Lapierre x- CONTROL 210 vs Apache scalp a1

31 nepřečtených
  • Lufito

    Lapierre CONTROL 210 vs Apache scalp a1.Zdravím chtěl bych full na sportovnější jízdu a vybral jsem tyto dva.Jaké mate dojmy s těchto kol?Nemám moc skušeností a potřeboval bych poradit.Klidně můžete navrhnout jiné do 35000k.Jezdím 50 procent asfalt 50 les,polňač­ky.Zdvih do 120 mm mi bude stačit.

    • swinx  

      Lapierre x-control jezdím druhým rokem a nemůžu jinak než chválit. Jejich systém pružení je fakt něco :-)

      Pro Lapierra – 10s, proti – tlumič (netuším co je to za výrobce).

      Od Apache jsem zkoušela jen samé pevňáky, tak nemám možnost srovnání.

      Já osobně po zkušenostech bych šla do Lapierra, ale být Tebou vyřešila bych tohle dilema pomocí testbiků ;-) GoodLuck

      • Lufito  

        Dík Efko za tvůj názor!:) Jen ještě nevím kde to vyzkouším.Nevíš náhodou o něčem, nebo o někom v okolí Uh.Hradiště? Nějaky tip? :)

        • Tomkac  

          ten Lapierre je v poho akorat se pojebou skvele shimano konusove naboje, ale to neni strasna investice.. mam od LP taky pevnaka… /…pro-race-200

        • swinx  

          Mno, Lapierre od letoška dováží Mojekolo, maji testovačku x-control 510 (hl. trojúhleník je karbon a má lepší výbavu, ale principielně na vyzkoušení by mohlo být), záloha je ale 47tis :-( lapierre a bylo by třeba zkusit se domluvit, ať Ti to pošlou na servisní místo v Olomouci, jinak Ostrava.

          Testbiky Apache netuším, dovozce je velkoobchod BPlumen.

          To jsem Ti asi moc nepomohla :-)

      • Singlespeed  

        Nedávno jsem pomáhal kamarádce odstrojit podobného Lapierra. Už to nemohla vydržet, jaký to byl lenoch. Viz poslední komentář http://www.bike-forum.cz/…il-7153.html :-)

        • swinx  

          Tak nevím jak a co slečna jezdí… já říkám, že se mi na něm jezdí líp naž na HTčku a ztrátu energie pozoruju jen minimální. Možná u XC závodů je stále výhodnější HT, jinak už ani ne. Kdo nevěří, ať zkusí ;-)

          • MlokCZ  

            Tak to je jasné, že půjde dobře za pedálem. To by taky byla opravdu krize kdyby při kombinace toho systému + propedalu (který Rkový tlumič má) to nešlo za pedálem.

            Jenže je to vždy něco za něco. Ztrácí to pak na citlivosti + ten obrovský pedalkick. Někomu ten pedalkick třeba vůbec nevadí (pak má velkou výhodu), někomu ale ano. A tenhle systém patří mezi systémy s největším pedalkickem na trhu vůbec. A patří do pár vyjímek, kdy je ten pedalkick velký a znatelný i pro nízký zdvih.

            • swinx  

              Tak citlivost i s Rkovým tlumičem je hodně dobrá u měnších nerovností, u větších už to tak super není, ale člověk nemůže pořád sedět na zadku :-D takže na terén úměrný XC je to podlě mě dobré poježděníčko. s pedalkickem je to horší, několikrát už jsem se s ním v prudkém výjezdu setkala, ne že by mi to vyloženě vadilo, ale cítit byl, to přiznávám jako největší mínus tohoto systému odpružení.

          • Singlespeed  

            Slečna je známá svou jízdní technikou a Lapík neobstál ani ve sjezdu :-( .

            • swinx  

              Podle mého známého, co jezdil Český pohár, Chachara a jiné je Lapierre X-Control (410, 510) super XC full hodící se na rychlejší vyjížďky i techničtější jízdu v lehčím a středním terénu. Já s ním souhlasím.

              Slečnu neznám, tím pádem nevím jak jezdí a fotka mi v tom nepomůže. To že každému může sedět jiný bike samozřejmě vím, ale taky vím, že ne vždy musí být problém s kolem ;-)

            • gargamel  

              to jako, že se jí z kopce líp jezdí na htčku?

