Bezdušový systém na MTB - ano či ne

269 nepřečtených
  • Papaja

    Nazdar bikeři chtěl bych se zeptat vás zkušenějších jesti je dobré mít na biku bezdušaky.Mám takový pocit že by se tento systémet docela často prorážel a jestli je možné použít jakekoliv pláště.Jediné plus kterým jsem si jist jsou ušetřené gramy :D Všem co odepišou předem vela díků :o) Čuuuuuuuuuss

    0 0
    • McBlacky  

      a co bys jako prorážel? plášť jen tak necvakneš to bys při tom z nějvětší pravděpodobnosti zničil kolo. Gorgov co voží NoTubes zničil na hraně zadní ráfek a guma to ustála ani ne nevyfoukla…

      pokud ti není líto 2tkč a nebudeš měnit pláště víc jak jednou za sezonu je to dobrá volba…

      0 0
    • Daf  

      Se vsemi bezdusovymi systemy at uz UST, nebo Notubes, je vic prace pri instalaci a pri oprave defektu. Ale na zavodni trati prave oba systemy pravdepodobnost defektu minimalizuji. Normalniho vyletniho jezdce bezdusaky odradi protoze, kdyz uz na ten defekt dojde, rekne si ze to srani s tim za to nestoji. Ale zavodnik si rekne ze jo, zvlast kdyz po zavode zjisti ze dojel s defektem ktery nemusel na trati opravovat.

      0 0
      • bam  

        Vidis, me to jako vyletnika neodrazuje, prave protoze to nemusim opravovat :) Jeste se mi to znicit nepovedlo a to uz jsem v tom mel napichanejch trnu a jinyho bordelu desitky. Tesim se az to nekde rozriznu, ale nevozim tenky plaste a navic bych byl pekne v haji i s normalnima. Nevyhody bych videl hlavne cenu a neni to dobry pokud chces plaste castejc menit. UST je taky tezsi.

        0 0
      • Papaja  

        jak to myslíš že nemusí opravova defekt, moc tomu nerozumim, a jaký je rozdíl mezi těma dvěma systémy. Som s toho volakisi zmetěny :D

        0 0
        • palkac  

          UST je už z principu bezdušový – patka je udělaná vzduchotěsně, ráfek taky. NoTubes je doplněk k normálnímu plášti, kdy se dovnitř nalepí speciální páska na ráfek a nalije se tekutina, kerá ucpe všechny zbývající netěsnosti. Aspoň teda myslím, že o tak je. Ta tekutina sedá samo použít i do UST, kde zlepšuje vlastnosti systému..

          0 0
      • Papaja  

        ještě jsem zapoměl dodat že jezdím na HT a nejraději si zajedu nějaký ten maratonek

        0 0
      • Gorgov  

        tak u Notubes pokud máš bezdušový ráfky neni oprava defektu, kterej tmel nezalepí stejně náročná jako u duší, jen vyšrloubuješ ventilek, plášt spadne uplne sam, jinak mas ve vsem pravdu

        0 0
        • Gorgov  

          sakra co sem to napsal za kravovinu? asi sem chtel napsat neni složitější a je stejná a napsal sem neni stejně složitá… Takže je to stejný jak s duší :)

          0 0
    • ydaho  

      je to uplne presne naopak, nez si myslis, neprorazis – neni co. A vahove stále vychazej lip klasicky plaste s dusi :)

      mam maiv UST a po pul roce pouzivaní bezdusaku jsem je s radosti opusti (vaha, cena plastu, problemy pri defektu, v podstate nulovej vyber v kamenejch obchodech…) Takže UST adios a jak sem si tě loni pochvaloval :)

      0 0
      • Papaja  

        Tak díky Ydaho tohle přesně jsem chtěl slyšet to co jsem si myslel byla pěkná hloupost, takže když to zhrnu tak neprorazím nepichnu ale ani neušetřín žádný gram, a o ty gramy mně šlo, takže zůstanu u klasiky s duší.

        0 0
        • ydaho  

          tak to zase píchneš, to jo:) ale méně často (1 defekt za pul roku ježdění), oprava na místě bez velký pumpy v podstate neni možná, pro zaskočení patek do UST rafku je potřeba větší tlak, takže tam stejne dáš duši a spravíš až doma)........ výhodou je určitě to, že mužeš foukat na nižší tlaky bez obav z procvaknutí duše. Pak taky, že v případě použití tmelu dojedeš i s defektem, akorát to trochu zasí.á ráfek… V porovnání výhody X nevýhody jsem se taky rozhodnul :)

          0 0
        • Gorgov  

          já ušetřím hodně gramů s notubesem,nechci do toho nikomu kecat, ale dle mejch zkušeností je to naprosto jasná volba, skoro si to nedovedu představit lepší. Ušetřim 100g na každym kole, nehrozí běžný defekty, co chtít víc? Vůbec nechápu že ješte lidi vozej na kolech duše:) Já jen jako zálohu.

          0 0
          • smallbrother  

            …vozíš i dvě rezevní duše? :)

            0 0
            • Bulda  

              tak to vozim i ted (jen závody) …pořád rychlejší, než lepit …jednu klasiku a jednu light

              0 0
              • smallbrother  

                s NT vozím dvě, váhová úspora pak není taková. :)

                0 0
                • Bulda  

                  ??? ja NT nevozim, celkove ted vozim duse 4, hadej, kde ty zbyly dve?:)) …a tech se prave chci zbavit …nebo jsi to blbe zaradil

                  0 0
                  • Bulda  

                    aha, moznost 2 …blbe si to zaradil

                    0 0
                    • smallbrother  

                      ???

                      0 0
                      • Bulda  

                        sem myslel, ze NT nevozis a vysmivas se tomu :)) protoze vozit s NT jen jednu dusi si koleduje o maler (prorizly obe kola tak, ze to NT nezalepi), kterej se dle Murphyho nikdy nestane, pokud ty dve rezervni duse mas :))

                        0 0
                  • Bulda  

                    tj. vahova uspora JE „takova“, teda vlastne BUDE …doufam :))

                    0 0
          • rich  

            prosím ťa popíš mi operáciu nahodenia NoTubes. všetko som si prečítal aj návod som si pozrel na videu, nahodeníe pásky, zatlačeníe, potom tesniaca páska gumenná a nakoniec pneu (odporúčané). použil som domácu veľkú pumpu, ale ani s tým nepohlo. Podľa návodu by to malo ísť nafúkať aj bez toho sajrajtu, aby si sadla páska, následne vyfučať, naliať a nafúknuť…sem som sa ani nedostal…radšej Potrebujem na to kompresor? Už mi to doma hnije pol roka a nemal som sa s tým chuť ďalej zaoberať. Celé to pekne sedelo, ale ten vzduch musí odtiaľ unikať, nemá sa ako udržať.

            0 0
            • kubad  

              Chce to kompresor :-) nebudeš chápat jak rychle a jednoduše to tam skočí. S pumpou to jde taky, ale je to hrozná pakárna, boky pláště musíš natlačit co nejvíc k ráfku aby ti neunikal vzduch který tam pumpuješ.Je to odzkoušené jde to.

              0 0
            • Gorgov  

              dost záleží na pláštích, ale dobrou pumpou by to mělo jít. Jinak kompresor je jistota

              0 0
            • smallbrother  

              taky, jedině kompresor. ještě jsem si pomáhal tak že jsem jednu bočnici předtím usadil pomocí nafouknutý duše, kterou jsem pak vyndal. Líp se s tím pak dělá když máš jednu stranu pevnou.

              0 0
              • Gorgov  

                přesně, taky sem to tak dělal, uplně už mentálně zničenej po asi dvouhodinovym boji.

                0 0
                • smallbrother  

                  jj, tak to bylo stejné. :)

                  0 0
                • Bulda  

                  ja to včera zkusil (Nanoraptor + CrossMax UST, bez pásky) a kompresor si ani neškrt, takže duše, jednu patku usadit a znova – zase nic …pak mě napadlo aspon část patky usadit montpákou (šla skoro celá až asi na 10cm, je třeba plášť lehce příčnš zkroutit) a pak lup a bylo to tam, myslim, že v tom stádiu by už stačila i pumpa .....chtělo by to nějakou spešl tvarovanou montpáku, aby šla usadit patka ještě víc

                  0 0
                  • maxtor  

                    Moje zkušenost je taková, že pokud jednu patku usadím ani si neškrtnu. Prostě to zarovnat na střed a foukat. I v manuálech se píše, že pokud máš jednu stranu usazenou, tak nemáš šanci.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Jo a mluvím o UST pláštích s UST ráfky.

