jsi dal?

        0 0
        • pumpy  

          mam tam ground control 27,5×3" a mlika jsem dal 100 po lete, v lete tam na 29" kola a ted pozlete na zimu s tim nejak laboruji a porad to uchazi. Vyzkouset ve vode jsem to jeste nestihl pac mam dost prace

          0 0
    • TeryPV  

      Dam to sem. Jak širokou pásku 2bliss do 19mm ráfku? Stačí 23mm, neví někdo?

      0 0
      • satch  

        Aj 21 by snad stačilo. Mám do 23mm pásku 25. Ale u mě by se ještě 1mm klidně snesl…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Mám WTB i19 a ty mají podle výrobce mít 24 mm, dávám 25 se silou natažení při nalepování a je to akorát. Bez natažení silou by to bylo široký. Těch 23 by podle mě už ale bylo málo. Záleží asi na tvaru ráfku. Co vystřihnout stejnou šířku z papíru a aspoň to zkusit vložit do ráfku, jak to vyjde?

        0 0
        • satch  

          Ale 2bliss se nelepí a tudíž tolik nenatahuje. Ale souhlas s tím tvarem.

          0 0
      • Petr L2  

        Myslím, že se přidává 3mm k šířce ráfku, někde je k tomu návod, ale nemůžu ho najít :-(

        0 0
      • capo  

        2bliss páska se dává tak široká, jak je uvnitř široký ráfek. Tedy 19mm v tvém případě.

        0 0
        • TeryPV  

          to bych chtěl vidět? :o Když máš v ráfku žlábek

          0 0
          • capo  

            Klidně se přijď podívat. Mám Rovaly a kupoval jsem pásku přímo do nich. Páska se nelepí, nenatahuje (proto nepotřebuješ dávat širší), bezduše sedí parádně. Netuším co se ti na tom nezdá.

            0 0
            • TeryPV  

              A jak těsní, když není natažená ?

              0 0
              • Johny.Merida  

                No je to tak…2 bliss se jen natáhne na ráfek bez lepeni…je to systém Spešlu.

                0 0
                • TeryPV  

                  Natáhne se na ráfek a není natažená ? Dobrý :)

                  0 0
                  • Johny.Merida  

                    No samozřejmě že to musíš přes hranu natáhnout aby to leželo v ráfku,ne? …snad nejme tupci, panebože.

                    0 0
          • Smazaný účet  

            Otázka kolik to měří. Třeba to prodávají podle šířky ráfku v názvu, ale je to reálně širší. Jinak teda nevím jak by to se zapadnutí do žlábku vyšlo.

            0 0
            • satch  

              měří to normálně na mm, a zapadnutí do žlábku nevyjde…

              0 0
        • Petr L2  

          Ta to jsi na velkém omylu. Páska se vytvaruje podle žlábku a pak nesedí do krajů.

          0 0
      • Kire  

        Nevím, co máš za ráfky, ale třeba DT udává na webu u každého typu vhodnou šířku pásky, obvykle vnitřní šířka + 2 mm .

        0 0
      • Martin  

        Dal bych 21

        0 0
        • TeryPV  

          Dal jsem tam 23 a bez mlíka to fučí jako blázen. Zkusil jsem tam hodit duši, ať si páska sedne a zkusím znovu. Ráfky Fulcrum redpower

          0 0
          • satch  

            někdo to tady nahříval fénem. A mrkni, jak je dotáhnutej ventilek…

            0 0
            • TeryPV  

              NA fest rukou, kleštěma fakt nee. Jako bezduše už jsem dělal několikrát, s páskou tesa ok, ale s tímhle jsem to chtěl zkusit a jak s tesa páskou v pohodě nafouknu bez mlíka, s 2bliss to nejde no… :/

              0 0
              • Martin  

                Já dávám hned tmel, takže nevím, jak se páska 2Bliss chová bez tmelu…

                Jaké máš pláště? Contíky ProTection i Spešly 2Bliss těsní docela dobře.

                0 0
                • TeryPV  

                  šváby SS TLE. Když tam naliju mlíko, tak musí vytéct, protože to uniká fest. Je to jako by kolem ventilku, ale to může být jakýkoli nipl. No uvidím jak si to sedne

                  0 0
              • Petr L2  

                Pokud to fouká, tak je ta 2bliss páska buď úzká, nebo se při nasazování shrnula nebo je poskozena. Pokud je dobře usazená, sedí a nefouká. Po usazení hlavně pokud se usazuje opakovaně, tak neškodí přelíznout horkovzdušnou pistolí, páska si pak lépe sedne.

                0 0
            • satch  

              tak ok. Ventilek jsem myslel rukou. 2bliss jsem zkoušel bez mlíka, jedno kolo docela drželo, druhý někde malinko ucházelo. tak jsem dal mlíko a trochu zatřepal a ok.

              Myslím, že ta páska nebude sama těsnit líp, než když to nalepíš. Ale funguje ok.

