Michelin XCR Dry vs. Schwalbe Racing Ralph?

66 nepřečtených
  • Jane

    Uvažuju o novejch pláštích. Požadavky: hmotnost do 500 g, rozměr do 2.1, cena do 800 Kč, kevlar, malý valivý odpor, dlouhá životnost, spíše suchý povrch… V podstatě jsem byla rozhodnuta zkusit Schwable Racing Ralph – na koloshopu za 715 Kč (k tomu ještě budu brát ITM představec). Teď jsem procházela jejich nabídku a objevila jsem pláště Michelin XCR dry – možnost koupě 2 ks za 1550 Kč. Hlavně potřebuju vědět, jak rychle se Ralphiny a Micheliny sjíždí na asfaltu. Co tady člověk tak vyčetl, tak Micheliny prý mnoho nevydrží, na druhou stranu Ralphy mají zase nižší vzorek. Každou vyjížďku na silnici určitě natočím 20 a více kilometrů, takže to je docela důležité…

    Anketa: Schwalbe Racing Ralph nebo Michelin XCR Dry?

    8x
    20%
    • petebike  

      ahoj jezdil sem Schwalbe dva roky zavodne, takze jsem mel docela dost vzorku na vyber, Raplhy jsou dost pohodlny preci jen 2,1. Sedej docela dobre,valivy odpor taky dobry, jediny co mi vadilo, ze jsem mel moc defektu, na jednom zavode – tusim ze to byl Pohar v Moste jsem proriznul novyho Raplha asi 2,5 cm dira – a nedojel sem :-(, ten plas mel najeto asi 30 km pred startem, nebylo to ale jediny defekt, radsi sem mel Fast Fredy – ale to je jina kategorie plastu, jinak Micheliny jsem na kole – krome silnice nikdy nemel…

      • lubos  

        Fredy mam ted .. a bojim se s nimi cokoliv udelat .. nedrzi :) Zadni vypada hrozne .. po asi 500km :)

        • petebike  

          no ja tu mam jeden par uz treti sezonu, jezdim na tom dost zavodu, Schody,Krale,Lipu – muze mit tak 5tisic a v pohode,vzorek moc neresim, hlavne kdyz to jede, je ale bohuzel jenom na sucho :-(

          • lubos  

            Tak to z nej uz mas jenom slick nejspis :)

            • petebike  

              jo moc vzorku tam neni, ale jeste neni prodrenej, moc nebrzdim a „neflekuju“ jinak je to skvelej plast a urcite si koupim dalsi par…

              • lubos  

                Tak ja jsem dnes poprve s fast fredma vyjel do terenu. Po dvou metrech jsem na prednim kole freda rozriznul a bylo po nem :) Byla to sice smula, nejspis by takhle dopadnul i jinej plast, ale proste ja nevim :)

                • Meesha  

                  :-D tomu rikam pech…

                • martt  

                  az k nim stratis doveru, odkupim za zlomok ceny :-)

                  Ale k veci: Michelin XC comp light (to je to iste ako XCR dry) nam vydrzi celu sezonu – iba preteky, ziadne prevazanie sa po asfalte, teda dokopy ani nie 1000 km. Holt spravny zavodny plast sa ma v cieli rozpadnut.

                  Teda resumee: opotrebovava sa rychlo, lahko sa presekne ale je rychly a lahky…

                  • mike01  

                    nejsem si jistej ,ze je totez. Uz podle vahy jsou xcr o neco tezsi (vaha ukazala okolo 540g dry2 ) a myslim , ze i konstrukcne se trochu lisi. Rekl bych ,ze ubejvaj pomalejs nez comp lighty. A jeste jsme s nimi nemeli zadnej defekt narozdil od compu lightu (povrch compu je pokryt reznymi ranami).

