• SIRIS

    Čau, potřeboval bych poradit na jaký tlak bych měl nafoukat vidlici.

    Hledal jsem všude, jak v návodu, na straně vidlice, tak i na internetu, bohužel, nikde jsem se nic nedozvěděl o tomhle typu vidlice. Proto píšu sem a doufám, že mi někdo z vás pomůže. Mám vidlici SR Suntour Raidon X3 RL měřím 180 cm a mám váhu 85 kg.

    Jakékoliv rady by mi moc pomohly.

    Předem děkuji za odpověď. :))

    0 0
    • OstravakTu  

      V dobrem servise by ti meli poradit. Ja mam 197cm,120kg a mam foukano na cca 165psi,rock shock recon. Ty tak cca 120–130

      0 0
    • scalar  

      Kolem 85 Psi.

      0 0
    • Zdibar  

      Ahoj, mám vidlici SR Suntour Raidon XC RL-R a při výšce 186cm a 86kg foukám na cca 80psi.

      0 0
    • Sc4mp  

      Mam Axonku, váha 80 kg a foukam něco kolem 75 PSI

      0 0
    • Erknold  

      Prostě tak, aby ti nechodila po dorazech. Je i rozdíl v tom co jezdíš. Čím větší pekla, tím budeš potřebovat víc psů natlačit do vidlice.

      A třeba mé auto v plné zátěži se fouká zadek na 3,3 atmosférmy.

      Takže jak auta, tak i vidlice jsou individuální a podle zatížení :)

      0 0
      • scalar  

        Takže po asfaltu se jezdí s vypuštěnou vidlicí?

        Žádné peklo = žádní psi.

        0 0
        • Erknold  

          Když jsem to nafoukal podle tabulky, tak na asfaltkách jsem nevyužil nic ze zdvihu a v lesích jsem šel na doraz. Tak jsem postupně tlak přidával. A poslední rok jsem nějak vyměkl a zpohodlněl, tak se vracím zpět k tabulce a kdo ví, kam až klesnu :)

          0 0
        • Rubi  

          jj na asfaltu bez psu na silnici :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        To ani ne. Čím větší pekla se jezdí, tím je potřeba progresivnější průběh (a ne to přefoukat). Přifoukáním lze vyřešit jen poměrně malý rozsah, protože je vždy potřeba zachovat nějaký rozumný sag a chod v první části zdvihu.

        0 0
        • Strakááč  

          Asi tak, pak jsou na řadě tokeny :) sam jsem u dirtu foukal kolem 120psi.. ale melo to tvrdej zacatek, tak jsem si vytocil z jilmovyho dreva na soustruhu valecek a zkousel zkracovat, nez se mi zdala progresivita dobra.. kdybych mel plast tak jsrm to vytocil z plastu ale sranda je, ze drevo finguje taky dobre :)) a ted foukam 110 psi a mam na konci zdvihu rezervu tak trictvrte cm takze bych mohl trosku ubrat jeste..

          0 0
    • Petr L2  

      SAG asi 30% zdvihu. Takže zadednout a pak změřit o kolik se vidle zanořila a pokud je to víc jak 30%, tak přifouknout.

      0 0
    • jaja01  

      oproti tabulkam jsem vzdy musel trolilinku upustit, takze z doporuceneho sagu foukam na tu mekci doporucenou hodnotu a jsem ok

      0 0
    • Strakááč  

      Nafoukej to tak, ze kdyz na to sednes, tak se to zanori o 20–25% do zdvihu..

      0 0
      • puka  

        Já to takto nemám. Sednu na kolo a zanoří se asi na 10% . I tak využiji 95% zdvihu.

        Asi si seženu token a hodím ze 100 na 120mm :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pise se „pri nasednuti“. Ja foukam na sag podle toho, jak se mi zanori vidle po zaujmuti bezne jizdni polohy…

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono je to se sagem vůbec problematické.

            První věc je, co to znamená běžná jízdní poloha. Ještě se dá říct, že pro drtiče kilometrů to bude v sedě a pro sjezdaře ve stoje. Pro ježdění něčeho mezi je to už otázkou v jaké pozici to měřit.

            A pak tu je další věc, že za jízdy se naměří v podstatě vždy významně jiné hodnoty než na místě (hlavně vidlice má tendenci mít sag za jízdy na rovině o něco větší než se naměří na místě na rovině).

            Je tedy dobré ± ověřit sag za jízdy dle převažující používané pozice (nebo dle preferovaného stylu jízdy, jestli je sjezd prioritou nebo ne). To ale už není vůbec jednoduché změřit sag za jízdy, zvlášť u tlumiče na které není za jízdy pořádně vidět. Jde to změřit i jen pomocí gumičky, ale u toho se musí umět zastavit bez toho, aby se tlumič/vidlice poslal více do zdvihu (a to není vůbec lehké).

            Nicméně sag není žádné dogma a stejně to chce jen držet nějaký rozumný rozsah. A pak počítat s tím, co kolo kdy dělá (tedy třeba aspoň orientačně vědět jak se změní sagy ve stoje oproti v sedě a jak moc se mění ve sjezdu a výjezdu).

            0 0
            • Smazaný účet  

              Se vsim soulasim.

              Ja to uvedl proto, ze kdyz na fullu nafunim tlumak, abych mel v sede 20–30%, tak pri jizde v terenu je to spatne…teziste je jinde. Ja merim podle gumky na pistnici abych vedel, jak vyuziju zdvih. Zjisteni pak kombinuju s rozumnym nastanevim pri „presunovem modu“, protoze jet na 40% sagu na asfaltu vaazne nemusim.

              sag je rozumny zpusob, jak najit bod, ze ktereho se pri dalsim nastavovani da odpichnout.....nic vic, nic min…

              0 0
              • Strakááč  

                Souhlasim s oběma… proste sag vzdycky prizpusobim svoji jizde a kdyz ji kombinuju tak si nejak poradim… stejne je picovona to resit, kazdej na to casem prijde sam, co mu vyhovuje.. sag bych nastavil bud mezi sjezdovim a normalnim pojezdeni a nebo to dal na sjezdovej sag a neresil nepohodli pri normalni jizde, kdyz vim kam pojedu, tak si to prenastavim… ale stejne staci vedet hrubej odhad, kde by mi ten zdvih vyhovoval.. a pak se prizpusobi jízdě, jak pise lukas…

                Ja to poresil podle pocitu a stejne si myslim ze to ladim furt :)) a daval jsem vzdycky spis vic..

                0 0
              • H8me  

                presne jak pise Mlok a Lukes.

                Nastavuju tlumeni hlavne pocitove z jizdy a vysledne pozice gumicky na pistnici, protoze podle tabulek mi to moc nevyhovuje, je to hodne tvrdy. Mam radeji mekci chovani vidlice/tlumice s rozumnym chodem (ne na dorazy). Zkousel jsem si projet technicky usek s predepsanou hodnotou od vyrobce a pak moje tlaky a je to 100 a 1 … velky rozdil. Kazdopadne je dobry, jak uz bylo uvedeno, zacit od predepsanych tlaku vyrobcem a urceneho SAGu a postupne treba ubirat tlak dle toho, co vyhovuje.

                0 0
              • allrose  

                souhlas,že nastavit tlumák není žádná prdel (navíc ještě v součinosti s vidlí),sag nestačí,je to jen startovací hodnota a protože nikdo nezná progresivitu tlumáku x kola, tak je to ještě zábavnější…

                dnes do fox evol tlumičů automaticky rvu vložku 0,6–0,8 a dále laboruju s tlakem..

                u vidlic (RS,FOX SA) koukám pod víčko zda je tam token či ne a když není, hned osadím

                ale jsem za tu možnost „ladění“ rád (jen by mohla být spotřebitelsky vstřícnější,viz MRP v ceně 1/4 vidle,pravda naladím a už do toho nelezu) ,protože každému vyhovuje něco jiného…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Do Fox tlumičů s EVOL komorou (evol tlumič nemusí mít tedy automaticky EVOL komoru, ale je to jeho standardní varianta, proto se ptám) dáváš 0,6–0,8 vložku? To by mi hodně překvapilo, že by pak šel i na málo progresivním rámu využít vůbec zdvih při ještě rozumném sagu (aby nebyl typu 40%+).

