• M_ishak

    Jaké máte zkušenosti s koupí auta v áčkách? Někdo na netu chválí, někdo nadává. Naživo lidi, kteří osobně nakoupili, taky chválí. Jak jste na tom vy? Ptám se proto zde, na cykloserveru, protože na serverech o autech by se mohli vyskytovat majitelé malých bazarů, kteří by mohli jen šířit smyšlené storky o své konkurenci.

    Dík za reakce.

    • bosmilan  

      spokojenost a znám lidi co jsou s nima taky spokojeni,ale znám i ty nespokojené.Ale to se může stát at už starší auto koupíš kdekoliv

    • Járaa  

      Ahoj, jestli budeš nakupovat v AAA, nesmíš dát najevo moc velký zájem o určitý vůz.Pozor na skryté vady.To myslím patří ke všem bazarům smlouvat a smlouvat, v AAčku slevní i o třetinu

      • Olinek8  

        Ja zadny takovy problem jak tu popisujes ty teda nemel :D auto jsem prebral prekontroloval a vsechno bylo na jednicku.

    • wenda.simon  

      Osobně jsem slyšel na ni především negativní zkušenosti při výkupu. Pří prodeji platí si všechno kontrolovat.Pásy, skla a jejich čísla atd. Kolikrát se lidem podaří ošálit i bazarníky. A smlouvat a smlouvat. Radši prodají s menším ziskem hned než s větším buhví kdy.

      • M_ishak  

        To jsem taky slyšel, že je dobré nasadit svoji cenu a smlouváním se pokusit jí přiblížit.

        Provize mají dost na to, aby slevili.

        Známým vykoupili v jednom případě za 25 a nabízeli jej dál za 48 tis. Kč, v druhém případě vykoupili za 5 a nabízeli za 35. Jsou to obchodníci, nic jim nezazlívám.

        Na webu garantují např. nájezd km a pod a já bych jím tedy věřil subjektivně víc, než nějakýmu „ostrýmu týpkovi“ s pláckem 30×15 m a stavební buňkou coby zázemím.

        Oběma výše zmíněným autů byly ponechány nestočené tachometry (cca 200 a 300 tis. km) u malého bazarníka nenajdete auto s takovým nájezdem – všechny mají maximum 160 tis. km, i kdyby bylo staré 20 let. Navíc áčka mají mraky různých akcí, které si malý bazarník nemůže dovolit. Proto si myslím, že negativní příběhy o aaa jsou právě z této skupiny lidí.

        • Specík  

          .

        • maedva  

          Nevim o nikom kdo by mel auto z AAA, ale mam znameho ktery tam dal sve Punto do vykupu, dali mu 10 000.

          Byl to 3-dverak kteremu nesla sklopit ridicova sedacka, kufr sel jednou otevrit a trikrat ne, nebyla tam (pri vykupu) rezerva ani zadna povinna vybava, problem s motorem ktery hrozne chlastal olej a obcas nesel nastartovat, netesnost chladice, brzdove kotouce na vymenu, sjete letni gumy, autoradio fungovalo pouze na CD – nebyla zapojena antena na prijem radia…

          Mozna jsem jeste na neco zapomel, ale za chvili byl uz na internetu za 35 000, takze rezerva na smlouvani tam je urcite a garance dobreho stavu diskutabilni, nepredpokladam, ze ty zavady pred prodejem odstranili.

        • Jizerkář  

          Oběma autům který jsem do AAA prodával nechali původní kilometry a nestočili je – to by se u malýho autobazaru fakt asi nestalo.

          Auto jsem od nich i kupoval – a taky ok, na smlouvu mi koukal právník a neměl připomínky. Dokonce tam garantujou že to auto nebylo vytopený. Tkaže za mě docela dobrá zkušenost s AAA i jejich prodejcema.

    • La Piér  

      Když auto z bazaru, tak rozhodně ne v ČR. To je můj názor.

      • Tomcat  

        Zajisté pak zdarma dolu M_ishakovi poskytneš asistenci :) Spousta lidí tu není schopno nakoupit na ChainReaction a auto by byl konec.

      • Olinek8  

        Ja v AAA zadny problem, jsem naprosto spokojeny s jejich vozem co mi prodali.

    • Blackbiker  

      Může mi někdo vysvětlit proč auta z AAA mají najeto většinou do 100000km a obdobně stará auta od jiných prodejců dost nad 100000km. Toto mi stále nejde do hlavy…PS: rozhodně nevěřím tomu, že to jsou najeté kilometry-je to jen stav tachometru…:-)

      • M_ishak  

        Auto může být zničeno po 20 tis. km, když se chce. Já mám spíše obavu u ojetiny z toho, aby někdo něměl vyrobený duplikát klíčků a po nějakém čase ho nešlohnul.

      • Specík  

        Sranda je si v mobile.de, autoscout atd.. zadat rok výroby, registraci auta a to pak porovnat s českými bazary – proč mají snad všechny auta v zahraničí natočeno daleko, daleko víc :) – není to tím, že tam by se jezdilo víc, většinou jsou ty auta stejně dovežený.

        • La Piér  

          Kilometrový nájezd je jen malinkaté vodítko toho, v jakém je auto stavu. Kilometry je třeba brát spíš jen jako nepříliš důležitou doplňkovou informaci.

          Firemní auto s dálničními 200 tis. km nejspíš bude po všech stránkách v lepším stavu než soukromé s městskými 80 tisíci…

          • witmar  

            To rozhodně nemusí být pravda…faktorů je mraky…

            • svarc  

              A taky české silnice,dálnice a jaký jsou v cizině…

          • Necris  

            No rozdíl me 200 tis a 100 tis je. Opotřební aut je samozřejmě dáno HLAVNĚ kilometry, v extrémních případech samozřejmě řidičem …

            • Tomínos  

              No hlavně pokud se řidič drží hesla, že nejlepší terénní auto je služební.

            • kolda  

              no ja bych rekl, ze auto se 100 tis nalitanymi po praze s neustalymi studenymi starty bude dojebany vic nez s 200tis po DE dalnicich..

              • Kubas.1  

                +1

              • kesu  

                Ano, ale které auto najezdí většinu km po něměckých dálnicích německým důchodcem… Nemluvě o tom, že slabší auta se dají zničit i na dálnici…

                • kolda  

                  no jedno takovy jsem v DE pred 7 lety kupoval.. dnes ho jezdi otec a porad top stav

            • La Piér  

              Opotřebení je dáno především tím, kde a jak je auto provozováno. Auto s 80 tisíci po městě, studenýma jízdama do 30 km, popojíždění 1–2–3-stop atd. bude devastát.

              Auto s 200 tisíci po dálnici bude mít v mnohem lepším stavu podvozek, spojku, převodovku, motor, interiér (rozvrzání)…

              • Olinek8  

                To ano, ja jsem koupil auto od acek a jsem spokojeny auto slape tak jak ma a to uz mam najezdeno par desitek tisic km :)

                • pepek  

                  Olínku, Eliška Mátlová s manželem říkají to stejný. Tak to bude asi pravda.

              • Mr.Pavka  

                30 km v kuse považuješ za studenou jízdu? To je snad taková normální denní nálož pro auto.

                Jo, když to před ohřátím motoru chytneš za koule a budeš honit studenej motor.....

                A taky jestli mluvíš o dehtu nebo benzínu.

                • Kosta  

                  No v podstatě má pravdu. Sotva to auto zahřeješ, už ho dochlazuješ a zase znova a furt dokola. ;-)

                  • kubad  

                    ale no ták,

                    • lukas aka mitro  

                      Hele nech teoretiky at se pretahujou:)))

                      • Mr.Pavka  

                        U benzínu vim, že nějaký ježdění 2×20km za den je v klidu. Ale jak to hopsá za den jenom 2×5 km, nebo když se s tim postrkuješ 1,5 km , tak třeba vejfuk odstřelíš jen to fikne.

                      • Kosta  

                        To je fyzika, ty teoretiku ;-)

                  • jIrI___  

                    Peklo no. A teď si představ, že auto spousty lidí těch 30 km v kuse vidí jen párkrát do roka :))

                    • mr.antik  

                      no tak záleží jestli je těch 30km poskakovaním po zacpaný jižní spojce nebo plynulou jízdou třeba na čtyřku z vesnice do vesnice…

                      • Janes  

                        Tak tak, jezdím do Prahy přesně těch 30. O prázdninách jedu cca 25–30 minut, mimo ně není problém se dostat i k jedné hodině, stačí jeden ťukes na D 8 a je vymalováno… a to jich je někdy víc. A po starý zkrz Zdiby to není o moc lepší. A nejhorší je to v pondělí a za deště .

                    • Kosta  

                      Nenajezdí, no. Taky jezdí furt se studeným motorem. :)

                      • scret  

                        a?

                        • Kosta  

                          A? A nic, to je celé, zápletka skončila, můžeš jít domů.. ;)

                          • scret  

                            aktualne 10let starej korejec v nafte, kterej 60% casu jezdi jen skoky po meste… a clovece, jezdi…

                            • mr.antik  

                              Tak jasně ale dálničních km by prostě dal 2× tolik. Korejec bude jezdit, jen interiér bude jedna rachotíci hromada plastu

                              • Mr.Pavka  

                                Na plastech auto nejezdí. Ať to vrže, hlavně když to funguje.

                                Problém nastává když máš v autě nějakou natlučenou muziku. To pak vrzání dovede pěkně nasrat.

                                Ona ani nemusí bejt lepší muzika, stačí třeba velký hloubky a basy.

                              • scret  

                                nevim, ale cekat na to dalsich 10let uz nebudu… Jinak zatim nic nechrasti:)

    • oddie  

      Naštěstí žádnou a nepředpokládám, že někdy nějakou mít budu.

    • notobi  

      co mam zkušenosti s lidma co odtud maj i přes nesčetný varování koupený auto tak se jim pak začlo neskutečně srát z AAA bych nekoupil auto nikdy, ale komu neni rady tomu neni pomoci

      • M_ishak  

        Oni nabízejí rok záruku na mechanický stav. Nevíš, jestli to v záruce uznávají nebo to je jen reklama s tím, že ve finále to stejně zahrají na poškození nevhodným zacházením?

        • La Piér  

          Možností, jak se ze záruky vykroutit, mají hromadu. Tuhle záruku bych moc vážně nebral a už vůbec bych na ni nespoléhal.

        • baboon  

          No když najdeš něco opravdu fatálního, tak se to uhádat dá, ale je problém, že při koupi podepisuješ předávací protokol, kde mají všechno posichrované.­.U takřka nových aut tam stejně najdeš „zvýšená kouřivost“, „vůle v podvozku“ atd..Takže tohle jsou pak ty jejich zadní vrátka..

      • pavlik6022  

        +1

    • mpIII  

      Já tedy nevím, ale když ojeté auto, tak bych asi zvolil nějaké z oficiálních dealerství automobilek.. třeba BMW Premium selection a tak podobně…

      • M_ishak  

        Dík za tip, tato cesta mě nenapadla. Rozkoukávám se po nějaké Mazdě, Hondě nebo Toyotě do 100 tis. Kč max.

        • mpIII  

          Oni dokonce někdy dávají třeba roční záruku… ale nevím to jistě…

        • alinceb  

          Zkusil bych si nechat dovezt auto primo z Rajchu. Svagr na jare kupoval dvoulete Mondeo se 100tis. km za cca. 330tis. Kc pres auto-pech.de. Je to Cech, ktery ma nemeckou firmu a kupuje auta v nemeckych drazbach a vozi je primo na objednani. Podobne funguji i auta24 aq mozna i jini. S Pechem je kazdopadne dobra zkusenost. U Acek bych koupil pouze z toho titulu, ze byvaly spoluzak tam dela interniho auditora a auto by mi proklepl. Jinak bych do toho fakt nesel ani omylem, po tom, co jsem slysel, ze se tam deje…

          • La Piér  

            Mám stejně dobrou zkušenost s autaznemecka.cz. Majitel je němec žijící v ČR, a to, že je rodilý mluvčí, je při vyjednávání s německými bazary jasnou výhodou.

