• jihra

    V jedné diskuzi někdo nakous téma „jízda dvou a více cyklistů po silnici vedle sebe“. Samozřejmě je to zakázané a nebezpečné, ale při dlouhých vyjížďkách si člověk rád za jízdy pokecá se spolucyklistama. Napadlo mne už, že bychom si s kolegou, se kterým občas vyrážím na kolo, koupili nějaké vysílačky – takové nějaké ty „náhlavní“ soupravy – prostě sluchátko na (do) uši a mikrofon před hubu (na krk), ať můžem za jízdy průběžně kecat. Zkoušel už to někdo? Hoďte sem informace, zkušenosti, typy vysílaček, dosah, ceny, výdrž napájení atd.

    0 0
    • wroum  

      sorry ale to mi prijde fakt ujety.

      0 0
    • blue  

      vysilacky jsou sikovna vec, kamos obcas bere na vikendovy akce dve cobry ( www.volny.cz/…ikrotalk.htm ), na biku v terenu se to hodi, ale ze by to clovek mel „v uchu“ neustale, to si predstavit neumim a taky mi to prijde divny… to radsi jet na nejakou min frekventovanou silnici a tech par vterin, nez projede auto, to prezit bez kecani, vykecavat se muzu v hospode… krome toho si nejsem jistej, jestli tyhle vysilacky jsou vubec schopny bejt neustale soucasne na prijmu i vysilat, abys nemusel porad pri vysilani neco mackat a poustet kazdejch par vterin riditka

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Normální interface, ale na příjmu non-stop bejt nevydrží ani v krizi. Nedovedu si pak představit tu baterii. Myslim, že nejlepší je to mačkání v podpaží, ale nesmíš jet časovku, to pak leda že bys to mačkal bradou na řídítkách ;-)

        0 0
        • Venda  

          Když já jedu časovku, tak mám buhu otevřenou pro přísun kyslíku, přede očima tmu a jsem rád, že se na kole držím. Rozhodně ale nemám při časovce potřebu si povídat. Beztak bych vydával tak maximálně akorát zvuky. :-)

          0 0
          • kurýr na bajku  

            Tak to je jasný, ale pro přímej přenos na ČT4 by to mohlo bejt zajímavý ;-)

            0 0
            • zirecek  

              To by chtělo i obraz, grymasy a prskání, vyvalé bulvy jak vůl před kopcem.

              0 0
        • blue  

          no hlavne to musi ta vysilacka umet, z tech cober to ta levnejsi neumi

          0 0
      • wroum  

        tak nejak sem to myslel.

        0 0
    • blue  

      tak sem si procetl ten web a umi, ale jak uz jsem psal, taky mi to prijde divny

      0 0
    • jihra  

      Pokud vím, tak existují vysílačky typu „náhlavní sada“ (sluchátko + mikrofon), kde se dá kecat a poslochat zároveň. Kdysi hodně dávno jsem se na to ptal, ale cena byla dost vysoká. Teď už by to snad bylo přijatelnější. Podle mne by stačila „pecka“ v jednom uchu a mikrofon před hubou. Nevím jak vy, ale kdyš jedeš na silničce tak 100 km, tak je fajn jet vedle sebe a kecat.

      0 0
      • zirecek  

        Je to ujeté, když už tak hudbu do uší. Pokecat se vždycky dá vedle sebe, když jedu s někým – tak nepojedu po dálnící v háku půl dne.

        0 0
      • zirecek  

        Nechceš rovnou PDA, něco na icq a skype za kolo? Rovnou gauč, :-). Ať žije virtuální budoucnost. Něco jak sci-fi film a virtuální milování, bo dotyky jsou přece tak nehygienické… .