                      0 0
                      • Bulda  

                        jo, tam to tak je, ale tady se to „zvrtlo“ na NoTubes a obyč pláště …a ty když jsou na středu, tak VŮBEC netěsní …to by musel bejt sakra kompresor, co by to zvlád a chudák ventilek :))

                        0 0
                        • maxtor  

                          Jo, pak mě napadlo, že jsem asi trochu mimo. Sorry. S NT nemám zkušenosti.

                          0 0
                          • Bulda  

                            řek bych, že Papaja se teprv rozhoduje, do čeho pujde, takže porovnání a zkušensti s UST i NT uvítá …jen jsi to zařadil do místa, kde šlo o NT …ale přiznal ses k UST dobrovolně, takže nedorozumění zažehnáno :)) budiž to polehčující okolnost :))

                            0 0
                            • Papaja  

                              jo už jsem napsal že si budu v nejbližší době vyplétat kola, takže půjdu do UST a obyč plášťů s nějakým tím těsnícím tmelem, myslím si že by to nemusela být špatná volba :o)

                              0 0
                              • Daf  

                                Me prijde docela jako blbost vypletat kola na bezdusovych rafcich, a pak tam ani nevozit bezdusaky. Kdyz UST, tak hotova kola, nebo zaplest s klasickym rafkem + Notube.

                                0 0
                                • Papaja  

                                  néééé možnost 2, co nápsal Gorg ust ráfky ano obyč plášť taky ano ale duše ne a ne a ne kapišto

                                  0 0
                                  • Daf  

                                    Chapal bych to kdybys mel Crossmaxy. Ale ty budes kola stavet. UST rafek je docela tezkej, navic k nemu potrebujes fore kalisky dalsi gramy navic. Takze vlastne budes mit tezsi, drazsi, a na instalaci Notube mnohem horsi set.

                                    0 0
                                    • Papaja  

                                      Chtěl bych to postavit následovně: XT náby, dráty DT Swiss 2–1.5–2mm s dural. niply a UST ráfek ZTR olympik. A když jsem se díval na UST tak mi nejde do hlavy jak se to vlasně zaplétá (jak nacpat do ráfku niple) :)

                                      0 0
                                      • Daf  

                                        Aha, ted uz ti rozumim. Tak to jo. Jen pro poradek ZTR Olympic neni UST rafek, ale obycejny. UST rafky co dela Mavic maji plnou vnitrni stenu. V te vnejsi je zavit pro fore kalisky a spolu s nima se do vnejsi steny sroubije nipl.

                                        0 0
                                        • maxtor  

                                          Přesně jak říká Daf. Mavic to tak má. Shimano už zakotvilo u stejného systému (Dura Ace, nové XTR) starší modely to měly tak, že drát se do ráfku zahákl.

                                          0 0
                                          • Papaja  

                                            Tak to je jiná, i ta gramáš mně byla u toho olympiku nějaká podezřelá a až teť jak jsem se podíval pořádně tak jsem v obraze, a na Mavica jsem ce už díval jso to myslím dva a to 819 a 823 žeee :)

                                            0 0
                                            • Gorgov  

                                              je to trochu jinak pánové. ZTR má z bezdušovýho ráfku boky, do kterejch zaskočí patky pláště, takže stačí použít tu jejichu žlutou pásku nebo možná nějakou jinou izolačku a je to ust ráfek. Hmotnost tý žlutý pásky je 5g na kolo.

                                              0 0
                                        • kubad  

                                          No on v podstatě ZTR Olympic je něco mezi UST a normálním ráfkem, má speciální patku na plášť a nemusí se do něho dávat UST páska která má cca 55gr. Jen se otvory pro niple přelepí papírovou páskou která je k tomu a našroubuje ventilek, takže + cca 10–12 g. k té váze a máš UST. pak už jen tekutina.

                                          0 0
                                          • Papaja  

                                            tak tahle kombinace výjde o pár gramů lip neš UST ráfek od Mavicu, kdyš jesm si to tak spočital

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              asi tak o 100 :) protože k váze Mavicu musíš připočíst ještě ty fore niple

                                              0 0
                                            • maxtor  

                                              No a hlavně si myslím, že ušetříš cenově na drátech. Ty šrubovací dráty Mavic jsou celkem drahé.

                                              www.bikeranch.cz/…zaplkola.htm

                                              0 0
                                              • Papaja  

                                                tak teť jsem definitivně rozhodnut jdu do olympiku s dt dráty 2–1.5–2mm nebo 2–1.8–2mm mám jen tak 89kg, to jest dilema, a xt náby celkem to hodí tak 10 000 jen za mat. ale s tím se musí počítat že jooo :)

                                                0 0
                                                • maxtor  

                                                  Ty vole, co blbneš? Za tu cenu jsem koupil zapletené UST kola XTR WH-965!!

                                                  0 0
                                                  • Papaja  

                                                    tak na to se hned podívám

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Sice přes cyklobazar, ale nové.

                                                    0 0
                                                  • Papaja  

                                                    krasavci

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Je to předchozí model, ale podle toho, co jsem si o nich přečetl, tak celkem v pohodě. Má to 24 drátů (totéž co Crossmax) Jen tím, že jsou vždycky 2 dráty proti sobě, vypadá ten výplet hodně řítký. Na jaře vyzkouším a budu chytřejší.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Jen bych je nechtel trefit do mezery mezi dratama.Pak rafek adios:(co stoji radsi nechci vedet

                                                    0 0
                                                  • Bulda  

                                                    píšeš, že dráty mavic sou drahé, ale koukals, kolik stojí na ty tvý XTeRa? a jak rychel ti to dodaj? se zeptej Marryho a radši si kup 1–2 náhradní rovnou, abys pak nečekal ale stejně je to jedno, do fore kalíšků se pokud vim dávaj normální niple, tudíž normál i dráty

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Přesně tohle jsem nedávno řešil. Narazil jsem na jednoho uživatele a ten říkal, že to drží jak čert. Jasně, že dráty jsou u nás drahé, ale na Ebayi se vyprodávají za pár šupů. Sada 10 drátů za 1 EURo.

                                                    cgi.ebay.com/ws/e­BayISAPI.dll?Vi­ewItem&ih=004&s­spagename=STRK%3A­MEWA%3AIT&vie­witem=&item=14007341­6893&rd=1&rd=1

                                                    Vyrábí to Sapim

                                                    0 0
                                                  • Bulda  

                                                    tak to je super cena, nechceš jeden až dva prodat zoufalému kamarádovi? (jestli jsem dobře pochopil, žes to koupil :)) už měsíc jezdí na starym favoritu :(( tolik jich stejně nikdy nepoužiješ, to oni zas držej slušně

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Já bych moc rád, ale kontaktoval jsem prodejce a ten debil mi oznámil, že do zahraničí prostě neposílá. Nabízel tam ve 4 aukcích 4 různé délky od nejkratší pro XTR až po nejdelší silniční. Prodala se jen jedna sada za 1 EUR. Zkusím ho ještě nějak zlomit. I kdybych mu nabídl 30 EUR, tak se to musí vyplatit, no ne?? Když to projde, určitě se ozvu. Někteří prodejci (a obzvláště z Něměcka) jsou bohužel magoři, tak uvidím…

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Tak jsem našel nabídku 16 drátů za i s poštovným 40 USD – to je asi litr našich. Jen se jedná o dráty na silniční kola Shimano na úrovni modelu WH-7700. Jsou o něco delší (není problém zkrátit), ale nejem si jistý, jestli je základna silničních drátů pro provlečení ráfkem stejná jako u horských. Neví to někdo??

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Asi bych neriskoval nechat si vařit do těch základen normální drát. Prostě si koupím pár náhradních (má to 2 různé délky) a bude po problému.

                                                    0 0
                                                  • Papaja  

                                                    Teť jsem to vyřešíl American clasik to by mělo bejt vončo

                                                    0 0
                                                  • bam  

                                                    Jak to s tema dratama teda je? Koukam ze si se o to dost zajimal :) Jdou tam normalni ? minimalne jako nouzovka..

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Už jsem to popsal níž. Bohužel – nemáš na výběr, potřebuješ originál drát. Snad jen by šlo origo základnu prasklého drátu provrtat a navařit tam jiný. Mrkni na ty svoje kola a pochopíš, o čem mluvím. To by asi šlo, když bys měl někoho, kdo by ti to argonem bodl. Musel by to ale navařit pod přesným úhlem, jinak riskuješ, že ti to bouchne ještě dřív, než to dotáhneš a v horším případě zkurvíš ráfek. Už se tady psalo, že v XTR kolech jsou dráty napnuty jak nejvíc to jde.

                                                    0 0
                                                  • Bulda  

                                                    ??? vařit? nerozumím .....do fore kalíšku dáš nipl, zašroubuješ ho i s ním do ráfku a do niplu pak dáš už drát jako do normál ráfku …ty drahý dráty jsou na crossmax, nipl vypadá podobně, jak ten kalíšek (tušim má i stejnej závit), ale je v něm přímo drát(zicral) s takovou hlavičkou o kterou se nipl opře

                                                    0 0
                                                  • maxtor  

                                                    Ani jedna varianta. Místo konce s malou hlavičkou to má takovou kulatou plochu o průměru asi 5 mm se západkou, která se provleče ráfkem. Nic se nešrubuje (jen na niplu u náboje) Ta ploška je ke drátu navařená (a nutno říct, že v někkterých případech dost neuměle – kupodivu to ale drží) Je to systém, který má jen Shimano (nutno dodat, že už jej pomalu ale jistě opouští, i když ten křížený výplet tohoto stylu je prý hodně tuhý). Dráty na sobě mají písmena SAP – takže to dělá Sapim.

                                                    Tady to máš černé na bílém.

                                                    cycle.shimano-eu.com/media/cy­cling/techdoc­s/en/actionspor­ts/WH/SI-4B60B_v1_m565­77569830601754­.pdf

                                                    Kdyžtak to doma nafotím a hodím to sem.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Mam pocit ze kazdy melete to svoje:)Bulda o systemu Mavic a ty o XTR:)

                                                    0 0
                                                  • Papaja  

                                                    ty jó hledám a bádám a nemůžu nic najít ale co jsem tak vybádal tak to je nějaký starší model co

                                                    0 0
                                                • McBlacky  

                                                  desítku stojí american classic zapletený. a to jsou lehký kolečka!

                                                  0 0
                                                  • Papaja  

                                                    Můžeš mi prosím napsat kde bych mohl sehnat ty American classik výplety

                                                    0 0
                                                  • Papaja  

                                                    Dafiku čoveče velice mile jsi mně potěšil ta cena a ty gramy to je neco úúúúúžasnyho :o)

                                                    0 0
                                                  • Bulda  

                                                    ty jsi taky úúúúúúžasnej :)) .....v průběhu ani ne hodiny sis vybral už třetí kola :))) to sem zvědavej na konečnou, hlavně vyber dobře!!

                                                    0 0
                                                  • Papaja  

                                                    no tohle právě řeším které kolečka si nybrat ratím vadou americy ale chtěl bych se o nich něco dozvědět tak čekám na Goga aš bude online pak uvidím má jen o něco vííííce zkušeností

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    Ja bych k tem kolum nemel duveru ani pri mych 65kg ;) Sel bych do Mavicu.

                                                    0 0
                                                  • Bulda  

                                                    počkej, až se ozve Beeda :))

                                                    0 0
                                                  • Papaja  

                                                    Počkej Beeda jezdí na americách, pokud ano tek by mi o nich mohl něco říct „žejo nebo ano ale i jo že“

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    jezdil na silničních pokud vím, no a trochu křupaly dráty no :/

                                                    0 0
                                                  • Bulda  

                                                    …a dělaly se vůle v ložiskách :))

                                                    0 0
                                                  • Gorgov  

                                                    má na biku americany, myslim skoro celou sezonu. Měl problémy s jednou nábou, prej výrobní vada. Já ty náby koupil taky, sou lehounky, ale dlouhou zivotnost od nich necekam:)

                                                    0 0
                                                • kubad  

                                                  89 kg :-) zapoměň na NoTubes ráfky max do 80kg jinak budeš opravdu řešit problémy. Ráfek je jen pro lehké váhy.

                                                  0 0
                                            • kubad  

                                              Mavic UST tuším 819 má komplet 510 g. :-)

                                              0 0
                                              • Papaja  

                                                Co jsem se tak letmo díval tak by mně vyhovovaly Shimano WHM-765 viděl jsem je za 11 000kč

                                                0 0
                                                • maxtor  

                                                  Tak to jsou tytéž, co ty XTR jen s o něco těžšími ráfky a náboji s vnitřnostmi z XT (nemají titanovou zadní osu a ořech).

                                                  0 0
                                                  • Papaja  

                                                    myslím si že na to moje ježdění by mohly stačit když odjedu 7 závodů ročně a 10 000 km za rok. (to mám v plánu)

                                                    0 0
                        • kubad  

                          Odpově¡máš kousek níž. Ale CrossMax SL + RR a na benzince úplně v pohodě.

                          0 0
                          • Bulda  

                            Nanorapotr má americkej typ patek a to je na střed bez šance, tolik vzducu, aby to stačilo by tam galuskovym ventilkem asi ani neprošlo …byl to teda úplně novej plášť, co to udělá až se patka trochu vytáhne, to teprv uvidim :))

                            0 0
                            • kubad  

                              Mám WTB NanoRaptor Laser DNA 1.85 a zkušebně to šlo :-)

                              0 0
                              • Bulda  

                                tak to nevim, u mě si ten plášť ani nevšim, že sem pustil kompresor, natož aby naskočil :)) asi to chce větší (kompresor samo :))

                                0 0
                  • kubad  

                    Tak nějak sem to dělal, a opravdu pumpou nafoukal. Při foukání kompresorem plášť na střed namydlit boky a skočí jak po másle. Dělal sem to mockrát, mám takový soudek se stlačeným vzduchem jak se používá na benzinkách.

                    0 0
                  • Zerocool  

                    Nemáš s těmi NR ve spojení s NO tubes problém??? Chci je dnes instalovat, ale jsou na seznamu nedoporučených. tak nevím…

                    0 0
                    • JancA  

                      Ahoj,NR s NO TUBES jsem dala cca pred dvema mesicema na predni a i zadni kolo – predni jsem prorazila po 100 km hned druhej zavod – mozna byla spatna paska,protoze pak se to samy stalo i s Rubenou. Zadni NR s no tubes tam mam porad, nemusi se skoro prifukovat, objela jsem s tim Bikechallenge (dost teren), Drasala, Apache atd a bez problemu. Takze se mi osvedcila kombinace vepredu neprorazitelna Rubena Scylla s dusi (i kdyz je trochu tezsi, jak by BF znalci poznamenali) a vzadu ten NR s no tubes:)

                      0 0
                      • Zerocool  

                        s tím proražením to byla ale spíš smůla, ne?? kdyby se ti to nestalo, tak ho vozíš doteď asi i v předu, ne??:)

                        0 0
      • Zerocool  

        a jak jsi na ty ráfky nasazoval normální pláště s duší?? jde to bez problémů??

        0 0
        • ydaho  

          treba ritchey speed max + duše dratovej nasadim rukama bez montpáky.

          0 0
          • Zerocool  

            Tak to jsem rád, mám objednané ráfky na UST i normální, takže se ujišťuju, že tam tu duši v pohodě nasoukám:)

            0 0
    • MlokCZ  

      A když se tu řeší ty UST, tak by mě zajímalo přímé porovnání od někoho, kdo jezdil:

      • UST ráfek + UST plášť
      • UST ráfek + normální plášť + nějaká sračka v plášti

      Protože varinta UST ráfek + UST plášť mi téměř nic nepřinese. Když to vemu konkrétně pro RR a NN, který chci jezdit, tak váhově bych na tom byl lépe i když u normálních použiju nejlevnější těžký duše, který mají 150–180g. S cvakáním u 2,25 nemám problém žádný. Necvaknul jsem nikdy NN ani při 20psi, což jsem testoval jako nejnižší tlak, který ale nevozim, už to bylo moc málo. Že by se lépe odvaloval, tam pro mě pozorovatelný rozdíl není (zkoušel jsem to). Takže jediný rozdíl zbývá chování se u defektů. S UST bych mohl mít defektů méně, což ale není taková výhra, protože mívám tak cca 2–3 defekty ročně a to mě opravdu netrápí. A přibylo by složitější manipulace s pláštěm. Tady vidím celkově spíše zhoršení po přechodu na UST.

      Jiná situace by ale byla s normálními plášti, tam by to bylo i hmotnostně výrazně lepší oproti variantě s duší, ale zase ještě komplikovanější manipulace než s UST (co jsem tu četl).

      Proto by mě zajímalo přímé porovnání těch dvou variant od někoho, kdo je nějaký čas obě používal.

      0 0
      • MlokCZ  

        A případně ještě porovnání s třetí variantou normální ráfek + normální plášť + NoTubes sada.

        0 0
        • Bulda  

          tak počkej, až se ozve Gorgov, tohle by mě taky zajímalo, takže už aby byl online :))

          0 0
          • Gorgov  

            sem tady:)

            0 0
            • Bulda  

              tak co bys mi řek na CrossMax a Nanoraptor 2,1 kevlar, na notubes jsou mezi nedoporučenejma :((

              0 0
              • Gorgov  

                já bych to určitě zkusil, nevim proč je nedoporučenej, ale zkusil bych to. Můžu ti s tim kdyžtak pomoct, odlil bych ti trochu toho tmelu a na benzínce nasadil.

                0 0
                • Bulda  

                  dík, včera jsem to zkusil nasucho (viz. výše) a chovalo se to skoro jak bezdušák, jen trochu to utíkalo u patky, takže do toho jdu …asi tu litrovku …jak dlouho to tam vydrží (v lahvi i v plášti :))?? po nalití a nafouknutí je třeba to protočit a při tom s tim kolíbat do stran, že jo? na to máš nějakej fígl?

                  0 0
                  • kubad  

                    Záleží jak často měníš pláště, ale náplň v kole max. sezonu. Je tam doporučení po 9-měsících vyměnit a bacha nesnáší to mráz!!! takže přes zimu ne. Litrovka je na hodně dlouho, já spotřeboval za dvě sezony to menší půl litrové balení.

                    0 0
                    • Bulda  

                      takže když jako „začátečník“ něco určo vyleju, nějakej ten pokus …asi litrovku

                      0 0
                      • kubad  

                        S ohledem na cenu je lepší to velké balení, taky sem ho nedávno kupoval.

                        0 0
        • repa  

          Závodnici s Maxcursoru jezdí UST rafek + nějaké super lehké pláště (teď nevím jaké , ale jsou obyč) a samozřejmě tam mají naleto No tubes . Jsou s touto kombinací naprosto spokojení. Jednak váhová úspora i proti klasice, za rok a půl žádné defekty. Možnost foukáni na nižší tlak. Pokud plášť o něco nerozřízneš, tak prakticky ani defekt mít nemůžeš. A pokud se už fakt něco většího stane tak tam vrazíš duši a jedeš jako na klasice. Nic složitého na tom není.Já osobně do této kombinace letos jdu. Dopředu NN 2,1 a do zadu SS 2,1.

          0 0
          • kubad  

            Zase bych možnosti notubes nepřeceňoval, trochu větší díra než 2,5mm a na 200m si bez vzduchu :-)

            0 0
          • ota  

            Čus Řepo,taky nad tím špekuluju..jenom chci vědět:pokud mám ust ráfky,stačí do běžného pláště jenom nalít ten sajrajt a nic víc?do čeho jdeš?a myslíš,že se dá váha ušetřit,když ten tmel taky něco váží?no,ono ust ráfky jsou taky těžší,myslím že klasika+ notubes bude lehčí,ne? každopádně,pokud by stačil jen tmel a "netubelles " plášť,stálo by to za pokus

            0 0
            • smallbrother  

              do UST ráfku nepotřebuješ tu NT vložku

              0 0
            • kubad  

              Do klasického ráfku páska no tubes 57g, tmel cca 60g na jedno kolo bez hodně velké pumpy nenasadíš.

              Do ust ráfku ti stačí jen tmel cca 60g. stejné množství, nasazuje se to ale o trochu hůř.Nejlíp kompresor.

              Po zkušenostech bych šel do normálního ráfku + páska, ale mám UST a měnit se mě je nechce

              0 0
              • ota  

                asi se to už řešilo,ale přesto(třeba přibyly zkušenosti):jaký tmel(je jich víc) a v jakých cenách se to pohybuje?

                0 0
          • smallbrother  

            Chce to potom ale nějakou univerzální gumu, nebude se ti chtít něco přehazovat, a dej si pozor na bočnici pláště, mě takhle prošel skrz plášť klacek a nebyl ani moc ostrej. A už při prvním nafouknutí se objevily netěsnosti, hlavně kolem písmen na bočnici. Crossmax+Conti Explorer (NT)

            0 0
        • Gorgov  

          takže v rychlosrti to zopaknu, přetejká mi vana:) 1) UST pláště + UST ráfky Na váze neušetříš, pokud použiješ težký duše, je hmotnost srovnatelná, cejtil sem se na tom jistěji, řekl bych že přilnavost je o něco lepší, můžeš bez starostí vozit nízký tlaky. Instalace doma v pohodě, malou pumpou sem to nezvlád, v terenu po defektu davam dusi. Riziko defektu je o dost menší než u klasiky, jednak nejde cvaknout, a často je plášt silnější, když trefíš ostrej předmět, kterej v plášti zůstane, většinou s tim dojedeš. Pokud v plášti vozíš těsnící tekutinu je riziko defektu už opravdu minimální, povedl se mi za rok jeden, 2 cm díra:) 2) Normal pláště + ust ráfky Polde mě težko překonatelný, nutností je těsnící roztok. Hmotnostně bomba, jen Plášt+cca 50g roztoku. jízdní vlastnosti obdobný jako s UST plášti, až na podstatně lepší změnu rychlosti kvůli rapidně nižší obvodový hmotnosi. Pokud jde o defekty, malinko horší než UST pláš s kapalinou, přece jen je snadnější udělat nevkou díru do lehkýho tenkýho pláště, ale ve srovnání s duší skoro nepíchnutelný, procvaknout se samozřejmě nedá. Jak se zminil Blacky, zničil sem ráfek – prasknul a v plášti tlak doted drzi, jen uz na nem samo nejezdim:) Jediná nevýhoda, pro hodně lidi asi velka je montáž, kompresor je pro mě nutnost, chce to rychle foukat, takže montuju na pumpě:) Ideální je bud vozit univerzální pláště nebo mít dvoje kola. 3) Klasika pláště klasika ráfky Je třeba použít těsnící pásku, používám notubes, to znamená + 50g oproti 2) jinak vše stejný, ale díky použití tý pásky jde nafouknout doma velkou pumpou.

          4) pláště+duše K tomu se radši nebudu vyjadřovat:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Takže varinta 3 je téměř ideální, hlavně ta výhoda možnosti nafouknout velkou pumpou. A váhově oproti 2 nebude skoro ani horší, když UST ráfky bývají o chlup těžší.

            Univerzální páště vozim i tak, jsem línej přendavat pláště i když zatim používám duše.

            0 0
            • MlokCZ  

              Teda pokud to náhodou nedopadne tak, že přejdu na variantu 3 a nezačnu od té doby přeřezávat jednoho ralpha za druhym, do teď jsem při běžném provozu žádný neříz. Říznul jsem lehounce pouze jeden a to při pádu v sprnu, když jsem obrousil a pár mm z rámu (takže plášti to nemůžu vyčítat), ale všimnul jsem si toho až po chvíli a s duší jsem s tim ujel 30km. Tzn. že malé říznutí s duší ustojí. Je šance při takovém malém říznutí, že to ustojí varianta 3?

              0 0
              • Gorgov  

                jo to ustojí v pohodě, protože to nemůže bejt žíznutí skrz, to by ti vylezla i duše. Pro tebe bude asi optimální varialna 3, pokud bys měl kupovat nový ráfky tak určitě. I s tou hmotností ust ráfků máš skoro uplnou pravdu, ale poked ti de o každou vteřinu na závodě, je jasná volba varianta 2 s ráfkama ZTR olympic,jsou bezdušový a váha 350g neni špatná.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jasně, když říznu pořádně, tak je konec i s duší. To co jsem říznul bylo tak na hraně, krz to bylo ale jen na malém kousíčku (asi kdyby se to jezdilo chvíli, tak by se to po chvíli rozšklebilo a duše by vylezla).

                  Asi se pro tu variantu 3 rozhodnu, jednak se mi zdá nejvhodnější, ale jiná ani nepřidá v úvahu, ráfky měnit nehodlam (a na novém kole zas budou klasický).