              Spíš mě štve že občas prosákne mlíko na bocích pláště. Po zdejších zkušenostech akorát čekám, kdy se to začne zhoršovat…

              0 0
      • lunochod  

        Mám 29mm ráfek a 2bliss dávám 31mm

        0 0
      • grafik  

        Mám 25 mm ráfek, dal jsem 25 mm pásku 2bliss ready a uniká to jako blázen, ani to nenafouknu. Plášť má tendenci se chytnout, ale všechen vzduch jde obratem pryč kolem ventilku. Páska je nasazená precizně a pohledově sedí krásně. Zkusím si s tím ještě pohrát … Plášť: Schwalbe RaR TLR EVO LS. Na druhém kole mám lepící pásku a v poho – téměř 2 měsíce bez dofukování. 2 Bliss ready jsem chtěl zkusit …

        0 0
        • mr.garisson  

          Páska musí sahat od kraje ke kraji. Tím únikem kolem ventilku máš na mysli přesně co? Patky zapadnou/lupnou a fučí to kolem ventilku?

          0 0
          • grafik  

            Pásku mám krásně srovnanou po celém obvodu od kraje ke kraji.

            Asi tak:

            • nasadím pumpu,
            • pumpnu 2× – 3×, plášť se hned chytne, začne se nafukovat, na některých místech z obou stran vyskočí na patky, zatím nelupnou, začne bublat mýdlo : )
            • pumpuji dál, plášť jednou/dvakrát tlumeně lupne, ale to už krátce před lupnutím začne kolem ventilku unikat vzduch, pořád bublá
            • pumpuji dál, plášť má snahu naskočit na ještě nenaskočených místech, evidentně tam chce, bublá jak o život, ale v tento okamžik co napumpuji tak už jde kolem ventilku hned ven, ztrácí tlak, a plášť se úplně vyfoukne (přestanu pumpovat)
            0 0
            • Martin  

              Zkus tam prdnout přes vzdušník. Já se ted drbal s nahozením nedobře očištěného pláště, patky místy od zaschlého tmelu, a dílenskou pumpou to nešlo, podobně jako u tebe. Fuk ze vzdušníku, guma zaskočila, nalil jsem tmel a pohoda.

              0 0
              • Twitko  

                tak jestli mu to zdrha kolem ventilku tak se obavam ze ani vzdusnik nepomuze … co tam je za ventilek ?

                0 0
                • Martin  

                  Ona je otázka, jak je tohle konkrétně řešené. Pokud je páska v pořádku a není nikde shrnutá, tak viz midlander níže, může to být nedobrý kontakt ventilku s páskou, což by mohl vyřešit tmel.

                  0 0
                  • Twitko  

                    tak treba tam ani nema bezdusovy ventilek (delam si prdel) ;) jinak vhodnej ventilek by mel drzet vicemene sam .. aspon na mym kole to na drzelo (Mavic ventilek pro Mavic rafky)

                    0 0
            • Smazaný účet  

              a to ti jde přímo kolem ventilku, nebo patkama u ventilku? jakej je ventilek? mně takhle neseděl ventilek do ráfku, ne vždy je to vhodně tvarovaný.

              0 0
              • grafik  

                Sundal jsem plášť vyčistil patky a patky ráfku od vlásenkových zbytků tmelu.

                Tentokrát se nafouknutí podařilo, ale takovým divným způsobem, čím větší tlak tím míň to utíkalo. Plášť naskočil, lupnul ukázkově. Nicméně stále malý únik kolem ventilku a to přesně v mezeře plastové objímky.

                Vyšroubuji ventilek naleju mlíko, nafouknu, spousta tmelu kolem ventilku. Protřepuji, otáčím, po pár minutách znovu, stále mlíko kolem ventilku. Na projetí se už nedostanu. Tlak drží.

                Páska se uvnitř nestahovala.

                Po cca 10 minutách opět třepu, otáčím. No a zas mlíko.

                Sada a kombo viz fotky, ventilky Mitas.

                Tlak asi drží, budu tomu fandit.

                0 0
                • kliiima  

                  To jsem taky zažil, utíkalo to pod páskou (dírama na niple). Pokud bys to teď sundal, našel bys mlíko pod páskou…

                  Z mojí zkušenosti, kup si pásku Tesa, ve vedlejším vlákně teď někdo psal, že ji bude u Hanáka objednávat

                  0 0
                • Twitko  

                  nazor laika (brat s rezervou) …

                  1. podle me je paska OK .. kdyby nebyla, dostane se pod ni mliko a potece to i kolem niplu ..
                  2. jsi si 100% jistej, ze ventilky Mitas jsou pro ty Mavicy to spravny ? Ja prave pro kola tyhle znacky kupoval jejich ventilky (a to jsem jeste pri nakupu zjistil, ze se lisi podle roku vyroby – do/od 2012)
                  0 0
                  • plzakj  

                    Souhlas ze ty ventylky vypadaj divne. Sel bych osvecenou kombinaci ventylky a paska cafeelatex, tmel notubes

                    0 0
                  • Martin  

                    Ventilky Mitas s tím jejich debilním závitem mám v Mavic XC-821 a drží.

                    0 0
                  • kliiima  

                    Ahoj, zkušenost laika, kolem niplu to neteče, protože jsou dotažený a celkem to ten nipl těsní. Ventilky Mitas jsem taky měl a pokud to dostatečně dotáhneš, vytvářejí se a problém s nima není. Např. Fulcrum má úplně stejný ventilky (kostka na konci)

                    0 0
                  • grafik  

                    Nejsem si jistý, zkouším a hledám řešení. Na kupkole 2 ventilky Mitas s hodnocením 5 hvězdiček za 135,– je prostě lákadlo : )

                    https://www.kupkolo.cz/…kusy_z98509/

                    Pokud by to stále ucházelo, zvážím určitě Mavic venilek. Gumová kostka asi nebude to pravé pro tento typ profilu.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Ventilky s kostkou jsem všechny zahodil, zlobily napříč výrobci, klasické kužel nemá chybu

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Mám přesně opačnou zkušenost. Když mi tam dali v servisu při první montáži bezduší ten kužel, postupně se zdeformoval a mlíko utíkalo okolo. Další montáž (páska, ventilky) už jsem si radši dělal sám a použil jsem právě ze stejných ventilků jen kostku bez toho adaptéru a od té doby to drží bez jedinýho zásahu. Jen měním sjetý pláště a dolívám mlíko, občas i vnitřiky ventilků, když už jsou total ucpaný a nejdou vyčistit. (Caffelatex ventilky)

                        Záleží na profilu ráfku a díře jak si to sedne, jak to dotáhneš atd.

                        0 0
                        • Twitko  

                          souhlas

                          1)ta kombinace tvar rafku vs tvar ventilku bude u kazdyho docela unikatni. Tezko rvat kostku do rafku s vyrazneji kulatym az spicatym profilem. A opacne – rvat ventilek s kulatou gumou do necoho hodne plochyho taky nebude zcela koser. Idealni je kdyz je ventilek delany primo na dany rafky a odpovida tvarem. Jinak se asi nevyhnes jistym experimentum a obcsnym failum.

                          1. dotahovat s citem, bo dalsim zdrojem problemu muze byt prilisne dotazeni – ve snaze „kdyz uz to na sebe nesedi idealne tvarem, tak to dorvu silou strasnou, aby to lip tesnilo“. V nekolika videich jsem videl jasne varovani pred prilis velkym dotahovanim, bo tu gumu rozplacnes do tezko odhadnutelneho tvaru a „diky“ jeji deformaci to pak muze utikat.
                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Je to tak. Nechápu proč zrovna tady se tolik lidí snaží za každou cenu šetřit. Originál ventilky pasují tvarem vždy perfektně na daný typ ráfku a vydrží věčně.

                            Zrovna na Mavic bych dával určitě originál ventilky. Sice trochu dražší, ale jak píšu, vydrží věčně. Mám tu ještě jedny prastará 26" STčka (cca 12 let stará) a původní ventilky pořád zcela ok, jen jsem párkrát měnil vložku ventilku (ucpaná od tmelu).

                            A když jsou tam správné originál ventilky, tak to perfektně těsní i jen opravdu málo utažené.

                            0 0
                    • kadlec  

                      Dej tam jiny ventilky a mas klid. Pred rokem jsem dal mitas na dt rafek a hodne utahnul a neutikal. Letos jsem se koupil opet mitas na mavic a pri utazeni to furt podchazelo. Dal jsem mavic ventilek a ok. Pak jsem prorizl plast na dt a musel dat dusi a kdyz jsem dal zpet mitas ventilek, tak furt podchazel a vyresil to az dt ventilek. Ty ventilky od mitasu jsem musel mit utazeny klicem a pak vozit ocko na povoleni. Ted to mam jedn dotazeny rukou a mam klid.

                      0 0
                    • Martin  

                      Zkus si z kousku duše udělat podložku pod ventilek… pomůže zatěsnit spoj ventilku s páskou.

                      0 0
                      • kadlec  

                        Tohle jsem zkusil u kombinace mitas ventilek a mavic rafek a vubec to nepomohlo

                        Ten mitasackej ventilek ma fakt debilni tvar a v rafku to nesedi

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        taktak. já podkládal oba mitas ventilky.

                        0 0
                    • jIrI___  

                      V Cmaxech mi ty Mitas ventilky nefungovaly – musely buďto být svinsky utažené kleštěmi nebo netěsnily. Nahradil jsem je těmito z ali a bylo po problémech.

                      0 0
                      • Martin  

                        Ta cena je příjemná, díky za tip, asi jich pár objednám do zásoby pro strýčka Příhodu :)

                        0 0
                    • grafik  

                      Potvrzuji, že Mavic ventilek sedí parádně a jak psal Mlok, ani se nemusí moc dosahovat, je to jiný level. Díky všem za reakce. Mám z toho konečně dobrý pocit. A jen pro objektivitu připojuji foto po protřepání : )

                      Sorry, špatně zařazeno, píšu z mobilu.

                      0 0
                • grafik  

                  Dnes odpoledne: tlak drží, protřepu a uniká mlíko, předpokládám, že jsou to zbytky uvnitř ráfku. Snad zůstala trocha i v plášti. : )

                  Ventilky Mavic objednány, zítra to pravděpodobně překopu.

                  0 0
        • kliiima  

          2bliss ready jsem taky chtěl zkusit a vrátil se k pásce.

          2bliss bylo od hrany k hraně, ale když jsem začal nafukovat, patka pláště stáhla 2bliss na stranu, takže potom na jedné straně patka pořádně nezaskočila (vadila tam ta nahrnutá páska) a na druhé zase chyběla a pořád to utíkalo.

          Po několika marných pokusech návrat k Tesa pásce…

          0 0
        • Petr L2  

          šířka pásky cca +3 mm k šířce ráfku, už to tady padlo několikrát v minulosti :-)

          0 0
    • Slavik  

      Zdravím zdejší servisáky,

      mám kolo MTB 29" a rád bych přešel na bezduše. Nájezd 3tis./rok

      Kola: Fulcrum RED Power 29 HP HH15/QR, disc, black, 6intl std 622×23c, ráfky viz. obrázek (vnější šířka 24mm).

      Přední: Schwalbe Rocket Ron EVO 29×2.1 SnakeSkin, TL-Ready

      Zadní: Schwalbe Racing Ralph EVO 29×2.1 PaceStar – Lite Skin

      1. Jakou šířku pásky mám koupit, 23mm?
      2. Nebude problém se zadním pláštěm?
      3. Ventilky s kónusem nebo s kvádrem?

      Předem děkuji za konstruktivní odpovědi.

      0 0
      • AussigBiker  

        Viz. pripevek nad, sirka rafku +3 mm cca. (myslim, ze WTB doporucuje + 4 mm). Takze pasku potrebujes 26–27 mm, muzes si to sam omerit, nebo pohledat na webu Fuclrumu, jestli to tam nekde je. O 1 mm uzsi nevadi, o 1 mm sirsi muze byt problem. Kdyz koupis 26 mm pasku, tak by mela fungovat OK.

        Se zadnim plastem problem muze byt, protoze neni TL ready. Muze a nemusi fungovat.

        Ventilky spis s konusem, nez s kvadrem.

        0 0
        • petyn  

          Ale pozor. Tu šířku ráfku 24 mm uvádí jako VNĚJŠÍ. Na přiloženém obrázku je vnitřní 19 mm se mi zdá teda.

          0 0
          • AussigBiker  

            Mas pravdu, tech 24 mm je vnejsi sirka. Na webu Fulcrumu je nemuzu najit, to uz si snad najde sam :)

            Edit: Z obrazku to nejsem schopnej vycist, ale pokud 19c znamena vnitrni sirka 19 mm, tak pak jo. Rozmer 622 × 19c jsem taky nenasel :)

            0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kušuj!

        0 0
      • AussigBiker  

        Věda je to jenom pro Romana II. Na ráfkách musí být obvykle nápis něco jako Tubolito ready, Tubolito compactible apod. Tmel neřeš, řeš jenom, že když šplouchá, tak tam pořád je, když nešplouchá, tak ho vypili mracenci a tak je potřeba dolít, aby ti vzteky neprokouslí plášť.

        0 0
      • novas752  

        Autopneu jsou mnohem bytelnější, mají větší patky, tlustší bočnice i běhoun a pevnější kord. Takže samy o sobě těsní velmi dobře a riziko defektu je velmi malé.

        Pláště na kolo, zvlášť rychlý lehký xc, jsou na bocích tenký jak papír a přes běhoun taky nic extra, takže tam tmel plní funkci utěsnění a zacelování defektů.

        Tubeless ráfky na sobě většinou mají uvedeno že jsou tubeless ready a podobné označení, ale i ne-tubeless ready ráfky občas jdou použít. Jde o tvar v okolí patek, jestli je tam válcová plocha (nesvažuje se hned do žlábku uprostřed) aspoň nějaký 3–4mm od patky a žlábek neni nějak hodně hluboký (aby se tam dala dobře nalepit tubeless páska přes díry), tak by to mělo fungovat dobře. Kdyžtak se to dá pojistit dvojitou vrstvou pásky.

        Takže pokud tam neni tubeless páska, je potřeba ji na čistej ráfek nalepit a pak jenom nasadíš ventilek, nasadíš plášť, naliješ dostatek tmelu, nahodíš – někdy jde pumpou, někdy je potřeba bombička, kompresor nebo vzdušník – a pokud to nijak moc neuchází, krátce to projedeš abys se tmel rozlil po vnitřku, a nazdar.

        0 0
        • AussigBiker  

          Já myslim, že s nim tak jakoby marníš čas :-)

          0 0
          •  

            Až teď jsem si vším že to nesepisoval mlok?

            0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Zásadní úsporu na váze, tedy přesněji hmotnosti, už jsi evidentně provedl. Zároveň se Ti v jednom kroku povedlo i výrazně snížit těžiště soustavy. Gratuluji.

            0 0
          • novas752  

            Páska nemá o moc víc než ta dušová, ventilek má asi 5g a mlíka NT, Orange apod. stačí třeba 70–90ml takže pár grámečků tam být může, ale nejde ani tak o hmotnost jako o zlepšení vlastností – lepší přilnavost a pohodlí díky trochu menšímu tlaku, zároveň však nižší valivý odpor a také eliminace drtivé většiny defektů.

            0 0
          • plzakj  

            Je dobry pochopit, ze se to nedela kvuli vaze.

            0 0
      • jIrI___  

        Se slzou v oku vzpomínám na dobu plnotučných UST pneu a ráfků, to byla absolutně bezstarostná kombinace fungující i bez tmelu jako u aut. Dnešní mrcasení se s tmelem, hledání vhodné kombinace ráfků a plášťů apod. mi připadá k smíchu, ne-li k pláči. Ale lidi to asi prostě chtěj a baví je to, kvůli úspoře pár gramů byl pohřben naprosto blbuvzdorný a především plně funkční systém :(

        0 0
        • allrose  

          ???

          to jako ironie,nebo to myslíš vážně?

          0 0
          • jIrI___  

            To myslím zcela vážně? Co konkrétně se ti na tom příspěvku nezdá?

            0 0
            • allrose  

              jako že nemůžeš jezdit bez tmelu? ..můžeš! tvoje věc

              pláště neexistují bezdušové?..e­xistují!

              jediné navíc je páska,práce na 2min a tam může někdo mít problém..fakt nářez:))

              0 0
              • MlokCZ  

                Pásku použíš právě nemusíš, UST ráfky (nebo tedy celé sety kol s UST ráfky) pořád existují.

