• agi11

    Prosím o radu při výběru kola, jezdím XCM maratony typu KPŽ, kde už končím v kategorii kadetek a přecházím mezi juniorky (175cm, 55kg).

    Ráda bych si na tuto sezónu pořídila nový lehký XC hardtail „stroj“.

    Mému rozpočtu nejvíce vyhovuje parametry: CANYON Exceed CF SL 6.0

    https://www.canyon.com/….0/2426.html?…

    Dostala jsem ještě nabídku na postavení dle níže uvedené specifikace ve stejné cenové relaci jako uvedený Canyon

    Poradíte mi prosím, čemu byste dali přednost, případně co byste na dané specifikaci změnili?

    (mě se moc na XCM účely nelíbí kazeta Surace 11–50, raději bych SH 10–51, ale to by vedlo zřejmě na jiný náboj/záplety?)

    SPECIFIKACE STAVBY HT MTB NA ZAKÁZKU:

    rám: Amulet 29" 29BIG JOSE! Carbon size 17" BOOST, 12mm, 148mm black/pink https://www.amulet.cz/…uzovy-p5159/?…

    vidlice: FS SID SELECT CHARGER RL REMOTE 29" BOOST™ 15X110 MXL STEALTH DEBONAIR 100MM DIF BLACK STEALTH 51MM OFFSET TAPERED B4 pevná osa 15mm, boost

    kliky :Shimano XT M8120 175mm

    převodník:SLX 34t

    kazeta Sunrace CSMZ90WA5 12 METALLIC 11–50t 586 g

    přehazovačka Shimano XT 12sp

    řadící páčka pravá Shimano SLX 12sp I-spec II 12sp

    řetěz Shimano SLX rychlospojka

    středové složení Presssfit

    brzdy Shimano XT 8100 Komplet P/Z

    brzdový kotouč P/Z Promax 160mm 6 děr

    kola:

    ráfek GEST Race-light 29 Boost https://www.amulet.cz/…-sram-p4000/#…

    pláště: WTB Nine Line 2,25" Kevlar TCS

    řidítka: Shimano Koryak 720

    představec: Shimano Koryak 50mm

    sedlovka Shimano Koryak 31,6mm / 350mm

    gripy: ESI

    sedlo: San Marco Monza

    • Gwaihir  

      To mě zajímá, ale poradit ti neumím ☹️

    • mikub  

      Viděl bych to na Canyon. Ten Amulet mi přijde komponentově slabší.

      Jinak k tý kazetě SunRace. Nemyslím, že při převodníku 34z by mohl juniorku limitovat nejmenší pastorek 11z. Ten převod je hodně solidní. Je to ale pořádně těžký kus železa. Taky je to na klasický ořech a vzhledem k tomu, že u Amuletu nejsou ve specifikaci vypsány náboje, pojal bych přinejmenším pochybnost, co tam má vlastně přijít.

      • agi11  

        Díky moc za zprávu a názor.

        Je to přesně to co mi dle reakcí mého okolí na dané sestavě Amulet vadí = kazeta + ořech a náboje.

        Ráda bych náboje s ořechem Micro spline (chci 10 zubů), a taky kazety shimano vyjdou levněji a dají se měnit jen některé pastorky.

        Ale ten Canyon Exceed 6.0 se stává nedostatkovým (temíny posouvají až na léto).

        Líbí se mi ještě Canyon Exceed 7.0 (až na tu cenu), ta lehká karbonová kola + RS SID je proti FOX prý lepší na servis, ale známí mi radí ať jdu raději do Shimana = Canyon Exceed 6.0…

        • Gwaihir  

          Na tom exceedu 7 je toto:

          https://reynoldscycling.com/…ts/tr-249-nl

          ?

          Moc se v cenách nevyznám, ale za příplatek 10k to asi nebude úplně špatný kup. Ale asi tě to uváže na XD ořech, což možná není dobře, ale to neumím posoudit.

          • mikub  

            Tak ty Reynolds jsou sice karbonový, ale upřímně, za tu cenu co postuješ by to byl hodně špatnej kup.

            Sám nemám zkušenost s 12sp Shimano. Do loňského roku ale všichni jezdili na Sramu. Teď se démonizuje Shimano a na Sram se háže špína. Osobně si nemyslím, že by GX bylo vyloženě horší, než XT. I když, kazeta na Shimano je levnější.

            Fox vs Sid – servis Foxe ve finále tak složitý není. V záruce se vidlice sundá a pošle do Písku. RS má servisní místa všude možně. Po záruce ale toho Foxe taky umí udělat kde kdo.

            Rozdíl mezi těmi koly bude podle mého v řádech maximálně desítek sekund na závod. Jak moc zakladatelku pálí cenový rozdíl a jaký je rozdíl mezi juniorkami na pásce, nedokážu posoudit.

            • agi11  

              Měla jsem ještě v hledáčku tato HT, která s vyprodáním Exceeda 6.0 nabývají na významu:

              https://superiorbikes.eu/…silver-black

              https://www.stevens-bikes.cz/…ean63491.php

              https://www.bikeinvest.cz/…engreen-2020

              https://www.lapierre-bike.cz/…-sat-79/4881

              https://www.orbea.com/…/alma-29-m25

              Na některé bych dotala i slevu, takže bych se dostala i na úroveň Exceedu 6.0.

              Přijde Ti některé lepší než Canyon Exceed 6.0?

              Je mi jasné, že dost záleží na tom jak sedne geometrie při vyzkoušení…

              A nevím co ten Lapierre elastomer, to bude asi neznámá?

              Sekundy na pásce jsou určitě důležité, ale jak jsem psala jezdím XCM převážně KPŽ a do Českého poháru se nepouštím, takže hobby závody.

              • JMT  

                Vzal bych canyona 7.0 jestli jen trochu jde (peníze)

                Je super a až ho budeš jednou prodávat, tak to pujde určitě lépe, než ty ostatní…

                • agi11  

                  Slyšela jsem, že u canyon 7.0 jsou slabinou SRAM TL brzdy (oproti Shimanu). Je to pravda? Je nutno počítat s výměnou za SLX nebo XT?

                  • novas752  

                    Není to nic extra, Shimana jsou silnější, ale lehčí postavě na terénech typu KPŽ by to mohlo docela dobře stačit a zase tam je plus v lepší dávkovatelnosti, Shimana jsou zároveň i „kousavější“, mají mnohem menší rozdíl ve zmáčknutí páky mezi „sotva si přibržďuju“ a „brzdim co to jde“.

                  • tomxxx  

                    Rok sem je jezsil – brzdej v klidu, jen servis je horsi.

                    • agi11  

                      Horší servis v čem?

                      Hůře se seřizují, nebo odvzdušňují?

                      A nebo jsou problémy s výměnou destiček?

                      • nzg  

                        Brzdova kapalinu je vcelku ziravina. Mineralni olej u Shimana je v pohode.

                      • tomxxx  

                        Sramum se casto stane, ze kazdej pist chodi jinak. Na pace ve vakl jako prase. Oboje se mi casem stalo. Maj mensi mezeru mezi deskou a kotoucem nez shimano, coz je nevyhoda v bordelu. Navic zcela subjektivne nerad pracuji s dotkou. Servisuju je velmi nerad, ale neznamena to, ze to nejde nebo to neumim.

                        Jinak kdyz fungujou, tak nejak brzdej, jen se shimanama sem nemel.nikdy nejmensi problem.

                  • JMT  

                    Obecně historicky byl sram (avid) bída a shimano spolehlivá modla…ale nový sramy se zlepšujou a shimano zhoršuje…takže už to možná bude nastajno. Na novém kole mi dorazí Sramy a dokud budou fungovat, tak je tam nechám. S výměnou rovnou asi netřeba počítat…

                  • KoprCZE  

                    Prvni vec co jsem na kole scott spark menil byly brzdy sram tl za shimano xt. Spatny ucinek takove tupe, shimano jasna volba.

              • tomxxx  

                Exceed 6.0 vyprodanej neni, předpokládám velikost M, jestli máš 175. S by bylo hodně na hraně.

                v červený barvě je k dispozici v březnu.

                záplety jsou těžký, ty bych hned prodal a zapletl si lehčí.

                Případně koupit exceeda 7.0 – ty reynolds záplety jsou taky zbytečně těžké, ale daly by se prodat na bazaru velmi dobře nejeté a za uržený peníz zaplést něco lehčího.

                • agi11  

                  No jo, chtěla bych M v černé barvě, ale budu se muset přiklonit k červené, vyberu-li si ho. Ráno byl termín dodání červeného M v půli dubna a teď tam vidím březen :-) (pokud jsem neměla ráno mžitky)

                  Ale barva nejezdí… :-)

                  To koupení MTB, sundání zápletů, prodání na bazaru a pak koupit a nebo nechat si zaplést nová kola, to není nic pro mě, tak moc podnikavá nejsem… :-)

                • tomxxx  

                  Mzitky ne, meni se to, nekdo ho objedna a pak odrekne, takze jedno kolo do brezna maj a pak uz bude zase do dubna…

              • Speedster1944  

                osobně bych si vzal Canyona a nebo tady Almičku španělskou (Y) jsou to velmi povedené stroje

              • mikub  

                Ani jedno z nich mi nepřijde výrazně horší, než Canyon.

                Ten SUP je docela dlouhej. To není obecně nevýhoda, pokud je dlouhý rám vyvážen krátkým představcem (což tady při 70mm není). Servis, spolehlivost a projev vidlice DtSwiss neznám, ale z doslechu mám pocit, že to není úplně pecka. Navíc vidlice není podle popisu v boost standardu (narozdíl od rámu).

                Lapierre je především ze všech nejdražší a cenou už atakuje toho Exceeda 7. Na něj by musela být slušná sleva, aby se vyrovnal tý 6.

                Orbea i Stevens mají MOC kolem 70tis. Zase už je to dost blízko tomu Exceed 7. Jinak ta kola jsou skoro totožná (Orbea má slabší brzdy, ale zase nic, co by nemělo ubrzdit 55 kilo na KPŽ). Když bych se rozhodoval tady, tak podle výše slevy a osobního pocitu z kola.

                Cube je cenou i osazením velmi blízko Canyonu. Jenom na ty Fulcrumy bude případně složitější sehnat náhradní díly, než na DtSwiss.

                • agi11  

                  Opět děkuji za odpovědi.

                  ještě jsem zapomněla na : https://www.bike-life.cz/…-2020/d36720

                  (měla bych slevu 10% = ale ne přímo u tohoto prodejce)

                  Taky by mě zajímalo, zda se mám vyhnout těm pseudo odpružením zadní stavby jako má např. Trek Isospeed a nebo ten Lapierre s tím elastomerem. Myslím tím, zda to vůbec něco přinese co se týká jízdního komfortu, a nebo to je spíše poukázka na vrzání/lupání?

                  • milan.v  

                    Isospeedu se vyhni obloukem, viz. nespočet negativních příspěvků zde na fóru…

                    • Alojs01  

                      A ty s tim mas nejakou osobni zkusenost, nebo tady siris jen famy? Jestli nespocet, tak sem dej par odkazu…

                      • milan.v  

                        Stačí pohledat, mně to je celkem ukradené…

                        • tomxxx  

                          Kdyz je ti to ukradene, tak radeji nereaguj, protoze muze byt tvuj nazor dost zavadejici.

                          • milan.v  

                            To není můj názor, ale zkušenosti jiných…

                            Možná bys mohl více číst a přemýšlet, než něco napíšeš…

                            • Motyll  

                              Tak piš jen to, co opravdu víš…

                              Mám ve svém okolí dva spokojené uživatele. Jeden závodní užití a jeden sportovní.

                              • JMT  

                                Také jsem nezaznamenal problém s isospeedem a pár jich kolem mě jezdí

                              • milan.v  

                                Takže nikomu se v tom ta ložiska nezadřela?

                                • novas752  

                                  Ono to překvapivě celkem drží, prošly mi rukama desítky kusů, obvykle s tim nic neni. Čas od času je to teda podělaný fest a ložiska z toho taháš po kouskách, to je pravda, ale to je opravdu malý zlomek kusů. Navíc to i docela příjemně funguje, je to prostě pohodlnější.

                                  • milan.v  

                                    Já jsem právě tady četl, že docházelo k tomu zadření.

                                    Každopádně to nemusí být tedy problematické, pokud se o to člověk stará…

                                    • novas752  

                                      Nijak se o to starat nemusíš, o čepy zadní stavby se taky nestaráš krom výměny ložisek. Maximálně tak nový otevřít a docpat vazelínou. A stejně jako na jiný části kola, nepoužívat wapku.

                                      • poki.z  

                                        2 ks isospeedu doma. Preventivně hned po koupi ložiska promazaný (nebylo to potřeba) a od té doby o tom nevím.

                                        A po cyklostezce ty kola fakt nejezdí. Je to příjemný a otupí to rázy.

                                • seatik  

                                  Mám Procalibra s isospeedem 2 roky a ještě sem se ho nijak nedotkl. Odjeto pár závodů i rekreačně. Odjeto cirka 13 000km. Nevrže.

                                  • ELx  

                                    Takže milan.v klasicky zasírá vlákna nesmyslným balastem :-D

                    • Kvetacek140  

                      Isospeed mám, kolo dostává docela záhul a isospeed absolutně nezlobí.

                  • JMT  

                    Všechna výše zmíněná kola včetně tohoto scotta mají 2kg kola s vyjímkou toho canyona 7.0, který je má o cca půlkila lehčí…a to bude fest, ale fakt fest cítit…určitě bych připlatil a šel do něj…pro málo vážícího jezdce to bude naprosto zásadní rozdíl.

                    Edit: amulet má dejme tomu 1750g kola…ale to je podle mě uplně kravina, to bude jednou neprodejný, zůstatková hodnota bude průšvih a lepší kolo to nebude…

                    • agi11  

                      Souhlasím s tím, že lehká kola na MTB jsou hodně důležitá a že ušetřená váha rotujících částí se 4× počítá.

                      No ten Exceed 7.0, kdyby neměl SRAM, tak nebudu váhat. Ale dost možná, že u něho stejně skončím, ale ne ten WMN protože má jen 30 zubů převodník.

                      V září minulý rok, když měli inventuru, byl prý „Exceed CF SL 8.0 Race Team“ zlevněn na 80–90k .

                      (kdyby to bylo 80k, tak by to byla bomba :-))

                      Minulý rok jsem zkoušela Cannondale a ten mi geometrií hodně sedl. Ale od té vidlice mě odrazovali vzhledem k častému transportu v autě (sundavání brzdy) + servis…

                      Ten bude mít kola ve stejné kategorii = cca 2kg.?

                      https://www.harfasport.cz/…-2019-61271/

                      Jinak jsem našla inzerát na už prodaného Amuleta, ovšem ale s trochu jinou výbavou. :-)

                      https://www.cyklobazar.cz/…-17-100-stav

                      • novas752  

                        2×, ne 4×, a to pouze při zrychlování.

                      • mikub  

                        Bych se toho SRAMu zas tak nebál.

                        • agi11  

                          Kladu si otázku proč je o ten Exceed 6.0 takový zájem, že jsou dlouhé doby dodání, kdežto modely na SRAMu např. 7.0 jsou skladem?

                          Buď mají málo Shimano komponent a nebo lidi jako já šílí po Shimanu?

                          • JMT  

                            Myslim ze oboje…je to nova sada a je ji malo a lidi si myslej ze to je zazrak podle par testu kde jezdilo par lidi na top serizenych kolech…

                          • novas752  

                            Důvodů může být víc.

                            Buď je prostě velký zájem.

                            Nebo dodavatel dřív nedodá nějaké komponenty pro tenhle model (nemusí to být jen to Shimano, ale je pravděpodobné že je)

                            Nejbližší výrobní série je naplánovaná třeba až na ten konec března, nevyrábějí všechny kola ve všech modelech najednou, ale postupně.

                      • tomxxx  

                        Cannondale.ma rafky ztr cresty, ty nejsou tezke, ale jsou papirove. Zaplety budou vazit asi jako na exceedu 7.0. Za 76 mi to neprijde moc dobre osazene, hlavne kazeta je NX, coz je 11–50 a ne 10–50 jak pisou v popisu.

                        • agi11  

                          Jo to asi, jsem naletěla na chybný popis Cannondale.

                          Měla jsem tehdy na testovačce od Harfasportu půjčené na projížďku do lesa 2 modely:

                          https://www.harfasport.cz/…-2019-61271/

                          a

                          https://www.harfasport.cz/…-2019-62495/

                          No a ten Cannondale se mi zdálo, že o poznání lépe v lese „letěl“ oproti Scottu.

                          Tak to asi bylo těmi lehčími záplety a možná i geometrie?