                  Na závody, tam to chápu, ale takový gramaření pro mě není podstatný.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Prioritou je pro mě co nejméně práce s defekty, ale i práce s nasazováním a výměnou doma. Trošička ušetřený váhy oproti variantě s duší není pro mě důležitá a s cvakáním nemám žádný problém ani s duší. Takže proto je otázka, jestli by to byl krok k lepšímu nebo k horšímu (loni 4× defekty, všechny byly trn, takže ve všech případech bych defekt s NoTubes neměl).

              0 0
              • bam  

                Pokud budes mit v jakymkoliv systemu tmel, tak na trny muzes zapomenout ;) Pak se lisej uz akorat ve vaze a v cene.

                0 0
                • MlokCZ  

                  S trny je to jasný, ale pořád tu tu je ta otázka jestli stojí za několik ušetřených defektů z trnů ta složitější manipulace + riziko, že když defekt bude větší, že budu muset dávat duši a pak se s tím doma komplikovaně zase ***** znovu.

                  Kdybych měl těch defektů více než 3–4 ročně, tak jdu do NoTubes určitě, ale takhle …

                  0 0
                  • Gorgov  

                    pokud máš 3 defekty za rok, nejezdíš závody, je to asi jedno, pak klidně duše. Já bych s dušemam mel defektu podstatne vic, a pri zavode me defekt vytaci hrozne.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mě právě vytáčí defekty i při výletech, protože jsem dost levej, tak mi to dlouho trvá vyměnit a pak ještě hustit malou pumpičkou ty 2,25 je taky opruz. Přeci jen doma mi ty starosti navíc taky vadí, ale o dost méně než venku.

                      0 0
                      • bam  

                        Neboj vydrzi to fakt hodne. Taky jsem se bal a mel jsem utkvelou predstavu, ze to budu muset casto nekde v lese slozite opravovat celej oblepenej tmelem. Ale dat tam dusi netrva o moc dyl nez ji vymenit v normalnim plasti a je to neco co budes delat nesrovnatelne min casto nebo vubec.

                        0 0
                  • McBlacky  

                    hele ještě můžeš do normální duše (autoventilek) napustit tu tekutinu. Tzn používáš klasický systém plášt, duše, ale získáš maximální odolnost proti trnům a jiným malým dírám. Nevýhoda je samozřejmě váha

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to můžu, ale to je podle mě zbytečný, protože oproti tomu když tam ta duše nebude to na defekty bude téměř stejný (neli úplně).

                      0 0
                      • McBlacky  

                        máš pravdu ale zase ti stačí koupit si malý balení tmelu a frčíš, komplet notubes je cenově jinde…

                        0 0
          • bam  

            Variantu 2 nafouknu doma velkou pumpou bez problemu. V terenu malou asi ne. Teda nezkousel jsem to :)

            0 0
            • Gorgov  

              to seš dobrej, asi máš trochu jiny plaste/rafky/pumpu, je to s RR/olympic/author velkou pumpou ani omylem nedam:)

              0 0
              • bam  

                No ja to delal jednou. Az kdyz jsem ten plast sundal, tak mi doslo ze bych to taky nemusel nafouknout :) Proste jsem ho tam dal, parkrat rychle fouknul a chytnul se. Jinak pumpa je parktool.

                0 0
          • maxtor  

            Tak já se taky přidám: Varianta 1 a zvládnu to kompletně nafoukat i s malou pumpičkou. Ovšem na úkor snadného nasazení pláště. Pokud to nenamydlím, ani si neškrtnu. Od doby, co jsem to ale jednou namydlil stačí jen polét trochou vody a nasadím to i bez montpák.

            0 0
          • Papaja  

            Gorgi tak pokud si budu nechávat vyplést kola tak by asi nebylo špatné si dát ust ráfky, obyčejné pláště + rostok. Tak jest hotovo nééééé :D

            0 0
            • Papaja  

              a ještě něco dají se obyčejné pláště zalepit a znovu použít na ust ráfek (bez duše)

              0 0
              • Gorgov  

                he hezky pomenovani, tak mi jeste nikdo nerek, skoro se cervenam ;) Jo ust ráfky jsou lepší, pokud už budeš nový ráfky kupovat, ale UST od mavicu – tušim 819 jsou zas akorát o tu pásku težší – 460g? takže by to vyšlo skoro nastejno. Jinak opravdu lepší ust ráfky, už pro to, že je snazší případná oprava defektu. Když tam dáš tu vložku, jakoby se slepí s pláštěm, neni problem ji odtrhnout, ale prostě s ust rafkem je to rychlejsi, coz pri zavode muzes ocenit. Jo a samozřejmě můžeš obyč pláště normal zalepit, když je prořízneš a ten sajrajt na to nebude stačit.

                0 0
                • jonys  

                  GORGI :-),ještě prosím jednou variantu 2 pro blbouna:když mám UST Mavicy(X-317),tak na ně můžu švihnout normální pláště bez duše?Pokud ano(to jsem nevěděl),můžeš mi popsat postup a co za ten roztok tam dát?A hlavně:vždyť přeci to musí mít každou chvíli defekt(jako když píchnu normálně s duší)-co s tím pak?

                  0 0
                  • Venda  

                    jestli máš ráfky UST, tak nasadíš plášť (jakýkoliv), naleješ tekutinu (jednoznačně No Tubes, je nejlepší a není drahá), ta jde nalít buď přes ventilek nebo i přes bok pláště (to je čistčí práce, třeba injekční stříkačkou), nafoukneš kompresorem, ono si to sedne, promícháš tekutinu v plášti a můžeš vesele jezdit. Jinak jsem třeba přejel ježka a plášť tlak neztratil. Defekt jsem za rok ježdění ještě neopravoval, jen když je opravdu větší díra, že to utíká, tak nechám kolo na tý díře přes noc stát a ona se zaleje a zatáhne.

                    0 0
                    • jonys  

                      Tak do toho jdu!Kolik(v gram­nech)tam toho roztoku musí jít?A jak se dofukuje?Stačí normální pumpičkou?

                      0 0
                      • Venda  

                        Já mám v každým kole cca 50 ml. Víc určitě ne. Napoprve jsem foukal kompresorem (nemám ust ráfek, tak musím mít pásku, který se plášť přilepý) a teď už foukám jen malou pumpičkou (a to i když to je úplně vyfouklý, ale u ust ráfku, když se to úplně vyfoukne, tak to nejspíš přestane těsnit, ale na dofukovaní malá pumpa stačí).

                        0 0
                        • Venda  

                          Jo promiň ty jsi chtěl ten roztok v gramech, to musím teda zvážit kolik to má přesně, ale bude to těch cca 50 gr. Záleží jak máš velký plášť a kolik toho tam naliješ.

                          0 0
                      • Gorgov  

                        jo jdi do toho, dofoukneš to už v pohodě malou pumpou, jen bych se ujistil jestli máš opravdu UST ráfky:) asi jo, spíš si špatně naspal název, 317 jsou obyč, ne ust.

                        0 0
                        • jonys  

                          Jo,možná jsem to zmastil,ale UST jsou-možná 319?Nebo 117?Fakt nevím a protože mám bike v servisu,tak ani hned nezjistím :-)

                          0 0
                          • kubad  

                            UST jsou 819, nebo starší verze tuším 3.1

                            0 0
                            • jonys  

                              Ano,3.1!A netušíš náhodou ještě,jestli se ten NoTubes sajrajt dá někde v Brně koupit?Nebo musím přes MaxCursor?

                              0 0
                              • kubad  

                                V Brně nevím, asi ne, ale v Břeclavi jo, jestli chceš dovezu ti ho. napiš mě na e-mail domluvíme se.

                                0 0
      • McBlacky  

        jestli necvakneš NN na 20psi tak to se musíš z kopce plazit ne? Já cvaknu i 50psi pokud to rvu na hraně a jsou na cestě šutry. Ale defekt je chyba jezdce takže je jasný že neumim jezdit :)

        0 0
        • delfyn  

          já hustím 20–30PSI a jezdím RR, Karmu a Nanoraptory a nevím co je to cvaknutí a to jezdím klasický systém s duší. A kolo až tolik nešetřím mám75kg, vždycky jsem píchnul z venku-hřebík, trn, sklo, jen jednou jsem roztrhl RR z boku o šutr

          0 0
        • MlokCZ  

          Těch 20psi jsem vozil jen krátce na vyzkoušení, takže tam nemůžu moc hodnotit.

