Dobrý den, koupil sem kolo gt avlanche 1.0 2011 a měly by na něm být rock shox tora 302 120mm, na mojí jízdu je ale moc tuhá. Nemáte nějaký nápad jak jí změkčit? (citlivější)
Dobrý den, koupil sem kolo gt avlanche 1.0 2011 a měly by na něm být rock shox tora 302 120mm, na mojí jízdu je ale moc tuhá. Nemáte nějaký nápad jak jí změkčit? (citlivější)
Mícháš pojmy.
Tuhost = schopnost vidlice odolávat namáhání ve směru kolmém na stlačování (např. kroucení při brždění)
Tvrdost = sklon charakteristiky stlačení
– tvrdá vidlice = nelze ji jízdou dostat někam
k dorazu/nevyužíváš dostupný zdvih
– měkká vidlice = často chodíš po dorazech
Citlivost = velikost síly nutné pro odtrh z klidové polohy
– citlivá vidlice má nízký odtrh, „žere i mravence“.
– necitlivá nereaguje na drobné nerovnosti.
Takže co že si to vlastně chtěl? :-)
aby byla víc citlivá. Omlouvám se za špatný vyjádření.
Pak jedině http://www.tuning-test.cz/
Otázka, je jestli se to vyplatí (kdosi tady uváděl cenu za tuning cca 1000 Kč).
Pružina je vzduhová nebo ocelová?
ocelová, myslels vidlice je vzduchová nebo ocelová ne?
Myslel jestli pruží vzduch nebo pružina…
pružina
Pokud skutečně chce zvýšit citlivost, pak mu výměna pružiny moc nepomůže.
A podle ceho jsi poznal, z jeho vykladu, ze ma pruzinu spravne tvrdosti?
Psal, že chce zvýšit citlivost, nikoli změnit tvrdost. Ale vzhledem k „úrovni“ původního dotazu by se dalo předpokládát, že jezdec nebude příliš zkušený, a přes vysvětlení, které jsem mu nahoru napsal, si to nedokáže spojit s realitou.
Doted nerozlisoval tvrdost, tuhost, citlivost. O SAGu tu nepadlo ani slovo. Proste mi to prijde jako malo informaci na to, aby mu clovek nejak smysluplne poradil.
souhlas
dole píše že má 90kg takže pružina bude spíš měkčí než by měla být, z toho věštím že problém bude asi jinde :D
Jj, cetl jsem to az pozdeji, s jeho vahou by moh mit spis opacny problem. Tady by bylo nejlip udelat kontrolu naplni vidlice, aspon mazani nohou, do ktereho obcas u RS zapomenou jaksi olej nalit, nebo ho naliji malo.
Jenze to si pak musi vylozene vyzadat u prodejce a nezbyva nez doufat, ze se na to podiva. Casto se clovek setka s pristupem, pokud vam to netece, tak do toho nepolezem:(
prodejce se zná s tátou tak se na to snad koukne.
Ještě mě napadlo, pokud máš tu možnost, nechat ji projet někoho zkušenějšího. Ten někdo by Ti mohl řící, zda je „necitlivost“ ještě v normě nebo ta vidlice přidrhává. Pokud nebude přidrhávat, pak jedině ten tuning, pokud bude, pak by mohlo stačit rozebrat a zkontrolovat, zda je dobře mazaná.
takhle tora by na tom s citlivostí neměla být špatně, dopřál bych ji kontrolní servis jestli je v ní dost náplní a zkontroloval jestli má molitanové kroužky pod stíráky.
je mi jasné že pro tebe tyto úkony budou asi relativně složité, nicméně servis případně zkušený kolega toto zvládne během chvilky.
hádám že pružina tam bude asi červená tzn váhově kolem 75kg myslím, kolik vážíš ty?
90kg, ale je fakt málo citvlivá, dám ji na servisní stejně řikal prodejce že mám kolo přivést po 2 měsících na do seřízení.
Nevím, jak zrovna Tora, ale na dost vidlic se z výroby dávají těsnější stíráky, takže jim chvíli trvá, než se zajedou a ta citlivost se zlepší.
Mmch, netušíte někdo kde se dají opatřit tyhle molitanové kroužky? Taky je už mám na Rebě celkem našrot, a kupovat sadu i s vnějšíma guferama se mi moc nechce, gufera jsou ještě v cajku.
kup novou vidlici…
josephe dej si tohle vlákno do blokace. :)
stačí trochu šikovnosti a vyrobíš sám. díky tvarové přizpůsobivosti si nemusíš počínat extrémně přesně při vystřihování;)
zkus vypnout blokování…
ty voe tomu jsem se zasmál
to myslíš vážně?
už jsem tu měl na servis kolo, které mělo bloklé pružení na řídítkách…tak jsem to za litr vypnul a měl jsem ten den už volno…
s Joskou se musíš naučit žít