Zapletená kola silnice 15-20 tis.

113 nepřečtených
  • lodyh

    Tak to vypadá že jsem ušetřil na kola na silničku, ale zaboha nevím jaký, proto se obracím sem. Mám totiž takový specifický požadavky…

    • cena, 20 je naprostej strop, jakýkoliv ušetření by bylo fajn
    • je mi jedno jestli nízkej nebo polovysokej ráfek, pokud ty kola budou„kauf-mussen“, prostě tutovka, trefa do černýho, atd.
    • taky je mi jedno jestli hlína nebo karbon, co nechci je kombinace (karbon +hlína na ráfku) – ale pokud mi to někdo rozumně vymluví tak toneříkám definitivně
    • rozumná váha (1300 nízký, 1500 vyšší)
    • v žádným případě ne nějakej pouťovej design, nesmí mi tamčervená, je to na kleina v profilu. z toho důvodu sem vyškrtnul fulcrum.nebo sem přehlíd nějakej střídmej model?
    • nemám rád mavic…
    • a firmy jako token nebo acor by se mi tam moc nehodily. To tufo nížemůže být klidně konstrukčně úplně stejný jak ten token, ale já bychtam ten nápis asi nevydejchal… (jak dětinské)

    Zatím se mi zalíbily Tufo Carbona a Dura-Ace , ale jak s tím nemám zatím vlastní zkušenosti ani je v okolí nikdo nevozí tak nevím… Hlavně nevím co galdy.

    • kolik vydrží galuska v porovnání s pláštěm (běžnépoužívání)
    • leje se do nich něco? Vydrží to tam chvilku?
    • jde galuska opravit?

    Na galuskovejch kolech je fajn že sou většinou levnější než plášťový, asi to jede i líp, ale na silničce nezávodím a nerad bych platil nějakej extra drahej provoz.

    Mám 84 kg, ty dvě kila do limitu tufo shodím, ale nevím jestli je ok je brát když jsem přesně na hranici… Jezdím čechy i alpy a do sraček mám zimáka.

    Z dalších výrobců – Easton? Spinergy? Corima? Nemám přehled jestli je to v tom limitu reálný, ale přeci jen se mi líbí neokoukanější značky.

    Jsem schopnej se dostat k lepším cenám na Eastonu a na Spinergy, ale co sem vyčet tak eastony maj debilní ložiska.

    Poslední možnost je něco zaplést? Co? Na čem? Na kolik to vyjde a kolik to bude vážit?

    TAk teď babo (forum) raď!

    Děkuju:)

    Jo stačí třebas odpověď jen na něco, já si z toho výsledek poskládám:)

    Anketa: Kola silnička 15-20 tisíc,

    0 0
    • lodyh  

      Sem nedodělal anketu, ještě tam mělo být nízkej a vysokej ráfek – galuska… Ale to je jedno. Ještě jednou díky za rady:)

      0 0
    • StuntJ  

      a co něco od Mavicku ? léty osvědčená kvalita ..

      0 0
    • nooski  

      Postavit nějaké celokarbony.

      Třeba:

      Náboje DT Swiss 240s cca 8500Kč

      Dráty DT Swiss Aerolite 44ks od 3700Kč

      Niple DT Swiss hliníkové 44ks od 150Kč

      to je celkem cca 12 500Kč a na ráfky zbývá 7500Kč třeba na tyhle http://cgi.ebay.com/…370387376963?…

      Pokud by člověk chtěl ušetřit hmotnost i peněžence jde použít např. nábo AC Micro 58 a RD 205, popř pro mnohem levnější výplet použít dráty Competition či Revolution a k dalšímu gramaření místo 50mm ráfků nahodit 38mm http://cgi.ebay.com/…370387377058?…

      0 0
      • lodyh  

        jo to už vypadá zajímavě:) ebay bys riskl? kupuju tam bežně, ale jenom brejle…

        0 0
        • karelH  

          trochu ti pomůžu :-) sám řeším podobné dilema:

          ráfek karbon/ALU – v dnešní době určitě karbon

          galuska/plášť – jsem pro galusku

          1. karbonový ráfek má smysl jedině s galuskou
          2. galuska jede lépe, jestli nezávodíš tak si chceš kolo jen užívat, tak

          proč používat pomalejší pláště

          výška ráfku – rozhodoval bych se podle průměrů, které jezdíš a jakou preferuješ váhu – 38 mm kolem 340g, 20 mm kolem 250g (bavím se o ráfcích z číny, se „značkovými“ by ses do limitu nevešel"

          dnes není problém za 20 tis. Kč postavit kola kolem 1 kg

          0 0
          • lodyh  

            a jak je to temi galuskami? Kazdy mi rika neco jinyho. Abych je pak nesjel po 1000km. Jinak se jich nebojim, lepit se to naucim, ale nerad bych mel patery na sezonu.

            0 0
            • karelH  

              vlastní zkušenost nemám, ale záleží asi na tom, co vybereš za galdu, zda preferuješ váhu nebo výdrž

              0 0
            • kubad  

              kvalitní galda vydrží minimálně to samé co plášť životnosti bych se nebál

              0 0
    • gemini  

      Fulcrumy Zera se dělají i v bíločerné kombinaci…

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      Podívej se do nabídky zapletených kol od DT Swis, nebo si to z jejich komponentů umotat sám …

      0 0
      • lodyh  

        co se mi libi je hrozne drahy, ale postavit neco na 240kach je dobry napad

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Náby jsou super, dráty ani nemluvím a ráfek si vybereš jaký ti bude vyhovovat. Asi nejlepší volba jaká může být.

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Díval si se k FRM ?

      0 0
      • lodyh  

        koukal jsem na corimu a frm sem přehlíd kurňa:) jo, něco takovýho by se mi líbilo, ale uveze mě to? co vím, tak na všem mají přísný limit, na těch kolech sem to nenašel…

        0 0
        • Hnoj  

          FRM mají váhový limit 85kg, ale ty váhu neuvádíš.

          Co třeba nové Fulcrum racing Zero 2010 v bílé barvě? A nebo výplet od Swiss? S tvým rozpočtem se dá dělat hodně věcí.

          OT: To tys mě pozdravoval přes Pavlu M.? :-)

          0 0
          • lodyh  

            váhu sem uváděl, špatně čteš;)

            Nicméně bych se tedy u frm vešel, dobrý vědět:)

            Koukal sem se na něj ale asi bych ho potřeboval vidět v reálu. Nemáš je skladem?

            Jj, to sem byl já:)

            0 0
            • lodyh  

              myslim ty fulcrumy

              0 0
            • kubad  

              Hnoj má pravdu, ty Fulcrum Racing Zero budou dobrá volba, na FRM zapomeň Corima by mohla být rozumná volba, ale je to finančně trochu výš, na kvalitní kola s carbon ráfkem je to málo,

              0 0
              • lodyh  

                fulcrumy se mi líběj a jsou lehký, určitě je to favorit.

                ale proč ne frm? nába? měkkej výplet? vypadají dobře:) rozepiš se prosím.

                0 0
    • rainbowone  

      Pokud nejezdíš závodně volil bych plášť/plášťovku. Do kopců určitě nižší ráfek. Na české silnice bych vzal Campagnolo Eurus 2way Fit nebo Fulcrum ZERO to je taková nesmrtelná klasika.

      Nebo jak psal Nooski postavit Carbonová kola na galusku ale osobně bych měl obavu s nižší životnosti ráfku (přeci jen nejsi žádné pírko) a taky kvalitní galuska něco stojí a lepení taky zabere čas. Doba kdy se galdy šili je už pryč. Na malé dírky dáš do galdy tmel a pokud ji prořízneš tak musíš nasadit novou. Navíc na českých silnicích budeš trpět, protože 10–13 atm v galgě tě pěkně protřepe.

      0 0
      • kubad  

        kvalitní galdy se foukají mnohem míň a divil by ses jak proti nabušeným Tufo fungují a jedou i při 8–9 atm

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Naprostý souhlas, a co mě moc překvapilo, že pokud nafoukáš plášť od 8 nahoru, tak tě to vyklepe jak kostitřas, ale když nafoukám galdy předek 10 a zadek 11, tak kupodivu tolik nemlátí jako pláště, používám Schvalbe ultremo. :-O

          0 0
        • rainbowone  

          Tak záleží kolik vážíš a jaké vozíš galdy. Takhle poušálně se to napsat asi nedá.

          0 0
          • kubad  

            projdi si kvalitní galdy a mrkni na doporučený a na maximální tlak, v tomhle je v podstatě Tufo exot skoro nikdo neumožňuje foukat na tak vysoké tlaky :-)

            0 0
      • lodyh  

        mám ultegru, nevím jestli se campa kola prodávají se shimano ořechem. bylo by to takový… nelogický:) ale jestli je tak je tam taky můžu zahrnout:)

        zatím to opravdu vypadá na plášť, i když podle rozhovoru tady nademnou by možná až tak nepohodlný nebyly. ale jezdím hlavně na berounsku a na vysočině a asi bych to musel často měnit:/

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Campa dává oba druhy ořechů podle přání zákazníka, není žádný problém …

          0 0
    • Lister  

      Dovolím si vytáhnout tohle téma.

      Mám podobný problém, s tím že 15 tis je maximální strop, přes to jít nechci.

      Požadavky: univerzální plášťová kola, dobrá hlavně do kopců, aerodynamika je až na druhém místě, protože v rychlostech, kterými se pohybuju, není až tak postatná :-)

      Váha do 1600gr.

      Nejdůležitejší je ale maximální tuhost, protože jsem kus chlapa a poslední zvolená kola mě bohužel neuvezou – plave pode mnou zadní kolo. Tak to vidím asi na nějakou klasiku 32 drátů nebo možná něco s ALU drátama.

      Mavic moc nemusím (ale nebráním se) a hodilo by se mi na kolo něco červeného, takže mi jako jasný favorit vychází FuRa1.

      Líbí se mi Eurusy, ale jsou dražší než FuRa1 a konstrukčně jsou hodně podobné, tak nevím, zda má cenu připlácet.

      Má někdo zkušenost s podobnými koly pod váhou jezdce 90kg+?

      Předem dík za každý tip.

      0 0
      • gemini  

        FR1 drží pod mejma 110 – 120 kilama v pohodě. Ten hliníkovej výplet je fakt hodně tuhej – i ze sedla si kola o brzdu neškrtnou. Jedinej drobenej problém mám s vibracema mezi 18 – 22 km v hodině – kolo se jemně rozvybruje. Nechával jsem kontrolovat, přecentrovávat (kola ale vůbec nehážou ) a nic – asi to bude pláštěm na předním kole. Ale už to neřeším a jezdím holt pod nebo nad " vibračním rozmezí"…:-)

        0 0
        • Lister  

          A pokud to porovnáš s tím co jsi měl předtím (myslím, že Fura7), tak jak jsou na tom pokud jde o odolnost?

          0 0
          • gemini  

            Měl jsem Khamsiny, ty byly dobrý, ale už byla celkem znát vyšší váha. Jinak mám ještě R5 – shodou okolností jsem je včera po dlouhý době projel – mám je na Rubéčku. S nima taky nemám problém, nejsou samozřejmě tak tuhý jako R1 ( ty mám na Tarmacovi), ale neřekl bych, že by jely zase o moc hůř. Hlavně se ale s nima nebojím prasit po rozbitých silnicích – byl jsem u našich na znojemsku a na ty silnice bych s R1 ani nevlezl (Jihomoravský kraj, silničářů ráj)…Já bych se ty R1 nebál doporučit – pod mou váhou se drží ( ťukám na dřevo ), jsou relativně lehký a jedou. Krom toho se mi designově líbí. Nadruhou stranu bych určitě vystačil i s těma R5, ale s R1 jsem si udělal radost a peněz nelituju – navíc Tarmacovi neskutečně sluší:-)

            0 0
            • Lister  

              Díky za reakci – pokud jde o použítí, tak s tím budu prasit asi celkem dost, protože silnice u nás taky většinou stojí za to. Potřebuju aby to opravdu fest drželo.

              0 0
      • raceman  

        sám sis odpověděl.. ;-) taky bych volil FR1

        0 0
        • Zerocool  

          nebo ksyria sl

          0 0
        • Lister  

          No, při nastavení tolika parametrů, zas není tak moc na výběr :-)

          Hlavně mi šlo ale o tu zkušenost těžších jezdců s danými koly, jestli je to uveze. Nerad bych dopadl stejně jako s těmi FR3.

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Posledni zvolena kola jsou ty FR3? Ja mam cca 83kg hrosi vahy a nemam s FR3 problem. Jedine kdyz byly novy a zajizdely se konusy, tak to ve stoje skrtalo pokud byly konusy volnejsi (citelna vule). Po asi 2× dotazeni OK. Nemas jen volny konusy?

        0 0
        • gemini  

          „83 kg hroší váhy“ – to jsi hodně podvyživený hroch:-)

          0 0
        • Lister  

          Jo teď mám FuRa3. Zadní kolo už je utažené – vůle tam byla, ale tohle už jsem vychytal. Letos na jaře jsem měl skoro 95kg (celou zimu jsme se nemohl hýbat kvůli problémům s páteří) a to jsem plaval skoro od krajnici ke krajnici :-). Zatím jsem se dostal o 5kg dolů, je to trochu lepší, ale pořád nic moc. Tvoje „poctivá váha“ je moje váha ve slušné formě, tam bych se chtěl dostat na konci roku, ale myslím si, že ta kola pořád nebudou úplně ideální. Dnes se mi vrátily ze servisu – nechával jsem je kontrolovat. Zadní kolo OK, přední kolo lehce dotahovali, ale v něm problém nebyl. Asi nestačí těch pár drátů v zadním kole na levé straně. Nahodil jsem Khamsiny a ty neplavou – taky jsou ukrutně těžký a mají v zadním kole o dost drátů víc.

          0 0
      • Peslezedirou  

        Jestli jsou FR3 měkké, hlavně zadní jak píšeš, nenapadlo tě sestavit něco na komponentech od DT swiss. Váha a vzhled nebude asi nějak na špičce, ale dal by se udělat docela pevný záplet.

        BTW na Shíreru mám stejné problémy s lakem jako ty :-(

        0 0
        • Lister  

          Napadlo, ale jak píšeš s váhou to nebude moc slavné – nebo bude, ale to zase bude drahé.

          PS: Lak na Šíreru jsem vyřešil reklamací – poslali nový rám, takže v mém případě spokojenost.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Jednoznačně z toho co si napsal vycházejí FuRA1. Známý si je nedávno koupil po tom co jezdil několik sezon Ksyria SL a je přes původní obavy se srovnáním max. spokojený.

            0 0
            • Lister  

              Ksyria SL jsem zkoušel a právě se mi moc líbily, tuhost byla skoro famózní, to kolo pocitově prostě jelo, navíc při řízení to bylo parádně jisté. Kdybych k Mavicu neměl trochu odpor, tak bych si je možná i koupil, ale mně se bohužel vůbec nelíbí.

              Takže volba bude asi jasná. Jediné, čeho se u podobných zápletů trochu bojím, je tvrdost. Ale to by zase měl pobrat rám a pláště – nefoukám žádný extrém, většinou vozím ±100psíků.

              Ještě mě trochu hlodá UST systém – jestli nekoupit kola, která by se dala použít i s UST pláštěm.

              0 0
              • kubad  

                heh se podívej na výběr aktuálních UST pláštů, a na těch tuším 2ks to stojí už pár let a nikam se to neposouvá, cena strašná. za mě prozatím nesmysl

                0 0
                • Lister  

                  Právě proto hlodá, jestli to vůbec bude mít v dohledné době (třeba příští sezonu) nějaké slušné využití, zatím to tak ale opravdu nevypadá.

                  0 0
              • dancing dog  

                čau,myslíš, že by byly dostatečně tuhý i na ± metrák?

                0 0
                • Zdenda CUBE  

                  Nenapsal jsi o jakých píšeš, ale pokud máš na mysli Ksyria SL, nebo FuRa1, tak naprosto v pohodě.

                  0 0
          • kubad  

            pokud chceš zaplétat, tak náby Hope PRO3 + slušné ráfky

            třeba DT dopředu RR415 dozadu RR465double, k tomu dráty podle chuti, revolutiony, nebo pevnější supercomp, případně comp, ale tam už pujde váha nahoru.

            pevné tuhé odolné lehce servisovatelné cena hodně přijatelná, váha od 1560g podle drátů

            0 0
      • Lister  

        Nakonec to dopadlo asi tak, jak se dalo čekat.

        Kriteria byla daná a tak z toho prostě vylezly ty FuRa1 :-)

        Jediný bonus navíc – je to verze 2-way-Fit – loňské klasické FuRa1 už nebyly, letošní jsou drahé a mají stříbrné dráty, což se nehodilo.

        Vlastně ani nevím, jestli mám verzi 2009 nebo 2010. Váha překvapila, protože to dohromady má na gram přesně 1500gr, což je méně, než pro tuhle verzi uvádí katalog (takže jsem ušetřil dalších 100gr, což není úplně málo – zvlášť na kolech).

        Kola jsem ještě nejezdil, jediná zkušenost je tak s tím, že plášť na to leze trochu hůř než na běžný ráfek (nahoru ho dám prsty, ale dolů je potřeba páka) a zapadnutí do patek se projevuje docela silným lupnutím – zase tam ta patka drží jak přibitá a plášť nehází ani o milimetr.

        Díky Richardovi za zajímavou nabídku, rychlé dodání a jako vždy lákavou cenu! (kola přišla s obaly, což se teda dost hodí, protože jsem je chtěl stejně kupovat – prima bonus navíc :-) )

        Příští rok možná zkusím UST pláště – když už na to mám ráfek – a uvidíme, jak se to bude chovat.

        0 0
        • Lister  

          Pár lidí mě prosilo o nějaké zkušenosti, takže:

          Pláště se na UST ráfky nasazují o něco hůře než na klasický. Nahoru to jde nacpat prsty, ale dolů budu potřebovat jednu montpáku – totožný plášť šel z klasického ráfku sundat prsty bez potíží i dolů.

          Při foukání je jasně patrné, kdy plášť zapadne do patek, i při nazouvání nasucho zaskočily oba bez potíží a pak tam sedí opravdu nafest – nehnou se ani o mm, s házením není jediný problém.

          Kola se chovají přesně podle teoretických předpokladů, jak by se vzhledem ke konstrukci a parametrů měla chovat.

          Jsou tuhá – jsou to rozhodně nejtužší kola co jsem jezdil, nepokulhávají ani při přímém srovnání s Ksysrii SL, nidky jsem ale nejezdil žádný top model.

          Díky nízkým ráfkům (zvláště přednímu) nejsou vyloženě tempařská.

          Naopak v kopcích to je paráda – při silové jízdě se nekroutí a při frekvenční zase krásně zrychlují. Jízda do kopce je na nich opravdovým potěšením.

          Negativum je jasné – jsou tvrdá, hodně tvrdá. Rozdíl oproti nižšímu modelu je ihned patrný.

          Tady bude výhoda ten UST ráfek. Původně jsem chtěl UST pláště zkusit až příští rok, ale asi jim dám šanci už letos.

          Je sice jen jeden použitelný model – Hutchinson Fusion 2, ale to mě netrápí. protože podle testů má o 30% menší valivý odpor než jeho klasická verze, takže se rychlostně vyrovná nejlepším současným plášťům, přitom je dle zkušeností mnohem pohodlnější a taky dost vydrží – cca 8–10tis km. Cena mě netrápí, pokud bude životnost odpovídat, tak ho mám na 2–3 roky.

          0 0
          • ememem  

            a myslis ze ma zmysel priplatit nejaku stovku a zobrar RM0? je tam asi 60g rozdiel vo vahe a tusimze keramicke loziska. otazka je ci je ta vahova uspora v naboji (carbon+keram loziska) alebo v rafiku (aby zas nebol uz moc tenky)

            0 0
            • gemini  

              Manželka mi zabavila moje FuRa1 na svoji silničku, takže jsem při výběru uvažoval ( po skvělé zkušenosti s R1 ) právě o Zerech. Měl jsem možnost je vyzkoušet – jezdí je kamarád ( ty letošní v černý barvě ) a rozdíl v jízdě oproti R1 jsem nezaznamenal. Já se sice pod tíhou okolností rozhodl pro jiná kola, ale pokud můžeš mít Zera jen o několik stovek dráž něž R1, šel bych do nich – je to prostě top model…

              0 0
            • MlokCZ  

              Já bych si za FuRa0 ten rozdíl nepřiplácel. Taky jsem v sprnu vzal (i když jen na krátko a silničku zase už nemám) FuRa1 2-Way Fit.

              Jedině, jak už psal gemini, pokud je můžeš mít jen o málo dráž než FuRa1, tak bych si připlatil.

              V každém případě bych šel ale do verze 2-Way Fit.

              0 0
              • ememem  

                preco?

                0 0
                • ememem  

                  inak mne ani tak nejde o tu stovku navyse jak o to ze sa trocha bojim ci to uz neni moc „race“ teda ci to bude nejak rovnako odolne na tie nase rozbite cesty.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To proč byla otázka k jaký části toho příspěvku?

                  0 0
                  • gemini  

                    …řekl bych, že se ptá na to, proč preferuješ 2 – way fit…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tam je to jednoduché. Když už taková investice, tak by byla velká škoda se ošidit o možnost použít bezdušové pláště. Já bych je tam taky i rovnou šoupnul.

                      0 0
                      • ememem  

                        neni su bezdusaky na silnicke viac menej v rovine teoretickej?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ne, to opravdu nejsou, když jsem je už cca 300km jezdil :-)

                          Kdybych silničku zase po krátké době neprodal, tak jsem u nich určitě zůstal, velká spokojenost s nimi.

                          Pouze je stále malý výběr, v postatě jen 3 pláště od Hutchinsonu. Já jezdil Fusion 3.

                          0 0
                          • ememem  

                            Pouze je stále malý výběr, v postatě jen 3 pláště od Hutchinsonu. Já jezdil Fusion 3. – ved to, uz to existuje par rokov a na rozdiel od mtb sa v tomto nic nehybe

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Co to má ale společného s teoretickou rovinou? I když je malý výběr, tak Hutchinson už má bezdušové pláště normálně v prodeji cca 3 roky a už se třeba u Fusion dopracoval ke třetí generaci tohoto pláště.

                              Je sice škoda, že to nedělá více výrobců, pak by se mohly posunout ještě dále k lepšímu, to ale neznamená, že ty Hutchinsony jsou špatné.

                              Co se týká valivého odporu, tak jsou zatím „pouze“ na úrovni toho nejlepšího, co je k mání s dušemi. Takže oproti duším a nejlepším dušovým plášťům si s valivým odporem nepomůžeš, ale také ani nepohoršíš.

                              A při tom špičkově nízkém valivém odporu je mnohem větší pohodlí. Plus případně možnost použitím tmelu zvýšit odolnost.

                              Kdyby se do toho pustilo více značek, tak by se to třeba posunulo dále do stavu, kdy by ani nejlepší dušové pláště neměly šanci.

                              0 0
                              • ememem  

                                Co to má ale společného s teoretickou rovinou? – no to ze to existuje ale v praxi sa to nepouziva cize to nema vchytane muchy a pod. plus ten maly vyber (a zrovna hutschinson ja nejak moc nemusim po mtb skusenosti a pro race3 na silnicke) pricom vobec nespochybnujem co pises dalej.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A co je na tom nevychytaného? A jak si přišel na to, že se to v praxi nepoužívá? Já tedy našel na netu (především zahraniční fóra, ale i třeba pár lidí na cyklodiskuzi) spoustu jezdců, co ty pláště vozí.

                                  0 0
                                  • ememem  

                                    A co je na tom nevychytaného? – to neviem, len ciste teoreticky ked nieco pouziva x ludi tak to napreduje inak jak ked to pouziva x/1000 ludi.

                                    A jak si přišel na to, že se to v praxi nepoužívá? – no, nepouziva… povedzme ze to neni moc rozsirene – iba na zaklade b-f kde to snad okrem teba nikto neskusal

                                    (mozno som zle hladal). na zahranicnych forach to v porovnani s diskusiammi o plastoch a galuskach je tiez dost minoritna tema.

                                    inak neni cielom ta uhadat :-), proste som sa len pytal ci to neni skor len viac menej v rovine experimentalnej jak realne pouzivanej.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Lister to vozi taky. To uz so 2 na BF. A ja kdybych nejezdil galdy do toho jdu taky.

                                      0 0
                                    • jecnak  

                                      Nevim jestli smysl v slov „v praxi se nepouziva“ je jiny v CR a SK. Kazdopadne doporucuji zapojit vykladovy slovnik a logiku.

                                      0 0
                            • depresy  

                              jednak jsou silničáři konzervativní, profíci asi těžko budou opouštět galdy (proč taky), navíc u nás máme další alternativu a to mnohými zavrhované plášťovky…

                              0 0
                              • Peslezedirou  

                                Taky si myslím. Proč se pouštět do bezdušáků, když máš možnost galusek.

                                0 0
                                • treatt  

                                  Když jebneš galdu, končíš. Když bezdušák, narveš do něj duši a dojedeš. Jasně, můžeš říct, že na prázdný galdě se dá dojet, ale já bych se třeba bál o ráfek. Nemluvě o tom, že bych třeba snad měl karbonovej (o čemž neuvažuju, ale v rovině teorie)

                                  Já třeba se rozhodl, že do galusek prostě nepůjdu. Jednoduše proto, že vyměnit duši není problém. A vozit kolem krku galusku nebo mít furt někoho připraveného, kdo by mě odvezl autem? Asi ne :) Jasně, do galusek se dá nacpat tmel a to hodně pomůže..co mě ale definitivně zlomilo, že tomu nevěřím – když člověk vidí v profi balíku, jak často je zvednutá ruka, že někdo bodnul, to myslím o něčem vypovídá. A za mnou ani žlutý Mavic motorky, ani teamový auta nejezdí..

                                  Kdybych měl volbu, bezdušáky bych určitě zkusil..

                                  0 0
                                  • destr  

                                    Přesně tak, chvilku sem vozil plášťovky, ale to je v podstatě to samo. Na jaro chcu zkusit ty fusiony na ksiria sl, snad to bude fungovat.

                                    0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Na jedné straně rovnice máš možnost defektu a na druhé straně, lepší jízdní vlastnosti, které asi ani s bezdušáky nedosáhneš.

                                    V případě defektu s galuskou, můžeš dnes použít tmel. Jezdil jsem galusky tři roky a bez defektu, ale je pravda, že jsem měl pod sedlem, jednu starší stočenou. Jednou jsem jel na trénink s kamarádem, který defektil galusku a rezervní měl úplně novou nikdy nenasazenou, tak jsme si zaposilovali :-)

                                    Jak často defektíš s lepším pláštěm? Galuska je přitom daleko odolnější

                                    0 0
                                    • ememem  

                                      na druhé straně, lepší jízdní vlastnosti, které asi ani s bezdušáky nedosáhneš – preco?

                                      0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Pořád je to plášť (má patky), prostě celá konstrukce kola je jiná.

                                        Někdy se svez a uvidíš.

                                        0 0
                                        • ememem  

                                          velmi nemam ako preto sa pytam ked ma tu uz mlok nacal s tym „cestnym ust“.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          A bezdušáky jsi na silničce vozil?

                                          0 0
                                    • treatt  

                                      No, na zimákovi po Praze to bylo za rok 2010 asi 3× (díry a jednou koleje), na delších cestách nic

                                      Na lepších pláštích na jednici to bylo přesně dvakrát a dvakrát to bylo dvojnásobný, když už, tak už :) tedy zapadnutí do díry, okamžitě prázdný obě kola..

                                      0 0
                                  • raceman  

                                    v zásadě souhlas… jen na ty závody bych ty galdy klidně vozil.. na nějakých větších akcích už domluvené auto s rezervama bývá… taky to je o tom, co za galdy človék vozí..

                                    na normální jízdu jsou fakt zbytečné… já vozím plášťovky a neřeším… kdyžtak tam vrazím Notubes tmel a dojedu na 6 atm…

                                    a na zimáka sem teď narval nějaké nesmrtelné klasické gumy s drátém za 120kč/ks asi CSTčka, tak se uvidí :)

                                    0 0
                                  • nooski  

                                    No když jebneš galusku, tak musíš nasadit náhradní, kterou vozíš stejně jako náhradní duši. Já ji mám stočenou v dresu. Je to o něco těžší, ale nijak závratně. Když se ovšem zadaří a jebneš plášt pořádně a třeba ho prodřeš, tak ti ani nová duše nepomůže. S galuskou si člověk veze prakticky duši i plášť.

                                    0 0
                    • ememem  

                      presne. sorry nejak som v strese.

                      0 0
              • marios  

                Já jsem dokonce slyšel od profesionálů (Sparta), že 1 jedou víc než Zera.

                0 0
                • jecnak  

                  To dost pravdepodobne pojedou diky tencim ocelovym dratum.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    FuRa1 mají také hliníkové ploché dráty, dokonce jestli nejsou zcela totožné jako u Zero. Tím to nebude.

                    Jestli není jediným rozdílem náboj a ložiska. Nepočítám teď jinou barvu drátů, to na funkci rostlináře vliv nemá.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Aha, spletl jsem si je s trojkama.

                      0 0
                    • gemini  

                      Mám pocit, že rozdíl Zero x 1, je ten, že Zera maj keramický ložička a karbonový tělo náby…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tyhle dva rozdíly vím, to jsem našel. Otázkou je pouze, jestli jsou to jediné rozdíly nebo ne.

                        0 0
                    • ememem  

                      tak ma nenapinajte, cim by to mohlo byt? su lahsie, co som to pozeral ale asi iba na naboji a loziskach tak potom co ? (inak to az tak moc vazne neberte, uz len tak filozofujem :-) )

                      0 0
                  • ememem  

                    kua chlapi…uz som bol viac menej rozhodnuty a teraz zas od zaciatku…

                    co to vlastne znamena ze lepsie idu? ze maju lepsiu aerodynamiku? lebo inak su tazsie co teoreticky je nevyhoda jak v kopci tak v zrychleni. (tuhost bude asi +/- to iste.) nejak v tom zacinam mat aj po precitani tych testov gulas.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Podle mě je blbost, aby FuRa1 jely lépe. Můj odhad (i když jsem Zero nikdy nejel) je, že pojedou stejně a jestli je tam nějaký rozdíl, tak ho nepoznáš.

                      0 0
            • gemini  

              Teď si uvědomuju, že píšeš slovensky = stovka u vás je něco jinýho než stovka u nás:-) Já osobně bych za Zera připlatil max 2 000 Kč oproti R1…

              0 0
          • Dlabka  

            jak fungují UST silniční pláště? Dává se tam tmel?

            0 0
            • MlokCZ  

              Funguje to úplně stejně jako u biku (problém je pouze výroba patky, která musí udržet plášť na ráfku při mnohem vyšším tlaku, proto zatím na trhu není větší výběr jako u bikových). Takže tmel dát můžeš a nemusíš. Já co jsem malou chviličku jezdil Fusion 3 na FuRa1, tak jsem tam tmel nedal.

              0 0
    • jarahana  

      Nebránil bych se Shimano Dura Ace WH-7900-C24, je to kombinace Al a karbonu. Váha a cena přijatelná 1392gramu cirka za 15 tisíc. žádný váhový limit. Limit na tlak je 14A. Všude jsem na ně četl kladnou recenzi. Já vážím 76 kg a jsem s nima maximálně spokojen. Jezdím pláště Micheliny Pro4 na 9A. Tak hodně štěstí v rozhodování :-)))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.