• t100-CZ

    Zdravím místní bikery a také znalce aut,

    Rád bych od místních znalců a mechaniků dostal několik rad, osobních zkušeností ohledně výběru pro mě nového jinak ojetého vozu. Hlavně bych se rád dozvěděl jakou motorizaci nebrat a jaká je naopak spolehlivá.

    Co hledám:

    • Auto stáří do 5 let
    • Rodinné kombi
    • Výkon 80 kw a více, ale zase nepotřebuji žádnou stíhačku.
    • Nejlépe najeto do 100 tkm
    • Spolehlivé
    • Nereznoucí – doposud nám felicii tam mám ze rzi noční můru :)
    • Dosavadní roční nájezd 10 tkm – což je jasná volba benzínovýmotor, ale tíhnu spíše k naftovému. Navíc takto malý nájezd je dánhlavně tím, že na dovolené doposud jezdíme jiným vozem. Takže reálněroční nájezd by mohl být 15 – 17 tkm.
    • Rozumná cena servisu
    • Co nejmenší množství eko teroristických kurvítek
    • Cena ideálně 300 – 350 tisíc Kč.

    Seznam kandidátů – všechna kombi:

    • Škoda superbOdrazuje mě kritika snad všech nabízených motorizací .
    • Audi A4To samé jako superb. Hlasitá kritika nových koncernových motorů
    • Volvo V60O volvu toho moc nevím co se týče spolehlivosti. Asi hlavní adept
    • Mercedes C180Vysoká cena vs. vysoký nájezd km
    • Opel InsigniaOsobně proti Opelu nic nemám, ale znáte to scheisse opel

    Předem moc děkuji

    Anketa: Nejvíce vhodné auto pro mě?

    10x
    24%
    9x
    21%
    7x
    17%
    14x
    33%
    • Drobeczech  

      Mondeo nebo Passat se ti nelíbí?

      • t100-CZ  
        • Na Pasata jsem zapomněl, ale platí pro něj co A4 a superb :-)
        • Mondeo líbí moc zvenku, zato interiér uvnitř působí levně, podobnýkorejcům, což mě odpuzuje.
        • t100-CZ  

          Ještě jsem zapomněl na novou mazdu 6, ale to už je finančně jiný level…

        • MirosPikos  

          Mondeo nemá interiér zrovna namakanej, resp. celkově ford. Ale zase jejich podvozky, to je jiná písnička.

          • t100-CZ  

            Přesně, to je důvod proč je mondeo či focus předem vyřazen…

            • kubad  

              muheheh, takže radši naleštěnou bídu od mercedesu nebo Volva

              sorry ale za 300 bude Mondeo zdaleka v nejlepším stavu a nejlepší výbavou,

              jsou to solidní auta které nejsou předražené a celkem rychle strácí na ceně, takže se dá ojetina dobře koupit

              • MirosPikos  

                Někdo má hold radši naleštěnej interiér :)

              • t100-CZ  

                Nezlobte se, ale tohle ve mě budí hrůzu… Jinak proti fordu nic nemám.

                • sharkeeCZ  

                  Také mne od koupě Mondea odradil interiér. U Focusu to bylo ještě horší (první Focus). Podobně je na tom Opel.

                • Marskatin  

                  Ty budeš asi strašpytel :D

                • TJK  

                  to stribrne neni moc pekne… kolega ma brouseny hlinik a to vypada paradne… ale uprime jestli tvoje auto jezdi na to jak vypada palubka.. tak budiz je to tvoje volba…

                  uprime a bez urazky.. kdybys vybyral nove auto za plnou cenu pak tyhle starosti chapu… ale ty chces koupit kvalitni ojety vuz.. a tam by pro me osobne byl vzhled palubky to posledni co budu resit.. pro me by byla hlavni kvalita, jizda, poruchovost a uzitna hodnota…

                  • kubad  

                    +1

                  • smith22  

                    Možná s Kubadem rozumíte kolům ale o autech zřejmě víte s prominutím velké hovno :-).

                    Než doporučovat Forda to bych raději doporučil skočit ze skály. Fordy poslední roky plní bazary a jejich cena vzhledem ke stáří vozu je velice lákavá ale když se pak to krásné autíčko porouchá tak náhradní dily jsou oproti jiným značkám tak předražené, že bych to auto nechtěl ani zadarmo.

                    • TJK  

                      tak jo a ted tu o ty cerveny s kapucou… v mym okoli jezdi fordu dost na to abych moc dobre vedel jak jsou na tom se spolehlivosti a do servisu teda nejezdej :-)

                      • smith22  

                        Nebo se tím radši nechlubí :-). Neříkám, že Ford je totálně nespolehlivé auto. Spíše jsem měl na mysli ty drahé náhradní díly když už se něco posere.

                        • TJK  

                          jak se pohybuji dily vim.. neprijdou mi nijak vyrazne drazsi nez srovnatelna konkurence…

                          • lumyr  

                            asi tak, díly na fordy jsou o dost levnější než koncern a opel.. (víc porovnat neumím)

                            • oddie  

                              Podle mě ten, co píše o těch strašně drahých dílech, musel měnit (nebo někdo v okolí) vstřiky a čerpadlo na tom prvním nešťastném TDCI… Tehdy to navíc skoro nikdo neuměl a stálo to fakt raketu. Dnes už je to taky jinde.

                        • McBlacky  

                          nesmíš všechno hodnotit podle 1,6 nafty 70kw a 85kw, která se pravda ne úplně povedla.

                        • Danhill  

                          Nepřipadá mi, že by na Forda byli náhradní díly stejně drahý jako na medvěda :-)

                    • kesu  

                      Zrovna díly nemá Ford drahý. V průměru mi přijdou díly na Mondeo levnější než na Passata…

                    • Stingray  

                      Jakým fordem jezdíš?

                      • smith22  

                        Nejezdím Fordem. Ale mám kolem sebe 3 lidi, kteří už dali nemalé částky za náhradní díly. Jedná se o auta Ford Transit, Focus a Mondeo. No chválu na to moc nepějí. I mechanik zastával názor, že ojetinu Forda koupíš poměrně levně ale když se něco posere tak díly jsou dražší nežli např. u škodovky nebo VW.

                        A jestli tě zajímá čím jezdím tak můžeš hádat. Má to 4 kruhy.

                        • alinceb  

                          Hmm, zato když se ti něco posere na audině, tak je to oprava za pakatel…

                        • TJK  

                          jen pro predstavu… nova A6 3.0tdi

                          retez na rozvody v kuse skoro 2 metry… napinak velikosti skoro jako na 1.2 tsi.. na 60tis km zacina chrastit… a jeste tesne po zaruce … vymena v neautorizaku s original dilama a audi naradim cca 37tis material + prace (protoze motor ven) .. cena v autorizaku je 60+ … material je retez, napinak, vodici listy, + naplne motoru…

                          3 roky stary auto.. a neni to jeden kousek… tech aut se s tejnou zavadou uz se objevilo kvantum…

                          • jonti  

                            Stejne auto vstriky taky podobna palka, proto jsem do nej nakonec nesel. Nemam na banany.

                          • kesu  

                            Mimochodem to umí i 4,2FSI a tam to stojí teprve za to..

                            • TJK  

                              konstrukce rozumim proc je to udelane.. protoze se to tam jinak nevejde… ale napr. udelat na tom motoru cokoli ohledne obou turbodmychadel a pod… tak jde vzdy motor ven… vsechno je navesene vzdu u firewallu a proste bez toho abys to vyndal neudelas nic.. to neskutecne prodrazuje jakykoli servisni ukon…

                              • kesu  

                                Když jsem viděl co znamená měnit rozvody na Q7 tak jsem definitivně vypustil audi z hledáčku. Dát motor před přední nápravu je kravina, dolnit to rozvodama do palubky je extra bonus a nesmyslná složitost vůbec těch napínáků už je jen třešnička na dortu. V tomhle zlatej Mercedes.

                                • TJK  

                                  mergl neznam.. ale o tehle audi „vychytavce“ se basni vsude… to byl taky duvod proc vyrazuju A6.. i kdyz si motor na dilne vyndam sam.. tak na to seru :-DD

                                  • kesu  

                                    Já mám s A6 minulé generace něco najeto (3,0tdi klasika Slina na pružinách, Sline na vzduchu a Allroad) a na dálnici dobrý, ale koupil bych něco jinýho. Ten motor vepředu je nesmysl.

                                    Volil bych mezi MB-E (byť je to úplnej protiklad jakýkoliv sportovní jízdy) a nebo BMW 5 a to ji nemám rád.

                                    • mpIII  

                                      Nová ale už je snad někde trochu jinde, ne?

                                      • kesu  

                                        hele je to lepší, ale o dvě třídy rozhodně ne. Lepší zkušenost mám akorát s A7 BiTdi na Sline vzduchu a pořád je to stejný..

                                        5er je sice uvnitř fakt hnusný, interiér je v úrovni trojkový oktávky, až teda na měkčí plasty. Ale jezdí fakt líp. MB-E končí, ale auta s 300tkm nikde nevržou a jsou fakt pohodlný. Krom toho v lépe vybaveným éčku není v interiéru snad plastovýho nic oproti BMW..

                                        • mpIII  

                                          Nevím, já s novou nejel. A zkušenosti se starou s tebou taky nemůžu srovnávat (jel jsem jen 2.0 TDI 103kW s manuálem a pohonem na předek)… Jen jsem čekal, že s aktivním difem to někam posnuli, aspoň na úroveň 5ky s xDrivem.

                                          Já bych stejně musel skončit u A6 Allroad, protože BMW rozhodně ne kvůli interiéru a Mercedes E kvůli exteriéru. To co teď předvádějí za čínský design se mi ani trochu nelíbí (před FL hranaté se mi líbilo víc, ale je to jen můj názor).

                                          A nebo Jag. :0)

                                          • mr.antik  

                                            vaše starosti bych chtěl mít :-)

                                            • kesu  

                                              Tak lepší než vedle řešit na 40 000 příspěvků na téma Minion vs Onza vs Schwalbe:DDD

                                              • mr.antik  

                                                já nasedám do rezateho transita a řešim jestli bajk nebo silničku…

                                            • mpIII  

                                              Tak kesu si tyto úvahy dovolit může, já po kouknutí do peněženky musím uvažovat o 2–3 třídy níže. :0)

                                              Ale to přeci neznamená, že se nemůžu zajímat o něco jiného, ne? :0)

                                              • kesu  

                                                Úvahy jo, ale svoje auto mám o menší a na vyšší střední nedosahuju ani náhodou. A ani mi to nějak neva, stejnak s tím svezení není…

                                                • mpIII  

                                                  Mě to taky neva, živit bych to nechtěl. :0) Teď chodím pěšky a netrpělivě čekám na FIII Combi a zbytek neřeším. :0)

                                          • kesu  

                                            Jenže 2,0tdi jezdila úplně jinak, protože je fakt o dost lehčí na předku…

                                            Jinak rozhodně souhlas, Allroad byl suveréně nejlepší z A6 a pořád si myslím, že je to jedno z nejuniverzál­nějších aut a na delší cestování ideální auto. Jel jsem v tom na otočku cca 1400km (dva řidiči) a bylo to v pohodě. Ale na svezení se v Alpským pasu bych si to fakt nevzal:)

                                            • mpIII  

                                              To asi žádnou vyšší střední třídu, ne?