                  Na aktuálním rámu, který není vůbec progresivní jsem bez EVOL komory vozil největší vložku 0,92.

                  S EVOL komorou jsem nakonec nenechal ani nejmenší vložku a vozím zcela bez vložky, k tomu navíc i o něco větší sag než jsem vozil se standardní neEVOL komorou a ještě i tak to na doraz neposílám (ale zdvih využívám už dobře) a přitom i s tou největší vložkou jsem to se standardní komorou na doraz poslat dokázal.

                  0 0
                  • allrose  

                    první byl fox ctd evol 2014 (LVzvětšená pozitivka) na canyon nerve-0,8 vložka..tenkrát byl tak značený

                    druhý je fox evol 2016 (LV Evol pozitivka a negativka) na spektralu-0,6 vložka

                    na spektalu jsem „odjel“ měsíc ten tlumič z nerva (reklamace) i s vložkou,jen přidal tlak ze 120 na 150 a naprosto to k sobě patřilo ,jak prdel na hrnec

                    kamarád dával při repasi na fox s SV komorou (spešl) 0,4 vložku a je také spokojenější…u­vidíme :)

                    0 0
                    • motacek  

                      Zajímavé počtení. Já mam fox float dps s komorou, ktera je identická s tou na prvním obrázku. Nelíbil se mi chod tlumiče, v pozici Open jsem ho na trailech standardně posílal na doraz (SAG 15%), tak jsem jej rozdělal, že tam narvu vlozku (podle fox návodu tam může být max 0.8) a už tam nějaká černá vložka (viz. Obrázek) označena číslem 1 byla. Takže jsem nic nevytunil a tlumič na trailech teď prenastavuji do polohy medium, aby byl trošku tužší. Ten tlumič musí být bez vložky linearnejsi než přímka.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To už pravděpodobně je 0,8 vložka i když si nejsem úplně jistý z té fotky (0,4 vs 0,8 se na první pohled od sebe nemusí správně rozeznat).

                        Tady máš fotku všech velikostí vložek:

                        http://service.foxracingshox.com/…acerProc.htm

                        Pro DPS verzi jsou vložky pořád stejné, musí to mít jen LV komora.

                        Celá podstata problému je pochopit vliv velikosti negativky na průběh tlumiče. Malá negativka (tu tam máš) vs velká negativka (EVOL komora) je obrovský rozdíl výsledného průběhu. Udělá to mnohem více než změna o pár vložek.

                        Velikost vložky mění progresivitu v druhé polovině zdvihu. Větší vložka, větší progresivita. Tedy s 0,8 vložkou to máš progresivní až až (ale pouze když se bere průběh od sagu).

                        Velikost negativky ovšem ovlivní strmost celé křivky a to hodně.

                        Zkoukni tohle video

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        Všechny srovnání jsou tam pro sag 30%.

                        Pokud srovnáš EVOL komoru (velká negativka) pro menší sag, tak rozdíl o hodně naroste.

