• Miky

    Ahoj, včera jsem v Českém Ráji zdemoloval svou letitou vidlici MANITOU MARS r.v.2000. A teď mám dilema co si pořídit, protože jsem tak dva roky vývoj vydlic skoro vůbec nesledoval. Mám hydraulické kotouče a chci vidlici na rychloupínák- ne pevnou osu. Vážím asi 83 kg a jezdím hlavně hobby XC. Pozor – délku krku potřebuju 24 cm. Please poradtě, nabídněte. Díky Michal P.S: moje kolo v profilu.

    0 0
    • cabbage  

      a cena?

      0 0
    • miťo  

      Máš pěknej bajk. Viděl bych to Recona z kupkolo.cz za sedm a půl litru, brácha ho má a je spokojenej. Já mám Suntour XC-Pro, 32mm vnitřní nohy, upravená na mazání olejem, vyladěná negativka, upravená patrona na uzavírání odskoku, je to jako ten Recon, ale levnější. Už se těším na přímé srovnání s Reconem, až se uvidím s bráchou. Mrkni se na můj Duratec v profilu, mám tam tu vidli. Zdvih 117mm.

      0 0
    • filipes  

      Ten ram mas uz varenej ne? Navic je to zastarala konstrukce, zdvih ani chod nebude buh-vi-co. Setril bych na novy komplet, protoze samotna vidle a pak samotny celopero ram vychazeji o dost draz nez dohromady s kolem. Koupil bych neco 2nd hand nebo levneho, a setril na novou masinu…

      0 0
      • Miky  

        Mám možnost koupit RS SID WC 05 jetou dva měsíce za 8500,– akorát nevím jestli je takováhle vidlice vhodná na kotouče a jestli věřit tomu karbonovému můstku a krku?

        0 0
        • miťo  

          Výrobce doporučuje na SIDa používat véčka…

          0 0
        • kubad  

          Cena je super, ale ty vidle je tak do 75 kg a pro chrta, už vubec ne na kotouče, jinak budeš co půl roku měnit pouzdra. N E D O P O R U Č U J I

          0 0
          • Miky  

            Díky za upřesnění, to jsem si myslel. Stejně bych radši zůstal u Manitou, jen nevím jaký model vychazí dobře poměr cena/výkon na moje parametry.

            0 0
            • kubad  

              Pokud chceš manitou tak asi Black nebo R7 , typ uže je jen otázka peněz a tvých požadavků

              0 0
              • maxtor  

                Připojuji se ke Kubadovi. Mám Blacka už 4 sezóny, včera jsem ji poprvé rozhodil a jako nová!!! Chodí skvěle, mám ji na kotoučích a nevím, co to je nějaká vůle nebo tak. Běž do ní!!!

                0 0
          • maxtor  

            Každá vidlice si rozumí lépe s véčkama. Véčka tak vidlici nenamáhají jako kotouče. To platí pro všechny.

            0 0
            • mar_tin1  

              podle mne si tato vidle s veckama rozumi podstatne mene nez s kotoucem…

              0 0
              • maxtor  

                Vole:-) Já jsem to myslel tak, že při bržnění véčkama se brzdná síla přenáší na vnitřní nohy z jiného místa a není tam taková páka jak u kotoučů, které jsou dole. Ale nemá cenu to řešit mám kotouče a neměnil bych. Jistota a pohodlí v jízdě je přednější než zbatečné šetření vidle, ne???

                0 0
                • vlk  

                  Já mám zase pocit, že všechny vidlice jsou diskovými brzdami likvidovány,ať mají jakýkoliv průměr vnitřních nohou ať jsou jakkoliv pevné.Též mám disky a také bych neměnil.

                  0 0
                  • maxtor  

                    No jistě – to je fyzika. Problém je v tom , že kotouče jsou až dole, takže je tam větší páka. Pokud máš ale dobrou vidli, tak není co řešit. Všecho se opotřebovává.

                    0 0
                    • vlk  

                      no nevím co myslíš dobrou vidlicí, ale i ty nejvyšší modely u jednotlivých značek chytají po čase vakl.Já to vidím tak, že kluzná pouzdra jsou prostě spotřební materiál a že je vhodné je jednou za 2 roky vyměnit.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Není vidle jako vidle. Můj Black fakt drží jak steklý. S jinou vidlicí při používání kotoučů nemám.

