Přehled bezdušových systémů

48 nepřečtených
  • Chroman

    Dobrý den, o kola se zajímám nějak tak víc asi rok, takové ty teoretické informace se dočítám převážne tady na BF.

    Hodně lidí zde má bezdušové systémy, ale pořád jsem z toho zmatený. Je bezdušový systém to samé jako UST nebo UST je jedním z těch systémů? Když tak bych rád poprosil nějakou hodnou duši o stručnou charakteristiku všech systémů, myslím že to pomůže i víc lidem.

    Dál se chci zeptat jak přejít na tenhle systém z normálních důšových kol. Co je vše potřeba koupit… Předpokládám:

    • nějaké pásky do ráfků na utěšnění
    • nějaké mlíko do plášťů
    • speciální ventilky

    Další dotaz mám na to jestli můžu přejít z úplně normáních ráfků na bezduše. Jde mi o to že jsem měl normální díru na galuskový ventilek a tu jsem vrtačkou zvětšil na autoventilek. Je zde ještě šance že bych mohl zahodit duše a mít bezdušový systém?

    A nakonec: je potřeba mít specialní pláště?

    Díky za odpovědi

    0 0
    • nox159  

      Jde mi o to že jsem měl normální díru na galuskový ventilek a tu jsem vrtačkou zvětšil na autoventilek – tohle nikdy nepochopim proc to lidi delaji… :(

      0 0
      • Chroman  

        a je tu ještě možnost mít bezduš. systém?

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Ano je. Ventilky si nekupuj, jdou udělat ze starších duší které mají závit po celé délce ventilku.

          Pásku jsem koupil nějakou stříbrnou v barvách lakách za 40kč.

          Mléko co jsem slyšel zde, je dobré notubes. Používám jej sám.

          0 0
        • vsn  

          jde … roztrihnes v půlce 24" nebo menší duši s AV … vložís jí do ráfku … nasadíš plášť, nafouknes, vyfouknes, nalijes tmel, nafouknes, ostrihas dusi na boku …máš to zjednodušený o to, že 24" duse s FV ventilkem se blbě scháněji a nemusís pak vyrobenou „vložku“ zkracovat

          0 0
      • v4mp1  

        Tak chtějí snížit a narušit pevnost ráfku aby jim pak někde v lese prasknul a mohly to sem napsat, případně uploadnout foto a schytat následnou kritiku =D

        0 0
        • Kubiczech  

          A jak myslíš, že se to dělá ve fabrice?

          0 0
        • Chroman  

          ok, až praskne půjdu se sem vybrečet a nechat se tu ještě zbičovat… a je tu možnost že tam ještě dám ten bezduš. ventilek?

          0 0
          • Slavoš  

            Nic ti nepraskne,rozdíl ve velikosti děr je na to příliš malý.Do ráfků s dírou na auto ventilek existuje redukce na galuskový ventilek.

            0 0
      • jachymk  

        Auto ventil nafoukneš u každý benzínky bez toho adaptéru, každou pumpou… A taky jsou lidi jako můj otec, který když foukaj galuzkový ventilky malou pumpou tak vytrhnou celej ventilek z duše :D

        0 0
        • nox159  

          jeste si mi nerekl ty vyhody toho AV :)

          0 0
          • blaf  

            napsal ti to dost jasne :D

            0 0
            • nox159  

              ze tata neumi foukat a on nema doma pumpu :D to nejsou vyhody AV ne?

              0 0
              • blaf  

                AV je odolnejsi proti nesikovnosti, to pro nesikovnyho cloveka vyhoda je, kamos si nechaval prevrtat rafek, protoze pri foukani galuskovyho ventilku ho nekolikrat urval

                a to, ze nemusis resit nejakou redukci a nafouknes to na kazdy benzince muze pro nekoho byt taky vyhoda

                kazdymu muze vyhovovat neco jinymu, ne jen to co vyhovuje tobe musi bejt to spravny!!!

                0 0
                • Kubiczech  

                  Ono ani kolikrát nemusíš být až tak nešikovný. Spojení galuskáče a nějaké malé pumpy je riziko ohnutí/zlomení/vyr­vání celkem velká. Zvlášť někde při závodě. Přes AV je foukání rychlejší a pohodlnější.

                  0 0
          • fousek  

            Na autoventilku se nema sanci ohnout a ulomit ten trn na kterym se sroubuje zatka. Do autoventikovy diry nasadis i galuskouvou dusi, naopak ne. Autoventilek nafouknes kdekoliv, protoze je vyrazne rozsirenesi. U autoventilku muzes vymenit samotnej ventilek, pokud mas spatnou tesnici gumicku, u vetsiny galuskovejch dusi ji muzes zahodit.

            A nakonec mam na tebe dotaz, proc se galuskovy ventilky nedavaj na tlumice a vidlice kdyz jsou tak bajecne?

            Podle me je galuskovej ventilek prose nestandart, bbez nejakejch extra vyhod oproti autoventilku (ted vozim uz jen galuskovy ventilky)

            0 0
            • fousek  

              Jo a jeste bych zapomel autoventilek umoznuje vetsi prutok vzduchu, ale vzhledem k tomu ze jsou vsechny bezdusovy ventilky galuskovy, tak tato vyhoda neni moc vyuzitelna.

              0 0
    • Vejr  

      Já zas už delší dobu pátrám, zda-li je UST nějaká zkratka, či co to je, nevíte?

      0 0
    • Seky  

      No pukusim se ti to popsat, když bych nebyl přesný tak prosím ty chytřejší, aby mě opravili. vzásadě sjou dva systémy, který se jěště můžou různě kombinovat.

      Takže UST je zkratka pro Universal Standard for Tubeless je to laicky originál bezdušák. Pro UST potřebuješ speciální UST ráfek (má zvláštní drážku pro usazení patky pláště), pak UST plášť (má velkou tvarovanou patku do toho ráfku), samozřejmě ventilek a je doporučovaný míko dovnitř, ale není nutný. Je to jediný systém co funguje bezdušově bez toho mlíka (notubes, slime …). Výhody UST plášťů jsou velká odolnost proti průrazu, velká pravděpodobnost zacelení defektu mlíkem, nevýhody relativně veliká hmotnost.

      Druhý systém je Notubes předělávka z klasických dušových plášťů a ráfků. Tenhle systém spoléhá na mlíko (latex) a jeho funkci, že zatěsní všechny mezery, kterými by mohl utíkat vzduch. Tenhle systém funguje na normálním (jakémkoliv) ráfku. Dále potřebuješ pásku dovnitř ráfku kterým přelepíš díry pro výplet, pak ventilek. Plášť musí být speciální, jsou označované jako TLR TubeLess Ready, jsou to pláště se skládací patkou (né všechny pláště se skládací patkou jsou TLR). TLR pláště mají na patce nějakou spešl gumu pro lepší utěsněnní spoje s ráfkem. Výhody Notubes, je to levnější a podstatně lehčí. Nevýhody ty papírový pláště s tenkou stěnou občas mlíko nezalepí.

      A těď k tomu co budeš potřebovat na přestavbu. K tomu co si napsal bych připsal ještě TLR plášť (pokud ho už nemáš). A co se týče toho ventilku tak bych psal jen to samý co Kamikaze 591, jedině nějakej domo-robo ventilek, ventilky pro bezdušáky se dělaj jen galuskový. Nebo se podívat po nějakým ventilku automobilovým co dávaj na auta, tam jsou taky bezdušáky, ale nevim jak přesně je to na kole u auta dělaný, zkus zajet do nějakýho pneuservisu a podivat se, třeba ti pomůžou. Ale spíš bych volil nejakou domo-robo variantu jak psal Kamikaze 591 ze šroubovacího ventilku, aby se to dalo na cestě vyměnit za duši, když by to mlíko nezacelilo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.