            Jen pozor, v německu nekupovat od Poláků nebo Turků, jen z německých bazarů.

          • M_ishak  

            „co se tam děje…“

            Kdo první objeví na obrázkcích, co tu nesedí :O))?

            Malá nápověda:

            • tak mají tam akci, že na každé auto dávají zimní gumy a původníletní máš s sebou v kufru.
            • mpIII  

              Že by se 4 letní do kufru nevešly? :0)

              • M_ishak  

                No dobrá, tak koukni na ty pneu, jak je tam nasadili a co tam nasadili na předek :O)

                • jaja.k1  

                  To jsi ještě neviděl směrové pneu?

                  Tohle bude dokonce samořídící provedení (vpravo je vlastně třikrát vlevo).

            • BigKarel2  

              Ty píšeš že je dávají na každé auto, ale todle je Hnůjdaj…

          • Freed  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • scota  

          Auto v dobrém stavu se asi nejlépe nakoupí u dealera. Já jsem koupil Corollu v Toyota Emil Frey na Černém mostě.

          http://ojetevozy.toyota.cz/ojete-vozy.html

          • hony007  

            Auto v dobrém stavu se nejlíp nakoupí od důchodce, který s ním jezdil akorát na nákup a k doktorovi.

            • Tomcat  

              A že jich je co? Asi tak jako ženských co si kupujou DH kola na jezdění jen po městě do krámu.

            • Ossis  

              No…

            • oddie  

              Jo jo, přesně takové mám :)

              • miki  

                jj já taky prodávající rok narození 1936.koupil jsem pozůstalost od dědiců přes bazar.

            • dženžas  

              To bych právě řekl, že je jedna z těch horších variant.

            • kulispit  

              taky se přidám koupil jsem původně jen na zimu po dědovi Ford Mondeo 1996 a mělo najeto 32tis.km a servisní knížka a vše sedělo a hlavně znal jsem to auto už dlouho jelikož jeho zeť je můj dlouholetý kamarád, no a původně auto na zimu už je se mnou druhý rok a má najeto 43tis.km :-) a žádná investice jen benzín :-) a to se vyplatí :-))

              p.s. dodám výbava AIR BAG klima atd takže pohoda

              • La Piér  

                Tak pokud jsi zatím ani jednou neměnil ojel a filtr, tak s tebou Mondeo moc dlouho nevydrží…

              • maajkee  

                Tak co bys chtěl po 11 tisíc servisovat? Když to má sotva zajetej motor :)

              • DAWE25  

                Hlavně tomu pořádně pročisti motor a propláchni to olejem, je to sice investice, ale hodně se vyplatí. Neriskoval bych že v tom byl jednou měněný olej a pak to budu jezdit, protože pokud jo, tak to auto bude opravdu na jednu zimu.

                • La Piér  

                  Přesně. U ojetiny platí zlaté pravidlo dvou výměn oleje: první ihned po koupi, druhá po ujetí cca 1000 km.

                  První proplachovací, druhá standardní. Ty cca 3–4 tisíce za to bez jediné pochyby stojej…

              • hony007  

                Ten airbag bude po smrti (aspoň u škodovek je teda na 15 let, což ti právě skončilo…)

        • in4mator  

          Vzhledem k tvému nicku bych šel jedině do Mišáka ;) Sám mám Mitsubishi Galant, tzv. žraloka, ale koupil jsem hodně levně a proto jsem do něho musel taky hodně vrazit :( ale jinak dobré auto…

    • Peter*s2  

      to vis jak to je, kdyz kupujes ojetinu…pokazit se tam muze ze dne na den cokoliv, a potom budes mit problem autobazaru dokazat ze je to skryta vada, coz vozy v bazarech bezne maji, jenom se treba hned neprojevi, a treba o nich ani puvodni majitel nevi…potom, kdyz je budes reklamovat tak te bazar jako AAA posle tak jedine dopr…e

    • daymaker  

      jelikož v ČR je legální stáčet tachometry, tak hurá do Reichu…

      • Peter*s2  

        ja myslim, ze to nestaceji, alespon ne u vsech aut :)

        • Specík  

          Proč jen stáčet? Pěkně vyměnit prosezené sedačky, ošmataný volant. Nové pedály, koberečky a hop hned to v tom našem Česku můžeme prodávat alespoň o 50 litrů dráž…

          = v ČR bych bazarový auto nekupoval :)

        • La Piér  

          V ČR je 90% ojetin prodávaných v bazarech stočených.

          Je to proto, že češi z nějakého nepochopitelného důvodu mají počet najetých km za nejdůležitější ukazatel stavu auta.

          • Peter*s2  

            to je docela mozny, kdyz jsem tam dával na vykup oktavku s 240000 km, tak je nastesti nestocili, ono kdyby se to pokusili stocit, tak bych je hned usvedcil…

      • oddie  

        Jo, nejlépe k tureckým, ruským, polským atd. bazaristům, co tam vlastní těch bazarů většinu :D

      • jaja.k1  

        No tak zrovna stav tachometru je to úplně poslední, co mě na autu zajímá.

        Ono stačí třeba jen nevyměnít včas olej, nebo mít „štěstí“ pří tankování a je to horší jak desítky tisíc km navíc.

      • mates555  

        já bych se při koupi auta snažil prvně teda spíš zjistit jestli si ty auta nekupuju tři najdenou …

        • oddie  

          … což laik stejně nepozná.

        • baboon  

          Myslím, že tohle je poměrně běžná praxe..

        • Deathwing  

          zajimavy by bylo poslat do steny tohle a normalni auto treba ve 100 a porovnat co to udela :D

          • hony007  

            Obě budou na cucky. Třeba Euro NCAP bývají max. v 64 km/h a už tam některý auta dostávají pěkně na zadek.

      • blaza84  

        Pokud je auto řádně servisované v autorizovaném servisu, tak tam se dají kilometry ověřit.

        • oddie  

          O důvod navíc, proč vynechat áčka, neb kamarádovi na žádost o zaslání VIN kvůli prověření servisní historie odpověděli, že prý jen při osobní návštěvě (= 1. ztráta času, 2. jistý pokus mu vnutit nějakou past s tím, že na místě nebude mít jak si to ověřit a že ho prostě ukecaj).

          • La Piér  

            Ztráta časi je spíš prověřovat si auto, které člověk zatím neviděl na vlastní oči…

            • oddie  

              Pěknej blábol. Prověření servisní historie mě stojí jen pár kliknutí, na rozdíl od toho, kdy někam jedu a něco prohlížím. Zvlášť když je to třeba 100km nebo ještě víc. Prověrka dle VIN mi naopak ukáže, jestli má vůbec smysl tam jezdit.

              • gargamel  

                a kde se to zjistí?

              • La Piér  

                Ověření servisní historie podle VIN je na pár kliknutí? Kde? To není rytí, fakt mě to zajímá. Nevěděl jsem, že někde existuje volně přístupná on-line databáze všech provedených oprav všech aut.

                Ale souhlas, pokud je auto 100km daleko, pak je prověření VINu první dobrý krok.

                • oddie  

                  Neexistuje volně přístupná on-line databáze, ale dá se najít volně přístupný on-line kamarád :). Na klubech některých značek se tato možnost dá najít.

                  • La Piér  

                    No o tom vím, ale to je něco trochu jiného než pár kliknutí, o kterých jsi psal. Nehledě na to, že spolehlivost takového prověření je velmi sporná (jen málo aut jezdí na servis a opravy výhradně do autorizovaných servisů).

                    Takže jako možná berlička, pokud se najde onen kamarád, ono fórum pro danou značku / model a pokud to konkrétní auto jezdilo do servisu, ve kterém provedené úkony zaznamenávali do své db, to fungovat může, to jo. Jako spolehlivé kriterium pro výběr auta určitě ne.

                    • oddie  

                      Žádné kritérium není 100% spolehlivé. Pokud ale vidím, že auto za první 3 roky stihlo najezdit 200tis a další 3 roky podle tacho v bazaru 100tis km „couvalo“, stačí mi to bohatě k tomu, abych se o něj již dále nezajímal.

                      • La Piér  

                        To souhlas. Proto je nutné auto vidět. Kilometrový nájezd je sice mantra českých zájemců o koupi auta, ale o faktickém stavu auta vypovídá jen velmi málo.

                        • oddie  

                          Většina z pár desítek aut, co mi prošly rukama měla najeto přes 200tis, hodně z nich dost přes 300. Takže nemám problém koupit a provozovat více jeté auto. Ale v žádném případě za něj nejsem ochoten zaplatit tolik jako za zánovní. TOHLE je ten problém a důvod, proč ověřuji km.

                          • La Piér  

                            Rozumím ti. Jen se snažím vyvrátit nepravdivou tezi, že auto s malým nájezdem rovná se zánovní.

                            Moje auto se 260 tisíci km je po všech stránkách v lepším technickém stavu než tchánovo se 67 tisíci.

                            • scret  

                              souhlas… Kdyz to bude auto do mesta, tak po 150tkm je mrtvy, zvlast na ces.silnicich… Pokud nekdo jezdi dalky, motor je krasne zahratej apod. muze to auto po 150tkm byt jak „nove“…

                              Bohuzel tohle normalni clovek nema sanci poznat…

                              • Mr.Pavka  

                                Co máte furt s tim městem?

                                I po městě jde jezdit klidně, předvídavě a nevrhat se do každýho výmolu.

                                Tak jo, motor to rád nemá, ale ten je jen jeden z mála komponentů na autě a vyměnit se dá.

                                Musim akorát trochu častějc měnit olej no.

                                • mr.antik  

                                  Tak hlavně jde o nafťáky… námáhání tam prostě je větší a studený motor rozhodně nepracuje optimálně za 20km po praze je to auto vyklepaný víc než za 100km po dálnici kde hodinu neřadim, nebrzdim, netočim volantem…

                                  • snas89  

                                    tak hlavně naftu do města už dnes koupí snad fakt jenom píčus:)

                                    • Mr.Dan  

                                      V tom případě je 90 % Pražáků úplný píčusové. Což je přesně to, co si myslim, když se vyskytnu u nějaký rušnější ulice, ten smrad se prostě nedá…

                                      • oddie  

                                        Spíš náplav a dojíždějících. Dost skutečných pražáků auto vůbec nemá, až mě to číslo překvapilo.

                                      • Tomcat  

                                        A nebo za to mohou i automobilky. Kdy zjistíte, že spousta aut nic jiného než diesela v nabídce nemá.

                                        • Mr.Dan  

                                          Ale to platí pouze v Evropě, jinde takhle postižení nejsou.

                                          Jinak pro oddieho: něco na tom bude, u nás po zavedení modrejch sračkozón však aut z velkýho parkáče moc neubylo, takže jak je to ve skutečnosti s náplavama horký (já jsem jí dočasně taky), to netuším.

                                          • Tomcat  

                                            Jak je to mimo Evropu nám může být ukradený. Když jdeme kupovat nový, tak na co je auto ze zemí mimo EU, který je nepřilásitelný \ nehomologovatelný.

                                            Taky sem náplava bez trvalého bydliště v Prahé a bez parkovacího místa. S trvalým bych byl také bez parkovacího místa. Takže nedivím se těch žalob na město za „podvod“ jménem parkovací zony.

