michelin xc dry2 vs. rubena zefyros

29 nepřečtených
  • celevra

    Dobrý den,

    Mám dotaz ohledně těchto dvou pláštu, jestli s nima němá někdo zkušenost eventuelně je doporučit na závody či ne, ročně si objedu tak 8 závodu-galay serie a hledám pláště, které jsou odolné vuči defektum a rychle, asi ideální kombinace :D v hledáčku mi i s ohledem na doboru cenu uvízli tyto dva pláště, takže prosím poradte :)

    0 0
    • souky junior  

      Směs Ruben by měla být přilnavější, ale rychleji se sjíždějící. Váhový rozdíl cca 150 gramů ve prospěch ruben. Ale skušenosti nemám, pouze vyčteno..

      0 0
    • pustipav  

      Mám teď chvilu ty XCR Dry, mlžu říct:

      na tvrdým držá excelentně (beton, šotolina, suchej podklad)

      na mokrým nic moc, v blátě se zanesou..

      mokrý kamení takovej střed…

      Jaký jsou proti defektům ti neřeknu, mám je chvilku, v UST verzi, nevýhoda je ta hmotnost 680g ale zase byly v akci…na závody bych bral něco lehčího..pythona.)

      0 0
    • celevra  

      Jinak sem se dočetl, že ty micheliny maj tpi 60 a rubeny 120 ±, tudíš radši s vyším tpi? ideální kompromis by byl dobrej valivej odpor, váha a odolnost vuči defektum, takže co je podle vás v ideální rovnováze?

      0 0
      • MlokCZ  

        Samotná hodnota tpi neznamená vůbec nic a rozhodně se podle toho pláště vybírat nedají.

        0 0
        • celevra  

          takže uměra, čim větší tpi, tim lepší vlastnosti oproti horší vádrží a odolnosti neplatí? tenhle názor sem právě někde tady na fotu našel

          0 0
          • MlokCZ  

            Ne, žádné obecné pravidlo dle tpi neplatí a nikdy neplatilo. Vždy záleží na konkrétním provedení (a tedy všech vlastností dohromady, tedy nejen tpi, ale množství materiálu, použitá směs, další výztuhy proti defektům, atd.).

            Třeba odolnost může být často přesně opačná, protože plášť s nižším tpi může mít větší vrstvu materiálu.

            Vůbec bych hodnotu tpi jako samostatnou vlastnost nesledoval.

            0 0
    • celevra  

      Jinak asi uvažuji hlavně o xc dry2, ale odrazujeme mě dcl velká hmotnost s výhledem, že bych ty pláště nasazoval do závodu… a doma bych měl sadu xc dry2 a xc a/t na suché a blátivé podmínky :)

      0 0
    • jonti  

      V soucasnosti bych nebral Michelin, je to dobry plast, ale asi nepujde moc dobre pouzit s Notubes a vozit na zavody duse je nesmysl.

      Rubena by sla, ale pouze ta tubeless ready verze.

      0 0
      • celevra  

        já sem právě chtěl ještě tenhle rok jet na duších, ptž nemám ráfky na bezdušáky a nvm jestli věřit těm sadám na utěsnění od rubeny třebas… nvm jestli s tim máte někdo zkušenost, ale třeba sem dost četl o problemu s nafukováním, utíkánim vzduchu atd.. jinak v čem je pocitovej rozdíl mezi normálníma dušákama a notubes? respektive poznám to, když přesendu na bezdušáky?

        0 0
        • pustipav  

          Jako můžu mluvit za UST, že defektů z procvaknutí ubylo (když máš ještě tmel např) a dovolí ti to tak vozit nižší tlaky (2 bar apod)

          0 0
          • celevra  

            a co problem s proříznutím? to asi nezmizí co? já letos prořízl 3 pláště na závodech, 2× meridu xc a jednou michelin xc a/t a vtipný to bylo v radotíně na krakatitu, kdy sem dojel do cíle, zastavil a rána jako z děla.. :D každopdáně bch potřeboval náký rychlý pláště s trouchou jistoty a ochrany před defektem.. četl sem ted ve velu o tmelech atd, což se mi hodně líbilo ,ale řikám si, jestli má cenu investovat ± 2000 do systemu bezdušových pláštu, jestli ten rozdíl bude tak markantní v jízdě a defekty ubudou…

            0 0
            • jIrI___  

              Nevím, co máš v plánu za bezdušový systém, ale nejen mě slušně fungující Rubenu a k tomu NoTubes tmel koupíš dohromady za něco kolem 900 Kč a máš na dlouho vystaráno :). Jinak defekty ubudou určitě, říznutí je většinou chyba jezdce a na možnost vozit nižší tlaky si člověk taky brzy a rád zvykne.

              0 0
              • pustipav  

                Pročs do těch bontrager kol nedal origoš pásku?

                0 0
                • jIrI___  

                  Finance. A teď už mám Botrager ráfek stejně už jen jeden :)

                  0 0
                  • pustipav  

                    Mi to vyšlo na 500 Kčs dva pásky a dva ventilky, to je o 130 víc než ta rubena…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Po mě chtěli tuším necelé 2 litry za ty pásky…

                      0 0
                      • pustipav  

                        Jo tak to jsem se taky v jednom krámě dozveslechl.. ale ceny odpovídají těm dolarovým, co jsou na www bontrageru… bral jsem je v Radotíně.

                        0 0
                • celevra  

                  jinak ten tmel je taková nouzovka ne? když „píchnu“ tak stejně musim po závodě bo pak podlepit plášt ne? jako uvažuju o rubeně zefyros z nabídky bezdušáku, dobrá váha a vcelku příznivá cena :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Když píchneš a tmel to ucpe, tak není co podlepovat, protože v podstatě vůbec nevíš, žes píchnul. Pokud je defekt takový, že ho tmel nezalepí, tak až pak asi přichází na řadu podlepení nebo oprava trnem, případně vyhození pláště :). Pokud nemáš ráfky přizpůsobené na bezdušové pneu, tak je asi zbytečné kupovat přímo bezdušové pláště, ale stačí obyčejné. Ušetříš jak na hmotnosti, tak na ceně.

                    0 0
                    • celevra  

                      takže je zbytečný tam dávat bezdušový pláště na obyč ráfky a radši koupit normální dušáky?

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Někdo tu tuším psal, že bezdušový plášť na obyčejný ráfek není vůbec vhodný. Já bych teď už v každém případě nasadil klasický dušový plášť. Vozím teď tak NanoRaptora, předtím Crossmark eXCeption a žádný problém jsem s tím neměl.

                        0 0
                        • celevra  

                          já četl dcl dobrý reference na ten xc dry2-dušák, jen ta hmontnost… výdrž má dcl dobrou na tu jeho koncepci, nízkej valivej odpor atd.. jen mi příde 590g dcl dost a scwalbaku se bojim na defekty…

                          0 0
                    • McBlacky  

                      UST plášť na normální ráfek s konverzní sadou je podle mě horší řešení než dát normální nebo tubeless ready plášť. Oboje s tmelem. Konstrukce UST patky vyžaduje pokud možno odpovídající kontrukci patky ráfku.

                      0 0
            • pustipav  

              To už je plášť od pláště… já nedám dopustit na ty pythony.. takovej univerzál, na závody bych je asi bral:)

              Nejsou na tom extra s výdrží, ale možná to závisí na provedení… ja jednou dostal ty z té vyšší řady a ty byly supr, ale na betoně jich holt ubývá

              0 0
      • McBlacky  

        Jen ať lidi jezdí s dušema :)

        0 0
    • Kubajzs  

      Mám XC DRY 2 v kevlaru a nemůžu si je vynachválit.

      Na tvrdym podkladu jsem stejně rychlej jako vyježděnej kámoš co jede na trekovym kole, fakt upalujou.

      V blátě občas proklouznou, ale to už musí bejt, s těma kamenama to je horší, tam docela sjížděj…

      Defektů minimum.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.