                                              K té 2.0TDI – na ježdění po dálnicích to bylo fajn auto (jen nebylo na okupování levého na DE dálnici). Co mě ale udivilo byla podivná disharmonie podvozku – předek docela tvrdý a zadek měkký… Ale taky to mělo dost nalítáno.

                                              Jinak allroad je podle mě stejně nejlepší auto na světě – odveze tě pohodlně, projedeš terénem, že se řada SUV musí stydět a nemáš jejich nevýhody. Naproti tomu RS6 mi moc smysl nedává, i když to musí být super svezení.

                          • smith22  

                            Přesně o tom mluvím – 3 roky staré auto – dnes ty auta nic nevydrží – I ta Audina šla s kvalitou dolů – všechno je to spotřebka.

                            O tebou popisované opravě vím taky své – je to na hovno. Naštěstí mam Audi u ktereho toto nemusim absolvovat.

                        • Stingray  

                          Jsem si to myslel :-) Já jezdil fordama právě proto, že je to cena/výkon dost dobrý. Asi mám kliku, ale nám se nikdy nic drahýho nepodělalo.

                        • zdenal8  

                          To se dalo čekat. Sem si všimnul, že Fordy většinou kritizujou lidi, co ho nikdy neměli a maji zaručené informace jenom z doslechu. Já osobně mám teď doma dva, předtím jsem měl dva Escorty. S touhle značkou jsem nikdy neměl problém. Pouze výměna oleje plus běžný spotřební materiál. Vše je to o přístupu majitele. Jak současného, tak u ojetiny i těch předchozích. Je jedno, co je to za značku auta.

                        • pepek  

                          Podívej se kde je Ford a kde Audi

                    • kubad  

                      a teď tu o karkulce ty chytráku

                    • MaPa  

                      :-D

                      Nejezte rajčata, jsou červený…

                    • Tehu  

                      absolutni souhlas… Ford jo, pominuli totalne otresny zpracovani interieru a toho kdyz se neco sebemensiho posere !!! Jedine cim by se dalo o nem uvazovat je velikost, protoze i malej focus combi je na sve vnejsi vystupovani opravdu uvnitr velkej. Ale ne za 300tis, kdyz forda tak koupit neco okolo 150ti a pocitat ze si neco spapne udrzba. Ze 300k spadne za 2roky klidne i na 150k !!! Proste Forda jedine jako firemni auto co bude zivit firma :-D

                      • Polka  

                        Co mate furt s tim interierem? Ja tam mam neco takovyho jak na fotce a uplne v poho, daleko lepsi nez co jsem videl ve skode, vw, o francouzich ani nemluve.

                        • karliner  

                          Tohle je ale tak 12 let starý Mondeo, ne? Nebo aspoň zhruba takhle vypadalo, když jsem ho měl..

                        • Tehu  

                          strasny materialy, zpracovani , cudliky jak z lega apod. :-D 2008 ma kamos a focusa combi 2007 ma mlada jako firemni.

                          • pepek  

                            No a ? Hlavně že to zahne tam, kam to pošleš, což ty jiné navrhované značky moc neumí.

                        • kolda  

                          peklo

                        • t100-CZ  

                          takovej obří volant má táta v Tranzitu :-)

                        • bluma  

                          Taky by mě to zajímalo. Nadávat na interiér ve Fordu může jedině někdo, kdo neseděl v Oktávce.

                    • oddie  

                      Ještě poznámka k tomu „Fordy poslední roky plní bazary“.

                      Ano, plní, protože se vrhli na velkou podporu prodeje firmám, takové Mondeo je velmi časté fleetové auto. A ty firmy si nechávají auta max 3–4 roky, a pak je obměňují, takže PROTO ty Fordy plní bazary. Od Fordu je to dobrý tah, protože firmy jsou zajímavější zákazník než soukromníci…

                      • alinceb  

                        Švagr teď bere nové Mondeo na roční operák (místo stávajícího Mondea 1.6 ECOboost, předtím Mondeo 2.0TDCi) a dostal takovou cenu, že to fakt nechápu. Bude ho to bez gum a pojištění stát jako moje Fabie s gumama a pojištěním…

                        • McBlacky  

                          to je kolik jestli to není tajný – na firmu nebo fyzická osoba?

                          • alinceb  

                            Firma, ale malá a jen jedno auto. Přesnou cenu si nepamatuju, ale tuším, že to bylo pod 8k. Možná, že je to tahle nabídka.

                            Jen pro zajímavost: Za mojí FII combi 1.2TSI 63kw Ambition Fresh Combi se servisem, gumama, DZ a POV (havárku máme firemní) platí firma 7,5k/měs..

                • Veprovak  

                  mondeo IV v kombiku, rv 2009, 2.0 TDCI, 103 kW, cca 160k km, vybava titanium, dotazeny z nemecka s natocenejma 110k km za 280 000 Kc. mam to cca 3 roky, v servisu zatim jen s olejem s cimz vzdy spojuji regeneraci DPF. jinou investici to doposud nepotrebovalo (tuk tuk do dreva). Interier s lestenym hlinikem se mi naopak libil, to co je na fotce vyse je bud spatna fotka nebo nejaka plastova shit verze. Dle servismana je tato verze motoru bezproblemova. na zaklade zkusenosti bych se nebal doporucit…

              • 159753  

                když dáváš do něčeho 300, tak si myslím, že by se ti to mělo líbit..

                kdž se ti to nebude líbit, nebudeš to mít rád a tím pádem ti to nebude dělat dobrou službu..!

                • kubad  

                  o tom žádná, ale určitě to stojí za zvážení jestli auto nemá jiné vyznamější plusy

              • Foose  

                muze byt v dobrem stavu ale je to strasne nudne auto. A 1,8 tdci je slaby motor na tak velke auto. Super je kazdopadne kufr, spousta veci se vleze i do hatchbacku (kolo nalezato a pod.).

                ted jsem vymenil za zminovany mercedes C a je to auto uplne jine, ridicsky skvele, zabavne a i po 200t km vypada to auto jako nove

                • Tehu  

                  do focusa se fejdou pekne nastojato samo bez predniho kola, jak treba do oktavky, tohle jim muze 5er i Eclasse zavidet :-( … 3lidi a fully neni problem!!!

                  • mr.antik  

                    Takže vlastně Transit je lepší než E-classe, to jsem potřeboval slyšet :-)

                    • kuto  

                      A víš, že takoví opravdu jsou? Patřím mezi ně. Nejde ani tak o technickou vyspělost nebo kvalitu. Jde hlavně o užitkovou hodnotu a praktičnost.

            • TJK  

              promin ale mas totalne pomotane priority :-D to co bys chtel za 350 nekoupis a to co bys mohlkoupit zase nechces.. ujasni si priority… v tuhle chvili kupujes lehce ojete ferrari a cenu oktavky…

              AD ford… Mondeo vychazi v porovnani se vsim vyz vyse jako nejlepsi kandidat na auto v pomeru cena/hodnota u takto ojeteho vozu…

          • Drobeczech  

            Já slyšel docela chválu na motory. Jinak auto nevlastním jezdím max. služební oktávkou.

            • MirosPikos  

              To nelze říct obecně, stejně tak jako u každý jiný automobilky. Některý motory jsou špička, jiný průměr. O všechny se musí člověk patřičně starat :)

          • TJK  

            presne… to co nabidne mondeo jizdni pohodou vnitrnim prostorem a ohlucnenim dorovna tak BMW E60/61 za uplne jine penize…

        • tomfree  

          Tohle je typický český zákazník,chce auto za mega,ale nesmí mít moc najeto,dobře vypadat,ať se dá machrovat v hospodě u piva,potom proč je každé auto po starším pánovi,co s ním jezdil jen o víkendu na výlet :-))

      • vendulka83  

        Passat je pěkné autíčko :)

    • Georrge  

      neni to volvo vevnitr o neco mensi, nez ty ostatni? Nebo si to jen pamatuju blbe?

      • t100-CZ  

        možná je, ale oproti felicii která doteď stačila to bude furt větší …

        • Georrge  

          z tehle bych bral volvo, pokud vyhovujou vnejsi i vnitrni rozmery. Jen si myslim, ze bude trochu drazsi nez ostatni. U mazdy 6 nevidim moc duvod, aby byla drazsi.

          • t100-CZ  

            Mazda 6 – nový model je asi od roku 2013. Nejlevnější bazar jsem našel 550 tisíc…

            • Georrge  

              nj to pak jo, jsem si myslel ze uz je ta posledni generace starsi… o motorech volvo jsem toho zatim moc neslysel, takze tady moc neporadim, spis by me samotneho zajimalo, jak si stoji.

            • cubas  

              No a proč ne benzinovou Mazdu 6 GH (model 2008–2013) 2.0 ?

              • t100-CZ  

                Ta je stále moc hezká. Jak je na tom se spolehlivostí? Který brát motor?

                Ale nová by byla nová ;-)

                • TJK  

                  ono moc vyber neni.. u dieselu 2.2 nebo pak sehnat benzinovou 2,5

                • cubas  

                  Můžu doporučit benzínový dvoulitr. Motor vcelku spolehlivý. Co je zajímavé – kolem 140 tisíc odešly obě přední ložiska (v rozmezí půl roku). Jinak absolutně bez problémů. Svezení slušný, prostor v kufru taky, spotřeba mezi 7–8 litry.

                  • t100-CZ  

                    Tak ono co si budeme říkat, 7–8 žere i felicie a svezení není . . .

                • tom xtr  

                  ad Mazda 6: jezdil jsem 5 let (benzin dvoulitr), doteď jezdí ve firmě, spolehlivé auto OK, funkčnost OK. Jediný problém byla konstrukční vada na karoserii, díky tomu prorezy kolem zadních blatníků na všech 3 těchto vozech ve firmě (byl to známý problém u více ročníků). Servis ve finále neuznal jako záruční opravy, čímž mě nasral, takže do firmy už nikdy další nekoupím, ale po pravdě jde spíš o emoce, samotný auta až na tento problém byla OK. Na můj vkus trochu vyšší spotřeba (8,8l průměr), ale nevím jak u dnešních motorizací.

                • tom xtr  

                  ad Mazda 6: jezdil jsem 5 let (benzin dvoulitr), doteď jezdí ve firmě, spolehlivé auto OK, funkčnost OK. Jediný problém byla konstrukční vada na karoserii, díky tomu prorezy kolem zadních blatníků na všech 3 těchto vozech ve firmě (byl to známý problém u více ročníků). Servis ve finále neuznal jako záruční opravy, čímž mě nasral, takže do firmy už nikdy další nekoupím, ale po pravdě jde spíš o emoce, samotný auta až na tento problém byla OK. Na můj vkus trochu vyšší spotřeba (8,8l průměr), ale nevím jak u dnešních motorizací.

          • t100-CZ  

            Jaký motor u Volva zvolit?

    • pocestny  

      Osobně bych šel radši do menšího novějšího auta velikosti a ceny Fábie kombi, než do naleštěné ojetiny v polovičce životnosti. Na dovolenou dáte na střechu střešní box a hotovo. Sice to auto nebude mít koule, ale třetinové roční náklady (amortizace, servis, pneu, pojistka,…). Pro mě je to prostě jenom auto.

      • oddie  

        V polovičce životnosti, jo? A kolik tak asi bývá, ta životnost?

        • pocestny  

          To je o úhlu pohledu, a každý to má jinak. Ale já osobně už desetiletá a starší auta považuju za víceméně popelnice.

          (Nehledě na rizika spojená s nákupem ojetin, jako třeba že mohou být, a dnes se dokonce říká, že ve většině případů jsou, stočená)

          • oddie  

            Ale tak samozřejmě že jsou to popelnice. Akorát řada z nich odvádí lepší službu než o dost novější popelnice…

          • Mr.Dan  

            Vzhledem k tomu, jaká byla kvalita výroby aut před 10–20 lety a jaká je v posledních letech, tak já naopak považuju za popelnice ty nový a zánovní vozy. Nemluvě o řidičskym zážitku (řídit většinu novejch aut je jak hrát videohru na konzoli)…

            • pocestny  

              To samé se říkalo před 10–20 lety, jak ta starší auta (tehdy mínus 10 let) byla kvalita…

              • oddie  

                Říkalo. A když se podíváme, co se v jaké době začalo používat, tak před těmi 20 lety to byla změna v konstrukci z měkkého celého předku do programovaných deformačních zón a za nimi tuhé části, což přineslo zásadní skok v pasivní bezpečnosti. Nastoupily první přímovstřikové turbodiesely (do osobáků), ať už TDI 66/81kW, tak první generace JTD a HDI (osmiventilových) běžně najíždí milión km bez generálky. Významně se zvýšila antikorozní ochrana. Takže v autech ± r. 2000 a 1980–90 byl zásadní rozdíl v tomto.

                No a dnes? Konstrukce už se nijak zásadně nezměnila, mění se hlavně „dyzajn“. Do motorů se začal cpát všelijaký problémový balast. Nejvíce změn je v různých serepetičkách typu displeje, přehrávače a podobných kravinách nesouvisejících s jízdou. No, pěkně děkuju za takový „pokrok“.

                • McBlacky  

                  odlehčování konstrukcí, sdružování dílů do větších celků a minimalizace povrchových úprav (tenčí vrstvy, jiné postupy,…) jsou další věci, který ve finále snižují životnost nebo komplikují náklady.

                • pocestny  

                  Co dnes? Podívej se na to z té časové perspektivy. Zanedlouho ty auta vyrobená před rokem 2005 stejně chcípnou. Až se bude psát rok 2025, na silnicích potkáš asi tak 40% aut vyrobených dnes (tj. vidím to tak na 40% zhruba 10 let starých aut). Uvidíš jen ty, které „to přežily“ a budou mít taky ty milionové nájezdy. Budou to prostě kusy, o které se někdo staral a servisoval je.

                  Ale všichni budou kdákat, jak to byla tehdy (r.v. 2015) super auta, a jak to dnes (r.v. 2025) stojí za prd…

                  Ani dneska nemají ta „včerejší“ auta milionový nájezd, aniž by je majitelé servisovali. Ale i přes všechnu péči, jsou to prostě hnusné staré rachotiny… A mít auto s „milionem najeto“ prostě není známka něčeho cool, nebo tak nějak.

                  To je asi fakt zbytečné tlachání. Tady kolega chce prostě naleštěnou ojetinu, kde hlavní roli hraje image něčeho na úrovni a vzhled palubovky. A tak uvažuje strašně moc lidí. A je mi do toho prd. Ale nešel bych do toho z finančních důvodů.

                  • oddie  

                    Mně je celkem šumák, co bude za 10 let, a stejně tak mi je šumák, zda je moje auto pro někoho „hnusná stará rachotina“. Hodnotím konstrukční záležitosti, protože je to tak trochu můj původní obor, hodnotím užitné vlastnosti a hodnotím, jak moc se to se*e a jak náročné je to řešit. A v tom jsou po té časové ose až dodnes hodně velké rozdíly, přičemž právě ty užitné hodnoty udělaly ten zásadní skok právě před 10–20 lety, a dnes roste spíš vycpávání aut zbytečnejma pí*ovinama a průserovost. To je hodně velký rozdíl.

                    Že za těch dalších 10, 20 let lidi stejně nebudou mít na výběr, protože většina starých aut stejně nepřežije a těm, které jo, zakáží nebo náležitě osolí provoz, je otázka úplně jiná. Kdo bude chtít jezdit, nebude mít na výběr a bude muset vysypat o to víc, protože auta budou zase o to víc spotřebák kup, použij a zahoď. Já zatím na výběr mám a právě proto mám tu „starou hnusnou rachotinu“, i přesto, že bych svoje auto ani vůbec mít nemusel, můžu mít na doma fungl novou služební oktávku, jenže v užitných vlastnostech je tam pro mě tak nebetyčný rozdíl, že děkuji, nechci, radši si co nejdéle nechám to MPVčko.

                • Pajas04  

                  Konstrukce se nezměnila v tomhle obecném pojetí (když uvedeš rovnou i diesely s CR), ale konstruktéři měli od té doby určitě plné ruce práce – do motorů šly DPF, významně se snížily emise, a to si vyžádalo velké množství úprav a vývoje. Jen to není tolik vidět.

                  • oddie  

                    Ano, to rozhodně měli. A koncovému uživateli to přineslo akorát víc problémů než užitku. A o tom přesně tam píšu taky.

                    • Pajas04  

                      Přínos koncovému uživateli z hlediska pohledu řidiče není žádný a je to akorát více problémů.

                      Přínos pro všechny ostatní lidi jsou nižší emise (méně jedovatých látek) – jojo, vím, že jsou tu ještě lodě, že CR diesely tvoří menší částice, které jsou o dost nebezpečnější a tak…ale stejně. Měl by se najít nějaký kompromis.

                      • lukas aka mitro  

                        Prinos DPF je v tom, ze na papire vypadaji emise lepsi…

                        • Pajas04  

                          Ale jo, z větší části je to na papíře…Protože to zachytne teď už nevím, tuším 5mikrometrů a větší, ne? Nebo prostě se měří, z hlediska emisí, kolik to zachytí částic, ale jen do určité velikosti a ty nejvíce nebezpečné (ty nejmenší) to nezachytí.

                          • lukas aka mitro  

                            Vsehcno vetsi nez nejakych tech 50 mikronu filtr chytne, vetsinu mensiho nechytne. Ty male castice jsou rpoblem, protoze je epitely dychacich cest moc nepochytaji. Navic behem regenerovani filtru dochazi ke vzysene produkci oxidu dusiku, ktery je (narozdil od CO2) pomerne dost jedovaty.

                            Navic filtr je proste prekazka v ceste plynu a jeho i drobne ucpani vede ke zhorseni ucinnosti a tim zvyseni emisi…

                            Nicmene, pokud se veme nove, trochu zajete auto s vsemi moznymi filtry, start-stop systemem audelaji se laboratorni testy, tak to vyjde hezky:)))

                            • Pajas04  

                              Ale vždyť to samé jsem napsal já :). Nehádám se :). Ale ten filtr je jemnější než 50mikronů a celkově šly NOx taky dolů díky recirkulaci (jojo, ta má zase jiné nevýhody).

                      • pepek  

                        Ty lodě, ty lodě – to je, zdá se, věčný urban legend. Je to napsaný uplně všude. (a taky Elvis prý ještě žije)

                • Dave-geo  

                  +1111.. přesně tak! :)

                  Na svoji 16 letou (a francouzskou!) popelnici nedám dopustit. Pořád ještě relativně jednoduchý auto bez blbostí (i když HDI).

                  Se spolehlivostí není problém ani po 16 letech (musíte se o ta auta trochu starat..) a pohodlím při jízdě se tomu dnešní nové plastové krámy stále nemohou rovnat..

                  • pepek  

                    Ale určitě nemáš obrovský displej, dírky na muziku všude a nespáruje se ti to s vůbec žádným telefonem. S takovým autem se nedá jezdit.

                    • mastihuba  

                      Se tesim az ti dojezdi fofo a budes pred volbou nove kary. :)

                      • pepek  

                        To už budou povoleny jen auta, poháněná hnědým uhlím. Takže volba bude: šalinkarta zadarmo.

                  • oddie  

                    Já s tou popelnicí právě jedu z hor, čtu to v motorestu u Mnichova :)

          • kolda  

            to nesmíš řešit, Oddie je známý milovník starých popelnic (myslím tím samozřejmě auta :) )

            • oddie  

              No, ve skutečnosti nejsem, i ty staré popelnice jsou mi buřt :)

              Milovník jsem tak maximálně courání po lese…

          • smith22  

            To je další solidní volovina! Spousta jak ty sám píšeš těch desetiletých a i starších aut když jsou sehnané v solidním stavu je kolikrát lepší volbou než ty dnes vyráběné totální spotřebky, které vydrží 3–4 roky a pak do toho jen sypeš prachy za opravy. Dnes se vyrábí jeden model za druhým a pak to tak všechno vypadá. Stačí se jen podívat kolik verzí Oktávek už je nebo Golfů – to je katastrofa. Pořad nové a nové řady. Na jednu stranu dobré, že i mladý člověk si dnes po pár výplatách může koupit relativně slušné auto a ne jako kdysi Š120 ale ta výdrž a kvalita už dávno není co bývala. Teď neberte do kontextu Š120 a kvalitu a výdrž! To byly solidní zdrapy oproti tehdejší německé výrobě :-).

            • McBlacky  

              akorát mi není jasný kde ten mladý člověk po pár výplatách má čtvrt mega ;)

              když se mrkneš na platy absolventů tak teda z toho ušetřit na nový auto mi přijde celkem honička i ze zázemí mamahotelu

              • scret  

                zrejme se pohybuje v jinych sferach:))

              • smith22  

                A kdo tady mluví o čtvrt milionu nebo o novém autu? Zřejmě jen ty, že ano? Myslel jsem to tak, že dříve toho moc na výběr nebylo – samej zdrap tipu š120, žigul, když se zadařilo tak favorit ale v porovnáním dnešní nabídky ojetin mají mladí daleko větší výběr a hlavně vybavenost aut a komfort je úplně někde jinde než kdysi – ale to je dáno i dobou samozřejmě.

            • Drobeczech  

              Tak za dvacet let udělala Škodovka 3 verze Oktávek, to není moc.

              • smith22  

                To nepočítáš ale facelifty. Možná je to stejná řada ale díky těm pár změnám je už za jiné peníze. Tudíž předchozí verze jdou finančně dolů.

            • pocestny  

              Způsob, jakým mladý člověk sežene čtvrt mega, je jeho vlastní problém.

              Ale povídání o tom, jak je výhodnější koupit „solidní desetileté auto“ než dnes vyrobenou „totální spotřebku“, to už je fakt jako o té karkulce…

              • smith22  

                Tak si přečti ještě o smolíčkovi.

                Jdou sehnat desetiletá auta jako nová. Jen to chce trpělivě a delší dobu hledat a nekupovat hned ty první hujdy, které si najdete na sautu někde z ČR. A u značek jako BMW, Audi atd. jsou s vývojem pořád daleko vepředu než u jiných krámů. Teď jsem měl možnost vidět Pětkového Bavoráka 2004 – výbava až neskutečná ve srovnání třeba s jen pár let starýma škodovkama. A o tom mluvím – radši půjdu do totálně zachovalého staršího němce než do nějakého nového křápu z francie, italie či nějakého shitu z východu a ani do té Oktávky bych nešel. Komfot, ergonomie, kvalita zpracování bude pořád lepší u toho BMW.

                Ale to je zbytečné vysvětlovat. Ať si každý dělá jak uzná za vhodné a kupuje třeba fungl nová auta u kterých ihned po koupi ztratí hodnotu, které to auto mělo.

                A zajeďte si někam do servisu a zeptejte se zkušeného mechanika jak jak jsou na tom s kvalitou dnešní nové vyrobené auta.

                • pocestny  

                  Tvoje pohádka o smolíckovi byla skvela. Ale náklady na provoz u 10let starého auta vyssi tridy za 300.000 jsou nekde jinde nez nove mensi auto za 300.000. To proste neochcijes.

                  Nove je proste nove, je to v zaruce, a i pozdeji veškeré opravy jsou u malých aut levnější. A nejezdis v starym srotu na který není spoleh, kde musíš furt neco resit (a nebo neresis protože by opravy staly balík).

                  Jenže hromada lidí prostě chce („potřebuje“) z různých důvodů dražší auto. Okay…

                • pocestny  

                  Jaké budou náklady na provoz toho petkoveho bavoraka r.v. 2004 ode dneska do roku 2025?

                • TomasHrdy  

                  mno já bych řek, že záleží na nájezdu. Pokud někdo jezdí denně 100 km a víc tak je rozhodně lepší nové auto, kde nemusíš řešit jestli zůstaneš někde stát. Pokud někdo najezdí do 10 000 km ročně tak bych se nebál koupit starší. Proto je nejlepší mít dvě auta – jedno nové a druhé starší ;o).

                  • Ossis  

                    Tak 100km a víc denně bych ve fobii fakt nechtěl dávat… Ani v rapidu :-D. Ať by to bylo sebenovejsi.

                    Ostatně by mě zajímalo, co se na takové 10let staré benzínové atmosféře s řetězem může zásadně vysypat? Když to srovnám se současnou oturbenou produkci se vstriky, dpf apod…

      • t100-CZ  

        Něco na tom je, ale prostě se nemohu sžít s tím , že dám 300 000 a mám fábii. Jako to si popravdě raději nechám felicii a dám x tisíc do oprav a za zbytek pojedu na cestu okolo světa :-)

        • pocestny  

          Mě je to vcelku jedno, je to tvoje volba. Klidně si kup navoněnou ojetinu, když ti to vyhovuje. Ostatně, úplně stejně se rozhodujou tisíce jiných chlapů, jako ty (včetně třeba mýho bráchy).

          Čistě teoreticky, za 300.000 máš tu Fábii skoro nebo úplně novou. Kdybys měnil 10 let stará auta za nová (zůstatková hodnota bude i u toto Superbu pakatel, neřešme): Na rozdíl od pěti let od 5leté ojetiny, bys tu Fábii používal deset let. Takže jen roční amortizace těch 300hadrů je poloviční. A servis první roky skoro zadarmo. Máš jistotu, že to nikdo neboural, že při nehodě zafungujou airbagy, pásy, deformační zóny, a taky jistotu že nebudeš hned za desítky tisíc měnit součástky (kdyby jo, tak máš záruku), pozáruční servis je u Fábie taky skoro zadarmo. Atd.

          • kolda  

            možná jsem rozmazlenej, ale na delší cesty typu dovolená bych taky nechtěl jezdit malým autem typu Fabie. to jsou primárně auta do města a kratší cesty.

            • pocestny  

              Jistě že jsou primárně určena na kratší cesty atp. ale službu ti odvedou. A na dovču (1000km+ v jednom směru) jedeš často? (a taky jsi trochu rozmazlenej) ;)

              • kolda  

                máš pravdu. malý auto do města a velký na dovču vidím jako správné řešení :D

                • mr.antik  

                  2 auta při menším nájezdu jsou celkem drahej špás… a nemyslim že velký auto užije někdo jen týden v roce, takže stejně to je nějaký kompromis

                  • kolda  

                    příště přidám ještě jeden smajlík.

                    • pocestny  

                      Já jsem samozřejmě nemluvil o dvou autech. Jsem toho názoru jako sharkee, že netřeba velkou káru na jednu dovču do chorvatska, a při nájezdu 10.000–15.000 ročně už vůbec ne.

            • sharkeeCZ  

              A není jednodušší mít auto vybrané podle 95% nájezdu, než kvůli jedné cesty na dovolenou? A na tu dovču si klidně půjčit něco většího?

            • alinceb  

              Jsi rozmazlenej správně. Už otočka do Alp je ve fábii očistec na záda a když nemá tempomat, tak i na nohy…

              • Fidži_CZ  

                Nepovídej… a kolik měříš? Já byl včera ve 4 s Polem na 600km otočku v Alpách. A že by nás něco bolelo, tak to ani omylem…

                • TJK  

                  to ze si uzivas takovyhle sebemrskacstvi ok.. ale jet tohle na otocku touhle starou vranou je ocistec a tecka… sam.. natoz ve 4

                  • Fidži_CZ  

                    OK, na tvou radu si teda příště vezmu Land Cruisera, abych si to užil. Chudák musel zůstat doma, já blbec :-D

                    • Fidži_CZ  

                      Počkat, ona ta spolehlivá Toyota je vlastně zase v servisu, tak nic no :(

                    • TJK  

                      pro me za me si jezdi cim chces.. ja ti jen rikam ze ja bych tam timhle rozhodne nejel ani za nic

                      • Fidži_CZ  

                        A co je vlastně pro tebe adekvátní auto?

                        • TJK  

                          na takovyhle cestovani alespon neco velikosti velikosti oktavky a ne 15let stary…

                          • Fidži_CZ  

                            15 let starý znamená, že je automaticky špatný? Zajímavá úvaha.

                            • TJK  

                              s tebou musi byt super diskuze jestli takhle prekrucujes vsechno co ti nekdo rekne :-)

                              tak jinak

                              15 let stary polo pro me neni ani v nejlepsim technickym stavu auto kterym bych chtel jet tak daleko jako je 600 a 600km.. ze to dojede vpohode to klidne dojede i 10× .. ale proste bych tam tim jet nechtel.. mam urcitej standard pohodli a to tohle auto nesplnuje :-)

                              jen abys nerekl

                              2 roky jsem denne jezdil 30 let. starou Ackovou omegou s najezde 380 tis/km a tech 20 a 20 km je to pohoda.. ale na dalku bych tim taky nikam nejel a to byla extreme pohodlna

                              • Fidži_CZ  

                                Ale prd překrucuju, jen se tě ptám, tatare :))

                                • TJK  

                                  hele ubrzdi ty kone, ja se s tebou bavim slusne tak si tatara laskave nech pro nekoho jinyho kdo ti tyhle frajersky manyry zere… ok?!

                                  • Fidži_CZ  

                                    Já to myslel dobře. s tebou musi byt super diskuze jestli takhle prekrucujes vsechno co ti nekdo rekne :-)

                                    • TJK  

                                      je mi to jasny… okej :)

                                    • Fran-tic  

                                      ale má pravdu, taky jsem jel s yarisem na větší trip po slovensku ve trojko a prostě ty menší auta jsou přemisťovače. jel jsem s ním jen proto, že jiné nemám a doveze mě tam. Kdybych měl na výběr, tak taky nejedu 10 let starým autem ale něčím jiným :)

                                • Drobeczech  

                                  V tomhle má pravdu, s novějším autem máš o něco větší jistotu když jedeš na delší cestu.

                              • alinceb  

                                Ale s 12 let starým Avensisem jsi jel a jak sis chrochtal…:D

                • jIrI___  

                  Peklo, to by většina nezvládla.

                • alinceb  

                  To není vůbec o tom, kolik kdo měří. Rozměrově s FII nemám vůbec problém (sedačku mám úplně dole a stejně jezdíme většinou ve 2). Problém je jinde. Standardní FII (ne RS) má poměrně dost nepohodlné sedačky. Co se týká nohou, tak při dálniční rychlosti 140km/h máš pravou na plynu tak blbě vytočenou, že to prostě 300km po dálnici nejde vydržet (řeším to podložením paty nebo střídáním nohou na plynu – ani jedno není úplně bezpečné). S tempomatem je to samozřejmě o něčem jiném…

                  • karliner  

                    Podložení paty je strýcova rada?

                    • alinceb  

                      Jak bys to řešil ty, chytráku?

                      • karliner  

                        Já se jen ptám. Zaplaťpámbu si v autě nemusím strkat špalek pod nohu.

                        • alinceb  

                          Takže nevyřešil, tak nemudruj…

                          • karliner  

                            Z tvé vzteklé reakce odhaduji, že to bude strýcorada :-DDD

                            • alinceb  

                              Odhaduješ zcela špatně. I když pro tebe je spíš důležité, že si zas můžeš naleštit svoje trolí ego narážkou na mě, že? ;)

                              • karliner  

                                Jen nekecej. Podložit si nohu špalkem je ze stejného ranku rad, jako legenda o +15km/h v zatáčce, když máš auto na hliníkovejch kolech.

                                Anebo jsi na to přišel sám a je to s tebou ještě horší, než si všichni myslí :-)))

                                • alinceb  

                                  Začínáme se zacyklovat: Jak bys to řešil ty, chytráku?

                                  PS: O špalku tu mluvíš jen ty a navíc to nikomu neradím, jen říkám, že mám tenhle problém.

                                  • karliner  

                                    Montáž tempomatu? Uznávám, že to není tak efektní jako špalek pod nohou nebo levá noha na plynu, ale asi bych se orientoval tímhle směrem.

                                    • alinceb  

                                      Ano, i tohle řešení mě napadlo, ale asi uznáš, že montovat něco dodatečně do auta z operativního leasingu je dost velký problém. Být to moje auto a nebo mít možnost si ho navolit, tak tam ten tempomat už dávno mám…

                                    • McBlacky  

                                      do Fabie jediný možný řešení, jezdil jsem víc s I i II a opačný problém – s mojí extra délkou nohy mám kotník tak zalomený že po 100km to už nedávám. Ve spojení s otlakem kolena od středovky tenhle rozměr prostoru pro řidiče přenechám někomu kompaktnějšímu ;)

                                      • alinceb  

                                        Mám ten samej problém. Ještě by bylo řešení jen celou dobu na 4 se sešlápnutým pedálem, ale nevím, co by na to řekl motor…:D

                                        • McBlacky  

                                          řekl by pápá :)

                                        • nitraq  

                                          Se zeptej lukase mitro, ten umí hezky vyjádřit pocity namáhanej součástek:))

                                        • mr.antik  

                                          no a nešlo by tam vyměnit nějakou pružinu v tom pedálu? Mě přijde že snad všecky škodovky na pedály šíleně tuhý pružiny

                                          • jonti  

                                            Je tam už elektronický plyn? Jestli ne, tak nejspíš to má i praktický důvod.

                                          • alinceb  

                                            Problém není v pružině, ale v dávkování plynu a polože pedálu. Na 5 máš od 110–140km/h nohu strašně zvrácenou nahoru a při delší jízdě je to fest nepříjemné…

                                          • lukas aka mitro  

                                            Co o plyn oprit kostatko a na nej si polozit ruku?

                                            • alinceb  

                                              Myslím, že moje řešení jsi povýšil na úplně jinej level…:D

                                              • lukas aka mitro  

                                                Nektere V3S mely rucni plyn:)

                                                • alinceb  

                                                  Já to viděl dodělané i ve staré Liazce 110. Řidič-majitel nechtěl furt šlapat na plyn, tak si na něj přidělal hydraulickej váleček s regulací tlaku na volantu…:D

                                                • hony007  

                                                  To i leckterý auto pro postižený…

                                                • mr.antik  

                                                  Jo, to bych bral, nechápu proč se to nedělá, socka verze tempomatu.

                                                  • alinceb  

                                                    On tempomat stojí pár korun. Dodatečná montáž do FII je za 9k. V základu určitě ještě míň…

                                                  • McBlacky  

                                                    celkem vejvar na to že páčka stojí 1300kč cca a většina aut je na to ready z výroby.

                                                  • alinceb  

                                                    Nj, co naděláš. Takhle mi to nacenili v Autotrendu…

                                                  • McBlacky  

                                                    nj já ted dával novou páčku, tak mě až překvapilo jak je levná. Bohužel koncernový řešení používá spínače tlačítek tempomatu který se po čase unaví a musíš dát novou páčku :(

                                            • prodi  

                                              A co blonďaté koťatko a …? :)

                                              • alinceb  

                                                Jako že by měla hlavu v klíně a rukou mačkala plyn? To by asi šlo…:D

                                                • lukas aka mitro  

                                                  „přidej, přidej“

                                                  heeeeeeeeeeee­eeeeeeeeeeeee­eeennnnn!

                                                • prodi  

                                                  Tak nějak:)

                                                  • alinceb  

                                                    No muselo by se to vyzkoušet. řidič by asi musel sedět hodně u dveří, aby jí rameno vyšlo až za středový panel…

                                                  • prodi  

                                                    Tak třeba v Range Roveru sedís celkem u dveří, takže tam by to šlo. Je vidět, ze jsou to auta pro znalce a labuzniky:)

                                                  • alinceb  

                                                    Já to slyšel spíš o Defíku…

                                                  • prodi  

                                                    U Defiku je ten posed už hodné extrémní, to je fakt

                                  • roman 3D  

                                    to se pak není třeba divit když nevyježdění jedinci nevědí jak položit nohu na pedál, potom jsou z toho ty bouračky na silnicích, navíc když se to všechno pěkně spojí se strejdovou legendární legendou o elektronech:-)

                                    • alinceb  

                                      Nepřiprcávej karlinerovi ty vychlastanej losere…

                                      • roman 3D  

                                        jsem skoro abstinent:-)

                                        • alinceb  

                                          Však s kamennýma játrama to jde těžko. Tak teď už zbývají jen prášky, co?

                                          • roman 3D  

                                            slabota anální alpinisto, jdu na kolo a pozdravuj strejdu:-)

                                            • alinceb  

                                              Tvoje obsese mou osobou je tady na fóru už každému jasná. Asi ses do mě zamiloval a nevíš, jak to říct, co? Bohužel pro tebe nejsem na kluky, tak si najdi nějakej novej idol…;)

                                              • karliner  

                                                Není to vzájemný? :-D

                                                • alinceb  

                                                  Vypadá to tak? Já snad někdo pořád toho ovčího krypla zmiňuju nebo na něj nějak reaguju? Nemám potřebu se navážet do mentálně retardovaných, tak si ho nevšímám. Teda dokud si nezačne všímat on mě. A on to nevydrží, protože je magor a mnou posedlej…

                      • oddie  

                        Já bych to řešil pořízením úplně jiného auta :P

                  • kolda  

                    tak kdo by se štrachal s fábkou 300 km po dálnici :)

                  • Polka  

                    Stejnej problem mam s nohou v mondeu, zkousel jsem nastavovat sedacku vselijak, ale nepomohlo. Zas ale loni me po takove jizde prestaly rychle bolet z kola nohy :-)

                  • mpIII  

                    FIII má standardní sedačky mnohem lepší (širší a delší sedák, sedíš v sedačce, nikoliv na sedačce jako u FII), sportovní sedačky jsou ještě lepší. :0)

        • gerrard  

          Pod 300 ma ted manzelka novou Merivu od Opla. Sice se zakladnim motorem, ale jinak plnou nesmyslu a vychytavek s prekvapive velkym prostorem vevnitr, za ty prachy me to prijde jako super pomer cena vykon.

      • Mr.Dan  

        A já zas osobně do staršího ale mnohem hodnotnějšího vozu za zlomek ceny toho, co chce tazatel utratit. Taky názor, že áno..

      • TJK  

        mno…

        mondeo s najezdem 122tis km

        originalni podvozek, menene zadni kotouce a ted uhnil jeden drzak zadniho dilu tlumice… za 4,5 roku provoze bez jedine zavady… nebo vymeny cehokoli krom oleje a filtru…

        kde mas tu pulku zivotnosti?

        • pocestny  

          Typický názor „do servisu nedávám ani korunu, ale rozhodně nejezdím v popelnici“. To je zase o úhlu pohledu, že…

    • oddie  

      Hezky protichůdné požadavky :D

      • t100-CZ  

        tak asi každý by chtěl levné, spolehlivé, jezdící nejlépe za 1litr, super výkonné auto :-)

        • oddie  

          Já ani ne. Spíš nechápu nesmyslné požadavky typu do 5 let stáří (proč zrovna do 5 let???), do 100tis najeto, ale hlavně bez ekokurvítek a s co nejlevnějším servisem. Do toho mixáž hospodských „mouder“ typu scheisse opel okořeněné blábolem „znáte to“ (ne, neznáme). Super způsob, jak akorát vyhodit prachy, s takovouhle kombinací.

          • t100-CZ  

            Právě že vyhodit peníze nechci tak si nechám poradit a třeba z nějakého požadavku uberu, což bude více méně nutnost. Jinak 100 000km/5let je má osobní hranice kdy by ještě nemuselo být auto dokurvené. I když věřím, že nějaké 10 let staré auto na tom může být lépe než 2 roky staré…

            • pocestny  

              Tak jak jsi to napsal: Ono ještě nebude úplně dokujvené, ono se to pak teprve začíná kujvit.

            • oddie  

              To klidně může. Protože jsou rozdíly jak mezi jednotlivými auty, tak i v tom, jak s nimi kdo jezdil. A taky v tom, jak jsou která auta řešitelná…

              Pokud jezdíš 10tis km ročně a plánuješ jezdit třeba i neskutečných 17tis ročně, tak je požadavek na max 100tis km nesmysl, protože s tímhle nájezdem stejně nestihneš auto ojet. Např.

    • tpm_slee  

      Když jsem před 5 lety kupoval auto, měl jsme prakticky totožné požadavky. Za tu dobu co jsme si prošel jsme získal několik celkem drahých zkušeností.

      Z nabízených možností bych nevybral ani jeden, jedná se o drahá auta vyšší kategorie= drahý servis a díly. Volil bych kombíka z nižší třídy s plnější výbavou. Nebral bych naftu neb EGR ventil a DPF filtr bude třeba dřív nebo později zlobit a nutno řešit opravami v řádu desetitisíců. V ideálním případě zvolit i něco bez turba jen v atmosférickém provedení.

      Alfa oa mega bude vůbec koupě, protože toto rozmezí je naprosto ideální pro stáčení kilometrů apod..

      Pevné nervy při výběru.

    • roman 3D  

      hlavně aby to mělo elektrony, hned můžeš střihat zatáčky o 15 km rychleji než na plecháčích. Zdroj: Alincebův strejda

      • Drobeczech  

        Což elektrony ale polepy s plameny. To přídá 20 koní na výkonu a nejlépe křídlo dozadu, to bude mít přítlak jak Formule 1.

        • karliner  

          nesmí se zapomínat na rychlé pruhy…

          • Drobeczech  

            Rychlé pruhy fungují. Teď jsem vyměnil pláště na silničce za pláště s závodníma vlajkama a jezdím mnohem rychleji.

    • Vendys76  

      Ahoj,

      sice hledáš rodinné combi, ale bejt tebou, tak do svého výběru taky zařadím kategorii SUV. Mluvím z vlastní zkušenosti, měl jsem několik combíků (Octávka, VW, Audi). Teď mám Hondu CRV, 2.2iCTDI (motor si vyvinula sama Honda a získal za něj ocenění, nejedná se o motor nějakého koncernu). Je to nenáročný prostorný spolehlivý auto se spotřebou srovnatelnou jako rod. combi. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit. Japonci při výrobě prostě přemejšlej…

      • Georrge  

        motory má sice honda supr, ale v čem že je ta výhoda SUV?

        • Vendys76  

          jen z hlavy pár výhod:

          • je vyšší (vyšším lidem se lépe nasedá/vysedá)
          • z vyššího auta je lepší přehled
          • náhod 4×4 nebo alespoň Haldex (variabilní pohon přední x zadnínáprava)
          • podvozek dimenzovaný i na polní cesty (vyšší světlost, většíodolnost)
          • komfortnější podvozek
          • vychytávky směrem do praktičnosti vozu (např. posuvné a sklopné zadnísedačky – pohodlí cestujících vzadu)
          • kolda  

            s tím odolným podvozkem bych byl u SUV opatrnej :)a posuvné zadní sedačky mělo CRV jen do r.2010 (jako snad jediné SUV)

          • McBlacky  

            4×4 jak kde ;)

            aktuální test

            • Vendys76  

              Není test jako test. Jako uživatel (cca po 2 letech) bych se přikláněl spíš k tomuhle

              http://www.auto.cz/…-ctdi-2–1479

              Obliba SUV jako kategorie je poslední dobou znát a nelze jí přehlídnout. Sám jsem si na SUV udělal svůj názor a další auto pro mne bude opět SUV. Je to prostě víc univerzálnější auto. Pokud chce někdo pracanta, pro rodinu, pak SUV. Pokud chce někdo závodit, pak něco sportovnějšího – třeba i zadokolku.

              • t100-CZ  

                SUV je pěkné, ale má představa o autě je prostě větší kombi. . .

            • kolda  

              prostě jedině Subaru :)

              • McBlacky  

                na jako překvapilo mě to, že se auto nerozjede když má jednu nápravu nebo jednu stranu ve vzduchu :/ To že ji nepřipojí aby ti pomohl při kalupu to v rodiným suv kousneš, ale že tě nevytáhne když někam zajedeš :/

                • kolda  

                  jestli nedostali k testu předokolku :)

                • kesu  

                  To je velkej problém všech 4kolek s obyčejným mezinápravovým diferenciálem.

                  Obecně pohony 4×4 se dělí podle toho, jestli mají mezinápravovou spojku nebo dif. Specielní kategorií jsou diferenciály s omezenou svorností.

                  Klasicky mezinápravovou spojku mají offroady (Hilux, Patrol). Výhodou je stálé rozložení sil bez závislosti na odlehčení kol. Problém je, že se zapnutým pohonem dochází při jízdě na pevném podkladu k namáhání pohonu (přední a zadní kola nejedou stejnou dráhu a nápravové dify to tedy úplně neřeší) a pak to blbě zatáčí. Na jiný než offroad terén je to nevhodné.

                  Variantou jsou ovládané spojky ať už elektromagneticky nebo mechanicky. To je třeba Haldex a nebo systém v SX4. Problémem je, že se spojky v určitých okamžicích odpojují a mění se za jízdy vlastnosti. Příkladem je haldex v zatáčce na hraně adheze, když sudáš nohu z plynu, auto přejde na předokolku a je poměrně blbě čitelný. Zase naopak elektronika dokáže spojku zavřít a dosáhnout dělení výkonu 50:50 bez závislosti na zatížení. Tedy dá se říci, že ve velmi specifických podmínkách vyjede Haldex víc než některý 4×4 Subaru. Ale to platí jen pro některý modely a myslím pouze v automatu.

                  Poslední varianta je klasickej mezinápravovej Dif. Pokud nemá omezenou svornost (Torsen, některý Subaru, některy Lancery atd) tak při odlehčení jedné nápravy dojde k zastavení náhonu na tu druhou. Některý SUV nabízejí za příplatek uzávěry mezinápravovýho difu a zadního. Tuším ML, Tuareg Xmotion, RRS a RR.

                  Dost do toho celku zasahujou ale nápravový diferenciály. Pokud se auto bez samosvornýho diferenciálu postaví jedním ze dvou hnaných kol na led nepohne se ani o píď. Pokud je to 4×4 bez svorných diferenciálů stačí jedno kolo na ledu a auto stojí. Tohle je třeba Santa Fe první generace.

                  Ideální řešení bez ohledu na životnost jsou 3 samosvory, problém ale je, že životnost svornýho diferenciálu je nižší než toho klasickýho. Mimochodem Haldex 4 byl schopnej na zadní nápravě přesunout většinu výkonu na jedno zadní kolo a to mechanicky. Měl omezenou svornost i zadního difu. Haldex 5 to nemá.

                  Poslední dobou se to ale řeší elektronikou, která brzdí ta kola, která mají výrazně větší rychlost než ostatní. Poslední auta už to dělají i za jízdy a pomáhají si tím do zatáček.

                  No a když tohle nemáš, tak stačí dát druhou nohu na brzdu a trochu přibrzdit, většinou se to vyhrabe…

                  • Vendys76  

                    .+1

                    Díky za pěknej rozbor a za informace.

                    Pro mě osobně bylo při zatáčení daleko příjemnější 4×4 u Passata (haldex) než u A6 quatro. Honda CR-V má chování při zatáčení podobný jako VW.

                    Všechny z uvedených aut co jsem zatím měl jsem v zimě zkoušel na rozjezd z nuly do prudkýho zasněženýho uklouzanýho kopce. Všechny to zvládly. S předokolkou (co má manželka) jsem tam neměl šanci.

                    • kesu  

                      Jenže tohle porovnání taky není úplně fér. Haldex 4 pracuje prediktivně oproti trojce a nižším, je tedy schopen sepnout spojky na povel ESP nebo podle nastavení. Příkladem je akcelerace. Při zrychlování je Haldex 4 (a 5) spojenej skoro pevně. Haldex 5 je stejnej, nemá ale sníženou svornost zadního difu. Řeší to ale bržděním.

                      Jenže A6 má v některých generacích několik verzí Torsenu (to je totiž dost specifickej diferenciál a omezeným prokluzem). Některý výrazně preferují zadní nápravu. A k tomu je možný si připlatit už od A6 C6 za aktivní (samosrovnej) zadní diferenciál. Poslední generace má tzn vektorování momentu, který je schopný pomocí brždění a řízení diferenciálů přenášet výkon na kola uvnitř zatáček. Takže porovnávat je dost boj..

                      Ale i přes to všecko má A6 motor před pření nápravou a navíc ve většině případů poměrně těžkej 3,0tdi diesel a do zatáček se tedy proto nijak zábavně nevrhá. Krom toho u novějších verzí nejde vypínat ESP a auto je na hranici trakce šíleně tupý a nejde řídit plynem. Bohužel passat B7 to už má taky. Stejně tak všechny novější škodovky.

                      • Vrci  

                        Preference zadní nápravy není tak výrazná 60:40, ale funkčností sportovního nebo-li zadního samosvorného diferenciálu (od modelů A4) je přenášet výkon právě na vnější kola ne na vnitřní. Auto s ním dost své nedotáčivostí ztratí. A6 vzhledem ke svojí velikosti a váze není auto na zábavu. Je to auto na hodiny a na desetitisíce km strávený za volantem.

      • kolda  

        CR-V jsme měli v benzinu a bylo to fajn auto.

    • kolda  

      Toyota Avensis? švagr ji má v benzínu, 2 kolegové z práce v naftě a neslyšel jsem o žádném problému.

      pozitivem může být nižší zájem zlodějů.

      ad koncern – v práci máme koncernová auta od A6 3.0 TDI po Rapidy 1.2 TSI a žádné zásadní problémy s motory se nikdy neřešily…ale místo Supa bych vzal OCT, je to praktičtější auto

      • Drobeczech  

        Toyoty jsou kvalitní auta. Myslím že mají nejnižší poruchovost.

      • pocestny  

        jj, ale logicky… v těch firmách problémy nejsou nikdy: Většina těch aut je stáří do 3let přes business lease, taky o servis se stará smluvní partner (kdyby náhodou něco), obecně stačí jen 2× ročně přehodit gumy a na servisku. Pak jdou ty auta do světa, kde si je přes bazary kupujou normální lidi, …

        …normální lidi, kteří někde naškudlili 100.000 a zbytek auta (často hned i stočeného) berou na úvěr. Při těch splátkách všeho, už často z průměrného platu nezbývají peníze na servisní opravy, takže do 10let jsou z auta popelnice s minimální zůstatkovou cenou a ohrožující své okolí.

      • Dejv94  

        A co treba Toyota Verso, drive Corolla Verso? Mame doma jednu z roku 2002 (koupeno 2007), v 1,6 VVT-i, nikdy zadna zavada, ridici jednotka upravena na tankovani E85 (lze prepnout i na benzin nebo jezdit na michaninu). Motor slape paradne, paradoxne je to vice dynamicke auto s mensi spotrebou nez novy sluzebni Civic s 1.4 motorem. Za celou dobu bez zavady, pouze zakladni udrba a servis.

    • sharkeeCZ  

      Zásadní dotaz, proč tak veliké auto? Jen o pocitu, nebo praktické využitelnosti (4–5 lidi s plným kufrem každý druhý víkend na chatu)?

      Pokud o pocitu, pak bych doporučil přehodnotit a jít do 1–2 ročního vozu z nižší střední třídy (Octavia, Focus, Mazda 3 např).

      Pokud o prostoru, tak zapomenout na A4 , ta je menší než Fabia uvnitř), stejně tak V60 má hodně malý kufr, Opel nebrat, MB nebude mít 100.000 km spíše 200.000+, takže buďto Superb, Mazda 6 nebo třeba Mondeo (pozor Fix Or Repair Daily).

      Jinak budu prodávat po 1 roce ježdění Peugeot 308SW Active+ v plné palbě (vyjma kůže, navigace a xenonů) v benzínu 1,6 16V VTu 120k 5Manuál, příprava na 7 sedadel včetně pásů, kdyby měl někdo zájem. Odběr červen 2015.

      • t100-CZ  

        Tak 70% to bude auto do práce v jednom člověku. Zbytek 2 dospělí, dítě, kočár, pes. Kombík se dle mého vždy hodí. A když už mám možnost výběru…

        • sharkeeCZ  

          Octavia ideal

          • t100-CZ  

            Já vím oktávka asi není špatné auto. Velké, robusní, lecos snese. Jezdím s ní v práci pořád. Přesto si docela dobře drží vysokou cenu. Tedy v překladu za pěknou oktávku dám stejně nebo podobně jako za vybrané modely výše. A to mě láká . . ..

        • Foose  

          bral bych focus kombi, name v praci octavii i focusy a focus mi prijde daleko pohodlnejsi a lepe se ridi, octavia me vubec nebavi a nesedi svym projevem.

    • honhav  

      Ja bych za ty penize volil auto nove, byt nizsi tridy… napr. dacia lodgy nebo logan, neco korejskyho apod. Pak bych jen menil olej a o nic dalsiho se nestaral… ;)

      • Drobeczech  

        Dacii bych nevolil dle testů nejvíce poruchová auta.

        • Vendys76  

          JO, o Dacii jsem taky čet v nějakým moto. časopisu, že nová D. je poruchovější než 10 let starý německý auto.

      • jIrI___  

        Nejsem si jist, jestli se člověk vybírající mezi Mercedesem, Audi či Volvem nechá přemluvit na Dacii apod. :D

      • sharkeeCZ  

        to si může nechat tu Feldu, než jít do Dacie

    • archibalda  

      s tímhle zadáním se jevíš jako ideální pacient pro AAA, máš starou rezovou Felicii, která ti v zásadě stačí a chceš přeskočit do Superba v kombi do 5 let a 100 000 km a máš na to 300 ?? Už jen chybí požadavek , že bys to chtěl v 4×4 a xenony k tomu se skleněnou střechou, ujasni si co vlastně od auta chceš a na co ho chceš. tím to asi začíná

    • kopečák1  

      Víš jak je to s tou opičkou a banánama že jo?

      Porovnal bych jak provozní, ale taky hlavně servisní náklady.

      Jak má něco kola nebo kozy, budou s tím brzo problémy…

      Jinak nejlepší auto je služební…

    • 159753  

      Já osobně bych z výběru preferoval superba. Mám s ním zkušenost a pro mě naprosto perfektní auto. Osobně jsem se dostal do pravidelného styku i s dvojkovou oktávkou a za mě by mi taky stačila všemi deseti. Ušetřené penízky bych dal bokem na nějakou tu opravu.

    • madcat  

      Rodinné auto – co třeba S-Max? S tím 1.8 TDCi se vyhneš kurvítku známému jako DPF, anebo celkem spolehlivej benzínovej dvoulitr, kterej sice jezdí za víc (než nafta), ale s tvým nájezdem to nemusí představovat velkej problém..?

    • Jakobo  

      Volvo 940 kolem roku 1993 :-) Uz zinkovana karoserie, prave tak akorat elektroniky, motor je po 500 t km porad jak novy. Jen vyssi spotreba. Tady v Norsku se tyto auta dodnes pouzivaji v zime pro jednoduchost a spolehlivost, znami si je jen ted predelali na plyn. Kombik vypada nic moc, ale podle tvych pozadavku ti o vzhled stejne nejde :-)

    • McBlacky  

      z těch co máš nahoře Insignii

    • scret  

      rodinej kombik a vyberes A4 a V60:)) no nevim…

      • oddie  

        Tak víš co, kolega taky vychoval 3 děti s Formanem a Felicií combi, to jen my zhejčkanci si na 2 děti kupujem MPVčka… :)

      • t100-CZ  

        to jsou to skutečně tak malá auta? např proti II oktávce?

        • TJK  

          no celkem jo :-) netvrdim mala.. ale mensi

        • kubad  

          A4 je na stejném podvozku jak Octávka, ale není tak nafouknutá, takže je fakt menší

          • TJK  

            hlavne je to 10let stara platforma… i kdyz u Audi je to auto opravdy mnohem lepsi nez u skody.. samozrejme ale i cenove jinde a o hodne

          • kesu  

            Tak tohle je naprostá pitomost..

            A4 má klasickou koncepci (MLB), zatímco oktávka má motor napříč, tedy MQB.

            A4 má téměř identickej podvozek s A6 (tedy aktuální končící A4 s minulou generací A6 C6)

            • kubad  

              možná sem to domotal, ale A4 je na jiném podvozku než A3?

              • mr.antik  

                jo, A3 by odpovídala Golf/Oktávka

              • kesu  

                A3=Oktávka=Golf=TT a upraveně Passat a Superb a dále na tom budou SUV až do 5m délky (MQB). Motor napříč.

                A4 je hodně podobná minulý A6. Nová A4 bude blízká A6 stávající. A7 je na A6. Stará Q7 je velmi příbuzná k Tuaregu a Cayennu a principielně vychází z A6 (MLB). Nová Q7 dostane MLB evo. Motor podél.

                A8 neznám

                Minipodvozek má Fabia, Citigo atd. Jak je na tom Polo nevím.

                • kesu  

                  Minulej passat (B6,B7) byl na PQ46, ta měla docela blízko k PL46 (motor podél) a na tý byla A4 do tuším 2008. Ale další jsou už úplně jinak. Poslední hodně podobná byla PQ45-PL45 a to byla A4 z doby prvního Superbu.

                • mpIII  

                  Nesouhlasím s posledním odstavcem – Fabia/Polo/Ibiza/A1 stojí na stejné platformě, Citigo/Up/Mii jsou zase na jiné, menší.

                  • kesu  

                    Tak to se omlouvám, v tomhle kovanej moc nejsem…

                    Stejnak s tou první Q7 si moc jistej nejsem, ta platforma (PL7 nebo jak se to jmenuje) je pouze po Cayenne, Q7 a Tuareg a má od každýho něco. Až od novýho Tuaregu je to MLB..

                    • mpIII  

                      A není to tak, že 1.gen. Q7, 1.gen. Touaregu a 1.gen. Cayennu stojí na stejné platformě a druhé generace na nové?

                      • kesu  

                        A já napsal něco jinýho?:)

                        Nicméně nová Q7 ji má nějak upravenou, byť nevím jak.

                        • mpIII  

                          Ty do toho ještě motáš názvy, což mě mate…

                          Jestli nová Q7 stojí na nové platformě, tak jí bude mít zase různě nataženou (stejně jako je tomu napříč MQB)…

                          • TJK  

                            nekde byla i ta platforma rozkreslena a byla celkem variabilni… ale nemuzu to najit

                          • kesu  

                            Já žiju v domění, že MLB je pro A4/6/7/8.

                            Pro Cayenne 1.gen, Tuareg 1gen a Q7 1 gen je nějaký PL71

                            Cayenne a Toureg aktuální mají MLB evo, nová Q7 taky. Nějak natažená ale asi je.

                      • TJK  

                        melo by to tak byt, tedy u tuarega nevim ale Q7 a caynne urcite

                • kubad  

                  jop sorry ja žil v tom že A4 je na stejném podvozku jak A3

                  ale nic to nemění na tom že A4 je menší než Octavka :D

        • scret  

          to uz muzes vzit novou i30 a budes v tom nastejno… Navic kamarad ma V60ku a servis a ND je proste drahota…

          • kubad  

            souhlas, nová I30 v kombi je fajn auto

            • scret  

              jj, za ty prachy i ta stara je dobra…

              • TJK  

                no jako koupit za 285tis kombika v plny nalozi s xenonama… to je vysmech cena … za me cajk!

    • roman 3D  

      co takhle hondičku http://www.tipcars.com/…4460060.html

    • tomasjirka.cz  

      No, auto do 5 let (nechápu, proč zrovna lidi prahnou po tomhle čísle? Není lepší vybírat podle stáří konstrukce, než datu výroby? Tedy že chceš třeba ne víc jak jednu generaci starý auto?) a 100 000 km za co nejnižší cenu ti nejspíš nabídne AAA a podobný bazary, zvlášť u nafťáka…

      Druhou věc, co ale už absolutně nechápu, je to, jak lidi milují naftové motory, protože to přeci nežere a je super, ne? Do nafty se aktuálně přidává bionafta (povinně je tam pár procent), která zrovna dvakrát nesvědčí palivovým filtrům a vstřikovačům (vyšší hustota a nižší viskozita), další věcí jsou potíže s emitovanými pevnými částicemi (což je ale obecně problém přeplňovaných motorů spalujících kapalinu), což tě ale nejspíš nezajímá… Jinak řečeno: je to složitější motor, o kterej se holt starat musíš, ale málokdo to dělá (podle toho taky vypadá jejich stav), a kterej už snad brzo nebude v Evropě podporovanej nižší spotřební daní – tomu bych se, zvlášť u ojetiny, vyhnul obloukem…

      Osobně mám radši menší zábavnější vozidlo s levným provozem + na dovolené si půjčuji dostatečně velké vozidlo, což na týden nemusí být až takový problém… ;) Přeci jen jej potřebuji dvakrát do roka a jinak mi stačí výrazně menší.

      Přizvedlé vozy (SUV, MPV) jsou asi volbou každého, mě to přijde jako nesmysl, máme jedno doma, a výhodu v tom nevidím žádnou, jen to žere, ale nedaří se mi nikhoo přesvědčit o tom, že to nepotřebují a lidi to kupujou jak housky na krámě…

      Ad můj výběr: podívej se na CNG (velmi levný provoz díky nižší spotřební dani, je celkem dost Passatů minulé generace s tím už na bazarech, ale rozhodně ne do 100k) a atmosférický benzinový motory (levnější servis, vyšší spotřeba – viz ten Accord nade mnou), ty ti asi udělají nejlepší službu… ;)

      A teď mě ukamenujte… :D

      • Mr.Dan  

        Nekamenuju, naopak palce nahoru. Ale asi to musíš/musíme brát tak, že většina lidí sou ovce, co daj nejvíc na názor Tondy, co s nim chodí na pívo… Pro mě je třeba naftový SUV ztělesněním zla a debility v (ne)kompaktním balení. :)

        • scret  

          njn, uznavam, ze je lepsi mit benzinovy SUV, co zere 17l/100km:)

          • tomasjirka.cz  

            To uz je ale Cayenne S, ne? Ale když chceš velkej, těžkej a naprosto neaerodynamickej krám, musíš počítat s tím, že to žrát bude, fyziku neočůřáš… ;)

            Jinak souhlas s Mr.Danem: naftové SUV je to největší zlo, co v Praze potkáš, a že jich tu je… Kdyby nebyla snížená spotřební daň na naftu, tak tu nejsou, naštěstí se už zdá, že je tomu konec… :)

            • Dejv94  

              Ale co takovy naftovy miniauta ktery jezdi po meste par km a jeste do toho start/stop mi prijde vetsi blbost.

        • Greyhound  

          Proč debility? Kdyby pro mě stejně jako pro spoustu dalších lidí bylo bylo prioritou maximalní pohodlí a bezpečnost, měl jsem velkou garáž a budget tak na rozjebaný český silnice beru Cayenna, X5 nebo RR s šestiválcovym ropákem, protože sedět vysoko je pohodlnější než se soukat do nízkýho kombíka.

          • TJK  

            presne pro tohle RRS moje volba nr. 1 na dalsi povoz :-D jen nevim jestli chci nest pripadne servisni naklady :-D

            • tomasjirka.cz  

              Pohodlí: proč myslíš, že SUV je pohodlnější, než sedany stejné cenové kategorie? Ono sice má vyšší zdvih pro tlumiče, ale zároveň má výrazně vyšší těžiště a váhu, a tak musí být tužší, aby se to nenaklánělo jak starý Ikarusy. Osobně mám poměrně krátkou zkušenost s BMW X5 kolem Pomezních bud, a je to sice fajnově odhlučněný, ale jízdu bych rozhodně nenazval plavnou a pohodlnou…

              Bezpečnost: SUV má výhodu vyšší váhy a stavby při čistě čelním střetu s něčím menším, jinak je to poměrně diskutabilní – jízdní vlastnosti a schopnosti brzd nepatří k jejich významným kvalitám. Navíc právě pocit lidí z toho, že je to bezpečné, je může zklamat – setkal jsem se s krásným názorem jedné známé, že může na sněhu jet rychle, protože její vozidlo (Santa Fe) je čtyřkolka… Můj dotaz, zda líp brzdí čtyřkolka, nebo vozidlo s pohonem jedné nápravy, ji velmi zaskočil a tvrdila mi, že čtyřkolka, neboť má přeci pohon na všechny čtyři…

              • TJK  

                tak je 4kolka a pak vsechny pseudo radoby pohony .. tam kde ti permanetne motor tahne a zaroven brzdi vsechny 4 kola je i brzdny vykon a celkove pocit z jizdy lepsi… co koli co je nativne 2kolovy s tim ze se to pripojuje dle potreby je horsi…

              • Greyhound  

                S X5 předchozí generace jsem toho najezdil víc než dost a souhlas – na runflatech mrdka tvrdá a nechtěl bych jí, X5kou myslím současnou, která má pokud se nepletu již možnost vzduchového podvozku. Ten má MLko, kterým se občas svezu teď a to je úplně jiný kafe, to po silnici jen pluje a přitom se nenaklání. Jízdní vlastnosti mají přitom obě takové, že pro normálního člověka se jejich limitum ani nepřiblížíš. Nejsem zastánce SUV, sám mám teď auta z úplně opačné části výrobního spektra. Dokud jsem s nima něco nenajezdil tak jsem jejich kouzlo nechápal, ale po osobní zkušenosti jsem změnil názor – od určitého věku s výše uvedenými prioritami to i pro mě bude ideální volba :-)

                • tomasjirka.cz  

                  To je třeba argument mého táty: pohodlnější vystupování – z X5 jsem spíše vyskakoval, než pohodlně vystupoval, a to nejsem prcek, takže pro mne osobně je to zbytečný mastodont, a když už nutně SUV z důvodu vystupování, tak rozhodně menší… Ale to zas většinou nemá tu auru toho, že si to majitel může dovolit.

                • kubad  

                  bohužel X5 nemá možnost objednat vzduchový podvozek, a tím dost trpí proti konkurenci

                  • Greyhound  

                    V Čechách určitě a proto jí tedy okamžitě škrtám ze svého virtuálního nákupního seznamu aut po padesátce :-)

                    • kubad  

                      ani v německu, X5 má adaptvní tlumiče, a vzduch jen vzadu, ale ten je tam spíš z důvodu udržování konstatní výšky,

                    • kolda  

                      já mám ve virtuálním seznamu auta po padesátce jasno – California 4 Motion s DSG :)

                      akorát se nám ten čas do nákupu nebezpečně krátí :)

                      • scret  

                        co s nim budes delat?:) v 50ti budes rad, ze prespis v cisty vonavy hotelovy posteli atd.:)

                      • karliner  

                        Ještě ti nebylo???

                        • kolda  

                          rano po lostu jsem se citil tak na 100, fyzicky i mentalne :)

                          • McBlacky  

                            zajímavý že nejsi sám :)

                            to asi přejmenujeme na RESET in Prague

                          • oddie  

                            No jo, chlast, to je metla :)

                            • McBlacky  

                              tss. Naprosto ho vyčerpala náročnost tratě a intelektuální úroveň dohledávek!

                              • oddie  

                                Není možná, podle výsledku jeli na pohodu, vyloženou kochačku :)

                                • McBlacky  

                                  no byly kontroly kde jsi zajebal i 45 minut, v noci se pár špeků dalo najít dost ztuha :)

                                  • oddie  

                                    Taky jsme zajebali díru, čekal jsem to už z mapy, moje chyba, stála nás celkem tak 4 místa.

                                  • Greyhound  

                                    Neznat díru na Petříně tak jí hledáme ještě dneska… Nakonec to bylo ale spíš za trest, kombinace radosti z prvního vítězství v životě a flašky rumu jako ceny byla fatální – domů jsem se doplazil v neděli po obědě a že mám ještě kolo považuju za malý zázrak :-)

                                • kolda  

                                  my už máme výsledky z minula, rádi necháme vyniknout i ostatní :)

                • TJK  

                  bohuzel runflat guma dokaze zabit kazdej podvozek…

      • scret  

        MPV? vidim v tom osobne daleko vetsi smysl nez v maly je.ce, do ktery nic nedas, nic neprevezes a kdyz v tom jedou 4lidi, uz se mackaj:)

        Jestli to nebude tim, ze kazdej ma jiny potreby… ale nevim, nejsem odbornik:)

        SUV? pokud 2×4, tak to je samozrejme nesmysl a ma to nevyhody snad ze vsech aut… 4×4 nebo pseudo 4kolky jsou ale uz celkem fajn… Obcas je mi prijemny, kdyz v zime sedim v teple v aute a jedu zatimco „dvoukolkarum“ mrznou prsty a nasazujou retezy:)

        • tomasjirka.cz  

          Záleží, jak často jezdíš ve 4 dospělých – jak jsem již psal: na dovolenou půjčuju větší, jinak mi stačí malý, a vozit 700 litrů vzduchu v kufru (nehledě na ten, co mám zbytečně nad hlavou) mi přijde zbytečné… Ale taky jsem tak jezdil, to uznávám, ale nebylo to moje auto!

          Vzhledem k posledním několika zimám bych řetězy označil za volitelnou položku výbavy, a to svým domovem nazývám východní Krkonoše. Taky jsem vždy snil o čtyřkolce, když jsem na ni neměl, ale stejně se všude solí, takže to pro mne žádné must-have není…

          • scret  

            ja muzu srovnavat a proste dvoukolka je dle myho nazoru proste retro:) nerikam, ze bez toho se jezdit neda, ale kdyz uz to mas, tak je to fajn…

            a 700l vzduchu? pokud to auto zere stejne (u MPVecek ± jako kombik) tak nevidim duvod, abych mel mensi auto…

            Pujcovat vetsi – jak vetsi mas na mysli? MPV, dodavku, obytnak?

            Na silnici je vzdycky krasne videt, kdyz si nekdo pujci dodavku a pritom je zvyklej na clio:)

          • oddie  

            Ve 4 dospělých si klidně vezmu velké kombi. Ale s dětmi mnohem radši jezdím v tom MPVčku. Protože je ku*va rozdíl, když těm dětem můžu sklopit opěradlo na spaní, ne sice úplně do lehu, ale v pohodě tak, že nejsou v té sedačce zhroucené. Plus vůbec manipulace s dětmi a dětskou sedačkou, když mám u MPV šoupačky a sedačka je výš, mez přednímu sedadly průchod, rovná podlaha všude, víc místa nad hlavou, tohle všechno jsou důvody, proč mám právě tu krabici. Až děti odrostou, klidně si zase koupím kombíka.

            • McBlacky  

              průchod je pro rodinu velký plus

            • MaPa  

              +1

              to ale těm co používají argument převozu vzduchu (kterej si načetli na autorevue apod.) většinou nevysvětlíš.

              btw spotřebu v těch cifrách co uváděl zakladatel mu odrovná jeden (ani ne velkej) servis pokud si ho nedělá sám nebo nemá známýho, natož pak u těch značek co vypsal… takže bych se soustředil na kombinaci interiér (když už to má tak vysoko v preferencích) + spolehlivá atmosféra, našel si kandidáty a zkoušel je sehnat v dobrým stavu. jestli to bude kombík, suv, mpv-čko podle mne už vůbec při tom nájezdu nebude hrát roli

              • tomasjirka.cz  

                Šlo mi hlavně o tohle: koukni se, jak je velkej jeden člověk (data k průměrné obsazenosti vozidel), a kolik prostoru ve velkým autě zabere a kolik toho tahá zbytečně s sebou, to jsem měl na mysli.

                Ale jinak si rád nechám vysvětlit tu výhodu tahání prázdnýho kufru s sebou, když to tedy mám vyčteno z autorevue ;)

                I když uznávám, že pro rodinu s dětmi to výhody mít může, zvlášť šoupací dveře.

                • oddie  

                  Výhoda velkého kufru je samozřejmě především ta, že s sebou taháš kraviny, které bys normálně nechal doma.

                  • tomasjirka.cz  

                    Přesně! Aneb příběh o tom, jak jsme s sebou do Alp vezli náš oblíbený kávovar… :D

                    • kolda  

                      jo, taky jsem slyšel storky o tom, jak v Espace vezli na dovolenou vysavač :)

                      • oddie  

                        Kolo a dvoumístný Chariot uvnitř, a ještě by se toho vešlo…

                        Teď pojede do Francie tohle, nafukovací loď – Pálava, a aspoň 80 litrový chladící box na nákup francouzského žrádla :)

                        • kolda  

                          pokud nezaparkuješ doma v garaži, kde to vidlema vyhrneš z kufru, tak bych to nechtěl nakládat/vykládat a nosit do bytu..

                        • alinceb  

                          Tohle auto ti určitě nikdo neukradne už kvůli barvě…:)

                          • oddie  

                            On se nekrade ani ten typ. A ojetina se holt vybírá podle stavu, ne podle barvy. I když růžovou bych teda asi nedal :)

                            • Dave-geo  

                              Hele, kolega!! Zdravím :-) (my stříbrnou rv. 2000 2.0i Quicksilver ;-))

                              • oddie  

                                To máš ještě RFV, nebo už RFN? Nebo jen 88kW? Já měl krátce jako druhý ten nejnovější RFN, shodou okolností od jednoho místního člena (akorát asi ani netuší, komu to tehdy vlastně prodal :) ), dost dojeté za zbytkovou cenu, nakonec to skončilo u známých na vesnici, dali si do toho LPG, aby je to nesežralo, a jezdí to dál. Akorát v cca 300tis km se přidřel motor, ale jiný motor, výměna, rozvody, spojka, náplně, všechno dohromady za 15tis, a na ten nájezd pohoda. Celkem jsou v tom asi za 3,50/km komplet – pořízení, veškerý servis a díly, pojistka, spotřeba… na takhle velké auto slušný výsledek.

                                • Dave-geo  

                                  RFV – 97 kW.

                                  Já teď lítám Xantií, ale tátovi se 806 zalíbila natolik, že skoro nové C4 picasso prakticky bez hnutí stojí v garáži..

                                  Asi bylo štěstí, že to byl dovoz a quicksilver, takže to neměl šanci dodrbat řemeslník (naprostá většina 806 byly dodrbaní pracanti, měli jsme štěstí celkem na voňavku) Po koupi trochu zlobily konektory, ale po vyčištění a výměně všeho nutného šlape skvěle.

                                  Jen ta spotřeba… Ale dynamika toho motoru je mnohem lepší než u toho Picassa…

                                  A hlavně ta pohoda – zastavíš, otočíš sedačky, nohy nahoru – obývák na kolečkách :)

                                  • oddie  

                                    Tak spotřeba, do 10 se snad vejde, ne? Těm známým žere RFN dlouhodobě 10 plynu, předpoklad byl 12…

                                    • Dave-geo  

                                      do 10 benzinu se v pohodě vleze i v pěti lidech no. O LPG jsme uvažovali taky..

                  • McBlacky  

                    když co víkend někam taháš kolo-kola, hodí se mít možnost dát tam min jedno bez sundavání předního kola a dvě pohodlně i s věcma bez tetrisování.

                    • Dejv94  

                      S tahanim kola v kufru auta to bude vzdy napytel pokud nekoupis Multivana nebo neco tomu podobneho. Kdyz tahat kola, tak na drzaku na taznem.

                      • McBlacky  

                        to si rozmyslíš když bys to musel 1–2× týdně tahat z parkáče do pátýho patra :)

                        a to i ten lehký skládací thule, protože nechat ho v Praze v kufru je jistota novýho zadního skla i držáku :/