                    • martt  

                      my mame este zasobu comp light, tie vazia okolo 460–470g. Syn ich kupil na jesen tusim po 600,–SKK za kus (polovicka normalnej ceny). Ale ako som povedal, obuvaju sa iba na zavody. Po malom vylete po asfalte (100km) z vzorku viditelne ubudlo.

      • pos3k  

        kdes je tam riznul? :-) na moire?

        • petebike  

          ne ne,kolem ty nadrze nebo co to je, v druhym kole :-( byklo nas tam vic kdo mel defekt…

    • Meesha  

      Ja vozim Racing Ralphy nebo Micheliny Comp S light (v podstate stejny jako XCR Dry). Micheliny se hodne lisi ve smesy. Sou mekkci a lip tak drzej treba na asfaltu. Zase se dost snadno daj proriznout, ale nastesti este zadnej slic neni skrz. Dost rychle taky ubjevaj. Oproti tomu Ralphy mi pripadaj takovy vic do terenu. Dneska mi vyjimecne ten predni ustrelil a hned je z toho peknej bifťour :-( Co jede lip nedokazu posoudit. Oba plaste jedou vyborne s tim, ze kdyz je nafoukas natvrdo, tak Michelin urcite lip drzi. Ale zase se rychle sjizdi no :-/ V terenu je o chlup lepsi Ralph.

    • lubos  

      Ralph me vydrzel na asfaltu az prekvapive dlouho. Nejdyl ze vsech co jsem jel. Tusim jsem s nim najel 4000km (mozna i o neco vic), nez jsem ho vyhodil. A to vzadu. Vpredu vydrzi asi dalsich 4000km. 2.1" rozmer vazi neco mezi 460–510g dle kusu. Hrozne moc pohodlny, vzdycky kdyz jsem jej nahodil, jsem chvili hledal, jestli nemam defekt. Vzorek nema moc vysoky, ale je to vic nez semislick, a je hodne rychly. Imho vyborny plast vzhledem k asfaltu, suchymu terenu a pohodli. Defekt jsem mel asi jenom jednou … neco jako hrebik :)

    • Twisp  

      podle testu casopisu BIKE 7/05

      je výsledek :

      MICHELIN XCR DRY kurvenhalt * * * * * * traktion * * * * *

      bike urteil – SUPER

      RACING RALPH kurvenhalt * * * traktion * * *

      bike urteil – GUT

      Ja volim XCR DRY

      • Twisp  

        jen doplním, že max. bylo 6 hvězdiček

      • Daf  

        S tim hodnocenim souhlasim, ale evidentne netestovali odolnost :)

        • lubos  

          no michelin ma vetsi odolnost nez ralph, alespon tak soudim dle testu schwalbe (primo oni to testovali) a tam vysel little albert s odolnosti asi jako michelin. Jestli si tedy pamatuju dobre.

        • igor  

          podla mojho vlastneho testovania som mal vzdy menej defektov s Comp S Light a aj teraz s XCR DRY nez s RR.

      • mire  

        Ahoj, byl jsi spokojen s Michelin JET XCR? Vzadu mám Thunder Burt 29×2.25 a dopředu jsem uvažoval Racing Ralph, ale možná zvolím JET XCR 29×2.25.

    • Gorgov  

      Rozhodne Michelin, ikdyž rychle ubejvaj. Kouknu jestli maj UST a pudu do nich taky. Nej závodní plášť.

      • Daf  

        UST delaj, dej pak vedet jak jsou na tom s odolnosti proti defektu…

    • climber  

      Řešil jsem podobné dilema and the winner is Michelin. Včera jsem je nasadil. Jinak ta cena co píšeš je za ně velmi dobrá.

    • Jester  

      Ty XCR jsem kupoval v bikezone (jses pokud si pamatuju z Brna) za 650(?)Kc/kus. Zkus se kouknout na jejich stranbky, meli je primo skladem.

      • Jester  

        Kurnik. Tak prochazim nabidku bikezone a nikde tam za podobnou cenu nic nevidim. To by me zajimalo, co jsem to vlastne koupil?

    • MartinXC  

      Jestli jezdíš po terénu typu „cesty“, pak sáhni asi po těch Michelinech. Jsi lehká a s trochou podhuštění zas tak defektní nebudou. Ralfy mají krom jiných drobných nectností i tu, že jsem ještě neviděl v kevlaru jedny co by neházely.

      Pokud necesty a volné kamení – ani jedny z těch, co hledáš. Váhově bys musela jít do plášťů 600g a víc.

      • Paja  

        Mne ta Tvoje nehazi:o)

        • MartinXC  

          Hází, ale asi nemáš cvičené oko ;-)

          • Paja  

            No dobre, nepatrne hazi, ale v tom pripade hazely vsechny plaste co jsem doposud jezdil:) ja to zas tak neresim, podle mych meritek hazivosti je to bezpecne v norme:-D

          • Paja  

            Kazdopadne jeste jednou diky za ne, po prehozeni z saurus/nanoraptor na ralf/python jezdim na stejne trase o 1 tezsi prevod, docela by me zajimalo, ktery z plastu ma na tom vetsi zasluhu.

            • MartinXC  

              Tak to závidím, já se včera trápil na silničce skoro pořád na malé placce (52km/1200m, průměr 26kmh). A to jsem chtěl jet podle tepáku do 140tepů :-(

              Na bika dozadu půjde taky Python, jen dopředu nějak nemám jasno co obout. Že bych si koupil Ralpha ? ;-)

              • Paja  

                ze by ralph…? ale tohohle uz nedam…stejne hrozne haze:o) jestli se trapis na male placce s prumerem 26, tak mas Praded povinny a uz vim kdo nas potahne:-D

                • MartinXC  

                  To jsem měl tepovku průměrně 156! Sice pojištěný jsem dobře, ale ještě bych si chtěl něco užít :-) 3 týdny zpátku jsem všelijak promarodil, vlastně celou zimu nic pořádně nedělám…

                  • Paja  

                    To se podda, rezervuj si sobotu, pojezdime a nez sleze snih z Pradedu (s ohledem na spoluobcany bydlici u Moravy doufam, ze to nebude za tyden…) budes ve forme.

      • lidumil  

        Mě taky ne :-) hází trochu ten Klein :-))) Ale jinak dost dobrý, v sobotu v bahně a zbytcích sněhu nádhera.

        • MartinXC  

          Jo, ten Deathgrip házel docela dost. Ale dynamicky to bylo vyvážené.

          • lidumil  

            Trošku mě to zezačátku „zneklidňovalo“ ale teď už v poho, jen to na asfaltu trochu cítím, ale v lese v poho. Ještě zkusím toho Pythona.

      • Paja  

        Tak po nedlouhem zivot pythona, jsem vcera objevil, ze i ten ralph ma rizlej bok(viz foto, spatnou kvalitu omlouvam telefon moc makro nezvlada:o), vzhledem k tomu, ze v poradnym terenu byl naposledy pred 14 dny na Podvrsi a po teto vyjizdce, kde by bylo kde plast rozriznout jsem nic nepozoroval, tak predpokladam, ze praskl az ted pri jezdeni po meste po rachoty (nebo se na podrsi nacal a ted praskl). Kazdopadne jsem ted na vazkach jestli dat jeste sanci kevlarove verzi 2.1 nebo koupit stejne jako dozadu drat 2.25, protoze vyhazovat plaste, ktery jsou minimalne sjety, ale deravy na miste, kde nejezdi me moc nebavi. Momentalne o jinym plasti neuvazuju, s pomerem rychlost/trakce jsem maximalne spokojeny.

        • MartinXC  

          Hmm, to je podepsaný kamínek. Tak bublina o geniálních RR dostává tímto trhlinu :-)

        • RomanH  

          No, ono treba zacnes uvazovat, az si nekolikrat po sobe koupis kevral a on Ti tohle provede treba po 14-ti dnech :-(

          Mne takhle 2× po sobe odesel Python a od te doby objemnym plastum pod urcitou hmotnostni hranici neverim.