          Přední vozim trvale na 25–30psi a necvak jsem duši ani při tom sprnovém pádu, když jsem v 50-ti najel do jámy (to jsem tam měl ale těch 30), která měla docela ostrou výjezdní hranu (i když byla ta jáma tak 15cm hluboká, takže to nemuselo jít přímo na její hranu) a já se tam předním kolem zapích a letěl.

          Ale asi jezdím opravdu sjezdy pomaleji než ty, i když někdy sjezd taky pustím dost, když není extra těžký. Full moji techniku trochu nahradí.

          Na 50psi se na 2,25 RR ani NN nedá v terénu jezdit, to je pro mě tvrdý jak šutr a pořád to ustřeluje.

          Ale taky bude záležet na váze, nevim, kolik vážíš, já mám 70kg.

          0 0
          • MlokCZ  

            A přitom z kola totální osma, takže šlupka to byla sakra velká.

            0 0
          • MlokCZ  

            Cvaknutí jsem naposledy zažil na 1,95 plášti, který jsem měl nafoukaný na 35psi. Od přechodu na větší objem už cvakáním prostě neznam.

            0 0
          • McBlacky  

            já tak 72 v sezoně, ted 75 ufff :) 50 jezdím jako závodní nastavení tedy 45/50 pokud jedu slicky a hodně lehkýho terénu tak až 55/70

            0 0
            • MlokCZ  

              Ještě je taky možný, že cvaknutí omezuje to, že jezdim už jen na fullu (to myslím hlavně pro zadní kolo), přeci jen část té energie pobere tlumič místo pláště. A vepředu teď vozim vidlici taky na pohodlnější nastavení, takže tam taky pobere hodně. Pokud jedeš na HT + tvrdá vidle, tak to asi bude velký rozdíl.

              0 0
              • McBlacky  

                já to cvaknu i na fulu, kde vozím vidli fakt mekoučkou, je fakt že zadek na HT je největší problém.

                0 0
                • filipes  

                  nejsi v tom cvakani sam :-( na podzim jsem mel cvaknuti temer kazdy vikend. Staci za to pri sjezdu trochu vzit na sutrech a lehky slupky typu RR jdou hned. Hned na jare budou NoTubes.

                  0 0
      • bam  

        Vozim vepredu tu druhou variantu a vzadu prvni. To neni ucel, ale proste jsem mel takovy plaste. V obou vozim tmel. Defekty zadny, teda der spousty. Libi se mi ze je to dost neznicitelny. Nasadil jsem to po vylete, kde jsem 7 lepil dusi nebo obe, ani uz nevim kolik to bylo celkem der. S normalnim plastem mi to prijde lepsi. Je lehci, levnejsi, vetsi vyber. Naky moc lehky bych ale nedaval. Normalni plastakorat ze zacatku trochu utikal, kdyz kolo stalo (pres noc), chtelo to jezdit a pak si sednul a byl ok. Po pul roce zacal zas, tak jsem dolil tmel a zas drzi. Kamarad znicil s timhle rafek (schody) a v pohode dojel.

        0 0
        • Papaja  

          na mým bajku mám mytosy2 a zatím sem je necvak a paradně drží. jezdím je p-40 a z-45Psi

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak to se mi to s normálním pláštěm taky až tak nelíbí, trošku jsem o tom uvažoval, ale zatím zůstanu u klasiky. Zvlášť když vozím tenounký RR a NN.

          0 0
          • bam  

            To utikani bylo nez jsem se na tom poprvy poradne projel. Jedina vec co se mi na tom nelibi je ze neni tak jednoduchy prehodit plaste za jiny. Teda spis se mi do toho nechce. Ten tmel neni ani tak hroznej a nelepi, ale klasika se urcite meni lip. Jinak ja uz asi budu vozit jenom tohle. Mam v planu vyzkouset nejakej plast s tencima stenama. Treba me to prejde az ho nekde rozriznu :) I kdyz duse se tam da dat dycky a ten tmel neni takovej ze by se vsude roztekl, kdyz sundas plast, ale zustane v nem dole louzicka.

            0 0
            • MlokCZ  

              Vyzkoušet, to by mě pak zajímaly zkušenosti s plášti právě jako RR. Teď stejně nemám zatím UST ráfky a NoTubes se mi nelíbí, takže máš čas to otestovat :-)

              0 0
              • bam  

                Jo vyzkousim, budu to resit az bude sucho a RR je jeden kandidat :) To „notubes“ se da zbastlit i bez ty originalni sady, videl jsem, jezdil jsem, funguje moc dobre, ale uz si nepamatuju jak to bylo udelany, zeptam se. Me prijde jako hlavni vyhoda toho vseho ten tmel a kdyz tam neni duse a normalni plast tak je to i lehci. Taky se da dat odolnejsi plast pri stejny vaze jako lehci s dusi. Kdyz uz plast rozriznes, tak to opravovani zabere nakej cas at v tom mas dusi nebo ne. Jinak to s tmelem neutece ani kdyz do toho bodnes hrebik.

                0 0
    • VICI  

      Shrnutí po 2 letech: První plášť měl chybu na lemu a utíkal, 4 ostatní v pohodě. Gramy jsem neušetřil. Pláště jsou dražší. Pohoda a pocit během jízdy subjektivně lepší. Cvaknutí žádné. Na „malé“ píchnutí jde pár km dojet, na díru od střepu ne. Zalepení pláště je snad ještě rychlejší než zalepení duše, ale malá pumpička se nechytá a velkou s sebou vozí málokdo, takže je dobrá náhradní duše. Montáž a demontáž snadná, rychlá, bez nářadí a bez problémů! A špinavé ruce máš už předmydlené od okrajů pláště, takže stačí jen opláchnout :-)

      0 0
    • sadre  

      Papajo,bude to obracene,bezdusak vazi vice nez normalni plast + duse,ale nemuzes ho prorazit,max pichnout.Na to je dobra napln TUFO,co nalejes do plaste a ona dokaze zacelit bodne rany v plasti do nekolika mm.

      0 0
    • tutite  

      pro ilustraci: 2005: 4000 km, větš.Beskydy, defekty O, 3 plášťě za sezónu. 2006: 4000 km, Dolomity, Beskydy, defekty 2 /první po 400 km a 12 km převýšení v Dolomitech – úplně zlikvidovanej plášť, kevlar. kord out, druhý na Besk.Tour – přefoukanej plášť./ Pozn.: zelená srajda, co se lije jako prevence defektu, mi zalepila 5 bodovitých defektů bez úniku tlaku. Ty 2 defekty mi umožnily bezpečné zabrždění, ne jako s duší, kdy to většinou po cvaknutí unikne hned. Gramy sice neušetříš, ale jinak mohu jen doporučit. Tip: na XC zn. Bontrager, typ jsem zapomněl, ale jsou to balony 2,25 s perfektním odvalováním, ale hlavně 530 g!

      0 0
      • McBlacky  

        michelin taky dělá super lehký UST

        0 0
      • filipes  

        Vidis, tos mi pripomel moji drzku v minulosti, kdy jsem cvaknul predni a pak sel na hubu (a pokracoval stopem do nemocnice :-) Dalsi bod proti dusim.

        0 0
    • cabbage  

      dotaz: když cvaknu plášť na odraz, tak to většinou odskáče ráfek, ale v pohodě se dá jet dál – jak to rozdejchá UST?

      0 0
      • MlokCZ  

        Už to tu zmiňoval Gorgov, že když zrušil ráfek, tak dojel v pohodě a tlak v plášti drží dodnes (ale to už bez ježdění).

        0 0
      • McBlacky  

        odnese to stejně UST ne UST, bud vydrží na dojetí nedo křupne a jsi v hajzlu protože : 1) z UST ti ujde vzduch 2) prasklina ti prořízne duši a hotovo. – se mi stalo na 24H prasknul ráfek chtěl jsem to dojet a po 200m mi bouchla zevnitř rozpáraná duše a konec

        0 0
        • cabbage  

          tj. ale i s promáčknutym ráfkem se dá vesele jezdit dál(po výměně duše), ovšem jak to vydejchá ust je mi záhadou…

          0 0
          • Bulda  

            i promáčklej může těsnit (ale nemusí :)) …prasklej už samo ne a tam ti ani duše nepomůže …natožpak titanový šrouby :)))

            0 0
    • MlokCZ  

      A ještě jeden dotaz, koukal jsem na ty montážní videa z notubes a nestíhám to moc dobře překládat. Jaký tam popisujou přesně rozdíl, když se při variantě normální ráfek dá ta žlutá páska + samotný ventilek (tzn. ne ten komplet ventilek s částí duše nebo co to je)?

      0 0
      • Gorgov  

        do normálního ráfku musíš dát gumovou těsnící vložku bezpodmínečně, nejde to jen s žlutou páskou a ventilkem, to jde jen s ráfkama ZTR Olympic, ktery mam, jeden rozflakanej:)

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš pravdu, přehlíd jsem, že to video je právě pro ten ZTR Olympic.

          0 0
      • Venda  

        Já jsem tam místo těsnící pásky dal rozřízlou BMX duši s autoventilkem, original tmel a drží to taky. Jinak je to varianta tři.

        0 0
        • McBlacky  

          to je zajímavý cenově protože pak ti stačí jen ten tmel… těžko lae říct kolik váží ta část tý BMX duše, přeci jen NoTubes je hlavně gramařina a ostatní funkce jsou bonus

          0 0
          • Venda  

            Já to zvážím. Mám v plánu vyměnit přední plášť, tak to budu mít dole. Ale myslím, že o moc víc to nebude. Tý duše tam není snad ani třetina.

            0 0
    • navikin  

      Já mám UST ráfek a plášť GEAX T.N.T. – má UST patku(=není potřeba žádná spec.páska), ale je odlehčený a nemá na vnitřní straně pláště tu vzduchonepropustnou vrstvu jako mají klasické UST pláště. Nepropustnost zajistí latex (ne tmel). Váhově celý systém kolo Crossland+pláš­ť+latex vyšel stejně jako moje stará kola Sram9+Mavic618ce­ramic+duše+pláš­ť. Zatím není najeto moc, ale pláště držejí tlak dostatečně.

      0 0
      • Gorgov  

        tohle si myslim je naprostej nesmysl, k čemu je to dobrý, když to samý dělá notubes s podstatně nižší vahou a jakymkoliv pláštěm…

        0 0
        • tutite  

          U NOTUBES se musí zalepit díry v ráfku /pokud ráfek není UST/ a upravit prodyšnost a patky pláště sajrajtem. TNT se dává na UST ráfek, patky drží jako UST, jen se musí malít sajrajt, aby plášť nepropouštěl. Oproti klasice UST tedy TNT plášť postrádá vnitřní neprodyšnou vrstvu. Logika je taková, že do klasiky UST stejně lidi sajrajt preventivně lijou, takže u TNT se vynecháním neprodyšné vrstvy ušetří hmotnost, přičemž sajrajt zajistí jak vzduchotěsnost, tak i prevenci.

          0 0
          • Gorgov  

            no jo ale to co popisuješ pro tnt – „TNT se dává na UST ráfek, patky drží jako UST, jen se musí malít sajrajt, aby plášť nepropouštěl“ Tak přesně tohle funguje i s obyč pláštěm, je to tady popsaný, já to popsal jako variantu 2) a ušetříš dalších 100 a víc g na kolo.

            0 0
        • Papaja  

          Ahojki Gorgiku :o) mám takovou prozbičku, když jsem tak řešil ty bezdušáky tak jsem došel k tomu že by pro mně bylo asi neljlepší si koupit Amerikan classic. Protože to co jsem si chtěl nechat vyplést tak by mě vyšlo na mějakých 10 000 a za tu samou cenu se dají sehnat americy. Tak teť k věci mám 89kg, najedu asi ročně 10 000 a to převážně v terénu, taky si dám takových 7 závadů ročně, a teť bych chtěl vědět co mi na tohle řekneš (jestli ty výpledy neodejdou za jednu sezonu do věčných lovišť) nikde jsem nic nenašel kde se řešily možná bych mohl i založit novej Thread.

          0 0
          • McBlacky  

            podle mě Am classic nejdou pro tebe vhodná volba…

            váhou jsou to závodní výplety a taková bude i životnost. 10000km je scifi i pro 70kg natož 89kg…

            to je ale můj názor.

            0 0
          • Gorgov  

            taky si myslim že tyhle kola nebudou držáky, pokud ti jde o výdrž a ne jen o hmotnost, prece jenom 90kg už je dost, a pokud se s tim v terénu nemazlíš, mohl bys být nepříjemně překvapenej. V tvym případě bych uvažoval:

            1. obyč lehký ráfky – X717, DS2… prostě hmotnost kolem 400g a cena kolem litru, u DS2 snad 600, zaplést DT supercompama na nějakejch průmyslech, tady je to složitější, buď nějaký DT, nebo, kdybys chtěl ušetřit, šel bych do authorů.

            Pak by cena mohla být hodně dobrá a hmotnost, hlavně ta obvodová, taky. Vychází mi to do 6000 a ty kola ti podle mě vydrží podstatně déle než AC. Nebuš mít problémy se sháněním AC ráfku atd.

            1. nějakej zapleten mavic, mě se moc líbí SLR, ale ta cena je horší:)
            0 0
            • McBlacky  

              jj touhle cestou jsem šel nakonec taky. DS2 XC a vzadu author vpředu něco podobnýho 220gr na 6 šroubů průmysly Real. Dráty 2–1,5–2, alu niple. Cena super, váha už se dá je to pod 1700 bez RU.

              0 0
        • navikin  

          To si nemyslím. Žádná dodatečná páska, lehčí plášť než UST, zároveň ale s UST patkou. Mně se to zatím zdá dobrý, určitě lepší než než těžký UST plášť a jednodušší než jiné notubes než TNT.

          0 0
          • Gorgov  

            nechápeš to myslim, ty budeš mít UST ráfek a TNT plášt, já UST ráfek a obyč plášt, budem na tom stejně – oba tam budem mít ten roztok, ale já to budu mít o poznání lehčí.

            0 0
            • kubad  

              Ty budeš nasazovat kompresorem, on pumpou, asi jediný podstatnější rozdíl. TNT hodně omezený výber plášťů, a váha navíc. Riziko defektu prakticky stejné.

              0 0
            • navikin  

              Já myslel, že když používáš plášť bez UST patek (tedy ne klasické bezdušáky a ne TNT (geax)) tak potřebuješ ještě nějakou pásku. A to mi připadalo zase jako komplikace navíc a proto se mi to nelíbilo.

              0 0
              • kubad  

                Pokud máš UST ráfek, tak už pásku nepotřebuješ.

                0 0
              • Gorgov  

                to si se spletl:)

                0 0
                • Papaja  

                  pokud budu mít obyč. ráfek tak musím mít tu gumovou pásku s ventilkem co nabízí notubes (neboli celou sadu notubes), a ještě něco kolik váží sada od notubes na jedno kolo,vážil to někdo?

                  0 0
                  • kubad  

                    Už sem to tady někde psal. Páska do jednoho ráfku má 56gr. a potřebuješ cca. 60gr. toho tmelu na jedno kolo. Je to tři dny co sem ji vážil. Tmelu můžeš dát klidně i víc tohle je minimum.

                    0 0
    • Bully  

      Teda procitam to tu po nekolikaty, ale nemuzu se dozvedet to, co me zajima: silne uvazuju o No Tubes kitu, az dneska me od toho odrazoval jeden jeho predchozi majitel. Udajne doslo cca po jednom mesici vzdycky k vyschnuti toho tesniciho roztoku, takze vzduch zacal pri jizde na hodne rozbitym povrchu unikat. Z toho duvodu byl s No Tubes nespokojenej a odrazuje me od toho. Setkali jste se nekdo s necim podobnym? Nebo slo asi o nejakou nestastnou volbu tesniciho „mlika“ nebo plaste?

      0 0
      • Daf  

        To se mi nezda. Nejspis slo o Tufo tmel, coz je vlastne lepidlo v plasti a to muze vyschnout. Ten roztok v Notubes defekty nelepi jako Tufo, ale dokaze diru vytesnit tak ze vzduch neunika.

        0 0
        • Bully  

          O Tufo na 100% neslo, ani ja, ani on nezijeme v CR, tak se to tu proste nesezene. Tzn. ze to mliko by melo zustat celou dobu prakticky tekuty? Ale myslim, ze jsem cetl, ze by se melo naopak cas od casu doplnit, ne? Teda proc vlastne a jak casto?

          0 0
      • smallbrother  

        to může být pláštěm s nevhodnou patkou, nebo blbým tlakem. Já osobně jsem se s ničím takovým nestkal. I když ti to mlíko vyschne tak by to mělo těsnit, problém by byl až při defektu. Těsnící roztok bych doporučoval originál od NT. Hlavně záleží na pneumatice.

        0 0
        • Bully  

          Dik, zkusim to takhle origo od NT. Ciste laicky- plaste Schw. NN 2.1 a rafky Mavic 317 D, pujde to? Minulej rok jsem mel prave snad 9(!) defektu diky trnum, navic pojedem na jare jednu 24-hodinovku, ktera je pry trnim primo proslula :o(

          0 0
          • smallbrother  

            nevím jestli je 317 bezdušovej, jestli jo, nepotřebuješ tu NT pásku do ráfku. Jeden čas jsem vozil RR od Schwalbe (klasicky s duší) a Mavic 223, v něm seděla patka dokonale. U CrossMaxu se dokonce ozvalo zaklapnutí a sedělo do dokonale. Ten RR byl na drobný defekty dost náchylnej.

            0 0
            • Bully  

              Prave proto chci NT, protoze bezdusovej neni. Ty RR bych bral taky klasicky, ne UST, zatim mam porad uz nekolikaty par Cont. Explorer. Shrnu to- potrebuju teda: tesnici pasku, tesnici roztok (mliko)- radsi vetsi baleni a spesl ventilky?

              0 0
              • smallbrother  

                jo, přesně tyhle věci, radši větší balení mlíka, dva ventilky a dvě pásky. Explorer jezdím teď právě s NoTubes, ten RR byl v bahně naprosto nepoužitelnej. Ale nevím jestli je Explorer vhodná guma pro NT, má dost tenký bočnice a i kord není moc silnej.

                0 0
              • Gorgov  

                kdepak, potřebuješ kus izolačky, těsnící vložky – těch je ventilek a roztok.

                0 0
    • MlokCZ  

      Dotaz na všechny, co jezdí NoTubes. Kde jste je kupovali? Jsem poslal o víkendu maila do Maxcursoru s tím, že bych chtěl NoTubes sadu rovnou objednat a poslat na dobírku. Zatím se mi neozvali, tak jestli někdo nevíte, zda vůbec takhle něco posílají nebo se tam musí osobně. Kdyby nikdo nevěděl, tak tam holt budu muset zavolat :-)

      0 0
      • Bully  

        Napises mi pak, prosim te, za kolik tu sadu (a co presne v tom baleni mas) prodavaji? Koukal jsem se na Ebay a v Sofort-kaufen jsem videl zatim komplet NoTubes kit (2× paska s ventilkama, aplikator roztoku a cca 500 ml roztoku) + – za skoro 80 € :o(

        0 0
        • MlokCZ  

          www.maxcursor.cz/index.php?… maj to trošku nepřehledně udělaný, takže mi taky chvíli trvalo než jsem tam ten ceník našel

          0 0
        • kubad  

          Ta sada se nevyplatí. Lepší a levnejsi je vzit po částech. 2× páska tmel a ta průsvitná páska součet cen je nižši. NoTubes používám 2 roky a s tim vysychanim sem se nesetkal, prakticky žádný úbytek. Ale je možné že ten kdo ti to říkal měl dost defektu a tmel při lepení těch děr vlastne zmizel.

          0 0
      • Zdyn  

        maji ji i v Bikezone za 1850. Ale na netu to tusim nejni. Zkus kdyztak zavolat.

        0 0
      • kubad  

        Posílají neměl by být problém. Pokud se ti neozvou dej mě vědět domluvim ti poslání z pobočky tady v Břeclavi.

        0 0
        • MlokCZ  

          ok, dík

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak už se mi ozvali (a i jsem je přesvědčil, ať to pošlou poštou, standardně posílají PPL, u kterýho mám komplikaci s přebíráním balíků – v práci komplikované, doma přes den nejsem), takže není problém, ale stejně dík.

          0 0
      • MlokCZ  

        A ještě prosím o pár detailů k montáži. Už mám NoTubes sadu a brzdo už ji tam hodím (hned jak přijde kolo a to by mělo být každkou chvíli). Bude to varianta s klasickými ráfky.

        • Je nutné, jak popisují v návodu i v ilustračním videu zvětšovat díru pro ventilek? Ráfky budou pro galuskový ventilky, ty NoTubes pásky mají taky galuskový, ale v návodu doporučují díru ještě trošku rozšířit.
        • Jaký jsou zkušenosti s necháním původní pásky v ráfku přes díry pro dráty nebo je lepší dát tu dodávanou pásku? Oni píšou, že klidně nechat a v případě problémů, že je páska moc tlustá nebo tenká vyměnit za tu jejich (za 1 nebo 2 vrstvy).
        • Je nutné pláště mydlit při instalaci? Je jasné, že to pak jde mnohem snáze nafouknout a snáz se to chytí. Je to ale nutné, pokud se pláště chytnou i bez mydlení?
        0 0
        • Gorgov  

          Takže díru pro ventilek sem narozšiřoval nikdy a vždycky to fungovalo. Funguje to jak s původní páskou, tak tou jejich izolepou většinou, jen by opravdu mohla být původní páska moc tlustá(nebál bych se toho), potom tam dej tu notubes. A mydlit si myslim že by se teoreticky nemusely, ale je to jistější, ře ti to nebude utíkat kolem patek. Taky to jde namidlený o něco líp nafouknout. Jo a kdyby to jo nešlo, vem to na kompresor, lepší než se s tim doma sr.t. Kdyby ti pořád utíkal trochu vzduch, osvědčilo se mi kromě toho kvrdlánís kolem to normalně nahodit na bika a zajet, dobře se to v kole rozleje a často to pomůže víc než to kvrdlání.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak teď už je to vše jasné. Jsem se tak orientačně koukal, že bych rovnou koupil domů nějaký mini kompresor.

            Nemáte někdo nějaký vyzkoušený? Zatím jsem našel všechny mini levné kompresory jen na 12V.

            0 0
            • kubad  

              Mini kompresor to asi nevyřeší – na to je potřeba něco se co ti dá rychle velké množství vzduchu ( takže něco se zásobníkem bohužel)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak zatim to zkusím velkou pumpou, případně dojdu na benzínku v nejhoršim. Ono to snad velkou pumpou půjde, nechci být na kompresoru závislý.

                0 0
                • bam  

                  S pumpou to jde. Me se to asi na treti pokus povedlo a pak uz mi to nedelalo problemy. Chce to cvik :)

                  0 0
                  • Gorgov  

                    bohužel cvik neni často moc platnej, řekl bych že to celkem zvládá, už sem takhle nafouk hodně plášťů,ale prostě to občas nejde. A pak je lepčí zajet na tu benzinku, ušetříš si spoustu nervů.

                    0 0
                    • bam  

                      Asi mas pravdu. Zatim mam ale kliku na dobry kombinace plast/rafek :)

                      0 0
        • kubad  

          Pod tu jejich pásku se dává jestě taková průsvitná lepící páska která zalepí otvory po niplech. Určitě je lepší namydlit – líp to sedne. S kvedláním sem neměl nikdy moc starostí – otázka chvilky. A ta díra záleží na ráfku pokud tam páska jde lehce není nutno zvětšovat

          0 0
          • MlokCZ  

            S tou průsvitná lepící páskou, která se tam pod to dává jsem právě myslel, jestli je lepší použít ta origoš od NoTubes nebo použít originální pásku z ráfku. Už to napsal Gorgov, že je to v podstatě fuk (pokud ta originální není moc tlustá), přesně jak jsem si myslel.

            0 0
            • vysmátej bajker  

              Mohl by jsi změřit kolik má ta páska s ventilkem na šířku.D.

              0 0
              • MlokCZ  

                26mm

                0 0
                • MlokCZ  

                  A je to páska pro standardní ráfky. Dělá se jich více (ještě další 4 typy, z toho 2 jsou pro širší ráfky, jeden pro 29-ky a jeden typ pro prá specifických konkrétních ráfků).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A u té standardní píšou, že je určená pro ráfky 21,5–24,5mm široké.

                    0 0
    • vysmátej bajker  

      Neměl by někdo z Prahy na prodej trochu tmelu? Chci to vyzkoušet na jednom kole.

      0 0