        0 0
      • orca  

        V infu máš rekreační cyklista . Tak by mě zajímalo jak dlouho jedeš tu 100-vku když máš jednak čas a jednak chuť ještě kecat. a ještě přes vysílačku a navíc mono. kdo si vyzkoušel v uchu mít mono ví že je to stav nouze ale rozhodně né příjemnej poslech… A pokud jsem viděl profíky při závodech nemají to na vykecávání ale pro startegické pokyny. takže nevím pro hobíka nevím nevím ale pokud jsi hračička tak proč né…

        0 0
        • jihra  

          To že jsem hobbík a nejezdím závody ještě neznamená, že si občas těch třeba 100 km na silničce nedám, ale neženu se, jedu si svoje. Ale když tak jedeme třeba 2–3 hodinky na jeden zátäh, tak je žádoucí pokecat se spolucyklistou, ale jezdit vedle sebe po silnicích je opravdu, ale opravdu o držku (ono vůbec jezdit po silnicích je o držku, proto poslední dobou jezdím hlavně na horáku po lesích a polích). Takže proto uvažuju o těch vysílačkach. Jeden zajímavý postřeh – loni v září jsem si dal štreku Ostrava – jižní čechy a zpět a jel jsem sám. No a musím konstatovat, že po 2–3 dnech jsem měl pořádný absťák co se týká pokecu s někým. Je fakt, že večer někde v hospodě se dalo povykládat s místním lidem, ale celý den držet hubu – no nic moc.

          0 0
    • Radek Broz  

      Pouzivame pri zavodech tyhle Motoroly T5522 www.sirius-zlin.cz/motorola.htm a jsou naprosto perfektni (aby ne za tu cenu;-) ), ale urcite by se dalo sehnat neco srovnatelnyho a levnejsiho. Pri poradani zavodu je to nutnost, hodej se i na jinejch akcich. Na bike je bereme obcas jenom kvuli foceni (kdyz se fotograf pripravi, muze dat znameni), ale kecat pres to pri jizde je podle me nesmysl, i kdyz treba tereni motorkari to takhle s HF sadou pouzivaj.

      0 0
      • blue  

        docela dobra cena :-) za to mas ty cobry ctyri… taky me zajimalo, proc nektery vysilacky stoji dvakrat tolik a funkce to ma podle specifikace stejny… je to jako vsude jinde, motorola si nechava platit za znacku

        0 0
        • Radek Broz  

          jj – chteli jsme do nich tenkrat dat tak 4k a kamos vybral tyhle, tak mame jen 2 a kdyztak si nejaky pujcujeme. Ted je mi jasny, ze to chtelo koupit spis vic levnejsich. Musime jeste tak 2 prikoupit a tyhle motoroly uz to nebudou;-)

          0 0
          • kurýr na bajku  

            My teda vozíme úplně jiný Motoroly (cca 28tis za ks), ale na poli vysílaček nemá tato značka skutečně konkurenci. Nejen v dosahu, ale i v nárazuvzdor­nosti a voděodolnosti. Pamatuj, že nejsi tak bohatej abys moch kupovat levný věci.

            0 0
            • Turbo  

              a co tydle, myslím že mají vše potřebné a navíc za tu cenu…

              2324.elektroco­leti.cz/vysilac­ky-hoffer-sp-3380

              Teď jen řeším, kde sehnat mikrofon + pecky do uší. Chtěl bych pokud možno něco malýho (ta HF jako příslušenství se mi nelíbí – nechci mikrofon před ústy)

              Nemáte někdo nějaký tipy na jiný HF?

              0 0
              • jihra  

                To Turbo: To vypadá zajímavě. Je otázka, jak dlouho vydrží ty 4 tužkové, ale dalo by se to určitě připojit na 4 monočlánky. Náhlavní sada stojí pár kaček. Aktivaci hlasem to má, takže by to snad mělo fungovat. Dosah stačí bohatě – na to, abych našel ztracenou manželku máme mobily.

                0 0
              • jihra  

                Koukám, že tam k těm vysílačkám mají i náhlavní soupravy. www.elektrocoleti.cz/…ffer-sp-3380

                0 0
              • jihra  

                U těch vysílaček je i návod, kde píšou „výdrž baterií až 30 hodin“ – to by šlo.

                0 0
                • Vrci  

                  A jaký je tento údaj u tvého mobilu v porovnání se skutečností?

