Nový bike na hobby XC / XCM závody / MTB časovky do 30000 Kč

27 nepřečtených
  • luciash

    Ahoj,

    chci si koupit nové kolo (mám teď GT Avalanche Sport 2016, 27,5", 3×9, cca 15kg těžítko s shitoidní vidlí a QR) poradíte, prosím, co vybrat na amatérské závodění XC/XCM z následujícího užšího výběru do 30000 Kč?

    • Merida Big Nine Limited 2018
    • Merida Big Nine Limited 2019
    • Merida Big Nine 600 2018
    • MMR Rakish 70 2018

    (ostatní jsem z porovnání v odkazu níže vyházel, protože byli přes 30 klacků anebo moc těžký už)

    Viz. https://jizdni-kola.heureka.cz/…imited-2018/

    Požadavky:

    • tapered head
    • through axles
    • kola 29"
    • vnitřní vedení bovdenů
    • 1×11 nebo 1×12 (přesmykač už fakt nechci)
    • max hmotnost do cca 12,5kg
    • velikost M

    Pokud víte ještě o něčem jiném, co by to splňovalo, sem s tím!

    Mám 172cm, 69kg. Nejde mi o bednu, ale abych se při závodech moc netrápil s podobnou bestií, jako mám teď a vítězil spíš sám nad sebou (zlepšoval si časy) a užil si to.

    Díky za doporučení!

    • fyluta  

      https://www.cycology.cz/…-m-p1115742/?…

      taky po něm pokukuji…

      třeba se bude návrh hodit. „bohužel“ 2×10 brzdy v ně rámu

      • luciash  

        Dík za tip. Slušná sleva na karbon od Felta… bohužel nesplňuje moje požadavky.

    • luciash  

      Dá se tu nějak nastavit upozorňování na odpovědi na email? Dikec

      • novas752  

        ve vláknech ne, v soukromých zprávách email chodí.

    • luciash  

      Ještě jsem našel tohle:

      https://www.mondrakercz.cz/…-xc-sport-2/

      Sváry jsou teda hnus, ale jinak by papírově +/- vyhovoval. Máte někdo zkušenost / názor na tenhle Mondraker?

      • MatS  

        Rám v pohodě. Ale základní brzdy i základní provedení vidle RS Judy s TK tlumením. Drátové pláště (těžké) a ty náboje ba ráfky je otázka, co je to zač. Jako za 30 kolíků bych to nechtěl a na závody tuplem ne.

        Jako mrkni na české RB: CRR290 Team, když v konfigurátoru dáš kliky 1×11 a vyhodíš přesmyk, jsi na 29 401,– Kč a to si ještě můžeš vybírat brvu rámu. Váha 11,91 kg.

        https://www.rb-bike.cz/konfigurator/?…

        • luciash  

          Díky za názor. Konfigurátor RB fajn, ale dost omezený výběr komponent. Vidlici SR Suntour určitě nechci a 120mm zdvih nepotřebuju… A navíc jsem koukal na ten rám a vzhledově se mi bohužel vůbec nelíbí (svařený trubky, takže na vnitřní vedení můžu zapomenout)…

          • hrota  

            Tak nějak mi přijde (neber to zle), že si celkem dost vymýšlíš na to, jak omezený rozpočet máš :)

          • novas752  

            Prosím vysvětlit jak svaření trubek zabrání vnitřnímu vedení.

            • luciash  

              Myslel jsem to tak, že mi to připomíná posvařovaný kulatý trubky jak z Favorita a že se do nich nic nevejde :o) … nehledě na to, že tam žádnou takovou přípravu na vnitřní vedení nemají…

              • hrota  

                Ve skutečnosti jsou ty trubky celkem dost tlusté, minimálně oproti favoritu teda :D

                Mám dotaz, proč se tak upínáš na vnitřní vedení a 1×?

                Z mého čistě subjektivního pohledu, vnitřní vedení umí být pěkná otrava. Jednak některé jsou zdrojem klepání, pak taky doporučuju zkusit měnit brzdu taženou komplet vnitřkem :D A co se 1× týká, 2× mi přijde na hobby výlety/závody ideál, hmotnostně to není tragického a občas pošetří nohy :)

                edit: Axona od SR bych se taky nebál, ta vidla je na tvé použití dostačující ;)

                • luciash  

                  Vnější vedení – kromě toho, že to kolu na kráse nepřidá, lehko se za to může zachytit bordel, větvičky, seknout bovden a zadřít lanko, ale souhlasím, že s výměnou brzdy to asi otrava bude…

                  1× pohon preferuji proto, že už mě ten přesmykač prostě sere… je s tím míň starostí, protože je to prostě jednodušší systém. Na údržbu taky. A na jednom závodu jsem kvůli němu utrhl přehazku, protože mi na přesmykači spadl řetěz, seklo se to mezi rám a nejmenší tác a ohnulo se mi několik článků na řetězu, čehož jsem si nevšiml… nahodil jsem to zpátky a jel jsem dál, jenže to začalo střílet a po pár stovkách metrů byl konec. Stačí o něco zavadit a může se to lehce rozhodit… uznávám teda, že asi Altus není to samý co XT nebo XTR, ale o to hůř, kdybych si poškodil něco dražšího…

                  SR už taky nechci, protože to co mám (samozřejmě coil) je na dvě věci a jediný co to umí, je vrzat…