                          Což mě vede zase spíše k Exceedu 7, škoda že není možné vyzkoušet. (vím lze poslat zpět)

                  • tomxxx  

                    Na ty elastomery a isospeedy bych se asi s tvym rozpoctem vykaslal. Konkretne z treku byli majitele dost nadseny, ze to je pohodlne, ale jak pises, obcas to zacne lupat atd. Neco za neco, musi se o to clovek starat.

                    Podobne reseni melo i BMC a tam to snad vsem klukum ze zavodu prasklo, reklamaci bylo opravdu hodne, uspesnych – oprava nebo novy ram.

                  • Michall85  

                    A zrovna jsem chtěl navrhnout Trek Procaliber 9.7, poruchovosti bych se nebál mám 9.6 půl roku a žádný problém. Kdybych měl vyšší rozpočet beru 9.7 kvůli karbon kolům.

                    • agi11  

                      díky za tip, trochu by mi vadil ten SRAM NX, tím v mých očích pohřbí výhodu karnonových kol :-)

                      • Stavel  

                        SRAMU NX se vůbec neboj. Také jsem se bál. Ale po půl roce trailového ježdění úplně bez problémů Páčka je v pohodě. Přehazka pokud třeba po roce odejde, tak koupíš SLX. Je to kompatibilní. Horší je samozřejmě kazeta a SH/MS/XD ořech. Tam ta výměna může být složitější.

                        • agi11  

                          No právě, kazeta + ořech. Nevyhovuje mi ten nejtěžší převodový poměr daný pro 11 zubů.

                          Navíc myslím, že je na tom Trekovi 9.7 převodník jen 30 zubů. (30:11=2.73)

                          S tím se na KPŽ stupně vítězů těžko dobudou. :-) :-) :-)

                          • Forester  

                            Tak jestli jezdis o stupne vitezu, tak rekni sponzorum, at vylepsi mabidku ;-)

                            • JMT  

                              No a teď zpět na zem.....

                              • Forester  

                                Já … ? :-)

                                • tomxxx  

                                  Ano, ty :)

                                • JMT  

                                  Jo ty…do holek v tomhle věku se fakt uplně nesolí…

                                  edit: ono ani do starších a mimo pár kusů ani do chlapů…

                                  • Forester  

                                    Nejsem si vědom nějakého solení.

                                    Pokud pominu smajlík na konci, slečna uváděla zmínku o stupních vítězů … se smajlíkem, stejně jako já.

                                    Jinak samozřejmě, pokud jsme někoho urazil, omlouvám se. Ale osobně jsme v tom nic špatného neviděl!

                                    PEACE.

                                    • Pijer  

                                      Předpokládám, že ta reakce není na tvé chování, ale Solením byl myšlen asi spíš finanční tok :-)

                                      V těchto případech se opravdu v drtivé většině nedá o sponzorech mluvit a jak slečna uvádí níž, tak sponzorem jsou rodiče :-)

                                      • Forester  

                                        jasně, musel jsem si přešlápnout … a už jsem to pochopil. Je na mě moc brzy :-).

                                        Díky za vysvětlení :-)

                                    • JMT  

                                      Já to myslel tak, že sponzoring (solení) se u mladých děvčat nekoná. Dejme tomu že prvních 10 chlapů na dlouhý má materiál za dobře, případně zadarmo…ale celej zbytek startovního pole ho má za to, jak si to samo zařídí což nemá nic společnýho s tim jak jezděj…respektive maj ho možná občas sem tam i třeba za líp než těch 10, ale z důvodu známosti a pod…ne z důvodu výkonu :-)

                                      Zajet jako holka na bednu neni až takovej problém (jasně, trénink a dřina za tim je), ale žádný sponzory to nezajímá a nic za to nedostaneš. A nezaplatí ti to ani startovný :-)

                          • novas752  

                            Tak převodník se vymění, to je u jednoplacek tak individuální jak sedlo nebo gripy. I když osazovat z výroby 30z převodník na xc hardtail s 50z kazetou, to je docela fail no, tam by klidně mohl být 34z a kdo chce, dal by si tam 36 nebo 32.

                            Si myslim že to je opět cesta nižších nákladů , buď v těch velkejch objemech stojí menší převodník míň (resp. nakoupí mraky klik v jedný specifikaci a dávají to jak na xc tak na trail/enduro kola), nebo aby si většina lidí musela nový převodník stejně koupit a sram z toho měl větší tržbu.

                            • agi11  

                              Ale uznej, že 34:10=3,4 a 34:11=3,1 je celkem rozdíl. (NX kazeta)

                              • Gwaihir  

                                Hlavně na stejný převod bys musela mít 38z a to se nevleze všude. Každopádně sama víš nejlíp, jak těžký převod ušlapeš a do toho si nenech mluvit.

                                • mikub  

                                  Jenže 38/50 už je do kopců dost přísný (v podstatě pro juniorku je přísný v podstatě všechno víc, než 34).

                                  • tomxxx  

                                    Prisny to je, ale furt je to lehci nez na 11sp 34×42 prevod a o tom nikdo moc nerikal, ze je to extra tezky :)

                                • Michall85  

                                  No právě, já zatím mám jen 32, ale třeba 36 ovál se na procaliber nevejde.

                              • novas752  

                                No to je, to je jasný. Já se vyjadřoval jen k tomu převodníku.

                                Mimochodem to mě celkem překvapilo, na tom nejlevnějším Luxu 6.0 je kazeta 10–50z GX, i když je zbytek jen NX, tam někdo myslel hlavou, obvykle to často bývá naopak NX kazeta maskovaná za GX řazení. :)

                        • poki.z  

                          Myslím, že srovnávat trailové ježdění a palbu při závodě naplno v balíku vůbec nejde. Řadíš ve „stresu“ v plným zatížení abys uvisel skupinu, dáváš mechanice záhul na kterej NX vůbec není dělanej. Sekáš tam převody přes víc pastorků a nemáš čas nad tím přemýšlět a něco šetřit.

                          Chvíli to bude fungovat, ale pár závodů a bude tam dávat vyšší sadu co vydrží. A to se vyplatí…

                          • Stavel  

                            Hazka SLX stojí 1600. Takže to žádná katastrofa není. A ano závodní řazení je jiné, ale já taky řadím v tahu atp…

              • jeniiiik  

                Lapierre elastomer je super. Jde poznat hodně, mám Lectora a Prorace a Lapierre je oblíbenější.

            • tomxxx  

              jestli to má na kpž, tak mezi holkama jsou rozdíly v desítkách minut, na pásce se moc nehoněj.

    • mrazik62  

      Mrkni ještě na toho radona:

      https://www.bike-discount.de/…s-6.0-912756

      https://www.bike-discount.de/…s-7.0-912794

      Cena výborná a komponenty o.k., hmotnost ještě lepší :-)

      • mrazik62  

        Ten levnější je na shimanu.

        Kola můžeš prodat, nebo necháš jako náhradní, k tomu přikoupíš lehoučká jiná a jseš pořád na dobrých kačkách a hmotnost pod 10kg.

        Jo a jsou skladem :-)

        • agi11  

          Díky za tip.

          Těch 10.3 kg s Rebou mi přijde dost slušná váha, myslela jsem si, že okolo 10kg musí být SID pokud jde o RS vidlici.

          Podívám ještě na to.

          A existuje tedy nějaký tip na lehké a odolné záplety za dobrou cenu?

          Vím že jedna holka kupovala Kastar, ale to jí platili rodiče a myslím že to bylo okolo 30k. (to je moc)

          • CannondaleF29carbon  

            Tak záleží, jestli chceš jít do karbonů nebo kvalitních hliníků. Dobré hliníky seženeš cca za 15–16k. Karbony (třeba Nextie) tak od 20k a výš.

          • novas752  

            Za cca 22 se dá nechat zaplést 1350g wheelset ráfky Nextie Premium, náby DT 350 Straightpull a výplet DT Competition Race + Alu niple. S obyčejnejma Nextie by to bylo asi 1450g za cca 20.

            • agi11  

              A kvalitou to bude někde jinde než ty „Reynolds TR 249 C“, co jsou na Exceed 7 nebo je to podobné?

              • tomxxx  

                Ty rafky jsou uplne v pohode. Pokud se dobre zapletou, tak by nemel byt problem.

              • novas752  

                Tak bude to o 200–250g lehčí no, to už docela znát je, ale zase žádný zázračný rozdíl to neni, ušetří ti to možná v řádu desítek sekund za závod, víc ne. Klidně bych nejdřív něco najezdil na těch Reynoldsech a na lehčí kola upgradoval časem a ty původní pak nechal jako tréninková.

                • tomxxx  

                  Treninkova kola za dvacku a to se vyplati.

                  Treninkovy kola sem nikdy nevyuzil. Zbytecnej krám v garazi a prachy v tom. Bud je jezdit a neprodavat, nebo prodat novy, ale spekulovat behem pouzivani je blbost.

                • agi11  

                  Souhlasím – zůstat u Reynolds když bych koupila Exceed 7, přijde mi to moc operací a hlavně s mými zkušenostmi to povede na nejistý výsledek. Čekat zda někdo koupí DT Swiss 1900. A taky ty ceny okolo 20k za nové bych hned nedala.

          • mrazik62  

            Poptej uzivatele hnoj nebo kubad. Myslím že na tvoji váhu ti nabidnou za velmi rozumné peníze zaplety kolem 1500g.

          • CannondaleF29carbon  

            Dobrou zkušenost mám s Cyklomírou a ráfky DUKE. Pak jestě koukni na BIKEPART a jejich Panchowheels.

          • mikub  

            10.3 je blbost. To spíš tak kilo navíc. By ten rám musel mít zápornou váhu, aby se na to celé kolo dostalo :)

            • agi11  

              Taky jsem si to myslela, neb ten Exceed 6 (10,7kg) má oproti tomu Radonu v řadě případech SH XT místo SLX + ta vidlice Reba asi Radon nebude katapultovat mezi lehká MTB, ale nechtěla jsem polemizovat, neb se až tolik v tom nevyznám.

              Dělám si závěr, že s originál namontovanými lehkými karbon koly lze sehnat lehce přes můj rozpočet ten Exceed 7 a možná ještě Trek 9.7, ale ten je špatně osazen – SRAM NX…

              • Cryzyy  

                U toho Procaliber 9.7 ještě musíš počítat s tím, že má kazetu SRAM XG-1230 Eagle, 11–50, 12 rychlostí, tedy NE XD, zda tam jde dát XD ořech, netuším, takže kola „jakože super karbon“ ale když budeš chtít dat lepší kazetu, tak jí tam nedáš.

              • poki.z  

                Přestože mám nějaké Treky, 9.7 neber. Je to špatně osazený. NX zlikviduješ. Smysl má 9.8, ale to už jsi někde jinde.

            • Pijer  

              Bral jsem Radona před dvěma lety a uváděná váha odpovídala skutečnosti.

              Až jsem byl překvapený, když jsem si myslel, že kolo odlehčím výměnou plášťů a duší a zjistil, že Nasazené Contíky bez označení jsou jedny z nejlehčích co dělají a ne nějaká drátová těžítka a duše byly Schwalbe light…takže se odlehčování až do přechodu na bezduše nekonalo.

              • mrazik62  

                Já bral Radona pro syna na vánoce a hmotnost taky odpovídala té udávané.

    • poki.z  

      Docela me zajima proc jako juniorka chces jezdit kolo o zivot? To musis? Nebo cekas, ze te tenhle serial vykonostne nekam posune?

      I tak ti preju hodne uspechu.

      Peace

      • agi11  

        Toto vlákno jsem si dovolila založit proto abych se dozvěděla jaké kolo bych si měla pro sebe pořídit.

        A ty KPŽ jsem zde uvedla, abyste mi mohli lépe poradit a dala najevo k jakému účelu kolo budu používat.

        Nechtěla jsem polemizovat zda mám, či nemám jezdit KPŽ a jestli mi to k něčemu pomůže.

        Taky jsem se účastnila i Author cupu, kde tento rok narozdíl od KPŽ budu ještě kadetka.

        Je mi jasné, že to jsou masové závody, ale mě to docela i baví, takže nemusím ale chci.

        Ryzí XC jako např. Český pohár, tak na to moc nemám a ani mě to zatím moc neláká, neb tam jsou pasáže, kde bych to musela možná dolů i vést. Ale kdo ví …

        Stačí takto?

        Nebo jsi mi chtěl něco naznačit?

        • poki.z  

          Rozhodne ti nechci nic naznacovat nebo radit co mas nebo nemas jezdit. Jen mam dojem, ze tyhle masovky nejsou vhodne pro rozvoj techniky, dynamiky a jede se konstantne po dlouhou dobu. Mozna rychle, ale bez zmeny tempa. Vyhovuje to spis starsim rocnikum a vyslouzilym zavodakum. A nejednou tam jezdi lidi dost bezohledne a dost se pada. Hlavne starty a prvni kilometry. Uz tenhle serial nechci jezdit. Ale treba Author cup ma pekny profily a tereny.

          Nejspis vis co chces a kazda holka je vzdy a vsude na kole prijemne spestreni. Takze hodne peknych kilometru a stastnou ruku pri spravnem vyberu biku.

          • novas752  

            Tak když nechce příliš technický terén tak je KPŽ ideál, tam žádný záludnosti skoro nejsou. Slušnýma výsledkama si vyjedeš slušnou startovní pozici kde ti lidi už nejedou jak stádo paviánů a na začátku se to nešpuntuje.

            No a charakterem to má spíš k XCM než XC, v XCM taky tolik techniky jako v XC není.

            • poki.z  

              Definuj slusny vysledek, pripadne slusnou startovni pozici. Kamaradka dojizdela kole 150 mista na trase B. Na Orliku ji sestrelili, chlap na ni spadnul a zalehnul. Bez reakce odjel a nechal ji tam. Nebyl to jedinej spatnej zazitek, uz to nejezdi. Asi bych mel strach tam dceru pustit samotnou.

              • agi11  

                To se ti podle mě může stát i na jiném hobby XCM závodu, takový karambol. Stačí když před tebou někdo udělá „myšku“ a můžeš třeba lehnout i na Pražské 50, i když to nikomu nepřeji.

                Většinou je to tak, že holky úrovně kluků výkonností nedosahují, a tak i když jsou hodně dobré, tak startují nejlépe v druhém boxu/vlně, neb se startuje dohromady.

                Jinak KPŽ jezdí pravidelně Jana Pichlíková a i Pavla Havlíková, a to podle mě jsou kvalitní závodnice v měřítku ČR.

                Pro mě je slušný výsledek když se zajede do první stovky, a z toho může být někdy i bedna v kategorii.(v hol­kách taková konkurence není :-))

              • tomxxx  

                Kolem 150 mista jsou ty lidi asi nejhorsi. Rozhodne ne vsichni, ale vyskytuje se tam nejvetsi procento tech, co si myslej, ze jsou strasny zavodnici a jezdej jak curaci. Kdyz jsi vysledkove treba o 100 mist lepe, tak je.to vic v pohode, stejne jako o 100 most hůř.

    • Arminius  

      Samozřejmě se tu najdou lidi co ti doporučí decathlon nebo MMR kola…-ano mají dobrá osazení, ale většinou to jsou starší modely vyšších řad…

      Ten Radon 6 jsem sem chtěl už předtím dávat, ještě před týdnem ho měli o 200Eur levnější kvůli brexitu. Teď už nevím jestli je to ůplně trhák :D Jsou ta magury brzdy (někteří tvrdí že se hůř odvzdušňují…-nikdy jsem je neměl nemohu říct)-Ale osazení dost dobrý

      https://www.bike-discount.de/…s-6.0-912756

      Osobně kdybych dostal 15% slevu na toho supa, tak bych šel do něj (negativa-dt swiss vidlice nebyli boost, náboje jsou na ceterlock kotouče) Líbí se mi na něm geometrie. Co se týče dt swiss servisu, tak nemohu poradit, ale když se sežene servisni kit, tak to šikovnej servisák zvládne :D) Pokud budeš měnit kola, tak tě ten centerlock ani nemusí trápit ;) Boost osa také nevým v čem člověka limituje (asi jen v šířce plášťů)

      https://superiorbikes.eu/…silver-black

      • Bubaaak  

        Blahopřeji, si první co sem dotáhl decathlon a mmr

      • agi11  

        Děkuji za každý názor i nabídku.

        Původně jsem chtěla vědět názor zda zvolit nabídku na stavbu, která mi byla nabídnuta oproti Canyon Exceed 6.0, a teď se kloním k Exceedu 7.0. Argument lehčích a odolných kol Reynolds v základním osazení je pro mě argumentem, na který slyším a toto vlákno mě přesvědčilo. Sice to znamená vytáhnout dalších 13k…

        Jinak ten Superior 969 i ten Radon 6 mi nepřijde, že by něčím předčily Exceed 6.0, ale mohu se mýlit. :-)

        V hlavě mám dle mého názoru ideální kolo = HT karbon rám + SID + osazení SH XT + karbon kola a cena do 70k, ale nic takového jsem nenašla. (+ se mi líbí „Exceed CF SL 8.0 Race Team“, ale to je mimo rozpočet)

        Stejně bude hlavní sponzor táta, a ten má Canyon GC :-)

        • Arminius  

          Máš pravdu, že jsou v osazení horší, teda až na vidlici (Fox rythm bych na závodním kole nechtěl, je o 200g těžší (1860g->reba, dtswiss 1660g) Jinak rozhodně canyon nehaním, sám se mi líbí jejich LUX :D

          Co se týče Exceed 7 tak je dobře osazený, chybu neuděláš ;)

    • mykovec  

      Jsem ortodoxní silničář, který jezdí na mbt jen občas s děckama, ale i tak bych měl pár postřehů…za který to možná schytám, ale na to sere pes :-)

      1/ jednopřevodník mi na závody přijde mimo, to je tak na turistiku. Dvoupřevodník 38/28 nebo 36/26

      2/ při výšce 175 bych určitě netrval na 29". 27.5" tady mají místní guru za slepou větev, já bych ten rozměr nezavrhoval, oproti 29" mi to přijde obratnější. Ale já nezatracuju ani 26", na které se mi osobně líbí víc než na 29" a to mám bez 10cm 2 metry.

      3/Při váze 55kg bych se určitě nebál odlehčit kola, hlavně jejich obvod, lehký ráfky, zeslabovaný dráty, lehký pláště, zvažoval bych i galdy, náby klidně Shimano XT konus, při váze jezdkyně vydrží věky

      4/ Kmoponenty nemusí být nejdražší…pro 60kg jezdce cokoliv od Shimano Deore dostatečně řadí brzdí a vydrží

      10kolo mi přijde spolehlivější než 11 a 12s

      5/ Materíál není všechno, u mladých to platí tuplem, i na Shimano Sora nebo Tiagra se dá vyhrávat, ale musí se holt šlapat…

      • novas752  
        1. :D :D Není to spíš opačně?
        2. obratnost na tratích typu KPŽ není zase tak třeba, drtivá většina závodu je po širších cestách kudy bez větších problémů dokáže projet skoro každý cykloturista co se na ty závody přimotá. Navíc moderní kola nejsou tak obratná v pravém slova smyslu, jako jsou cx kola nebo bývaly staré 26", dnes se stále víc klade důraz na stabilitu v rychlosti. 29" kola navíc jedou líp, lépe si poradí s děravýma cestama apod., 27" je na závodní xc při 175cm nesmysl a to říkám jako zastánce 27,5" kol v techničtějších disciplínách (trail, enduro).
        3. Srát se s galuskama nebo neustále píchlejma/uchá­zejícíma ultralehkejma pláštěma, jistě. To se nepoužívá ani ve světových xcm závodech.
        4. Deore řadí, ale má málo převodů a v 1×10 malej rozsah, navíc je těžký, aktuálně je úplně stejný jako 11spd.
        5. Dá, ale když si chceš koupit závodní bike za 60k, Acera x9 asi nebude to pravé ořechové.
        • mykovec  

          1/ Asi těžko, s 1převodníkem chybí těžké a lehké převody, navíc jsou tam větší skoky. Dobře poskládané 2×10 nemůže být nahrazena 1×12 ani náhodou

          2/ Jedou líp, to je o pocitu nebo jak se k tomu došlo?

          3/ Slečna má 55kg, hmotnost je u defektů celkem důležitý faktor, šel bych do gald

          4/ Bavím se o 2×10

          5/ Závodní bajk poskládám za 30t, Alu 7005 rám, Reba, Deore 2×10, galdy, hmotnost lehce nad 10kg. Samozřejmě místní snobové by na tom nejeli ani na plovárnu…

          • novas752  
            1. Nepovídej nesmysly, 1×12 je v podstatě totožné jako 2×10, nejlehčí převod stejný a v nejtěžšim je rozdíl 0,7km/h při kadenci 100.

            http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

            1. Obojí
            2. Choď si kam chceš, kdyby byly gakusky na mtb super nápad tak by to někdo vozil, i na světové úrovni se vozí pláště, mtb galusky téměř nikdo nevyrábí.
            3. Čili je ještě těžší a v plný palbě ti může spadnout řetěz nebo ho při řazení nasukuješ mezi převodníky. Ne, přesmykač na intenzivní mtb závody prostě neni dobrý nápad, to je fajn věc na hodně dlouhý závody a trasy, a pro lidi se slabší fyzičkou nebo oblibou v brutálních kopcích
            4. Chtěl bych to vidět, lehce nad 10 kg bude tak 11 přinejlepšim. Jenže ona ta hmotnost není vše, zdaleka ne.
            • mykovec  

              Super, přestávám diskutovat, proti větru se chcát nedá…měj se…

              • tomxxx  

                Tak sam rikas, ze jsi silnicar a na biku nezavodis. Ja treba jo a vsechno co si napsal je blbost. Novas ma v tomhle pravdu. Az na to, ze neni potreba super material…v tom sluhlas, na druhou stranu zavodni kolo za 30 moc nepostavis, to plati tak na silnici a s otaznikem.

                A doporucovat galdy hobby zavodnici v dobe bezdusi – to si zaspal dobu skoro o 10 let.

                • gersa  

                  Za 30k máš na závodní silničce kola. Jakože přední a zadní kolo, pak ještě musíš dokoupit zbytek

                  • tomxxx  

                    Bych to nevidel tak horke. Silnicka na 105 tak draha neni a i karbon zaplety se daj ted zaplest pod 20. A nemyslim si, ze pro hobby pouziti je na silnici nutny karbon, kdyz se bavime o budget kole.

                  • milan.v  

                    Také jsem si říkal, že ten rozpočet na „závodní“ silničku je dost podstřelený… :o)

                • agi11  

                  Taky se spíš kloním k názoru, že touto cestou se při pořizování MTB nevydám – hliník + Deore.

                  Na začátek uvedu, že mi je jasné, že 90% výsledku je o jezdcově kondici.

                  V současnosti mám karbon rám + 27,5 kola + směs XT a SLX 2×11.

                  Ty jednoplacky mi přijdou jako dobrá věc, že se moc nemusí spekulovat o změně převodu vepředu + se to nezasekává v blátě, jako např, při KPŽ 2019 Znojmo + asi trochu váhy dolů to taky dá. Problém asi může být s rozsahem a odstupňováním převodů při 1×12.

                  29 podle mě teď jezdí každý, i Nino :-) i vyznavači downhillu. Na rovinkách při surtech a taky na nerovnostech je to myslím znát.

                  Galusky komentovat nemohu, nezkoušela jsem.

                  Podle mě jsou části kola, na kterých se dá ušetřit 200–300g jako jsou rám, záplety, vidlice a pak asi 100g na kazetě, kliky atd. A nejsem si jistá zda to půjde s tím hliníkem a Deore a zda to bude správná cesta?

                  Lehký kolo v terénu je hodně znát při akceleracích a do kopce, to mám vyzkoušené :-).

                  Díky za názor.

      • jeniiiik  

        Tolik nesmyslů v jednom příspěvku. Gratuluji, tento týden vyhravas.

        • JMT  

          Tak tak. Pán je trochu mimo…galusky…pro holku co si platí sama…bože…dvoj­převodník…achjo­..27 kola…jedi­ný co má hlavu a patu je důraz na váhu kol

        • mikub  

          Tak, alespoň, že ten pátej bod je pravda, ne?

      • gerrard  

        Ajaj. Prosimte, kdyz MTB nejezdis a techniku nesledujes, tak nerad. Jako rady na silnici dobry, ale do terenu fakt ne. Davat dnes na nove kolo neco jineho nez 1×12 nedava smysl.

        • Forester  

          tak zejména s tím posledním výrokem se dá dost polemizovat :-).

        • mykovec  

          Tak jo hoši, pohonili jste, a teď zpět do reálného života…:-)

        • Pijer  

          Vidíš, a mně třeba 1×11 na závodní XC (ne maratony) kolo pořád dává smysl :-)

          • Forester  

            o tom žádná, že tobě.

            Ale všem to dávat smysl nemusí, to jistě uznáš ;-).

          • gerrard  

            :) Tak kazdy to muze mit jinak, ale mne uz to proste smysl nedava, kdyz budu porizovat nove. Uz nic zasadniho neusetris, tak proc se omezovat a kupovat neco co uz neni aktualni model. No a predpokladam, ze 1×10 nebo 2×10 uz taky nekoupis na nove MTB kolo ani nahodou. :)

            • novas752  

              Na 2×10 koupíš úplně v pohodě, na Deore je furt ještě celkem dost modelů.

              • gerrard  

                Ale jo to vis, ze to koupis, ale na nove zavodni kolo s karbon ramem a dobrou vidlou si to nejspis montovat taky nebudes.

            • Pijer  

              Když vezmu sebe tak u mě je kladem váha, cena, menší náchylnost na přesnost nastavení (ohnutí patky), raménko šaltru je výš nad zemí (menší riziko ohnutí patky v technické sekci).....no a pak možnost přehazování zapletených kol v rámci jedné závodní rodiny a případná možnost prohození poškozených dílů z kol během závodního víkendu.

              Ale je fakt, že asi nejsem úplně reprezentativní vzorek pro strategické plánovače v cykloprůmyslu :-)

              • gerrard  

                Jo tak tomu rozumim, ale to mas specificke domaci podminky, kdy potrebujes mit kola mezi sebou „kompatibilni“ a potrebujes je drzet vsechny soucasne na jednom standardu. To si myslim, ze ta kocka to tak nema.

            • Forester  

              jasně, reagoval jsem jen na „Davat dnes na nove kolo neco jineho nez 1×12 nedava smysl.“

              Každý jezdí něco jiného, i závodně, a ne každý má na každý typ závodů jiný kolo. Takže mám XT 2×11, vzadu 11–42, vepředu 38/26 nebo 36/24 a jsem úplně v pohodě :-).

              Ale chápu, že tato sestava nedává každému smysl a zase mě nedává smysl 1×11/12.

              PEACE :-)

    • milan.v  

      Holka sem dá několik typů kol, má za sebou dost kilometrů, takže už by mohla vědět, co chce a tady se zase objevuje kolo… :o/

      • agi11  

        Moc se omlouvám, jestli jsem Vám to tu „zaplevelila“ mými hloupými dotazy. :-)

        Můj prvotní dotaz byl zda si nechat postavit kolo, pro které jsem uvedla specifikaci, která je mi nabízena oproti přímé koupi kola Exceed 6.0. (ty kola jsem dávala až potom)

        Některé reakce mi pomohly více a některé méně.

        To hlavní jsem si zjistila a je pravda že vím co asi chci, jen nemám zkušenosti s materiálem jako jsou záplety, brzdy TL, tak jsem se vyptávala.

        Dost si cením reakcí: mikub, tomxxx, JMT, novas752

        Můžete se tedy přepnout třeba na vlákno o FlexiPasech, všem moc děkuji :-) :-) :-)

        • gerrard  

          At ti kolo dela radost.

        • milan.v  

          Hloupé jsou primárně odpovědi a návrhy některých zdejších, kteří se snaží vnutit svou pravdu všem bez ohledu na okolnosti…

          Jako grál beru mykovcův příspěvek, který to všechno jen podtrhl… :o/

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.