ponechat FS XC nebo přejít na HT XC a k tomu AM/EN

22 nepřečtených
  • palda00

    Zdravím,

    řeším dilema, aktuálně vlastním FS XC stavbu na rámu maxbike (https://www.maxbike.cz/…nzova-reflex).

    Začal jsem se, ale více věnovat hobby xc závodům a k tomu jezdím bike parky, traily/enduro.

    Pořídil jsem teleskopickou sedlovku a DHR II pláště pro trailové ježdění. Ale už mě nebaví neustálé přehazovaní mezi XC a trail nastavením.

    Nabízí se mi 3 řešení.

    1. nechat stávající rám a koupit angled head set kit a případně vložky pro změnu uložení tlumiče. A měnit to podle potřeby. → ještě více práce s nastavením
    2. prodat stávající rám a vyměnit ho za nějaký karbonový down country/lehký trail. -->geometrie bude dál od XC
    3. koupit karbon HT pro XC a k tomu AM/enduro → problém je místo a bude to něco stát navíc

    Prosím, poraďte, co by bylo nejvhodnější.

    Jsem si vědom, že žádné kolo nesplňuje všechny požadavky najednou. Ale limitující faktor je i místo kam dát další kolo.

    díky moc

    Jirka

    • novas752  

      Šel bych tou třetí cestou.

      Trail/enduro kola jsou úplně jiná než xc a z xc kola trailbike prostě neuděláš. Downcountry je hezký ale když i na tom xc kole jezdíš náročnější terény tak by ti nejspíš nemuselo stačit a stejně bys slintal po trail/enduru

      • palda00  

        Děkuji za odpověď a za utvrzení.

        Rozhodl jsem pro následující stavby:

        • Cube stereo 150 C:68
        • Cube Elite C:68

        Osazení Shimano XT 1×12 + tlumení st suntour nebo rock shox

        Takže zábava na zimu připravena.

        pokud byste měli jiná doporučení dejte vědět.

        díky

        • Foose  

          chtěl bych mít takový ropzočet :)

          souhlasím ale s předchozím příspěvkem. Pokud je vata tak rozhodně 2 kola!

          Také bych to chtěl podobně (a nebo místo XC kola gravel).

          • jonti  

            Bych misto XC HT nechal XC full, prece jen i ten jede o dost lip nez 150mm full a tolik nedrnca.

            • aquilas  

              Ano, tak sem chvilku jezdil i já. Je to samozřejmě hlavně o tom, co chce jezdit za terény.

              Já se rozhodl zpět na HT, protože váha a jezdím většinově jen lehké polňačky a silnice. A pár kořenů není problém.

              Jo když sem měl jen jedno kolo, XC full byl super

              • palda00  

                Určitě by bylo super si ponechat i ten XC full využití by taky měl, ale to už by bylo asi moc.

                Ocením nejvíce nižší vahu a teren zkousnu.

                • aquilas  

                  Jo přesně tak.

                  Já už bych neměl 3 kola kam dát a tak sem to udělal stejně :)

    • aquilas  

      Ahoj,

      taky jsem ted na cestě číslo 3. Hlavní v tomhle je, abys věděl, že to vlastně budeš využívat a jedno kolo ti nestálo doma jak je rok dlouhej. Jinak za mě ideální kombinace. Taky už mám HTčko na cestě :)

      Tak at si to hlavně užiješ

      • Robishek  

        Tak já se rozhodl jít opačnou cestou, začal jsem trail/enduro, objevil kouzlo silnice a tím ze to na poradně traily mám celkem daleko, tak se rozhodl zkombinovat radost z rychle jízdy i v terénu.

        Mám Spesla stumpjumpera evo a zvažoval jsem jestli jít do htcka k tomu, ale nakonec s vizi ze bych si někdy chtěl zajet i nějaký xc maraton budu prodávat spesla a kupovat něco jako 100/120 xc fulla s agresivnější geo, což verim ze mi na velkou část bude stačit.

        • aquilas  

          Také jsem měl XC fulla jako jedno kolo. Jako za mě super univerzál na vše.

          Ale pak sem s tím začal jezdit s partou do těžších terénů, trail center a tam to na něm prostě nebylo ono. Pořídil sem AM a je to úplně o něčem jiném. A samozřejmě že chci i tu rychlost na normální cesty, na kterou sem zvyklej, takže k tomu jdu ještě přibrat HT.

          Každej si musí prostě rozhodnout, co chce jezdit a jak často a podle toho vybrat. Občas je to samozřejmě finančně dosti nákladné :D

          • palda00  

            Ahoj,

            děkuji za další podněty, abych to tak udělal.

            Ale přivedl jste mě na další otázky ohledně velikosti rámu.

            Mám 190cm a 100–110 Kg podle formy. Aktuálně mám 22" XL rám. Na XC bych nechal něco obdobného.

            Ale pro AM/EN bych zvolil asi spíše velikost L, abych mohl lépe přesunout těžiště za zadní kolo když je třeba. Zatím jsem vždy zkoušel pouze velikost M nebo L co se týče AM/EN.

            Jaký HT si nakonec vybral?

            Díky

            • aquilas  

              Ahoj.

              No s tou velikostí se neodvážim radil. To je strašně individuální. Já sem bral Fuela EX v XL. Nejdřív sem ho ani nechtěl zkoušet, že mi bude malý. Ale dal sem na tom vyjížďku a sedl krásně, tak ho mám doma.

              To si prostě musíš zkusit.

              Mám objednaného Procalibera :)

            • novas752  

              S výběrem velikosti je to těžký, nelze zobecňovat, záleží na konkrétní geo. Někde ti může být L zoufale malý, jinde naopak v pohodě.

            • hAjPR  

              „Ale pro AM/EN bych zvolil asi spíše velikost L, abych mohl lépe přesunout těžiště za zadní kolo když je třeba.“ PROSÍM, jen to ne! Tohle je hroznej blábol a přežitek z dob, kdy se jezdily kola s HA 72 st a 15 cm představci.

              • novas752  

                Jo jo, oldschool xc styl se zadkem za zadnim kolem na dnešních trail/endurech moc nefunguje. Vlastně vůbec nefunguje.

                  • embi  

                    No ti borci na XC prave jedou na relativne oldschool XC geometrii. Sis trosku podriznul vetev timhle argumentem :D

                    Typek na prvni fotce spis nadhazuje kolo:) A GT na Trilogy rozhodne nema proply lokte a prdel za zadni osou

                • Georrge  

                  A ja myslel ze kvuli tomu zacali delat teleskopy aby se to pouzivalo jeste vic :D

                  • novas752  

                    Prave ze se sedlem dole muzes mit zadek tam kde by normalne bylo sedlo = ne vzadu a vysoko ale nizko a jeste tak nejak uprostred kola.

                    • Georrge  

                      Jako jo, lepsi vzadu a nizko nez vzadu a vysoko, ale stejne je obcas fajn jit dozadu…ale nejsem zavodnik, takze ma technika neni tak odvazna :)

                      • palda00  

                        Souhlas, prudké sjezdy z balvanů a nebo dropy člověk musi dat prdel dozadu.

              • palda00  

                právě z té doby to mám :D

                Ale jde mi spíš o to, že dlouhé kolo není hravé a nechce tak snadno do manualu, jako kratší kolo.

                Tak na tím laboruji.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.