                        0 0
                      • maxtor  

                        Viděl jsem, že máš Duka – tak to se nedivím Při vší úctě kamarád ji měl a za chvíli měl vakl jak prase. Jakou máš s touto vidlí zdušenosti. Když bych si někdy v budoucnu kupoval kolo, přemýšlel jsem o Sidovi, ale nevím, nevím…

                        0 0
                        • vlk  

                          S Tebou nemá smysl se bavit.Vakl již po 2,5 roku mírný na levé noze u kotoučovky mám.Jen pro zajímavost znám borce co má rebu sotva rok a má vakl větší.Ale co sem se bavil se servisákem, tak blacky chodí na výměnu futer k nim mnohem častěji než vidle odRS a údajně marzocchi chodí ještě méně.RS má o něco delší pouzdra.Prostě jednou chytne každá vidle vakl.Jen záleží na tom kdy.Záleží na materiálu pouzder, na délce pouzder, na toleranci kterou má vidle z výroby,na tom jak těžký jedinec ji jezdí,jakým stylem jezdí, jak velký kotouč, popř jak účinnou kotoučovku na ní jezdí, styl jakým jezdí, jak hodně jezdí, jak často mění olej, jak se dostává do vidle bordel, zda ji jezdí i v zimě apod.No když kouknu k tobě do profilu-mechanická deore+160mm kotouč-tak ty se o vakl fakt strachovat nemusíš. prostě jednou chytne každá vidle s kotoučovkou vakl a kdo bude tvrdit opak je lhář.I sami výrobci berou pouzdra jako spotřební materiál, stejně jako stíráky či olej a doporučují většinou po 2 letech měnit.Beru to jako normální.PS: jak dlouho tu svou vidlu jezdíš s tou kotoučovkou.Jo a např když se podíváš no některých časopisů kde srovnávají vakl po ujetí určitých km, tak zrovna black a suntoury patří k těm co nejvíc vaklí.Na opačném konci je Marzocchi.

                          0 0
                          • maxtor  

                            Já jsem NEŘEKL že vidle nikdy vakl nedostane!! Je otázkou, kdy se tak stane. Kamarád vydrbal Duka po sezóně, už má druhou, a já ještě nepociťuju, že by bylo něco v nepořádku. Tak asi nějaké rozdíly budou, ne? Toho Blacka mi taky poradil servisák, takže tisíc lidí, tisíc názorů… A ještě otázka: V čem jsou, podle tebe, hydrauliky pro vidli „škodlivější“ než mechaniky?? Přední kolo zablokuji dost dobře s oběma… Vždycky jsem si myslel, že výhoda hydraulik je v tom, že k větší brzdné síle vynaložíš méně energie. Pokud ale zabereš pořádně za mechaniku, což já dělám, a máš mechaniky dobře seřízené, což mám taky, jsi na tom stejně jak biker s hydraulikou. Tak mi tady nevykládej, že se vaklu bát nemusím. Vím, že to jednou přijde. Mít ve předu hydrauliku a v zadu ráfkovou brzdu je taky zvláštní kombinace.

                            0 0
                            • vlk  

                              je to o ostrosti brždění.Prostě hydra brzdí o něco ostřeji když za ni drapneš, je tam o něco málo větší moment síly.U mechanik jakoby stále pružilo lanko.Navíc možná si dobrý jezdec, ale já např nikdy co jsem je zkoušel nedokázal s deore mechanikami 475 brzdit čistě po předním kole se zadním ve vzduchu, na nynější hydře tak brzdím minimálně z poloviny-sem si to nějak oblíbil. Hele netušíš kolik toho tvýho kamoše přišly ty nová futra do duku?Možná měl prstě smůlu(špatný kus) já jezdil skoro 2 roky bez vaklu a až teď třetím se projevil.Pekáček měl něco podobného s marzocchi.koupil nocou a vakl po pár měsících, reklamoval, opraveno a už jezdí dost dlouho bez vaklu.

