• Jindraamigos

    Hoj.Potřebuji poradit od někoho, kdo jezdí 120 mm fula s geometrií klasifikovanou jako trail/marathonl ..takže uzpůsobenou k hravější jízdě v terénu..Problém je,,zdali takové kolo stačí na dobré polety ba i snad s tvrdším dopadem při velice lehce agresivnější jízdě dolů… Vybírám nového fulla a nevím,zdali pro mé účely není lepší a také ale zároveň dražší 140 mm

    http://www.kellysbike.com/…27-5/tyke-10#…

    VS

    http://www.giant-bicycles.com/…19494/77965/#…

    Díky za rady a HOJ

    • -b-n-x-  

      pro agresivnější jízdu dolů s nějakými polety nebude asi vhodný ani jeden. Ale jinak ten giant na to bude určitě vhodnější.

    • Bokec  

      Za me Kellys…

    • legasek  

      Jen bych upozornil, že Giant Trance 3 je ve velikosti M již vyprodaný, tedy snad kromě některých obchodů, které jej mohou mít ještě skladem, ale cena šla u M momentálně nahoru. Předevčírem mi jej smontili v Giant storu v Brně, dali mi rám z Trance 4 (a moc mu to sluší). Trochu jsem si včera poskočil, nějaký ten sjezd v lehčím terénu a zdvihy jsem využil tak ze 40%. Je otázka, čemu říkáš lehčí sjezd.

      • Jindraamigos  

        Lehčí sjezd…Tuším že by to mohlo být něco jako Tvá včerejší vyjížďka na 40% ? nicméně pokud zbylých 60% je um,technika,znalost svého kola,naježděné hodiny a v neposlední řadě odvaha,tak to chce čas… (tedy u mne :-) moc ď

      • Jindraamigos  

        Moc děkuji za odpo… tip je výborný,škoda jen že neměřím o něco mín.Mají jen malou velikost ale možná že lapiere není tak moc známá značka tak ještě pogůglím,Rozhodně je lépe vybavenější a i jméno zvučné :-) …ď

    • Gustaf 81  

      tak myslím, že na malé polety a to co pises, že budeš jezdit, stačí 120mm v pohodě. se podívejte jaky divočiny jezdí v xc svetaku na 90 až 100mm zdvihu…

      • Jindraamigos  

        Přesně takovou odpověd jsem potřeboval slyšet,nicméně člověka to stále táhne výše ve všech aspektech,to je jasné…Moc ď

        • mirabike  

          no na 100 je to trápení i pro ty mistry, jen se jim to kvůli celkovýmu času na trati vyplatí… 120/120 je dnes hobby maraton, rychlý, svižný lehký kolo a pro hobby ježdění i relativně pohodlný… na to co píšeš imho jednoznačně 140–160.. 140 biky, jsou dnes prakticky stejně těžký a jezdivý, jako 120/120 a mají pro cestu zkopce výrazně příznivější geometrii… na většinu z nich můžeš v klidu dát 160 vildi, která zase jen pomůže… i 160 enduro biky jsou často parádně jezdivý, záleží na gumách a na nastavení…

        • Gustaf 81  

          nemáš zač.. já bych se ubíral tímto směrem. 140 popř 160 už moc na maratony není. to vidím tak ne sjezdovku…lanovkou nahoru a pustit to dolů. na projizdkach bych se na tom trápit nechtěl..

          • MlokCZ  

            Kolik jsi toho na jezdive poladenem 140–160 fullu najezdil? Dle toho co pises mi prijde, ze vubec nic.

            • Gustaf 81  

              já nic…já bych takovej zdvih za boha nechtěl…protože si o něm myslím, to co píšu. Jestli se daj na enduru jezdit maratony nebo delší svihy…tak to potom jo.

              • kubad  

                Ono to takhle skatulkovat nejde ale !!!

              • MlokCZ  

                Takže typický příspěvek BF. Nikdy jsem to nezkusil, tedy vlastně o tom nevím vůbec nic, ale radím o tom ostatním.

                Celé to vůbec není moc o zdvihu, ale o výběru konkrétního kola a hlavně pak jak se poladí. Nevím proč to škatulkuješ jako enduro, to já bych si tedy vůbec nedovolil.

                Aktuálně jezdím 150mm XC fulla poladěného hodně do jezdiva, který nemá s endurem společného vůbec nic. A je to rychlejší kolo než spousta jiných 120mm na kterých jsem kdy jel. Na druhou stranu se na stejném zdvihu dá postavit něco daleko odolnějšího více do endura, co bude o něco pomalejší, ale zase více vhodnější na agresivnější ježdění z kopce.

                A samozřejmě, že se na 140–160mm fullech dají jezdit delší vyjížďky a to zcela bez problémů. Tím myslím vyjížďky 100km+ s 2000m+ nastoupaných. A to píšu dle většího množství 150mm fullů, které jsem dlouhodobě jezdil. A k tomu mám bídnou fyzičku, takže bych na dlouhých trasách nic špatně jezdivého nezvládal.

                • Gustaf 81  

                  vycházím z označení kol xc/am/enduro dle zdvihu…o geometrii se nebavim…nehledě na to, že i tam peknej rozdíl je…

                  • kubad  

                    nepouštěj se do diskuzí které nemůžeš vyhrát :D

                    na stejném rámu jde poskládat od XC/Maratonské rakety až po Enduro

                    je to hlavně o osazení a fukci rámu než o zdvihu

                    • MlokCZ  

                      Přesně tak.

                      A já jen pro představ přidám jaký mám cca rozdíl XC 150mm full x celopevňák na Thunder Burtech. Za stejný čas jízdy a ± stejnou intenzitu dle tepáku:

                      • celopevňák 120km jezdivá trasa asfalt/šotolina, žádný opravdu terén
                      • full 100km z toho 35km opravdu terén a zbytek jezdivý jako předchozí trasa

                      Těch 35km bylo samozřejmě o hodně pomalejších, takže ve výsledku rozdíl jak jedou ty kola moc velký není.

                    • Gustaf 81  

                      tak jasné že jde…viz třeba nova modelová řada od Ghostu. jeden ram a 3 různý kola. to je bez debat. ale prostě za tím zdvihem si stojím. proč jsou teda xc jezdí a maratonci tak blby a nejezdí na 160mm zdvihach, když v tom vlastně není rozdíl…

                      • kubad  

                        a proč by měli jezdit na 160mm když to nepotřebují?

                        ale tady přece není řeš jen o maratonu a pokud plánuje nějaký polet tak tu 120mm prostě rozštípe a to poměrně brzo protože na to ten rám není stavěný a tady určitě poslouží líp 140mm která ho natolik nespomalí o kolik toho víc vydrží

              • jIrI___  

                Všechno se dá, ale je to trápení :). Od té doby, co jsem si zkusil kratší maraton na Treku Remedy, který je považovaný za poměrně jezdivý AM bike, a následně to porovnal se svým Fuelem EX, jsem přestal věřit místním názorům, že 140–160 mm biky jsou úplně bez problémů použitelné i na maratony a delší vyjížďky.

                • MlokCZ  

                  Tak ale na vetsine maratonu je opravdu terenu jen par kilometru a tedy nejrychlejsi budes na HTcku. Kdyz se ale na druhou stranu pta na polety, tak na to by nestacil ani ten muj 150mm full ladeny do jezdiva.

    • Derwen  

      Hoj, jezdím 120 fulla viz profil a je to schopný univerzál, záleží jak si to doladíš. Mám rád spíš technické věci než polety, ale „krtincům“ zavzatým v trailu se nevyhýbám. Od Rychlebek, Beskyd až po výlety s rodinou… Uživil bych i větší zdvihy, ale pro dvě kola není prostor…

      • Jindraamigos  

        Odpověd lahodící mým uším,,,,nicméně kdybys hodnotil čistě funkci pružení při tvrdém doskoku (nemůžu si pomoci,prostě chci lítat ale enduro jako univerzál? toasinee) tak si odpovím sám kup si druhé na skákání… moc ď

        Myslím že tvé GT je vlastně srovnatelné s tím kellysem tykem,takže paráda…

    • scota  

      Na lehké skoky na trailech typu RS bude stačit:

      http://www.rb-bike.cz/…/iq-275-team#…

    • rdx  

      Mel jsem 3 roky Spec Camber 120mm http://www.bike-forum.cz/…camber-elite kupoval jsem ho jako trailove kolo a to slouzil naprosto bezvadne, zvladne toho daleko vic nez hlava dovali, ale pravda moc jsem nelital :) . nejakej dropik neni problem, je to tančík :)

    • Krejca  

      Dovolím si také přihodit jako majitel 120mm fulla něco do debaty.Z těch dvou bych bral Giant a minimálně proto že systém odpružení u Giantu je opravdu vyzrálý,u Kellyse nevím co bych od něj čekal,další cestou je poptat jedno z testovacích kol Treku,tak jako jsem to udělal já,přeci jen se půlí sezona a blíží se čas odkupů,to RB vypadá tragicky,a Lapierr je trochu za zenitem výbavou.

      • McBlacky  

        Giant a maestro systém je špičkový univerzál, čistě z kopce v palbě ale líp makaj fsrka jako třeba spešl

    • AleZ80  

      Trochu bych měl obavu z toho, jestli po čase nebudeš chtít jezdit nějaké zajímavější věci a na 120/120 fullu to bude opruz, takže bych šel asi rovnou do 140/140. V téhle cenové relaci jsou to hrozné plečky a pokud není možnost navýšení rozpočtu, tak bych spíš uvažoval nad nějakou výprodejovou 26kou nebo bazarem.

      • McBlacky  

        pak jde spíš o odolnost kola než o 2cm zdvihu. Na 29" se 120 se dá už jet hrozný peklo. Pokud chceš přidat, chce to odolnější kola, pláště, brzdy, zkrátit posed – to tě zrychlí víc než 2cm na stejným setupu.

        • AleZ80  

          On vybírá 27,5". Jinak samozřejmě to není jen o zdvihu, ale také o tom, že 140/140 mm full má většinou položenější hlavu a je delší než 120/120 full, takže je i možnost kratšího představce, což také dost pomůže.

    • scota  

      Zkus nějakou testovačku a uvidíš sám co ti vyhovuje.

      • Jindraamigos  

        Takže díky moc všem..... jsem zase o kus blíže rozhodnutí.Takže mne napadá takové přirovnání „s čím se do lesa jezdí,s tím se taky odjíždí.. “

      • Nimrod  

        přesně tak. mám ± 120 a došel jsem k tomuhle zdvihu po x letech. takový kolo je úžasnej univerzál, kdy není problém na něm jet od rána do večera a přitom si užít jízdu z kopce a trochu si u toho poposkočit. ale hlavně jde o geometrii, aby dotyčnýmu seděla (popřípadě výdrž rámu). a to člověk zjistí až po projetí. zbytek se kdyžtak vymění

    • goofy  

      Zneužiji to tu.

      Kámoš se poohlíží po novém kole. Peněz do toho moc dávat nechce, protože neví, jak moc bude jezdit. Dejme tomu kolem těch 40000 na fulla. Docela se rozhlíží, jestli fulla nebo HT. Viděl bych to na něco s hravější nechrtí geo. Zdvih tak 120 mm. Zatím mi ve výběru visí hlavně RB IQ 275. Nemá někdo nějaký další tip z nějaké výprodeje? Existují i nějaké nechrtí trail HT za rozumný peníz?

    • xaver  

      jezdím Trance X1, rok. 2008 ;) 26", 12cm zdvihy.

      Váží 12.9, ten sedmiletej Trance.

      Ta váha přes 15kg u tohoho Kellys … to by mě odradilo.

      • scret  

        pritelkyne ma poladenyho TranceXe na 11,9kg:) ale to vis, dneska pridaj treba jen pul kg moderni vetsi kola…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.