                  0 0
                  • prodi  

                    U mého je skutečná výdrž 200 hodin (a fakt nekecám:))

                    0 0
                • blue  

                  az 30 hodin rozhodne nebude v nepretrzitym provozu, s tim bych radsi nepocital

                  v tech cobrach baterky vydrzely celej vikend, ale s tim, ze byly porad v pohotovostnim rezimu a jen vyjimecne, kdyz sme se poztraceli, sme se s nima domlouvali, pripadne nejaky srandicky, ale realne to bylo maximalne dohromady dve hodiny provozu za den… a to envim, jestli nebyly pres noc v nabijecce

                  0 0
            • náčelník  

              Dosah není dán až tak značkou, ale výkonem a frekvencí. Vy určitě používáte profesionální techniku i frekvenci. S tím nelze PMR srovnávat, ale k účelu, na které je chce používat jihra určitě stačí. Pozn. – náhlavní soupravy mají obyčejně klíčování hlasem, takže není nutno nic mačkat.

              0 0
            • blue  

              fakt 28 tisic za kus? urcite ses neprepsal?

              0 0
              • kurýr na bajku  

                To musim vědět, dyš sem jí už 2× ztratil ;-) BTW: Některý vychystávky umožňujou i dovolat se na cizí firmu, pokud znáš ID. Někdy se stane, že když je bouřka, taxe frequence pomíchaj a pak místo zásilky Václavák-Opletalka dostaneš kontejner z Prahy do Istanbulu ;-)

                0 0
                • bajkr  

                  tak to je krutý to aby si pak mazal domů rychle pro nosič :-D

                  0 0
                • blue  

                  tak za tu cenu to za tebe musi i rozhodovat, jestli zasilku vzit nebo se na ni vykaslat, ne? :-)

                  souhlasim, ze kupovat levny veci se nekdy nevyplati, ale taky se to nema prehanet a jsou veci, u kterejch je zbytecny preplacet za znacku

                  0 0
                  • kurýr na bajku  

                    Nevím zda-li v Praze někdo používá jiný trunky (jedou přes vysílač) než Motoroly. Všechny stojej tak ňák stejně + platís frequenci. Rozdíl je akorát v tom, že většina firem je má v nájmu za cca 1500,– měs. kde je zahrnuta i frequence, dešto Messenger má svoje vysílačky a svojí licenci vod ČTÚ, nebo jaxe to menuje.

                    0 0
                  • náčelník  

                    Tady ale nejde vůbec o značku.

                    0 0
                    • blue  

                      jasne, tady jde o naprosto jinej druh vysilacek… a tim spis je nesmysl, aby si je kupoval amater pro svoje soukromy neprofesionalni vyuziti

                      0 0
                    • kurýr na bajku  

                      Mně de hlavně o značku, tedy jaxi v tomto oboru.

                      0 0
            • Radek Broz  

              Mel jsem uz ruzny profi modely a motorola je fakt spicka, ale my mame mnohem nizsi naroky nez ty – pouzivame je tak 3* rone.

              0 0
    • grafik  

      tady Cé eM eL centralni mozek lidstva – opakuji: tady Cé Em El centrální mozek lidstva – vysilacky na kolo jsou nepripustne .....

      lidi neblbnete, nereknu vysilacky na morotku do kukly ale na bika …

      0 0
    • Beeda  

      Cau, zajimavy, taky jsem nad tim premyslel. Samo ze wroun co najel 1200m nema kontruktivni napad:-), navic nejezdi po silnici, kde se to sikne.. Me by zajimalo zda, bude slyset druheho bez sumu z vetru, zpusob ovladani(hlasem, prepinani..), vydrz baterii,headset atd.. ..samo ze to bude jednosmerne…

