Bezdušový systém, ráfky Fulcrum

63 nepřečtených
  • Eidam

    Zdar bikeři. Vím, že o tomhle tématu je tu toho napsáno už spousta, ale nenašel jsem odpověď na svůj problém. Koupil jsem si Rubenu kit z kupkola a chtěl jsem si dneska dušový systém předělat na bezdušový. Mám ráfky Fulcrum Red Power XL. Tyhle ráfky by měly být Tubeless Ready. Je na nich už červená páska, tu jsem tam nechal a nepoužil tedy tu, kterou jsem si koupil. Na to jsem natáhl a vystředil gumovou pásku s ventilkem. A když jsem se snažil nasadit plášť, tak to prostě nešlo. Zkoušel jsem všechno, ale ten plášť tam nedostane nikdo. Proto mě napadlo, jestli by mi nemohl někdo poradit kdo tyhle ráfky jezdí,nebo kdokoliv. Má se ta červená páska, která tam byla původně sundat? Vím, že se tady psalo už milionkrát, že se původní sundávat má, ale taky sem našel hodně připadů, kdy se ta původní páska má na ráfku nechat, tak teď nevím, protože ta původní se mi zdá docela silná a když na to dám ještě tu gumovou s ventilkem, tak plášť je prostě nemožné nasadit. D9ky moc za trpělivost a rady.

    Jo jinak mám pláště WTB Nano TCS

    0 0
    • va-bo  

      Tak tam tu gumovou pásku od Rubeny nedávej, každopádně použij nějaký těsnící tmel. Doporučuju i ventilek podmáznout před montáží. Každopádně ty Tubeless pneumatiky půjdou namontovat těžko, bude nutno použít montpáky, ale opatrně. Mám podobnou zkušenost s Red Metal 5. Nakonec se to povedlo a fungovalo to. Tmel jsem použil SLIME.

      0 0
    • va-bo  

      Teď mi docvaklo, že tou červenou páskou jsi myslel obyčejnou vložku pod duši. Tak tu vyhoď a dej tam tu od Rubeny. Nebo ještě na kupkole objednej samolepící, ta bude lepší. To o montáži ale platí.

      0 0
      • Eidam  

        Díky za radu, určitě tu vložku sundám. PRotože se mi zdá že je opravdu hodně silná a nepřiléhá dobře k ráfku, tudíž když na ni dám ještě gumovou pásku od Rubeny tak už o dost zvětším vnitřní průměr a plášť nenatáhnu. Jinak tmel mám od NoTubes ;)

        0 0
        • Eidam  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Eidam  

        Tak jsem to teda vyzkoušel. Sundal jsem tu vložku, nalepil lepící pásku a na to dal tu gumovou vložku s ventilkem. Plášť se mi nakonec nepodařilo nasadit, zkusil jsem nasadit jiný plášť Schwalbe Rocket Ron a ten jsem tam dostal ale byl to úplný horor. :D Nafoukal jsem a samozřejmě že mi plášť strašně hází, takže bych musel použít mýdlo aby pěkně zaskočil. Ale moje otázka je, jak to děláte, když píchnete někde v terénu a dejme tomu, že plášť ještě nasadit jde, ale nemáte žádné mýdlo ? :D Protože tohle by někde venku byl můj konec :D

        0 0
        • Kubiczech  

          Osobně bych vypustil tu gumovou pásku, nechal jen tu vlepenou a koupil klasický bezdušový ventilek. Paseku ti tam bude dělat hlavně ta gumová.

          0 0
        • jIrI___  

          Pokud to při defektu nepobere tmel, dávám duši. Za 3 roky se mi to stalo jednou (říznutí bočnice).

          0 0
        • obda  
          • pokud uz tam plast jednou byl nasazenej, tak si vetsinou sedne
          • pokud ne, nechat podhustene a kus projet, obvykle pomuze (tohle jsem veskutecnosti pouzil u noveho plaste, s NoTubes nemam odvahu to tolikprefouknou­t ;))
          0 0
        • Rubi  

          spis to chce praxi v nasazovani plaste, kdyz to budes umet, tak nasadis uz vse s pomoci max jedne montpaky

          0 0
    • cobra15  

      Ahoj,

      Měl jsem podobné problémy s rubena sadou. Mám ráfky ZTR ARCH . Vyhoď rubena pásku a použij žlutou no tubes pásku. Teď nasadím plášť rukou. Předtím půlhodinová bitva a často zlomená montpáka. Ta páska ti dost zvětší vnitřní průměr ráfku. Do hlubokých je to OK. Ale stejně se mi ta páska při vypuštění pláště shrnovala. Takže když jsem chtěl po defektu vyndat duši, tak jsem musel pásku strhnout a dát novou oboustrannou pásku a nalepit znovu tu gumovou. Teď vrazím ventilek, nazuji rukou plášť, naliju mlíko a foukám. Ta žlutá páska je hladká a sahá až pod patku, takže se ti neshrne. Fakt to za tu investici stojí.

      0 0
      • Pessinger  

        Ahoj obnovují téma :-) a řekl bych že už spousta lidí má zkušenosti, otázka odlepit tuto pásku co je na zap.kole a koupit novou a nalepit? Chci si pořídit systém caffelate a mají tuším zelenou pásku, na kolahttps://www­.kupkolo.cz/29-schwalbe-racing-ralph-performance-kevlar-prumer-sire-29-x-2–1_z98028/…je to dobrá volba?

        0 0
        • Pessinger  

          To je ta originál páska

          0 0
          • Vilém  

            A to by mela byt bezdusova paska?

            0 0
            • Pessinger  

              To jsem právě nezjistil, přijde mi to jako pogumovaná látka asi na ty duše.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak snad poznáš, jestli je přilepená na ráfku nebo ne.

                0 0
                • Pessinger  

                  Přilepená je určitě, je silná tak půl milimetru a v místě pro ventilek má díru

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Když je přilepená, tak to s ní vyzkoušej. Vyměnit ji můžeš vždy, kdyby náhodou dobře netěsnila. Takhle ji máš pro začátek aspoň dobře nalepenou.

                    0 0
                  • capo  

                    už nic…

                    0 0
                  • TeryPV  

                    přilepená určitě není, stejnou pásku měla žena v Red power ráfkách. Je to normální páska pod duši, stačí pod ni vrazit mont páku a jde ven, ale je fakt, že je tak natěsno natažená, že se jeví jako přilepená.

                    0 0
                    • Pessinger  

                      Jojo pravda, já ji nakonec oddělal a nelepil No tubes pásku podotýkám že bez no tubes vložky. Dal jsem tam tak 100ml tmelu trocha šla kolem ráfku trocha bokama pláště tak jsem zvedavej, protrepavam, micham a zdá se že to půjde.

                      0 0
                      • TeryPV  

                        já vím, předělával jsem minulý víkend :) Jinak paradoxně mi lépe drží performance RaR než SS NN a protection xKing, s tím furt bojuju. Nechtěly se úplně zatěsnit. zajímavé je že jak u SS tak XK nejvíce tmelu šlo přes patky, u performance nikoli a to jsou ze všech pneu nejstarší a už jeté. Možná to bude tím, že u XK a SS je ta patka tužší, ale nějak se s tím poperu, počítal jsem s tím, že u první zkušenosti s bezdušema to bude trochu boj :)

                        0 0
        • Rudyshy  

          ja nebyl s cafeckom moc spokojenej porad mam pulku pasky protoze mi pride ze malo drzi

          0 0
        • whom  

          A caffelatex ti poradil někdo se zkušenostmi s ním, nebo je to jen volba? Moje zkušenosti totiž nicmoc…neteěsnil a netěsnil…ale třeba se za ty roky, co vozím notubes změnilo složení :o)

          0 0
          • Pessinger  

            Ne ne neporadil, spíš jsem si to vybral jako cena/výkon + se mi líbil ten aplikátor. Prvně jsem teda koukal na šchwábla a přišlo mi to mliko dráhy na jeden bezdušák 160 kč u toho caffelate to vyjde na 60 Kč. Podotýkám že ty ráfky nejsou ani Ust ani Tlr takže to bude boj. Zatím jsem nic neobjednal ani pláště ani mliko

            0 0
            • MlokCZ  

              Mlíko za 160Kč na jeden plášť? To snad ne.

              Litrovka NoTubes (Schwalbe je NoTubes) nebo Zero flats vyjde na 500Kč. Caffelatex je sice o chlup levnější (litrovka za 400Kč), ale rozhodně bych se mu vyhnul velkým obloukem.

              0 0
              • Vilém  

                Zrejme myslel 60ml baleni Doc Blue, to kolem 160–170,–/ks stoji.

                0 0
                • Pessinger  

                  Jojo to jsem přesně myslel, věci už mám doma ale jsem Lama vůbec mi to nejde nahodit ani na benzince ani mýdlová voda nepomohla :-( tak Vám píšu a fotím pro pobavení :-)))

                  0 0
                  • Pessinger  

                    Asi mám majej ráfek nebo velkej plášť ráfek 622/19c a plášť je 622/54 29×2,1

                    0 0
                  • Pessinger  

                    Tak se mi to nakonec na benzince povedlo:-) chce to, se toho nebát a pořádně fouknout:-) a je to asi normální že s toho švába Thunder Buřt Evo ls po bocích vybublavá tmel ?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jo, je to normální. Neměl jsi brát LS verzi (ale TLE), která je na bezduše na h…o.

                      0 0
                      • Pessinger  

                        Trošku jsem si zahrál na gramaře, snad se mi to v zatáčce nevymstí :-)

                        0 0
                        • whom  

                          To se zatáhne…mě zatím drželo všechno :-)

                          (i když Mlokovy zkušenosti – co do množství – nemám)

                          Teda, pokud tam máš cafelatex, tak ti porostou na boku choroše a těsnit to nebude. Mě to trošku těsnilo na silnici, v terénu ani prd..... NoTubes těsnil hned a všude.

                          0 0
                          • Pessinger  

                            Jj, poslech jsem rady zdejších závoďáků a pořídil si raději No tubes a taky spokojenost. Teoreticky pláště sedí ,příští týden proběhne testování v praxi.

                            0 0
                          • Radus  

                            No vidíš mě funguje cafelatex bez problémů ale přešel jsem z han damf tlr traistar na maxiss hig roler 2 exo 3c a je po broblémech a ještě mnohem lépe drží . Takže cafe není tak špatný . Rafek dt swiss ex 471 a dt swis 533 d páska , ventilek a tmel vše cafelatex .

                            0 0
                  • popokatepetl  

                    kompresorem se vzdušníkem nahazuju bez mazání a všeho okolo. Nasadím gumu, vyšroubuju ventilek, párkrát to střelí a hotovo (kompresor nemám doma tak jezdím k máti :o) o víkendu jsem nahazoval Spešlácké gumy v akci a doma zjistil, že jsem jednu nasadil naopak. Tak jsme se hecnul a zkusil to dílenskou pumpou a povedlo se i tak.

                    Šváblácké gumy jsem měl boky pořád mokré nebo s nějakým flekem. Jak jsem dal ty spešly tak jsem byl udivený jak krásně drží a jsou úplně suché, ani kapka. Od švábllů jedině SS, ale ta cena.

                    0 0
                    • Pessinger  

                      Jo máš pravdu Schwalbe Racing Ralf LS stále boky mokrý, je to ale jen nějaká složka toho mlíka kapky na boku pláště jsou čiré:-) u toho Thunder Burta LS mi to už bokama nejde tam protřepávám třetí měsíc :-)))

                      0 0
    • Hator  

      Ahoj muzu pouzit stavajici gumy jako bezduse s mlikem? Schwalbe rocket ron EVO LS Pace Star 3.

      Diky nejsem si jistej

      0 0
      • MlokCZ  

        Můžeš, ale zatěsňují se hodně blbě, protože děsně papírové boky, které někdy pouští i dokonce tmel. Schwalbe je dříve mělo označené jako TLR a raději od toho ustoupilo a už je TLR neoznačuje.

        0 0
    • Hator  

      Diky. Zkusim je a uvidim. Popripade je necham do zalohy

      0 0
    • xcbike  

      Ahoj,mám dotaz.

      Chtěl bych zkusit přejít na bezdušový systém.Mám kola Fulcrum Red Power 29 a pneu Maxxis Ikon 29"2,2 kevlar 60tpi.Stačí,když koupím :

      1. pásku do ráfku,předpokládám 21mm https://www.kupkolo.cz/…afku_z90307/

      2. mléko NoTubes https://www.kupkolo.cz/…6-ml_z90308/

      3. bezdušové ventilky https://www.kupkolo.cz/…-kusy_z5823/

      Bude mi tato kombinace fungovat,ikdyž nemám ráfky ani pneu TLR ?

      Díky

      0 0
      • Pessinger  

        Čau mám to samé akorát pláště jiné a to Schwalbe (T.Burt Ls 29 /2,1, Racing Ralf Performer 29/2,1 67 Tpi.) Ještě jsem ty kola nenasadil na rám a nejezdil na nich :-)… Zkušenost je taková že když to nafoukám na 2 bary tak do týdne to ujde na 1,6–1,7 baru. Jde o to dobře nalepit pásku a dát o 40–50 ml mlíka vic než se doporučuje.....

        0 0
        • xcbike  

          Takže dejme tomu 120 ml mléka?

          0 0
        • Pessinger  

          Tak první pocit z jízdy bez duše vynikající, zatím nasazeno jen přední kolo plášť Thunder Burt LS 2,1 místo Bontrager tlr 2,2 asi 60 km asfalt/les a ztráta tlaku za jizdy malá z 1,82 baru na 1,75 baru a drží. Překvapilo mě jak je ten plášť rychlej na asfaltu kde normálně jezdím 30km/h tak jsem letěl skoro 35–40 :-))))

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Placebo je potvora bacha na něj nebo ti jen dobře fouklo

            0 0
          • Vilém  

            Pockej az predelas zadni, to se projevi jeste vic. To potom budes atakovat padesatku.

            0 0
          • plzakj  

            Tak sup se silnicarena na svih :-)

            0 0
            • Pessinger  

              Silničáři mě letos dávají jak hovno, měl jsem v zimě operace kolene meniskus plus plastiku ACL. Loni jsem kladl aspoň odpor a zkoušel je uviset a nějakýho rádoby silničáře mimo formu i dal … letos jsem dostal tuším zatím od silničářů 10:0 :-))) silničáři mě bavijou to jó

              0 0
          • MlokCZ  

            A kdybys chtěl ± reálné číslo, jak to mohlo zrychlit, tak:

            • pokud jsi tam měl těžkou butylku, tak jen za výměnu předního bys mohl za ušetřené potřebné W pro udržení 30km/h za nižší valivý odpor zrychlit zhruba na 30,15km/h
            • pokud jsi tam měl lehkou butylku, tak zhruba na 30,05 –30,1km/h

            To by bylo pro vyhození duše a stejný plášť.

            Jiný plášť může udělat i o chlup větší rozdíl (než samotné vyhození duše). Ale tam netuším, jak na tom reálně je ten původní oproti Thunder Burtu. Pomalejší nejspíš bude (to je cokoliv oproti TB), ale o kolik nemám tušení.

            I kdyby ten rozdíl byl dost velký, tak bys mohl dohromady s vyhozením duše zrychlit tak na 30,2–30,3km/h.

            Až přehodíš i zadní, tak by to mohlo hodit možná i 30,5km/h+.

            Jinými slovy bez Wattmetru nemáš žádnou šanci to objektivně změřit. A i s Wattmetrem to bude na hranici chyby měření. Při výměně obou bys to s Wattmetrem už změřit mohl ok.

            Samozřejmě za předpokladu totožných podmínek, tzn. že bude naprosto stejně foukat, budeš stejně oblečený, stejně se držet řídítek, atd. A hlavně za předpokladu totožného výkonu na pedálu. A to nehrozí (ani ten totožný výkon udržet bez wattmetru, ani ty ostatní podmínky).

            Stačí aby fouklo nepatrně jinak (tedy pocitově ani nezaregistruješ) a ovlivní to výsledek mnohem více.

            0 0
            • Pessinger  

              No já na jednom kole i s plášti uspořil bezmála 450g oproti originálu ( originál ráfek Tlr Mustang Elite jsem teď neúspěšně centroval a když jsem svlékl plášť docela jsem se bavil tím co Bontrager prodává:-) v ráfku byla obyčejná černá elektrikařská páska nalepená dvakrát vedle sebe, křivě a na boku už zmuchlaná :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Coz na rovine nebude mit vliv na rychlost v podstate zadny.

                0 0
                • Pessinger  

                  Pocitově mi to přišlo teda mnohem víc než zrychleni o 0,2 km/h ale určitě máš recht výpočtům a létům praxe věřím…nebo jsem měl ten den dobrý nohy :-)

                  0 0
      • orm  

        Ahoj, fungovat to bude, ale jde to udelat i levneji :-). Ventilky se daji pouzit Mitas, ktere stoji polovinu a pasku pouzit Tesa, kde 66m stoji asi 235kc, ktera je stejna jako notubes. Pasku vem 25mm sirokou.

        https://www.kupkolo.cz/…kusy_z98509/

        http://www.hanak-trade.cz/…-p-1665.html

        0 0
        • xcbike  

          Ok,díky

          0 0
        • TeryPV  

          no právě mě to v téhle kombinaci moc nefunguje. Neměl jsem čas to řešit úplně dopodrobna, ale na Red Power s tesa páskou a NN SS se tomu moc nechtělo držet tlak. Musím se an to ještě mrknout, ale řekl bych, že to bude chtít ještě jednu vrstvu pásky, ale už tak tam mám dvě. Uvidím jak na to budu mít čas se v tom vrtat a poreferuju.

          0 0
        • Růža17  

          Ahoj, právě jsem předělal na bezduši ZTR Rapid+Schwalbe RR TLR.+ ventilky Cafee latex, ale nechal jsem tam původní pásku co tam byla nalepená, koupil jsem i pásku no tubeles ale připadala mi v přmém porovnání nachlup stejná a ta původní byla tak pěkně nalepená, nejdřív jsem nemohl nafouknout ale bylo to tím že plášť byl ještě od toho jak byl nový takový neforemný teď jsem to byl projet a vypadá to uplně v pohodě. Mám teď ale špatný pocit z té pásky, může se něco stát když tam mám původní pásku, nebo v čem je ta notubes tak speciální? děkuji :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.