                        A třeba pro ten můj příklad co teď jezdím:

                        • malá negativka + 0,92 spacer, 125psi a s tím 22% sag (v sedě, tedy pořád dost malý sag, vozil bych malinko větší, ale to bych chodil po dorazech už hodně), od sagu je průběh už slušně progresivní, ale celá pointa je v tom, že na ten sag je potřeba pohých 125psi;

                        kompresní poměr pro danou délku tlumič (190/51mm) a 0,92 spacer je 3,3;

                        Ve chvíli doraz tlumiče v něm bude tlak 412psi

                        • velká negativka (EVOL komora) bez spaceru, pro 27% (tedy pořád o něco větší) potřebuju 200psi, tedy obrovský rozdíl a pro další zmenšování sagu je potřeba dalšího velkého nárůstu tlaku (tedy moc pod 25% s EVOL komorou ani jezdit nejde v tomhle případě), kompresní poměr bez spaceru pohých 2,4, průběh od sagu je téměř lineární, progresivita tedy téměř žádná

                        Ve chvíli dorazu tlumiče v něm bude tlak 480psi

                        Tedy i přes lineárnější průběh je potřeba o dost větší síla k poslání na doraz. V reálu je ten rozdíl o trochu menší než vypadá dle čísel, protože do hry ještě vstoupí jinak se chovající tlumení pro ty různé průběhy. Ale i tak zůstává, že je o trochu obtížnější poslat tlumič na doraz pro tuhle variantu

                        Když jsi na až tak malém sagu a ještě chodíš po dorazech, tak to by přesně vyřešil přechod na EVOL komoru. S tou třeba i nějakou vložku vyhodíš dle toho o jak moc sag navýšíš.

                        0 0
                        • motacek  

                          Vyčerpávající odpověď s geniálním videem, které pochopí i malé dítě. Celkem mně to otevřelo oči, bohužel nic, kromě koupě nového tlumiče s větší negativkou nesvedu. To ovšem nevidím jako východisko, protože kolo mám půl roku a rozhodně nebudu kupovat hned tlumič :D

                          S tou vložkou je ten tlumič docela dobře progresivní, ale jak se jede na traily, kde si parkrát poskočím, nebo projedu klopenku ve velké rychlosti, tak tam už je to přetížení 10G na tlumiči znát :)

                          Včera jsem měřil tlumič a s tou vložkou, co tam je mám SAG při 150psi 17%. Koupil jsem právě ty samé vložky, které jsi posílal ve velikosti 0,8 a 0,6. Po rozdělání tlumiče jsem tam našel tu černou vložku, která byla nižší, než ty bílé, které jsem koupil, ale zato byla o dost větší na průměru .. asi kvůli té LV komoře, přitom u švece říkali, že tyhle vložky pasují do včech tlumičů Fox Float novějších než rv2015. Nicméně už od pohledu šlo vidět, že má větší objem než ty, které jsem koupil, takže jsem to ani neměnil.

                          Jediná možnost, jak zvýšit negativku je navrtat pod píst díru a přes nějakou fitinku napojit malou bombičku, která bude dávkovat negativku vzduchem :)

                          Díky moc Mloku. Za každou další radu/připomínku budu vděčný ;)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Proč bys měnil tlumič? Jen vyměníš samotnou komoru. Ani komora není zrovna levná, ale určitě to stojí za to.

                            Buď přímo u Švece verzi s Kashimou (je dražší):

                            http://www.cyklosvec.cz/…at-2016-kas/

                            a u Švece zase mají na nic výběr, takže aktuálně jen omezené rozměry komor.

                            Na TF tuned mají i verzi bez Kashimy, která se dává na performance verze:

                            http://www.tftuned.com/…mblies/p3236

                            ale aktuálně také žádný větší výběr rozměrů.

                            A pro délku tlumiče 190 a 184mm je stejná komora.

                            A určitě by se dohledaly komory i jinde.

                            Jinak vložky jsou všechny verze tlumiče stejné, dokonce i pro SV verze tlumiče. Jen pro SV verze se používejí jen ty 3 nejmenší, které mají menší průměr.

                            A používají se černé i bílé, mám doma oboje a liší se jen barvou. Myslím, že bílé jsem měl když jsem bral komplet celý kit 5 kusů a černé když jsem ještě bral nějaké samostatně. Spíš to ale bylo o náhodě, který kit zrovna rozbalí pro prodej samostatně.

                            Skoro mi to přijde, že jsi dostal omylem špatné velikosti vložek. Tedy, že v tlumiči je 0,8 (ta má větší průměr a s ještě větším průměrem by se tam už vložka nevešla – píšu samozřejmě o LV komoře).

                            A když jsi dostal dvě vyšší s menším průměrem, tak jsi zřejmě dostal 0,4 a 0,6. Ty jsou právě určené i do varianty se SV komorou, proto mají menší průměr.

                            Dále dle tlaku bys klidně mohl dát i 0,92 vložku a je divné, že by byla už zakázaná k použití. Dle tabulky pokud je možné použít 0,8, tak je vždy možné i 0,92.

                            http://service.foxracingshox.com/…acerProc.htm

                            Ale i kdyby šlo o nějaký speciální rozměr mimo tabulku, kde není doporučená 0,92 kvůli přílišnému navýšení kompresního poměru, tak při tlaku 150psi není problém ji použít. Je to dimenzované pro max tlak (300psi pro komoru s malou negativku) a pro něj je nějaký maximální kompresní poměr. Z toho si lze spočítat max tlak, co tlumič snese a spočítat jaký můžeš dát největší kompresní poměr s tvojím použitým tlakem.

                            Ale samozřejmě nemůžu vyloučit, že nějaká nestandardní verze tlumiče nezkousne 0,92 kvůli tomu, že se tam nevejde fyzicky. Ale to by byla opravdu zvláštní verze, pokud se tam vejde 0,8.

                            0 0
                            • motacek  

                              to MlokCZ a allrose:

                              tak jsem bádal v emailech, přeměřoval vložky a tohle jsou výsledky:

                              1. když jsem vybíral vložky, tak jsem hleděl na LV komoru, ale překouknul jsem omylem o řádek výš v té tabulce, kde bylo psané, že můžu použít jen 0,2; 0,4 a 0,6 podložky (ty ovšem byly jen pro SV komoru a já mám LV). Na základě tohoto jsem objednal 0,4 a 0,6 vložky.
                              2. přeměřoval jsem obdržené vložky (viz. obrázek) a jsou to opravdu 0,4 a 0,6. Ta, co je v tlumiči nyní je 0,8. Čili koupí vložky 0,92 bych se ještě mohl někam posunout a pak už jedině tělo tlumiče s větší negativkou (díky za tento tip Mloku)
                              3. věřím tomu, že zakoupením vložky 0,92 se mé problémy vyřeší. Když ne úplně, tak alespoň z větší části. Mimochodem, co tam lijete za olej (vím, že je na tohle spousta témat, ale když už jsme u toho). Koupil jsem taky fox fluid polštářky, ale to mně připadně jako tužší mazivo (na o-kroužky apod.)
                              4. kdyby někdo z vás chtěl ty vymezovací vložky do tlumiče, tak vám je klidně zdarma zašlu…

                              Mír s vámi!

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Používám Fox fluid. Kdybys potřeboval ještě o chlup více zvýšit progresivitu než je 0,92 vložka, tak tam dej více Fox fluidu. 3ml Fox fluidu odpovídá nejmenší vložce, tedy zmenšení komory o 0,2"^3.

                                Chování DPS tlumiče s největší vložkou a nebo ještě s přidaným Fox fluidem nebude nikdy ideální. Vyřešíš sice progresivitu a tedy nechození po dorazech, ale bude se to už příliš propadat ve středu zdvihu.

                                Tohle je velká změna od starších CTD, kde byla podpora středu zdvihu od tlumící části, která u DPS už není.

                                A pořád bude navíc příliš malý sag. U sagu je třeba si uvědomit jaký má tlumič průběh s malou negativkou, kde je důsledkem to, že ve sjezdu a nemusí být ani tak prudký při jízdě ve stoje končíš se skoro žádným sage).

                                To právě vyřeší komora s větší negativkou + sakra zlepší chování do sagu a samotný sag. S malou negativkou (v případě, že je to už s hodně velkou vložkou, s menší to ještě jde) je ten počátek do sagu hroznej, nejprve se hrozně moc navyšuje potřebná síla a tlumič se téměř ani nehne a následuje propad ve středu zdvihu i pro velmi malé navýšení síly.

                                U sagu pak ve sjezdu ve stoje dochází k menšímu snížení sagu (díky lepšímu průběhu od nulového zdvihu do sagu). současně ve výjezdu dochází k menšímu navýšení sagu (strmější průběh od sagu do středu zdvihu), což trochu vykompenzuje už ten větší použití sag.

                                U DPS tlumiče byla podpora tlumení ve středu zdvihu cíleně vyhozena, protože to celé konstruovali pro EVOL komoru a tedy větší negativku. A tam může nastat akorát tak opačný problém, tedy už vzduchová část zajistí podporu středu zdvihu velkou až až (a může být pro některé rámy i trochu přehnané).

                                0 0
                                • allrose  

                                  s tím olejem si dovolím oponovat…je to SA ,tak se dostane do negativky a ještě to zhorší (zmenší / vytvoří "hydro"doraz)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ano, máš pravdu, že to hrozí. Opravdu se to reálně stane? Když si představím, kde olej bude a kdy by k tomu mohlo dojít (tlumič ve zdvihu, kdy je otevřený přepouštěcí kanálek), tak mi přijde, že to celé bude dost ovlivňěno polohou tlumiče na rámu. Zrovna na mojem rámu by se to stát mohlo (já tam tedy více Fox fluidu nemám, protože nebyl důvod) a nebude moc rámů, kde se používá tlumič otočený obráceně.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Nevím, jak je to u jiných tlumičů, ale můj tlumič si při roztažení zavře negativku do nuly . Takže by zase ten olej měl vytlačit zpět do pozitivky. Negativku vytvoří až při asi 1cm zdvihu.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        U Foxe (ať už EVOL komora nebo standardní s malou negativkou) je přepouštěcí kanálek mezi pozitivkou a negativkou někde cca kolem sagu (přesně je to pro tuhle debatu fuk). Jen v tuhle chvíli by mohl olej protékat (tlaky jsou v tu chvíli vyrovnané, takže tlak tomu nebude ani bránit ani pomáhat).

                                        Jakmile se tlumič zpět vrátí o nějaký ten mm, tak se uzavře přepouštěcí kanálek a tedy ve chvíli vracení ze zdvihu, kdy tlak v negativce začíná narůstat už nemůže dojít ani k přepouštění vzduchu, ani k případnému vytlačení oleje a jen narůstá tlak v negativce.

                                        A jak napsal allrose, tak když bude v negativce moc oleje, tak to zcela zabrání návratu tlumiče do plného vytažení.

                                        Olej může protékat jen ve chvíli vyrovnaných tlaků v obou komorách a z toho jsem usuzoval, že to bude celé o poloze tlumiče na kole, kam tomu pomůže gravitace (kdyby byla přepouštěcí kanálek nahoře, tak pochybuju, že by stačily otřesy za jízdy, aby poslaly olej směrem nahoru, kde by ještě protekl tím malým kanálkem).

                                        Mám tu i pěkný kalkulátor pro Fox tlumiče, kde je přesně nasimulovaného jeho chování a jeho všechny rozměry komor a tak umí počítat tlak v negativce pro plné roztažení (kalkulátor neuvažuje žádný olej).

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          Ten olej tam bude asi ve formě mlhy, takže se to nějak přeprská. Hydraulický doraz jsem nikdy nenaměřil

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já jsem také nikdy hydraulický doraz v negativce na Fox tlumiči neměl. Místa v negativce u Foxu při plném vytažení tlumiče ale moc není, takže i poměrně málo oleje by mohlo už způsobit problém.

                                            V přílohách řez Fox tlumičem pro malou i velkou negativku, oboje pro plně vysunutý tlumič. U velké negativky tedy v řezu není vidět přepouštěcí kanálek do vnějšího pláště, kde je zvětšená negativka oproti původnímu řešení s malou negativkou. A ani tam není zrovna vidět přepouštěcí kanálek mezi pozitivkou a negativkou (ten je ale řešený úplně stejně jako u malé negativky, jen si nejsem jistý, jestli není posunutý o malinko více do zdvihu).

                                            Pokud bude ve formě mlhy, tak ale není ani moc důvod, proč by v nějaké části tlumiče měl výrazně zvětšovat koncentraci a nedržet se tak rovnoměrně rozptýlený po celé pozitivce a negativce (pokud by to tak bylo, tak by nebyl moc důvod, aby při mírném přidání do pozitivky vytvořil doraz v negativce, to by se stalo pouze v případě, že by se všechen přesunul z pozitivky do negativky).

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tady je pro doplnění vidět, kde je přepouštěcí dírka mezi částí negativky doplněné navíc u EVOL komory a částí uvnitř těla, kterou má i stanadardní komora.

                                              0 0
                                        • allrose  

                                          Jj uvažoval jsem pro svislý tlumič tazatele-nerva

                                          Pro „vodorovný“ s přepouštěním nahoře není zásadní problém…

                                          A s tím hydrodorazem…se to povedlo mě,poprvé,abych nemusel stále doplnovat,tak jsem dal „víc“ a slilo se to do negativky…a žádný „pružný“ doraz to nebyl :)

                                          0 0
                          • allrose  

                            kdyby sis chtěl ověřit rozměr vložky 0,8 s rozměry…podle fotky vypadá na 0,8

                            je pravda,že nervákovi by „slušela“ ta zvětšená negativka na počátku chodu (bohužel neodzkoušeno) a taky nevěřím (mlok),že 0,92 by tam nešla

                            0 0
                    • meris  

                      Kolik pro zajímavost vážíš? Uvažuji o vložkách na Spectralu 2014. Přijde mi, že když nafoukám tak jak bych chtěl aby to chodilo, tak chodím občas do dorazu.

                      0 0
                      • allrose  

                        74 v civilu

                        Když vezmeš 0,8 a bude moc tak jí uřízneš :)

                        I ta 0,6 by mohla stačit

                        0 0
    • petyn  

      Pro normalni jezdeni tak 20–25% Sag a pri sportovnejsim stylu tak 15–10% Sag.

      0 0
    • pajusb  

      Sag je asi dobra orientace, ale osobne jsem to udelal tak, ze jsem vylezl na kolo a na miste natvrdo skakal ( a upoustel) dokud jsem se neboril asi 90%.

      Na sotoline bere pekne a pri dopadech jsem jeste nesel na dorazy.

      Jezdim Axona na HT.

      0 0
    • SIRIS  

      Díky moc všem:))

      0 0
    • Petr L2  

      Nějak jsem zatím vložky do vidle neřešil, ale pokud to co tady padlo dobře chápu, tak když nacpu do vidle v mém případě do Reby vložku/y, tak dostanu měkčí začátek bez hrozby že půjdu na každém hupu na doraz?

      0 0
      • motacek  

        Přesně tak. Začátek bude citlivý, konec tužší. Já koupil teď dvě vložky do vidle, tu jsem diky tomu ufouknul na 50psi (o 15%), čímž lépe žehlí drobné nerovnosti a na doraz stejně nechodím.

        0 0
        • Petr L2  

          Díky, nevím proč, ale měl jsem pocit, že to funguje přesně naopak. Teď přichází dilema, jestli si koupit ty bazmeky dovnitř, nebo si zautrácet a pořídit Ramp Control Cartridge. Narozeniny se blíží.......

          0 0
      • MlokCZ  

        Je potřeba ale pohlídat, aby se zvýšením progresivity zase příliš nenarostl sag (tedy abys nemusel foukat příliš málo pro využití zdvihu).

        Zvyšovat progresivitu je potřeba pro následující případy:

        • mám ± akorát sag a počátek zdvihu chodí tak akorát, ale posílám to při tomto nastavení příliš po dorazech
        • abych nechodil po dorazech, tak mám přefoukáno a tím příliš malý sag a špatně chodí první část zdvihu
        0 0
    • puka  

      Co si tak čtu, tak by mě zajímalo, jak na raidonu (asi 2014) zvýšim zdvih na 120, přidám podložku a předělám na řídčí olej? Co k tomu potřebuji? Případně – znáte nějaký spolehlivý servis v JM kraji, kde by to udělali za levno?

      0 0
      • Ice601  

        http://www.srsuntour-cycling.com/…vice-videos/

        Zkus mrknout tady – je tam změna zdvihu na jiné vidlici, ale třeba je to stejný…

        0 0
        • puka  

          Z doslechu vím, že raidon má patronu z epicona.

          Na návody jsem se díval, ale vše jsem tam nenašel a po slepu do toho jít nechci.

          … Když rozeberu vidlici, je na ni pořád záruka? :D

          0 0
          • kyl  

            Až to budeš kuchat,dávej pozor na šroub ve kterém je štelování odskoku.V pístnici drží jen za kousek závitu a celkem lehce se závit v pístnici strhne.

            0 0
    • meris  

      Přidám to sem.

      Nevíte, kde v Praze mají Fox Fluid? Kvůli jednomu balení se mi nechce objednávat u Švece a platit dopravu.

      0 0
      • motacek  

        při rozmontování ten tlumič nakloň tak, aby pístnice směřovala lehce dolů. Tím pádem ti nevyteče ani kapka maziva a můžeš to s klidným svědomím zase složit.

        0 0
    • meris  

      Jaká velikost spaceru by to mohla být?

      0 0
    • meris  

      Když už tady pěkně popisujete, co jak funguje, jak funguje Rock Shock Monarch Plus?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Za me dobre.

        0 0
      • novas752  

        Jako vsechny ostatni tlumice. Tam co jsou cervene vlozky je az po pist pozitivni komora, ktera tlaci tlumic ze zdvihu, na druhe strane jak je ta pruzina z vlnovych podlozek je negativni komora, ktera tlaci do zdvihu.

        Uvnitr pistnice je tlumici olej ktery proteka skrz tlumici soustavu a je spojenej s pravou stranou „piggibacku“ – toho valecku nahore. Na jeho druhe strane je ifp vzduchova komora oddelena plovoucim pistkem, ktera drzi cele tlumeni pod tlakem aby olej nekavitoval (lokalni snizeni tlaku a var – tvorba bublinek) pri pruchodu skrz tlumici okruhy. IFP komora krome toho funguje i jako druha pozitivka.

        Jo a bacha ze tlumic na obrazku je nejaky Rock Shox Super Deluxe s Trunion Mount okama, ne Monarch +.

        0 0
    • 1001100010001­11101  

      Když jsme u ty vidle, je to sice starší téma, ale určitě někdo bude vědět. Má smysl na zimu upustit vzduch, aby nebyla zbytečně v tlaku nebo je to fuk? Já mám vzduchovou vidlici nově.

      0 0
      • Petr L2  

        Jako že ho ufoukneš a pak uložíš kolo k zimnímu spánku?

        0 0
      • novas752  

        No nic tim nezkazíš. Jak velkej to má smysl je druhá věc.

        0 0
        • phage  

          zdravim,

          mam problem s vyuzitelnosti cele delky vidlice pri spravne nastavenem sagu (pri zvetseni sagu se mi zda ze uz se to moc houpe po rovine a je to nepouzitelne), stava se to nebo to jenom neumim nastavit. Zafungujou na to nejak tokeny?

          Diky

          0 0
          • novas752  

            Tokeny tohle jeste zhorsi, pri stejnem sagu bude jeste tezsi poslat to na doraz. Proste tomu davas malo nazrat. :)

            Jestli je to SoloAir/Debon Air, zkontroluj jestli je natlakovana i negatovni komora. Jestli je to pozitivni vzduch + negativni ocelova pruzina (SR Suntour, starsi FOX), mohl bys vymenit th pruzinu za mene tuhou.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.