                                            …Ale o koruní princi strany Zelených zajisté vymyslí, jak nás o auta připravit. Když ve stranické komunikaci údajně psali jak není možné aby tolik lidí létalo na dovolenou letadlem ,nebo dokonce 80% rodin v Brně vlastnilo automobil. Chtěl bych vidět ten jejich vyhlazovací plán pro Prahu…

                                          • Mr.Dan  

                                            Mno nevim, jakej plán maj Zelený a Zmrdo*mat a podobný ekoteroristi, ale mně by přišlo zcela nejjednodušší a nejlevnější tzv. ekoplakety, ale racionálně odstupňovaný jako třeba v Německu, kde smrdutej dieselák plnící EURO 4 je na tom stejně jako benzíňák z roku jedna dva plnící EURO 1. To by pak minimálně do centra nesmělo třeba dvě třetiny aut, co tam teď jezděj (typicky VW Group TDI). Parkování by se tím vyřešilo jaksi sekundárně (aneb když tam nemůžu jet, tak tam těžko můžu zaparkovat).

                                            A jinak ad Evropa vs. zbytek: no může to bejt aspoň dobrej tip pro lidi, co už tady tu byrobuzeraci nemůžou vydejchat, tak aby věděli, že všechny mimoevropský města smrděj kapku jinak, některý třeba i hůř, ale kyselej nechutnej karcinogenní smrad, kam se vrtneš, máme jen tady.

                                            • Tomcat  
                                              • tím že zdražíte neekologická auta, lidé víc ekologické auta kupovat nebudou a parkovací místa nepřibudou
                                              • pokud už vyměníte diesel za elektromobil, počet míst k parkování se nemění.
                                              • pokud zpoplatníte místo z parkování nové místa se „nenarodí“

                                              atd…

                                              Problém je že v éře 1948–89 se nepočítalo že lidé vůbec auta mít budou. Takže na panelák s cca 40bytovými jednotkami připadá sotva polovina parkovacích míst. Bez ohledu jestli tam bude parkovat Trabant nebo Tesla. je to málo. Problém se jmenuje urbanistická koncepce města.

                                              Jinak režie divadla v podání Maťeje S. je řecká tragedie nikoliv veselohra. Protože jediné co dokáží je udělat takové podmínky aby lidé auta neměli. Né aby neměli potřebuje mít, ale aby je nemohli mít. V souvislosti s tím se samozřejmě diskutovalo vypadnutí penězovodu za auta. Takže registrace jízdních kol a povinné na jízdní kolo následuje?…

                                              Co se návaznosti neřeší a dělá že nehrozí,že nebude dramatický propad v zaněstnanosti v EU. Protože v celé evropě, na to jak auta jsou špatná a škodlivá. Pracuje v automobilovém průmyslu a na něj navázaných firmách několik desítek milionů lidí.

                                              Co se stane pokud produkce padne na jednu třetinu? Protože auta za +750 tisíc nemohou nahradit ta nová za –350 a následně z nich se nemůžou rekrutovat ani ta ojetá…

                                              Tohle je ale strašák který tu je už o první poloviny devadesátých let minulého století a řeší se to pět minut po dvanácté.

                                          • oddie  

                                            Jo jo, ty zóny jsou blbost, já bych byl pro model, kde to jen bylo, Singapur? Prostě auto si může zaregistrovat jen ten, kdo jej má kde parkovat, buď na vlastním, či pronajatém. A bylo by vyřešeno :P

                                            • Stingray  

                                              Hehe :-) V Singapuru stojí Fóbie v přepočutu 1.400.000,– Kč a řidičák na deset let mega :-O

                                              • nomecz  

                                                neni to nahodou tak ze fabie stoji ± stejne, akorat zdaneni auta a vseho okolo je ten zbytek ?

                                                • oddie  

                                                  V podstatě je. A taky mýtné dle denní doby a podobné vychytávky…

                                              • mr.antik  

                                                tak tam ale se dá předpokládat, že to auto neopustí město. Kdežto takovej pražák hned v pátek vyráží na chalupu a přeci nepojede nákupní taškou. Jedině že byl měl auta dvě. No ale to zas nezapadá do strategie parkování…

                                                • Mr.Pavka  

                                                  Neurážšj fábii. A co je pro tebe v tom případě citigo? Ledvinka na opasek?

                                                  • mr.antik  

                                                    neměl jsem na mysli žádné konkrétní auto, předpokládám že citygo bude stát stejně, i jiná malá auta

                                                  • zdenal8  

                                                    Citigo je takovej angličák. S tím malým kufrem se snad nedá jezdit ani na nákup.

                                                  • Janes  

                                                    A proč ne? pokud budeš jezdit max ve dvou, tak v pohodě. :-)

                                                  • Kosta  

                                                    To je vtipné, jak se za 30 let posunulo vnímání velikosti u aut, dřív takový favorit bylo auto střední třídy a dnes rotměrově téměř shodné Citigo je nákupní taška na kolečkách :))

                                                  • mr.antik  

                                                    tak ono to ale není nic hanlivého… Prostě malé lehké auto

                                                  • Olinek8  

                                                    Ja mam super zkusenosti s aaa auto, koupil jsem si pred 2 roky automobil vischni rikali, jo to prijedes domu a rozsype se ti to v garazi ale pravda je opak .) jezdim spokojene 2 rokem a jsem nadseny

                                                  • kubad  

                                                    běž se s tou reklamou vycpat, snad si nemydlíš že ti někdo věří, už to stejným komentem tapetuješ po několikáté

                                                  • Lišák  

                                                    Kolik dostáváš od áček měsíčně? Když tak do SZ. Jako nenáročná vedlejška, pokud to sype, to není špatný! Šel bych do toho.

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Sem ale slyšel, že jejich auta jim k prodeji připravuje nějaká externí firma.

                                                    Prej nějakej Zkurvil a Dojebal.

                                                  • nitraq  

                                                    Hezkej, ten se ti povedl:))

                    • duch  

                      Ověření, jestli auto není evidované Policií ČR nebo Sk, nebo jestli není zaúvěrované u českých finančních ústavů je na www.cardetect.cz – stačí zadat VIN vozu. Ověření servisní historie je možné na www.zkontrolujsiauto.cz systém Autotracer od Cebie). Nevím, jak je to volně přístupné, ale nedávno mi právě známý z autoservisu vyjel servisní historii dodávky, kterou jsem chtěl koupit u Áček(prý nehavarované) a zjistilo se, že to bylo trefené na předek a dokonce rovnané na stolici! Takže asi tak k Áčkám – nebrat!

                      • MaPa  

                        V Autotraceru je minimum servisních informací, většinou to jen rozkóduje VIN, tzn. zjistíš původní výbavu s jakou to bylo vyrobený, napíše to o leasingách a prolustruje krádeže, ale servisní zásahy tam většinou nevyjedou. Lepší je zajít s úsměvem a pozorností do autorizáku k servisní přepážce a někoho poprosit. Oni ti ty informace nesměj dát, ale většinou ti je přes přepážku přečtou, pokud tedy auto bylo servisovaný ve smluvních servisech…

                        • karliner  

                          S původní výbavou – to je myšleno jak? Respektive, co tam může být jiného za informace, než typ motoru, karoserie, převodovky a možná barva? Protože všechno jiné si můžeš při koupi nechat změnit a vyladit podle sebe a pochybuje, že ti ten VIN vyrazí na karoserii až v okamžiku, kdy vyjíždíš z autosalonu?

                          • miki  

                            je to např ABS ,ASR,barva potahů,klima ,model vozu ,zvláští výbava z výroby např 4×4, xenon

                            • karliner  

                              jasný, ale ABS má každé auto, potahy si můžeš vymyslet jaké chceš, klima si můžeš poručit jinou atd., ale možná prodejce v okamžiku prodeje nahlásí výrobci finální set-up a ten se přiřadí k VINU, fakt nevím, jak to funguje..

                              • MaPa  

                                Ano, k vinu se do systému přiřadí to co tomu autu v závodu namontovali za výbavu.

                                • karliner  

                                  To je mi jasný, jde mi jen o to, že když si pak navymýšlím něco před prodejem, tak to se tam už neprojeví, tak? Vzpomínám si na ten případ, kdy nějakého českého řidiče drapli v německu a sebrali ho za to, že měl v autě jinej popelník, než odpovídal továrnímu set-upu (tedy asi VINu)..

                                  Edit: ale to jsme už úplně jinde :-)

                                  • La Piér  

                                    Před prodejem si prostě nenavymýšlíš jinou barvu potahů, vestavěnou navigaci, adaptivní tempomat, airbagy navíc ani vyhřívání sedaček vzdadu, pokud je auto nemá už z výroby a tedy uvedené ve VINu.

                                    • karliner  

                                      Jenom u pitomý škodovky si můžeš vybrat barvu karoserie, barvu interiéru, přidat xenony, vyhřívání sedadel, několik typů a rozměrů kol, několik soundsystémů, navigací, tempomat ano/ne, parkovací systémy a já nevim co ještě… To všechno jde narvat do VINu? Čili pokud použiješ konfigurátor, tak začnou auto vyrábět v okamžiku objednání a VIN vygenerují podle toho? Nebo je VIN na karoserii od začátku a v okamžiku prodeje se k němu přiřadí výbava, se kterou bylo auto prodáno? A pokud ano, jak se řeší „šedé“ dovozy atd.? Jsme sám, kdo v tom má guláš?

                                      • hony007  

                                        Podle mě se přiřadí k VINu, jinak by mohlo být víc aut se stejným VINem, když by měli stejnou výbavu.

                                      • miki  

                                        win je na autě od začátku a fabrika potom jen auto vyrobí dle specifikace požadavků např ambiente,clasic atd,jsou to dnes vlastně balíčky výbavy a ve winu není vše ale ty zákadní markanty podle kterých to jde poznat. Win už je vyražen podle výbavy vozidla který následně namontují.

                                      • La Piér  

                                        Odpovědi na tvé otázky:

                                        Ano. Ano. Ne. Nevím. Nevím.

                                        Podívej se na strukturu VINu. Nějaké pozice znamenají motorizaci, jiné barvu, v další kombinaci třeba 4 znaků je zakódována výbava atd.

                                      • oddie  

                                        Auto se vyrobí dle té objednávky, ta výbava se zaznamená do databáze výrobce – tzn. ne každá ptákovina je zakódována v samotném VIN, ale lze v databázi dle VIN dohledat, s jakou výbavou to auto opustilo fabriku.

                                      • miki  

                                        takhle mi to např vyjelo u mýho auta ,

                                        24.08.2005

                                        Focus 04–08/Focus C-MAX 03–07

                                        Kombi

                                        Série 35

                                        Duratec HE 2.0 PFI (145PS)

                                        5rychl. manuální – MTX75

                                        LHD FWD

                                        Emisní stupen IV

                                        Dvouprost.A/C s auto. říz.teploty

                                        (+)„D“

                                        Modra Jeans (met)

                                        Cubical

                                        datum registrace: 06/09/2005

                                        nebo se podívej sem:http://www.kupkaru.cz/info/vin.html

                                        • La Piér  

                                          No tak tenhle VIN dekodér nebude úplně věrohodný. Pro můj 5-dveřový kombík z roku 2005 to vyplivnulo 3-dvéřovou dodávku z roku 1998… :-))).

                                          • mates555  

                                            já jsem tam třeba zadal vinko a sedí to … třeba bude problém někde jinde … :-)

                                          • miki  

                                            na fordy je víc dekodérů ,můj starší escort combi ghia taky vyhodí nesmysl.:-)

                                          • Vilém  

                                            Nj, to jsou ty Fordy z nemecka:)

                                            • La Piér  

                                              No, ono to ani tolik nebude tím Německem jako spíš tím, že ten VIN dekodér používá US databázi, ne evropskou…

                                        • karliner  

                                          Tak tohle je tedy pěkná mrdka ten VIN dekodér :-)))

                                          Prolustroval jsem všechny tři naše motorový vozidla a u aut to tedy trefilo značku, ale ani u jednoho model a u obou byl nevalidní kontrolní součet a skútr sice měl validní součet, ale nepoznalo to lautr nic, kromě země původu :-)))

                                      • kolda  

                                        jasny, ale to si nakonfigurujes, objednas a cekas, nez ti to vyrobi.

                                        u skladovyho auta ti nic menit nebudou.

                                        takze vse by melo byt ve VIN.

                                        • karliner  

                                          Trošku jsem gůgloval a zjistil jsem, že ani to není úplně pravda – že si v podstatě každá automobilka do VIN kóduje co chce, že není obecně závazný předpis, co tam být musí. Tedy snad kromě automobilky, značky, modelu a roku výroby.

                                          Edit: A i v tom je bordel.

                                          • miki  

                                            joo,máš pravdu taky jsem to kdysi zjištoval ,prostě si každá automobilka dělá co chce.Ale někdy to bohatě stačí.Když jsem šel se známým kupovat Pasata a vin nám vyhodil místo kombi sedan tak jsme šli pryč.Je dobrý jít auto koupit s odborníkem a mít např notas s internetem a auto si sám prověřit.

                                            • karliner  

                                              Minimálně ti to pomůže ve vyjednávání s bazarníkem, protože ten si dobře uvědomuje, co prodává za šméčko :-)

                                  • MaPa  

                                    V dnešních autech už si toho moc do vyrobenýho auta nenavymýšlýš. Rozhodně ne ty zásadní věci který potřebuješ ověřit.

                                    • oddie  

                                      Já jsem si do ojetiny doplnil tempomat, před prodejem ho teda asi radši zase vyndám :D

                                      • MaPa  

                                        Bavíme se o kontrole vinu jako jedné z možností jak zjistit co v tom autě má být – bylo. Je jasný že na místě lze očekávat různá překvapení :-)

                                      • La Piér  

                                        Debata je ale o něčem jiném (nové auto kupované v autosalonu).

                                        Ale dodělávání některých věcí je celkem běžné. Myslím, že tempomat před prodejem nemusíš dávat pryč, jen kupujícího upozorni, že nebyl součástí původní výbavy a že byl namontován dodatečně.

                                        • oddie  

                                          Samozřejmě, že jej nebudu dávat pryč, ti, kdo ode mě kupují auta to ostatně spíš ocení…

                                          • La Piér  

                                            No to určitě.

                                            Ale jsou i lidé, kteří tempomat nemají rádi a nepoužívají (i když jej mají). To nechápu ani v nejmenším :-).

                                            • mpIII  

                                              Já bych tempomat moc chtěl, ale 9 tisíc bez montáže se mi zdá nějak moc :0) Takže tempomat a nezávislé topení až do dalšího auta :0(

                                              • La Piér  

                                                To je darda.

                                                Některý auta mají automaticky s určitou úrovní výbavy komplet přípravu na tempomat (elektrika, spínače na pedálech atd.) a stačí dokoupit jen ovládací tlačítka + si to nechat aktivovat v řídící jednotce.

                                                To teda asi nebude tvůj případ…

                                                • miki  

                                                  to bych řekl že to nen zas drahé .Drahé se mi zdá např dokoupení loketní opěrky za 7 tis.

                                                  • mpIII  

                                                    Loketní opěrka je blbost i za 3 tisíce :0)

                                                  • La Piér  

                                                    Pokud jsi na ní zvyklej, pak není. Když jedu v autě bez loketky, nevím, co s rukou, tak divně mi tam visí v prázdnu… :-))).

                                                  • mpIII  

                                                    Mě tedy vždy akorát překážela a tak byla vyklopená nahoru.. Takže k ničemu.. Možná že je v některých autech vyřešená dobře, ale v oktávkách to tak prostě není. Třeba u takové pětky nebo A6tky s tím tlustým vysokým tunelem to bude jiná káva, ale ty jsem neřídil :0) Podud tedy sklopnou opěrku jako to mají koncernová auta velikosti Fábie/polo, octavie/golf, tak tam rozhodně nee..

                                                  • La Piér  

                                                    No vidíš, a mě třeba v tý Oktávce II vyloženě vyhovovala – hlavně tím, že se dala posunout dopředu a šel regulovat její sklon.

                                                    Prostě 1000 lidí 1000 chutí :-).

                                                  • miki  

                                                    pro Tebe jo ale by ses divil kolik lidí to chce přiobjednat!.se slovy ,,já to viděl u známýho v autě a chci to":-))

                                                  • mpIII  

                                                    No nedivím, je to vidět u spousty aut..

                                                  • kolda  

                                                    loketni operka je zaklad pohodlne jizdy :)

                                                • mpIII  

                                                  Aha, tak jsem kecal, těch 9 tisíc to bylo asi dřív.. teď je to 6.200

                                              • oddie  

                                                Jo, nezávislé topení jsem taky dodělával, ale tady v tom autě to bylo celkem jednoduché, už tam byl přihřívač, takže se dodělávalo jen oběhové čerpadlo a ovládání. Do minulého auta jsem to musel dodělat komplet.

                                              • jIrI___  

                                                Koncernová páčka tempomatu stojí 1,5 k a nevěřím, že její výměna a přeprogramování řídící jednotky bude stát 7 k.

                                                • La Piér  

                                                  Nelze to napsat takhle obecně. Záleží nejen na modelu auta, ale i na konkrétní výbavě daného auta.

                                                  • jIrI___  

                                                    Dávali jsme to teď nedávno do Altey v nejnižší výbavě a v servisu tvrdili, že v současnosti stačí u naprosté většiny aut jen vyměnit tu páčku a napíchnout to na počítač. Co je na tom pravdy ale netuším, v tomhle se absolutně neorientuju.

                                                  • La Piér  

                                                    No, ono to nebude až tak jednoznačné. Zdaleka ne všechna auta mají ovládání tempomatu na páčce pod volantem, mnohá jej mají přímo na volantu, kde se musí např. vyměnit celý montážní kus včetně airbagu.

                                                    Tempomat navíc potřebuje nemálo kabeláže, senzory stlačení brzdového a spojkového pedálu, v případě lankového ovládání škrtící klapky pak mechanismus jejího automatického ovládání atd.

                                                  • yoggi  

                                                    ano uz aj u fabie I stacilo vymenit packu a vagom aktivovat. e gas je tam a pokial nie je RJ ( ala junior a classic ) tak vsetko ostatne ide len staci kupit packu + kabelaz

                                                • mpIII  

                                                  Jak už jsem psal, spletl jsem se..je to „jenom“ 6200, jak jsem psal. Na fábii s palubním počítačem.. od KT13/2010.. do KT13/2010 je to o 2 tisíce míň.. Je to páška blinkrů a tempomatu + kabeláž… Je to hrozný co na tom stojí tolik peněz??

                                                  Reakce měla být na jiřího…

                                            • kolda  

                                              ja ho mam a pouzivam rad, ale v cechach po dalnici to lze leda v noci

                                              • La Piér  

                                                Ale prd. Leda že bys jezdil výhradně Praha-Brno a jedině ve špičkách.

                                                • kolda  

                                                  to jsem bohuzel musel absolvovat pomerne casto.

                                                  nyni za me macka tempovat strojvedouci v Pendolinu a nemel bych ani za nic :)

                                                  • La Piér  

                                                    No, já jen že Praha-Brno ve špičce se v žádném případě nerovná ČR po dálnici.

                                                    Po (téměř všech) českých dálnicích ročně najezdím hodně tisíc km a drtivou většinu na tempomat.

                                                    Pendolino je fajn, když potřebuješ od nádraží na nádraží (nebo velmi blízko). Jakmile se potřebuješ někde stavit, něco převézt, ne jen do centra města atd., prohrává.

                                        • Manas  

                                          Kdyz treba vezmu tu T4, tak je mozny koupit Multivana ktery byl vyroben jako Transporter. Cenove samozrejme uplne jinde.

                          • oddie  

                            Kompletní výbava taková, s jakou to auto opustilo výrobní závod. Mám to – ve volně přístupném (!) systému – v popisu do podrobností jako typ látky sedaček apod. Všechno si můžeš nechat vyladit a změnit v okamžiku OBJEDNÁVKY auta, asi dost těžko si někdo bude nechávat dodělávat do skladovky airbagy nebo klimatizaci.

                            • Manas  

                              Jj, obzvlast treba v pripade koupi T4 je tohle dulezita informace.

                              • oddie  

                                T4 nenapadená kutilem už snad ani neexistuje.

                                • Manas  

                                  Existuje, ale jsou to vyjimky. Ja mam napadenou jenom mirne (sedacky z T5), ale ted na ni radi bacil hodne :-D

                            • Olinek8  

                              Ja si takovy kompletni vybavu koupil s octavkou v ackach a pecka, nemam si na co stezovat od ruznych asistentu super.

                          • MaPa  

                            Viz kluci výš – tzn. tak jak bylo auto u výrobce objednáno. Koberečky, disky a ostatní jednoduše dokoupitelný věci tam nebejvaj, ale výbava z objednávky ano (i třeba takový podrobnosti jako aux výstup apod – záleží na značce).

                          • yoggi  

                            kosi VIN cislo je jedna vec. druha vec su kody na stitku. to v prilohe je stitok v serviske a druhy je v aute nalepeny ( vo vyrobe ) podla toho co to auto ma vsetko.

                            mozem to detailne nahodit co vsetko znamena, ak by niekto chcel :))

                            napr. BKY- seria motora

                            AMB- vybava Ambiente

                            9102– odtien farby

                            QG0– pevny servisny interval 15 000km (nastavene)

                            … zahrna to v ktorom zavode to bolo vyrobene, co vsetko ma auto vo vybave ( od lakovania zrkadiel a po parkovaci senzor )

                        • duch  

                          Nevím,co myslíš tím: ..minimum informací. Já mám sjetinu, kde je o tom autě všechno: Tech.popis- vlastně opis velkého TP,, kontrola odcizení, kontrola leasingů, a Záznamy servisních úkonů(i s daty, takže víš, jestli to např. někdo trefil, trochu poléčil a poslal do světa): záznamy jsou rozdělené na materiál a práci, takže je to krásně vidět a nakonec Časový vývoj tachometru i s grafem- tady vidíš, jestli to někdo přetáčel. K těmto informacím se asi nedostane každý, prý to stojí na jedno auto cca 500Kč, ale autoservisy se sdružují v systému Cebie, posílají jí servisní info a to je pak k dispozici. Docela jsem koukal,když jsem to četl.

                          • MaPa  

                            Ano, tolik teorie a asi i někdy praxe. Co se týče popisu, kontroly odcizení a leasingu to funguje, ale ty servisní záznamy úplně ne. V létě kdy jsem podstupoval koupi ojetiny jsem právě narazil na tu praxi. Ty tvoje grafy a servisní úkony v tom výpise chybí (resp. jsou tam ale nevyplněný, nebo třeba jen s jedním záznamem), přestože pak při dotazu v autorizáku ti je dosvědčí (evidentně cebia nemá přístup ke všem servisním záznamům…).

                            • duch  

                              Netvrdil jsem,že má cebia přístup ke všem servisním informacím všech aut. Má samozřejmě přístup k datům,která s ní autoservisy sdílejí, nicméně je to u mnoha ojetých(servi­sovaných v ČR) aut velká pomoc. Mě to např. zachránilo,před koupí totální mrdky. A dovezená auta, neservisovaná v ČR záznamy u cebie nemaj(auta z D sice správně mají mít D servisku,ale to je jiná..) O tom autorizáku se rád nechám poučit, to jsem ještě neslyšel.

                              • MaPa  

                                Lepší je zajít s úsměvem a pozorností do autorizáku k servisní přepážce a někoho poprosit. Oni ti ty informace nesměj dát, ale většinou ti je přes přepážku přečtou, pokud tedy auto bylo servisovaný ve smluvních servisech…. Tedy zajit tam s VINem – osobní zkušenost, nikdy mě nevyhodili, nikdy mi to nedali písemně, ale vždy mi přečetli aspoň poslední dva záznamy (km a co se dělalo), občas je potřeba trochu prosit protože do databáze nemá přístup každej člověk za přepážkou (třeba tuším u Fordu si maník musel půjčit USB klíč kolegy). Pokud bylo auto v evropě servisovaný u smluvních servisů, mají tedy český autorizáky přistup i k mimočeským záznamům.

                                Já měl právě s autotracerem špatnou zkušenost, ze čtyř aut mi to našlo jednu servisní prohlídku, a to ještě hned při 30tis. km :-(. Zato u autorizáků jsem pochodil u tří ze čtyř těch aut – všechno dovoz (FR, B, D). A všechny čtyři jsem pak na základě těch údajů vyřadil z výběru :-)

                                • duch  

                                  Jasně, poprvé mě netrklo,že myslíš autorizovaný servis. Každopádně pokud člověk zkusí cardetect, Cebii a autorizák tak mu to může dost pomoct při výběru. Pak už mě napadá jen zeptat se v bazaru, jestli by souhlasili s kontrolou v servise dle tvého výběru.

                                  • obda  

                                    Ten servis – to je snad základ, ne? Nejsem automechanik, bez toho bych nekupoval.

                      • Olinek8  

                        Zlate aaa auto, nikdy jsem nekupoval auto jinde a furt jsem nadmiru spokojeny.

                • Aldamore  

                  Četl jsem si tuhle debatu a musím říct každý máte v něčem pravdu, ale to teď jsem nechtěl psát. Jen k těm VINům kupuju auta už nějakej pátek a vím jak to u nás chodí ale VIN není takovej problém. Takže teď jsem kupoval zrovna Hondu Civic 8G, stačilo poslat na výhradního dovozce VIN a do dvou dnů mě poslali komletní historii auta zdarma, asi tak. Kdykoliv jsem poslal VIN dovozci tak ani jednou mě neposlal do pr… prověřeno Nissan, Honda, Toyota, Mazda.

          • duch  

            Přesně tak. pokud mi někdo při dotazu na VIN-ko řekne něco takového, tak je to jasný šroub a můžu mu být vlastně vděčný, že už se o to auto nemusím dál zajímat.

    • smith22  

      Naletět a koupit nějakýho střepa mužeš dneska v každým druhým bazaru.Těch seriózních je velmi pomálu.Ale v AAA bych nekoupil ani stěrku na okno.Oni se vždy všechny nedostatky a kazy ať už interiéru, exteriéru, podvozku, motoru snaží co nejlépe zamaskovat před zákazníkem – v tomto sou menší bazárky oproti nim obyčejní žabaři.Oni mají přesně dané postupy a procedůry co se s autem bude dít když k nim přijde.Laik potom bezproblémů těmto jejich podvodným manévrům naletí.Jsou ale i části vozu(hlavně exteriér – lak,skla. a interiér) na kterých umí tak dobře skrýt předchozí vady, že i člověk z oboru je má problém odhalit.Pro mě jsou to darebáci.Nic, víc.

    • Meluzina  

      kupovala jsem tam v červnu Suzuki Swift, dostala jsem tuším 25tis. slevu za promáčklé zadní dveře, když jsem měla pochybnosti, zda je v pořádku rám, tak auto frkli na rampu a ještě zkontrolovali.. jinak auto sice po důchodci, ale nějakém nešikovi, je dost škrábané, ale takové drobné šmouhy, trochu odřený i plast na dveřích v interiéru, asi vezl něco dlouhého, jinak auto je v odpovídajícím stavu, najeto mělo 87tis., ale teď začal zlobit cyklovač, a mám podezření na tlumiče, za 2,5tis. km jde na garančku, tak uvidíme…

    • blaza84  

      Asi před měsícem jsme pro příbuzné vybírali auto. Na stránkách áček jsme si jedno vyhlídli. Protože bylo v jiném městě, tak nám ho do druhého dne přivezli. Udělali jsme zkušební jízdu a nechali nás zajet ke známému mechanikovi do servisu! Do této chvíle všechno OK, auto se nám líbilo, mechanik konstatoval, že je naprosto v pořádku, tak tedy že kupujem. A tady nastal problém – jen blázen by přistoupil na podmínky financování, do kterých se nás snažili natlačit ti jejich vyčuraní obchodníci (při nevyužití jejich financování je cena vyšší). Zkoušeli ty svoje trapné naučené obchodnické a psychologické fígle, zkoušeli do toho nabalit všechno možné, jen aby člověk neměl přehled, kolik co vlastně stojí, ale nenechali jsme se zblbnout a po několika hodinách dohadování jsme jim řekli nashle a odešli bez auta. V áčkách jsem byl naposled ;)

      • jaja.k1  

        No co?

        Se slovy klasika: Nehtěli slevu zadarmo.

        • blaza84  

          Ale však jo, jejich nabídka byla taková a taková a na nás je, jestli berem nebo ne. Jen mě nasrali tím, jak se z nás snažili dělat blbce. Nejvtipnější bylo, jak se jedna ta koza jakože divila, že se nám ta menedžrova nabídka nezdá dost dobrá. Fakt barandov, ale jako hérečka by se neuživila. Možná jako masérka.

          • ¨MZ  

            však to mají na těch jejich stránkách napsáno jasně, ta jejich „sleva“ platí pouze při financování přes nějakou společnost, při platbě v hotovosti je tam uvedena cena beze slevy. Kdyby platily ty slevové ceny i při platbě v hotovosti, tak bych si tam auto koupil klidně taky, to by neměli konkurenci.

            • blaza84  

              Však jo, to jsme věděli, s tím jsme tam šli. Ale to financování, co nám nabídli, bylo velmi drahé.

              • ¨MZ  

                já myslel, že jste to chtěli koupit za hotové za tu slevovou cenu.

                Já do toho nedělám, ale je mi jasné, že se celková částka po splátkách vyšplhá mnohem výš než když bych zaplatil cenu bez slevy v hotovosti. Jinak by samozřejmě hotově nikdo neplatil a všichni by to brali na úvěr, kdyby to bylo výhodnější.

                • M_ishak  

                  Však jak se můžou lidi divit? Oni jsou obchodníci a ne charita. Na kalkulačce (kterou má každý v mobilu) si pár kliknutíma vypočítáš kolik co bude stát ve finále a i při pro tebe nejvýhodnějších splátkách to bude dražší než za hotové. Tak jak mě můžou chtít natáhnout a něco vnutit, když jim řeknu: ve finále to bude stát 120, za hotové máte první cenovou nabídku za 90. Tak jakápak výhodná nabídka. Pojďmě se pobavit o ceně, kterou mi dáte, když to koupím teď v tento okamžik – pojďmě na 80. Oni to stejně vykoupili za 40, takže hlady neumřou.

          • Vilém  

            A to jste dopredu nevedeli, ze ceny ktere udavaji na netu, jsou s jejich finacovanim a v hotovosti je to o peknejch par desitek tisic vic?

            Nevim kde jste to hledali, ale treba na aukru je to u vetsiny aut z Acek psano.

            • blaza84  

              samozřejmě, že jsme to věděli, čti na co reaguješ prosímtě :)

    • lenochod  

      Jsou to dobří obchodníci a držej se pravidla že obchod musí mít dvě strany. Pak je to OK. Více je nezajímá. Jedna humorná … kamarád se tam šel podívat na auta. Prej podívat. Upozornil jsem ho že jsou to „Obchodníci“. A … druhej den přijel s autem. Ptaám se ho „Tak jsi neodolal“. Celý dopoledne nehovořil. Pak to z něj vylezlo… „Chtěl jsem nafťáka, barva byla taky dobrá … u pumpy jsem chtěl tankovat a pumpař mě upozornil že naftu do benzíňáka lejt nemám. Auto jsem jel pak vrátit. Nikdo se se mnou už nebavil.“ Inu, byl to Hyundai Sonata myslim, do kterýho během roku nasypal asi 70tis Kč. Splátky měl krásný cca 5tis Kč ale … spočítal jsem mu pak že to auto na splátkách je dražší než nová Fábie. Druhá … měl jsem Forda Fiestu a chtel jsem jí prodat. Kámoš že pomůže. Pomohl. Měl kámoše v AAA a byla pryč za „slušnej peníz“. Měla najeto cca 130tis km a načatou vačku a shnilý blatníky. Prodána byla do týdne o 45tis dráž a na tacháči zcela jiné čísla. AAA – ano, jsou to „obchodníci“.

      • jIrI___  

        To jako kamarád fakt poznal diesela od benzínu až na pumpě? :-D

        • lenochod  

          Nepoznal a ani do dokladů nepodíval. Proto u AAA dobře nakoupil.

          • maedva  

            Dej mi na nej cislo, mel bych zajem s nim uzavrit nejaky obchudek, dekuji. Urcite na tom vydela, neboj.

            • lenochod  

              Číslo nedán, ale třešničku na dort ano. Pracuje ve společnosti ABL a žárovky tam neměmí :o))))))

      • frederick  

        tohle potvrzuju…obchod­níci jsou výborní!

    • La Piér  

      Při koupi jakékoliv ojetiny (nejen z AAA), počítej s 10–20% pořizovací ceny jako náklady na servis po koupi. Nikdo, kdo prodává auto, se o něj nebude před prodejem starat.

      Takže automaticky ihned po koupi olej + všechny filtry (olej, vzduch, kabinový, palivo v případě nafty), zkontrolovat tlumiče, svíčky, klimu + další věci podle stavu auta.

      U ojetiny z AAA bych počítal spíš s těma 20%.

      • yoggi  

        olej + vsetky filtre a rozvody ( remenove) vymenit je myslim normalne.

        problem je v tom, ze ludia kupia auto bez toho, aby vobec poriadne pozreli a potom placu nad rozliatym mliekom.

        • La Piér  

          Normální pro lidi, kteří o autech vědí alespoň něco. Ale jsou lidi, kteří nepoznají benzínové auto od nafťáka…

        • Martin.K1  

          I řetězové, třeba Fabia 1,2 47kw, od výroby špatný napínák.

          • yoggi  

            to je problem, starsich motorov 1,2 HTP. ale tam je konstrukcna chyba. napinak retaze je hydraulicky ( zavisli od tlaku oleja ) a hlavne kratky. cize pri stani na svahu, ked je auto zosikma pozdlzne a nastartovani nebol dostatocny tlak oleja na potrebne napnutie retaze a skocili rozvody. oni to aj menili, lebo uznali to ako konstrukcny problem a nasledne bol napinak predlzeny.

            • Martin.K1  

              Přesně tak, až na to, že i s prodlouženýma lyžinama a když auto stojí ve svahu, je možné, že řetěz přeskočí, můj otec se o tom přesvědčil před pár měsíci, oprava 17 tis. Nová hlava a ventily

      • mi-psi  

        to platí možná tak u auta za 100+ Kč, u starejch pleček by tě to pomalu vyšlo dráž, jak to auto :-D (nehledě na to, že to neni většinou potřeba)

    • miki  

      AAA nikdy ,poslední 3 auta jsem kupoval v Německu a pro další se chystáme na jaře.Známej taxikář prodával pasata přes AAA a měl na měm 560tis km a když ho AAA prodávali tak měl najednou je 280 tis.Auto bylo dovezeno ze španělska se serviskou a nájezd km byl dohledanej na 400 tis přes autorizovanej servis.Je s podivem že se ta serviska v AAA ztratila!!!.

      • La Piér  

        Typické :-).

        A a ni serviska není žádný důkaz ničeho. Nevyplněné servisky se prodávají za 3000 Kč…

        • yoggi  

          myslim , ze uz aj vyplnena po znamosti. inak po znamosti sa da, len ti povedia, vyskrtaj co si robil a mi to orazime.

    • jIrI___  

      Prodávali jsme auto přes AAA a tachometr nestočili. Já jen tak, ať je i nějaký protiklad k místnímu koloritu o stáčených tacho…

      • La Piér  

        Kéž by to byl zdejší kolorit. Stočený tacho je realitou u 80% aut prodávaných v ČR.

        • Bafoon  

          La Piér || || 31.12.2011 08:13:12 || || 94.112.119.xxx

          Ojetina z AAA Auto – zkušenost (úroveň 4)

          V ČR je 90% ojetin prodávaných v bazarech stočených.

          Je to proto, že češi z nějakého nepochopitelného důvodu mají počet najetých km za nejdůležitější ukazatel stavu auta.

          už jen 80% jo? se ti aktualizoval zdroj? :-D

    • Vhalasta  

      Doporučuji, jak už výše, dát přednost dealerům, kteří to auto vykoupili na protiúčet. Jedná se pro ně o doplňkovou čínnost a nedávají si tam vysoké rabaty, často to auto servisovali a jsou schopni říct přesně historii oprav. Nebál byych se tak ani přetočení km. Zkušenosti najdeš nejlépe na clubových diskuzních forech. Já čerpal třeba tady

      • yoggi  

        blbost, myslis, ze oficialny dealer je tak poctivy. preco potom robia v servisok tak ukony ako robia. ved prave, ze mu das auto ma vsetky prostriedky na stocenie ( nie na ukazovatet, ale priamo prepisat RJ ) a nezistis to nikdy a historiu si spravi aku chce. ja som sa naucil, ze vsetko co mozem si spravim sam.

        • Vhalasta  

          Blbost je především si všechno spravovat sám. Ovšem, pokud máš Š120, tak to jo.

          • oddie  

            Blábol.

            • Vhalasta  

              Tak na něj laskavě ani nereaguj, zvláště pokud máš podobné argumenty.

          • yoggi  

            skus napisat v com je to blbost ? dost ma to zaujima.

            • Vhalasta  

              Já mám na všechno nějakého odborníka kterému věřím a naučil jsem se dávat věci opravovat jim. Umějí to lépe a rychleji než nějaký samouk a já mám čas na kolo a jiné koníčky.

              BTW, je to stejně „chytrá“ argumentace jako ta tvoje a na rozdíl od tvojí prvním slovem neuráží.

              • yoggi  

                to uz je na kazdom. olej + filtre si bez problemov menim sam, rozvody si tiez viem pozret. jasne, ze geometriu si neurobim :))

                zvykol som si diely zhanat sam a co nedokazem urobit si necham spravit s tym, ze ich dodam.

                p.s.: aby niekto nenamietal, ze mi daju ine a tie co som dal si nechaju. tak si to kontrolujem :))

    • Kubas.1  

      Nevmí jak AAA, ale kamarád dělal v Brně v Eurocaru ( vozy se zárukou ), a projetí myčkou, naleštění, a stočení kilometrů sou údajně první věci co se s tím autem dělají…:-)

    • yoggi  

      AAA je klasicky bazar, kde sa da kupit slusne ale aj total srot. ich financovania to nema vyznam, to je jeden velky podvod. Radsej kupit v AAA ako v nejakom bazare s holohlavym chlapikom.

      Pred cca 2,5 mesiacom sa kupovala do rodiny druha fabia combi. znova padla volba na motorizaciu 1,4 16V. jedna je uz doma vyse 6 rokov a zatial v pohode.

      nejake boli vyhliadnute v inzeratoch, fabie poznam ako topanky tak sup na ne.

      ako prva bola od sukromnej osoby. po prichode na miesto bolo vidiet, ze autickar. tak som ju prebehol pohladom a vravim nastartujte. zrazu co to pocujem, to je co za zvuk (motor to ma uz za sebou), hovorim otvorte kapotu, pozeram, patram. borec vy ste automechanik, nie ale fabie poznam a celkovo sa vyznam v autach. bolo aj burana zozadu okno bolo lepene pur penou. isli sme sa previezt. borec sedel ako na ihlach. ked videl, ze po zohriati 2–3 plny plyn (cez 6000ot. ), dodal som aj vyfuk je uz nacaty. odparkujem auto necham nastartovane a nastartujem nase a ukazem mu rozdiel na motore ako ma ist. zacal, ze to drzci plastovy kryt. tak som mu vysvetlil problem tychto motorov a ako som sa rozhovoril zrazu sup cena dole, dodavam ze je stocena 130tkm nema motor je KO, nema servisku, burana a ze sa aj dohodneme. odpoved bola dakujem este sa ozvem.

      druha sa isla pozret do AAA auto Zilina, nebola 100% a cena vysoka. v rukave som si nechal zalohu kde bola striekana a ze predajcu dostanem. bohuzial nevyslo to akonahle som zacal pozerat auto hned povedal co bolo striekane a ukazal miesta, to ma zaskocilo ( mali male plus ), auto malo 190tkm motor prirodzeny zvuk tak ako ma byt, ale nedohodli sme sa.

      tretia bola na poziadanie prevezena z AAA banska bystrica do AAA trencin. po prichode som obzrel a pekna zachovala ( bola firemna), po nastartovani motor krasny zvuk (150tkm ) vsetko som pozrel, po prevezeni konstatujem ok. spytal som sa ci je problem to dat pozret do ineho servisu, ze nie. tak isla po znamosti na STK. tam to pozreli, emisie, podvozok komplet vsetko ok s konstatovanim odpoveda to najazdenemu stavu nic nie je treba menit. bola k nej serviska. zatial sluzi dobre. este by som doplnil, nebol nijaky natlak a nechali pozret auto uplne v klude bez pritomnosti predajcu. akurat na zaciatku sa pytal ako bude brane a ked sa povedalo v hotovosti, iba sa spytal ci nechceme cez ich financovanie, odpoved bola nie, v hotovosti bude vyplatene.

      vzdy pri kupe treba byt opatrny a dobre si vsetko pozriet a vediet do coho sa ide… napr. brzdy boli tesne pred predajom menene, toto je zalezitost 5–10s si pozret ich stav.

      • Kubas.1  

        bohužel, ne každej se v tom takhle vyzná… ty když budeš mít nějakýho šunta kolo, tak na aukru to střelíš jako skoro nejetýho závoďáka, ale tady by se na to nikdo ani nepodíval :-)

      • smith22  

        Firemní auta taky nejsou to pravé ořechové.Jezdí v tom X lidí a co člověk to jiné navyky a styl jízdy.Firemní je o trošku lepší jak vyřazené auto z autoškoly :-)

        • jIrI___  

          Však nejlepší offroad je firemní Octávka :)

        • Vilém  

          No vidis a ja bych si treba firemni, od nasi firmy, klidne koupil. Co auto to jeden ridic, jakykoli problem resen ve znackovem servisu, vse dolozene.

          Mlada ma taky byvaly firemni vuz, koupen primo z te firmy, s komplet dokladama a vsim. Za 3 roky provozu zadny problem. Ta firma prodavala tehda tech aut desitky, skoupilo to par bazaru a okamzite strilelo o 150% draz.

          Takze to firemni auto nemusi byt az takova hruza. Firemni auto pres bazar, to uz vsak muze byt jina:)

          • Necris  

            Přesně tak. A je jistota že to má kompletní servisní historii, víš že to není bourané a když ano tak jak moc … lepší než dotažené ze SRN.

            Dokonce nám jedna takto koupení octavie jezdí bez oprav dodnes. Dokonce ani turbo zatím neodešlo, i když už píská pěkně. 340 tis. km ;)

          • alinceb  

            Presne tak. Treba u nas ve firme je to 1 auto = 1 ridic, akorat se ty auta dedi a „dojizdeji“. Ale zase maji znackovy servis atd. Az dostanu nove auto, tak bych si svoji Fabii rad odkoupil, ale bohuzel to asi nebude mozne…:(

            PS: nepsal si, ze pritelkyne ma srotPandu?:)

            • Vilém  

              Ano Panda. Ale to je spis tim vyrobcem, nez tim, ze bylo kupovane jako firemni. Jak jsem se tehda vyjadroval, vzhledem k porizovaci cene vozu (3 roky stare, asi 85tkm, za 35tKc) a tomu, ze uz ma najezdeno dalsich asi 50tkm, nad tou „italskou“ kvalitou mavnu rukou:)

        • Tomcat  

          Tak tak záleží jak firma to kontroluje a jak vůz bude nakovec prodaný. Pokud se jedná o osobák obchodníka vedoucího pracovníka je to něco jiného. Vůz se pak většinou draží, tedy pokud se potom nevrací leasingovce.

          Kombi pracant, kterým jezdí x lidí nebo se zaváží zboží bude vypráskaný. Protože spousta lidí má ještě v makovici zafixované komoušké „z cizího“ neteče. Tak se k tomu chovají hrozně studené starty turba na max , zpomalovák v 60km/h „nět probléma..“.

          V jedné firmě kde se objevuju mě vždycky rozesměje histerie když se prodávají kvalitní ojeté služební vozy. Zvlášť pokud na jedné straně slyším pohádku toho kdo chce kupovat. Jak si to auto idealizuje a pak skutečného řidiče z montáže který pustil božskou jak sním jezdili. Ale kdo chce kam, já jim jejich sny kazit nebudu.

          Mimo vždy největší zájem byl o nejmenovaný offroad z asie který přežije snad atomový výbuch ve verzi twincab. Dražby se účastnilo tak 400% lidí než bylo aut. Nejmenší zájem o „lehce jetou“ tutovku „důchodcem“ 1,2 kombi…

        • yoggi  

          to sa neda takto povedat, uvediem priklad:

          • firma , kde pracujem = auto sa jazdi kym, sa nieco a potom sa to lepi
          • druha firma sa stara o vozidla a nemoze si dovolit ich poruchu
          • domacnost ma tiez viacero vodicov, v nasej sa konkretnestri­edaju 3-ja.
          • v autoskole som mal istruktora ( super clovek ) – ten sa o to autostaral ako vlastne cez 75 tkm na povodnych brzdovych dostickach. ziakovi pindalza kazdu sebemensiu chybu, ze co robi s auto ved to znici, druhy mal to isteauto s podobynm najazdom a to bol uz vergel.
          • firma posiela auta pravidelne na vymeny a menia uz veci preventivne, lebopotrebuju, aby ich manager ( obchodak ) dorazil nacas na rokovanie.
          • sukromna osoba setri a nic nemeni naco ved to ide ( take nieco ze vymenaoleja kazdych 15tkm alebo 1 rok co nastane skor ho nezaujima ) ved ten olejzvladne 20–30tkm a najazdim to za 3 roky a pod.
          • sukromna osoba sa stara o auto a ma to ako milacika.

          preto sa neda povedat jednoznacne co je dobre a co zle, stav km je dohromady nic nehovoriaci udaj,

          auto sa musi vyberat podla stavu a nie podla km, pripadne mat v hlave ze na SK, CZ su iba sroty, pripadne firemne auto = srot.

          a este jedna dogma je ze v D su iba super auta. jeden priklad. bracho a jeho kolegovia boli na sluzobke v D a mali auto z pozicovne. bol to fungl novy megan grandtour 1,9 dci s 30km. skuste hadat ako s tym jazdili po dialnici co boli ich prve km hned plny plyn a drzkovali, ze to viac ako 180km/h nejde, takto jazdili celu dobu. skusme hadat kolko bude v pozicovni 3 roky a pojde do sveta, lebo bude zaplateny. da sa do bazaru v D a niekto z vychodneho bloku bude 2 mesiace rozpravat aku super karu si doviezol z D.

    • Necris  

      Auta ze 3A nikdy. Jestli hledáš slušnější zacházení, tak si zajdi na Auto Jarov. Záleží co chceš kupovat, ale tam je hodně vozů po firmách které po 3 letech vyřadili z důvodu odpisů. Sice nemáš jistotu že s tím v té firmě nikdo nejezdil jako prase, ale máš jistotu že to bylo servisované alespoň ve značkovém servisu, většinou na Jarově. A hlavně je jistota že to nebylo dotažené jako vrak z Německa, máš jistotu že to není kradené.

      U svého pašíka jsem tam řešil reklamaci za několik aut, které jsme tam koupili pro firmu. Odešlo tlačítko na parking dva týdny po koupi, běžná závada na nových passatech. Přesto opravili. V praze asi nejlepší prodejna za mě.

      3A komentovat nebudu. Měl jsem odtamtud jedno auto, ach jak jsem byl blbej. Stočené, zbídačené … Stejní zloději jsou Auto ESA.

    • JMT  

      Prodavame pres Acka dost aut a nikdy jsem neobjevil ze by neco stocili nebo tak, vse bez problemu a jak jsem jiz mnohokrat psal, pokladam je za jeden z nejlepsich bazaru u nas. (a rozhodne si nemyslim ze v nemecku je nabidka o tolik lepsi a obchodnici o tolik ferovejsi) ostatne i do nemecka jsme naky ojetiny prodali… (bavim se o hromadnym fleetovym prodeji, ne jeden kousek po duchodci :-P)

    • frederick  

      Můj dobrý kamarád tam dělal prodejce a můžu ti říct, že stočené auta nevykupují ani neprodávají. Mají na to systém, který to ověří. Pokud chceš nějakou starou rachotinu za pár tisic, tak nečekej zázraky, ale pokud chceš třeba Octavku nebo neco podobnýho, určitě si vybereš…ale je to jak na kole, projet se s tim…protáhnout motor. Pořádně si všechno prohlídnout…

      • Necris  

        A teď tu o KajKujce plosííím. Kamrád je kecal. Všichni lžou ;)

    • zichis  

      si na netu dej vyhledat diskuze. Samý pozitivní ohlasy, namátkou http://fora.babinet.cz/viewtopic.php…

    • šimlos  

      Já bych šel spíš do bazarů patřící velkým servisům,třeba Auto Jarov na Praze 3. Prodávají hodně vozy,co tam lidi dali na protiúčet po pár letech provozu..

      • karliner  

        Někdo na to zase může odpovědět, že nechce vysloužilého služebáka, který má 90% kilometrů najetých poskoky po Praze a zbytek při závodění na D1, jde z ruky do ruky, je o třetinu dražší, než srovnatelná ojetina v jiném bazaru a její jediná konkurenční výhoda je, že počet uváděných najetých km je o trochu (možná..) pravděpodobnější…

        • Mastr  

          Vždy, když čtu takováto fora ,tak si vzpomenu na kamaráda, který natahal 100vky aut z Německa. Říkal, pokud chceš prodat ojeté auto musíš LHÁT a LHÁT a MASKOVAT a MASKOVAT :-))

          • karliner  

            S úspěchem se to rozšířilo i do prodeje kol.

          • Jizerkář  

            No a to je přesně důvod, proč dovoz aut z Německa klesá a naopak prodej aut v bazarech stoupá – tedy aut koupených v tuzemsku.

            Portože když to auto bylo koupený a servisovaný u českýho dealera, tak už není takový problém se u něj zastavit a kouknout u něj do počítače, jesli fakt dělali pravidelnej servis a jestli třeba neřešili bouračku nebo jinej problém :-(

            • miki  

              on je také jeden z důvodů dovezených aut to že vstoupila ekologická daň a nevyplatí se dovážet auta za mrzký peníz.Když jsem s kamarádem dovážel auta např ze Saska(část východního německa)tak se dovezlo auto za 500€ a další jsi dostal zadarmo např. stará Fiesta co tam byla za150– 200€ Ti dal jako bonus.On se zbaví vraku a tady musíš zaplatit eko daň.Dnes se tyto auta již nevozí-nevyplatí se to.

            • hony007  

              A nebo možná proto, že kvůli recesi spadly ceny aut na německou úroveň, takže už se to sem nevyplatí tahat (v takové míře).

              • miki  

                Když spočítáš co Tě stojí eko daň +přihlášení vozidlaa STK +nafta za dovoz a čas strávenej dovozem +cena za jakou to auto koupíš tak je to neprodejnej vrak!!.

          • yoggi  

            rozsirene uz vsade ( od elektra cez potraviny az po autobazar )

        • kolda  

          no, ja jsem bral 3 roky starou OCT po kolegovi z prace, kterej s tim jezdil velmi slusne, stav novyho auta,znal jsem veskerou servisni historii, cena srovnatelna s trhem. ale byla to prima nabidka skofinu.

          ale je fakt, ze od jinyho kolegy bych auto nechtel ani zadarmo.

          nejvetsi devizou u sluzebnich aut je, ze vis, po kom jsou.

          • karliner  

            Pokud bys změnil nejvetsi devizou u sluzebnich aut je, ze vis, po kom jsou na nejvetsi devizou u sluzebnich aut je, kdyz vis, po kom jsou bezvýhradně bych souhlasil.

            • madcat  

              Předpokládám, že myslel služební auto po kolegovi ze stejné firmy.

              Na druhou stranu u nás máme na firmě kolegů se služebákama poměrně dost, a stejně nevím, jak kdo jezdí jako prase nebo naopak šetrně… maximálně si udělám trochu obrázek jen podle toho, jak se kdo občas chlubí pokutama za rychlost…

              • kolda  

                tak ja mam v praci mimo jine na starosti fleet, takze prehled mam o vsech :)

            • kolda  

              on je problem, ze ty fakt dobry sluzebaky do bazaru nejdou.

              • karliner  

                a kruh se uzavřel ;-)

              • JSt  

                to neni az tak pravda. auto v dobrem stavu na novych gumach, s druhou sadou v kufru, cerstve vymenenem oleji, baterce, spojce atd. doveze do bazaru kompetentni osoba, ktera v tom samem aute v tu samou chvili po zaplaceni spravne nizke castky odjede k sobe domu ;-).

        • šimlos  

          Nemyslím služebáky ale auta po prvním majiteli,co to auto na Jarově koupil nový a prodal ho na protiúčet zase za nový..

          • ¨MZ  

            takových aut i na Jarově bude minimum, většina je určitě ukončený leasing. Což není ovšem žádná tragedie, tři roky staré auto se 150 000km rozhodně není zralé na sešrotování, to auto tady bude jezdit ještě za 10–15let. Při koupi je potřeba počítat s určitýma možnýma investicema, pořád to ale vyjde levněji, než koupit auto nové, protože propad ceny v prvních třech letech je hodně velký.

            • Martyss  

              Při koupi je potřeba počítat s určitýma možnýma investicema, pořád to ale vyjde levněji, než koupit auto nové, protože propad ceny v prvních třech letech je hodně velký.

              To samozřejmě zaleží, jak si ceníš nervů a svého času a kolik ročně jezdíš…

              • ¨MZ  

                Na mých 20 000km/rok si radši koupím ojetinu, než abych si koupil nové a za tři roky zjistil, že má auto poloviční hodnotu a prodělal jsem 250–300 000kč. To s tím fakt radši zajedu občas do servisu.

                Když koupím auto se 150 000km najetými, nechám si ho pět let, tak do těch 250 000km musí bez problémů vydržet, pak ho střelím a vezmu zase něco novějšího. Před lety jsem si nové auto kupoval, jezdilo celou dobu prakticky bez závad, ale ta ztráta hodnoty je šílená a nevyplatí se to.

                • Evilcleaner  

                  no jestli si někdo kupuje co tři roky nové auto, tak si myslím, že propad hodnoty ho nějak zvlášt nesere:-)

                  • mpIII  

                    Co tři roky se dnes kupují snad jenom manažerský služebáky na operák ne? A tam nějaký propad hodnoty se asi vážně neřeší :0) Navíc tam budou trochu jiný ceny při hromadných nákupech.

                • Martyss  

                  tři roky staré auto se 150 000km rozhodně není zralé na sešrotování, to auto tady bude jezdit ještě za 10–15let.

                  To s tím fakt radši zajedu občas do servisu.

                  Když koupím auto se 150 000km najetými, nechám si ho pět let, tak do těch 250 000km musí bez problémů vydržet, pak ho střelím a vezmu zase něco novějšího.

                  Si trošku protiřečíš. Čili tedy 7 let:-)

                  Ono nelze se na to dívat jenom finančně. Znám pár lidí, kteří po zjištějí jaký je voser (vyfiltrování havárek, počáteční servisní investice..atd.) koupě ojetého vozidla, tak prostě tu finanční ztrátu respektovalo. Neříkám, že ani jedna varianta je lepší. Každá řešení je lepší pro někoho jiného. Navíc moje životní zkušenost je, že se na to nelze dívat jenom přes finance, obzvlášť pokud jsi na autě třeba závislý.

                  • ¨MZ  

                    nerozumím, v čem bych si protiřečil. S autem nehodlám jezdit patnáct dvacet let, než se úplně rozpadne a pak teprve koupit další. Prostě budu tak pět let jezdit a když se mi bude líbit něco jiného, tak to koupím a třeba taky ne a stávající si nechám dýl. Vždyť auta vydrží strašně moc, viděl jsem v bazaru Fabii 1,2 HTP 40kW s najetými 410 000km, do republiky se tahají vysloužilé taxíky, které se stočí z 500 000km na 180 000km a laik to nepozná, koupí si to a jistě se mu to ihned nerozpadne.

                    Neříkám, že můj pohled je jediný správný, někdo finance neřeší a koupí si nové nebo k tomu má jiné důvody, proč ne. Já prostě půl milionu, abych si koupil nové auto, nemám, leasing se mi platit nechce, stejně by to vyšlo o další desetitisíce dráž, tak si koupím prakticky to samé auto, co se prodává nové v autosalonu, starší za méně než poloviční cenu, službu mi to udělá stejnou.

    • Bat1  

      Ahoj hele zcela uprimne a je mi jedno na ohlasy druhych zda mi bodou verit nebo ne,rikam.

      Po stredni skole tam sel pracovat kamarad,vydrzel tam delat rok a sam mi rikal ze by tam auto v zivote nekoupil. Lhani a papouskovani.

      Nechci Ackam skodit, ale podle toho co vypravel bych se na to vykaslal.

      • karliner  

        Asi bych tam taky auto nekupoval, ale selským rozumem mi přijde, že kdo umí dobře lhát o autech a ojebávat, tak si zařídí svůj bazar, takže v áčkách jsou buď nezkušení začátečníci nebo lemplové a tudíž je jejich lhaní snáze prohlédnutelné. A střepy se prodávají všude +/- stejné :-)

        • kolda  

          spis takhle – jestli mas rad sustaky s pruhama a zlaty retezy, zarid si svuj bazar

          • jestli ti vyhovuje poza napomadovanyho blbecka s vizitkou „managervykupu/ma­nager prodeje“, jdi do Acek :))
        • McBlacky  

          ono z podstaty věci. Auto se posere vždycky, záleží jak moc. Když je nové je to v rámci záruky, u starších to prostě majitel kousne. Ale jak koupí bazar, za všechno může bazarista. Zejména nejvíc naříkají kupci vozů pod 100tkč, kde se prostě s investicí počítat musí a to jak s prvotní po koupi, tak s následnými během dalšího provozu. Česká nátura by nejradši plnou palbu se slevou, lít do toho jen palivo a za tři roky prodat minimálně za stejnej peníz…

          • Kamikaze 591  

            Tak! Souhlas.

          • La Piér  

            Souhlas.

            Každý kupec ojetiny by měl počítat s okamžitým výdajem (nikoliv investicí) na opravy po koupi ve výši 10–20% kupní ceny, plus běžné provozní a servisní náklady dle najetých km/stáří vozu.

          • Lada,s  

            Hlavně spousta lidí si vůbec nenechává žádnou finanční rezervu. Vydají za auto poslední korunu, a pak se nemají ani na základní po-nákupní náklady. Přitom člověk by měl mít rezervu aspon 10% z kupni ceny

        • Bat1  

          Tady to bylo těší v tom, že on o autech ví celkem dost, jenže. Když musíš lhát že to není přetočený, že to je takové atd. tak to člověka přestane bavit. Jasný, musíš to chválit,máš za to peníze, když budeš říkat jak je to na prd, přetočený tacháč apod, tak si moc nevyděláš. Ačkum jsem „věřil“ všude reklamy jak to mají kontrolované atd, ale po vyprávění od kámoše jsem změnil názor a asi bych si od nich nic nekoupil nebo nevím.

    • funkatron  

      raz som chcel kupit auto z AAA, pretoze dali na net az neuveritelnu ponuku.

      Telefonicky som objednal obhliadku auta, dokonca mi auto doviezli z ineho bazaru.

      Tak mi v den obhliadky volali, ze maju auto pre mna pripravene na bazari, ze sa mozem dostavit.

      Ked som tam dorazil, tak o takom aute na danej pobocke ani nepoculi a po 10 minutach hladania v databaze, kde to auto vlastne je, mi bolo ozanemene, ze auto uz pred 3 dnami predali. (aj to si podla mna vymyslel pracovnik)

      Znamy, co kedysi v AAA pracoval, mi povedal, ze to su ich normalne finty…hodia na net auta, ktore ani nikdy nemali za vyborne ceny a potom na mieste ti povedia, ze uz je predane…a namotany clovek uz zacne pokukovat aj po inych a neraz kupi nieco, co ani vobec povodne nechcel.

      Najviac ma ale prekvapilo, ze mi po dvoch dnoch opat volali, ci som si bol dane auto kuknut a ci som sa rozhodol pre kupu. Chlapika som poslal do pi*i a do AAA som uz nikdy viac nevkrocil…

      • xshreck  

        „Chlapika som poslal do pi*i a do AAA som uz nikdy viac nevkrocil…“ to nééé to mě položilo :D:D

        • jakovitr  

          Ten kluk je fakt vtipnej…

          Ale vážně, tyhle velký bazary obměňujou auta ve velkým, áčka dennně prodaj a nebo koupěj asi 200 aut, Esa asi 50 aut apod, koukněte na data o jejich prodejích.

          A při týhle obměně je třeba jednat rychle, protože takový ty fakt pěkný auta se prodávaj skoro okamžitě. Třeba moje firemní Fabia TDi kombík stála v Aaa jen do do druhýho dne a hned byla pryč. Kámošův Chevrolet tam zahníval tři měsíce :-)

    • maajkee  

      Auto od AAA rozhodně a určitě nikdy, asi je to tím, že jsem měl tu možnost nahlédnout do kuchyně a že vím co pro Áčka za šrot vozil a vozí známej z pozahranic.

      Ale jedno se jim musí nechat, ze šrotu uměj udělat hezký auto a uměj ho i dobře prodat.

      • McBlacky  

        ne každý majitel se o svoje auto stará, takže ve výsledku je skoro jedno jestli to je naleštěná rachotina z rajchu, nebo x let neservisovaný auto z čech. A že takových jsou mraky.

        Já jako vodítko neberu ani rok, ani km, ani výbavu a historii a dokonce by mi nevadila bouračka (dobře opravená). Důležitý pro mě je vybrat auto, který má reference, že to je držák a nejběžnější závady jsou levný k opravě, případně nekritický pro provoz.

        • La Piér  

          Hm, tak dej vědět, až takový auto najdeš…

          • Kamikaze 591  

            Toyota corolla verso 2005.

            • La Piér  

              Bohužel není auto pro mne – je malinké a nemám rád nafouklé osobáky. Vnější rozměry zbytečně zvyšují spotřebu, ale vevnitř nenabízejí více využitelného místa. Nepotřebuju 20 cm prázdna nad hlavou, radši bych je měl kolem ramen nebo pro nohy.

        • oddie  

          Mně tedy bouračka do nosných částí, byť opravená sebelépe, vadí zcela zásadně a takové auto bych nekoupil ani za polovinu běžné ceny. Rok, historie a počet km (skutečný) pak je pro dost funkčních celků ukazatel poměrně významný a zanedbávat jej je hodně velká blbost.

          • La Piér  

            Přesně, jak píšeš. U větší bouračky nikdy nevíš, co se kdy kde objeví. A ignorování skutečného nájezdu může přijít pěkně draho v podobě nutnosti většího pravidelného servisu po 100/200/250 tis. km.

            • McBlacky  

              nikdy nevíš u ničeho. Pokud to je opraveno dobře, tj výměnou dílů ne vytahováním a rovnáním, moc toho k řešení není. Tedy oprava v autorizáku je jistota. Pokud to je z punk servisu z horní dolní stylem „nápravu dáme z vrakáče, prah řízneme a vyvaříme, tohle snad vydrží, atd“ ruce pochopitelně pryč.

              co se týče nájezdu, tak u benzínu bez turba (imho velmi rozumný kup v kategorii 6 a více let stáří) to až tak pravda není. Rozvody udělá každý rozumný člověk po koupi automaticky, dle systému buď komplet, nebo jen kladky, nebo jen napnutí.

              Tlumiče, gumy, výfukovou soustavu a brzdy lze zkontrolovat velmi snadno, konzultací v servisu odhalíš i stav čepů a stabilizátorů.

              Takže z větších věcí zbude spojka a alternátor, posilovač řízení-pumpa+těsnost, abs, případně další el systémy stabilizace a protiskluzu. Co se týče elektroniky, čím starší ojetina, tím větší otázka štěstí.

              vstřiky, palivová a vodní pumpa vydrží většinou dost stovek tisíc.

              potenciálně riziková je klimatizace/topení, ať už těsnost nebo kompresor, ale to může jít pryč i kolem 150 stejně jako držet 300.

              Kabeláž, filty, indukčka, náplně čekají po koupi 90% lidí to neřeším

              určitě jsem na kotel věcí zapomněl ale cílem není komplet přehled.

              • oddie  

                Oprava v „autorizáku“ (což je navíc už dávno nicneříkající označení díky aktuálnímu stavu blokové výjimky) je prdlajz a ne jistota. Nevím, jak si představuješ tu „výměnu dílů“, ale u nosných částí to nemá nikdy tu skladbu co z výroby. A ten výkřik „nápravu dáme z vrakáče“ je mimo mísu úplně, zaprvé coby výměnný díl uchycený na šroubech se opravy nosných částí nijak netýká, a za druhé si tyhle díly z vraků naprosto klidně kupují i leckteré tzv. „autorizáky“. Co se týče toho, jak která bouračka auto poznamená, kam až může zasáhnout a kde všude se to může projevit, měl jsem tu čest rozebrat vlastnoručně na kousky několik desítek různě bouraných aut, takže představu o tom mám víc než dobrou, a je to přesně ten důvod, proč říkám, že bourané auto nikdy. Jestli má ale někdo jiný názor, tím lépe, někomu se opravené bouračky prodat musí.

              • La Piér  

                Zapomněl, a na dost drahé věci, které je třeba kolem těch 200 tis. nezřídka potřeba řešit – za všechny např. dvojhmoťák.

                Navíc, ono to bohužel bývá tak, že auto drží drží a pak se začne postupně sypat jedna věc za druhou. Přitom stav auta (tedy ne jen najeté km) hrají zásadní roli.

                Tvá představa o opravě těžké bouračky je, mírně řečeno, velmi naivní.

                • Manas  

                  Dvouhmota mě asi bude brzo čekat, nemám z toho radost. Dvacet litrů jen díly … :-(

                  • ¨MZ  

                    nevím, na jaký auto to kupuješ, ale třeba na Octavku se nechá koupit už od 11 000kč. Radost bych z toho neměl, ale ty prachy se mi vrátí do roka na tom, co ušetřím na palivu oproti benzínu.

                    • Manas  

                      T4, 75kW

                    • La Piér  

                      I benzínové motory mívají dvojhmotu.

                      A to s tím ušetřením 11 tis. Kč za rok na palivu je velmi relativní a závislé na mnoha objektivních i subjektivních faktorech.

                      • ¨MZ  

                        V tom ušetření oproti benzínu mám vcelku jasno, s naftou jezdím za šest a ve stejném autě s benzínem by to pod osm nebylo. Krátké trasy, dálnice a rozhodně nejezdím na spotřebu. Při 20 000km za rok to dělá 14 000kč, což je za pět let a 100 000km 70 000kč. Tedy těch 70 000kč můžu v průběhu pěti let nastrkat do servisu motoru a pořád na tom budu stejně, jako bych jezdil s benzínem bez závad. Ještě podoknu, že bych auto s benzínovým motorem a stejnou výbavou jen těžko sehnal výrazně levněji.

                        • La Piér  

                          Tak ono stačí, aby tě za těch 5 let potkalo jednou čerpadlo a vstřiky a máš po 70 tisících… Nafta má taky dražší běžnou údržbu – častější výměnu oleje a filtru, palivový filtr, rychleji odcházejí přední tlumiče a pneu kvůli vyšší hmotnosti atd.

                          Ale jak jsem psal, ten bod, kdy se protne křivka nákladů na benzín vs naftu je jiná nejen u každého auta a motoru, ale i u shodného auta / motoru a jiných řidičů.

                          A to zatím mluvím jen o pohledu čistě přes peníze a neberu v potaz další faktory, které jsou také velmi individuální.

                          • miki  

                            Moje řeč :-))

                            Můj známý s mondeem :čerpadlo vstřiky +práce 67 tis a auto má stejnou prodejní hodnotu jak před opravou.

                            • La Piér  

                              Přesně tak. Když diesel, tak jedině nový a do 3–4 let (podle nájezdu) prodat.

                            • miki  

                              Do toho dal 2× za vodní pumpu 7 tis (první z kelly vydržěla 7 měsíců) 2× ložiska zadních kol (zase kelly ).Prostě někteří jsou nepoučitelní a chtějí ušetřit a takhle to dopadá.Vrazil do auta 100 tis a hodnota je 130tis.

                          • jIrI___  

                            U benzínu jsme mívali víc sjeté přední pneu, u dieselu teď bývají o chlup víc sjeté zadní pneu :-D. Je mi jasné, že to není motorem, ale vůbec netuším proč tomu tak je. Nenapadá někoho něco?

                            • McBlacky  

                              u stejnýho auta?

                              • jIrI___  

                                Pokaždé u jiného auta. Ale i tak mi to neleze do hlavy, jak můžu být víc sjeté zadní pneumatiky, když v podstatě nepřenáší žádný krouťák, brzdí slaběji než přední a s autem se nedriftuje :-D

                                • miki  

                                  geometrie,tlumiče by dělali jen vlnky na gumě.