        • enjoy  

          to je presne ono.jsem presvedceny tohle ceka proste kazdyho ralpha.a ze jim to netrva vubec dlouho:-/.

          • Luka  

            me dva ralfiky uz neceka nic.. tise doslouzili…jeden na zadku po 2t na silnici se uplne sjel… a druhej jsem mela na predku hm… 3–4t… a uz je taky sjetej… takze jim mavam a ocekavam objednaneho jimmyho na predek. Sice to vubec nepojede, ale zase to bude spolehlivy. Ted o vikendu v tom bahynku byla sjeta guma sakra znat. chudinka jimmy… pridam sem vecer fotku jak moc se sjel :)

            Jo a nutno dodat kamaradum ralfikum: Za celou dobu ani jeden defekt… a super frcej na asfaltu :)

        • Polka  

          Tak doufam, ze me neceka to samy. Mam je v kevlaru 2.25 a za ty prachy by mely sakra neco vydrzet, ne? :-) Zatim teda maj 2.1t a v poho az na 3 defekty.

          • Paja  

            Obavam se, ze tady funguje spis neprima umera kevlar+vyssi TPI – nizsi vaha, tensi boky, ale mensi odolnost drat+nizsi TPI – vyssi vaha, silnejsi boky, vetsi odolnost(zalezi, ale jak moc vetsi:o) Dam i na predek drat 2.25.

            • MartinXC  

              Ono je to s tou odolností všelijaké. Do Scorpiona (TPI 66) jsem nadělal děr za rok ježdění jak do ementálu (cca 1000km), Mosquito (TPI 120) –500km bez defektů. Ale na proříznutí je nižší TPI asi lepší (tlustší vlákna tkaniny). Asi nejodolnější gumy na běžné ježdění mi přišly Conti Verticaly, zatím 0 defektů na 1000km.

            • McBlacky  

              drát je dobrej, ten vydrží podstatně víc než kevlar. Já teda za loňskou sezonu na 2,25 drát jsem měl cca 3 defekty a jednou jsem ho 1cm říznul najeto 5000km (2vzadu, 1 vpředu) Letos zatím 700km na 2,25 kevlar z toho 6 závodů a defekt ťuk ťuk ani jeden, ale dost se ve sjezdech na kamenech šetřím

            • enjoy  

              reklamni letaky mluvi presne opacne:-)

              • McBlacky  

                hele já třeba na kole mám plášť a ne reklamní leták, asi dělám chybu třeba to na ten leták jede fakt jak píšou :)

                • enjoy  

                  to ja jentak pro zpestreni:-) jinak moje kolo jezdi taky na takovy letacky.nekdo jich ma vic,ja min..:-)

              • Paja  

                a co presne tvrdi? neco jako „husteji lozena vlakna, pres tensi stenu lepsi odolnost vuci prurazu?“ jaxe zda realita je trosku jina:-/

                • enjoy  

                  o tenci stene se tam moc nepise,to by asi nikdo nesezral..,ale jinak je to jak rikas.

    • tutite  

      Jezdil jsem obě dvě uvedené, ale vždy jen chvíli. Pak jsem osedlal BONTRAGER JONES XR TR, přední 2,25, zadní 2,20, hmotnostně 535/525 g, rychlý, ale furt slušný vzorek, cenovka 750,–/kus v kamenném, vydržely 2 tkm.

      • McBlacky  

        hele asi názor od názoru, já zase znám člověka co přední říznul a vůbec není s nima spokojenej, a to odjezdil dost plášťů… korunu tomu nasadil když defektil při 2km silničním přesunu na start krále :( bavím se o verzi tubeless

    • Gorgov  

      Vo ještě někdo vozí duše? Nechapu…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse