• Martass666

    Ahoj, vybírám downhill/ freeride kolo , ale nevím si rady s velikostí rámu. Mám 187 cm a na inzercích atd jsou maximálně L ka. Někde jsem četl ,že když je dost „hluboký rám“ tak je to podobné jako XL. Co je na tom pravdy? Jinak hledám kolo okolo 25 tisíc na DH nebo freeride. Nějaká doporučení na začátek? Jaké značky vybrat, čemu se vyhnout atd děkuji.Jinak jezdím XC/MTB na Superior XP 930 a tohle bych chtěl jako druhé kolo takže nechci do toho dávat třeba 40 000…

    • mr.antik  

      ty vyelikosti se s XC nedají moc porovnat

    • Martass666  

      ok,právě s DH nemám zkušenosti. Mylíte že bych mohl mít L velikost? Případně jak mam u DH kola poznat jestli mi je malé nebo ne když ho zkouším?

    • nomecz  

      hele nez budes cokoliv kupovat tak bych sel do nejakeho bike parku v okoli a kolo si pujcil, klidne vickrat, ruzny velikosti, typy atd n akazdem chvilku pojezdil a pak sam uvidis co ti bude sedet a nasledne jenom dohledas geometrii a mas mnohem snadnejsi situaci pri nakupu

    • Martass666  

      To je dobrý nápad, bikepark mám kousek od nás cca 40km(Špičák bikepark). Jasný , ale když tam budou mít drahý kola, který nechci kupovat :D tak mám vyhledat kolo s podobnou geometríí? Právě s 25 tisíci a vybírat na inzerci kde je pár kol maximálně L které mi třeba nebudou sedět , jedit po republice kvuli kolům a zkoušet je ,to taky nejde. jsem docela zoufalý :D. Momentálně koukám na 2 kola, který jsou v my cenový relaci a jsou to Lka právě…

      [edit] uvidim v tom bikeparku možná mi i poradí co a jak

      • nomecz  

        Tak zrovna ninje ktery pucujou na spicaku sou kolaco se daji se hnat docela za levno a je jich po netu dost takze bych se vubec nebal

        Btw ja mam 180 a v parku jezdim na M ku a standardni kolo mam L takze Lko pro tebe bude akorat, zas takovej obr nejses :))

        • Martass666  

          Super díky moc, tet aspoň můžu vybírat mezi L kama :)

        • Martass666  

          a ještě co ty DH ninja? Máte nějaké zkušenosti s tím? Nevim jestli jsou dobrá ale třeba za podobnou cenu jsou v nabidce třeba Demo 8 atd.. . Jako mě to je jedno co je to za značku hlavně abych nekoupil něco „špatnýho“ :D

          • Lukas91  

            Viz můj příspěvek níže. Vždy záleží kdo to jezdil, jak to servisoval apod.

    • Lukas91  

      DH kolo c XL jsem snad nikdy neviděl (ani to snad není potřeba). Já mám cca 197 cm a mám L a jezdí se mi na něj v pohodě. Geometrii spíše poznáš čase, co ti vyhovuje, ale ± většina DH kol bývá podobná. Bohužel za 25 000 Kč asi jedině bazar. Počítej i nějakou korunu na výbavu (Oblečení, servis, apod.). Na tuto disciplínu nepotřebuješ stejné velikosti jako na xc apod.

      Menší rám hravější ale ve vyšších rychlostech může být méně stabilní . Větší rám má pravý opak (Méně hravý, ale více stabilní). Toto také záleží na přepákování, tlumiči apod. (Pokud jsem napsal nějakou blbost, tak sorry).

      • Martass666  

        Díky za rady, právě za kolo nechci dávat moc protože to mam jako druhé kolo… jako řekněme na začatek stačí :D snad. Oblečení mám dresy z motorky, paterak a chranic krku, chranic nohou… takže s vybavenim problem nemam… Leda koupim lehci helmu na DH .

        • Sindy  

          Helmu rozhodne. V MX helme by Ti upadla hlava.

          • Martass666  

            To si taky myslím :D , právě na helmě bych nerad šetřil protože tam ta kvalita je asi hodně důležitá u tohoto typu sportu :D

            • Sindy  

              Tak MX bude „bezpecnejsi“ nez na DH ale taky o par kil tezsi…

              • wilda81  

                O pár kil snad ne :)

              • Lukas91  

                Já mám MX přilbu 1350 g ± 150 g a hlavu mám pořád na svém místě. Toto je spíše na osobní preferenci. Někdo má radši lehčí přilbu někdo raději MX. Pokud má i chránič krku, tak mu těžší přilba asi tolik nevadí.

                • Martass666  

                  hale tet sem ji vážil a má 1,3 Kg a to mam helmu „jen“ za 3,5k

                  • Lukas91  

                    Jak píšu, zkus to a uvidíš jak se ti s ní pojede. Co vyhovuje mě nemusí vyhovovat zase tobě

              • Atilla  

                Myslíš pár gramů? Můj airoh váží 1050g

                • Sindy  

                  Jo. Priznavam chbu. Byt JakemFem tak bych určite vymyslel spoustu argumentu, ze to musí byt o kila, ale bohužel nejsem. :D

              • Mr.Duck  

                S bezpecnosti je to diskutabilni, ta hmotnost muze byt na skodu, a pri mensim padu muze DH hema ochranit od otresu lip nez MX (lepe pohlti naraz nez tvrdsi DOT helma). Ale je to dost nejisty, kazdy pad je jiny, odbornici se na tom neshoduji.

                Nicmene ne uplne malo lidi MX helmy na DH vozi. Vypada to divne, ale jde to.

                • Sindy  

                  Tentokrát to obhajim. Právě proto jsem to napsal do uvozovek… ;)

                • Atilla  

                  Když jsem dělal naposled stojku na hlavě asi v 35km/hod, tak jsem byl celkem rád, že mám hlavu jak v peřinách:)

                  • Mr.Duck  

                    Jo to je jasny, zalezi jaky tanecni kreace clovek zrovna provozuje :) Ja kdyz stipal D3ku, tak bych mozna ocenil trochu vic periny :) Zas treba kdyz sem stipal Dissidenta, to bylo jak lehnout si hlavou do klina petadvacitky. A vyhodit si u toho rameno.

                    :(

                • wladeq  

                  Řek bych že odborníci se shodli, a proto se začly dělat DH helmy ;-)

                  • Mr.Duck  

                    Kdyz pohledas, je o tom spousta clanku, studii a ruznych teoretickych pojednani. Nemyslim, ze je na to nejaky uceleny vedecky nazor.

                    • wladeq  

                      Videl jsem jen jeden, kde bylo vysvetleno, proc MX helma neni na DH lepsi, a davalo to logiku…i kdyz to bylo na bajkovem webu :). Proste MX helma nebude takova perina, a kdyz si vemes, ze vpodstate zadny vetsi naraz mozku zrovna neprospiva… Ale chapu, ze je to dost diskuabilni, protoze tam je asi miliarda promennych. Tudiz bych to dal uz neresil, protoze stejne hovno vyresime

                      • Atilla  

                        Jo ten jsem četl taky na pinkbiku. No a pak jsem si rozbil hubu v DH helmě, šutry jsem cítil na hlavě ještě několik dní a večer se poblil. Objednal MX helmu co je stejně těžká, líp větrá a mám aspoň pro sebe klid.

                        • wladeq  

                          Neměls večer tolik lít ;)…Jestli ti praskla vnejsi vrstva, tak to byla mrdka, nebo si jel moc dyku. Nejde na 100pero rict, ze bys v MX helme neblil. Ale pro vnitrni mir to asi funguje, to beru ;)

                          • Atilla  

                            Nepraskla, ale nebyla tak tuhá, takže se prohnula a obtiskl jsem si šutry na spánek a za uchem. Třeba ta MX co mám je o dost tužší a vnitřek je dělaný z vysokých žeber vyrezaných do PE, takže se má co deformovat

        • Lukas91  

          Tak pokud máš MX chrániče tak pak je to ok a můžeme počítat 25 000 Kč na kolo. MX přilby na DH bych se nebál (Sám jí také vozím), ale tohle jsou spíše detaily, které si vyzkoušíš sám. Hlavní je mít chrániče, které ti pomohou a nebudeš je mít na parádu. Pokud vybereš nějaké kolo v bazaru, můžeš ho klidně sem hodit a můžeme ti poradit jak odpovídá cena k osazení apod.

          • Martass666  

            Dobře, díky moc mám zatím vyhlédnuto

            1. http://www.cyklobazar.cz/…ng-ninja-2-0
            2. http://www.cyklobazar.cz/…ecialized-sx
            3. http://www.cyklobazar.cz/…ghit-fsr-iii
            4. http://www.cyklobazar.cz/…e-shocker-dh Nemá tam udanou velikost rámu ale je to už 28 :-/ fakt bych chtěl kolo 25k max

            Jinak nevim jak jsou ty kola dobrá u XC se trochu vyznam v komponentech … ale jinak moc ne

            • wilda81  

              Volil bych ty první dvě (osobně spíš Ninju).

              • Martass666  

                A ta ninja je tedy kvalitní atd ? Abych někde neskočil a nerozpadlo se to (neznám značky DH kol tak nevím co je dobré) a co ten specialized SX to má docela slušnou výbavu (ale u DH neznám kvalitu kol specialzed no, u XC jakš takš jo). Nevím tu ninju skusím v tom bikeparku a uvidím

                No má to xt/slx nic moc :D ale za tu cenu až na tem sram x0 :D

              • Martass666  

                Ok, a proč právě ninju? Nová stojí 32 tisíc oproti třeba Spec demo 8, který je x dražší skoro ve stejný cenový hladině v bazaru. Nebo platí čím novější tím lepší? Nebo podlě čeho vybíráte?

                • nomecz  

                  demo jsem jezdil, je to takovej tank kterej odpusti docela hodne do zacatku takze bych se toho nebal

                  treba v Koutech ho maji v pujcovne od uplnych trosek az po docela nove kousky

                • nomecz  

                  .

            • Mr.Duck  

              Pokud je ten Shocker v Lku, to je vcelku delsi kolo. SX bude male, rekl bych, ale mam kamarada podobne vysky co jezdil M, ted poridil L. Ale ten prevazne jezdi dirty, a tihle lidi maj u fullu podivne pozadavky :)

              Na nauceni by L mohlo byt v klidu, ale kdybys sehnal XL, myslim ze to prospeje naucit se lepsi pozici pri jizde a pochopitelne bude stabilnejsi, cili bezpecnejsi ve vetsine situaci.

              Sam jsem se ucil na S, mam 173cm, a bojoval jsem s tezistem – tahlo me to dozadu jak to bylo kratke. Bylo to super kolo, bavilo me to, ale kdyz se na to divam z nadhledu, M by urcite bylo lepsi. Ted se svoji vyskou vozim Mko, a dovedl bych si predstavit i L.

              • Martass666  

                Ok díky za rady, právě to XL je docela těžké sehnat Uvidim, plánuji sjet do bikeparku a pučit si kola různých velikostí atd snad mi to pomůže se rozhodout jestli čekat, až se někde v bazaru objeví XL nebo koupit L

        • wilda81  

          Možná jen kolena budeš muset pořídit jiné. V MX „ortézách“ se většinou blbě šlape.

          • Martass666  

            OK, oni jsou sice s kolením kloubem ale uvidím až na trati jak to bude sedět… nebo jestli mi to bude vadit

      • hctr  

        Jsi toho moc nevidel :)

        xl se dela treba demo, Minaar na zavodech mel u santa cruzu i v xxl. :)

        • Martass666  

          Aha ale rám s XL asi nesezenu bazarově co jsem viděl jsou většinou Mka občas L

          • Fidži_CZ  

            Pochop už, že s 186 nejsi nějaký extra dlouhán. L ti stačí až až. Já mám 180 a mám M.

            • Martass666  

              Oukej

            • Martass666  

              Já myslel že mám xc právě v xl a že to bude podobný tak není ale díky za radu

              • Mr.Duck  

                Je to podobny. Ale tech XL na bazaru tolik nebude, a na L se nejak poskladas. Pokud mas rozpocet jaky mas, lepsi koupit L, nez dva roky cekat az se nejaky rozumny XL objevi :)

                • Martass666  

                  No právě moc jich neni těch XL , co jsem koukal tet žádný. Koupim Lko něco se na tom naučim skusim to… pak si třeba můžu našetřit na lepší kolo

                  • hctr  

                    Divej na 187 stejne je lepsi L a to se nebavim jen u dh, ale i obecne u xc kola, zalezi samozrejme jak u ktere znacky, ale to Lko vetsinou byva prelom L/XL, ja mit 187 tak o XL bych neuvazoval asi nikdy.

                    Bohuzel mam asi 195 takze tam je to jasne, demo bylo taky na 26'' jen do Lka, ale pak zacali delat 27,5 a posunuli se velikosti, kdyby jsi to podrobneji zkoumal tak nove XL je skoro stejne jako stare L takze se to zas tak nezmenilo.

                    Co jsem tak videl treba treky nebo zrovna ty authory, kterych ted jezdi plno tak ty Lka jsou dost velka kola a vubec bych se toho nebal :)

                    • Martass666  

                      Aha aha, já mam právě kolo XL 21,5 a jezdí se mi na něm dobře tak asi záleží jaká je geometrie. Dík za rady :)

    • Martass666  

      Ještě jsem se chtěl zeptat na rozdíl DH x Freeride. Nebyl by pro mě lepší freeride protože chtěl bych jezdit po okolí a pak dolů z kopců… přejíždět prostě jinam… než na trati, ne žádné dlouhé trasy… jestli chápete jak to myslim. Právě jsem to četl tak co myslíte vy?. A ještě jak poznám Freeride kolo když to vypadá úplně stejně jako DH :D ? Díky

      • Tomínos  

        Tak ono freeride kolo je na tom co se týče přejíždění stejně jako DH.

        • Martass666  

          Takže to váží stejně dalo by se říct? Jsem koukal na DH kola a vetsinou okolo 18Kg, Samozřejmě nový kola mín.. Takže to vyjde nastejno jestli DH nebo Freeride?

        • Carloss  

          Tak zrovna na demu bych moc přejíždět nechtěl :) z osobní zkušenosti můžu v téhle cenové hladině doporučit Big hit 2 (2009–2012) – rám vidle a tlumič jsou držáky a pro začátečníka to má příjemnou geometrii, demo už je hodně sjezdový, takže do začátku nic moc. Na big hitu se dá s trochou sebezapření i někam dojet. Ninja je na tom s geometrií asi taky docela příjemně, ale u prvních ročníků (tuším 2011–2012) hodně praskaly zadní stavby. Velikost ti bohatě stačí L, se 183 cm mám Mko

      • hctr  

        Jestli chces prejizdet kup si enduro a neres sjezdaka :D

        Ted se mnou mozna nekdo nebude souhlasit, ale na enduru co bude vazit treba 15kg das i nejaky celodenni vylet a vydrzi to dost. :)

        • Fidži_CZ  

          +1

        • Martass666  

          Díky za rady Carloss beru na vědomí…

          hctr: No právě já nevim Enduro… chci jezdit prostě sjezd ale kousek na tom ujet (i když to bude dřina) v okolí mého města atd jinak někdy vemu auto a třeba pojedu do bikeparku. Enduro neivm jestli využiju protože jak říkam, je to moje druhé kolo. Jedno chci na vyjížďky a druhý spíš ten sjezd. A Enduro vydží sjezdy typu DH? Jasně ze začátku budu jezdit jak bába, ale později když bych chtěl do bikeparku skoky atd? Nevím jestli je to vhodné kolo no.

          • hctr  

            Nevim, ja mam treba 29vitku, zdvih 140/135 a neco to vydrzi. :)

            • Atilla  

              Ale taky nejsi začátečník.

              • hctr  

                No jak se to vezme, ok kdyz to reknu jak to bylo, taky jsem mel rok kolo co melo skoro 20kilo a vim, ze uz bych ho nikdy nechtel, pokud bych stavel dnes sjezdove kolo nebo fr kolo tak bych uz nechtel kolo co ma vic jak 16kg.

                Asi jsem slaby na ruce, ale pokazde co zkusim neco tezsiho tak na ruce rychleji vytuhnu, rychleji me brni, co se tyce jak jde kolo do vzduchu o kolik je treba vic to tahat asi nemusim zminovat, takze jsem stale toho zastani, ze bych koupil kolo typove enduro zdivhy kolem tech 160 s geometrii na ktere clovek alespon nekam dojede a proste to na tom zkousel, limit kola ze zacatku stejne jiste nenajde a pokud to bude hlinikovy ram nejake slusnejsi znacky tak by to melo i dost chyb jezdce vydrzet.

                Chapu, ze treba zrovna ty muzes mit na tuhle vec uplne jiny nazor, protoze jsi to donedavna drtil na pro me mega tezkem rbcku a podle vseho to posilas slusne, ale asi mi das za pravdu, ze pokud jeste mas to enduro evo ktere je treba o 3kg lehci tak se s nim proste manipuluje lepe.

                • nomecz  

                  ta tvoje 29 je co presne ze to vydrzi takove bomby ?

                  • hctr  

                    Zalezi co je bomba, bomby jsou vetsinou mimo skoky, ty kdyz jsou relativne dobre postavene tak to kolo zas tak netrpi.

                    Jinak mam stumpjumpera..

                • Atilla  

                  Tak RB Dragster měl cca 17,5kg, spešl 16,1kg a nové RB má těch 15,3kg. Takže jak vidíš, rozdíl je 00 prd. Nebo aspoň mě to nějak nepřijde. Poznám rozdíly v Geo, ale to je asi tak max. I když lehké kolo ocením když ho nesu do kopce, to jo:)

                  Ale zase dropovat s Dragsterem byla radost, člověk to mohl poslat ze 3m do bordelu a to kolo jelo prostě tam kam jsem chtěl a do vzduchu letělo taky pěkně. Spešl už taková sláva nebyla. A na enduru už občas cítím, že ho na DH trápím a to jsem lehký a zase to tak nervu.

                  Každopádně moje další kolo bude určitě DH už jen proto aby enduro nebrečelo a přeci jen ta geo a zdvihy jsou na cestu dolu dělaný. Když to bude vážit jako dragster což je taková normální váha i u dnešních kol v nižší a střední výbavě u DH, tak mě to vůbec nebude vadit.

                  Třeba teď v Livignu, kdyby měli lidi půjčené EN kola místo DH, tak by se buď zabili, nebo by to EN kolo cestou umřelo. Nevím jak jezdí zakládající a jaký má skill, ale spousta lidí, neumí skákat a tlumit dopady jako ty a podle toho pak taky ty kola z půjčoven vypadají.

                  Ale jestli má Špičák 40km(Geiss,..), tak bych asi neváhal a koupil levné DH. Navíc za 25tis si stejně žádné enduro nekoupí a bude rád za ninju na které se dá taky někam dojet.

                  Jak psal někdo nad námi – nejlépe si půjčit pár kol a vyzkoušet jak se mi na tom jede a co je priorita. Jestli zdvihy, nebo lehčí kolo, Třeba má pracky jak dřevorubec a 20kg mu přijde v cajku, nebo přesně na opak.

                  • hctr  

                    No tak myslel jsem, ze to rb bylo tezsi, protoze ty ramy byly hrozne kovadliny, kola mi je obcas taky nekde lito a taky s nim obcas jedu dh, tak samo nekde v bordelu nejakou hrebenovku nebo vyslap kde letis v 50tce pres sutry a jen cekas zdali to kolo to zvladne nebo ne.

                    Kazdopadne z jeho prispevku jsem mel spis za to, ze chce objizdet lokalni trate, vzdy nekam dojet tam se vyradit a zas treba dojet o kousek dal, na to mi prislo vhodnejsi nejake AM kolo.

                    Je asi pravda, ze za 25 ten vyber bude dost limitujici, co se tyce Spicaku to je bozi bikepark, ale jestli tam nebude travit kazdy vikend tak si myslim, ze ani to enduro kolo vylozene neznici.

                    Martas: Za me at uz koupis cokoli, stejne to pro tebe bude rozkoukani a seznameni zase s necim novym, bud te to chytne a posunes to nekam dal, treba lepsim strojem nebo ne, v tehle cene ty kola zas takovou hodnotu neztraci takze pokud bys treba po sezone usoudil, ze vyber byl spatny at uz s fr kolem nebo nejakym endurem tak ho proste zase posles dal a zkusis neco jineho.

                    Snad dobre vyberes cao. :)

                  • Martass666  

                    Díky za rady/ zkušenosti taky bych šel do toho DH. Po vyzkoušení kol v tom bikeparku a uvidím.Jinak se sílou v rukách snad nemám problém dřív jsem hodně cvičil a pracují občas s tátou v lese takže pohoda. A nějaký typy kol po kterých mám koukat? Někdo mi radí bighit 2 někdo ninju

            • Martass666  

              To už je slušnej skok :D, jinak kolik to tak váží a jde s tim dobře přejíždět ?

          • Atilla  

            Enduro určitě není vhodné kolo do parku, aspoň ne pro začátečníka.

            • Martass666  

              Takhle ,chci jezdit okolo města prostě freeride v lese , nekam si kousek dojet ale občas bych si taky sjel do parku na trať tak jaký kolo ? :D

    • kesu  

      mám 190cm a jezdím Lka. XL a XXL rámy (třeba V10) jsou obludný tankery vyrobený pro vysokou rychlost na WC tratích. Pro běžnýho jezdce těžko ovladatelný.

      Já být tebou si ujasním, co chceš jezdit. Vyzkoušej si pár bikeparků a tam si půjč nějaké kolo, pokud nebudeš aspoň 10 dní jezdit v bikeparku, nemyslím si, že je nutný mít sjezďáka.

      • Martass666  

        Dobře, Lko je teda jistý. Tet právě se rozhodnout jestli sjezd nebo ne. Někdo píše že jo, někdo že ne. Jezdil bych hlavně v okolí mého města ,les, lesní cesty s budrama (Myslim prostě terén na DH (z kopců) a nejradši bych chtěl abych si mohl přejet třeba kus někam, zase sjet atd ale taky bych si chtěl někdy zajet do bikeparku. 70% Freeride 30% Park možná i mín. Ale zase někdo myslí že enduro nemam brát a naopak… nebo je pro mě nejvýhodnější AM? Do parku si samozřejmě sjedu vyzkoušet kola

        • kesu  

          Na přírodní terén není DH kolo nutný, mezi některýma endurama a DH kolama je rozdíl hlavně ve zdvihu, geometrie je skoro stejná. Tlačit DH kolo do kopce je nesmysl a nestojí to za to. Takže pokud uvažuješ, že většina ježdění bude bez lana, vzal bych spíš enduro.

          • Martass666  

            Dobře díky za radu, a enduro tedy poznám, že má třeba tlumení 140 predek/130 zadek? A velikost kol nejlépe 29? Kolik se dá ujet km na Enduru? Můžu na tom jet 10 max nebo 20 ,30 a více? Popravdě do 10km by klidně stačio pro mě. Na dlouhé trasy mám kolo. Nebo další dilema AM vs Enduro? Ale zase chci jezdi z kopce rychleji ve větším terénu takže AM asi ne? Nevím co ty kola zvládnou. Připadně děkuji za každou radu/ zkušenost

            • Sindy  

              Tak jestli ti stačí přejet jen 10km, tak bych bral třeba toho big hita, co odkazoval Atilla. BTW enduro ma tak kolem tech 150/150, 160/160, 170/170. A velikost kol si musíš vyzkouset, co Ti sedne…

            • mirabike  

              začal jsem s parkama s endurem 160/160 a pak stejně pořídil DH, když jsem měl letos DH nepojízdný a vzal do parku zase enduro, tak jsem trpěl já i bike… na enduru 160 můžeš dát i 100km vyjížďku, ale nebude to bike za 25k… jestli chceš i popojíždět, tak pořiď bytelnejší enduro/fr zdvihy 160–180..

            • kesu  

              EN kolo má mezi 160–180mm, AM kolo bych do bikeparku fakt netahal. DH se na 29 naštěstí nejezdí, na enduru to čas od času někdo má ale jako první kolo to nedoporučuju. Jednak 29 kola jsou tuhý až když jde o nesmyslně drahý široký karbony a navíc celý kolo se dost kroutí (S Enduro carbon vyzkoušeno).

    • Tomcat  

      Doporučení zatím si je pújčovat v bikeparku.

      Za 25 sjezdové kolo bývá šrot na který se chytají malé děti na DK " za vysvědčení" šance najít dobrý kus je malá. Takže lepší je sehnat si někoho kdo by ti ty kola proklepnut na místě při prohlídce. Takhle od klávesnice se pojistit nejde.

      Počítat s nutnou údržbou od pouzder\ložisek po repasi tlumiče a vidlice.

      • Martass666  

        Díky za radu, jinak co říkáte na tohle ?

        1. http://dolekop.com/…ized-big-hit
        2. http://www.cyklobazar.cz/…ghit-fsr-iii

        Já vím, za 20 tisíc je málo ale chci nějaké kolo pro začátek nechci hned do toho dát 40k… Jak jsem psal nahoře… Prostě DH/ Freeride pro začátečníka. Je nějaké kolo do kterého mám jít? Třeba aktuálně na inzercích . V DH kolech se moc nevyznám ale tady na foru se mě snaží vést jakš takš správným směrem… :D

        • wilda81  

          Už jsi se byl projet v tom bikeparku a ujasnil co vlastně chceš? Pořád nevím jestli sháníš spíš FR/DH nebo odolné EN/AM, na kterém můžeš jet i po vlastní ose.

          edit: u nás v parcích si ze začátku v pohodě (možná i lépe) zajezdíš i na odolném enduru. Zároveň se na něm projedeš i v lese za barákem.

          • Martass666  

            Nebyl nebyl plánuju to, Shodli jsme se na odolnym enduru nebo freeride. Na ty big hity jsem koukal protože někdo psal že se s tím dá jakš takš přejíždět. Přejížděl bych max 10Km...... A jinak co tyto kola? Dobrý /špatný/šrot?

          • Martass666  

            Dobře , právě takové kolo hledám.

        • Tomcat  

          První z DK vypadá hezky na tyhle mám dobrý vzpomínky dobrý to byl rám.

          Jen z inzerátu není poznat stav, jinak bych se dožadoval po záručáku nebo projením dokladu na dané seriové čísloé.

    • Breakpain  

      Přiživím se:

      187cm, 91cm nohy (sedlo na enduru cca 80–81cm)

      • dlouhý nohy (lýtkový kosti, kratší stehenní)
      • kratší trup

      aktuálně sedlám Capru 2017 – geo viz příloha, v XL a vyhovuje mi

      Můj dotaz zní, jak tohle nějak orientačně převést na DH kolo … jaký reach a jaký stack cca chtít? Trošku jsem nato začal koukat a jsem z toho takový zmatený…

      • embi  

        IMHO na DH je ta velikost mnohem vice subjektivni, takze L nebo XL podle toho, jaky vlastnosti kola preferujes. Je to i videt na profi jezdich, kde i vyskove podobni jezdi jezdi jine rozmery ramu.

        Sender v L ma reach 460, v XL ma 480.

      • wilda81  

        Je to čistě subjektivní a podle použití. Na kratším se mi líp skákalo. Delší je zase hodně stabilní…

        • Breakpain  

          sakra… přesně tyhle odpovědi jsem nechtěl :o)

          vypadá, že budu muset testnout nějakou půjčovnu a porovnat L a XL … subjektivně volím obvykle větší rámy, ale nevím, jestli je to chytré i u DH, proto jsem nadhodil dotaz :)

          • wilda81  

            Pokud chceš nějaká čísla, tak tady jsou poslední dva sjezďáky co jsem vozil. Měřím 188cm, ale sám nevím co bych ti doporučil, protože oba bajky mají něco do sebe. Zkus a uvidíš…

            • Breakpain  

              Naivne jsem koukal na Tuese… vlezl jsem si na nej v XL, ale neprojel se. Popojeti na trave nepocitam ;)…

              A kolega co mel 182 tvrdil, ze mel L a menil na XL hehe…

              Tohle projet bude orisek :)

              • embi  

                Dal jsem si par kol na 2017 Tues XL, pricemz mam 182 cm a dobry. Skakat se tomu nechtelo, ale na DH trati mi to nejak nevadilo, zaroven jsem mel pocit, ze bych i L prezil.

                • Breakpain  

                  Odpovím, třeba na Tvou reakci, ale míněno je to @all:

                  rekapitulace :

                  • 187cm, 91cm hnáty …
                  • Tuese se mi nepodařilo otestovat, osedlal jsem pouze Capru v XXL (reach 505) překvapivě to nebylo tak strašný, ale opět, projeto jen na parkingu … měl to borec, co měl 193 nebo tak něco …

                  stručně (geo na obrázcích):

                  • Capra 27.5 v XL (aktuálně sedlám a rozumíme si, občas mi to přijde kratší…)
                  • Tues 27.5, žhavý kandidát a stále váhám jestli XL nebo XXL (support doporučil větší velikost) (k objednávce nedošlo, bo čekám, jestli v lednu nevyjdou 29ky)
                  • Supreme 29, záložní varianta L(support doporučil tuhle velikost) vs XL
                  • Byl jsem informován, že kolo s integrovaným představcem působí kratším dojmem. Tedy že i když bude reach stejný jako u endura, DH kolo bude pocitově kratší díky integrovanému představci?
                  • Defakto řeším, zda vzít kolo cca s reachem 475 nebo 495

                  omáčka ke stručnému výkladu:

                  • nedalo mi to a napsal jsem na zastoupení YT – doporučili mi cituji „spíše XXL, protože jejich kolega se 186cm jezdí na závodech Capru v XXL“, ohodnotili, že to kolo může působit na moji výšku lehce větším dojmem, ale je to „rideable“ (opět standardní věta, na DH lajny XXL, pokud to chci hravý s FR pojetím ať si vezmu XL)
                  • koukl jsem na konkurenci Supreme 29er a jelikož ta geo je vesměs podobná, tak jsem si napsal na podporu, doufaje, že mi třeba taky doporučí XL (což je u Tuese XXL). Prd, napsali že na moje parametry a vzhledem k tomu, že jezdím starou Capru → L, že je to jak ulité (ale nepobral jsem, jestli to doporučili na základě Capry nebo mé postavy :-/).

                  Takže v tom mám docela guláš, který mě „nikam“ neposunul – názor nezaujatého jedince? … Ano, vím, zbytečně se v tom nípu, bo to nemůžu ještě objednat :-)…

                  Kdo na to má nervy a poradí, tomu budu vděčný ;)…

                  • embi  

                    Porovnavej spis wheelbase.

                    • Breakpain  

                      nápověda? WB je odlišnej u obou… upřímně netuším co „chtít“ :-) … Capra je brutálně krátká, abych měl nějaké srovnání :)

                      • embi  

                        Ten zdvih a polozena hlava udela docela dost a pak se ten reach neda s trailbikem tolik porovnavat. Idealni by bylo, mit nejakyho sjezdaka projetyho a od toho se odrazit. IMHO bych bral kratsi. Vzdycky se s geometrii a projevem kola da udelat i neco pozdeji.

                        Mmj. Gwin ma 178 a jezdi XL:)

                        • Breakpain  

                          Jo a to bylo jádro celýho červa ;)… plus jeden klučina, kterýho jsem potkal a ten měl 182 :-) a taky XL… ale já tomu kulové rozumím :-)

                        • Breakpain  

                          Abych to ještě doplnil – jediné, co jsem si projel dostatečně byl CTM Mons v XL

                          • klopky se mi na tom jezdily o poznání lépe než na mojí Capře (wheelbase má Mons větší 1 247mm, u Capry je 1 218mm) nevím, jestli to bylo díky WB nebo jinému parametru. Ale na Capře, pokud blbě vykroutím klopku tak se vyloženě zadkem zapíchnu – tlumič jde do zdvihu a „zapíchnu se“ – čti hodně ztratím rychlost
                          • přišlo mi to krátký, jak kdybych měl přepadnout přes řidítka – pocitově byla Capra delší o jednu velikost kola
                          • přišlo mi to lehce nestabilní (možná tím, jak to bylo krátký a já byl moc vpředu…)
                          • docela jsem se bál to pustit, je to o zvyku, ale porovnávám to vůči pocitům na Capře…

                          Rozhodně Mons není pro mě a přišel mi na můj styl ježdění malej… Jestli se z toho dá něco vyčíst vůči geo u Tuese?…

                          • Carloss  

                            k Tuesu v XXL mi zase přijde krátká ta 440mm zadní stavba. Já jsem se 183cm na 445mm reach a 440mm CS 62° hlava a nic delšího už bych na český bikeparky nechtěl, tohle je stabilní až až a pořád se to dá relativně slušně ovládat. Takže za mě taky Tues XL

                            • Atilla  

                              Vozím na tu samou výšku reach 455mm, HA 63, CS 425 a ještě se mi nestalo, že by to bylo nestabilní. Zatím ani nemám potřebu dávat CS na 440mm, takhle si s tím jde aspoň hrát. Myslím si že pro stabilitu je asi lepší prodlužovat reach, než pokládat hlavu. Položená hlava na rovnějších pasážích zpomaluje.

                  • wilda81  

                    Šel bych do 27,5" Tuese v XL (188cm).

              • Atilla  

                Jel jsem na top carbon Tues v XL a s 182cm to bylo celkem na klid. Sedlal ho týpek tak 187–190cm a chrochtal si. jen mě na tom teda překvapila tupost Fox 40 na pružině s tím, že týpek nadával jak to mlátí dorazy.

                • Breakpain  

                  ááá tohle už je lepčejší :), díky ;), to už nahrává do karet spíš XL … mno, zkusím vysockovat někde test ;)

    • Breakpain  

      Kucí, potřebuju technickou radu – právě montuju Supreme 29 (ročník 2019).

      A jediné, co jsem nenašel a ani se mi to nedaří dohledat na webu, na kolik se utahují šrouby č. 13? Drží to zadní kolo, takže málo to nebude, ale nechci to rupnout ;-)…

      Momenťák je moje pravá ruka, takže to dělat dle „citu“ moc nechci ;)…

      Díky za radu.

      • Breakpain  

        já jsem ale kus *uráka…

        4–6 Nm… tak dlouho to hledám, pak tu zoufale položím dotaz a vzápětí to za pár minut dohledám…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.