• FOSA

    Zdravím,

    chtěl bych Vás zkušenější poprosit o rady ohledně toho, jaké základní parametry by mělo mít kolo za 25–35 tisíc.

    Chtěl bych koupit nové kolo, hardtail 29". Mám v plánu jezdit denně do práce + výlety, odhadem jsem schopný najezdit tak 200km týdně (žádná velká dávka). Silnice, cyklostezka, ale i les. Jsem ještě mladý a zatím jsem se pořádně neroztřelil, takže v rámci amatérské jízdy se nebojím to pustit i na těžším terénu.

    Vážím asi 105kg, tak jsem uvažoval o něčem navíc, co by přidalo odolnosti kola (napadl mě pouze ráfek :-D )

    Jednou už jsem na kole šetřil a byla to chyba (kolo asi za 12), tak teď bych rád něco co vydrží, na druhou stranu asi nepoznám jako jezdec špičkové kolo, takže mi jde spíš o to, sehnat něco co snese výše uvedenou váhu a sem tam terén a rychlejší jízdu.

    K dotazu – co tedy brát za nutnou výbavu u takového kola/ za co si připlatit?

    • vidlice (často řešené, vyplatí se vyšší zdvih?, řetří někdo výrazně na vidlici nebo naopak někdo má v téhle cenovce nějaký nadstandard?)
    • tuhé osa (téma tady oblíbené :-))
    • je blbost šetřit na řazení a dát to do brzd? případně jakou řadu? (moc nebo spíš vubec se v tom nevyznám, co se „systému“ týče, přikláním se k 2×11/10)
    • bezdušový plášť?
    • lepší ráfek – co znamená lepší ráfek? hustší výplet? širší? (mých 105kg + batoh = 115kg)

    Díky.

    0 0
    • novas752  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Bubaaak  

      Nejdůležitější je si uvědomit, co chceš jezdit,

      pokud si seš jistý volbou disciplíny, pak určitě geometrie rámu, ta ti řekne jak je kolo pohodlné, hravé…

      Vidlice – opět záleží co budeš jezdit, pokud rozbíječky, tak 100mm je „málo“, pokud polňačky, pevná ti stačí… spíš koukat na průměr nohou a testy, jak si jaká vidle vede v dané disciplíně

      pevná osa – opět co chceš jezdit, MTB bych bez pevný osy alespoň na předku nechtěl, na silničce bych si RÚ klidně nechal, ale pokud vážíš metráček, tak pevná osa není od věci :)

      bezduše můžeš nasadit kdykoliv, pokud máš správný ráfek

      řazení klidně levnější, deore řadí luxusně a nedávno jsem jel i na sto let starým Altusu a neměl jsem problém (až na rozsah 7s)

      Brzdy ale problém jsou, tam bych nešetřil, stejně tak i na zápletech (ráfky, náboje)

      0 0
      • FOSA  

        No do práce bohužel musím 3/4 trasy městem, a asi 3km přes kopec lesem, ale každý výlet bych samozřejmě orientoval do kopců, lesů či nějak pryč od civilizace. Volba disciplíny, to je na mě asi až moc vznešené, prostě až vyšlapu kopec, tak bych ho rád sjel trošku v tempu i horším terénem, disciplínou bych to nenazval, spíš nějakým přepravováním se přírodou v tempu (když kondice tempo dovolí :-D )

        takže pevné osy, pokud možno se dívat po kvalitnějším ráfku, řazení nemusí být nejvyšších řad, naopak na brzdě nešetřit…rozu­mím! Díky!

        Uvažoval jsem o RBčku, takže by to určitě poskládat šlo. Díval jsem se na jejich CRR 290 Team (tam při nahození lepších ráfku, bezduší a lepšího kotouče byla cena na 36, což se oproti prvoplány trošku vymyká…). Do nižší řady BASE nejdou změnit ráfky (alespon na netu ne).

        A celkově, vyplatí se vyšší investice nebo nepoznám rozdíl? Kolo za 25 vs. 35? Když na tom nebudu denně dělat stovky kilometrů? Už jsem uskočil z původního limitu 25 na 30, ale na 35 už se mi nechce…

        0 0
        • novas752  

          Právě jde o to jestli je pro tebe prioritou spíše sjet z kopce v tempu (a nějak se na něj vysápat) nebo na něj vyjet v tempu (a nějak ho sjet dolu). Od toho se odvíjí výběr komponentů – jaké pláště, jak moc odolná kola, brzdy, teleskopická sedlovka ano/zatím ne, jak rychlé a jaký rozsah převodů atd.

          0 0
          • FOSA  

            Jo tak, je fakt, že mě nenapadla zásadní věc a to tak, že jízda do kopce a z kopce je rozdílná…

            No jsem spíše silový typ, takže nějaké extra lehké převody snad nejsou třeba, jak už jsem psal, doteď jezdím na větších hrůzách a vždycky jsem kopec vyjel, byť nadřený. Sedlovka určitě ne, myslím, že v cenové relaci na ni není prostor a kdybych ji chtěl musel bych šidit důležitější věci, nejsem na ni zvyklý (i kdyz verim, že bych si rychle zvykl :-).

            Odolná kola a brzdy bych zajisté uvítal a pláště bych na start asi přežil základní, ty už pak lehce vyměním za jiné.

            Ale asi bych rád alespoň přípravu na bezduše, ať mám do budoucna možnosti…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.