Bezdušový systém na obyčejný ráfek ?

34 nepřečtených
  • Ričardo1

    Ahoj mám tyto ráfky : Kellys MadMax Disc 584×18 (32 holes)

    chtěl bych si udělat bezdušový systém za pomoci této sady:http://www.koloshop.cz/…s-Supra.html

    Prý jsou u takto udělaných dezdušácích dva problémy 1. moc dobře netěsní patka pláště, co je na tom pravdy ?

    2. Plášť který normálně počítá s vrstvou duše nemá bez duše tak dobré vlastnosti jako s ní. Proto bych jsi na to koupil tyto pláště (staré mám už stejně sjeté) dozadu :http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html u tohoto pláště je napsáno Tubeless Easy. a dopředu :http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html tady píšou Tubeless ready provedení.

    Myslíte že takto udělaná bezdušová kola s těmito plášti eliminují například ufouknutí v náklonu ? Děkuji

    • Bokec  

      Dle me je to blbost. Pokud nutne chces bezduse..

      Tak jak to ma byt, rafky,plaste,pas­ka,ventilky,mli­ko a hodne pevne ruce :-)

      Protoze to co popusujes je takovej kompromis…

    • Scottman  

      Ne.

    • Ričardo1  

      ale vždyť by to bylo tak jak to má být

    • Ričardo1  

      nerozumím proč je to kompromis akorát nechci kupovat UST ráfky

      • Bumerangista  

        Mám zkušenost s ráfkem ZTR alpine tubeless ready nebo tak nějak. Páska je důležitá, tam nešetří. Ventilek stačí vyříznout že staré duše. Pláště v podstatě jakékoliv, ale víc mlíka. Ze začátku to bublá, ale zatěsní to.

        Nemám zkušenost s ráfkem, co by neměl hlubší patku. Ale podle mne je problém jen v tom, že při menším tlaku hrozí svléknutí v zatáčce. Tesnit by to aj mohlo dobře.

        Takže jestli jezdíš tužku a jsi kutil,tak vyzkoušej a dej vědět, jak to dopadlo. V opačném případě to nedělej a kup jiný ráfek.

    • Mr.Duck  

      Zkus nafotit ten rafek, na netu sem nenasel jeho profil, a to je vice mene alfa a omega jakyhokoliv bezdusovyho systemu. Plast jde pouzit skoro jakejkoliv, ale kdyz mas blbej rafek, tak to treba nahodis, ale nemusi to drzet, kdyz po tom budes chtit trochu vic.

    • Bumerangista  

      Když budeš foukat nad 2.0 tak to bude držet, ale plášť tam musí jít hůř, jen montpákou. Takže nesmíš dávat ty UST, co jsou hodně volně před fouknutím. Ale přímo jsem to nezkoušel, tak to ber s rezervou.

    • Ričardo1  

      do terénu foukám 2,5 baru a pláště mám vepředu Maxxis Ikon a vzadu Maxxis Pace a příde mi že se při tomto tlaku chovají nejlépe

      • Bumerangista  

        Výhoda bezdušáků je, že můžeš foukat trochu míň a na tuti to zlepší chování na hrubém povrchu. Jinak v našich podmínkách moc nevyužiješ druhou výhodu a to odolnost proti trnům.

    • tom xtr  

      Riziko takovýho zbastlence (= ne 100% kombinace), že při tvrdším dopadu vyskočí plášť z patky – ujde tlak – jdeš na hubu. Nezkoušel bych to.

      • Kubiczech  

        To se ti může stát i s neprůstřelnou kombinací. Pravděpodobnost je v tomhle případě pravda vyšší, ale zase bych to nedramatizoval.

        • tom xtr  

          Máš pravdu (čerstvá zkušenost zrovna ze včerejška), ale právě proto bych tohle minimalizoval.

          • Kubiczech  

            Taky jsem nedávno nepěkně šel. Možná kdybych ty patky přilepil… (:

      • Pedro404  

        Bych to neviděl tak černě, sem dneska vyrobil tohle a bezdušák tlak udržel.

    • gs9  

      Ahoj, poradíte mi prosím, zdali mohu udělat bezdušový systém na těchto ráfkách? tady je odkaz. Děkuji.

      Jedná se Mavic crossone 27,5. http://www.x-bikes.cz/?…

    • dawelus  

      Ahoj, dovolím si oživit.

      Chci přejít na bezduše. Na Lectorovi mám origo ráfky Rigida, mělo by to jít i s nimi? když dám pásku, ventilky, mlíko a nové pneu, např https://www.kupkolo.cz/…tra_z102273/ Nebo které doporučíte? Kámoš doporučuje fasttrack od spešlu, jen jsou dražší. Díky

      • mastihuba  

        ono to jde, s vyšším tlakem a po silnici. v terénu to casto podfukuje. origo rafek a origo plášť, je za osum let různých pokusů nejlepší volba.

    • BikeClubKovacek  

      Lidi mám otázku…mám tohle kolo : https://www.kellysbike.com/…er-70-p48489 a chtěl bych si to nechat předělat na bezduše. Prodejce mi řekl , že to není problém, s Kellysu mi řekli, že to půjde , ale v servisu se trošku cukají, že ráfek není určen primárně k Tubeless ready. Půjde to, ale je to trošku o hubu… mám se hodně bát ? Úplně z toho nemám dobrý pocit… :/

      • tonik666  

        Mno u Mavicu když u něčeho píšou, že to je na duše, tak to nejspíš bude na bezduše dost nanic.

        Když jsem kdysi dávno v dobách, kdy byly bezduše v plenkách, jezdil na bezduších ráfky, co nebyly tubeless ready, bylo to občas dost nevyzpytatelné. Pak jsem byl hodně rád za ZTR ráfky, se kterými to fungovalo skvěle.

        • Mongoose71  

          Zdar, poraďte, nebo máte někdo zkušenosti?? Chtěl bych zkusit bezdušový system na silničním Mavicu Ksyrium Elite 2016 není bezdušový.. že bych koupil mlíko, ventilky a dal tam normální plášť Continental Grand Prix 4000 šíře 23…nebo je to úplná blbost a nebude to fungovat? Kámoš mne do toho pořád žene a tvrdí že by to mohlo fungovat :-) forum jsem pročetl…ale moc chytrej z toho nejsem…:-) díky za reakce..a rady

          • BikeClubKovacek  

            Psal jsem nedávno se s podobnym dotazem…Mam zapletena kola Mavic Crossride Light , které jsou určeny jako dusové…Nahodil jsem tam bezduse a absolutní spokojenost !! Kolo je lehčí , rychlejší a líp drží …proste luxus a ani vzduch mi neuchází…ok. 1× za 2 týdny dofouknu. Plaste mam Racing Ray a Racing Ralph ve verzi Speedgrip Mleko Joy's Elite Racer's :)

          • allrose  

            Tak to zkus na sucho,ventilek z duše,nějakou pásku..a když to bude držet pod vzduchem pár hodin,tak máš šanci

            Nebo ti odpoví někdo.kdo tuto kombinaci zná

          • orm  

            Krome plaste to fungovat to bude. Dej tesa pasku, dve vrstvy a ust ventilky. Plaste pouzij bezdusove. Nezkousej to ani s plastem, ktery bezdusovy neni. Riskujes zdravi. U mtb to funguje, na silnici ne.

            • Jáchym 1  

              Vyzkoušené-Aksia + Tesa páska + Schw.Lugano 25mm+100kg jezdec.Asfalt i šotolina v závodním nasazení.Přežili všichni.

          • DoomHammer  

            Ksyrium Elite 2009, který nemá díry na niple, jsem ze srandy zkoušel nahodit bez duše a vůbec to nešlo, ani se vzdušníkem… mezi ráfkem a pláštěm byla obrovská mezera.

            Má Elite 2016 díry na niple skrz ráfek?

            • orm  

              To podle me nehraje roli. Mel jsem nejaka stara fulcrum one, rocnik 2006–2007. Ta kola nemela diry pro niple, ale pro pouziti jako bezduse jsem musel dat 2× tesa pasku. Pak to fungovalo s bezdusovym plastem schwalbe one tubeless bezproblemu.

              • DoomHammer  

                Na moje Ksyria jsem to zkoušel s gumovou páskou, která mi měla zmenšit díru mezi ráfkem a patkou a stejně to nešlo… ta mezera byla fakt velká.

            • Mongoose71  

              Díry tam nemám… no zkusím a uvidím…

    • Markony  

      A tato kombinace ráfek CUBE RA 0.8 CX Plášt Schwalbe X-One Allround, Kevlar, 33–622 ? Půjde to předělat ?

    • praivo  

      Předělat jde víceméně cokoliv, tedy alespoň na MTB. Já zatím předělal dvě sady kol, u kterých to údajně vůbec nemělo jít :-D

      1. Jednostěnné ráfky Araya 21–559, pláště Mitas Shield 1,75" (nejlevnější, co jsem tou dobou našel): Na ráfek jedna vrstva vyztužené pásky, přes to natažena 20" duše místo tubeless pásky. Kompresorem nahozeno prakticky okamžitě a docela do těsnilo i bez tmelu. Po nalití 60 ml Caffélatexu a opětovném nafouknutí obě kola bez problémů okamžitě držela tlak. Patky plášťů se navíc tmelem nalepily na duši, tudíž i při ztrátě tlaku těsnily a nebyl problém kolo opět nafoukat pumpičkou. Pláště ale nic moc, po asi 1600 km popraskaly a momentálně čekám na nové.
      2. Dvoustěnné Remerx MasterDisc 18–584, pláště Schwalbe Hurricane 2,00": První pokus byl s páskou a ventilky Caffélatex. Přední kolo OK, zadní až napodruhé. Stejný tmel, cca. 80 ml/kolo. Minulý týden mi začalo ucházet zadní kolo a při pokusu o dolití tmelu jsem omylem shodil část patky z ráfku. Páska nevypadala nic moc, tak jsem se rozhodl to celé předělat. Sundal jsem starou pásku, očistil ráfek i plášť od zaschlého tmelu, vyčistil vložku ventilku a nalepil 2 vrstvy nové pásky (tentokrát Tesu 4289). Pásku bylo nutné dost napnout, aby dosadla pořádně (odhadem tak 150 N v tahu), ale nakonec se povedlo. Kompresorem nahozeno napoprvé bez problémů a po nalití tmelu a nafoukání na 2,5 bar opět téměř okamžitě utěsněno (a to nepřeháním, s kolem jsem fakt jen trochu zaklepal), o 2 dny později zatím drží. Po ~1000 km trochu prosakuje tmel skrz boky plášťů, ale zatím nic hrozného.

      Co se týče rizika „zutí“ pláště, jezdím hodně nízké tlaky (na sněhu klidně 1,4/1,6 bar v těch 1,75" Shieldech, na asfalt max. 2,5, spíše méně) a ještě se mi je „zout“ nepovedlo. Povedlo se mi trošku ufouknout nárazem do obrubníku, ale tmel to vždy pobral.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.