• misula

    Podobný věci se tu řeší pořád, ale já mám konkrétní dotaz. plánuju vidli, celkem se mi zalíbila Manitou Relic Elite, nebo bych uvažoval o Marzocchi Grand fondo 3 ročník 06. Ale jak tak koukám jak tu všichni vychvalujou Epicona, tak mi to nedá a musím se vás zeptat na srovnání těhle tří. nerad bych aby se t zvrhlo v doporučování všeho možnýho. maximum ja cca 4000 (relica můžu mít) od známýho.

    0 0
    • Foose  

      zrovna dnes jsem se byl s kámošem projet. On má Epicon a já mám Epicona. Jenže já ho mám upravenýho od Milana a je to nesrovnatelnej rozdíl jak se dá vidlice vytunit. Už v základu ten Epicon není špatnej ale po úpravě může skvěle konkurovat FOXkám!!!! Jinak RELIC se mi taky líbil ale to si klidně můžeš koupit starší model SPLICE – byl by ještě levnější, A ta Marzoschi? není to ta co vyrábí Suntour?

      0 0
      • misula  

        to nevim kdo co vyrábí. s tim tuningem to je hezký, ale já jsem takovej skoro turista, takže bych to asi moc neocenil a ty 4000 by to asi nesplnilo. takže když zůstanu u relica, nebude mě to snad moc mrzet…

        0 0
        • martt  

          Toho epicona mam aj ja. Vyzera skutocne celkom funkcne.

          Otazka je ako dlho vydrzi fungovat, skusenosti s nim nema nik, je to novy model v 2007. Dufam, ze to nebude ako nadsene ovacie nad nejakym vzduchovym Suntourom ca. v 2002 (ze Padlista a Tinktink) a po case zatracovanie tych istych vidiel, ze sa zadrhavaju.

          Osobne vidim ako vyhodu, ze k Manitou a RS su na sieti velmi podrobne navody na udrzbu, k Suntouru toto chyba. A ja mam rad, ked viem ako to na com jazdim funguje a aku to vyzaduje udrzbu.

          Rovnako vidim problematicky nakup nahradnych dielov na Suntour, obchody u nas (v BA) tvrdia, ze na tieto vidle nahradne diely nie su.

          Este, ze tu mame milana :-) , teraz mame jednu vidlu (Axon) nim upravovanu a je to lepsie ako bola povodne.

          0 0
          • Foose  

            kamoš se zna s lidma ze servisu co dělaj reklamačni servis pro suntour a říkal že s díly by problém být neměl. ale doufám že nebudou potřeba

            0 0
      • milan1  

        Jsem moc rád, že jsi měl mořnost takovéhohle srovnání a zkusil jsem připravit hlavně pro tebe srovnání grafů, které vypovídají sami o sobě ale vypovídají nejlépe k někomu, kdo si udělá vlastní jezdeckou zkušenost. Původně jsem to chtěl uvést jenom pro tebe, protože hlavně a jedině pro tebe to díky jízdní zkušenosti může napovědět ale nakonec se mi to pěkně rozrostlo, takže začneme. tady máš grafy Epicona Upraveného a neupraveného. Upravená je samozřejmě křivka červená a ten pro někoho nepodstatný rozdíl v první polovině je právě tím hlavním a podstatným, co ty znáš jízdou. Zcela rozhodující je ale naprostý počátek grafu a samotný moment odtržení, pro někoho možná detail nepodstatný ale při jízdním srovnání nám vypoví, jak je rozhodující. A jízdní srovnání máš zatím ty a jenom několik následných dalších majitelů, kteří měli možnost srovnat tento rozdíl

        0 0
        • milan1  

          A teď uvedu pro zajímavost jak si stojí neupravený Epicon proti tolik opěvované Rebě. Reba je křivka modrá a je to ta nejlepší U turnová verze změřená Mlokem. Epicon je verze neupravená barva žlutá. Je dost zajímavé, jak dopadá ta tolik opěvovaná modla ve skutečném srovnání. Je třeba říct, že olejové mazání Reby proti vazelínovému mazání neupraveného Epicona bude přeci jenom jízdou rozdílné a rozdíl bude rozhodně ve prospěch Reby.

          0 0
          • milan1  

            To, že se Upravený Epicon ( opět červená křivka) dá srovnávat s Foxem je na tomto srovnání. opět se jedná o měření moje a Mloka. Epicon je červený, křivka je více zalomená ale co je zajímavé, že na počátku přeci jenom Epicon docela boduje. Ve střední fázi vede jednoznačně FOX talas.

            0 0
            • milan1  

              Přiznám se, že jsem už Rebu dělal a bylo to v době, kdy byly k dispozici Suntoury XC PRO a na nějaké přímé srovnání jsem ještě nepomýšlel, dnes již není důvod proč se nesnažit dosáhnot maxima z jakékoliv vidlice a proto jsem se pustil již do jednou upravované reby, jen tak mimochodem majitel Fiberman a dnes jsem mu odesílal vidlici s tímto dosaženým výsledkem. Jedná se opět o stejnou křivku Mlokovy U turnové Reby na 115 mm a dolní žlutá a celkově citlivější křivka ukazuje extrémně upravenou verzi Dual air (původně nesrovnatelně horší provedení)

              0 0
              • milan1  

                Na dalším obrázku se pokusím ukázat jaké výhody může přinést vzduchové provedení vidlice proti ocelové pružině. Jedná se opět o Fibermanovu vyladěnou vzduchovou Rebu na zdvihu 105 mm proti tentokrát Piku a to Piku 140 mm, který ovšem rozhodně neodpovídá originálu, jeho křivka je zelená a je proti originálu zde v tomto měření ještě citlivější. Je třeba připomenout, že naprostý počátek, který není skoro čitelný uakzuje, že moment odtržení na úplném počátku Piku je někde na úrovni 3 kg, to je oparvdu rozhodující a tento malý a v grafu téměř nepodstatný detail je tím rozhodujícím, co ukazuje, jak jsou ocelové pružiny citlivější, než vzduchová provedení. je třeba připomenout, že tohle se týká opravdu špičkových provedení a že rozdíly v měření jsou opravdu minimální. je třeba buď opravdu přesně dodržovat měření, a nebo ještě spíše tohle již prověřit jízdou.Dostáváme se totiž na hranice, kdy rozhodují opravdové maličkosti v měření.

                0 0
                • milan1  

                  tady už jenom další srovnání, které ukáže to samé, to jest rozdíl, který může přinést vzduch proti ocelové pružině a tentokrát jsou obě na stejném zdvihu. Jedná se opět o Mlokův Talas proti stejnému Pike jako v předchozím srovnání.

                  0 0
                  • milan1  

                    Tohle všechno uvádím jako příklady, že vypovídající hodnotu získávají grafy hlavně pro toho, kdo si udělá vlastní jízdní zkušenost a pro někoho nepatrné rozdíly v grafech se promění v obrovské rozdíly v jízdních dojmech. Křivky potom už nemají jenom hodnotu pro jakési odečítání sagu na neznámé vidlici ale vypovídají na dálku a zcela jasně. Chtěl jsem ukázat, že pro taková srovnání mají zásadní vliv již malé detaily a je zcela nutné mít podklady z přesných a ověřených zdrojů.

                    0 0
                    • martt  

                      To merias kazdu vidlu ktora Ti prejde rukami? Zaznam z nasej Axony nemas?

                      0 0
                      • milan1  

                        Naprosto každou vidlici neměřím, zvlášť né mnohokráte opakovaný typ. Měření si ovšem můžeš procvést sám dle návodu.

                        0 0
                        • martt  

                          uz som to skusal, mame ale taku digitalnu vahu s ktorou to jednoducho nejde.

                          0 0
                          • milan1  

                            Axony 2006 se mohou lišit díky tomu, jaký zdvih dokáží utěsnit a mohou se tedy právě tím zdvihem lišit. Naprosto nejlepší výsledek Axona, který mám je tenhle a kupodivu se zde vůbec neztratí. Třeba ti to pomůže v hodnocení, které tady na jiném místě označuješ jako, že je to proti původnímu „trochu lepš“. Tvému Axonu by ovšem nepomohlo jakékoliv hrání si s grafem chyrakteristiky, kdyby nebyl zároveň upraven i tlumič, takže ten rozdíl proti původnímu je právě u tohohle typu nejvýraznější a samotný graf ještě nevypovídá o tom jízdním dojmu, který je před a po úpravě.

                            0 0
                            • Foose  

                              Ještě by mě ale zajímalo jestli někdo někdy nedělal grafy Cannondale – Headshock a Lefty. Jestli jsou ry vidlice opravdu tak dobré kolik stojí.

                              0 0
                        • Pijer  

                          Taky se vtirnu, a R7 se Ti pod graf náhodou nepřipletla :-)

                          0 0
                          • milan1  

                            Opět to není konkrétně tvoje vidlice ale R7 před úpravou a po úpravě se liší zhruba takhle.

                            0 0
                            • Pijer  

                              Díky moc

                              0 0
                            • Foose  

                              podle toho grafu neupravené R7je mi opravdu jasné jaký je to šmejd. Měl jsem ji možnost chvíli vyzkoušet a opravdu nebyla to žádná sláva, ale ten graf jen potvrzuje, že R7 asi nebude moc dobrá vidle. navíc je i docela měkká.

                              0 0
                              • favorit.  

                                ja jsem s R7 spokojenej. Sice s ni mam zatim jenom asi 40km, ale prvni dojmy jsou vyborne. Pred tim jsem vzduchovou RST a vzduchovou Toru. Parkrat jsem se svezl na Suntour (rada XCP), Marzochi a Skareb a Axel od Manitou. Nejvetsi shit podle mne byly ty Suntourky a nejlepsi Skareb a R7…

                                0 0
                                • milan1  

                                  Fose to trochu přehnal ale ty už vytahuješ na obranu divný slovník. Jednoduše máš necitlivou vidlici, která ti zato nehoupe při šlapání i nezamčená a tobě to vyhovuje.

                                  0 0
                                  • favorit.  

                                    pri slapani se houpe. Jeste ze existuje ten lock out…

                                    0 0
                                    • Foose  

                                      pro srovnání by nebylo špatné, kdyby jsi tu svou R7 změřil ať víme jak je na tom s citlivostí. Jestli ta milanova byla „zadřená“ nebo nějak výrobně „poškozená“. Alespoň by jsme porovnali co a jak.

                                      0 0
                                  • favorit.  

                                    pri slapani se houpe. Jeste ze existuje ten lock out…

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Při šlapání ze sedla???

                                      0 0
                                      • favorit.  

                                        i v sedle…

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          No, tak nezbyde, než abys to změřil.

                                          0 0
                                        • bam  

                                          tomu bych se divil temer u jakykoliv 100mm vidlice, natoz pak u R7. Spis ji mas asi moc na mekko, hodne blbou geometrii nebo je to proste chyba v slapani.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Přesně tak, ono ani při větších zdvizích a současně citlivější vidlici se vidlice při dobrém stylu šlapání téměř ani nehne. Pak je taky otázka, čemu kdo říká, že se vidlice houpe. Zda to je pohyb o 2mm nebo 5cm. Mě se třeba Talas na plném zdvihu pohupuje zcela minimálně a to vlastně jen v situacích, kdy nečekaně musím silově zabrat na těžký převod.

                                            0 0
                                          • milan1  

                                            favorit tady prostě bojuje za svojí vidlici a přinese důkazy o čemkoliv, od něho nemá cenu čerpat. Zkusím u tebe, jel jsi někdy nebo vyzkoušel R 7 bez IT. Díval jsem se do tvého profilu a tvůj systém Infinite trawel na vidlici může být podle nastavení zdvihu daleko citlivější, než R 7 klasická. Jestli jsi opravdu vyzkoušel i R 7 bez IT, tak musíš vědět o čem je řeč a jak nevhodné je přesvědčování favorita o jeho pravdách. Měření je precijenom něco, co dokáže rozsoudit ale musí ho provádět taky někdo nezaslepený.

                                            0 0
                                            • bam  

                                              Na normalni R7 jsem se svezl jenom kousek, takze nemuzu soudit. IT na nizsi zdvih je urcite o moc citlivejsi. Shodou okolnosti mam v planu vidlici zitra sundat a rozebrat kvuli udrzbe. Muzu ji i zmerit, docela me to taky zajima. Podle tveho grafu vypada R7 opravdu hodne necitliva v porovnani s ostatnima. Nemyslel jsem ze je to tak hrozny, ale jsem lehkej a vetsinou nejsou podemnou vidlice moc „citlivy“. Nevis jestli je rozdil v chodu taky mezi jednotlivymi rocniky R7 ?

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Tvoje IT je zcela jiná kategorie, ty můžeš dosáhnout tohohle stavu, když jí doslova vytáhneš na nejvyšší zdvih. U tebe právě měření jako příklad R 7 není to pravé. jak jsou na tom jednotlivé ročníky to nevím ale žádný z ročníků není rozhodně s citlivostí výrazně jiný i když se hodnoty lišit budou. Nepředpokládám, že by se kdokoliv a s jakýmkoliv továrním provedením dostal pod 20 kg a do té doby prostě ani pohyb, ani náznak.

                                                0 0
                                                • bam  

                                                  R7 mam hlavne kvuli tomu IT. Kdybych vedel o nejaky alternative, mozna bych znacku zmenil. Na chrteni mi vyhovuje, ale kdyz si chci kolo nastavit na pohodu tak citelne zaostava za zadni stavbou a kdyz uberu tlak tak jde moc do zdvihu. Nedavno jsem ji mel na HT a tam mi prisla mnohem lepsi.

                                                  Nikdy jsem vidlici nemeril. Necetl jsem vsechny thready o vidlicich a na bf se zas tak skvele nevyhledava, takze to tu mozna uz bylo milionkrat, ale jak je to s tlakem vzduchu v pripade mereni vzduchove vidlice ? Pises tu o konkretni hodnote odtrzeni, to nezalezi na tlaku ? Dik

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    Vzduchová vidlice ti umožní vždy jenom určitý rozsah nastavení a když máš možnost hustit jenom jednu komoru, tak se z továrního nastavení nevyhrabeš. další pohádky jsou, že dual air umožňuje nastavit cokoliv, ani dvě komory nemají plně svobodnou volbu ve velikém rozsahu. Pohybovat se dá jen v určitém rozsahu, který nejde překročit ale to už zabíháme moc do základů. Když se o tohle chceš zajímat víc, musíš vzít k ruce grafy charakteristik a hlavně si i sám zkoušet. Jinak by výklady teorií nebraly konce.

                                                    0 0
                                                  • bam  

                                                    dobre dik. Nemam predstavu o velikosti toho rozsahu a grafy tu slouzi k porovnani vidlic bez uvedeni nastaveni. Proto jsem se ptal. Urcite si s tim zitra pohraju a vyzkousim si vidlici zmerit s ruzny tlakem. Pripadne i vsechny dalsi vidlice co budou po ruce :)

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Dovedeš si představit kolik je zde nakousnuto témat? Pak že není o čem se pořád bavit :-) Témat by se dalo najít ještě víc ale jedině s lidmi, kteří sami přiloží ruku k dílu a přinesou do threadu i vlastní aktivitu. Samozřejmě tu takové najdeš ale stylem výslechů, bez vlastní aktivity se vše dost drobí. Když už budeš mít zájem a nějaké své výsledky a to platí pro kohokoliv je vhodné si založit vlastní thread s vlastním cíleně hlídaným probíraným problémem. když se to bude zvrhávat, tak si to zamkneš a hotovo. To by mohlo být i vhodné jako návod pro ty, kdo hledají řešení k vylepšování.

                                                    0 0
                                                  • vlk  

                                                    Něco jako IT dělá i Suntour.

                                                    0 0
                                          • favorit.  

                                            cjodi asi tak o pul cm… Jezdim celkem silove.

                                            to Milan: Jenom me nastvalo, jak tu nekdo nade mnou zacal psat, jak je R7 smejd a ze to neni moc dobra vidle. :-)

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Píšu, že to Fose trochu přehnal ale tys to začal přehánět ještě víc. R 7 se chová přesně podle toho grafu nejdřív žádná reakce a potom velmi snadné propadání do zdvihu. To je bez výjinky, pokud se nejedná o Infinite trawel, tam je to jiné a závislé na nastaveném zdvihu.

                                              0 0
                                            • Foose  

                                              omlouvám se za toho šmejda. Nechtěl jsem se nikoho dotknout a nechtěl jsem aby to tak vyznělo. Já mám už druhýho Suntoura a shit to podle mě není, i když XCP je jeden z těch základních modelů, a myslím si že základní model každé značky nebude žádná sláva.

                                              0 0
                              • bam  

                                Sorry, ale to je jak kdyz bys koupil sportovni auto a pak nadaval ze je to smejd, protoze chces jet na dovolenou a nevejdou se ti tam kufry a rodina …

                                0 0
                                • milan1  

                                  Tady jde spíš o to, zda tohle vědí případní zájemci o tuhle vidlici. Kdo kupuje něco takového s tím, že právě tohle vyžaduje, tak to je v pořádku ale nelíbí se mi, že potom je mnoho lidí schopno obhajovat tu svojí, jak je právě tohle zvláštní provedení navíc citlivé od počátku a je to vidět i tady a celkem výrazně.

                                  0 0
                                  • bam  

                                    promin, ale moc jsem nepochopil konec tveho prispevku, nejak jsem se ztratil v zajmenech :) Souhlasim s tebou ze clovek musi mit jasno co od vidlice chce (chod, vaha, citlivost, cena, barva, cokoliv..) Hlasky ze je neco naprosto dokonaly pro vsechny a neco jinyho uplne na nic bez jakychkoliv argumentu mi taky dost vadi.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Obhajovat necitlivou vidlici, že je citlivá, nikde to nevidíš? Kdy ses dočetl něco takhle výrazného v hodnocení R 7 ?

                                      0 0
                                      • bam  

                                        nerozumeli jsme si, myslel jsem tvoji formulaci vety. Jinak s tebou v tomhle souhlasim.

                                        0 0
                                    • Foose  

                                      samozřejmě že jsem měl na mysli hlavně citlivost. Váha je u R7 docela dobrá, pokud tedy někdo chce závodnější vidlici nemusí nic řešit, ale tomu komu jde o citlivosta výdrž tak by si mohl vybírat z jiných modelů.

                                      0 0
                            • martt  

                              z tohto grafu je ale vidiet, ze ta vidla bola povodne nejaka zadreta alebo co. Aby sa prvykrat pohla pri 35 kg, to je vcelku sila, tak asi fungovala moja Judy TT a nedokazal som to zlepsit. R7 je nieco ako Skareb, s tymi mam dost skusenosti a urcite maju pri beznej udrzbe odtrh kdesi okolo 10 kil. Teda ak nie su spinave a je v nich mazaci olej.

                              0 0
                              • milan1  

                                Tak tahle vidlice konkrétně byla zcela nová a kdybych já předal takovouhle vidlici někomu, tak se bude jistě divit. U firmy ale hledají jiné, vyšší důvody, které je vedly k tomuto nastavení. Otázka, proč nastavovat takhle vidlici, která má ještě navíc tvrdý Lock by měl někdo jiný.

                                0 0
                                • martt  

                                  Mam tomu rozumiet tak, ze vidla bola nejakym automatickym mechanizmom zamerne blokovana? Cosi ako automaticky lockout (nepoznam tie skratky)?

                                  Tie dva skareby co mame nemaju ziadne automaticke blokovanie. V jednej nohe piest pruzenia, v druhej na spodku tlmic a hore v jednej nic a druhej lockout.

                                  Chodia ale lahko. Pod piestom maju taku malu pozitivnu pruzinku, takze ten odtrh vzduchoveho piestu pride az neskor, ked je vidla o centimeter-dva stlacena.

                                  Len ju treba pomerne casto mazat, dost straca olej, ma ale tri roky bez vymeny suciastok.

                                  Uvidime ako si bude viest ta Axona od Teba. Minuly vikend mala premieru v Zline, teraz je cesky pohar pri Prahe a potom patdnove preteky v Plzni, potom maju deti nejake sustredenie a za mesiac su majstrovstva sveta, takze to bude ten krst ohnom.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Myslím, že tady nedochází k porozumění toho, co píšu.

                                    0 0
                                  • Lišák  

                                    Jen na doplnění: Možná bych pružinku, co je POD pístkem, nazval negativní.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Ne on tam má Mart pozitivní pružinku, to je specialita Manitou ale tahá sem zbytečně moc věcí dohromady, Scareb není R 7 co se týká právě vzduchové části ale je totožný v Locku a to se zase tváří, že nerozumí, jak to myslím se zamykáním, takovéhle debaty potom neberou konce a jsou o ničem.

                                      0 0
                                      • martt  

                                        Priznavam sa, ze R7 nepoznam. Je to nasledovnik skarebu s hrubsimi nohami, tak myslim, ze budu aj vnutorne podobne.

                                        Pre upresnenie: Skareb ma aj pozitivnu aj negativnu pruzinu (ta je skryta v nohe, neviem ci sa da samostatne vymenit) a aj vzduchovu.

                                        Zaujimal by ma teda dovod, preco sa nova R7 odtrhne az pri tridsiatich kilach. To predsa nemoze byt normalne.

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Nech si to přeměřit od více majitelů a uvidíš, takhle se můžeme dohadovat donekonečna, co jsem uvedl, to mám ověřeno.

                                          0 0
                                      • Lišák  

                                        POD pístem je pozitivní pružina?? To nechápu :-/

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Je to na Blacích a na Skarebech.

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Mám pružinovýho Blacka comp 03 a žil jsem v přesvědčení, že ta krátká pružinka je negativní (je vysoká asi 2cm).

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Ano je tam negativka správně ale vzduchové verze jsou opravdu spešl konstrukce nemající u jiných značek obdoby.

                                              0 0
                                  • paulovic  

                                    Ahoj Martin upravená R7 išla cezo mňa a môžeš ju viedieť na XC lige… ak máš možnosť tak si vyskúšaj neupravenú a potom kritizuj :-) Ahoj ROman

                                    0 0
                                    • martt  

                                      Este raz zopakujem otazku, zda sa ze sa nechapeme

                                      moje konstatovanie na milanov graf neupravenej R7 >>> z tohto grafu je ale vidiet, ze ta vidla bola povodne >>> nejaka zadreta alebo co. >>> Aby sa prvykrat pohla pri 35 kg, to je vcelku sila

                                      milanova odpoved >> Tak tahle vidlice konkrétně byla zcela nová a kdybych já >> předal takovouhle vidlici někomu, tak se bude jistě divit. >> U firmy ale hledají jiné, vyšší důvody, které je vedly k >> tomuto nastavení.

                                      z toho som porozumel, ze zamerom vyrobcu je aby sa ta vidlica pohla az takou silou a pytam sa na tie „vyšší důvody“

                                      Mam tomu rozumiet tak, ze vidla bola nejakym automatickym mechanizmom zamerne blokovana? Cosi ako automaticky lockout (nepoznam tie skratky)?

                                      na tuto otazku som cakal odpoved a nedostal.

                                      Teda este raz ta ista otazka: zaujima ma ake vyssie dovody vedu firmu Manitou k tomu aby ich vidla zacala pruzit az pri takej velkej sile.

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        martte, přestaň chrlit otázky a shrnovat a dělat další a další podobně divné kroky. zjednosuuš to prostě popros několik opravdu důvěryhodných majitelů R 7 aby zjistili bod odtržení své visdlice. je to jedno jediné měření na váze.

                                        0 0
                                        • martt  

                                          ja Ti verim, ze to tak je a nespochybnujem Tvoje meranie. Na tej vidle som trochu jazdil a zdala sa mi horsia ako skareb.

                                          Zaujima ma ale preco to tak je? Neverim, ze by manitou urobil zamerne vyssiu odtrhovu silu ak by to nemalo nejake zdovodnenie alebo aspon pseudozdovodnenie.

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Odpověď máš výše zcela jednoznačnou. neptej se mě nejsem tvůrce tohoto nastavení, já si vidlici jako funkční představuju tak, jak ukazuje spodní křivka. Já bych se radši ptal jak to, že jezdci ještě nic nezaregistrovali, že je něco trochu výrazně jinak a že se to začíná probírat a ty na mě chrlíš otázku za otázkou jako výslech, nezodpověděl jsi mě a podobně. Co bych ti vysvětloval, moje idea, jak ti naznačuju to rozhodně není.

                                            0 0
                                            • martt  

                                              Odpověď máš výše zcela jednoznačnou.

                                              prave ze ju nevidim…

                                              ak teda nemyslis „U firmy ale hledají jiné, vyšší důvody, které je vedly k tomuto nastavení“.

                                              Kedze si vo vidlach autorita, tak som dufal, ze si nasiel nejake logicke alebo aspon marketingove zdovodnenie tej zmeny.

                                              Inac dosla mi odpoved od Suntouru na nutnu udrzbu epicona

                                              Suntour Gabeln sind so konstruiert dass man sie auch ohne sie auseinanderzunehmen ordentlich warten kann. Ihre Gabel hat auf der rechten Seite eine Lockoutkartusche, welche man als solche nicht warten kann und in der linken Seite sitzt eine Luftkartusche, welche auch nicht zu warten ist.

                                              Preklad v skratke: Vidly od Suntouru su tak skonstruovane, ze nepotrebuju udrzbu. V pravej nohe je kartusa lockoutu, ktora nepotrebuje udrzbu a v lavej vzduchova kartusa, ktora tiez nepotrebuje udrzbu.

                                              :-)

                                              no nic, odchadzam na bike, maj sa.

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Není nad to, když máš informace z důvěryhodného zdroje. Teď už zbývá získat podobné vysvětlení u citlivosti R 7 a je vyřešeno :-)

                                                0 0
                                      • Foose  

                                        jedná se o můj subjektivní názor, ničím nepodložený, neověřený:

                                        vyššími důvody výrobce je podle mě to, že chce prodat. A myslím si, že mu nejde o to aby vyrobil kvalitní vidlici která vydrží 10 let, ale jde podle mě i o to aby si člověk po čase koupil novou vidlici, aby prostě měl výrobce z čeho vydělávat.

                                        0 0
                                    • martt  

                                      nejak sa to blbo sformatovalo, este jeden pokus o rovnaky prispevok

                                      Este raz zopakujem otazku, zda sa ze sa nechapeme

                                      moje konstatovanie na milanov graf neupravenej R7 >>> z tohto grafu je ale vidiet, ze ta vidla bola povodne >>> nejaka zadreta alebo co. >>> Aby sa prvykrat pohla pri 35 kg, to je vcelku sila

                                      milanova odpoved >> Tak tahle vidlice konkrétne byla zcela nová a kdybych já >> predal takovouhle vidlici nekomu, tak se bude jiste divit. >> U firmy ale hledají jiné, vyšší duvody, které je vedly k >> tomuto nastavení.

                                      z toho som porozumel, ze zamerom vyrobcu je aby sa ta vidlica pohla az takou silou a pytam sa na tie „vyšší duvody“

                                      Mam tomu rozumiet tak, ze vidla bola nejakym automatickym mechanizmom zamerne blokovana? Cosi ako automaticky lockout (nepoznam tie skratky)?

                                      na tuto otazku som cakal odpoved a nedostal.

                                      Teda este raz ta ista otazka: zaujima ma ake vyssie dovody vedu firmu Manitou k tomu aby ich vidla zacala pruzit az pri takej velkej sile.

                                      0 0
                            • McBlacky  

                              :) tak takovou bych vrátil a žádal novou. nebo byla nafoukaná na 200psi.

                              0 0
                              • milan1  

                                Vím, že ti grafy mnoho neříkají ale tady vypovídá i směrování křivky zcela jasně tahle vidlice na 100 mm zdvihu by při nižším a jinak samozřejmě citlivějším natlakování šla zase celkem lehce na doraz. Z grafu je to dostatečně patrné. Nesmyslná nastavení pro nějaké efekty nedělám.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  jestli ta vidlice jde 64mm ze 100 při zátěži 100kg netuněná a 74 tuněná tak mi prosím vysvětli jak by jsi se dostal snadno na doraz kdybys ji ufoukl v netuněné verzi protože pokud nebudeš mít v grafu průběh až do konce zdvihu nemůžeš mě urážet tím, že neumím číst grafy
                                  Nehledě na to, že R7 mají konec hodně ostrý a zatlumený, dokonce tak, že to při nafoukání a běžném provozu nemáš na váze šanci změřit. Až budeš mít zase R7 v ruce tak ji vyfoukni a zkus si chod s tlakem 0psi a uvidíš co mám na mysli. Pak nebudeš moct napsat že jde snadno nadoraz, protože dostat ji nadoraz i při závodním provozu téměř nelze. To je právě rozdíl například od starších vzduchovek od manitou jako scareb a black, které na doraz šly snadněji, ikdyž TPC verze to umí zatlumit tak že to do řídítek nekope i při jezdecké chybě – tohle ale na váze taky poznat nejde, protože rychlost nárazu má na chod vliv stejně jako síla/váha

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Nech prosím poučování. Stačí jedna jediná a celkem jednoduchá aktivita změř hodnotu odtržení tvé vidlice, je to celkem jednoduchá aktivita s větším přínosem, než tohle.

                                    0 0
                                  • milan1  

                                    A podívej, než tady začneš rozvíjet další tvé podivné teorie o tlumení a další skvosty, dokonce dřív, než přineseš něco z vlastní iniciativy jako to požadované měření, tak ti tady předložím dvě zcela nezávislá měření R 7 provedená časopisy a to v porovnání s mým měřením a konečně tedy srovnané s tím tebou žádaným průběhem až do konce, tak to vypadá takhle.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      A pokud by Blacky ještě bez vlastní aktivity zase začal rozvíjet své teorie tak přidám ještě komentář, jak k nastavením přistupuju. Na měření časopisů je zcela patrné, že hodota dorazu je u nich dosažena těsně nad 130 kg, dále ostrý zlom již ukazuje, že pracuje onen pryžový kužel na kompresním trnu jako doraz, nikoliv sloupec vzduchu, z křivky jasně vyplývá tohle chování a tak detailně, protože pryžový doraz a doraz tvořený tlakem vzduchu má zcela jiný průběh a nikdy se takhle ostře nelomí. Protože jízdou běžně dosahujeme i 150 kg a nasimulovat hodnotu nad 130 kg na místě není nic nemožného, tak jsem měl mé nastavení nahuštěno více, než je časopisem změřené a to právě z důvodu abych se na onen doraz nedostal. To je vysvětlení mých trochu výše posunutých hodnot Takže takhle vypadá zdokumentování v jakém stavu vidlice měřím, a že rozhodně objevovat taje dorazů od Blackyho a podobných rozhodně nepotřebuju. Blacky ovšem potřebuje místo kritiky předvést i něco vlastní aktivity.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        přestan se do mě navážet. Až si najdu čas tak to změřim. Mezitim se hod do klidu.

                                        že ty jsi měl nahušteno více nez v časáku znamená kolik? na jakou váhu? Bylo by to fér u grafů uvádět, stejně o jak tvrdou pružinu se jedná, jinak to je zavádějící a to moc dobře víš.

                                        já to ti stejně můžu změřit jen do cca 90 kilo. nevim jak bych změřil 130kg v domácích podmínkách, leda bych si pozval nějakáho dědka od piva do má 150 kilo

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Z tebe nikdy nic vhodného nemůže přijít. Neoslovuj mě už víc, řeš věci s kýmkoliv jiným a hlavně ušetři mě svých zmatených projevů, měl jsi změřit jedno jediné bod odtržení z klidu.

                                          0 0
                                          • Pijer  

                                            Teda jedna žádost o graf ersedmy a už se to tu zase pěkně rozjíždí :-)

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Opravdu jsi tohle způsobil. R 7 se tématicky vůbec nepatří a rozjelo se to díky těm, co se cítí poškozeni. Téma je dávno rozmělněno a já nevidím ty hlídače a peskovače co jim jde vždy o čistotu a to dokonce v off topicu. K objasnění tématu nikdo nehne ani prstem a bude jenom a jenom tvořit pseudoproblémy. Nebaví mě shánět další a další zdůvodnění a podklady pro lidi líné jenom hnout prstem.

                                              0 0
                                              • Pijer  

                                                Omlouvám se za ukradení threadu Mišulovi :-) , protože R7 se tu proprala víc, než všechny tři jeho vidle dohromady. Jinak ta tebou upravená vidle mi dává přesně to, co jsem od ní chtěl a proto, doufám, pro mě téma vidlice zase na nějakou dobu přestane existovat. No a potom už se bude vědět, jak se chová a vydrží upravený letošní Axon..... :-)

                                                0 0
                                                • milan1  

                                                  Doufám, že jsi i viděl, v čem spočívají aktivity některých lidí.¡ Ta nejlepší část se snaží směřovat k objasnění tématu i když rozvinutého a máme tady stále stejné zástupce, kteří nehnou opravdu ani prstem ale jejich slovní aktivita bez patřičných základů vždy spolehlivě vytvoří guláš pro nezůčastněné nečitelný. V takovém guláši se potom lehce ztratí spousta cených a kvalitních informací. Všimni se, že zatímco jeden jediný údaj o bodu odtržení tady nemůže nikdo dodat, tak mezitím sem byly vloženy výsledky nesrovnatelně složitější.

                                                  0 0
                                                  • Pijer  

                                                    Boj s větrnými mlýny. Jinak ještě před úpravou jsme porovnávali (ne na váze) bod odtržení mojí R7 a R7 80mm a pocitově na tom byly oě hodně podobně.

                                                    0 0
                                                  • Foose  

                                                    milane: oni to možná už i změřili ale třeba to sem nechtějí dát, protože máš pravdu a museli by tě tím pádem uznat :))

                                                    0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jen poznámka, kdybys náhodou chtěl měřit celý graf. Sám jsem změřil Talase do 90kg, protože nebyl po ruce žádný šikovný asistent a to vážím 70kg. Stačil baťůžek a do něj pár 5-kg kotoučů :-) Pokud se měří ve dvou, tak to je úplně v pohodě. Předchozí grafy jsem měřil s kamarádem, oba máme 70kg a bez problémů změřeno do 120kg. 130kg už bylo hodně nepřesných, takže neměřeno. Pokud byste oba byli aspoň o něco těžší, není problém i do 140kg.

                                          Ale jak už bylo uvedeno, změř hlavně ten odtrh, to je 30s práce a jedna hodnota.

                                          0 0
                                        • Foose  

                                          nám ale stačí když změříš vidlici třeba do 50–60 kg,aby jsme viděli jen aspoň ten bod odtržení, přece o to jediné tady v této diskuzi jde.

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            já vám to kluci změřim, ale protože doma nemám váhu nebude to hned.

                                            0 0
                                            • Foose  

                                              tak pak založ novej dred tady už je v tom zmatek :)))

                                              0 0
                        • pened  

                          Ahoj-taky mam tebou doladenou vidli (Marz MX Pro 06). Predne tedy – opravdu spokojen :-). Kdyz vidim ty grafy, mrzi mne, ze mne nenapadlo si rict o nejake srovnani pred a po uprave – kazdopadne zmeny hlavne v pocatecnim odtrhu jsou opravdu „citit“.

                          0 0
                          • milan1  

                            To byla ta Eta?

                            0 0
                            • RADO77  

                              To byla možná moje. Najeto sice jen cca 50 km (jezdím teď spíš na silničce), ale maximální spokojenost. Až najezdím alespoň nějakých 1000 km. Tak sepíšu zkušenosti. Zatím moc dík.

                              0 0
                            • pened  

                              ano

                              0 0
                    • Archer  

                      Milane, jen jedna drobna pripominka. Dej na te grafy „legendu“ – nazvy testovanych vidlic v prislusnej barve. Jinak je to tezke – koukam na graf, a za chvili uz nepamatujem, ktera barva kam patri, koukam zase do textu… :(

                      Prosiiiiim!

                      Dekuji!

                      0 0
                      • milan1  

                        Prosím, nechtěj už po mě ještě další a další, vše je samozřejmě práce navíc, snad jsou ty podklady, které musím sypat na požádání dostatečné i takhle.

                        0 0
        • milan1  

          samozřejmě ještě omluva za to „samy o sobě“

          0 0
          • fousek  

            A proc Pike a Talas popripade Epicon nejsou zmereny az do plnyho zdvihu? Toru U-turn nahodou nemas?

            0 0
            • MlokCZ  

              To je jednoduchý, ten Talas je moje měření a v domácích podmínkách jsem to do větších hodnot nezměřil. Máš možnost… Jinak graf Talase x Pike (obě v originálním provedení, takže Pike tam bude mít trošku horší počátek) převzatý z bikemagazinu tu Milan už dával. Měření Talase se až na drobný rozdíl v počátku (kde bikemagazin spojuje všechny grafy nesprávně do počátku) neliší, takže tam celý graf máš až do konce.

              0 0
              • vlk  

                Jenže je docela zajímavý, že někdy jsou v těch magazínech nesmyslný křivky. Co jsem zkoušel svého Duka XC u-turn, tak moje křivka třeba vůbec neodpovídala křivce ve Velu a to psali, že tam maj stejnou pružinu jako já. Zrovna tak jsem měl možnost takhle porovnat jednoho recona u-turn a také to vycházelo trochu jinak. Tak nevím co si o tom myslet. Křivky zdejších uživatelů mají pro mne větší vypovídací hodnotu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jasně, někdy křivka může být v časopisu divná (tím nemyslím, že by to nedokázali změřit, ale mohli mít nějaký divný kus vidlice). Ale když sedí křivka s tím, co jsem si změřil a jsou až na ten počátek opravdu totožné, tak nepředpokládám, že by najednou do vyšších hodnot to měli špatně.

                  0 0
            • Foose  

              ono lae konec toho grafu není zas až tak důležitý. Nejdůležitější je podle mě moment odtržení a počátek průběhu.

              Naměřit přesně maximální zdvih je dosti náročné, protože je třeba vidli zmáčknout velkou silou.

              0 0
              • MlokCZ  

                S tím úplně nesouhlasím. Samozřejmě ten počátek je velmi důležitý, ale ten konec grafu taky, protože je tam dobře vidět jak je vidlice progresivní a kde ta progresivita začíná. A až tam je vidět ten zásadní rozdíl třeba mezi Rebami (U-turn x bez U-turn) a hlavně právě mezi pružinou a vzduchem (tedy Talas x Pike).

                Ale je jasné, že doma tohle změřit nejde, ve dvou lidech se dá kolem 130kg, což je ovšem pro tu progresivitu pořád málo.

                0 0
                • vlk  

                  jj a hlavně si při měření pod patky vidle dejte nějakou destičku.Sem musel hodně složitě přítulce vysvětlovat proč jsou na váze 2 důlky :o)

                  0 0
              • fousek  

                Jak rika Mlok konec je prave dost dulezitej, treba drop-off bude mit doraz treba na 120 kg a 66 ho muze mit treba az nekde u 200 kg a to je treba pro me skoro dulezitejsi nez jestli ma vidle odtrh na 5 nebo 7 kg

                0 0
        • Foose  

          tak nějak to je, kdo nevyzkoušel neuvěří. I když se mi zpočátku ty grafy zdály nějaký přitažený za vlasy tak je to tak, a pokud je někdo pochopí, zkusí si udělat graf své vidlice, tak ví alespoň teoreticky o čem to je.

          0 0
          • milan1  

            Teď odbočím, nebo vlastně navážu zcela jinak. Právě jsem si koupil Cykloservis č. 12 a jsem doslova zděšen. tady mě mnoho lidí podezřívá, že se obávám z toho, že mi někdo přebírá mé postupy, tak tady je jeden přímo kardinální příklad. Cykloservisu jsem již před dvěma lety nebízel spolupráci a exkluzivnímu využívání svých postupů a nejenom toho, přípravu opravdových testů a peřdstavte si za peníze. Nedohodli jsme se. A dnes? Nacházím graf charakteristiky mezitím dostatečně zpopularizovaný zde na právě stránkách Cyklservisu a je v testu vidlice Epicon navíc ještě k tomu ve velmi mizerném provedení. Přiložen již překreslený obrázek a Cykloservis „měření“ je cihlová barva. Nepovažuju graf charakteristiky za svůj vynález ani postup, můj postup je v tom, že jsem zpropagoval jiný postup měření si může udělat každý doma na osobní váze a prokázal jsem a zde se to potvrzuje, že když je využíváno dostatečně pečlivými lidmi, jsou údaje takto dosažené dokonce lepší, než ze slavných magazínů, prováděné daleko dražší technologií na trhacích strojích. Podstata měření na osobní váze je to, že nejde dosáhnout maximálních hodnot zatížení. No a právě v tomhle čísle Cykloservisu se najednou objeví měření končící na 120 kg, tedy zaručeně za použití právě tohoto postupu, zmínka o zdroji nikde není. Alespoň by tohle byla slušnost. A teď k samotnému měření. Přikládám zde porovnání, které naměřil a předkládá čtenářům cykloservis. Měření uvádí, že Epicon má bod odtržení na 30 kg, což je naprostý nesmysl a následné měření extrémně posunuté si nedovedu, jak mohl ten, kdo měřil dosáhnout. Požádám kohokoliv, kdo má Epicona neupraveného aby si ověřil uvedené hodnoty sám. Na obrázku přikládám ještě vlatní měření Epicona (žlutá křivka) na zdvihu sice o 20 mm vyšším ale stejném tlaku a rozcházet by se tedy měly hlavně v koncové fázi. Kdokoliv prosím volně ověřte. To je právě ta výhoda, že je zpětně kontrolovatelná kýmkoliv, kdo má přístup k dané vidlici. Protože se mnou přístup Cykloservisu doslova hnul, tak se zastavím ještě nad dalšími objevy právě v tomto článku. Cituji „pokud někdo hledá vyloženě žehličku musí sáhnout po modelu Axon se dvěma komorami“. Tohle je totální nesmysl a neznalost. Axon je stejné provedení pozitivní komory a negativní ocelové pružiny.

            Tak tohle jsou mé postřehy a pokud tohle bude číst pan Kany, budu rád, když se vyjádří, případně pan Uždil, který je zřejmě autorem.

            Milan Slanec

            0 0
            • Archer  

              Pokud pamatujem, v tom clanku zminka i o tebe?

              0 0
              • milan1  

                A kdepak tam je? Já jí neobjevil. Hovoříme o Epiconu a jestli chceš připomenout článek jiný, tak to je zcela jiná kapitola a taky zajímavá.

                0 0
                • Archer  

                  Fakt, tam to neni…

                  Ale mam takovy pocit, ze jsem tvoje meno v nejakem clanku videl, a ve spojenosti s upravenim vidlic. Bohuzel, nemuzu vubec vzpamatovat, kde to bylo :(

                  0 0
                  • milan1  

                    Počkám na případnou reakci Cykloservisu a potom by se dal probrat i ten předchozí případ.

                    0 0
            • McBlacky  

              no mě se zase nezdá odrth R7 při 35kg. Už jsem jich pár v ruce měl jak 06 tak 07 a svojí 06 mám od března skoro tisíc závodních km…

              0 0
              • Lišák  

                Docela by mě to zajímalo. Zkusíš ji změřit? Dodej graf, ať se to dá porovnat. Dík L.

                0 0
                • milan1  

                  Je možné, že se výsledky budou lišit, zvláště nižší zdvih na tom bude lépe, já osobně jsem neviděl bod odtrhu menší než 25 kg.

                  0 0
                • McBlacky  

                  asi kvůli vám budu muset jet na návštěvu k někomu kdo má váhu..

                  0 0
                  • Lišák  

                    Nemusíš tam jet schválně, ale pokud pojedeš náhodou kolem… ;-) Fakt by mě to zajímalo.

                    0 0
              • vlk  

                Taky se mě to nijak nezdá.Já se s R7 setkal teda jen jednou-měl ji pop, aspoň myslím, že to byl on. Zrovna ji měl napumpovanou na nějaký extra nízký tlak(no vlastně ona mu na ten nízký tlak utekla). Ale citlivost odtrhu byla velice dobrá-sem byl překvapen.Minimálně na úrovni u-turnové Reby. problém byl, že při tomto natlakování mu šla lehce nadoraz-což se dá vyřešit. 2 problém byl, že mu utíkal vzduch a to prý už u druhé-tak prý reklamoval.

                Jinak k těm grafům. Nevím jak moc se ovlivňuje tlakem tvar křivky-asi malinko ano, ale teoreticky by snížení tlaku mělo posunovat křivku jen po ose y ne?

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.