vidlice Suntour Raidon XC RL-R air černé

17 nepřečtených
  • ovonelkuba

    Zdarec, dík moc za kuci za radu ohledně destiček a ještě mám dva dotazi:

    Za 1. mám vidlici vidlice Suntour Raidon XC RL-R air byla namontavaná na novém kole ,ale už dvakráat jsem ji nechal přepumpovat (hledal jsem správný odpružený)poprvé dobrý ale podruhé se mě zdá že když jako vyskočím tak mě v tom klepne jako kjdyž ta pružina bouchne do te nohy , nevím jestli je to normální nebo nějakej eror

    Za 2 když sem ji (vidlici) po prvé nechal přepumpovat už zamikání (mám přes řidítka) nebylo tak efektivní a teď podruhé je to ješte horší , neví jestli to jde třeba nějak utáhnout nebo tak

    Jo teda a když jsem v tom tak ještě jedna prosbička teda , páčka na zadní brzu mě přijde jako trochu uvolněná a musím více mačkat jde to nějak utáhnout?

    Díky za radu jsem cykloamatér tak snad vás tady moc neotravuji blbostma který sou pro vás řešitelný jedna báseň.

    Dík moc Kuba

    • palomen  

      twl to se nedá číst…

    • novas752  

      Trošku si uprav názvosloví, to se fakt nedá číst. :)

      Nicméně:

      1. Zamykání na tlaku ve vzduchové komoře vůbec nezávisí. Vzduch se fouká do levé nohy, zamykací resp. tlumící hydraulická patrona je v pravé noze. Tudíž bude problém někde na straně pravé noha a to buď nedostatečně napnuté lanko zamykání (zamykací páčka by měla citelnou vůli než by zabrala; červíka na vršku pravé nohy povolit o pár otáček dokud nebude lanko volné, kleštěma lehce natáhnout za zbylý kousek lanka směrem od vidlice, červík rozumně přitáhnout a kleště pustit.), nebo uvnitř vidlice došlo k úniku oleje z patrony. To se může stát buď výrobní vadou (něco někde netěsní), nebo si se zamčenou vidlicí vlítl do nějaké díry, čímž si nějaké těsnění prostřelil a olej pomalu uniká. Blbý je, že Patrony RL-R jsou pokud vim nerozebiratelné = reklamace, nebo nová patrona.
      2. Brzda. Buď se ojely destičky a v expanzní komoře neni dostatek kapaliny na její doplnění do okruhu, nebo je brzda zavzdušněná. V obou případech (nechat) odvzdušnit.
    • lukas aka mitro  

      Ja ti poradim. Bude to uzitecna a cenna rada, ktera ti usetri hodne penez a nervu.

      Tedy: „Odvez to kolo do servisu, pokud jich mas v okoli vice, zvol nejaky jiny nez stavajici.“

      • Buggi  

        Na jednu stranu máš pravdu lukasi, ale na stranu druhou, nic na světě nevyváží pocit, že jsi to dokázal sám. I tu a tam za cenu nějakých „dukátů“ navíc, se takto nabytá praxe se vždy hodí. „Servisový“ bajker při drobném problému bere bajka na rameno a odchází. Kdo se v tom občas hrabe, si mnohdy dokáže poradit a neodchází, ale odjíždí :-)

        • novas752  

          Zrovna odvzdušňovat bůhvíjaký brzdy a možná kuchat vidlici bych laikovi, který musí mačkat uvolněnou páčku, moc nedoporučoval. :)

          To lanko by zkontrolovat mohl, ale i tam se dá ztrhnou drobný závit.

          • Buggi  

            Když to nezkusí, bude laik navěky a nikam se neposune. A cesta někdy bolí. Třeba peněženku. Jestli má podmínky, čas a chuť, ať se do toho pustí.

        • hrota  

          Ono to občas ale není nejlevnější cesta

        • lukas aka mitro  

          Dobre…klidne se do toho pust. Nastuduj ivelo a porid pumpu na vidli. Na brzdy budes potrebovat odvzdusnovaci sadu podle typu brzd.

          Obe problematiky tu uz byly v minulosti diskutovany, takze posle znacky vidle a brzd pohledej postupy;)

          Ja mel pocit, ze vlastne nevis ktera bije, takze jsem ti doporucil efektivni a bezstarostnou­ cestu…

          • Buggi  

            Přesně toto chtěl slyšet (číst) :-) Doufám, že až to dá do cajku, tak se s náma podělí o „zážitky z natáčení“ :-)

      • Radus  

        No ono to je s těmi servisy taky dosti těžký . Teď jsem v jednom servisu servisákovi vysvětloval že když hučí při roztočení kolo a šmajdá kazeta tak že odešlo ložisko v ořechu borec mi na to řekl že kazety šmajdají normálně tak jsem ho požádal ať mi to ukáže na jakémkoli kole v obchodě a světe div se žádná kazeta nešmajdala v době 10 ,11 koleček ani nemůže vše je přesné . Tak si pak spousta lidí dělá servis doma . Tak si pak vyber co je lepší volba doma nebo servis .

        • ovonelkuba  

          Samozřejmě že takoví věci nebudu dělat doma,jen mě zajímalo čím to je ,kdyby to byla nějaká blbost tudiž ale toto samozřejmě nechám na servis,jen je problém na jakej,už sem zkusil v Brně dva a nic moc

          • novas752  

            Na druhou stranu ono to neni taková věda. Navíc v dnešní době YouTube. Nářadí většinou stojí 1–3× tolik, co oprava v servisu, třeba odvzdušňovací sada je zhruba za pětikilo.

            • hrota  

              Jasny, neni to veda, ja sem rad ze jsem si nakoupil naradi a servis zvladam celkem s prehledem doma, jen vidlu uz posilam kamosovi, s patronou apod se mi nechce delat. Pro svatecni jezdce je ale imho overeny servis tou nejlepsi moznosti.

        • Buggi  

          Pravda. Taky jsem nedávno řešil šaltr. Ve dvou servisech mi řekli „neopravitelné“, kup si nový. Podlehl jsem, koupil Altuse za 500 na dojetí, protože plánuju změnu převodů. Doma mi to nedalo, udělal jsem rozborku mojí Deorky, opravil a co byste řekli? Funguje :-) Kdyby nekdo toužil po Altusu 9s, je za 200 připraven k expedici :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.