      B

      0 0
    • Yann  

      Zkusenosti s tim mam – pouzivame Motoroly T6222, bohuzel uz se nevyrabi. Moje puvodni uvaha byla stejna, pokecat si kdyz jedeme na kole a nebo upozornit na neco behem jizdy v terenu (velky koren, skalka,.....). K tomu, aby to fungovalo musi byt nahlavni sluchatko, ktere podporuje funkci VOX (aktivace hlasem) tady je prvni potiz, jelikoz Motorola ma sluchatko, ktere pod helmu nenarvu (mozna jo ale asi by to bolelo) – je to podobne tomu, co pouzivaji operatori na call centrech (cislo 4 na prilozenem obrazku). Dalsi alternativa je pecka do ucha, ta uz ale VOX neumi a tak bys musel mackat cudlik (PTT, viz nize), kdyz mluvis. Coz je v terenu na nic, tam hledat nejake cudliky kdyz to hrnes z kopce dolu nejde (alespon me ne). Dalsi potiz je zpusob mluveni – neni to stejne jako u mobilu, kde se vykecavas. Tady jsou to spis kratka hesla aby ti bylo rozumet. Neco jako „Zastavte jsem mrtvej“ „Kasli na to, cekame nahore“. Aby ti rozumeli je lepsi chvilku pockat kdyz cudlik zmacknes. Secteno a podtrzeno, vysilacky bereme kdyz jedeme na vikend do narocnejsiho terenu (Broumov, Francie…) na vyjizdku na Tocnou je nechavam doma. Kde jsem je ale ocenil maximalne jsou lyze. Naprosto bez byby kdyz se potrebujes svolat do bufetu. To se dostavam k dosahu – je to kolem tech 3 km ve volnem terenu, pres kopec to nedostreli, takze lyzovat musis na stejne strane hory. U kola jsem omezeni nepocitil, tam jsme se to 3 km vesli :-) Vydrz a baterie – jsou tam 3× AA baterie a nebo je mozno pouzit AKU. Ja jedu na alkalicke, protoze to zatim vychazi levneji pri moji cetnosti pouzivani (AKU v case degraduji, nevydrzi nekonecne). Opravdu ocenuji AA baterie, protoze co jsem koukal hodne vysilacek jede na AAA coz je drazsi a myslim ze maji i mensi kapacitu. Vozim ji pripnutou na Camelu zvenku na popruhu, v zime vydrzi cca 5–6 dni na prijmu behem lyzovani, asi 6 hodin denne s obcasnou konverzaci. Pres noc jsou v teple. Mechanicky Motorola nema chybu, pouzity plast (zatim) vydrzel i horsi zachazeni, dokonce to prezilo i kratky dest. Upozornil bych na klip, kde je videt, ze Motorola ma zkusenosti – drzi a nepusti :-), na prvni pohled vypada komplikovane ale je to kvuli funkcnosti. Ovladani je intuitivni, zvladaji to (po kraticke instruktazi) i netechnicke typy. Daji se ovladat i v rukavicich. Zajimave je tlacitko vyzvaneni (nevim jestli to maji i ostatni vysilacky) ale hodne to pomaha, kdyz zahajujes konverzaci – dokonce to ma i indikaci neprijateho hovoru :-). Hodi se i „Roger beep“ – kdyz skoncis s mluvenim a pustis tlacitko PTT (push to talk) tak to jeste vysle kratke pipnuti aby druha strana vedela, ze jsi skoncil a ze jsi na prijmu. Vysilacky pouzivame i v autech pro vzajemne domlouvani. Jinak se uz typ T6222 nedela, ted se da sehnat T5522. To co jsem poridil nebylo nejlevnejsi ale po 2,5 letech pouzivani nelituji, zatim nebyl problem a prezily i horsi zachazeni.

      At si to ted kazdy prebere jak chce, myslim ze vysilacky jsou na kole pouzitelne ale ma to sva omezeni.

      0 0
    • SavaH  

      Vysalacka by se nam na Bikechallengi hodila… To Beeda: neni nad to mit vysilacku, kdyz ti zacne horet v aute motor a hlavne za sebou kamose v aute, kterej ma vysilacku na ty samy frakvenci, co ty;o) Citat Simci: „A predstav si, ze z toho motoru slehaly pulmetrovy plameny ;o)“

      0 0
      • Beeda  

        nj ale klasik CB vysilacka ma dosah 3km, takze by jsi nas slysela max tu prvni casovku, dalsi dny budem daleko pred vami. Takze bude stacit psat vzkazy do pisku a cekat v klidku v cili :-)

        0 0
        • kurýr na bajku  

          3km ???

          0 0
        • macikm  

          „klasickou“ CB vysilackou se mi na prutovou antenu podarilo udelat spojeni ze strednich Cech do Anglie ;-) a to je asi malinko vic, nez tri kilometry …

          0 0
          • juli  

            njn, když zafunguje ionosféra, tak se kolem zamě dovoláš i sám sobě :) Jinak třeba s Alamatkou 93 s origo pendrekem za dobrých podmínek není 25 kiláků problém.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.