                              0 0
                              • maxtor  

                                Ty jo, s tím Dukem ti to fakt neřeknu… Slyšel jsem, že není vidle jako vidle byť se jedná o stejný model, součásti dodává více výrobců. To máš jak u Shimana – ráfky jim dělá mj. i Remerx, řetězy KMC. Nevím a s těma lankama, no já mám nerezové Shimana. Souhlas, poznám rozdíl v ostrosti mezi přední a zadní. Předek je mnohem ostřejší s ohledem na délku lanka, ale neřekl bych že je tu takový rozdíl mezi hydrou a mechanikou. Já to mám seřízené tak, že bys mezi destiškami a koroučem prostrčil tak 2 listy papíru a páky mám v poloze co nejblíž k řidítkám (páky Deore). Brzdí okamžitě po dzvihu tak 5 mm. Nemůžu si to vynachválit, akorát to stálé seřizování…

                                0 0
                            • vlk  

                              Tu ráfkovou vysvětlím.Přestože mám vzadu náboj i rám ny hydru, raději sem ji tam nedával.Jednak v zadu to ubrzdí v-breake v pohodě, prostě i do smyku ji dostaneš kdykoliv.Přední je hydra nutností, kvůli dávkování, brždění v zimě.Na předek jde více než 60 procent brzdného výkonu a na jízdu popředním je nutné kvalitní dávkování síly.No a co mám zkušenosti s přehříváním ani nejde tak o olej v systému jako spíše o rozpálené kotouče nad 300 stupňů rozžhavené kouřící destičky, tak vzadu je v-breake prostě jen pro jistotu, kdyby se ty destičky vydrolili apod.Prostě kotoučovky se nejvíce zahřívají při přibržďování.A ty destičky se rozžhaví dříve než v breaky. Když brzdíš tak, aby jsi ubrzdil na co nejmenší vzdálenosti, tak máš stejně zadní vevzduchu.Prostě vzadu není důvod ji dávat a v-breake je při přehřívání jistější.

                              0 0
                              • maxtor  

                                Tak to jo – já zase brzdím spíš zadkem a teprve, když to zadek nedává (kvůli rychlosti nebo přehřátí) zaberu naplno o předem. Véčka jsem měl dlouho a mám je i na silnici. 2 nevýhody – chytneš osmici a jsi v háji a dlouhé brždění véčkem = zahřátý ráfek i plášť a pokud to máš pořádně nefoukané, může ti to vybouchnout. Vím o jednom smrťáku asi 4 roky spátky. Borcovi při sjezdu bouchlo zadní kolo, prý to bylo právě z přehřátí vzduchu v duší. Pro mě dost pádný důvod, proč kotouče…

                                0 0
                                • vlk  

                                  no tak zadkem bych toho moc neubrzdil, to jde v podstatě hned do smyku a když ještě nejde tak bych brzdil kilometr.já brzdím oběma zaráz, s tím, že na přední je větší nápor a tak se to často, když brzdím naposlední chvíli i postaví na přední. O těch bouchlých duších jsem už taky slyšel-zatím jen slyšel-pravda je že když brzdím z nějaké sjezdovky, tak se od přední brzdy kouří a nedá se na ní mco chytat a zadní ráfek mám studený.Ale i tak už jsi 2 co mě na to upozorňuje-tak začínám mít obavy.Zase když zadní budchne, tak by se to nemělo šprajcnout, když jsem pích tak s ekolo dál točilo, než jsem zasatvil.Přední buchlé to by bylo horší.Na Dolomitenman jsem viděl jak dojíždí borci ve sjezdech po ráfcích a šlo jim to taky.Ale popravdě mi začínáte nahánět strach.Asi někde seženu pár starých 4 pístkových XT.

                                  0 0
                                  • maxtor  

                                    Nemusíš spadnout pokaždé, ale znáš to… lekneš se, zatáčka, kámen atd. Někdy máš problém sjezd ustát s nafoukaným kolem. Jasně že taky brzdím předem. Když ale jen tak potřebuji trochu mírně přibrzdit, předek nechávám být. Z kotoučů se mi zatím nekouřilo, ale černé bývají pravidelně oba.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ha ha, modrofialové kotouče je normálka, brzdím až na poslední chvílky a na hranici smyku jak předním tak zadním. Destičky v zadu vydrží 2až 3 x déle než vepředu. Pokud potřebuju přibrzdit tak většinou lehce přední. Zadní jde v terénu lehce do smyku.

                                      0 0
                                      • maxtor  

                                        Musíš to mít v ruce a poznat, kdy chce jít kolo do smyku. Přednost zadní dávám právě kvůli vidlici – rám vakl nechytne. Měl jsem ze začátku strach z toho, že mám zadní kotoučovku na adaptéru (rám neměl úchyty na kotouč), ale fakt to funguje!!!

                                        0 0
                        • vlk  

                          S dukem mám zkušenosti dobré, ale jak říkám, vakl u nohy s kotoučovkou, servisák mi tvrdil, že to je běžné u všech vidlic, že ne normálně vymění futra a bude jak nová.Tuhost vidlice je přibližně stejná jako u comp marzocchi.Mám pružinovou, takže žádný problém.Mám ještě hydracoil II-pravý-ještě že tak.Sida bych na drsnější ježdění nebral, je moc dělaný na váhu, z kotoučem je málo tuhý. Samozřejmě, že dnešní vidle s 32 nohama jsou o něco pevnější.Dnes bych šel do recona,revelationa, či suntouru XC pro ta + bych si ji upravil.

                          0 0
                        • marapara  

                          Dovolím si oponovat také. Vozím Duke XC U-Turn už třetí sezonu, jezdím jej na 180 mm kotouči na brzdě Avid CPS. Mám mírný vakl v levé noze. Vidlice chodí furt parádně, nemůžu si na ni stěžovat. Každý rok měním olej a před letošní sezonou jsem měnil gufera, ale futra ještě ne. Ročně nalítám kolem 9–10 tisíc km a ve sjezdech si rád zařádím v rámci možností mých i hardtailu samozřejmě :)

                          0 0
                          • maxtor  

                            To jen podporuje tvrzení, že i v kvalitě jednotlivých výrobků stejného typu jsou rozdíly. Tak si jej užívej!!!

                            0 0
                            • marapara  

                              To víš, že si ji užívám. Ale koncem roku půjdu asi to Recona U-Turn s MC.

                              0 0
                              • maxtor  

                                Já jsem přemýšlel o tom, že moje budoucí vidle bude Sid, ale jak říká Vlk – je to asi vidle pro lehší vyjížďky a já žádnou slečínku nechci. Zatím to ale moc neřeším.

                                0 0
                                • marapara  

                                  S tím Sidem na kotoučích, to není moc dobrá kombinace. Bude se asi dost kroutit a brzo bude vakl. Já raději něco těžsího a bytelnějšího :)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Sid žije i na kotoučích chvilku – pokud máš 2× do roka na servis, pouzdra + olej + těsnění cca 1700 Kč + práce. Pokud bych řešil vidli tak FOX.

                                    0 0
                          • Peslezedirou  

                            Ano ano, můj Duke SL chytil vakl v levé nožce s kotoučem 160 po půl roce a to jezdím dost jako slečínka :) Teď už má vakl i v pravé noze a můžu si ho vzít na nějakou latino party jako takové štěrchátko do rytmu samby :))))

                            0 0
            • cabbage  

              třeba skareb si nerozumí s žádnejma brzdama, disky ho kroutí a Véčka roztahují…

              0 0
              • maxtor  

                Mám Blacka a tomu kotouče nijak nevadí. Chodí skvěle.

                0 0
                • kubad  

                  Moje vidle si taky s V-čkama nerozumí :-(

                  0 0
                • vlk  

                  a jak dlouho ho máš.On se vakl projeví až tak za 2–3 roky.Jinak somozřejmě vakl není na chodu vidlice znát, ale na přesnosti řízení občas i jo.

                  0 0
                  • maxtor  

                    4 sezóny, ale má najeto zhruba pět a půl tisíce. Včera jsem ho poprvé rozhodil. Vazelína byla krásně červená a vidle fakt nejeví známky sebemenšího opotřebení. Můžu vřele doporučit. Takt nekecám. Tu vidli mi poradil kamarád a jsem mu za to vděčný.

                    0 0
                    • kubad  

                      5 a půl je celkem málo, to bude vidle ještě celkem zdravá, to nalítám za sezonu

                      0 0
                      • maxtor  

                        Já to hodně prokládám silnicí a dvě skoro celé sezóny jsem byl za prací v USA – kurňa tam byly biky… A ty ceny…

                        0 0
                    • vlk  

                      A je to odhaleno, 5,5 tis km je stále málo a taky to dělá ta silnice.Jak říkám srovnání mezi jednotlivými uživateli nemá vůbec smysl, záleží strašně na jezdci a jak a co jezdí a jak dlouho.Jistým vodítkem by mohli být testy v časopisech, ovšem nejsou všechny vidlice z jedné série stejné :O(.Viz pekáčkovy původní problémy s marzocchi a vaklem.

                      0 0
                      • kubad  

                        K Marzocchi. Já asi chytl před časem špatnou Maraton S 80mm 2003 olej pružina + eta po pul roce začala vaklit – tak šla pa pa.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.