                  • hrota  

                    No, jak to tak čtu, na jednu stranu tě trochu i chápu, ale pořád na tvoje požadavky tak nějak nestačí rozpočet, někde to bude chtít kompromis, nebo zkusit postavit něco na karbon rámu od Cube, ale to tě bude stát nějaké to úsilí :)

                    Ještě pár připomínek, 1×11 stejně nevyřeší to, když urazíš hazku nebo rmínko. Ttenhle katastrofický scénář si nezahrnul a o náchylnosti seřízení, třeba orla konkrétně, je tady toho popsáno dost, cena hazky taky není nejmenší. A soudit SR podle toho, že si zkusil nejnižší model, to je jako soudit Shimano podle Altusu a Sram podle x3 ;)

                    • luciash  

                      Ale já ji utrhl kvůli tomu, že se mi v ní zasekl ten ohnutý řetěz, který primárně rozjebal rozhozený přesmykač právě… Ne že bych s ní o něco zavadil… Kdybych nemusel řešit v záběru převody, nestalo by se to.

                      K té vidli: Jo, když se jednou člověk zklame v kvalitě byť low-end komponenty, je to těžký zkoušet vyšší řadu stejné značky.

                      • hrota  

                        Nesváděj svoji chybu při řazení na komponent ;) Kdyby si zle nepřeřadil, nemusel by si utrhnout hazku, ale to je fuk. A co se týká té vidle… Jaké značky byl ten přesmykač? Jen aby si pak nevybíral žádné komponenty toho výrobce.

                        Každopádně odkazované kolo v mojem minulém postu řeší vše, dál si jdu popřípadě pro popcorn…

                        Ad Cube rámy.

                    • luciash  

                      O té stavbě už jsem taky uvažoval, ale stálo by mě to fakt hodně času a úsilí, takže asi ne…

                      Měl jsem vyhlídnutý pěkný rámy od Ghosta. Jen ze zvědavosti: kde mají ty Cube rámy?

                  • hrota  

                    Ale abych jen nekritizoval ;) Napadá mne tohle řešení. Hledej buď na jiném shopu, přihoď cash a nebo někde ukecej slevu, pokud nevadí převod 11–50, tak požadavky splňuje :)

                  • MlokCZ  

                    Na dobře udělané vnější vedení (třeba pod horní rámovkou) se nic seknout nemůže.

                    Zato vnitřní vedení:

                    • když je udělané dobře, tak je to jen opruz navíc při servisování
                    • když je udělané blbě, tak to je pak zdroj různých problémů (a samozřejmě platí pořád i to předchozí)
                    • a to nemluvě o tom, když jsou vedené vnitřkem i brzdy, to už je megaopruz

                    Aktuálně mám 3 kola, z toho 2× vnitřní vedení, které je udělané dobře (tedy žádný problém nemá), ale ten opruz navíc při servisu mi stejně štve. A nejraději tak pořád mám ten jeden starší rám, který to má dobře venkem.

          • ufoncz  

            Čistě ze zvědavosti – je nějakej jinej důvod, než že ta značka zní spíš jako název cestovky, proč v tvým omezeným rozpočtu to nejvýhodnější rozhodně nechtít?

            • luciash  

              Prostě se mi to nelíbí vzhledově a zbytek viz výše ;)

              • ufoncz  

                Paušálně všecky, nebo máš zafixovaný jen levnější modely?

                • luciash  

                  Jo tak, ty jsi reagoval na tu vidli… mě furt nedocházelo proč by „RB“ znělo jako název cestovky ;) U té vidle mi nejde o vzhled, ale o to, že mám špatnou zkušenost s tou levnou coil vidlí od nich a neviděl jsem zatím žádné testy/recenze jak tahle třeba vychází v porovnání s Rock Shoxem, Manitou nebo Foxem (funkce, životnost, údržba) nebo že by jí někdo z mého okolí jezdil na XC/XCM…

                  • ufoncz  

                    Servis a díly nejsou právě problém, spíš naopak. Jinak Epixon XC, TR a Axon jsou vidle srovnatelný třeba s Rebou (brácha, kterej umí vidle i repasovat, dokonce říká, že chodí líp než SoloAir Reba), ale s nižší pořizovací cenou. Rock Shox třeba v jejich ceně většinou nabídne jen podstatně horší i těžší Recon. Na XC závodech Suntour moc vidět není, jezdil to Absalon, na Cape Epicu teď taky jeden z lepších týmu Axon (Werx) měl a třeba náš O. Fojtík ( viz MTBS ).

                    To už trochu odbočujem, každopádně škrtnout kvůli tomu RB nebo nějakýho stavitele (kterej by dost možná v tomto rozpočtu SR Suntour navrhl), protože je tam vidlice týdle tchajwanský značky (což jsou třeba i Giant a Merida), by byl nesmysl.

    • jamaco  

      Před časem jsem koukal po tomto

      https://www.rosebikes.de/…-now-2671503

      Verze s jeenoprevodnikem a rebou je za 1300euro, což je sice asi mírně přes rozpočet, ale v podstatě splní vše co si chtěl, krom jednoho Lanka vedeného vně a pakud by to bylo moc peněz tak je tam slx s reconem za 1000euro to už je ale 2×11 ale zase premykac má vnitřní vedení

    • luciash  

      Díky všem za reakce. Byl jsem se podívat v několika prodejnách na pár vybraných kandidátů, ale nakonec jsem slevil z požadavku na 1×12 a vzal Spešla s Rebou v top stavu z druhé ruky (viz. můj profil).

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse