• ViktorCZ

    Dostal jsem hrubou nabidku na kolo, zde jsou zakladni parametry:

    • ram MRX X7 19.5" cerno-zeleny
    • vidlice 29" SR Suntour Axon RL-RC, 15mm osa, Taper, 100mm
    • kola 29" kola American Classic Wide bezdusovy system
    • naboje Novatec
    • kliky Shimano Deore FC-M617 2×10
    • brzdy Shimano Deore BR-M615
    • přesmykac Shimano-XT-FD-M8025
    • přehazka: Shimano-SLX-RD-M675-GS-10-st.
    • řazení: Shimano-XT-SL-M780–2–3×10sp
    • představec a říditka a sedlovka z řady ritchey https://www.koloshop.cz/…mm-2016.html
    • pneu: continetal raceking protection 2.2 dozadu a xking RS 2.4 dopředu

    Presnou cenu jeste neznam, ale nemela by presahnout 33.000 Kc

    Byly by nejake pripominky?

    0 0
    • pajusb  

      Za mne akorat, ze by stacil dopredu 2,2 ten Xking a dozadu ve verzi RS tak jak dopredu. RS jede lip.

      0 0
      • Smazaný účet  

        On zrovna Xking 2,4 je překvapivě úzký a šířka odpovídá stěží 2,2.

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Vozil jsem XK 2,4" a RK 2,2" (oboje tedy protection) a šířka byla stejná. 2,4" XK je o malý chlup širší (cca 1–2mm), ale to akorát dožene o něco vyšší tlak vzadu. 2,2" XK (tedy minimální protection) je hrozně úzký, tam to pak vyjde o cca 0,5cm užší než zadní 2,2" RK.

          0 0
      • MlokCZ  

        Tak tohle bych v žádném případě nedělal. Šířka už byla zmíněna.

        Určitě dozadu nedával RS verzi. Rozdíl jak jede RS vs protection je naprosto minimální (změřeno), v podstatě zanedbatelný. Až mi kdysi tak malý rozdíl překvapil na tak tuhou kostru protection verze. A v praxi to mám také ověřené (mnoho tisíc km).

        A pak RS verze je děsná šlupka, takže odolnost na zadním bída (především boky).

        A nakonec RS verze ja pěkně na h…o na zatěsnění. Na bezduše bude mít vhodné ráfky, takže není jediný důvod tam dávat duše.

        Naopak bych dal protection i ten přední XK.

        0 0
    • scalar  

      To by mne zajímalo, jak nacpe tu tapered vidlici do MRX rámu.

      Přesmykač na těhle klikách fungovat nebude.

      0 0
      • maajkee  

        Že by normálním redukčním hlávkem?

        Nicméně aby bylo jasno, návrh na kolo není můj :) Každopádně už jsem to taky párkrát tahle řešil. Hlavový úhel se položí cca o půl stupně, ale to není vůbec ničemu na škodu. Řekl bych, že to skoro nikdo nepozná a když někdo jo, tak akorát v tom, že je to kolo o malinko klidnější.

        A taky nechápu proč tam cpe zrovna takovej přesmykač :)

        0 0
        • scalar  

          A proč nedat vidlici s rovným krkem? Tohle vypadá hnusně a rozhodí to lehce geometrii.

          0 0
          • maajkee  

            Však to píšu, že to trochu položí hl. úhel, ale rozhodně naprosto zanedbatelně. A proč? Protože Axon RL-RC s rovným krkem za ty prachy za který je teď na jednom Tobě moc dobře známým velkoobchodě, je jen ve verzi tapered.

            No a klidně pak tu vidlici může použít až bude kolo házet třeba na nějaký jiný rám a ten už bude s největší pravděpodobností taky tapered, jako drtivá většina současných rámů. Jen pánové u MRX ještě sjížděj několik let starý výkresy, doufám, že za rok už konečně příjdou s tapered krkem a pevnou osou vzadu, protože u rámu s MOC skoro 8 tisíc by si to popravdě zasloužilo.

            0 0
            • MlokCZ  

              Zmenšit hl. úhel o 0,5° tomu rámu určitě neuškodí (za mě to bude přesně tak akorát o ten 0,5° méně). Otázkou je, co třeba výška středu. Sice to zvýší střed o necelých 0,5cm, takže to nemusí vůbec vadit, ale bude hodně záležet jak vysoko je konstruovaný (v údajích geometrie výška středu pro jistotu není vůbec, takže netuším jaký bude výsledek).

              Nevím jestli ten rám mohou stavitelé nakoupit nějak opravdu výhodně, za MOC 7,5tis. Kč je ale hroznej. Za takovou cenu dnes nabízet rám bez tapered krku, bez pevné osy a s 450mm zadní stavbou (teď se vůbec neženu za super krátkou zadní stavbou typu 432mm co mají dnes některé drahé rámy a co už může být pro největší velikosti i skoro moc málo, ale kolem 440mm by mít mohl) je opravdu úlet.

              Za 7tis. MOC může mít rám od RB s tapered krkem, pevnou osou a 435mm zadní stavbou + i rozumny zbytek geo. I kdyby stavitel mohl mít ten MRX za dobrou cenu (a tedy vyšel by znatelně levněji), tak u kola přes 30tis. Kč bych si za rám od RB určitě připlatil (a pokud je cenový rozpočet napjatý, tak raději ušetřil na vidlici a místo Axona vzal Epixona).

              0 0
              • mivan  

                Koukám že tedka se na všechny stavby dává AXON. Má to nějaký důvod v čem je lepší než EPICON (EPIXON).

                Děkuji

                0 0
                • maajkee  

                  Dává se, protože jeden dodavatel ho má momentálně v nabídce za hodně pěknou cenu, jen o něco málo dražší než Epixon a popravdě má i střídmější design, který se hodí k více kolům. Patrona je v podstatě stejná, takže chod víceméně stejnej, jen je tam výhoda, že má v sobě vložku na zvýšení progresivity, který když někomu nevyhovuje takový progresivita se dá změnšovat až do poměrně hodně lineárního chodu.

                  0 0
              • maajkee  

                Ahoj, přesně tak. Proto už teď radši třeba vezmu Force Grannus s tapered hlavou a 440mm zadní stavbou a levnější. I když zase popravdě MRX rámu jsou co se týče kvality výroby fakt pěkný, ale je fakt škoda, že se na to takhle vykašlali a nejdou s dobou.

                A je to jak píšeš, pro stavitele tam je obrovská výhoa proti RB, že ho nakupují za VOC a zrovna tyhle rámy poměrně dobře. Ono RB s poštovným a pevnou osou který není součastí už výjde defakto na 8 tisíc a oproti rámu MRX je tam pak několikatisícovej rozdíl v pořizovačce pro stavitele.

                Ale jak píšeš, na stavby 30+ už vždycky radši doporučím RB rám, protože z vlastní zkušenosti vím, že co se týče geometrie a moderních prvků, laku, zpracování, tak je to prostě jiná liga.

                Co se týče cena Axon:Epixon popravdě je pro stavitele celkem malej, tedy pokud jsou zrovna takové zdroje jaké jsou.

                A Axon chodí po předělání na olej fakt výborně a ještě se dá jednoduše upravovat progresivita.

                To bych spíš místo XT volil klidně Deore a případně pokud zatím nejsou prachy dal nějaká spotřební levnější pláště, s tím, že to už je pak to nejmenší dokoupit nový.

                0 0
        • ViktorCZ  

          A v cem je problem zrovna u tohoto presmykace? Jaky presmykac by jste tam pouzil vy?

          0 0
      • Erknold  

        kladivem?

        0 0
      • ViktorCZ  

        A proc ten presmykac nebude fungovat? Staviteli jsem ukazal toto vlakno a rikal ze je to nesmysl, ze to musi fungovat.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Kup si bazar. Kdybys hledal, tak kolem 40K budeš mít krásný značkový karbon.. a to i u mě:D

      0 0
      •  

        za 40 krásný značkový karbon – pevné osy, slušný kola ?

        0 0
      • Dawy  

        Udělal jsem to před dvěma sezonami stejně a nelituji. Myslím, že dostaneš víc než plánuješ.

        0 0
        • maajkee  

          Ne každej je ochotnej vypláznout 40 tisíc za ojetý kolo. Problém pak samozřejmě může být případně se zárukou i s řešením čehokoliv. Vždycky se líp řešej věci na kole tam kde jsi kolo sám koupil.

          Ale jak píšeš, samozřejmě za stejnej peníz může dostat víc muziky. Vše má ale svoje pro a proti.

          0 0
          • Dawy  

            Samozřejmě, taky jsem už měl domluvenou stavbu 29-ky u stavitele, ale nakonec jsem vzal bazarovku. Měl jsem štěstí a teď si „lebedím u více muziky“.

            Ale to si musí každý zvážit sám.

            0 0
          • Tovarik  

            Já kupoval nového karbonového Stumpjumpera v profilu za 44tis.Kč. Ale to je o třetinu více, než za kolik plánuje nakupovat zakladatel vlákna a jako laik neumím posoudit, zda na mém kole nejsou některé komponenty výrazně horší. Určitě mám horší řazení a hlavně brzdy. Zkoušel jsem stejné kolo akorát 2016, kde byly Deore BR-M506, které byly fakt ostré. Magury se musí i po zajetí mačkat silou, pokud chce člověk maximální účinek. Je to výprodejový dva roky starý model, ale se zárukou. Dá se pořídit i v hliníku za 32,5tis. Kč, ale pouze 17".

            0 0
            • maajkee  

              Brzdy BR-M506 budou pravděpodobně kombinovaný páky toho typu s třmenem o třídu horším, tedy stále poměrně slabé brzdy, takže kdyby jsi vyzkoušel obyčejný Deore M615, tak to bys teprve koukal, jak brzdy uměj brzdit :)

              0 0
              • Tovarik  

                Našel jsem si specifikaci toho modelu 2016 a bylo tam:

                PŘEDNÍ BRZDA – Shimano Deore BR-M506, hydraulic disc, dual piston, resin pads

                ZADNÍ BRZDA – Shimano Deore BR-M506, hydraulic disc, dual piston, resin pads

                BRZDOVÉ PÁKY – Shimano BR-M615, hydraulic

                Vybavuji si jen, že proti mému kolu byly páčky kratší, bylo potřeba menší síly a byl hrozně malý rozdíl mezi přibržďováním a úplným zablokováním kol. Utěšuju se tím, že si aspoň nerozbiju hubu, což se mi při dojíždění z kopce ke křižovatce málem stalo.

                0 0
            • Dawy  

              Mám to podobné jako ty, jen trochu víc laděno k závodnímu pojetí, ikdyž je moc nejezdím. Ale volil jsem jak jsem výše psal bazar a tak i cena byla dost pod 40 a lepší komponenty.

              Nicméně volba stavitele, pokud někdo chce nové kolo není šlápnutí vedle, spíše naopak.

              0 0
    • ViktorCZ  

      Trosku se to zkomplikovalo, ten cenovy odhad byl pomerne nepresny, takze ted musime kolo orezat na levnejsi komponenty abysme se mohli vejit do budgetu.

      Vypada to ze hlavni zrout penez byly vyplety (za 9000), takze budeme moci usetrit tam.

      Premyslim ted o dvou zakaldnich variantach ktere by se obe mely vejit do rozpoctu:

      1. Nechat MRX, osadit SR Suntour EPIXON-9 RL-R CTS a vybrat levnejsi rafky, komponenty stejne.
      2. ram RB CRR 290, Raidon (nebo Epixon), levnejsi rafky a pripdane ponizit z XT na DEORE a dat levnejsi pneu jak tu vyse nekdo radi.

      Obe moznosti me neprijdou prilis optimalni, ale treba se pletu.

      Muze mi nekdo vysvetlit jaky jaky je idelani cenovy pomer mezi ramem, vidlici, vypletama a zbytkem? Pokud by to melo byt 1:1:1:1 tak je to jasne, ale urcite bude jedno dulezitejsi nez druhe. Takze jestli tomu rozumim spravne tak ram a kola jsou nejdulezitejsi, tedy zhruba 1:1, pak vidlice, ktera muze byt levnejsi nez kola nebo ram a zbytek komponenty, ktere ovsem dohromady asi stoji nejvice, v mem pripade vidim zhruba 10 tisic.

      Omlouvam se jestli je to hloupa otazka, protoze asi nebude existovat univerzalni odpoved, ale snazim se tomu rozumet tak abych se umel rozhodnout pro co nejvhodneji sestavene kolo.

      0 0
      • scalar  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • oddie  

        Už od pohledu bych řekl, že nejlepší varianta bude vyměnit především stavitele…

        0 0
      • maajkee  

        9000,– za výplety na Novatec nábojích? Hmmm

        Dát tam vidlici na rychloupínák? Hmmm

        Dávat tam vidlici s tapered krkem, když to není nutný? Hmmm

        Samý zajímavošti se tady člověk dozví :)

        Vypadá to, že v tom stavitel trochu plave :)

        0 0
        • Singlespeed  

          Žádný učený z nebe nespadl. Každý „stavitel“ nějak začínal. Takže bych se mu nesmál, třeba se za čas vypracuje na B-F skládací celebritu ;-).

          0 0
          • maajkee  

            Však jasan, ale člověk se rád zasměje :)

            0 0
      • palo7  

        o kolik se stavitel minul? Odhaduji že ne zrovna o málo. Je to někdo z fóra? Tohle totiž vypadá, že tě pěkně někdo tahá za nos a nebo, a nebo tomu ani sám nerozumí.

        Rám si vyber který ti více sedne (to ti řekne poměření na fit calculatoru), pokud oba, tak který se ti více líbí. Cena RB bude pro stavitele asi vyšší než MRX a navíc ne každý stavitel ti bude ochoten kvůli nemožnosti marže na tom RB kolo postavit. Za mně stačí Deore a dal bych spíš více do kvalitních kol a pak slušná vidlice. Ty věci od Ritchey ti taky třeba oproti Force, Profil apd. (co používají běžně stavitelé) zvednou dost cenu a tady bych (pokud chceš pěkný komponenty) šel klidně cestou inzerce (spousta těchto věcí na inzerci bývá nejetá). To stejné sedlo, kvalitní je klidně okolo 2000, na inzerci koupíš za půlku. Ale i tak třeba Force je jen za 300

        0 0
      • racek_chechtavy  

        Odpichnul bych se od RB CRR290 a tomu přizpusobit zbytek.

        0 0
        • palo7  

          těžkej odpich, když rám bude podstatně dražší než cena MRX, ale u cca 35.000 už bych také řešil spíše co se mně více líbí, než co je až tak výhodné :-)

          0 0
          • Kalic  

            No taky rb rám je úplně někde jinde než mrx rám. CRR290 je dobrá volba a v cenové relaci tazatele.

            0 0
          • racek_chechtavy  

            u stavby za 20 bych rám neresil, kdyz uz je cena pres 30 tak bych tím ramem zacal :-)

            0 0
          • maajkee  

            Tam jde především o kvalitu a geometrii.

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce