obyvy z fullu-zadní odpružení-problém

16 nepřečtených
  • Blackbiker

    zdravím všechny – chci nový full 26" a tak uvažuji které tlumení dozadu.Po přečtení některých příspěvků se trochu bojím tlumení Fox,nechci si koupit bika a investovat další tisíce do změny tlumení.

    199cm a 82kg-uvažuju nad Giant Trance 4,Trek Fuel EX 5,Gt i Drive 4. Co poradíte, z vlastních zkušeností. Jde mi o výdrž kola-hlavně pružení- na repas odpružení si netroufám. Kolo chci na Beskydy-turistické trasy,les a pod.Jízda terénem. díky za podněty. kola by měly být v 21" palcích nemýlím li se-stačí to vůbec na mně?

    0 0
    • hanz  

      a proč bys měl investovat do změny tlumení?

      0 0
      • Blackbiker  

        předem sory že neumím napsat ani slovo obavy-moc mi to v té horečce nemyslí.No četl jsem tady v nějakých threadech že se lidem dost kazí tlumič na GTčkách-tak nevím nevím

        0 0
        • hanz  

          víš co ono je spousta lidí dost rejpalů(já osobně jsem extra) a to že se tady pokazilo 10 tlumičů a lidi to tu napíšou jsou naštvaný…ale je tu třeba dalších 100 lidí keteří sou spokojení ale ti to nebudou křičet že. Ty si vyber kolo podle recenzí aby ti sedělo určením a hlavně aby se ti celé líbilo a todle neřeš, protože je to i u jiných značek..navíc fox je proti manitou tlumičům o dost lepší.

          0 0
          • Jenda  

            no nicmene jako cerstvy majitel GT i-Drive4 musim podotknout jednu zasadni vec – diky delce tlumice 152 mm fakticky nemas sanci na vymenu tlumice za rozumnou cenu takze musis doufat ze bude fungovat. Ja mel treba Stuck-Down hned pri prvni vyjizdce, od te doby cca 300 km bez problemu. Myslim ze diky znacnymu prepakovani a tedy nutnosti pouzivat vysoky tlak v tlumici (na mych 80 kg abych nechodil prilis casto na doraz 260psi) je pstnost teto zavady vyssi nez na jinych kolech. Nicmene zatim jsem s kolem velmi spokojen ale pokud by byla moznost nejak dat jinej tlumic tak to asi do budoucna udelam – proste jsem v nej ztratil duveru.

            0 0
            • hanz  

              ten vysokej tlak není danej množstvím přepákování ale dýlkou tlumiče…to že gt používá takovejdle krátkej a ještě nestandartní tlumič mě opět utvrdilo v názoru na ně.

              0 0
              • Jenda  

                ten tlak je samozrejme danej i pomerem prepakovani (pri konstanti dylce tlumice), v tomhle ohledu jsou na tom lip i-Drivy5, jinak ten tlumic neni nestandardni – jenom ten standart uz skoro nikdo nedela, resp k nam nedovazi:-(

                0 0
    • tomfree  

      Tak z ht už si u fullu,bravo jen to nepřežeň.

      0 0
      • Blackbiker  

        ahoj Tome,se omlouvám že jsem se neozval,ale virus mne skolil tak že totálně,vše bolí zánět dutin-do toho zuby,včera jsem ještě musel zorganizovat turnaj pro 100 lidí ve volejbale a teď akorát ležím a úpím.Tento týden to bude marodka.Takže času na přemýšlení o novém kole je dost a potřebuju samo helfnout.Řekl jsem si proč mít doma pevňase když jednoho mám.Takže full.Jasně nesmím to přehnat-souhlas.Až se vyhrabu z toho viru tak se ozvu.zatím ahoj.Kurnik sezona skoro v plném proudu a já doma bez kola a pod práškama to je pech.

        0 0
    • rf  

      Právě jsem přešel z HT na full. Už po dvou vyjížďkách jsem nadšený a obávám se, že už není cesty zpět. Vzadu mám Fox a zatím v klidu, funguje to skvěle (RP2). Myslím, že poruchové je všechno, ale co jiného než Fox? Velikost rámu – měřím 193 cm, mám hodně dlouhou 20" a sedlovku 400 mm a jsem asi 2–3 cm nad ryskou. Stačí tedy vyzkoušet delku rámu a na stávajícím rámu změřit třeba vzdálenost střed šlapáku – horní okraj sedla a podle toho vypočítat velikost rámu.

      0 0
      • Blackbiker  

        no právě,jako analfabet zadního odpruhu si říkám,že FOX je snad top v odpružení nebo ne?jinak co jsi tedy koupil za fulla?Už se nemůžu dočkat toho svýho jen nevím ještě kterého:-):-)jo vidím že pro mně by to tak odpovídalo 21–22 palců rám a 400mm sedlovka

        0 0
      • MlokCZ  

        Když už máš ten RP2, tak by mě prosím zajímalo, jak je zhruba nastavená na něm úroveň propedalu a jakou máš verzi (tedy propedal light/medium/firm). Zkus prosím třeba srovnat, jak moc se liší poloha open od polohy propedal nebo nějak jinak popsat aktivitu tlumiče v poloze propedal. Ideální by bylo přímé srovnání s RP23, které poloze to odpovídá, ale to asi vědět nebudeš.

        0 0
        • rf  

          Verzi teď nevím, ale můžu se podívat – je to napsáno na tlumiči? Je to jednoduché polohy jsou jen dvě: open a propedal. Jelikož nemám srovnání, nevím co dodat. Open (-) používám většinou v terénu, propedal (+) na silnici. Propedal pruží minimálně, při prudkém rázu se otvírá. Jel jsem na tom dvakrát, před tím jsem měl HT.

          0 0
          • MlokCZ  

            To já vim, že má jen dvě polohy. Pokud píšeš, že pruží minimálně a propruží jen při velké ráně, tak to bude odpovídat minimálně pozici 2 u RP23. Na tlumiči bývá takový obrázek, kde jsou tři sloupečky vedle sebe a podle toho který sloupeč je zvýraznění tak taková verze propedalu to je.

            0 0
            • MlokCZ  

              A na RP23 (verze light propedal – tedy první nejnižší sloupeček na obrázku) v poloze 1 (nejnižší nastavení propedálu) je poměrně dost aktivní a dá se používat slušně i v terénu. Tak právě sonduju, jestli je nutné mít RP23 nebo ta jedna pevná poloha na RP2 stačí.

              0 0
              • Baunny  

                Ahoj…Já mám tlumič Rp23 a nastevená je tam z továrny nastavená středni hodnota propedalu (dedy prostřední sloupeček na tlumiči) A z vlasní zkušenosti,když tam šoupnu hodnotu propedalu 2 tak je to opravdu kompromis. V poloze vypnuto to je žehlička…poloha zapnuto rekce tlumiče až na větší nárazy. To by se mohlo podobat tý Rp2…si myslím. Jinak 1 hodnota propedalu je při zapnutém režimu dost aktivní(pomalu jak při vypnuto),ale bike se přestane pohupovat. No a poloha 3 to se dá rozhoupat jen při opravdu razantní jízdě ve stoje a velkém nárazu od terénu.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.