• Sodom

    Zdravím. Mám dotaz ohledně výběru nového kola. Nemám v této oblasti úplně jasno co se parametrů týče, tudíž se obracím na zkušenější. Výběr nového biku má dva limitující faktory. Těmi jsou rozpočet a váha. Do kola jsem schopen a ochoten investovat ±13000 Kč. Vím, že to není na velké vyskakování a taky nečekám zázraky, ale spíše bych potřeboval poradit, jaké parametry bych se svými 115 kg měl při výběru nejvíce zohlednit. Kolo bych volil z kategorie krossových. Díky moc za odpovědi

    0 0
    •  

      Ještě uveďte vaši výšku a jakým terénem budete většinou jezdit a kolik cca chcete za rok najet?Případně zda s kolem začínáte nebo už máte trochu najeto..

      0 0
      • Sodom  

        Díky za rychlou reakci. Měřím 185 cm. Jsem spíše rekreační jezdec, ale ne začátečník. Ročně najedu něco kolem 1000 km. Kolo beru také jako prostředek k tomu, abych další kolo už nemusel shánět pro těžkého, ale standardního jezdce :)

        0 0
        •  

          v téhle cenové kategorii..bohužel nedokážu poradit! já jsem šel cestou „vlastní stavby“-kolo na míru…Tedy základem kvalitní rám (do 10 tisíc) a ten osazovat "postupně " kvalitním materiálem (začít základem a po pár letech . vyměnit za kvalitnější)…

          0 0
          • Sodom  

            A jaké jsou hlavní parametry na které se ohlížet? Předpokládám sílu rámu, materiál. Pak také kvalitnější ráfky, vidlici.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Za cca 13 tisic to bude vzdycky dost kompromis. Bude dost zalezet na tom, kde chces to sve kolo prohanet. Pokud budes jezdit jen cesty, cyklostezky, pripadne lesni a polni sotoliny, bude ti stacit nejaky ten cross. Pokud bys chtel obcas projet i nejakou tu rozbitejsi lesni cestu nebo turistickou pesinu, vzal bych horske kolo s pevnym ramem a 29" koly.

              Co se tyce pevnosti kol nebo ramu, v teto cenove relaci koupis jen standardni vyrobky urcene pro turistiku a nenarocne sportovani. Ale nemusis mit mit prilis strach, pri slusnem zachazeni a udrzbe ti i takove kolo vydrzi par let.

              Zkus mrknout treba na tento odkaz:

              https://www.tsbohemia.cz/…d262575.html

              0 0
              • Sodom  

                Díky za reakci. Je mi jasné, že za 13k nedostanu nezničitelnou raketu. Je pravda, že do terénu se občas taky podívám (žádné skoky, ale lesní cesty). MTB bych se tudíž nebránil. Taky bych předpokládal, že horské kolo by mělo být o něco více uzpůsobené těžším váhám.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  115 kg neni pro bike zadna extremni vaha. Kdyz jsem se po nekolikalete prestavce vratil ke kolu, vazil jsem 108 kg a jezdil na beznem authoru traction 26". Moc jsem ho nesetril a stejne to kolo pode mnou vydrzelo skoro deset let bez jakychkoli problemu.

                  0 0
                  • xtonda  

                    Sou výrobci co udávají váhový limit 110 kg včetně váhy kola.

                    0 0
                    • ondra365  

                      Když skočíš na hardtailu tak se váha násobý ne? Sám jsem měl kolo nahovno rámem a praskla mi zadní stavba neměl jsem tam jak má každý kolo. Klidně i dám fotku až odepíšete

                      0 0
                  • hmm  

                    Tak já zažil zcela něco jiného, kroucení, povolování, praskání, katastrofa

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To jsem u authoru nikdy nepozoroval. Po prestavbe na kotoucove brzdy (tehdy mel jeste vecka) jsem dokonce vozil vyplety s 28 plochymi draty a docentrovavat jsem musel jen jednou.

                      0 0
                      • hmm  

                        třeba náboje deore jsem vydřel konusy odrovnal kuličky a ty se na ten tvůj model tenkrát dávaly běžně

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Puvodni kola s puvodnimi naboji deore (2003) ma syn porad jeste na zimaku. Toci se jako nove.

                          0 0
                          • hmm  

                            Tak tomu nerozumím já jich viděl tolik vydřených a až LX řada vydržela 3× tolik ale ty jsem odrovnal taky

                            0 0
            •  

              no právě..v týhle cenový relaci bohužel bud třeba někde „ubrat“ -ale obecně než , aby ti praskl rám, raději ať odejdou ložiska nebo výplet..Já bych osobně do hliníku nešel…tedy ocelový rám na míru.(od nějakého českého stavitele rámů).a to je právě těch „do 10 tisíc“…

              0 0
              • pavelxy  

                Tak to bude zajímavý… Rám za 10 a zbývají 3000.....:D

                0 0
                •  

                  noo právě! proto jsem psal, že nedokáži v této cenové kategorii doporučit kvalitní (dle mých měřítek) kolo…Je to pochopitelné?

                  0 0
                  • pavelxy  

                    Neber všechno tak vážně… Já v této ceně nedokážu poradit ani kolo pro někoho kdo váží polovinu…:D

                    0 0
                    •  

                      :-)

                      máš pravdu…taky jsem začínal jezdil na dědově kole z první republiky s torpédem

                      0 0
              • Smazaný účet  

                Za 13 tisic cele kolo s ocelovym ramem od stavitele na miru? On nekdo ty ramy vari zdarma?

                0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Když si chceš udělat ocelový rám na míru, je dobré mít v kapse nachystanou aspoň dvacku :)

                0 0
    • hmm  

      Všechny kola jsou do 90ti kilo, nejdůležitější je mít pevné ráfky s kalíškama, odolný výplet 2mm špice třeba 32 drátů a pokud možno pevné osy nebo velký průřez os aby spoj s rámem byl co nejlepší, doporučuji přišetřit a skládat nebo koupit kolo ve výprodeji s velkou slevou a přezout ho ale s principu se nedá koupit laciné speciální kolo!

      0 0
      •  

        no právě..v tom je ten háček…

        0 0
    • pajusb  

      Za 10tis bych koupil bazarove mtb 26" a za zbytek prepletl na pevnejsi rafky. Komponenty slusne, vzduchova vidlice slusna.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pro horáka to není žádná extrémní váha.

      Tuším že třeba Merida má na všech alu rámech deklarovanou nosnost 120kg, nebo aspoň u většiny. A jestli nejezdíš víc jak 2000km ročně, tak bych se ani nebál o ty výplety. Vydrží ti několik let.

      0 0
      • hmm  

        115kg + batožina a oblečení a pak už je to krajní mez a co teď.....

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jezdit a hubnout, co jineho? Prece to kolo nebude jen tlacit.

          0 0
          • hmm  

            Hmm tak to jsi velký optimista. Já ho netlačím a nehubnu

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak to se musim pochvalit, zatim se mi hubnout dari. Sice jen, co sezona, to 6 kg, i tak je ale skoro 18 kilo pryc. Sice uz to neni tak snadne, jako kdyz mi bylo 30, ale i v 45 to pomalu jde.

              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Když má rám „nosnost“ 120kg, znamená to, že na něm se 120 kily může naprosto s důvěrou dělat všechno, co se s rámem pro danou disciplínu dělat má. Neznamená to, že pokud máš 121 kg, rám praskne po 173 metrech.

          Já mám 110kg, na kole občas i skáču, obecně jezdím jako prase a po štěrku a hlíně ho běžně tahám třicítkou. Vše OK, až teda na výměnu výpletu na straně kazety po cca 7–8000km.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.