• saintjv

    Ahoj vsichni, bohuzel ted budu spoustu casu na vymejsleni vseruznych pi*ovin, a protoze uz ted nemam moc chut jet na bajka, tak uz je vymeslim ted… Premyslim o stavbe HT stroje na najizdeni km ale i zkusit si vyjet do terenu bez pruzeni… Takze urceni stroje je tedy XC/AM/pokusy o Enduro na HT. Chvilku jsem pohledal na netu, neco pocet a celkem se mi zalibilo toto:

    http://www.tbike-shop.com/…imal-29.html

    Cena prizniva, hlavovy uhel se 120mm zdvihem by to melo mit 69 takze kdyz bych dal 140mm, tak bych se na ten 67,5 mohl dostat. A ted otazka velikosti bajku. Ja merim rekneme 187, a tam podle tady toho navodu

    http://dartmoor-bikes.com/…e-sizes2.jpg

    pisou ze jsem na hranici M/L, jen se chci ujistit, to Lko asi bude pro me vhodnejsi ne?

    Pokud by jste meli nejaky podobny tip na nejaky ram v teto kategorii budu rad za kazdou radu. Cenovku bych ale nechtel pres 10k.

    0 0
    • kubad  

      Vsak mas fulla, tak na co totéž jako HT nechapu účel

      0 0
      • saintjv  

        Hele Kubo jak jsem psal vyse, nejak ted na nic jinyho nemam motivaci… A nebude to stejny jako full. Bude to o dost lehci a mel bych na tom honit km. Kdyz si predstavim co vsechno full zazil myslim ze to HT mu prodlouzi zivotnost…

        0 0
        • kubad  

          ja chápu proč chceš HT, ale nechápu proč ho chceš cpát do tehle kategorie a stavět dve zaměřením podobné kola, proč si ho neuděláš víc jezdivější ?

          0 0
          • saintjv  

            Cemu rikas jezdivejsi? Jediny cim to bude v uvozovkach na hrubsi zachazeni bude vidle ne?

            0 0
            • Kubiczech  

              Ačkoliv sám takové kolo mám, taky si myslím, že pro tvé určení to nemá smysl. S odolnější vidlicí a rámem půjde nahoru hmotnost a do roka budeš řešit klasické lehké xcčko, gravel nebo rovnou silničku, což jsou podle mě k celoodpruženému enduru vhodnější doplňky.

              0 0
              • MichaelSimek  

                tady se klanim k saintove volbe, hmoznost jsem si na endurku vyzkousel ze zase takovej problem neni, a stoupa se na tom paradne taky a aspon to trosku pobere tezsi teren kam bych nakonec stejne stim obcas zajel

                0 0
              • Kubiczech  

                Osobně vidím jako rozumný kompromis 29" oceláka s moderní XC geometrií – něco jako FSI nebo Procaliber – se slušnou a spolehlivou vidlicí, širokými ráfky a teleskopem. Mně se to v podobě zimního Werku celkem osvědčilo, není to trailbike, ale nebojím se s tím tolik jako na jedničce karbonu.

                → čili za mě Werk v Reynoldsu a zbytek podle kapsy

                0 0
    • Pán z Dubu  

      Taky http://www.on-one.co.uk/…rkwood-frame

      Pohlídej si, jak širokou gumu pobere zadní stavba. Pokud by to bylo jen 2,2", tak se obávám, že k zamýšlenému zdvihu vidle a HA by byl zadek na HT poddimenzovaný a mohl bys bořit zadní kolo.

      0 0
    • tonik666  

      Idealne zabehnute ozkousene ramy- on one 456, bud na 26 nebo 27,5 kolech. A urcite ocel

      Kdybys chtel nejaky ocel bazar z uk nebo odjinud, tak mi napis a napusu ti jak na to. Za 10k uz se da piridit moc pekny ram.

      0 0
      • saintjv  

        Tondo a co rikas na ten dartmoor?

        0 0
        • tonik666  

          Ze je to 29 a jeste hlinikova, takze 2× na prd. Jak pisu, jestli chces hrave a moderni, tak 27,5 a ocel. A souhlasim s kubadem, ze to ma byt jezdive.

          0 0
          • saintjv  

            Ocel je cajk, s tim bych souhlasil. Ale me je ta 29 velmi hrozne prijemna, prijde mi ze kdyz to ma byt jezdivejsi tak prave 29 by mela byt optimalnim rozmerem, nebo se pletu? Tondo hod mi par tipu jestli je mas v hlave at mam nad cim dumat. Diky moc

            0 0
            • Atilla  

              Na chainu mají pár rámů za dobře: http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod118454

              0 0
              • saintjv  

                Hele to se mi libi moc, jen mi teda vyrazila dech ta vaha…3.1 kg mi na ht teda prijde celkem dost uz:)

                0 0
                • lutte3  

                  Äle zas to přežije všechno :)

                  0 0
                  • saintjv  

                    Jako jo to beru:) Ale na zacatku jsem psal jezdive XC/AM ht, pak jsem dostal pojeb za to ze to jezdive nebude:)) Na prasarny mam 160 fulla tohle by melo byt primarne fakt spis na cyklostezky a kdyz uz vjedu do terenu aby to melo rozumny hl.uhel a mohl s tim malinko zadovadet. Todle uplne zahazovat neplanuju:))

                    0 0
                    • lutte3  

                      Imho kilo na rámu pro nějaký nezávodní ježdění nepoznáš, možná tak když to někam potřebuješ nést. Sám mám rám co má 3kg. Zrychlení je o kolech, ovladatelnost je o geometrii, zbytek o hlavě a nohách :) Základ je neověsit to úplně těžkejma komponentama.

                      0 0
                      • saintjv  

                        Hele a jeste jedna kacirska myslenka:) Co ty cinsky ramy?:)

                        0 0
                        • lutte3  

                          Hlavní je geo, věřim že relativně kvalitně už čínan umí dělat taky, já šel konkrétně po geometrii a našel přesně co jsem si představoval.

                          0 0
                        • Pán z Dubu  

                          Taky bys mohl udělat 96. Tzn. rám třeba Hornet, nebo Primal 26/27,5 s 29 vidlí a předním kolem. Tím si udržíš ostrý HA i třeba jen se 100 mm zdvihu vidle.

                          0 0
                          • lutte3  

                            To je kravina, nic tim nezíská.

                            0 0
                            • Pán z Dubu  

                              Získá větší výběr rámů i ráfků. Kratší chainstay, možnost domyslet HA nejen geo rámu a zdvihem vidle, ale i průměrem kol 26 vs.27,5 : 29. I díky vidli 32 vs. 34 mm nohou i nižší hmotnost.

                              0 0
                              • lutte3  

                                Bude to prasopes. Co prejede s vetsim kolem vpredu snaze o to vic se bude zasekavat zadnim kolem na nerovnostech, bude to neohrabane a zaroven to nebude vice pohodlne. Pochopil bych kombinaci 650b vpredu a 26" vzadu tam ty rozdily nejsou tak markantni. 96ky tu uz byly a je dobry duvod pro to proc se neuchytily, pripravovat se o zdvih vidlice mi prijde blbost, zdvih rozhodne nedozenes vetsim kolem vpredu.

                                0 0
                                • Pán z Dubu  

                                  Průměr kol jasněže nenahradí zdvih, jen jestli je potřeba 140 na HT. Např. vidle Fox 831 na 4X se dělala 100mm. Přece jen psal „urceni stroje je tedy XC/AM/pokusy o Enduro na HT“ takže i pojížděčky. A těch 29" chtěl.

                                  0 0
                                  • lutte3  

                                    Jezdim 140mm a je to mezní zdvih kdy se na tom dá i poskočit. Pokud chtěl 29" tak bych mu určitě necpal menší kola :)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      +1 140mm a 650b a je to jak píšeš…dá se na tom jet v pohodě někam dál a přesto si i něco skočit :)

                                      0 0
            • tonik666  

              Tady máš seznam co už jsem někomu psal. Zdaleka není úplný, je to výběr pěkných rámů spíš od menších výrobců.

              AM/En kola:

              Cotic BFe

              Transition Trans AM

              Dialled Bikes Alpine

              Stanton Slackline (26)

              Stanton Switchback (27,5)

              On-one 456

              Genesis Alpitude

              Ragley Blue Pig

              Orange P7

              Rámy nižší zdvih:

              On-One Inbred

              Ragley Piglet

              Cotic Sould

              Dialled Prince Albert

              Genesis Altitude

              0 0
      • lutte3  

        +1 za ocel, je to nebe a dudy – nikdy sem si nemyslel ze rozdil bude tak velky

        0 0
    • blaza84  

      Mně se Dartmoor Primal 29 líbí a uvažuji o něm taky. Neměli byste k tomuto rámu někdo tip na cenově dostupnou 29" vidlici se zdvihem 120 – 140mm (radši spíš těch 140mm)? Použití XC/Allmountain.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vůbec bych se nebál Epicona. Jezdil jsem ho na 120mm na SingleBe a v pohodě zvládal i skoky. Já skákal menší věci, ale co s tím předváděl Tom Kutín. Tam to bylo ale i o skillu :)

        0 0
    • logoman  

      Na takove veci (tedy asi vic na skakacku) tu ma kolo uzivatel crom, ne?

      http://www.bike-forum.cz/…/8468-ocelak

      Ty mas urcite vetsi rozpocet, tak by jsi ten ram mohl vysperkovat o nejaka fajnova kola, novou XT11 …

      0 0
      • alinceb  

        Ten cromův On-One je teda spíš normální XC, než nějak na skákání…

        0 0
    • k3nyL  

      Pride mi to blbost kupovat druhy stejny kolo, ale to uz bylo receno.

      Nicmene vyhni se AL na HT je to picovina – kor pokud mas rozmazlenou prdel z fullu. Kdyz uz stejne kolo, tak aspon na 27,5

      Doporucuju neco co ma v zadu pevnou… brzdy tam asi das poradny a nechces furt resit skrtani / tuhost.

      Dartmnoor zavrhni – cena neni vse…

      Jinak pokud chces mermomoci 29, – asi je picovina te presvedcovat o tom ze nechces 29… ses dospelej a na kole jezdis, takze predpokladam ze vis co chces.. todle by slo, cena by nesla ;) http://canfieldbrothers.com/frames/nimble-9

      0 0
    • tonik666  

      Pokud jsi neviděl na fb, tak tady máš trochu inspirace z „první ruky“:

      http://www.bike-forum.cz/…-vol-ii.html#…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.