• Darjan

    Prosim poradte, koupili jsme mame Meridu matts sport 500. Celkem dobra vybava (pro ni)az na tu vidlu. Je silene pretlumena. Uz jsem vytahl zpruziny elastomer, ale skopro zadny rozdil. Potreboval bych vedet jak to vypada v prave noze, kde je lockout. Jedna se mi o to, kdyz to otevru, aby pripadna patrona nevylitla, nebo se s tim neco nestalo. Jestli je tam patrona , tak bych tam chtel dat ridsi olej a treba aji do noh ridsi vazelinu. Nemate nekdo s utrobami teto vidle zkusenosti, nebo nevite, jestli je tam patrona nebo lazen?

    0 0
    • ravo  

      Chlape, jen díku tvému návodu na výrobu olejové tlumení u tvýho suntoura ti nevynadám, že nevíš k čemu je vyhledávání:-)

      XCP-75 LO má patronu a podle Milana1 patronu nerozíratelnou. Víc toho o ní nevím, vážně použij to vyhledávání, debatovalo se tady kolem toho docela hodně, ale návod, co s patronou tam stejně nenajdeš…

      0 0
    • admxx  

      A neni to nahodou nejaka verze te vidle jenom pro meridu???? Ja uz sem to oznaceni taky zkoumal a ani na webu suntouru to nejde najit a nevidel sem ze vy ji jiny vyrobce nabizel. A Merida na ni ma jine nalpky a barvu nez je na te normalni…takze by mi to prislo trosku logike… Ale ruku za to do ohne nedam…je to jen takova uvaha…protoze sem na nic jineho nemohl prijit;-))

      Jo mimochodem ja ji mam a sem spokojeny vim ze na ni hodne lidi nadava, ale mi tlumi dobre…mam 70kg a fakt si nestezuju…

      0 0
      • Darjan  

        no prave ze tlumi az moc. Vcera jsem vyndal z leve nohy pruzinu a vidla i bez ni jde velice pomalu a ztezka dolu. Zda se mi ale, ze neni nejak moc pretlakovana, protoze skoro vubec nemela snahu vyjet ven i kdyz jsem ji dal do vodorovne polohy.

        0 0
      • Zenza  

        Mam 75 LO klasiku a je to desne pretlumene kdyz jedu po kostkach treba kde potrebujete dynamiku naprosto to nezvlada, trosku se zaprasilo a uz se skoro zasekavala, pudu to dat na reklamaci je to uplne naho :((. Poradi nekdo zaco to mam vymenit v podobne cenove kategorii rekneme do 4tis max. Jsem „svatecni“ jezdec podotykam :((, jsem z toho smutny. :(( ach yooo, Diky Zenz@

        0 0
        • Darjan  

          To znamena XCP 75 LO s olejovou lazni nebo je to neco jineho s patronou popripade nejaka kombinace. Ja si totiz myslim, ze to ‚M‘ v XC75-M LO je asi merida, protoze to ma jenom merida. S vyberem vidle ti neporadim protoze s tema novejma santurama nemam zadny zkusenosti. Nejvetsi problem je prave s tim tesnenim.

          0 0
    • Darjan  

      Tak jsem psal do suntouru a odpovedeli mi ze XC75-M LO je tedy ve skutecnosti XCP75 LO. Teda jestli jsem tomu spavne rozumel. Odpovedeli jen velmi kratce. Pro jistotu prilozim i ty dopisy

      Takze prvni:

      Hello,

      I have bought Merida Matts Sport 500 with your fork XC 75-M LO with lockout in right leg. This fork seems to me to be very overdamped. I would like to know if in the right leg is lockout cartridge or is there open oil bath. I can't find any plan or description of this fork on your web. Could you send me the plan of this fork and tell me if is there cartridge or open oil bath. If is there cartridge, what will happend when I open the leg? Will not the lockout cartridge shoot out of the leg? Is possible to open the cartridge and give there other oil with lower viskosity?

      Yours sincerely

      Odpoved:

      Dear Sir,

      I think the right our model name should be XCP75-LO. You can find all the necessary information about this fork on our website as below.

      Best regards,

      Pise ze mysli ze je to XCP75LO, tak jsem radsi napsal jeste jeden:

      Dear Sir, Does it means that the letter ‚M‘ in the name of XC75-M LO means Merida? Is it really the same fork as XCP75-LO? And secound part of my question is: On your web you there is that XCP75-LO has 80mm travel and is available 100mm. Can be XC75-M LO rebuild to 100mm?

      Yours sincerely

      A odpoved:

      Dear Sir,

      This is indead XCP75 LO XCP75 LO 80mm cannot be rebuild into XCP75 LO 100mm

      Greetings Henri

      0 0
    • admxx  

      Nedavno sem si ji koupil s novym kolem…a byla brutalne tuha!!! Tak sem na ni z fleku vletel a zacal ji dost brutalne rozhybavat, furt sem ji mazal, a pak sem zas jezdil a porad po tom skakal… Docela dost povolila, ale ani tak to jeste nebylo to prave orechove!! Tak sem jim na garancce rekl ze to malo tlumi (a rekl sem jim to tak aby tomu opravdu rozumeli a zapomatovali si ze to maj spravit) a fakt ze s tim neco provedli…nevim jestli neco vyndali nebo co…ale tedka uz chodi uplne bozsky!!!!!Bere i male nerovnosti a funguje jako kazda spravna vidle!!!!!!Takze sem mozna mal i trochu stesti!!!!! Ale ted sem naprosto spokojeny!!!Za malo penez zatim HOOOODNE muziky:-)))

      0 0
      • RapMan  

        a do jakyho servisu jsi to dal?

        0 0
      • sedlis  

        Hmm, tak to mam nejradeji. Takovy keci, ze jsi to „nekam“ dal a ze to „nejak“ spravili muzes vykladat asfaltovejm holubum. Nam jsou takove informace k nicemu…

        0 0
      • Darjan  

        No to zni dobre. Ale v tom obchode kde jsem kupoval to kolo tak nerozumijou absolutne nicemu, znalosti jen reklam. Takze me napadlo jedno reseni: Za prve vytru ven tu vazelinu a dam tam jenom hustej teflonovej olej. Potom vytahnu elestomer nebo mu jenom orezu na okrajich ty kridelka. Kdyz tohle nepomuze, tak pristoupim k drastickejsimu reseni. Vytahnun patronu a jestlize je nerozebiratelna, tak ji nekde dole, kde je tlusta stena navrtam, olej vyliju, naliju ridsi a do te dirky narezu zavit a zasroubuju tam sroubek s tesnenim nebo ho tam i zalepim. Jestli uz tohle nepomuze tak fakt nevim. Co si o tom myslite? Ja prave nevim jestli je ta patrona pod tlakem nebo ne.

        0 0
        • admxx  

          kupoval sem to v Opave a obchod se menuje Opavel s.r.o

          Ale jinak sou to tam pekne cu***i!!!!! Ovsem vidlici mi spravili:-)))))Nejdriv sice meli blbe kecy jako ze to tak ma byt, ale trochu sem jim protahl brka…vis jak koupim, si tam kolo pres 20 000 a oni mi reknou ze neco co je evidentne na pytal je v poradku…tak kde to sme????!!!…ze?!…

          0 0
        • Pebe  

          Vyndal jsem ten elastomer z leve nohy a vidle se tvari lip. Pruzeni jde lehcejc a zacina chytat i hrboly :-)

          0 0
          • vlk  

            tak jsem tu vidlu s darjanem rozdělali.Ten elastomer doporučujeme vyndat.Jinak co se týká toho tlumení.Patrona je nerozebíratel­ná.Jinak dá se nastavit tlumení.V tom místě jak je ten umělohmotný čudlík zakončený imbusem na uzavírání pokud použijete klasický imbus, tak lze pootočit o 2–3 otáčky.Tím se nastavuje tlumení.Sice Vám pak nebude uzavírací čudlík vidli zavírat ,ale jen přitvrzovat, ale alespoň něco.Jinak to tlumení nevím jestli se dá nazývat lumením.Patrona je natlakovaná tak, že samovolně vyjíždí, takže se nikdy nemůže stát, že byste s ní dostali zpětný útlum větší než kompresní.Jinak řekl bych, že to tlumení není jediný problém této vidlice.Zpacování se mi zdá být dost mizerné.Umělohmotná pouzdra taky nic moc.Mám takový pocit, že vnitřní nohy nejsou rovnoběžné.Drhnou tam stírací kroužky.Zdvih je taky dost malý.Osobně bych se této vydlice zdaleka vyhnul.

            0 0
            • TinkTink  

              vYdlim, vYdlis, vYdlime, coooo? Ach jo – vIIIIdle! :o)

              0 0
            • metronom  

              Jo ty stiraci krouzky sou fakt humus.Prakticky nejsou vubep profilovany a sou strasne mekky.Darjan kdesi koupil krouzky na 30mm nohy pro svoju MG91.Prej sou do stredne tezkyho prostredi.Takze jeste zkusime sehnat takovy na 28mm nohy a uvidi se co to udela.Jo jeste sme do noh misto vazeliny nalili olej, ale stejne si myslim, ze sou krivy nohy.

              0 0
            • Darjan  

              Ja jsem pak nakonec urezal takovy maly camplik na tom stribrnym regulacnim kolecku a tak mohu plynule regulovat tlumeni od jemneho po uplny lockout. Je to 1 a 3/4 otacky. Jinak pojem jemne u tehle vidle znamena ze pod tezkymi lidmi bude i pekne zehlit. Mozna by slo jeste upustit trochu plynu z patrony. Zpracovani hrozny, gufera taky, zlata barva na vnitrnich nohach je asi po 20 kilometrech uplne setrena. Hruza. Kdo ji ma a chce ji vyladit tak budiz. Ale rozhodne ji moc nedoporucuju kupovat na jezdeni. Je to jenom na obcasny vyjizdky.

              0 0
              • vlk  

                zdar já si myslím, že jak jsme tenkrát nastavovali tu patrolu, tak na to nejmenší nastavení jela už dost měkce,skoro ani netlumila.Já si myslím, že tam dost tlumí ty gufera a problém budou dělat i kluzná pouzdra.A asi bych dal jinou negativku.

                0 0
    • admxx  

      Je tezke tu vidli rozebrat?????…jak to mam udelat???? a kde se nachazi ten elastomer????

      0 0
      • vlk  

        stačí nahože odmontovat tu zátku u nohy kde je pružina- je na to takový spec kl효č, ale v obchodě to ho dají většinou zadarmo.Vytahneš pružinu a vevnitř té pružiny je taková guma, tak ji vytáhneš..Patrola se vytahuje podobně.Nahoře rozeberteš lock out a dole odšroubuješ ten šroubek.Pak jde vytáhnout.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.