Chřiby, to je hrad Buchlov, Barborka, rozhledna Brdo, Bunč, desítky kilometrů cestiček, pěšinek a cyklostezek.
Pro středoevropský region byla značka Kohout tím, co odstartovalo nárůst popularity cyklistiky a přitáhlo pozornost širokých mas obyvatelstva k tehdy novému vynálezu - jízdnímu kolu. I když Kohout nebyl prvním výrobcem v Čechách, sled událostí jeho krátké historie byl tím správným kořením na zvýraznění chuti cyklistiky.
Do testu se nám dostal příjemně osazený Rock Machine Blizzard INT e50-29. Jestli jste si dosud mysleli, že na e-biku nemusíte makat, jste na omylu. Jízda v náročném terénu na něm rozhodně není zadarmo, pomoc v podobě elektromotoru však může posunout vaše hranice a dopřát vám zábavu, na kterou byste na klasickém kole třeba neměli fyzičku.
Následující týdny jsou nabité závody a my vám přinášíme výčet několika z nich, které by vás mohly zajímat.
Spousta cyklistů minimálně z doslechu zná jižní stranu Moravskoslezských Beskyd zahrnujících například Rožnov pod Radhoštěm, Radhošť, Pustevny, Lysou Horu atd. Už ale podstatně menší množství lidí zná cyklistické terény ve vedlejší oblasti...
Největší akce sportovního světa se nezadržitelně blíží. Olympijské hry startují 23. července v japonském Tokiu a hned v úvodních dnech je na programu cyklistika. Na jakých tratích se závodníci poperou o olympijské medaile?
Každý víme, že alfa a omega dobrého švihu je stav kola i vašich nohou. Co ovšem dokáže pěkně zkazit legraci, je otlačený zadek. Všichni to známe.
Do dalšího rozhovoru přijala pozvání mladá nadějná bikerka, Sabina Košárková, která nově posílila řady Kellys Factory týmu a krom parádně rozjeté kariéry bikrosařky se také začala věnovat sjezdu. Jak je pro ni těžké zvyknout si na velké kolo a co má v plánu na další roky?
Rock Machine přichází nejen s novým sloganem, ale i s novými koncepty, a to jak z oblasti silniční cyklistiky, tak i z oblasti horské či městské cyklistiky.
Spoustu cyklistů určitě nejednou napadla myšlenka, jaký je vlastně postup výroby jejich kola, které pod sebou sedlají během svých vyjížděk. Pojďme si společně projít cestu zrození jednoho takového biku, která není vůbec jednoduchá a už vůbec netrvá krátkou dobu. Celý vývojový proces nám představili zaměstnanci společnosti Bike Fun International s. r. o. (dále BFI) z Kopřivnice, v jejímž podniku se vyrábí, a především kompletně vyvíjí mimo jiné všem známá kola značek Superior a Rock Machine.
Rozhodnutí jet do Lipska se mi v hlavě zrodilo vloni pár dní po 603 km dlouhé jízdě do Drážďan. Celkem brzy na to, jak mě tehdy bolely nohy. Nejsilnější motivace pro mě byla ale návštěva místa spjatého se životem a osobností Johanna Sebastiana Bacha, jehož dílo velmi obdivuji. Jedná se největšího skladatele, který kdy žil, z jeho tvorby se čerpá prakticky dodnes.
Vždy jsem se řadil mezi cyklisty s cílem sportovní jízdy na bajku a bez rozdílu terénu. Mezi mé limity nepatří počasí, roční období, ani nálada. Jezdím na suchých površích, ale tak stejně projedu bahenní lázeň v lese, případně nějaký horský brod.