                Vyloženě UST pláště už naopak neexistují, pokud zrovna nebude ještě nějaký výprodej 26" Contíků (Contíky se v UST ve 26" dělaly o něco déle než Schwalbe). Ale jak píšu níže, tak TLE verze se k těm UST už zase pomalu blíží.

                0 0
              • RomanH  

                Ad paska : Prestoze jsem s ni nemel zadne problemy, porad mi prijde UST rafek jako „cistsi“ reseni. Bouhuzel, krome nejakych C-Maxu, pak tusim nejake tezsi varianty 819 + spesl niple, XT, a CB Cobalt, se uz asi jiny UST rafek nedela (drive byl i nejaky Fulcrum 3, jak je to ted nevim).

                0 0
                • allrose  

                  jasně,že nesraní s páskou je fajn,o tom žádná

                  0 0
                • MlokCZ  

                  U Fulcrumu UST ráfky už také nejsou. Nějaký čas ještě měli, ale jen kola s úzkým UST ráfkem a teď už mají jen 2-Way Fit Ready a Tubeless ready. Tubeless ready je klasika pro nalepení pásky. Bikové 2-Way Fit Ready mají dělané pro nějakou jejich jen nasazovací pásku (asi něco jako Spešl páska, neměl jsem tu Fulcrum v ruce, tak přesně netuším).

                  Naštěstí Mavic dělá pořád a to i s širšími ráfky. XLka mají 23mm ráfky a už se nedělají. Nástupce XA Pro mají 25mm ráfky, případně XCčkové Crossmax Pro s 22,5mm ráfky. Nebo případně poslední Deemax Pro s 28mm ráfky (ale ty jsou jen ve 27,5").

                  Cenově jsou sice dost napálené, ale když se počká na slevy a nekupují hned jak vyjde nový model, tak se to dá. Pak jsou k mání občas i až k 500E. Aktuálně se dají dlouhodobě koupit na b-d za 609E (to tedy není krátkodobá extra sleva, ale dlouhodobě tak dostupné).

                  https://www.bike-discount.de/…elset-671623

                  0 0
              • jIrI___  

                29" UST pláště už opravdu neexistují. Bez tmelu jezdit sice můžu, ale budu značně omezený dobou, než mi z kola unikne všechen vzduch… Jezdil jsem plnotučné UST a následně i TLR náhražky, po čemž jsem se raději vrátil zpět k duším, takže srovnání mám. Prostě z mého pohledu v dnešní době neexistuje pohodlnější a bezstarostnější řešení než bylo právě to UST.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Jak píše níže MlokCZ, trocha tmelu Tě nezabije a hlavně patky dnešních TLR plášťů v dnešních TLR ráfcích drží naprosto super.

                  Záleží, co a jak jezdíš, ale jít zpět od UST k duším, to asi něco napovídá.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  ale budu značně omezený dobou, než mi z kola unikne všechen vzduch

                  To právě pro vhodnou kombinaci ráfek + plášť neplatí, zvlášť když dáš jednou na začátku těch třeba 40ml tmelu.

                  0 0
                • allrose  

                  jasně,takto rozepsané to dává smysl,prostě čisté řešení,leč stejně neřešilo „defekty“,na to je ten tmel a v něm je asi ten nej problém,který se zde řeší a různé požadavky na něj

                  předtím to vyznělo,že dnešní řešení je totální nesmysl

                  0 0
        • MlokCZ  

          Tuhle variantu ale můžeš pořád z velké části použít. UST ráfky se dělají úplně stejně jako předtím (vozím na všech svojich kolech), výběr tedy dost malý, ale pořád jsou (ani před lety ale nebyl výběr o moc větší).

          U Schwalbe se pak TLE verze plášťů téměř už vrátila do podoby původních UST. Těsní téměř vždy také i bez tmelu, patky funkčně skoro lepší než dříve u UST (zbytečně široká patka UST plášťů přesahovala přes vyvýšenou hranku UST ráfků a tak dnešní TLE verze v patkách drží daleko lépe než dříve UST a patky těsní dobře i teď).

          Boky jsou u TLE také o malý chlup odolnější než dříve u UST i když rozdíl není velký (u UST jsem párkrát bok pláště říznul, u TLE nikdy).

          Takže vezmeš UST ráfky (tedy spíš komplet kola s UST ráfky) s TLE plášti. Pro jistotu dáš navíc nepatrně tmelu (klidně jen 40–50ml) a tmel takhle použiješ pouze na začátku. Dále nebudeš doplňovat a necháš vyschnout tu trochu co jsi dal na začátku. Výsledek bude stejný jako dříve u UST použitých bez tmelu.

          Jediný zbývají rozdíl, kde potřebují TLE verze ještě malinko něco dohnat je odolnost běhounu. Ale ani tam už není žádný velký rozdíl. Zvlášť když to srovnám s poslední 127tpi verzí UST Schwalbe. Přidat tak 30–50g materiálu na běhounu a už bych současné TLE Schwalbe považoval za lepší než původní UST před lety.

          A to jsem před už hodně lety při přechodu na 29" také nejprve litoval, že tam UST pláště neexistují (UST ráfky jsem měl od začátku i na 29"). Ale to byla ještě situace jiná a neUST pláště v daleko horším stavu než dnes.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Kolik těch kombinací a jakých jsi při TL neúspěšně vyzkoušel? To mě opravdu zajímá.

          0 0
          • jIrI___  

            Troje TLR ráfky (Bontrager, Alex, WTB) a pláště od Conti a Schwalbe. Teď sbírám odvahu zkusit opět TLR i na gravelu, ale moc se mi do toho nechce a nechám to až na další sezónu :)

            0 0
            • MlokCZ  

              U Contíků a Schwalbe je rozhodující jaké konkrétně verze. U Contíku je to tedy fuk, protože dřve opravdu dobře nefungovala žádná verze, ani protection. Až teď přepracovaná protection verze je opravdu perfektně funkční, ale tu jsi určitě ještě nejezdil jak se prodává teprve krátce.

              U Schwalbe to pak nesměla být lite skin verze, ta byla úplně na prd. A TLR následně TLE verze se rok od roku lepší. Čím starší, tím horší (čím starší, tak i tím méně kusů těsnilo bez tmelu a hůře). U Schwalbe to tak chce minimálně poslední ročník TLE ještě s pacestar těsně před přechodem na addix nebo lépe současně Addix.

              0 0
            • Martin  

              Neboj se toho :)

              Jezdil jsem prasáckou ghettovou kombinaci, která se blbě nahazovala (Conti CX Speed + Fulcrum RM29), ted jezdím TLR+TLR (Mavic XC821 + Spešly TriggerPro) a bez problémů. Uvnitř NT a v podstatě krom dolévání tmelu o kolech nevím. Problémy mi dělal NT Race, protože nalívání té kevlaroidní kaše do malého objemu 38mm plášťů byl porod končící zaliskanou koupelnou.

              0 0
              • jIrI___  

                Já blbec si přečetl celé vlákno o tmelech a zjistil jsem, že ani ten před vydáním zázračný Finish Line zas až tak moc zázračný není a neexistuje v podstatě žádný tmel, který by fungoval každému . Za letošek jsem měl jeden defekt a o moc nižší tlaky než teď bych nevozil, takže mě na bezduše kromě B-F diktátu nic netlačí :). Počkám na vynalezení nějakého dalšího zázračného tmelu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ušetřil bys hodně peněz na pláštích. Tím narážím na tu fotku, kde máš sjetý hodně jen úplný střed pláště z důvodu přefoukání.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    No vidíš, a přitom to bylo foukáno na tlak s nejnižším jízdním odporem pro mou hmotnost dle nějaké tabulky, co jsi tu opakovaně sdílel (±6 bar), na nižší bych už opravdu nešel :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Opravdu? Jak byl široký ten plášť? A kolik vážíš?

                      Jestli myslíš dle tohoto?

                      http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

                      Tak tam to je pro 25mm plášť a 75kg jezdce. A všechna měření jsou jen pro asfalt. I na horším asfaltu byl nejnižší měřený tlak 60psi (4 bary) pořád moc a k nejnižšímu valivému odporu se to pořád pro moc vysoký tlak ani nedostalo.

                      6 baru by bylo pro už o něco lepší a perfektní asfalt. Ale je potřeba pak po jiném nejezdit, protože na tom mizerném při 6 barech hrozně ztratíš. Oproti tomu na tom pěkném při 4 barech ztratíš jen málo (tedy při kombinovaném povrchu je vždy lepší ten nižší tlak).

                      Ale jsme pořád na asfaltu. V lehkém terénu typu šotolina to bude celé posunuté ještě daleko do nižších tlaků, jak začne být terén více nerovný.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Myslím že to je ten test, konkrétně druhý graf (dle povrchu žlutá křivka). Plášť 28 mm, hmotnost jezdce lehce přes stovečku.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Takže pro 28mm plášť a 100kg jsme na cca +20% tlaku pro stejné chování. Byl to S-one, tak s tím snad nejezdíš jen čistě asfalt? To by byl divný výběr pláště na čistě asfalt.

                          Pokud není 100% asfalt, tak žlutá křivka je dost mimo a je potřeba foukat o dost méně. Pokud je to gravel, tak i červená křivka není ani optimum (pořád moc pěkný povrch), ale dejme tomu, že pro střídání různých povrchů by se dle červená ještě dalo.

                          Takže jsi na 60psi + 20%, rozhodně pořád pod 5 barů. Pokud kolo ale využíváš opravdu jako gravel, tak i těch 5 barů bude strašně moc.

                          Ale ono není třeba nic počítat dle grafů nějakého měření. Ta fotka sjetí pláště byla vševypovýdající → hodně přefoukané.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Byl to plášť koupený spolu s kolem, teď už jsem zase na osvědčených Spešl Roubaix a na podzim po napadání listí nasadím nejedoucí Rapid Roby :). Jinak z 80% jezdím asfalt, přejezdy po polňačkách a lesních cestách, žádný terén. Na pokus to zkusím ufouknout na těch 5 bar a uvidím výsledek. Mám takové tušení, že jsem to už kdysi zkoušel a ty nízké tlaky mě mimo terén nějak extra nenadchly.

                            0 0
                            • Martin  

                              5 barů musí odporně třepat :)

                              Dneska jsem jel do práce na 3,5 a měl jsem pocit, že je to kolo koza skákavá :)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Pocitově pro jezdce zvyklé přefukovat je to někdy problém skokově snížit tlak. Pořád se do toho montuje ten zcestný pocit (pro každého), že čím častější vibrace/drncání, tím rychleji to jede. Ten se tělo naučít z běžné jízdy, kdy to platí pro stejný tlak. Tam když zrychlíš, tak nerovností přejíždíš ve stejném čase více.

                              A to se tělo naučí tak vnímat a pak to má důsledek, že i když přifoukneš, že ti pocitově přijde, že jedeš rychleji (jak zase máš více vibrací/drncání za stejný čas z důvodu přefoukání) a přitom reálně můžeš jet i pomaleji (pro stejný výkon).

                              A pak má jezdec pocit, že to na nižším tlaku nejede moc dobře i když reálně to většinou je přesně naopak.

                              S tím pocitem pak není úplně lehké ho odbourat i přesto, že víš, že to tak funguje. Doporučuju snižovat tlak postupně pomalu po delší dobu a ne skokově.

                              0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Aha, napíšu to naplno. Jen naprostý do*ytek je schopen nabušit do drahých gravelplášťů 6 bar a zoufat si, že se mu rychle sjíždí střed běhounu. Buď neumí šlapat, takže každé šlápnutí = prokluz, neumí šlapat a sedět na kole, takže se pod ním málo nahuštěné pláště houpou a vadí mu to, jezdí na gravelu hustodémonsky­krutopřísné sjezdy smykem zadního kola, tedy špatně zvolený stroj, nebo vůbec netuší, jak by se měl takový správně (přiměřeně málo) nahuštěný plášť chovat, takže si na pomoc vezme nějakou přitroublou tabulku, aniž by pochytil všechny souvislosti. A ještě poslední možnost – zcela nevhodný výběr pláště k hmotnosti jezdce, terénu a jízdnímu stylu.

                      Tak si vyber.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        U mě to je kombinace všech tebou vypsaných vlastností plus určitě ještě něco navíc. Díky za rozbor.

                        0 0
                    • AussigBiker  

                      No ty woe, ja foukam cca 2.8–3 bar a to jsem nejak prescent :) Je to tak akorat aby to lehce perovalo a zaroven abych necinkal rafkem a necvakal dusi.Valivej odpor neresim. Kapkama aerodynamickej tvar a tim padem jsem uplne v pohode.

                      Edit: stejny tlaky tak nejak vozim an gravelu a fullu.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        28 mm plášť? :O

                        0 0
                        • AussigBiker  

                          Swchalbe G-One 35 mm. Byl jsem zvedavej na kolik mi vyjde tlak, aby to bylo podobny jako na fullu (HT, co jsem mel predtim) no a tak nejak jsem doiteroval ke stejnejm tlakum. 28 mm bych mozna musel vic prifouknout, ale zase asi ne na 6 baru :)

                          Pard za prekplepy v predeslym prispevku.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Na 33 mm jsem asi tak o 0,5 bar výš oproti 2,25" HT (27,5") pro bezdefektové jízdy po stejných tratích (les, kamenité cesty) a zároveň svižnější silniční přesuny a jízdu potmě. Někam k 6 bar si foukám snad jen 24 mm (a užší) zadní plášťovky, ale ty jsou i při tomhle tlaku ještě relativně měkké.

                            0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          To Ti tam širší nevejde? A jezdíš 28 mm jen proto, že tam byl? Nechápu.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nevidím důvod dávat širší slick plášť, když gravel má v mém případě podobu pohodlné silničky a většinu času trávím právě na silnici. Teď očekávám salvu příspěvků, že nejrychlejší na silnici jsou 45 mm pláště na 2 barech, ale tomu prostě nehodlám uvěřit :)

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Pak nechápu, proč gravel a ne endurance silnička na kotoučích. A hlavně proč pláště s takovým vzorkem?

                              A doporučuji se svézt na nějakých vhodných pláštích (ex-Schwalbe BigApple) třeba 42 mm, dokonce už i má žena přestala tvrdošíjně vyžadovat na silniční trekové kolo nabušené 28 mm úžovky – a to je konzerva nejkonzervovatější. Foukat 2 bar je na „nic neřeším a prostě se na sedlo vykydnu a hamtám“ jízdu málo, ale 6 je za všech okolností zbytečně moc.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Tak on Grade taková endurance silnička v podstatě je, stejně tak současný X-Road (geometrie takřka totožná jako Grade). Takové ty „skutečné“ gravely mi neseděly geometrií, zpřevodováním (1×11) a především bych plně nevyužil jejich užitné vlastnosti. Ale to už je jen škatulkování, současný rám pobere max 35 mm, ať už se tomu říká gravel nebo endurance :)

                                0 0
                • Martin  

                  Nedávno jsem zkoušel potýrat Triggery s tlakem kolem 2 barů a pohodka. S duší už bych někde na kořenu cvakl.

                  0 0
        • Petr L2  

          Ano a pro velkou oblibu a samé výhody dnes UST již prakticky neexistuje. pobavils :-)

          0 0
    • stanik48  

      Ahoj pánové, minulý týden jsem přešel taky na bezduse. Po nahození na conti race King Pure grip, které se mi povedlo bez problémů, a zdálo se že to drželo, ale do rána to ušlo. Dofoukl jsem tedy na 2atm, projel to kousek a drží. Zatím. Dal jsem tam cca 60 ml tmelů. Je to ráfek dt o šířce 22,5 mm a průměr 27,5'. Je to množství tmelů dostačující? Tmel to je KTM Orange Sealant. Máte s ním někdo zkušenosti? Na přední kolo mám v plánu zkusit conti x King race sport. Vím, četl jsem o problémech této verze na bezduse, ale snad si nerizbiju hubu…

      0 0
    • Twitko  

      ntp … Pomoc, Help, Hilfe, Мне нужна помощь, איך דארף הילף, 我需要幫助 .. atd ..

      čekaje na nový kolo nakupuju věci co budou třeba. Mimojiné na bezduše. Na stávajícím biku jsem měl UST ráfky. Na novým bude třeba páska. OK, tak jsem chtěl vyzkoušet onen vychvalovaný zázrak (bez ironie) od Spešlu – 2Bliss. No jo, ale kde ho ku*va seženu ? Potřebuju rozměr 29" x 31mm. Ta páska existuje, ale nikdo ji nemá. Koukám po Česku, koukám po Evropě nic .. jako možný je že koukám blbě. Dokonce jsem volal do SuperSpešlEli­teConceptStoru … překvapivě nemají taktéž. Z US posílat blbou pásku se mi teda nechce …

      Nemá někdo tip kde se to dá relativně bezbolestně a za rozumnou cenu koupit ?

      0 0
      • Smazaný účet  

        hibike.cz v de, černá i hnědá, https://www.hibike.cz/…alsi-mg-1--1?… . Došlo v pohodě, ale trochu mi vadila ta dvojitá tloušťka ve spoji, schod nedobrý na těsnost. Zkusím teď nasadit Caffelatex strip velikost L, ta má 30 mm.

        0 0
      • Petr L2  

        napíšu do vyhledávače : „2bliss ready páska“ a můžu v klidu nakupovat, by mě fakt zajímalo, jak jsi hledal, že jsi nenašel…

        Jinak v Praze kromě Radotína, kde asi nemají nikdy nic,co člověk potřebuje, nebo mají zrovna sezónu lyží, tak to nemůžou najít, se dá tahle páska koupit, určitě v 69, nebo u Voleskýho :-)

        Pokud nemaj 31, kup 36 a zastřihn si jí :-)

        0 0
        • Twitko  

          ukaz mi prosim odkaz, kde maji 2bliss pasku v rozmeru 29×31 tak aby se dala koupit (byla k mani, skladem) … dekuji! © Onuce

          jinak 2bliss ve vetsi sirce nez 31 neexistuje .. pokud se tedy nepletu

          0 0
    • Twitko  

      Tak dnes „bezduse“ verze 2 …

      protoze 2Bliss z Nemec jeste nedorazily a ja pochopitelne moc specham :-), rozhodl jsem se vyzkouset pasku. Coz je pro me premiera, bo minuly pokus (jediny) o bezduse byly UST Mavicy na starem kole. Vytahl jsem pasku JOE'S No flats, kterou jsem si pred casem poridil, ze je to znacka a ze to bude pohoda. A jal se lepit. Fiasko … naprosty … optam se: vam nekomu ta paska lepi ? Rafek odmastenej, vycistenej, ja natahuju a primackavam jak silenej a kdyz jsem skoro v 1/3 kola, tak zatahnu trochu vic a cely ten dosud „nalepeny“ kus proste sjel pryc … vubec to nedrzelo … jak kdybych to lepil na teflon :-/ Vyhodil, zacal znova .. stejny (ne)vysledek. Nevim co bylo spatne .. mozna ta paska byla stara ??? Nebo ani moc lepit nema a ja za ni moc tahal ?? Ja se bal, ze to bude lepit jako krava ale ono to nelepilo vubec (na rafek). Namotany na roli samo na sobe to vypadalo jakz takz rozumne. Fakt nevim, ale radsi se ji priste vyhnu obloukem .. mam tu jeste cca 6m, tak mozna nekdy tomu dam jeste pokus (??) Docela by me zajimalo, zda ji nekdo s upechem pouziva (predpokladam ze ano) a co by mohlo byt duvodem ze mne to _naprosto_ nefungovalo …

      nastesti jsem tu mel jeste pasku DT Swiss (cerna), kterou jsem si objednal spis ze zajmu, ze se podivam co je to zac. Jako uz jsem videl lepivejsi veci, ale i kdyz jsem tomu moc sanci nedaval, obe kola se chytly na prvni dobrou … vypadaly, ze by nejak drzely i bez tmelu, coz jsem ale nijak dlouhodobe netestoval … nalil jsem mliko, zatocil, a cekam .. ale vypada to dobre, myslim …

      Rafky alu Tubeless compatible, Schwalbe HD TLE, DT Swiss paska, ventilky myslim Joe's, mliko Orange Endurance, vzdusnik a uplne nova pumpa … bo pri tlakovani vzdusniku pro druhy kolo mi necekane exitovala muje staricka pumpa Zefal .. takze oblict, auto, cesta do nejblizsiho kseftu (nastesti Brno a jeste pracovni doba), zpatky a mohl jsem to dodelat …

      0 0
      • plzakj  

        Paska caffe latex lepi jako svin :-)

        0 0
      •  

        To je ale pech

        0 0
      • Twitko  

        jinak ve srovnani s prvni pokusem (UST) mi prislo, ze gumy zaskakovaly mnohem lip a ochotneji … mimochodem, ten zvuk jak to skace na misto, to … beng .. bong … ping … bong … beng :-)))) to je super vec .. kdyz vite ze je to „doma“ a muzete si dat skopek :-)

        0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        JOE'S pásku mám namotanou v AC ráfcích a naprosto bez problémů hned na první pokus. Momentálně slouží 5 měsíců.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.