Zdvih vs terén vs Dual position

17 nepřečtených
  • ForkyPorky

    Plánuji koupit nové kolo první moje MTB – celopéro 27,5" ..

    Moje míry jsou: Výška 177cm, délka noh 90cm(od rozkroku), hmotnost 63Kg, byl bych rád kdyby kolo bylo obratnější

    Bohužel nevím, jaký zdvih a typ vidlice+tlumiče si vybrat(nebo se spíš po kterých se na kolech poohlížet)

    Jezdím poměrně agresivně – u aut bych to přirovnal ‚brzda-plyn‘. V každém prostředí se snažím maximalizovat rychlost, tak jak mi to mé kolo a fyz.kondice dovolí. Momentálně jezdím na crosscounty kole s vidlicí zdvihem 80mm nějaký šitóznější SR Santour.

    Jelikož jsme z Jižní Moravy než se dostanu někde do terénu, nějaký ten kilometr jedu po asfaltu/polní cestě. A v tom je kámen úrazu jelikož bych se chtěl věnovat freeridu okrajově DH a přitom bych chtěl, aby se s tím kolem dalo poměrně pohodlně vyjet kopce a po asfaltových cestách to nebylo pomalé, únavné utrpení. (nejsem hltač kilometrů)

    Složení cest vypadá as -i 20% asfalt, 40% pěkné polní cesty/rozbitý asfalt, 40% terén

    Chtěl bych, aby po uzamknutí/přepnutí módu se kolo chovalo jako hardtrail. Nejprve jsem uvažoval o koupi/výměně vidlice na novém kole za vidlic s dual position na snížení zdvihu. Ale dle reakcí lidí jim to snížení zvihu přislo, že situace se zhorší pří výjezdu do kopce a že se kole jakoby ‚boří‘ dopředu- rozbije geometrii kola. Ve finále je to horší prý horší než s velkým zdvihem… Jaký je váš názor na na snižování(dual position) vidlicí?

    A co by jste mi doporučili? Uvažuji zda vzít Rock Shock Pike RC nebo Fox 34 Float Performance Elite a nebo úplně něco jiného. A upřímně vůbec nevím zda vzít zdvih 160mm nebo 140mm nebo ještě míň. Čeho se bojím je to, že kdybych si vzal toho Pike se 160mm, že to bude na silnici/ do kopce mor. Nemám s těmito vilicema+tlumi­či/zvihy vůbec žádné zkušenosti tak ocením jakoukoliv radu. Ještě doplním, že ikdyž jsem psal, že se snažím jezdit vždy co nejrychleji nejsme člověk co vyloženě lpí na rychlosti a času. Důležité je pro mě jet svižně a užít si jízdu.

    0 0
    • Sunshine 29  

      Enduro 160/160 a budes spokojen. Zalezi kolik do toho chces dat…

      0 0
    • Barak  

      Píšeš, že chceš, aby to jelo do kopce, nebylo to líné při přesunech.a terén tvoří asi 40% toho, co jezdíš. Zároveň píšeš o freeridu. To hodláš takhle diametrálně změnit styl ježdění? Protože jinak pro tebe bude přechod z 80 na 160mm dost velká změna. Ačkoliv, zde na B-F se nedozvíš nic jiného, že čím více zdvihu, tím lépe…

      0 0
      • ForkyPorky  

        No ano rád bych to dohnal na nějakých 80% jízdy v terénu. Počítám s tím že to bude brutální změna :-)

        Nemám totiž MTB a s kolem co mám se do takového terénu vůbec nedostanu a když ano tak doufám že to kolo vydrží a též moje ruce protože 5 let starý Suntour i když ho mažu tak nicmoc neprovádí (kupní hodnota toho byla v době nového kola nějakých 1,2k co jme dohledal, takže zoufalství) Zkoušel jsem ještě 100mm a ten rozdíl mi nepřišel téměř žádný co se týče zdvihu. Myslím pořád levné SR Suntour..

        0 0
    • novas752  

      Za prvé: vyhledej na netu testování kol v rámci mistráku v NMNM, budou asi nějaký rezervace a vyzkoušej jakýkoliv 160, 140 a 120mm kolo ať si uděláš jasno co zhruba která kategorie obnáší. Na tak velkou investici je docela dobrý vědět co vlastně chci.

      Za druhé: Tak trochu si vyjmenoval zidealizovaný celopéro a reálná kola jsou vždy o kompromisech.

      Za třetí: Snižování zdvihu je další věc co se může ****** (a stává se to prý docela často).

      Mezi těmi koly je nejen rozdíl ve zdvizích a geometrii, ale taky v převodech a hodně udělá výběr plášťů. Na jižní Moravě jsem byl (Znojmo a Pálava) a jestli bydlíš tam, tak tam je terén tak na 120 maximálně. Pokud nejezdíš často někam nahory bude asi dobré 120. Jestli tam máš v okolí nějaký větší kopce/terén, bude lepší 140 ale o Enduru bych na dlouhé asfaltové přejezdy vůbec neuvažoval.

      Jinak rovnou si rovnou na Facebooku najdi Canyon – brzo tam zveřejní registraci na testování v NMNM a jejich kola (Pro tebe modely Nerve, Spectral a možná Strive) jsou tady díky velmi dobré ceně často doporučované. Víc teď bez zkušenosti ani nemá smysl řešit.

      0 0
      • ForkyPorky  

        Za prvé: dík za tip NMNM kouknu na to… i když to kolo jsem chtěl trošku dříve :-)

        Za druhé: jj s tím počítám :-) jen jsme popsat co tak nějak očekávám z čeho mám stracha taky akbych si nepořídil spíše sjezďáka se kterým by to bylo utrpení do kopce :-)

        Za třetí: jj o tom jsme taky někde četl… ale s tím ****** po čtení diskuzí mi to přijde že je to o náhodě hodně co se a jestli se posere. Spíš mě zajímalo jestli ten příplatek až 50% za ten dual stojí.

        Jasně pláště a převody zatím neřeším to je kapitola sama pro sebe… To budu řešit až se rozhodnu jaký zdvih ± aspoň. Tohle vlákno jsme spíš založil kvůli tomu zdvihu/tlumiči.

        Na Jižní Moravu..... tady jsem vyznačil tři body oblastí, kde bych kolo chtěl provozovat…

        Primární úvaha byla něco kolem 140mm zdvihu ve předu… Ke 160 jsme se dostal tak nějak že těch kol s vidlí mezi 130–160mm není…

        Jinak díky za typy na to testování… jen bych to kolo chtěl brzo takže nevím jestli ti vyjde časově.

        0 0
        • novas752  

          Tak to jsou 2 týdny. :) Koupi takovýho kola bych řešil o hodně dýl, uspěcháš to jen jednou a pak to prodávat na bazaru = cena nejmíň o 10–15 dolu.

          Ještě k tý vidlici – počítej s tím, že i s tlumičem potřebujou jednou za cca 5–6 000km servis, který nebývá úplně zadarmo.

          Tam už to taková placka neni, pro nějaké „ostřejší“ ježdění by bylo dobrý 140mm.

          0 0
          • nzg  

            Myslel jsi spise jednou za 500–600km servis ne? Pro Rockshox je predepsany interval 60 hodin, což vetsinou málokdo dodržuje, ale po 5000 km uz tu vidli na servis ani nosit nemusíš.

            0 0
            • novas752  

              To by byly lidi co by to servisovali každý 2 týdny. Třeba interval 100h = 1500km (prům. 15km/h) nebo i 2500km+ (průměr 25km/h+). Když se nejezdí v moc velkých sračkách a vidle se pravidelně čistí a zakapává silikonem, tak to při jeho popisovaném rozložení terénu vklidu těch 4–6 000 může být. Ale záleží i na konkrétním modelu a jak moc tomu člověk nakládá.

              0 0
            • JakeF  

              Ale prosimtě… To bylo tak na úrovni Strakáááče.

              0 0
            • ForkyPorky  

              Takto já to nemyslel… papírově ne.

              Myslel jsme srovnání FOX vs ROCK SHOCK, pokud by vidle byla provozována ve stejných podmínkách/s ná­jezdem stejných KM… v podstatě co vychází líp z hlediska servisu líp.

              Mazat se musí všechno… já mažu 1–2× týdně silikonem i vidlici SR Suntour se zdvihem 80mm kde cena silikonové vazelíny odpovídá 1/10 hodnoty nového srovnatelný vidlici :-D takže…řetěz mažu 1–2× do týdne…apod… o kolo se starám ať stojí 10k nebo 80k…

              0 0
          • ForkyPorky  

            Koupi- výběru a zjišťování všeho možného o MTB se věnuju tak 4 měsíce už…(MTB sleduju déle) teď jsem to tu hodil na fórum zda jsem si v hlavě nevytvořil nějaký ultra bulshit nebo něco nedomyslel :-)

            jj… 140 mi taky mezi tím v mé hlavě po dlouhé úvaze přišla jako nejlepší… Jsem rád, že jsme se shodly.

            Jasně s tím servisem počítám. Právě proto se spíš orientuju na Rock Shock. Co se týká povinných intervalů – pro udržení záruky a pak všeobecně servisu, tak FOX mi přijde o dost dražší. Je tomu tak samozřejmě při stejném nájezdu/ve stejném prostředí myšleno pro srovnání nákladů na FOX vs ROCK SHOCK.

            Jinak jsem teda vytvořil nové téma na výběr nového kola, kde jsem už zaangažoval všechny rady… Když tak vlákno je zde

            0 0
            • novas752  

              Fox neni o moc drazsi nez RS akorat je min ofiko servisu, mozna i jedinej? A neco se na ty vidlici da oservisovat i doma (po uplynuti zaruky), na YT je spousta videi.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.