    • m33kitch  

      Scalp je super diky virtualnimu cepu a odpruzeni fox. ovsem ja bych vzal scalpa A1+, ktery je komplet na slx a tlumic ma fox float rp32, coz je top odpruzeni od foxu. parametrove je scalp rozhodne spicka

      • swinx  

        K čemu Ti je lepší tlumič s ProPedalem nebo LockOutem u pružení se systémem vitruálního otočného bodu?

        Lapierre taky využívá VPP a tlumiče Fox R využívají i u kol za 80tis. A o tom jsem psala už na začátku, VPP je užasný systém vyrovnávající nerovnosti a přitom je téměř inertní k šplapaní jezdce.

        Nevím jak u Apache, ale u Lapierru funguje výborně.

        Zde videotest Vela (bike Lapierre X-Control 410).

        • MlokCZ  

          Jenže jde o přesně opačný problém, tedy dát na takový systém tlumič bez propedalu a ne Rkový, kde propedal nejde vypnout.

          • swinx  

            Myslela jsem tím, že není třeba mít 3 polohy ProPedalu nebo LockOut. Rkový tlumič s dobrým nastavením tlaku bohatě stačí, myslím tím konkrétně u LP.

            • MlokCZ  

              3 polohy propedalu nebo lockout není nutné mít, ale stále zřejmě nechápeš kde je problém.

              Rkový tlumič má natvrdo zapnutý propedal, který nejde vypnout a to je ten problém. Tedy rozhodně nestačí, protože zbytečně kolo omezuje.

              U RP23 ten propedal můžeš vypnout a bude to žehlit lépe a to je oč tu běží.

              • swinx  

                Já vím, že u Rkového tlumiče se nedá vypnou ProPedal, ale chtěla jsem tím říct, že i s tímto základním nastavení jede kolo bezvadně, nemám potřebu měnit tlumič.

                Měla jsem možnost vyzkoušet LP x-c 700 s RP tlumičem a vypnutým ProPedalem, zase tak veliký rozdíl to nebyl, možná jen o trošičku plynuleji žehlil větší nerovnosti.

                Bohužel, možnost vyzkoušet jeden systém pružení s dvěma takto rozdílnými tlumiči jsem měla jen u LP, tak nevím jak je tomu u jiných systémů.

                Nějaké zkušenosti např. s Giantem(Maestro) apod.?

              • tom xtr  

                Souhlas s Mlokem. Jedinou změnu, kterou jsem na LP udělal, byla výměna tlumiče za RP23 právě kvůli vypnutí propedalu a určitě je to na citlivosti znát. Pro ryze závodní nasazení je to ale zbytečné.

                • gargamel  

                  Já na LP (stejný systém, ale zdvih 130) taky měnil tlumič. Dal jsem rp23 s HV komorou, kvůli snížení progresivity a je to znát.

                  • Macik  

                    Ano ano, před časem jsem provedl na své x-control 313 stejnou záměnu a má to značný vliv.

        • Singlespeed  

          VPP není žádný úžasný systém, ale obyčejný čtyřčep (paralelogram), který má zadní čep, který bývá spíše umístěn před zadním nábojem, posunutý dopředu. Funguje ale slušně, to je fakt.

          • swinx  

            Dobře tak jinak, u Lapierru je využito protichůdného chodu dvou vahadel, což zatím u mě po dvouleté praxi vyhráva, po předchozích zkušenostech např. s Konou ;-)

          • swinx  

            Dobře tak jinak, u Lapierru je využito protichůdného chodu dvou vahadel – systém FPS2, což zatím u mě po dvouleté praxi vyhráva, po předchozích zkušenostech např. s Konou ;-)

        • m33kitch  

          k tomu, ze pri kazdym silnejsim slapnuti nebo jizde ze sedla, nejde tolik me energie do tlumice. To totiz nema s pritahovanim zadniho kola retezem nic spolecnyho

          • swinx  

            O přitahování zadního kola řetězem jsem nic nepsala, přečti si příspěvěk pořádně.

      • Lufito  

        Má tady ještě někdo zkušenosti se scalpem a1? dík

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.